4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 106, 107, 108


4. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Yanlış) Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesi işlemin sonucunu değiştirir.

2. (Doğru) Bir sayıyı 5 ile kısa yoldan çarpmak için önce sayı 10 ile çarpılır. Sonra bulunan çarpım 2’ye bölünür.

3. (Doğru) Bir sayıyı 100 ile zihinden çarpmak için o sayının sağına iki tane sıfır konulur.

4. (Yanlış) Son üç basamağı sıfır olan bir sayıyı 1000’e zihinden bölmek için o sayının son iki basamağındaki sıfırlar silinir.

5. (Doğru) Bir bölme işleminde bölünenin en büyük basamağındaki rakam bölene eşit ise bölümün basamak sayısı bölünenin basamak sayısıyla aynıdır.


B. Aşağıda verilen cümlelerdeki noktalı yerlere uygun ifadeleri yazınız. 


Cevap :

1. Bir sayıyı 1000 ile zihinden çarpmak için o sayının sağına 3 tane sıfır konulur.

2. Bir çarpma işlemindeki çarpanlardan biri, çarpımın diğer çarpana …………… eşittir.

3. Son üç basamağı sıfır olan bir sayıyı 100’e zihinden bölmek için o sayının son 2 basamağındaki sıfırlar silinir.

4. Bir sayıyı 50 ile kısa yoldan çarpmak için önce sayı 2 ile çarpılır. Sonra bulunan çarpım 4 bölünür.

5. Bir bölme işleminde bölünenin en büyük basamağındaki rakam bölenden büyük ise bölümün basamak sayısı bölünenin basamak sayısından bir eksiktir.


C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Rakamları farklı iki basamaklı en büyük sayının 5 ile çarpımı kaçtır?


A) 49 B) 50 C) 490 D) 495


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


2. 35 x 8 = 540 – ifadesinde yerine gelmesi gereken sayı kaçtır?


A) 240 B) 260 C) 280 D) 360


3. 426 x 1000 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


A) 426 B) 4260 C) 42 600 D) 426 000


4. 534 000 ÷ 1000 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


A) 534 B) 5340 C) 53 400 D) 534 000


5. 8 x = 40 işleminde yerine gelmesi gereken sayı hangi işlemle bulunur?


A) 8 x 40 B) 8 + 40 C) 40 ÷ 8 D) 40 – 8


6. 12 x 25 işleminin sonucu kaçtır?


A) 48 B) 250 C) 300 D) 1200


7. Aşağıda verilen işlemleri yapınız.


Cevap :

a. 903 x 28 =

b. 314 x 52 =

c. 430 x 47 =

ç. 641 x 39 =


8. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını kısa yoldan çarpma yaparak bulunuz. 


Cevap :

  • a. 34 x 50 =
  • b. 78 x 5=
  • c. 56 x 25=
  • ç. 274 x 80 =
  • d. 405 x 900 =
  • e. 26 x 7000 =

9. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını zihinden işlem yaparak bulunuz. 


Cevap :

  • a. 643 x 10 =
  • b. 49 000 ÷ 10 =
  • c. 705 x 100 =
  • ç. 8000 ÷ 100 =
  • d. 37 x 1000 =
  • e. 96 000 ÷1000 =

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


10. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemlerin sonuçlarını bulup tahminlerinizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • a. 39 x 8 =
  • b. 672 ÷ 42 =
  • c. 68 x 9 =
  • ç. 3879 ÷ 9 =

11. Aşağıda verilen işlemleri yapınız.


Cevap :

  • a. 252÷ 21 =
  • b. 3661 ÷ 7 =
  • c. 722 ÷ 38 =
  • ç. 7014 ÷ 6 =

12. Aşağıdaki eşitliklerde verilmeyen sayıları bulunuz.


Cevap :

a. 45 + x = 2000 ÷ 10

b. 52 x 100 = 6200 – x


13. 36 x 5 ≠ 900 ÷ 6 ifadesinde eşitlik durumunun sağlanması için yapılacak işlemi aşağıya yazınız.


