3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 2025-2026

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerini pekiştirmeleri açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin soruları doğru anlayıp cevaplamalarına yardımcı olur. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, konuların kavranıp kavranmadığını kontrol etmek için faydalıdır. Bu nedenle hem öğrenciler hem de öğretmenler için rehber niteliği taşır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları”

Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa Cevapları, ödevlerde ve ders çalışırken zaman kazandırır. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları ile konuları daha hızlı pekiştirirken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde eksiklerini fark edebilirler. Tüm bu kaynaklar, öğrenme sürecini destekleyen önemli araçlar olarak kullanılmaktadır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı”


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE: GEZEGENİMİZİ TANIYALIM


Bölüm 1: Dünya’nın Şekli


Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


Dünya’nın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25


Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı


Kara ve Su Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30


Hava Katmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37


1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE: BEŞ DUYUMUZ


Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri


Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


Duyu Organlarının Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60


2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89.‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE: KUVVETİ TANIYALIM


Bölüm 1: Varlıkların Hareket Özellikleri


Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma


İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM


Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler


Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


Bazı Maddelerin Vücudumuza Verebileceği Zararlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102


Bazı Maddelerle Çalışırken Alınacak Güvenlik Önlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105


Bölüm 2: Maddenin Hâlleri


Maddeleri Sınıflandıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER


Bölüm 1: Işığın Görmedeki Rolü 


lşık ve Görme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


Bölüm 2: Işık Kaynakları


Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126


Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler


Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133


Ses Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137


Bölüm 4: Sesin İşitmedeki Rolü


Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


Ses Şiddeti ile Uzaklık Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144


Şiddetli Seslerin Zararları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147


5. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. ÜNİTE: CANLILAR DÜNYASINA YOLCULUK


Bölüm 1: Çevremizdeki Varlıkları Tanıyalım


Çevremizdeki Canlı ve Cansız Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160


Bitkinin Yaşam Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165


Bölüm 2: Ben ve Çevrem


Yaşadığımız Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169


Yaşadığımız Çevrenin Temizliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172


Doğal ve Yapay Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173, 174, 175


Yapay Çevre Tasarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177


Doğal Çevrenin Canlılar için Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181


Doğal Çevreyi Koruma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183, 184


6. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. ÜNİTE: ELEKTRİKLİ ARAÇLAR


Bölüm 1: Elektrikli Araç Gereçler


 Elektrikli Araç Gereçler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Bölüm 2: Elektrik Kaynakları


Elektrik Kaynakları Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197, 198, 199


Pil Atıklarının Zararları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203


Bölüm 3: Elektriğin Güvenli Kullanımı


Elektrik Nasıl Güvenli Kullanılır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207


7. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 208, 209, 210



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Cem Yayınları 2025-2026

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metni Etkinlik Cevapları


2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Cevapları, ders kitabında yer alan konuları kavramayı kolaylaştırır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa Cevapları ise öğrencilerin öğrenme sürecine düzenli bir şekilde destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Cem Yayınları”

Aynı zamanda 3. Sınıf Fen Bilimleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere örnek çözümler sunar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı ile birlikte kullanıldığında konular daha anlaşılır hale gelir ve öğrenme verimli olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Cevapları”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE : GEZEGENİMİZİ TANIYALIM / DÜNYA VE EVREN 


1. Bölüm: Dünya’mızın Şekli 


Dünya’mızın Şekli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


Dünya’mızın Şekli Nasıldır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19


Dünya’nın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22


2. Bölüm: Dünya’mızın Yapısı


Dünya’mızın Yapısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30


1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE : BEŞ DUYUMUZ / CANLILAR VE YAŞAM


1. Bölüm: Duyu Organları ve Görevleri


Duyu Organları ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


Duyu Organlarımızı Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48


Duyu Organlarımızın Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51


Duyu Organlarımızın Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54


2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE : KUVVETİ TANIYALIM / FİZİKSEL OLAYLAR 


1. Bölüm: Varlıkların Hareket Özellikleri


Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69


Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75


2. Bölüm: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma


Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78


İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83


Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88


3. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE : MADDEYİ TANIYALIM / MADDE VE DOĞASI


