4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, öğrencilerin toplum, çevre ve günlük hayat hakkında bilgi edinmesini sağlar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa Cevapları” ile öğrenciler derslerdeki sorulara doğru şekilde yaklaşabilir, “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ise hem öğrencilere hem de velilere öğrenme sürecinde rehberlik eder.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca ünitelerdeki “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Ünite Metni Etkinlik Cevapları” öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları” sayesinde öğrenciler sınavlara ve etkinliklere daha hazırlıklı hale gelir, öğretmenler için de ders planlamasında destekleyici bir kaynaktır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. ÜNİTE: TOPLUMUN PARÇASIYIM 


Herkesin Bir Kimliği Var Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


Benim Kronolojim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19


Kendimi Tanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Ben Olsaydım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


Farklıyım, Farkındayım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31


1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM


Aile Tarihimi Yazıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44


Geleneksel Oyunlar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49


İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62


4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM


Yönümü Buluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69


Kroki Çiziyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


Çevremde Neler Var? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


Hava Durumunu Yorumluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


Yaşadığım Yerin Özellikleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81


Doğa Kaynaklı Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE 


Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98


Dünden Bugüne Teknoloji Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


Teknolojik Ürünlerin Zamanda Yolculuğu Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106


Tasarlıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109


Teknolojiyi Doğru Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113


4. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116


4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME


İhtiyaç mı İstek mi? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121


Çevremizdeki Ekonomik Faaliyetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126


Bilinçli Tüketiciyim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


Bütçe Hazırlıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133


Kaynakları İsraf Etmiyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139


5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143


4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. ÜNİTE: BİLİNÇLİ VATANDAŞIM 


Haklarımı Biliyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


Sorumluluklarımın Farkındayım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154


Eğitsel ve Sosyal Etkinlikler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159


Egemenlik Milletindir Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163


6. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167


4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. ÜNİTE: KÜRESEL YOLCULUK


Dünya Ülkeleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


Türkiye’nin Komşuları ve Türk Devletleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177


Ülkeler ve Kültürler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


Saygım, Saygılıyım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


7. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları öğrencilerin günlük yaşamda sosyal bilgilerle ilgili kazanımlarını pekiştirmelerini sağlayan etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları ile öğrenciler, derslerde öğrendikleri bilgileri tekrar eder ve konuları daha iyi kavrarlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal farkındalıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları Hecce Yayıncılık”

Öğrenciler, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrendiklerini uygulama fırsatı bulur ve etkinlikler aracılığıyla düşüncelerini paylaşabilirler. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları ise öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde ve etkinliklerin tamamlanmasında rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. ÜNİTE : FARKLIYIZ, ARKADAŞIZ


Kimliğim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


Yaşam Öyküm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19


İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


Saygılıyız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


1. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. ÜNİTE : GEÇMİŞTE “BİZ”


Aile Tarihim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


Kültürümüzün Öğeleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


Ailem Çocukken Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51


Kurtuluş Destanımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


2. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. ÜNİTE : SOSYAL VE DOĞAL ÇEVREMİZ


Ne, Nerede? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


Mahallemiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


Çevremi Keşfediyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


Hava Gözlemim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


Nüfus ve Yer Şekilleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


Doğal Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


3. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. ÜNİTE : ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ


Nedir, Ne Yapar? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103


Geçmişte ve Şimdi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


Teknolojinin Öyküsü Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113


Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118


Teknolojiyi Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122


4. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. ÜNİTE : EKONOMİK FAALİYETLER


İstek ve İhtiyaçlarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133


Ailemizın Ekonomisi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


Bilinçli Tüketiciyiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141


Kendi Bütçem Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143


İsrafa Karşı El Ele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146


5. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. ÜNİTE : BEN BİR VATANDAŞIM


Haklarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158


Sorumluluklarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161


Etkinliklere Katılıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164


Özgürlüğümüzün Değeri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169, 170


6. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. ÜNİTE : DÜNYA AİLESİ


Farklı Ülkeleri Tanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182


Komşularımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Farklı Kültürler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


Saygı Esastır Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197


7. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 144-145-146. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı İsrafa Karşı El Ele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 144-145-146. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin israfı önleme ve kaynakları verimli kullanma konularını öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesinde yer alan değerleri sade ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrencilerin bilinçli bireyler olarak yetişmesini destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 144-145-146. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “İsrafa Karşı El Ele” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 144, 145 ve 146 Cevapları, öğrencilerin sorulara doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de etkinlikleri daha kolay değerlendirmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İsrafa Karşı El Ele Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 144-145-146


Soru : Tasarruflu lambalar neden üretilmiş olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Tasarruflu lambalar, daha az enerji harcayarak aynı miktarda ışık sağlamak için üretilmiştir. Böylece elektrik tasarrufu yapılır, faturalar azalır ve çevre korunur.


Soru : Konuya hazırlık kapsamında yazdığınız raporları okuyunuz. Dünyadaki tüketebilir tatlı su kaynaklarının miktarı ve su israfının önüne geçilmesi için alınabilecek önlemler hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Dünyadaki tatlı su kaynakları çok azdır, bu nedenle suyu dikkatli kullanmak gerekir. Su israfını önlemek için muslukları açık bırakmamalı, damlayan muslukları tamir etmeli ve gereksiz su tüketiminden kaçınmalıyız. Ayrıca yağmur sularını biriktirip değerlendirmek de su tasarrufuna katkı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 145 Cevapları


Soru : Aşağıda israfı önlemek için alınabilecek bazı önlemler sunulmuştur. Bunlardan evinizde ya da yakın çevrenizde yapılanların yanlarındaki kutucuklara “X” işareti koyunuz.


Cevap :

Evimde yapılanlara “X” koyarak tabloyu şöyle doldurabilirim:

Musluklar açık bırakılmamalıdır. → X
İhtiyaçtan fazla gıda alınmamalıdır. → X
Gereksiz yanan ışıklar söndürülmelidir. → X
Tasarruflu elektronik cihazlar kullanılmalıdır. → X
Kâğıt, cam ve plastik ürünler geri dönüşüme gönderilmelidir. → X

💡 Ailemle birlikte evde suyu, elektriği ve kaynakları tasarruflu kullanmaya özen gösteriyoruz.


Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyunuz. Bu ve benzer kampanyalar insanlar arasındaki dayanışmayı ne şekilde etkiler? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bu tür kampanyalar insanlar arasında dayanışma ve paylaşma duygusunu güçlendirir. İhtiyaç fazlası eşyaların ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması hem israfı önler hem de yardımlaşma kültürünü yaygınlaştırır. Böylece insanlar birbirine destek olmanın önemini daha iyi anlar, toplumda birlik, sevgi ve güven duygusu artar. Ayrıca kullanılmayan eşyalar değerlendirilerek çevreye de katkı sağlanmış olur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 146 Cevapları


Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyunuz. Zaman israfını azaltmak için haberde yazılanlardan başka neler yapılabileceğini söyleyiniz.


Cevap :

Zaman israfını azaltmak için haberde yazılanlara ek olarak;

  • Günlük bir plan ve program hazırlayıp ona göre hareket edebiliriz.
  • Önemsiz işlerle uğraşmak yerine öncelikli işlerimize odaklanmalıyız.
  • Telefon ve sosyal medya kullanımını sınırlamalıyız.
  • Ders çalışma, dinlenme ve eğlenme zamanlarını dengeli şekilde ayırmalıyız.
  • Gereksiz ertelemelerden kaçınıp işleri zamanında tamamlamalıyız.

Böylece zamanımızı daha verimli, düzenli ve bilinçli kullanabiliriz.


Soru : Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız.


1. Evimizde veya okulumuzda su israfını önlemenin yolları nelerdir?


Cevap : Su israfını önleme: Muslukları açık bırakmamak, diş fırçalarken suyu kapatmak, bozuk muslukları tamir etmek.


2. Elektrik kullanımımızı azaltmak için neler yapmamız gerekir?


Cevap : Elektrik tasarrufu: Gereksiz lambaları kapatmak, tasarruflu ampul kullanmak, elektronik aletleri fişten çekmek.


3. Seyahat ederken nasıl enerji tasarrufu sağlayabiliriz?


Cevap : Enerji tasarruflu seyahat: Toplu taşıma, bisiklet veya yürüyüş tercih etmek, araç paylaşımı yapmak.


4. Plastik şişeler veya kâğıtlar gibi genellikle çöpe attığımız şeyleri nasıl yeniden kullanabiliriz?


Cevap : Geri kullanım: Plastik şişeleri saksı ya da kalemlik yapmak, kâğıtları arkalı önlü kullanmak.


5. Kâğıt kullanımımızı nasıl azaltabiliriz ve bunu yapmak neden önemlidir?


Cevap : Kâğıt tasarrufu: Gereksiz yazdırmamak, dijital notlar almak; çünkü ağaçları korur ve çevreyi temiz tutar.


Soru : İnsan hakları kavramının tarihçesini araştırınız. Ulaştığınız sonuçları bir rapor hâline getirerek sınıfınızda sununuz.


Cevap :

Rapor: İnsan Hakları Kavramının Tarihçesi

Giriş:
İnsan hakları, her insanın yalnızca “insan” olduğu için sahip olduğu temel hak ve özgürlüklerdir. Bu haklar, insanların eşit, adil ve özgür bir yaşam sürmesini sağlamak amacıyla ortaya çıkmıştır.


Tarihsel Gelişim:

  • 1215 Magna Carta (İngiltere): Halkın bazı temel haklarının kral tarafından tanındığı ilk belgedir.

  • 1776 Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi: Her insanın “yaşama, özgürlük ve mutluluk arama” hakkına sahip olduğu ilan edilmiştir.

  • 1789 Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirisi: Eşitlik, özgürlük ve adalet ilkeleri tüm insanlara tanınmıştır.

  • 1948 İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi (Birleşmiş Milletler): Tüm insanların hiçbir ayrım gözetmeksizin temel haklara sahip olduğu resmen kabul edilmiştir.


Sonuç:
İnsan hakları tarih boyunca büyük mücadelelerle gelişmiştir. Günümüzde bu haklar uluslararası anlaşmalarla korunmaktadır. Her bireyin görevi, hem kendi haklarına sahip çıkmak hem de başkalarının haklarına saygı göstermektir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 147-148-149-150-151-152. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 147-148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin “Ekonomik Faaliyetler” ünitesinde öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ekonomik bilinç kazanmalarına katkı sağlayarak konuları daha kolay ve kalıcı şekilde öğrenmelerine destek olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 147-148-149-150-151-152. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “5. Ünite Değerlendirme” bölümüne ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152 ve 153 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlara ulaşmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin değerlendirme sürecini de kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151-152-153


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Alışverişe çıkılmadan önce liste oluşturulması gereksiz harcamaları önler. (Doğru)

  2. İstek ve ihtiyaçlarımız arasında sıralama yaparken isteklerimize öncelik veririz. (Yanlış)
    Doğrusu: İstek ve ihtiyaçlarımız arasında sıralama yaparken ihtiyaçlarımıza öncelik veririz.

  3. Her istediğini satın almak bilinçli tüketici davranışlarından biridir. (Yanlış)
    Doğrusu: Bilinçli tüketici sadece ihtiyaç duyduğu ürünleri satın alır.

  4. Her birey kendi bütçesini oluşturmaktan sorumludur. (Doğru)

  5. Sahip olduğumuz kaynakları kullanma konusunda tasarruflu olmalıyız. (Doğru)


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Doğal kaynaklar sınırlı ancak insanların istekleri sonsuz olduğundan ikisi arasında bir denge kurmak gerekir.
  2. İnsanlar geçmişten günümüze farklı iş kollarında uzmanlaşmış ve meslekler ortaya çıkmıştır.
  3. Satın aldığı bir ürünü kullanma kılavuzuna uygun kullanan bir birey bilinçli tüketicidir.
  4. Bütçe, bir bireyin gelir ve giderlerini gösterir.

C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Gıda israfının en çok olduğu mekânlar hangileridir? Buralarda gıda israfının önüne geçebilmek için neler yapılmalıdır? Araştırarak yazınız.


Cevap : Gıda israfının en çok yapıldığı yerler; restoranlar, oteller, marketler, kantinler ve evlerdir. Bu yerlerde israfı önlemek için ihtiyaç kadar yemek hazırlanmalı, fazla ürünler doğru şekilde saklanmalı ve tüketilmeyen gıdalar ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmalıdır. Ayrıca porsiyonlar küçültülerek ve son kullanma tarihine dikkat edilerek israf azaltılabilir.


2. Tüketiciyi Koruma Kanunu’nu araştırınız. Ulaştığınız sonuçları özetleyiniz.


Cevap : Tüketiciyi Koruma Kanunu, alışveriş yapan kişilerin haklarını korumak için çıkarılmıştır. Bu kanun; ayıplı mal veya hizmet durumunda tüketicinin değişim, tamir ya da para iadesi isteme hakkını güvence altına alır. Ayrıca satıcıların dürüst davranması, ürünlerin garanti belgeli ve güvenli olması da bu kanunla zorunlu hale getirilmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 148 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdakilerden hangisi bilinçli bir tüketicinin özelliklerinden biri değildir?