Cevap :

 


14. 1080 simit 6 simitçiye eşit olarak dağıtılmış. Simitçilerden biri simitlerden 137’sini, diğerleri simitlerin tamamını satmış. Simitçilere dağıtılan simitlerden kaç tanesi satılmamıştır?


Cevap :

 


15. Bir marangoz 12 binanın bulunduğu bir sitedeki dairelerin kapılarını yapacaktır. Binaların her biri 16 katlıdır ve her katta 4 daire bulunmaktadır. Her daire için 7 kapı yapılacağına göre marangoz sitenin tamamı için kaç kapı yapacaktır?


Cevap :

 



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Eşitliği Sağlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105


4. Sınıf Matematik Kitabı Eşitliği Sağlama Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105


Bir cismin veya maddenin kütlesini ölçmeye yarayan alete terazi denir. Teraziyle kütle ölçme işlemi de tartma olarak adlandırılır. Eşit kollu terazide tartma, ölçülecek kütlenin bilinen kütlelerle karşılaştırılmasıyla yapılır.

Soru : Yandaki eşit kollu terazi dengede midir?


Cevap :

  • Hayır. Eşit kollu terazi dengede değildir.

Soru : Sol kefedeki nesnenin kütlesi sağ kefedeki nesnelerin kütlesine eşit midir? Eğer eşit değilse bu eşitlik nasıl sağlanabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

  • Hayır. Sol kefedeki nesnenin kütlesi sağ kefedeki nesnelerin kütlesine eşit değildir.
  • Sağ kefeye 1 kg eklenmesi gerekir.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Terazi takımı.
• Terazinin sol kefesine 5 ve 1 kg’lık ağırlıklar koyalım.
• Terazinin sağ kefesine 3 ve 2 kg’lık ağırlıklar koyalım.
• Terazinin dengede olup olmadığını gözlemleyelim.


Cevap : Dengede değildir.


• Terazinin sol ve sağ kefelerindeki toplam kütleleri gösteren toplama işlemlerini yazalım.


Cevap :  Sol : 6 Sağ : 5


• Terazinin denge durumuna göre bu iki işlemin arasına hangi matematiksel işareti koyabileceğimizi tartışalım.
• Terazinin dengede olması için hangi kefeye kaç kilogramlık ağırlık koyacağımızı veya hangi kefeden hangi ağırlığı çıkaracağımızı belirleyelim.
• Belirlediğimiz işlemi yapıp terazinin denge durumunu sağlayalım.
• İşlem yaptığımız kefedeki toplama işleminin sonuna yaptığımız matematiksel işlemi ekleyelim.
• Kefelerdeki eşitliği gösteren matematiksel ifadeleri yazalım.


Cevap : Sağ kefeye 1 kg eklenmesi gerekir.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : 15 + 10 ≠ 17 + 12 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız. 


Cevap :

  • 25 ≠ 29
  • 25 sayısına 4 eklenerek eşitlik sağlanır.

Soru : 42 – 24 ≠ 56 – 33 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.


Cevap :

  • 18 ≠ 23
  • 18 sayısına 5 eklenerek eşitlik sağlanır.

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Soru : 10 x 7 ≠ 99 ÷ 3 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.


Cevap :

  • 70 ≠ 33
  • 33 sayısına 37 eklenerek eşitlik sağlanır.

ALIŞTIRMALAR


1. Yandaki terazinin dengede olması için hangi işlemin yapılması gerektiğini açıklayınız.


Cevap :

  • 6 ≠ 2
  • 2 sayısına 4 eklenerek eşitlik sağlanır.

2. Aşağıda verilen ifadelerde eşitlik durumunun sağlanması için yapılması gereken işlemleri belirleyiniz. Belirlediğiniz işlemleri yaparak ifadelerde eşitlik durumunu sağlayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 103-104-105 ADA Yayıncılık”


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Eşitliklerde Verilmeyen Değeri Belirleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102


4. Sınıf Matematik Kitabı Eşitliklerde Verilmeyen Değeri Belirleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102


Tahterevallideki çocuklardan Hasan 35 kilogramdır.