1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler


Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117


2. Bölüm: Maddenin Hâlleri


Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119


Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124


4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE : ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER / FİZİKSEL OLAYLAR


1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü


Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143


Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145


2. Bölüm: Işık Kaynakları


Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151


3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler


Çevremizdeki Sesler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153


Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155


Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157


Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159


4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü


Sesin İşitmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161


Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164


Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166


Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169


5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


6. ÜNİTE : CANLILAR DÜNYASINA YOLCULUK / CANLILAR VE YAŞAM


1. Bölüm: Çevremizdeki Varlıkları Tanıyalım


Çevremizdeki Varlıkları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183


Canlı ve Cansız Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186


Bitkilerin Yaşam Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 187, 188


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 189


2. Bölüm: Ben ve Çevrem


Ben ve Çevrem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191


Yaşadığımız Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192


Yaşadığımız Çevrenin Temizliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 193, 194, 195


Doğal ve Yapay Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197, 198, 199


Doğal Çevrenin Canlılar İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 205


6. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


7. ÜNİTE : ELEKTRİKLİ ARAÇLAR / FİZİKSEL OLAYLAR 


1. Bölüm: Elektrikli Araç Gereçler


Elektrikli Araç Gereçler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219


Günlük Yaşamımızda Elektriğin Kullanım Alanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 223


2. Bölüm: Elektrik Kaynakları


Elektrik Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 224, 225


Çevremizdeki Farklı Elektrik Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 233


3. Bölüm: Elektriğin Güvenli Kullanımı


Elektriğin Tehlikeleri Var mıdır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235


Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239


7. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 5. ünite boyunca öğrendikleri ışık ve ses konularını tekrar ederek bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki değerlendirme soruları sayesinde öğrenciler eksiklerini görür, öğrendiklerini test eder ve fen bilimlerine karşı daha bilinçli hale gelir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin ödevlerini doğru şekilde yapmasına ve sınavlara hazırlık sürecinde başarılı olmasına destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : 5. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ışığın görmedeki rolü, ışık kaynakları, sesin yayılması ve şiddetli seslerin zararları gibi konuları tekrar ederek kalıcı öğrenme sağlar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153 Cevapları” sayesinde öğrenciler fen bilimleri dersinde daha başarılı olur ve günlük hayatta öğrendiklerini uygulama becerisi kazanır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 148 Cevapları


1. Aşağıdaki çocukların ifadelerini okuyunuz. Bunlara neden olabilecek durumları bulunuz. Çocukların adlarını renkli kutuların altına örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

a. Evde elektrikler kesilmişti. = Ayşe

b. Tünelden geçiyorduk. = Ömer

c. Tiyatroda gösteri başlamıştı ve ortam karanlıktı. = Mert

ç. Sokak lambası yanmıyordu. = Pelin 

d. Baretinin lambasının pilleri bitmişti. = Leyla

e. Karşı binadaki evlerin lambaları yanmıyordu. = Ayşe


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 149 Cevapları


2. Zeynep ve Cemil, ışık kaynakları ile ilgili bir bulmaca hazırlıyorlar. Bulmacadaki ışık kaynaklarını ve ışık kaynağı olmayan varlıkları bulunuz. Tablodaki ilgili bölümün altına yazınız. Kalan harfleri kutulara sıra ile yazarak doğal ışık kaynağı olan canlının adını bulunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 149 Cevapları”

Doğal Işık Kaynakları : Güneş, Yıldız, Ateş, Şimşek

Yapay Işık Kaynakları : Gaz lambası, El feneri, Meşale, Ampul, Mum

Işık Kaynağı Olmayanlar : Kaşık, Ayna, Vazo

a. Doğal ışık kaynağı olan canlı: Ateşböceği


b. Doğal ışık kaynağı olan canlılara farklı örnekler yazınız. 


