2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerini ve sosyal ilişkilerde doğru davranışları öğrenmelerini amaçlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara etkili dinleme, duygu paylaşımı ve sorun çözme becerilerini kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, çeşitli alıştırmalar ve uygulamalarla iletişimi güçlendirmeye odaklanır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin hem kendi düşüncelerini doğru ifade etmelerini hem de başkalarının duygularını anlamalarını sağlayarak, sağlıklı ve güçlü iletişim kurmalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33


➣ Konuşma balonlarını okuyalım. 


Merhaba, ben Mert. Kitap okumayı, gösterilerde rol almayı, resim yapmayı çok seviyorum. Okulumuzda düzenlenen yardım projelerine ve gezilere katılmak hoşuma gidiyor. Bu etkinliklerde arkadaşlarımla iyi vakit geçiriyorum.

Merhaba, ben Gözde. Matematik ve müzik kulübüne üyeyim. Okulda düzenlenen futbol turnuvalarına katılıyorum. Arkadaşlarımla iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum.


1. Gözde ve Mert’in sınıfta ve okulda katıldığı etkinlikler nelerdir? 


Cevap : Mert kitap okuma, gösterilerde rol alma, resim yapma, yardım projelerine ve gezilere katılıyor. Gözde matematik ve müzik kulübüne katılıyor, futbol turnuvalarında yer alıyor.


2. Sınıfta ve okulda katıldığınız etkinlikler nelerdir? 


Cevap : Ben de resim kulübüne, kitap okuma saatlerine ve okul gezilerine katılıyorum.


3. Sınıf ve okul etkinliklerinde kimlerle iletişim kurarsınız?


Cevap : Etkinliklerde öğretmenlerim ve arkadaşlarımla iletişim kuruyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


1. Hangi görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdiniz? Neden? 


Cevap : Birinci görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdim. Çünkü herkes mutlu ve düşüncelerini ifade edebiliyorlar. 


2. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla iletişim kurarken nelere dikkat edersiniz?


Cevap : Öğretmenim ve arkadaşlarımla konuşurken nazik olur, sözlerini kesmeden dinler ve düşüncelerimi saygılı bir şekilde paylaşırım.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: renkli kalemler ve beyaz A3 boyutunda karton

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Özel gereksinimli çocukların güvenle oynayabileceği bir park hayal edelim. Parkta hangi oyun araçlarına yer vereceğimizi tartışalım.
➠ Konuşurken ve dinlerken sözlü, sözsüz iletişim kurallarına uyalım.
➠ Hayal ettiğimiz parkı, kartonun üzerine renkli kalemlerle çizelim.
➠ Çizdiğimiz parkı arkadaşlarınıza sunalım. Sunum sırasında etkili iletişim kurallarını uygulamaya özen gösterelim.


1. Grup içinde iletişim kurarken neler yaşadınız?


Cevap :  Grup içinde konuşurken herkesin fikrini dinledik, sırayla konuştuk ve birbirimizi anladığımızı hissettik.


2. Sunum yaparken neler yaşadınız?


Cevap : Sunum yaparken heyecanlandık ama arkadaşlarımızın bizi dikkatle dinlediğini görmek bizi mutlu etti.


➣ Süreç boyunca dikkat ettiğimiz iletişim kurallarını listeleyelim.


Cevap :  Sözünü kesmemek, nazik olmak, göz teması kurmak, sırayla konuşmak ve arkadaşlarımızı dinlemek.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları


➣ Örnek olayları okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


1. Seda, Mehmet’e hafta sonu izlediği tiyatro oyununu anlatıyordu. Mehmet, bazen Seda’nın sözünü kesiyor bazen de bahçede top oynayan arkadaşlarına bakıyordu.

Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları nelerdir?


Cevap :  Mehmet, Seda’nın sözünü kesmemeli ve onunla ilgilenerek dinlemelidir.


2. Ali, sınıfta araştırma ödevini sunuyordu. Arkadaşlarına sesini duyurmakta zorlanıyordu. Ara sıra konu ile ilgisi olmayan şeyler de söylüyordu. Sınıfın dikkati dağılmaya başlamıştı.

Ali sunumunu yaparken nelere dikkat etmelidir?


Cevap : Ali, sesini net duyurmalı, konudan sapmamalı ve arkadaşlarının dikkatini korumak için düzenli konuşmalıdır.


3. Öğretmen, Burcu’ya söz hakkı vermişti. Ancak Burcu konuşurken Efe parmak kaldırmaya devam ediyordu.

Öğretmenin yerinde olsaydınız Efe’yle nasıl iletişim kurardınız?


Cevap :  Efe’ye sabırlı ve nazik bir şekilde parmak kaldırmadan önce sırayı beklemesi gerektiğini söyleyebilirdim.


4. Esra, Gamze’ye kendisini çok üzen bir olayı anlatıyordu. Gamze, arkadaşını tepki vermeden dinliyordu. Esra üzgün bir şekilde Gamze’ye “Beni anladığını düşünmüyorum arkadaşım.” dedi.

Gamze’nin yerinde olsaydınız Esra’yla nasıl iletişim kurardınız?


Cevap : Gamze olsaydım, Esra’yı dikkatle dinler, onu anladığımı sözlerle ve davranışla gösterirdim.



 

Our Score

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru:
    3. Sınıf ve okul etkinliklerinde kimlerle iletişim kurarsınız?

    Cevap:
    Sınıf ve okul etkinliklerinde öğretmenlerimle, arkadaşlarımla, idarecilerle ve gerektiğinde velilerle iletişim kurarım.

Yorumlar kapatıldı.

error: Content is protected !!