A) Haklarını bilen bir bireydir.
B) Her çeşit israfa karşı duran biridir.
C) Tüketici örgütlerini bilir.
D) Ucuz ürünleri tercih eder.

Cevap : D


2. Yeni aldığı bilgisayarda sorunlar yaşayan Neslihan Hanım öncelikle aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır?


A) Tüketici Mahkemesine başvurmalıdır.
B) Faturasıyla birlikte satın aldığı yere başvurmalıdır.
C) Durumu belediyeye bildirmelidir.
D) Yeni bir bilgisayar almalıdır.

Cevap : B


3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi üretim, dağıtım ve tüketim kavramlarıyla ilgili doğru bir ifadedir?


A) Ürünlerin satın alınıp kullanılmasına üretim denir.
B) Ürünler tüketicilere farklı ulaşım araçlarıyla ulaştırılır.
C) Tüketim, kullanılmayan ürünlerin imha edilmesidir.
B) Bir telefon tasarım uzmanı o ürünün dağıtıcısıdır.

Cevap : B


4. Selim’in annesi Zonguldak’ta kömür çıkarma işiyle uğraşmaktadır.
Defne’nin babası Ordu’da fındık işçisi olarak çalışmaktadır.
Mehmet’in dayısı Erzurum’da inek yetiştiriciliği yapmaktadır.

Yukarıda verilen öğrencilerin yakınları sırasıyla aşağıdaki hangi ekonomik faaliyetlerle uğraşmaktadır?


A) Tarım-sanayi-hayvancılık
B) Madencilik-tarım-hayvancılık
C) Hayvancılık-sanayi-madencilik
D) Sanayi-hayvancılık-madencilik

Cevap : B


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 149 Cevapları


5. Barış ailesiyle bayram alışverişi yapmıştır. Aldıkları pantolonun eve geldiğinde yırtık olduğunu görmüştür. Barış, pantolonu aldığı mağazaya götürmüştür. Yetkililer pantolonu geri alamayacağını söylemişlerdir.

Bu durumda Barış aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır?


A) Pantolonunu dikmelidir.
B) Pantolonu çöpe atmalıdır.
C) Yeni bir pantolon almalıdır.
D) Tüketici haklarını kullanmalıdır.

Cevap : D


6. Veli’nin aylık harçlığı 150 liradır Ailesi bu harçlığı dikkatli kullanmasını söylemiştir. Fakat Veli harçlığını kullanarak çok istediği saati almıştır ve parası kalmamıştır. Ailesinden tekrar para istemek zorunda kalmıştır.

Veli, aşağıdakilerden hangisin yapsaydı ailesinden para istemek zorunda kalmazdı?


A) Kendine ait örnek bir bütçe oluşturarak
B) Harcamalarını hızlıca yaparak
C) Sadece isteklerine önem vererek
D) Parasının tamamına farklı bir ürün alarak

Cevap : A


7. Kaynakların ürünlerin emeğin ve zamanın boş yere harcanmasıdır. Yukarıda tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) Üretim
B) Tüketim
C) İsraf
D) İstek

Cevap : C


8. Aşağıdaki atasözlerinden hangisi tutumlu olmakla ilgili değildir?


A) Sakla samanı gelir zamanı.
B) Damlaya damlaya göl olur.
C) Ak akçe kara gün içindir.
D) Davulun sesi uzaktan hoş gelir.

Cevap D


9. Aşağıdakilerden hangisi doğal kaynakların korunmasına yardımcı olmanın bir yolu değildir?


A) Enerji tasarruflu ampuller kullanmak
B) Sızıntıları gidererek su israfını azaltmak
C) Duşta uzun bir süre kalmak
D) Kâğıt yerine e-posta kullanmak

Cevap : C


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 150 Cevapları


D. Aşağıda verilen metinden hareketle soruları yanıtlayınız. 


1. Selim, anneannesinin niçin acele etmesini istiyor? Söyleyiniz.


Cevap : Selim, sütlacı bir an önce yemek istediği için anneannesinin acele etmesini istiyor.


2. Selim’in anneannesi, pirinç tanesinin üretimi ile ilgili neler anlatıyor? Söyleyiniz.


Cevap : Anneannesi, pirinç yetiştirmenin çok emek isteyen bir iş olduğunu, insanların su içinde çalışarak pirinç ürettiğini anlatıyor.


3. Gıda israfı konusunda Selim’in anneannesi ne gibi uyarılar yapıyor? Söyleyiniz.


Cevap : Anneannesi, gıda israfının yanlış olduğunu, her yiyecekte emek ve alın teri olduğunu, dünyada aç insanların bulunduğunu söylüyor.


4. Aynı olay sizin başınıza gelseydi siz de o pirinç tanesini arar mıydınız? Neden? Açıklayınız.


Cevap : Evet, ben de o pirinç tanesini arardım; çünkü israf etmemenin ve emeğe saygı göstermenin önemli olduğunu biliyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 151 Cevapları


E. Aşağıdaki tabloda verilen işlerin hangi ekonomik faaliyet grubunda olduğunu belirleyerek işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 147-148-149-150-151-152 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 152 Cevapları


F. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.


Cevap :

EKONOMİK FAALİYETLER

  • Bilinçli Tüketicilerin Davranışları:
    Ürünlerin etiket ve son kullanma tarihine bakar, ihtiyaç kadar alışveriş yapar, geri dönüşüme önem verir, israf etmez.

  • Bütçe Oluştururken Dikkat Etmemiz Gerekenler:
    Gelir ve gideri dengelemeli, önceliği ihtiyaçlara vermeli, gereksiz harcamalardan kaçınmalı ve birikim yapmalıyız.

  • İsrafa Karşı Önlemlerimiz:
    Yiyecekleri ve suyu boşa harcamamalı, elektriği tasarruflu kullanmalı, kullanılabilir eşyaları atmamalı ve geri değerlendirmeliyiz.

  • İstek ve İhtiyaçlarımız:
    İhtiyaçlar yaşam için zorunludur (yiyecek, giyecek, barınma).
    İstekler ise olmasa da yaşayabileceğimiz, sadece arzuladığımız şeylerdir (oyuncak, tablet, süs eşyası).