Soru : Tahterevalli dengede midir?


Cevap :

  • Evet. Tahterevalli dengededir.

Soru : Hasan’ın kütlesi, Meral’in kütlesine eşit midir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

  • Evet. Eşittir. Bu nedenle Hasan’ın kütlesi ile Meral’in kütlesi aynıdır.

Etkinlik


• 4 + x = 8 – 3 eşitliğini inceleyelim.
• Eşitliğin sol tarafındaki verilmeyen sayıyı nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Eşitliğin sağ tarafındaki çıkarma işlemini yapalım.
• Eşitliği yeniden yazıp çıkarma işleminin yerine yukarıda bulduğumuz sonucu yazalım.
• Eşitliği tekrar inceleyelim.
• Eşitliğin sol tarafındaki verilmeyen sayıyı nasıl bulabileceğimizi açıklayalım.
• Verilmeyen sayıyı bulalım.
• Bulduğumuz sayıyı 4 + x = 8 – 3 eşitliğinde yerine koyalım.
• Eşitliğin sağlanıp sağlanmadığını kontrol edelim.


Cevap :

  • 4 + x = 8 – 3
  • 4 + x = 5
  • x = 5 – 4
  • x = 1

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : 34 – x = 15 + 8 eşitliğinde x yerine gelmesi gereken sayıyı bulunuz. Bulduğunuz sayının eşitliği sağlayıp sağlamadığını belirleyiniz.


Cevap :

  • 34 – x = 15 + 8
  • 34 – x = 23
  • 34 – 23 = x
  • 11 = x

Soru : 128 ÷ 4 = x + 9 eşitliğinde x yerine gelmesi gereken sayıyı bulunuz. Bulduğunuz sayının eşitliği sağlayıp sağlamadığını belirleyiniz.


Cevap :

  • 128 ÷ 4 = x + 9
  • 32 = x + 9 
  • 32 – 9 = x
  • 23 = x

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


Soru : Aşağıda verilen eşitliklerdeki harflerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. Bulduğunuz sayıların eşitlikleri sağlayıp sağlamadığını belirleyiniz. Bulduğunuz sayıların yerine kullanılan harfleri aşağıdaki kutucuklara yazarak şifreyi çözünüz.


Cevap :

“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101-102 ADA Yayıncılık”


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-97-98-99 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik  Kitabı Bölme İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


4. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 96-97-98-99


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. 960 yumurta 30’luk viyollere yerleştirilmiş. Viyollerin tanesi 12 TL’ye satılmış. Viyollerin hepsi satıldığına göre yumurtaların satışından kaç lira kazanılmıştır?


Cevap :

  • 960 ÷ 30 = 32
  • 32 x 12 = 384 lira kazanmıştır.

2. Bir lokantada bir ay boyunca garsonlara verilen toplam 4578 TL bahşiş üç garsona eşit şekilde paylaştırılmış. Ali, payına düşen paradan 309 TL harcamış. Ali’nin kaç lirası kalmıştır?


Cevap :

  • 4578 ÷ 3 = 1526
  • 1526 – 309 = 1217 lirası kalmıştır.

3. Bir ekmek fırınında üretilen 1085 minik ekmekten 195’i satılmış. Kalan ekmekler, onarlı gruplar hâlinde paketlenmiş. Ekmek paketleri tanesi 4 TL’ye satılmış. Paketlerin tamamı satıldığına göre paketlenen ekmeklerin satışından kaç lira kazanılmıştır?


Cevap :

  • 1085 – 195 = 890
  • 890 ÷ 10 = 89
  • 89 x 4 = 356 lira kazanmıştır.

4. Turan Bey, tarlalarının birinden 3935 kg, diğerinden 5215 kg nohut elde etmiş. Turan Bey tarlalarından elde ettiği nohutları 50 kilogramlık torbalara dolduracaktır. Turan Bey’in kaç torbaya ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 3935 + 5215 = 9150
  • 9150 ÷ 50 = 183 torbaya ihtiyacı vardır.