Cevap :

Doğal ışık kaynağı olan canlılara örnekler:

  • Ateşböceği
  • Fener balığı
  • Denizanası
  • Mürekkep balığı
  • Parlayan mantarlar

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 150 Cevapları


3. Görseli inceleyiniz. Görseldeki ses kaynaklarını yazınız. 


Cevap : Leylek, flüt, insanlar, kedi, köpek, boya fırçası ve maladan gelenler ses kaynağıdır.


4. Çanakkale Zaferi’ni okulumuzun gösteri salonunda coşkuyla kutladık. Koro, Çanakkale türküsünü söyledi. Salondaki en arka koltukta oturmama rağmen türküyü çok rahat duyabildim. Bunun nedeni sizce nedir?


Cevap Çanakkale türküsünü arka sıradan rahat duymamın nedeni: Salonda sesin yayılmasını kolaylaştıran akustik ortam vardı ve koro yüksek sesle söylediği için ses dalgaları arka koltuklara kadar güçlü şekilde ulaştı.


5. Görevli Fikret Bey, koridorun başından sonuna kadar elindeki zili çalarak yürüdü. Başta zilin sesini çok iyi duyuyorduk ancak daha sonra zilin sesini duymakta zorlandık. Bunun nedeni sizce nedir?


Cevap Zil sesini sonradan zor duymamızın nedeni: Fikret Bey bizden uzaklaştıkça ses dalgaları yayıldı ve zayıfladı, bu yüzden sesi daha az işittik.


6. Annem, ağabeyimin çalar saatini uyanır uyanmaz göremeyeceği bir yere bırakmıştır. Ağabeyim, çalar saatin yerini sizce nasıl bulmuştur? 


Cevap Ağabeyimin çalar saati bulma nedeni: Çalar saatin çıkardığı sesin geldiği yönü dinleyerek yerini tahmin etti ve buldu.


7. Leyla ile Bora, ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi uygulama yaparak anlatmak istiyorlar. Ancak ne yapacaklarına karar veremediler. Onlara yardımcı olacak bir etkinlik tasarlayınız.


Cevap Leyla ve Bora’ya önerilecek etkinlik: Bir arkadaşları sınıfta farklı uzaklıklara giderek elindeki zil ya da telefon zilini çalabilir. Leyla ve Bora da sesin yakında daha yüksek, uzakta ise daha zayıf duyulduğunu gözlemleyerek ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi gösterebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 151 Cevapları


8. Aşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 151 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 152 Cevapları


9. Görsellerdeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı ses insanlar tarafından işitilebilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 152 Cevapları”

10. Verilen bilgilere göre horozları uygun renklere boyayınız. 

• Serdar, kırmızı renkli horozun sesini en iyi şekilde duyabilmektedir.
• Serdar, sarı renkli horozun sesini rahat duyabilmektedir.
• Serdar, turuncu renkli horozun sesini az duymaktadır.


Cevap : Bu kısımda yer alan boyamaları sizin yapmanız gerekiyor. 


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 153 Cevapları


11. Aşağıdaki soruları ilgili görsellerin numaralarını yazarak cevaplayınız. Bir sorunun ilgili olduğu birden fazla görsel olabilir.


Cevap :

a. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamlar hangileridir? = 1, 2, 4, 6, 8 ve 9
b. Ses şiddetinin düşük olduğu ortamlar hangileridir? = 3, 5 ve 7 
c. Ses şiddetinin işitme kaybına neden olabileceği ortamlar hangileridir? = 4, 6, 8 ve 9 
ç. Hangi ortamlarda çalışan kişiler kulaklık kullanmalıdır? =4 ve 9



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 145-146-147. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Şiddetli Seslerin Zararları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 145-146-147. Sayfa Cevapları” öğrencilerin şiddetli seslerin kulak sağlığına ve işitme duyusuna zarar verebileceğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yüksek seslerden korunmanın önemi ve işitme sağlığını korumak için alınması gereken önlemler anlaşılır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 145-146-147. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Bölüm 4: Sesin İşitmedeki Rolü : Şiddetli Seslerin Zararları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, şiddetli seslerin işitme kaybına ve kulak rahatsızlıklarına yol açabileceğini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 145, 146, 147 Cevapları” sayesinde öğrenciler yüksek seslerden korunmayı öğrenir, fen bilimleri dersinde başarılı olur ve günlük hayatta kulak sağlığını koruma bilinci kazanır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Şiddetli Seslerin Zararları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 145 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Boya kalemleri
ຉ Karton