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Kendi Bütçem Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin bütçe kavramını öğrenmesine ve ekonomik farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki konuları sade ve anlaşılır bir biçimde sunarak öğrenmeyi destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “Kendi Bütçem” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142 ve 143 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de etkinlikleri kolayca değerlendirmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kendi Bütçem Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 142-143


Soru : Bütçemizi planlamak neden gereklidir? Kendi bütçenizi planlarken nelere dikkat edersiniz? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Bütçemizi planlamak önemlidir çünkü gelir ve giderlerimizi dengede tutmamıza yardımcı olur. Böylece gereksiz harcama yapmadan ihtiyaçlarımızı karşılayabiliriz. Kendi bütçemi planlarken en çok ihtiyaçlarıma öncelik veririm, paramın bir kısmını da birikim için ayırırım.


Soru : Konuya hazırlanırken harçlığınızı nasıl kullandığımıza ilişkin hazırladığınız metni okuyunuz. Harçlığınızı doğru kullanıp kullanmadığınızla ilgili arkadaşlarınızdan görüş isteyiniz.


Cevap :  Harçlığımı genelde ihtiyaçlarım için harcıyorum, bazen küçük isteklerime de ayırıyorum. Arkadaşlarımdan gelen yorumlara göre paramı dikkatli ve dengeli kullandığımı düşünüyorlar.


Soru : “Ayağını yorganına göre uzat.” ve “Sakla samanı, gelir zamanı.” atasözlerimizin ne anlama geldiğini örnek olaylar üzerinden defterinize yazınız.


Cevap : “Ayağını yorganına göre uzat.” sözü, sahip olduğumuz imkânlara göre harcama yapmamız gerektiğini anlatır. Örneğin, az harçlık alan biri, pahalı şeyler almak yerine bütçesine uygun ürünler seçmelidir.
“Sakla samanı, gelir zamanı.” sözü ise değersiz görünen şeylerin bile bir gün işe yarayabileceğini anlatır. Örneğin, eski bir çantayı atmayıp saklamak, yeni birine ihtiyacımız olduğunda işimizi görebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 143 Cevapları


Soru : Yiğit Efe’nin aylık harçlığı 150 TL’dir. Bu parayı kullanarak Yiğit Efe’nin bir haftalık temel ihtiyaçlarını (yiyecek, kırtasiye vb.) düşünerek aşağıdaki alana bütçesini planlayınız.

Bireysel bütçemizi kullanırken dikkat etmemiz gerekenler şunlardır:
• Paramızı öncelikli olarak ihtiyaçlarımıza ayırmalıyız. Unutmayalım ki ihtiyaçlarımızın karşılanması zorunludur.
• Paramızın tamamını harcamamızı gerektirecek isteklerimiz konusunda dikkatlice düşünmeliyiz. Paramızın bir kısmını kenara ayırmamız bizim için faydalı olacaktır.
• Satın aldığımız ürünleri gerektiği şekilde kullanmalıyız. Böyle yapmazsak yerine yenilerini almamız gerekecektir ve bu durum bütçemize gereksiz bir yük oluşturacaktır.
• Tamir ya da bir müdahale sonrası yeniden kullanılabilir hâle gelebilecek durumda olan ürünlerimizi atmamalıyız. Bir ürünün yenisini almaktansa var olan ürünü hizmet verebileceği son aşamaya kadar kullanmak bütçemize katkı sunacaktır.


Cevap :

Gider Kalemi Tutar (TL)
Yiyecek (kahvaltı, ara öğün) 40
Kırtasiye (defter, kalem, silgi) 30
Ulaşım 20
Küçük harcamalar (atıştırmalık vb.) 20
Birikim 40
Toplam 150 TL

Açıklama:
Yiğit Efe, parasını öncelikle ihtiyaçlarına ayırmalı, kalan kısmını ise birikim yaparak gelecekteki ihtiyaçları için saklamalıdır.


Soru : Dünyadaki tüketilebilir tatlı su miktarı ne kadardır? Araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı bir rapor hâline getirerek sınıfınıza getiriniz.


Cevap : Dünyadaki suyun yalnızca yaklaşık %2,5’i tatlı sudur ve bunun da büyük kısmı buzullarda veya yeraltında bulunur. İnsanların doğrudan kullanabildiği tatlı su miktarı toplam suyun sadece %1’inden azdır. Bu nedenle suyun tasarruflu kullanılması ve korunması çok önemlidir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin ekonomik bilinç kazanmalarına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel kavramları sade ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “Bilinçli Tüketiciyiz” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 139, 140 ve 141 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları bulmalarına yardımcı olurken, öğretmenlerin etkinlikleri daha verimli biçimde değerlendirmesine de katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 139-140-141


Soru : Doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin sonuçları neler olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Doğal kaynaklar bilinçsizce tüketilirse su ve enerji kıtlığı yaşanabilir, çevre kirlenir ve canlıların yaşam alanları zarar görür. Ayrıca gelecek nesiller için yeterli kaynak kalmaz ve iklim değişikliği gibi ciddi sorunlar ortaya çıkar.


Soru : Hazırladığınız kompozisyonları okuyarak sizin değindiğiniz bilinçli tüketici davranışları ile konuda ele alınan davranışlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :  Benim kompozisyonumda da tıpkı konudaki gibi tasarruf yapmak, israfı önlemek ve geri dönüşüme önem vermek gibi bilinçli tüketici davranışlarından bahsettim. Farklı olarak ben çevreyi koruma bilincine de daha fazla vurgu yaptım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 140 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Haberden hareketle gıda etiketlerini neden okumanız gerektiğini söyleyiniz.


Cevap : Gıda etiketlerini okumalıyız çünkü içerik ve besin değerleri hakkında önemli bilgiler verir. Böylece fazla şeker, yağ veya tuz içeren ürünlerden kaçınabilir, son kullanma tarihine dikkat ederek sağlıklı ve bilinçli beslenebiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 141 Cevapları


Soru : Türk gıda kodeksi ile ilgili bir araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Türk Gıda Kodeksi, gıda ürünlerinin güvenli ve sağlıklı şekilde üretilmesini, satılmasını ve tüketilmesini sağlayan kurallar bütünüdür. Bu kodeks sayesinde gıdaların içeriği, ambalajı ve etiket bilgileri denetlenir. Böylece tüketiciler sağlıklı ve güvenilir gıdalara ulaşabilir.


Soru : Harçlığınızı hangi istek ve ihtiyaçlarınızı karşılamak için kullandığınızı dosya kâğıdına yazınız. Hazırladığınız metni sınıfınıza getiriniz.