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95


4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95


Yumurta, sağlığımız için çok faydalı besinlerden biridir. Protein kalitesi yüksek olduğu için bebek ve çocuklar tarafından her gün bir adet tüketilmesi yararlıdır. Yumurta, pişmemiş (çiğ) olarak tüketilmemelidir. Bir adet yumurta, besin değeri açısından yumurta büyüklüğünde ete eşittir.

Soru : Bir çiftlikte üretilen 900 yumurta 10 yumurtalık viyollere yerleştirilecektir. Bu işlem için kaç viyole gerek vardır? Viyol sayısı ile her viyoldeki yumurta sayısının çarpımının, üretilen yumurta sayısı ile nasıl bir ilişkisi vardır?


Cevap :

  • 900 ÷ 10 = 90 viyoleye gerek vardır.
  • Viyol sayısı ile her viyoldaki yumurta sayısını çarptığımızda toplam yumurta sayısını bulabiliriz.

Etkinlik


Araç ve gereçler: 7 plastik tabak, 70 tane pirinç.
• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Tabakları masamızın üzerine koyalım.
• Her bir tabağa 10 tane pirinç koyalım.
• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını çarpma işlemi yaparak bulalım.
• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını tabak sayısına bölelim.
• Bulduğumuz sayı ile her bir tabağa koyduğumuz pirinç sayısını karşılaştıralım.
• Yukarıda yaptığımız çarpma ve bölme işlemlerindeki sayıları karşılaştıralım.
• Çarpma ve bölme işlemleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayalım.


Cevap :

  • 10 x 7 =70 pirinç
  • 70 ÷ 7 = 10
  • Çarpma işlemi bölme işleminin tersidir.

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : 4 x 8 = 32 işlemindeki 4’ün, 8 ve 32 ile ilişkisini açıklayınız.


Cevap :

  • Bu sayılar birbirlerinin çarpma işleminde katlarıdır.

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.


• Bir sınıfta 12 öğrenci sırası vardır. Her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıfta kaç öğrenci vardır?


Cevap : 12 x 2 = 24 öğrenci vardır.


• Bir sınıftaki her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıftaki öğrenci sayısı 24 olduğuna göre sınıfta kaç öğrenci sırası vardır?


Cevap : 24 ÷ 2 = 12 sıra vardır.


• Bir sınıfta 24 öğrenci ve 12 öğrenci sırası vardır. Sınıftaki her sırada eşit sayıda öğrenci oturduğuna göre bir sırada kaç öğrenci oturmaktadır?


Cevap : 24 ÷ 12 = 2 öğrenci oturur.


2. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri bölme ve çarpma arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.


• Dört kardeş 60 cevizi eşit olarak paylaşacak. Bir kişiye kaç ceviz düşer?


Cevap : 60 ÷ 4 = 15 ceviz düşer.


• Dört kardeş belli bir sayıdaki cevizi eşit olarak paylaşmış. Her birine 15 ceviz düşmüş. Kardeşlerin paylaştığı ceviz sayısı kaçtır?


Cevap : 4 x 15 = 60 ceviz


• 60 cevizi eşit olarak paylaşan kardeşlerden her birine 15 ceviz düşmüş. Cevizleri kaç kardeş paylaşmıştır?


Cevap : 60 ÷ 15 = 4 kardeş paylaşmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92


4. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92


Zeytinyağı üretimi için öncelikle uygun hasat döneminde zeytinler toplanır. Zeytin hasadı genellikle ekim ile ocak ayları arasında elle toplama ya da silkme yöntemiyle yapılır. Zeytin hasadında son zamanlarda makinelerden de yararlanılmaktadır. Hasat edilen zeytinler, çeşitli aşamalardan oluşan işlemlere tabi tutularak zeytinyağı elde edilir. Bu aşamalar ezme, sıkma ve ayrıştırma olmak üzere üç temel işlemden oluşur.