Uygulama Adımları 

1. Afişi inceleyiniz.
2. Yarım bırakılan sloganı afişe uygun şekilde tamamlayınız.
3. Siz de konu ile ilgili bir afiş tasarlayınız.
4. Afişinizi kartonun üzerine çiziniz ve boyayınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Afiş hangi organımızın sağlığını korumanın önemini anlatmaktadır?


Cevap : Afiş, kulaklarımızın (işitme organımızın) sağlığını korumanın önemini anlatmaktadır.


2. Sizce neden böyle bir afiş hazırlanmasına gerek duyulmuştur?


Cevap :  Çünkü yüksek sesler ve gürültü işitme sağlığımıza zarar verebilir. İnsanlara kulaklarını korumayı hatırlatmak ve işitme kaybını önlemek için böyle bir afiş hazırlanmıştır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa xxx Cevapları


Soru : Görselleri inceleyiniz. Soruları görsellere göre cevaplayınız.


1. Yukarıdaki durumların hangisinde uzun süre bulunmak işitme sorunlarına neden olabilir?


Cevap : 1, 3 ve 4. görsellerde uzun süre kalmak işitme sorunlarına yol açabilir. Uzun süre kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemek (1), helikopter gürültüsüne maruz kalmak (3) ve iş makinelerinin çıkardığı yüksek seslere yakın olmak (4) kulak sağlığını olumsuz etkileyebilir.


2. İşitme sorunlarının yaşanabileceği durumlarda hangi önlemleri alarak bu sorunları en aza indirebiliriz?


Cevap : Gürültülü ortamlarda kulak tıkacı takmak, yüksek sesli müzikten uzak durmak, ses seviyesini azaltmak ve kulak sağlığımızı korumaya özen göstermek işitme sorunlarını büyük ölçüde önleyebilir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 142-143-144. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 142-143-144. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ses şiddetinin uzaklıkla nasıl değiştiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ses kaynağı yaklaştıkça sesin daha güçlü, uzaklaştıkça ise daha zayıf duyulduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru yapmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 142-143-144. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 4: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile Uzaklık Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ses kaynağı ile mesafe arasındaki bağlantıyı örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 142, 143, 144 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin şiddetinin mesafeye bağlı olarak nasıl değiştiğini öğrenir ve fen bilimleri dersinde daha bilinçli hale gelir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Arasındaki İlişki Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143-144


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 142 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler
ຉ Mukavva
ຉ Kurşun kalem
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı
ຉ İp
ຉ Boncuk (2 adet)
ຉ Tahta çubuk

Uygulama Adımları 

1. Mukavvadan eşit büyüklükte 2 adet daire kesiniz.
2. İp parçasının iki ucuna boncukları geçiriniz. Boncukların çıkmaması için ipin iki ucuna da düğüm atınız.
3. İpi ve tahta çubuğu mukavvalardan birine şekilde görüldüğü gibi yapıştırınız.
4. Daireleri yapıştırıcı ile üst üste yapıştırınız.
5. Bir arkadaşınızdan el davulunu farklı mesafelerde çalmasını isteyiniz. Örneğin sınıf kapısının önünde, koridorda, sınıf içinde…


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Arkadaşınız neredeyken el davulunun sesini daha iyi duydunuz? Neden?


Cevap : Arkadaşım sınıfın içindeyken el davulunun sesini daha iyi duydum. Çünkü yakındaydı ve ses dalgaları daha güçlü ulaştı.


2. Arkadaşınız neredeyken el davulunun sesini daha az duydunuz? Neden?


Cevap : Arkadaşım koridorda veya sınıf kapısının önündeyken sesi daha az duydum. Çünkü uzaktaydı, ses dalgaları yayılırken zayıfladı ve kulağa daha az ulaştı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 144 Cevapları


Soru : Görseli inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.