Cevap :  Harçlığımı genellikle ihtiyaçlarım için kullanırım. Okulda kalem, defter gibi kırtasiye malzemeleri alırım. Bazen de canım tatlı ya da meyve suyu isterse küçük atıştırmalıklar alırım. Paramı dikkatli harcamaya ve gereksiz şeylere harcamamaya özen gösteririm.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin ekonomik kavramları daha iyi anlamalarına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel konuları sade ve anlaşılır bir biçimde sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “Ailemizin Ekonomisi” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137 ve 138 Cevapları, öğrencilerin sorulara doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de etkinlikleri kolay ve verimli bir şekilde değerlendirmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138


Soru : Yakın çevrenizdeki kişiler hangi meslekleri yapmaktadır? Söyleyiniz.


Cevap : Yakın çevremde öğretmen, doktor, polis, mühendis, hemşire, esnaf ve çiftçi gibi farklı mesleklerde çalışan kişiler bulunmaktadır.


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek görsellerde örneklendirilen ekonomik faaliyetleri söyleyiniz.


Cevap :

Görsel 5.7: Sağlık alanında doktor ve hemşirelerin ameliyat yaptığı bir sahne yer almaktadır.
Görsel 5.8: Eğitim alanını temsil eder; öğretmen ve öğrenciler sınıfta ders işlemektedir.
Görsel 5.9: Sanayi ve üretim faaliyetlerini gösterir; işçiler atölyede üretim yapmaktadır.
Görsel 5.10: Tekstil sektörünü yansıtır; dikiş dikme ve kıyafet üretimi yapılmaktadır.
Görsel 5.11: Tarım alanına örnektir; çiftçi tarlada mısır yetiştirmektedir.
Görsel 5.12: Fırıncılık mesleğini temsil eder; ekmek üretimi ve satışı yapılmaktadır.
Görsel 5.13: Meyvecilik faaliyetini gösterir; işçiler portakal toplamaktadır.
Görsel 5.14: Lokanta işletmeciliği alanındadır; yemek hazırlama ve servis etme işlemleri yapılmaktadır.
Görsel 5.15: Kasaplık mesleğini temsil eder; et kesimi ve satışı yapılmaktadır.

Bu görsellerde sağlık, eğitim, sanayi, tarım, gıda üretimi ve hizmet sektörüne ait çeşitli ekonomik faaliyetler örneklendirilmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları


Soru : Günlük hayatınızda en çok kullandığınız ürünlerden birinin üretimden tüketime kadar tüm aşamalarını öğrenerek aşağıya diyagram şeklinde çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları


Çevremdeki Ekonomi
Malzemeler: Kâğıt ve renkli kalemler
• Okulunuza gelirken yol boyunca gördüğünüz çeşitli işletmeleri, ürünleri ve hizmetleri hatırlayınız. Bunlardan 3 tanesini kâğıda yazınız ve hatırladığınız kadarıyla dış görünüşlerini kalemlerinizi kullanarak resmediniz.

Soru : Her işletmenin ne tür bir iş yaptığına ilişkin birkaç cümlelik yazı yazınız. Ardından aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


Cevap :

Okula gelirken gördüğüm işletmeler:

  • Fırın – Ekmek ve unlu mamuller üretip satar.

  • Market – Gıda, temizlik ve ev ihtiyaçlarını satar.

  • Berber – Saç kesimi ve kişisel bakım hizmeti verir.


1. Tüm bu ürün, iş ve faaliyetler neden ekonominin bir parçası olarak değerlendirilir?


Cevap : Çünkü bu işletmelerde üretim, satış ve hizmet faaliyetleri yapılır. Ürün ve hizmetler para karşılığında sunulduğu için ekonomik döngünün bir parçasıdır.


2. Söz konusu işletmeler toplumdaki hangi ihtiyaçlara yönelik faaliyet göstermektedir?


Cevap : Fırın yiyecek ihtiyacını, market ev ve gıda ihtiyaçlarını, berber ise kişisel bakım ihtiyacını karşılar.


3. Bu işletmelerden ne tür ürünler ya da hizmetler satın alınabilir?


Cevap : Fırından ekmek ve simit gibi unlu mamuller, marketten temel ihtiyaç ürünleri, berberden saç kesimi ve tıraş hizmeti alınabilir.


4. Bu işletmelerde hangi meslekler faaliyet göstermektedir?


Cevap : Fırında fırıncı, markette kasiyer ve reyon görevlisi, berberde kuaför ya da tıraş ustası çalışmaktadır.


Soru : Aileniz ve yakın çevrenizde gerçekleştirilen ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözlemlerinizin sonuçlarını gelir, gider, bütçe, üretim, dağıtım, tüketim ve meslek gibi kavramları kullanarak sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

Ailemde herkes gelir elde etmek için çalışır. Babamın işi ailemizin gelir kaynağıdır. Ev kirası, faturalar ve market alışverişi ise giderlerimizdir. Aylık bütçemizi buna göre planlarız.

Çevremdeki insanlar farklı mesleklerde çalışarak üretim yapar, ürünleri pazarlara veya mağazalara dağıtır, biz de bu ürünleri tüketim yoluyla kullanırız. Böylece toplumda ekonomik faaliyetler dengeli bir şekilde sürer.


Soru : Bilinçli tüketicilerin özelliklerini araştırarak bu konuyla ilgili bir kompozisyon yazınız. Kompozisyonunuzu sınıfınıza getiriniz.


Cevap :

Başlık – Bilinçli Tüketici Olmak

Bilinçli tüketici, alışveriş yaparken ihtiyaçlarını doğru belirleyen, gereksiz harcama yapmayan ve aldığı ürünün kalitesine dikkat eden kişidir. Böyle kişiler hem kendi bütçesini hem de ülke ekonomisini korur.

Bilinçli tüketiciler, alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi hazırlar ve planlı hareket eder. Ürünlerin son kullanma tarihine, fiyat etiketine ve garanti belgesine mutlaka bakarlar. Aynı zamanda çevreye zarar vermemek için geri dönüştürülebilen ürünleri tercih ederler.

Sonuç olarak, bilinçli tüketici olmak hem tasarruf yapmamıza hem de kaynakları verimli kullanmamıza yardımcı olur. Her birey bilinçli davrandığında, toplumun refahı ve ekonomisi de güçlenir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin yeni konuları daha iyi kavramasına ve etkinlikleri doğru biçimde tamamlamasına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesinde yer alan temel bilgileri sade ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “İstek ve İhtiyaçlarımız” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 130, 131, 132 ve 133 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasına katkı sağlarken, öğretmenlerin etkinlikleri değerlendirmesini de kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133


Soru : Ailenizle birlikte alışveriş yaparken en çok neye dikkat ediyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :  Ailemle alışveriş yaparken en çok ihtiyacımız olan ürünleri almaya dikkat ederiz. Gereksiz harcama yapmamaya, kaliteli ve uygun fiyatlı ürünleri tercih etmeye özen gösteririz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 131 Cevapları


Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız sınıf panosunu inceleyiniz. İstek ve ihtiyaçlarınız arasında ne gibi farklılıklar tespit ettiniz? Söyleyiniz.