Soru : Bir fabrikada üretilen 2432 litre zeytinyağı 8 litrelik şişelere doldurulacaktır. Bu işlem için kaç şişeye gerek olduğunu tahmin ediniz. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 2430 ÷ 10 = 243 işlemini bölme işlemi yaparak sonucu bulabiliriz.
  • Bölme işleminde verilen değerleri ene yakın onluğa yuvarlayarak yapabiliriz.

Etkinlik


• Aşağıdaki tabloda verilen bölme işlemlerinin sonuçlarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi “1. Tahminim” sütununa yazalım.
• İşlemlerdeki bölünenleri ve bölenleri en yakın oldukları onluklara yuvarlayalım.
• Zihinden bölme yöntemini kullanarak işlemlerin sonuçlarını tahmin edelim.
• Tahminlerimizi “2. Tahminim” sütununa yazalım.
• İşlemleri yapıp bulduğumuz sonuçları “İşlem Sonucu” sütununa yazalım.
• Tahminlerimiz ile işlem sonuçlarını karşılaştıralım.
• Bir bölme işleminin sonucunun tahmin edilmesiyle ilgili farklı yöntemler bulmaya çalışalım.


Cevap :

“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 89-90-91-92 ADA Yayıncılık”

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Soru : 738 ÷ 9 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 738 ÷ 9 = 82
  • 740  ÷ 10 = 74

Soru : 588 ÷ 14 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 588 ÷ 14 =42
  • 590  ÷ 10 = 59

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : 798 ÷ 42 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 798 ÷ 42 = 19
  • 800 ÷ 40 = 20

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemlerin sonuçlarını bulup tahminlerinizle karşılaştırınız. Tahminlerinizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89-90-91-92 Cevapları”

2. Rıza Bey, cebindeki 688 TL’yi 8 torununa eşit olarak paylaştıracaktır. Her bir toruna kaç lira düşeceğini tahmin ediniz. Her bir toruna kaç lira düşeceğini hesaplayarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 688 ÷ 8 = 86
  • 690 ÷ 10 = 69


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85-86-87-88 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Bölme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88


4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Bölme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85-86-87-88


Dünyanın en büyük balığı, balina köpekbalığıdır. Her ne kadar adında balina kelimesi geçse de bu balık bir memeli türü değildir. Büyüklüğünden dolayı balina köpekbalığı olarak adlandırılır. Bilim insanlarının pek çoğu balina köpekbalıklarının boylarının 1200 cm civarında olduğunu belirtiyor.

Soru : Balina köpekbalıklarının boylarının kaç metre civarında olduğu nasıl hesaplanabilir? Bu işlem zihinden nasıl yapılabilir?


Cevap :

  • 1200 ÷ 100 = 12 Balina köpekbalıklarının boylarının kaç metre civarında hesaplanabilir.
  • Bölme işlemi yapılarak işlem sonucu elde edilebilir.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• Kırmızı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 5000 ÷ 10 =  500
  • 5000 ÷ 10 = 500
  • 9000 ÷ 10 =  900
  • 9000 ÷ 10 =  900
  • 23 000 ÷ 10 =  2300
  • 23 000 ÷ 10 = 2300
  • 71 000 ÷ 10 =  7100
  • 71 000 ÷ 10 = 7100

• Aynı işlemlerin bulunduğu mavi renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını zihinden nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Bölendeki sıfır sayısı kadar bölünenden sıfır azaltalım.
• Bölünende kalan sayıyı işlem sonucu olarak yazalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Yaptığımız karşılaştırmadan yola çıkarak bir sayıyı 10’a zihinden bölmeyle ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap : 10 ile bölme işleminde bölünenden 1 sıfır silinmesiyle zihinden yapılabilir.


• Turuncu renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 4000 ÷ 100 = 40
  • 4000 ÷ 100 = 40
  • 7000 ÷ 100 = 70
  • 7000 ÷ 100 =  70
  • 34 000 ÷ 100 =  340
  • 34 000 ÷ 100 = 340
  • 51 000 ÷ 100 = 510
  • 51 000 ÷ 100 = 510

• Aynı işlemlerin bulunduğu yeşil renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını zihinden nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Bölendeki sıfır sayısı kadar bölünenden sıfır azaltalım.