1. İtfaiyenin siren sesini en iyi kim duyar? Neden?


Cevap : İtfaiyenin siren sesini Esra Hanım en net şekilde duyar. Çünkü o, sirene en yakın kişidir ve yaklaştıkça ses daha yüksek ve güçlü duyulur.


2. İtfaiyenin siren sesini en az kim duyar? Neden?


Cevap : İtfaiyenin siren sesini Özge Hanım en az duyar. Çünkü o, sirenden en uzakta durmaktadır ve uzaklaştıkça ses zayıflar, daha az işitilir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ses şiddetinin işitme üzerindeki etkilerini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde çok güçlü veya çok zayıf seslerin işitmeyi nasıl etkilediği öğrenilir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Bölüm 4: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, işitme sağlığını korumak için ses şiddetine dikkat etmemiz gerektiğini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141 Cevapları” sayesinde öğrenciler işitme sağlığını koruma konusunda bilinçlenir ve fen bilimleri dersinde daha başarılı olabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 138-139-140-141


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 138 Cevapları


Soru : Çevremizde sürekli farklı sesler duyarız. Peki, bu seslerin bazılarını neden daha iyi duyabiliriz? Araştırınız.


Cevap  : Bazı sesleri daha iyi duymamızın nedeni, sesin şiddeti (yüksekliği) ve yakınlığıdır. Yüksek ve yakından gelen sesler kulağımıza daha güçlü ulaşır. Ayrıca bazı sesler daha ince veya daha kalın frekansta olduğu için kulağımız bu sesleri daha kolay algılar. Sessiz bir ortamda da sesler daha net duyulur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 139 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Silgi (2 adet)
ຉ Kurşun kalem (2 adet)

Uygulama Adımları 

1. Sıra arkadaşınızdan gözlerini kapatmasını ve dikkatle dinlemesini isteyiniz.
2. Silgileri birbirine sürtünüz.
3. Kalemleri birbirine vurunuz.
4. Kaleminiz ile sıranıza vurunuz.
5. Başka bir arkadaşınızla aranızda fısıltıyla konuşunuz.
6. Yukarıdaki uygulama adımlarını sıra arkadaşınızla rollerinizi değişerek tekrar ediniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Hangi uygulama adımlarında ses duydunuz?


Cevap : Siligileri birbirine sürtünce, kalemleri birbirine vurunca, kalemi sıraya vurunca ve fısıltıyla konuşunca ses duydum.


2. Hangi uygulama adımlarında ses duyamadınız veya çok az ses duydunuz?


Cevap : Siligileri sürtünürken ses çok az çıktı; fısıltı da bazı yerlerde zor duyuldu.


3. Hangi uygulama adımlarında çıkan sesi daha kolay duydunuz? Neden?


Cevap : Kalemleri birbirine ve sıraya vurunca çıkan sesi daha kolay duydum. Çünkü bu sesler daha yüksek ve şiddetliydi, kulağa net ulaştı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 141 Cevapları


Soru : Görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


1. Görseldeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı sesler insanlar tarafından işitilebilir?


Cevap : Ördekler, kurbağa, horoz, inek, köpekler, koyunlar, leylek, traktör, arılar.


2. Görseldeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı sesler insanlar tarafından işitilemez?


Cevap : Kelebek, karıncalar, uğur böceği.