Cevap : İsteklerim ve ihtiyaçlarım arasında fark vardır. İhtiyaçlar yaşamımız için gerekli olan şeylerdir, örneğin yiyecek, giyecek ve barınma gibi. İstekler ise olmasa da yaşayabileceğimiz, sadece istediğimiz şeylerdir; oyuncak, tablet veya bilgisayar gibi.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Ülkemizde böyle bir sorun olsaydı neler yapmamız gerekirdi. Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Eğer ülkemizde böyle bir susuzluk problemi yaşansaydı, öncelikle yeni su kaynakları bulmak için sondaj çalışmaları yapılır ve su kuyuları açılırdı. Halk, suyu bilinçli kullanmaları konusunda bilgilendirilir ve tasarruf eğitimi verilirdi. Belediyeler ve devlet, altyapıyı yenileyerek su israfını önleyebilirdi. Ayrıca su arıtma ve geri kazanım sistemleri kurulabilir, yağmur sularının toplanıp kullanılması teşvik edilebilirdi. Bunun yanında yardım kampanyalarıyla su sıkıntısı yaşayan bölgelere temiz su ulaştırılabilirdi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları


Soru : Gereksiz harcamalar yapan bir birey istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçimler yapıyor olabilir mi? Gereksiz harcamalardan kaçınmak için alınabilecek önlemler nelerdir? Fikirlerini söyleyiniz.


Cevap : Gereksiz harcamalar yapan biri istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçim yapamaz. Bu durumu önlemek için alışveriş listesi hazırlanmalı, sadece gerekli ürünler alınmalı ve bütçeye dikkat edilmelidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen örnek olay ve görselleri inceleyerek kendi seçiminizi işaretleyiniz. Neden bu seçimi yaptığınızı söyleyiniz.


Cevap :  Ben 16 TL’lik çizgili büyük defteri almayı tercih ederdim. Çünkü gerçekten ihtiyacım olan şey, ders notlarımı düzenli bir şekilde yazabileceğim çizgili bir defterdir. Ayrıca bu defter, 20 TL’lik süslü deftere göre daha uygun fiyatlı olduğu için kalan paramı başka bir ihtiyacımda kullanabilirim. İhtiyaçları öncelikli almak, paramızı daha bilinçli ve tasarruflu kullanmamızı sağlar.


Soru : İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün sağlayacağı faydalara ve bedeline göre karar vermek neden önemlidir? Söyleyiniz.


Cevap : İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün faydasına ve fiyatına göre karar vermek önemlidir, çünkü bu sayede paramızı doğru kullanır, gereksiz harcamalardan kaçınır ve gerçekten gerekli olan ürünleri almış oluruz.


Soru : Aile bütçesinin korunması için neler yapılması gerektiğiyle ilgili bir liste hazırlayınız. Listenizi sınıfınıza getiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Aile Bütçesini Korumak İçin Yapılması Gerekenler:

  • Gelir ve giderler düzenli olarak planlanmalıdır.

  • Gereksiz harcamalardan kaçınılmalıdır.

  • Alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi hazırlanmalıdır.

  • İndirim ve kampanyalar takip edilmelidir.

  • Tasarruf yapılmalı ve birikim alışkanlığı kazanılmalıdır.

  • Elektrik, su ve enerji israfından kaçınılmalıdır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan sorulara doğru ve anlaşılır yanıtlar sunarak öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “4. Ünite Değerlendirme” bölümüne ait etkinlik cevapları ayrıntılı biçimde açıklanmıştır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128 ve 129 Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de değerlendirme sürecini kolaylaştırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Garanti belgesi ile kullanım kılavuzu aynı içeriğe sahiptir. (Yanlış)
    ➡ Doğrusu: Garanti belgesi ürünün garanti süresi ve şartlarını açıklar, kullanım kılavuzu ise ürünün nasıl kullanılacağını anlatır.

  2. Alexander Graham Bell, telefonu icat eden mucittir. (Doğru)

  3. Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması sonuçların raporlanmasıdır. (Yanlış)
    ➡ Doğrusu: Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması, ihtiyaç veya problemi belirlemektir.

  4. Bilimsel ve teknolojik ilerlemeler, düşünce özgürlüğüyle yakından ilişkilidir. (Doğru)

  5. Röntgen ve tomografi gibi cihazlar, hastalıkların erken fark edilmesini sağlar. (Doğru)


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. İnsanlığın ilk dönemlerinde, yiyecek ve içecekler serin kalmaları için mağaralarda tutulmaktaydı.

  2. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve ütü gibi teknolojik ürünler temizlik alanında kullanılmaktadır.

  3. Bir ürün sigorta edildiğinde ürünün ileride karşılaşabileceği zarar önceden ödenen ücret karşılığında giderilir.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için alınması gereken önlemler nelerdir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.


Cevap : Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için bazı önlemler alınmalıdır. Ürün kullanılmadığında kapatılmalı, gereksiz yere açık bırakılmamalıdır. Kaliteli pil kullanılmalı ve piller zamanında değiştirilmelidir. Ayrıca cihazı aşırı sıcak veya nemli ortamlarda bulundurmamak da pil ömrünü uzatır.


2. Çevre dostu ulaşım araçları hangileridir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.


Cevap : Çevre dostu ulaşım araçları doğaya zarar vermeyen ve enerji tasarrufu sağlayan araçlardır. Elektrikli arabalar, bisikletler, scooterlar, güneş enerjili araçlar, tramvay ve tren gibi toplu taşıma araçları çevre dostu ulaşım örneklerindendir.


3. Bir ürün geliştirilirken en önemli aşamalarından biri ürünü geliştirmemize yarayacak bilgileri araştırdığımız aşamadır. Bu aşama için çevrenizde hangi merkezler var? Bu merkezlerin ve bilgi kaynaklarının listesini oluşturunuz.


Cevap : Bir ürün geliştirme sürecinde bilgi alınabilecek merkezler arasında kütüphaneler, bilim ve teknoloji merkezleri, üniversiteler, internet siteleri, AR-GE merkezleri ve müzeler yer alır. Ayrıca öğretmenler, uzman kişiler ve çeşitli eğitim kurumları da güvenilir bilgi kaynakları arasındadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdakilerden hangisi evlerde kullanılan teknolojik ürünlerden biridir?