• Bölünende kalan sayıyı işlem sonucu olarak yazalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Bir sayıyı 100’e zihinden bölmeyle ilgili bir kural geliştirelim.
• Sarı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap : 100 ile bölme işleminde bölünenden 2 sıfır silinmesiyle zihinden yapılabilir.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


  • 2000 ÷ 1000 = 2
  • 2000 ÷ 1000 =  2
  • 8000 ÷ 1000 = 8
  • 8000 ÷ 1000 =  8
  • 47 000 ÷ 1000 = 47
  • 47 000 ÷ 1000 =  47
  • 95 000 ÷ 1000 = 95
  • 95 000 ÷ 1000 = 95

• Mor renkli kutucuklardaki işlemleri, 10 ve 100’e zihinden bölmeyle ilgili yöntemlerden yola çıkarak zihinden yapalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Bir sayının 1000’e zihinden bölünmesiyle ilgili kuralı açıklayalım.


Cevap : 1000 ile bölme işleminde bölünenden 3 sıfır silinmesiyle zihinden yapılabilir.


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 7000 ÷10 = 700
  • 8000 ÷10 = 800
  • 38000 ÷ 10 = 3800

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 6000 ÷100 = 60
  • 9000 ÷ 100 = 90
  • 54 000 ÷ 100 = 540

Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 7000 ÷1000 = 7
  • 45 000 ÷ 1000 = 45
  • 97 000 ÷ 1000 = 97

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


• Yukarıdaki işlemleri sınıfça birer kâğıda yazınız.
• Kâğıtları katlayıp öğretmen masasının üzerine koyunuz.
• Üç gruba ayrılınız.
• Her gruptan birer öğrenci seçiniz.
• Seçtiğiniz kişilerden masanın üstündeki kâğıtlardan bir tane almasını ve kâğıdı açmasını isteyiniz.
• Kâğıttaki işlemi zihinden yapıp doğru sonucu söyleyen kişilerin grubuna 10 puan veriniz.
• Gruplardaki herkes bir işlemin sonucunu söyleyene kadar oyuna devam ediniz.
• Oyun bittiğinde grupların aldığı puanları hesaplayınız.
• Kazanan grubu sınıfça alkışlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yaparak oynamanız gerekmektedir. Kazanan takımı tebrik etmeyi unutmayınız.



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81-82-83-84 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81-82-83-84


Meltem Hanım, fiyatı 999 TL olan bir çamaşır makinesi almış. Çamaşır makinesinin ücretini 9 eşit taksitle ödeyecekmiş.

Soru : Meltem Hanım’ın ödeyeceği her bir taksit miktarı hangi işlemle hesaplanabilir? Bu işlem nasıl yapılabilir?


Cevap :

  • 999 ÷ 9 = 111 işlemini bölme işlemi yaparak sonucu bulabiliriz.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Yüzlük, onluk ve birlik taban blokları, hesap makinesi.
• 693 ÷ 3 işlemini yapmak için taban bloklarıyla 693 sayısını modelleyelim.
• Modeldeki yüzlükleri 3 gruba ayıralım.
• Modeldeki onlukları 3 gruba ayıralım.
• Modeldeki birlikleri 3 gruba ayıralım.
• Gruplardaki yüzlük, onluk ve birlik sayılarına göre 693 ÷ 3 işleminin sonucunu söyleyelim.
• 693 ÷ 3 işlemini aşağıda taban bloklarını kullanmadan defterimizde yapalım.
• Aşağıdaki bölme işlemlerinin sonuçlarını hesap makinesi kullanarak bulalım.