3. Bazı seslerin insanlar tarafından işitilememesinin nedeni nedir?


Cevap : Bazı sesler insanlar tarafından işitilemez çünkü frekansları çok yüksek (ultrasonik) ya da çok düşük (infrasonik) olabilir. İnsan kulağı yalnızca yaklaşık 20 Hz ile 20.000 Hz arasındaki sesleri duyar. Bu aralığın dışındaki sesler kulağımıza ulaşsa bile algılanamaz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 134-135-136-137. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 134-135-136-137. Sayfa Cevapları” öğrencilerin çevredeki ses kaynaklarını tanımasına ve sesin nasıl oluştuğunu anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde hayvanlar, insanlar ve çeşitli araçlar gibi ses çıkaran kaynaklar öğrenilir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 134-135-136-137. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, doğal ve yapay ses kaynaklarının nasıl oluştuğunu ve günlük hayatımızdaki yerini açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137 Cevapları” sayesinde öğrenciler ses kaynaklarını ayırt etmeyi öğrenir, fen bilimleri dersinde daha başarılı olur ve çevresindeki sesleri bilinçli şekilde değerlendirir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 134 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Ek 8
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı
ຉ A4 karton

Uygulama Adımları
1. Sayfa 221’deki ses kaynağı görsellerini (Ek 8) belirtilen yerlerden kesiniz.
2. Kendiliğinden ses çıkarabilen kaynakları ayırınız.
3. Kendiliğinden ses çıkaramayan, dışarıdan bir etki ile ses çıkarabilen kaynakları ayırınız.
4. Karton üzerinde iki bölüm oluşturunuz.
5. Ayırdığınız ses kaynaklarını kendiliğinden ses çıkaran ve kendiliğinden ses çıkaramayan bölümlerine yapıştırınız.
6. Boş bırakılan dört kutuya çevrenizden örnekler bulunuz. İlgili bölümlere uygun ikişer ses kaynağı çiziniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Kendiliğinden ses çıkarabilen kaynaklar hangileridir?


Cevap : Kendiliğinden ses çıkarabilen kaynaklar: İnsan, hayvanlar (köpek, kuş), radyo, telefon, müzik kutusu gibi ses çıkaran canlılar ve cihazlar.


2. Kendiliğinden ses çıkaramayan kaynaklar hangileridir?


Cevap : Kendiliğinden ses çıkaramayan kaynaklar: Davul, zil, gitar, masa, kapı gibi ancak vurulduğunda, çalındığında veya hareket ettirildiğinde ses çıkaran eşyalar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 136 Cevapları


Soru : Robotların çıkardığı sesler doğal sesler midir? Araştırınız.


Cevap : Hayır, robotların çıkardığı sesler doğal sesler değildir. Robot sesleri insanlar tarafından yapılmış yapay ses kaynaklarından çıkar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 137 Cevapları


1. Bulmacada sadece yapay ses kaynaklarının bulunduğu yollardan geçerek çıkışa ulaşınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 134-135-136-137 Cevapları”

2. Bulmacada yer alan yapay ve doğal ses kaynaklarını sınıflandırarak ilgili bölümlere yazınız.


Cevap :

Doğal ses kaynakları: Ördek, köpek, çocuk, kuş.

Yapay ses kaynakları: Çırpıcı, hoparlör, davul, mızıka, matkap, telefon.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 131-132-133. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 131-132-133. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin kaynağının hareketine göre nasıl değiştiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ses kaynağı yaklaşırken daha güçlü, uzaklaşırken daha zayıf duyulduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru yapmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 131-132-133. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sesin yönünü ve kaynağının konumunu belirlemenin önemini açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 131, 132, 133 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin hareketle nasıl değiştiğini anlayarak fen bilimleri dersinde başarılı olabilir ve günlük hayatta sesin yönünü daha bilinçli şekilde algılayabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 131-132-133


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 131 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Plastik pet şişe
ຉ Fasulye, mercimek vb.
ຉ Kumaş parçası

Uygulama Adımları 

1. Marakasınızı hazırlamak için plastik bir pet şişeye fasulye, mercimek vb. koyunuz. Şişenin kapağını kapatınız.
2. Bir arkadaşınızın gözünü bağlayınız. Ona sınıfın ortasında beklemesini ve sesleri dinlemesini söyleyiniz.
3. Başka bir arkadaşınızdan sınıfta marakasını çalarak dolaşmasını isteyiniz.
4. Gözü bağlı arkadaşınızdan sesin hangi yönden geldiğini tahmin etmesini isteyiniz.
5. Gözü bağlı arkadaşınızdan marakasın yaklaşıp uzaklaşması ile ilgili tahminde bulunmasını isteyiniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin hangi yönden geldiğini anladı mı? Nasıl?