A) Elektrik süpürgesi
B) POS cihazı
C) Röntgen makinesi
D) Ultrason cihazı

Cevap : A


2. Aşağıda ürün tasarlama süreci öncesindeki işlemler verilmiştir. İşlem döngüsünde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Denemeler yapma
B) Kaynakları araştırma
C) Ürünü tanıtma
D) Malzemeleri alma

Cevap : B


3. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan teknolojilerden biridir?


A) Etkileşimli tahta
B) Steteskop
C) Radyo
D) Ütü

Cevap : A


4. Aşağıdakilerden hangisi teknolojinin olumlu sonuçlarından biridir?


A) Trafik tıkanıklığı artmıştır.
B) Mesafeler kısalmıştır.
O Bazı canlıların nesli tükenmiştir.
D) Bazı sağlık sorunları artmıştır.

Cevap : B


5. Eda sıcak yaz günlerinde giyilmek üzere klimalı kıyafetler tasarlamıştır. Bu kıyafetlerin içinde nanoteknoloji kullanılmıştır. Eda’nın bu tasarımına sıcak ülkelerden çok fazla talep olmuştur. Eda’nın bu tasarımı yapma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?


A) Boş vakitlerini değerlendirmek için
B) Teknolojiyi sevdiği için
C) İhtiyaçlara önem verdiği için
D) Ünlü olmak istediği için

Cevap : C


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları


6. Teknolojinin insanlara ve çevreye pek çok zararı bulunmaktadır. Aşağıda verilenlerden hangisi teknolojinin insanlar arası iletişime verdiği zararlardandır?


A) Ürünlerin radyasyon yayması
B) Sosyal ilişkileri etkilemesi
C) T aşıtların gürültüye yol açması
D) Atık ve çöplerin artması

Cevap B


7. Sporcuların kullandığı akıllı teknolojilerin birincil kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Nabız ve uyku düzeninin izlenmesi
B) Sosyal medyanın taranması
C) Fotoğrafların ve videoların düzenlenmesi
D) E-postaların ve belgelerin yönetilmesi

Cevap : A


8. Aşağıdakilerden hangisi ilk kişisel bilgisayarların birincil kullanım amacıdır?


A) Genel ağa erişim sağlamak
B) Video oyunları oynamak
C) Hesap tabloları ve belgeler oluşturmak
D) Fotoğraf ve video çekmek

Cevap C


9. Bir örün geliştirilirken karşılaşılan sorunu çözmek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?


A) Vazgeçilerek yeni bir ürünün geliştirilmesine başlanır.
B) Ürün sorun yokmuş gibi tanıtılır.
C) Üründeki sorunun kendi kendine çözülmesi beklenir.
D) Yakın çevredeki bilgili ve deneyimli bireylerden yardım istenir.

Cevap D


10. Aşağıdakilerden hangisi teknolojiyi çevre dostu bir şekilde kullanmanın bir yoludur?


A) Elektronik cihazları kısa bir süre sonra çöpe atmak.
B) Eski elektronik cihazları çöpe atmak yerine geri dönüştürmek.
C) Dijital kopya yerine kağıt kullanmayı tercih etmek.
D) Elektronik cihazları gece gündüz açık bırakmak.

Cevap B


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları


D. Aşağıda verilen metinden hareketle soruları yanıtlayınız. 


1. Zımba başka hangi alanlarda kullanılıyor olabilir? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Ofislerde evrak ve dosyaları düzenli şekilde bir arada tutmak için kullanılır.
  • Okullarda öğrenciler ödev, sınav kâğıdı ve notlarını düzenlemek için zımbadan yararlanır.
  • Resmî kurum ve mahkemelerde belgelerin karışmaması için dosyalamada kullanılır.
  • Evde faturaları, fişleri veya önemli belgeleri toplu halde saklamak için de tercih edilir

2. Ahmet’in yaşadığı durumu siz yaşıyor olsanız neler yapardınız? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Notlarımı önceden düzenli şekilde deftere geçirirdim.
  • Her sayfaya numara vererek karışmasını önlerdim.
  • Kâğıtlarımı zımba, ataş ya da dosya poşetiyle bir arada tutardım.
  • İstersen belgeleri taratıp bilgisayarda klasörleyerek dijital olarak da saklardım.

3. Zımbanın tarihsel süreç içinde gelişimi nasıl olmuştur? Araştırınız. Ulaştıklarınızı maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

  • İlk zımba 1700’lü yıllarda Fransa’da, dava dosyalarının karışmaması için geliştirilmiştir.
  • Başlangıçta zımbalar, tek tek çakılan metal pimlerden oluşuyordu.
  • 1800’lü yıllarda masaüstünde kullanılabilen pratik modeller üretilmeye başlandı.
  • 1900’lerde yaylı sistemli ve kolay dolan modern zımbalar geliştirildi.
  • Günümüzde ise elektrikli ve otomatik zımba makineleri sayesinde çok sayfalı belgeler kısa sürede düzenlenebilmektedir.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları


E. Aşağıdaki bulmacada verilen kavramları bularak işaretleyiniz. Ardından bu kavramlarla ilgili öğrendiklerinizi defterinize yazınız. Aşağıda olmayan ancak bulmacada keşfettiğiniz kelimeyi altta verilen boşluğa yazınız.


Cevap : Kelime : KÜTÜPHANE


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları


F. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.


Cevap :

ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ

  • Teknolojiyi bilinçli kullanıyorum:
    Teknolojik ürünleri ihtiyaç kadar kullanırım, gereksiz enerji harcamam ve çevreye zarar vermem.