Cevap :512 ÷ 4 = 128 728 ÷ 8 = 91 378 ÷ 9 = 42 44 ÷ 2 = 322


• Bölünenlerin yüzler basamağındaki rakamlarla bölenleri karşılaştıralım.
• Bölünenin yüzler basamağındaki rakamın bölenden büyük olduğu işlemlerde bölümün kaç basamaklı olduğunu söyleyelim.
• Bölünenin yüzler basamağındaki rakamın bölenden küçük olduğu işlemlerde bölümün kaç basamaklı olduğunu söyleyelim.
• Bölünen ve bölüm arasındaki basamak sayısı ilişkisini açıklayalım.
• Bu ilişkiyi kullanarak bölme işleminin doğruluğunu nasıl kontrol edebileceğimizi tartışalım.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 652 ÷ 4 = 163
  • 747 ÷ 3 = 249
  • 864 ÷ 6 = 144

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.


Cevap :

  • 721 ÷ 7 = 103
  • 555 ÷ 15 = 37
  • 825 ÷ 25 = 33

Soru : 936 ÷ 9 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.


Cevap :

  • 936 ÷ 9 = 104

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : 755 ÷ 5 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.


Cevap :

  • 755 ÷ 5 = 151

Soru : 576 ÷ 8 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.


Cevap :

  • 576 ÷ 8 = 72

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : 594 ÷ 54 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.


Cevap :

  • 594 ÷ 54 = 11

Soru : 360 ÷ 45 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.


Cevap :

  • 360 ÷ 45 = 8

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Etkinlik


Araç ve gereçler: Binlik, yüzlük, onluk ve birlik taban blokları, 3 plastik tabak.
• 6393 sayısını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
• Modeldeki binlikleri üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Modeldeki yüzlükleri üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Modeldeki onlukları üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Modeldeki birlikleri üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Her bir tabaktaki blokların ifade ettiği sayıyı söyleyelim.
• Yukarıda yaptığımız paylaştırma işlemini bölme işlemiyle gösterelim.
• İşlemdeki bölüneni, böleni, bölümü ve kalanı belirtelim.


Cevap :

  • 6000 ÷ 3 = 2.000
  • 300 ÷ 3 = 100
  • 90 ÷ 3 = 30
  • 3 ÷ 3 = 1

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 3746 ÷ 2 = 1873
  • 7285  ÷ 5 = 1457
  • 8659 ÷ 7 = 1237

Soru : 8426 ÷ 7 işlemini yapınız.


Cevap :

  • 8426 ÷ 7 = 1203

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıda verilen bölme işlemlerini yapınız. İşlemlerdeki bölünenleri, bölenleri, bölümleri ve kalanları yazarak gösteriniz. 


Cevap :

  • 651 ÷ 6 = 18
  • 402 ÷ 3 = 134
  • 612 ÷ 18= 34

2. Aşağıda verilen bölme işlemlerindeki bölümlerin basamak sayısını işlem yapmadan belirleyiniz. İşlemleri yapıp belirlediğiniz basamak sayılarına göre işlemlerin doğruluğunu kontrol ediniz.


Cevap :

  • 825 ÷ 8 = 103
  • 439 ÷ 5 = 84
  • 816 ÷ 24 = 37
  • 323 ÷ 35 = 9

3. Aşağıda verilen bölme işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 1784 ÷ 2 = 892
  • 4824 ÷ 3 = 1608
  • 5418 ÷ 7 = 774
  • 9351 ÷ 9 = 1039


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 73-74-75-76 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 73-74-75-76


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Ev hanımı olan Sultan Hanım, bahçesinde domates yetiştirip satmaya karar vermiş. Sultan Hanım, bahçesinde yetiştirdiği domatesleri toplayıp 35 kasaya yerleştirmiş. Kasalardan her birine 18 kg domates yerleştiren Sultan Hanım, domateslerin tamamını kilogramı 2 TL’den satmış. Sultan Hanım domateslerin satışından kaç lira kazanmıştır? 


Cevap :

  • 18 x 35 = 630
  • 630 x 2 = 1260 lira kazanmıştır.

2. Üç katlı bir okulun her katında 12 derslik bulunmaktadır. Dersliklerin her birinde 21 tane öğrenci sırası olduğuna göre okulda kaç tane öğrenci sırası vardır?