Cevap : Evet, anladı. Çünkü ses dalgaları kulaklara farklı yönlerden ulaşınca hangi taraftan geldiğini fark etti.


2. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin yaklaşıp uzaklaştığını anladı mı? Nasıl?


Cevap :  Evet, anladı. Çünkü ses yaklaştıkça daha güçlü ve yüksek, uzaklaştıkça daha zayıf ve alçak duyuldu.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 133 Cevapları


Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.


Konya’da yaşayan Tuncay ve ailesi, Anıtkabir’i ziyaret etmek için trenle Ankara’ya gitmeye karar verdiler. Konya Garı’nda tren beklemeye başladılar.

Farklı yönlerden gelen pek çok ray hattı vardı. Trenin sesinin geldiği yöne doğru bakmaya başladılar. Ancak gelen, İstanbul treniydi. Yolcular bindikten sonra tren yavaş yavaş hareket etti.

Tren uzaklaştıkça duydukları ses de azaldı. Sabırsızlıkla beklemeye devam ediyorlardı. Uzaktan bir tren daha geliyordu. Tren yaklaştıkça duyulan ses de artıyordu. Bu tren farklı bir yönden geliyordu. O yöne doğru bakarak beklemeye başladılar. Anıtkabir’i görecekleri için çok heyecanlıydılar.


1. Tuncay ve ailesi, İstanbul trenini görmemelerine rağmen onun geldiği yönü nasıl anladılar?


Cevap : Trenin sesinin geldiği yöne bakarak hangi taraftan geldiğini anladılar.


2. İstanbul treninin sesinin giderek azalmasının nedeni nedir?


Cevap : İstanbul treni uzaklaştıkça ses dalgaları zayıfladı, bu yüzden sesi azaldı.


3. Ankara treninin sesinin giderek artmasının nedeni nedir?


Cevap : Ankara treni yaklaştıkça ses dalgaları güçlendi, bu yüzden sesi arttı.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 127-128-129-130. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 127-128-129-130. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin nasıl oluştuğunu ve çevremizde nasıl yayıldığını öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde sesin bir kaynaktan çıktığı ve titreşimlerle havada, suda ya da katılarda ilerlediği kavranır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 127-128-129-130. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sesin titreşimlerden oluştuğunu ve farklı ortamlarda yayılma biçimini açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 127, 128, 129, 130 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin doğasını kavrayarak fen bilimleri dersinde başarılı olur ve günlük hayatta seslerin yayılmasını daha iyi anlayabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sesin Kaynağı ve Yayılması Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 127-128-129-130


Soru : Sesleri çok iyi duyan diğer hayvanları araştırınız.


Cevap :

Sesleri çok iyi duyan bazı hayvanlar şunlardır:

  • Köpek
  • Yarasa
  • Baykuş
  • Kedi
  • Fil
  • Fare
  • Delfin (yunus)

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 128 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Düdük
ຉ Flüt
ຉ Melodika, mızıka gibi müzik aletleri

Uygulama Adımları
1. Gözlerinizi sınıfça kapatınız.
2. Enstrüman getiren arkadaşlarınızı tahtada sırasıyla dinleyiniz.
3. Arkadaşınızın hangi enstrümanı çaldığını gözleriniz kapalı şekilde tahmin ediniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Arkadaşlarınızın çaldığı düdük, flüt, melodika gibi müzik aletlerini doğru tahmin edebildiniz mi? Nasıl?


Cevap : Evet, doğru tahmin edebildim. Çünkü her müzik aletinin çıkardığı sesin tonu ve tınısı farklıdır, bu farklardan hangi alet olduğunu anladım.


2. Düdük, flüt ve melodikadan çıkan ses sınıfın her yerinde duyuldu mu? Nasıl?


Cevap : Evet, duyuldu. Çünkü ses hava yoluyla dalgalar hâlinde yayıldı ve sınıfın her yerine ulaştı.