Cevap :

  • 12 x 21 = 252
  • 252 x 3 = 756 tane öğrenci sırası vardır.

3. Bir basketbol maçı için fiyatı 25 TL ve 50 TL olan maç biletleri satışa çıkarılmış. Fiyatı 25 TL olan biletlerden 2165 kişi, fiyatı 50 TL olan biletlerden 1368 kişi satın almış. Maç biletlerinin satışından kaç liralık gelir elde edilmiştir?


Cevap :

  • 25 x 2165 = 54 125
  • 50 x 1368 = 68 400
  • 54 125 + 68 400 = 122 525

4. Selma Hanım 1 gramı 128 TL olan 23 gramlık bir bilezik satın almış. Bu bileziği bir yıl sonra 1 gramı 154 TL’den satmış. Selma Hanım alıp sattığı bu bilezikten kaç lira kâr elde etmiştir?


Cevap :

  • 125 x 23 = 2944
  • 1254 x 23 = 3542
  • 3542 – 2944 = 598 lira kar elde etmiştir.


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 71-72 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72


4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 71-72


Su tasarrufu yapmak için uygulayabileceğimiz birçok yöntem vardır. Örneğin meyve ve sebzeleri, akan bir musluğun altında yıkamak yerine su dolu bir kapta yıkayabiliriz. Bu yöntemle 4 kişilik bir aile, yılda yaklaşık 18 000 litre su tasarrufu sağlayabilir.

Soru : Yukarıdaki yöntemle 4 kişilik bir ailenin 9 yılda kaç litre su tasarrufu sağlayabileceğini tahmin ediniz. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 10 x 18 000 = 180.000
  • 9 en yakın onluğa yuvarlanır ardından 18.000 sayısı ile çarpılması gerekir.

Etkinlik


• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• İki basamaklı bir sayı söyleyelim.
• Grup arkadaşımızdan bir basamaklı bir sayı söylemesini isteyelim.
• Bu iki sayının çarpımını nasıl tahmin edebileceğimizi tartışalım.
• Belirlediğimiz yönteme göre iki sayının çarpımını tahmin edelim.
• Söylediğimiz sayıları ve tahminimizi yazı tahtasına yazalım.
• Arkadaşımızla belirlediğimiz sayıları çarpıp tahminimizle karşılaştıralım.
• Tahmini, işlem sonucuna en yakın olan gruba 10 puan verelim.
• Gruplardan biri 50 puana ulaşana kadar oyunumuza devam edelim.
• Oyun sonunda diğer gruplarla tartışarak bir veya iki basamaklı bir sayı ile bir
basamaklı bir sayının çarpımını tahmin etmeyle ilgili yöntemler belirleyelim.


Cevap :

  • 60  x 8 = 480 tahmini
  • 62 x 8 = 496 gerçek sonuç
  • Tahminimiz sonuçtan 16 eksiktir.

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : 8 x 6 işleminin sonucunu önce tahmin ediniz. Sonra işlemin sonucunu bularak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  •  8 x 5 = 40
  • 8 x 6 = 48

ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemlerin sonuçlarını bulup tahminlerinizle karşılaştırınız. Tahminlerinizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

Sonuç : 19 x 9 =  171

Tahmin :  20 x 9 = 180

Sonuç : 33 x 8 = 264

Tahmin :  30 x 8 = 240

Sonuç :  66 x 3 = 198

Tahmin :  70 x 3 = 210

Sonuç :  50 x 9 = 450

Tahmin :  50 x 9 = 450

Sonuç :  78 x 7 = 546

Tahmin :  80 x 7 = 560


2. Bir lokantadaki her masanın etrafında 4 sandalye bulunmaktadır. Lokantada 32 masa olduğuna göre lokantada kaç sandalye olduğunu tahmin ediniz. Lokantadaki sandalye sayısını bulup tahmininizle karşılaştırınız. 


Cevap :

  • 30 x 4 = 120 tahmin
  • 32 x 4 = 128 sonuç
  • Tahminimiz sonuçtan 8 eksiktir.


 

Our Score
error: Content is protected !!