Soru : Biliyor musunuz arkadaşlar, uzayda hiç ses duyulmuyormuş. Bunun nedeni sizce nedir? Araştırınız.


Cevap :  Uzayda hava veya başka bir madde yoktur. Ses dalgaları yayılmak için maddeye ihtiyaç duyar, boşlukta yayılmaz. Bu yüzden uzayda ses duyulmaz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 130 Cevapları


Soru : Görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


1. Görseldeki ses kaynaklarını bularak yazınız. 


Cevap : Gitar, su, kuş, ağlayan bebek, şarkı söyleyen çocuklar.


2. Görseldeki gitarın sesini herkes duyabiliyor. Bunun nedeni sizce nedir? 


Cevap : Her sesin bir kaynağı vardır ve ses her yöne doğru yayılır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 121-122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 121-122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları” öğrencilerin doğal ve yapay ışık kaynaklarını tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde güneş ve yıldız gibi doğal, lamba ve fener gibi yapay ışık kaynaklarının farkı anlaşılır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler konuyu kolayca kavrar ve ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 121-122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 2: Işık Kaynakları : Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ışık kaynaklarının sınıflandırılmasını örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” sayesinde öğrenciler ışığın günlük yaşamımızdaki önemini kavrayarak fen bilimleri dersinde daha başarılı olabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay lşık Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125-126


Soru : Işık veren diğer canlılar nelerdir? Araştırınız.


Cevap :

Işık veren canlılara biyolüminesan canlılar denir. Örnekler:

  • Ateşböceği

  • Derin deniz balıkları (fener balığı gibi)

  • Bazı denizanası türleri

  • Mürekkep balığı

  • Bazı mantarlar (örneğin parlayan mantarlar)


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ A4 kâğıdı
ຉ Boya kelemleri
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. A4 kâğıdının ortasına kurşun kalemle çizgi çiziniz. İki bölüm oluşturunuz.
2. Birinci bölüme kendiliğinden ışık yayarak etrafı aydınlatan kaynakların resmini çiziniz.
3. İkinci bölüme insanlar tarafından yapılan ve etrafı aydınlatan ışık kaynaklarının resmini çiziniz.
4. Çizdiğiniz görselleri boyayıp arkadaşlarınıza gösteriniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Birinci bölüme çizdiğiniz görselleri arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. Çizdiğiniz görseller arasında farklılıklar var mı?


Cevap : Evet, bazı farklılıklar var. Ben Güneş ve yıldız çizdim; arkadaşlarım ise ateşböceği, mum ışığı veya ay gibi başka doğal ışık kaynakları çizmiş olabilir.


2. İkinci bölüme çizdiğiniz görselleri arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. Çizdiğiniz görseller arasında farklılıklar var mı?


Cevap : Evet, farklılıklar var. Ben lamba ve fener çizdim; arkadaşlarım araba farı, sokak lambası, mum veya el feneri gibi başka yapay ışık kaynakları çizmiş olabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 123 Cevapları


Soru : Ay, sizce doğal ışık kaynağı mıdır? Araştırınız.


Cevap : Hayır, Ay doğal bir ışık kaynağı değildir. Ay, kendi ışığını üretmez, Güneş’ten gelen ışığı yansıtarak parlıyormuş gibi görünür.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 126 Cevapları


1. Aşağıda 3/B sınıfı öğrencilerinin doğal ve yapay ışık kaynaklarına verdikleri örnekler numaralandırılarak gösterilmiştir. 


a. Örneklerin numaralarını ilgili başlıkların yanına yazınız. 


Cevap :

a. Doğal Işık Kaynakları: 1, 8, 11, 12
b. Yapay Işık Kaynakları: 2, 4, 5, 6, 7, 9, 13, 14
c. Işık Kaynağı Olmayanlar: 3, 10, 15, 16


b. Verilen örneklerden doğal ve yapay ışık kaynağı olanların sayısını grafik üzerinde boyayarak gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 121-122-123-124-125-126 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!