  • Teknolojik ürünlerin geçmişi ve bugünü:
    Eskiden basit araçlar kullanılırken günümüzde gelişmiş, akıllı cihazlar üretilmiştir. (Örneğin; tüplü televizyon → akıllı televizyon, sabit telefon → akıllı telefon)

  • Teknolojik ürünlerin gelişim aşamaları:
    İhtiyacın fark edilmesi → Tasarım yapılması → Ürünün üretilmesi → Test edilip geliştirilmesi → Kullanıma sunulması

  • Teknolojik ürünlerin mucitleri:
    Telefon – Alexander Graham Bell
    Ampul – Thomas Edison
    Televizyon – John Logie Baird
    Bilgisayar – Charles Babbage



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümde yer alan cevaplar, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinlikler üzerine odaklanarak öğrenmeyi destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Bu içerikte, “Teknolojiyi Kullanıyorum” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı ve açıklayıcı cevapları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121 ve 122 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları bulmasına, öğretmenlerin ise etkinlikleri daha kolay ve verimli şekilde değerlendirmesine yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122


Soru : Bir teknolojik ürünü hangi durumlarda kullanmayı bırakıyorsunuz? Kullanmayı bıraktığınız ürüne sonra ne oluyor? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :  Bir teknolojik ürünü bozulduğunda, işe yaramaz hale geldiğinde veya yenisi çıktığında kullanmayı bırakıyorum. Kullanmadığım cihazları genelde geri dönüşüme veriyorum ya da ihtiyacı olan birine hediye ediyorum. Böylece hem israfı önlemiş hem de çevreye zarar vermemiş oluyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları


Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyarak oyun bağımlılığının neden olabileceği sorunlar hakkında fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Oyun bağımlılığı insan sağlığı üzerinde olumsuz etkiler oluşturabilir. Uzun süre bilgisayar ya da telefon başında oturmak, hareketsizliğe bağlı olarak kas ve eklem ağrılarına, dolaşım problemlerine yol açabilir.

Ayrıca göz yorgunluğu, uyku düzensizliği ve dikkat dağınıklığı da ortaya çıkabilir. Haberde olduğu gibi aşırı oyun oynamak, bacaklarda şişlik ve yürüme güçlüğü gibi ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Bu yüzden oyun oynarken süreyi sınırlamak, aralar vermek ve vücudumuzu dinlendirmek çok önemlidir.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Teknolojik ürünlerin doğaya haberdekinden başka ne şekilde zarar verebileceğini söyleyiniz.


Cevap : Teknolojik ürünler doğaya farklı şekillerde de zarar verebilir. Üretim aşamalarında fazla enerji ve su tüketimi doğal kaynakların tükenmesine neden olur. Kullanım ömrü biten cihazlar çöpe atıldığında içlerindeki pil ve kimyasallar toprağa ve suya karışarak çevre kirliliğine yol açar.

Ayrıca teknolojik ürünlerin sık sık yenilenmesi, elektronik atık miktarını artırır. Bu atıklar geri dönüştürülmezse doğada uzun süre kalır ve canlı yaşamını olumsuz etkiler. Üretim ve taşımada kullanılan fosil yakıtlar da hava kirliliğini artırarak çevreye zarar verir.


Soru : Konuya hazırlık kapsamında yazdığınız hîkayeleri okuyunuz. Seçtiğiniz teknolojik ürünü kullanmayı öğrenme hikâyenizde neler yaşamıştınız? Onu yanlış ya da gereğinden fazla zaman kullandığınızda konu içinde değinilen sorunları yaşadınız mı? Böyle sorunlar yaşayan insanlar tanıyor musunuz? Söyleyiniz.


Cevap : Seçtiğim teknolojik ürünü kullanmayı öğrenirken başta bazı zorluklar yaşadım. Yanlış tuşlara bastığım veya uygulamaları sildiğim oldu ama ailemin yardımıyla doğru kullanmayı öğrendim. Bazen de gereğinden fazla kullandığım için gözlerim yoruldu, başım ağrıdı ve derslerime geç başladım.

Çevremde de telefon ve bilgisayarı fazla kullandığı için uyku düzeni bozulan, derslerine odaklanmakta zorlanan arkadaşlarım var. Bu yüzden teknolojiyi bilinçli ve dengeli kullanmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Kullandığım Teknolojik Ürün Bu Ürünü Kullanırken Nelere Dikkat Ediyorum?
Telefon Fazla kullanmamaya, ekran süresini sınırlamaya, şarjdayken kullanmamaya dikkat ediyorum.
Bilgisayar Uzun süre oturmamaya, gözlerimi dinlendirmeye, güvenli sitelere girmeye dikkat ediyorum.
Televizyon Çok yakından izlememeye, izleme süresini sınırlamaya, uygun programlar seçmeye dikkat ediyorum.
Tablet Oyun oynarken zamanı kontrol etmeye, ders için verimli kullanmaya, düşürmemeye dikkat ediyorum.
Elektrikli Süpürge Kablolara takılmamaya, dikkatli kullanmaya, fişi çekmeyi unutmamaya dikkat ediyorum.
Mikrodalga Fırın İçine metal eşya koymamaya, çocukken büyüklerden izin alarak kullanmaya dikkat ediyorum.

Soru : Bazı ürünlerde neden “Bu cihaz yalnızca evde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Dükkân, ofis, iş yeri vb. alanlarda kullanımı uygun değildir.” uyarısı bulunmaktadır? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilere ilişkin bir afiş hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bazı ürünlerde bu uyarı bulunur çünkü ev tipi cihazlar, günlük ev kullanımı için tasarlanır ve daha az güçte, daha az dayanıklı parçalarla üretilir. Dükkân, ofis veya iş yerlerinde cihazlar uzun süre ve yoğun şekilde çalıştırıldığında çabuk bozulabilir, yangın veya elektrik arızası riski artar. Ayrıca ticari alanlarda kullanılan ürünlerin farklı güvenlik standartlarına uygun olması gerekir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları


Soru : Bilinçli tüketicilerin teknolojik ürünlerin kullanımı konusunda bilgisi ve duyarlılığı nasıldır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :  Bilinçli tüketiciler teknolojik ürünleri ihtiyaçlarına göre alır ve dikkatli kullanır. Enerji tasarrufuna önem verir, gereksiz kullanım yapmazlar. Eskiyen cihazları çöpe atmak yerine geri dönüşüme verir, çevreye zarar vermemeye özen gösterirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları


Soru : Aşağıda garanti belgelerinden yararlanmak için gereken koşullara örnekler verilmiştir. Aralarında daha önceden bildiğiniz koşullar varsa onların yanına (✔) işareti koyunuz. Garanti koşullarının teknolojik ürünlerin doğru kullanımıyla nasıl bir ilişkisi vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Ürün, kullanma kılavuzuna uygun olarak kullanılmış olmalıdır.
Ürün, dikkatli taşınmış olmalıdır.
Ürün, amacı dışında kullanılmamış olmalıdır.
Ürünün faturası ve garanti belgesi bulunmalıdır.
Ürüne bilerek zarar verilmemelidir.


Soru : Dosya kâğıdına bir tablo oluşturarak istek ve ihtiyaçlarınızı yazınız. Hazırladığınız tabloyu sınıf panosuna asınız.


Cevap :

İsteklerim İhtiyaçlarım
Yeni bir tablet almak Yiyecek ve su
Bisiklet sahibi olmak Giyecek (mevsime uygun kıyafetler)
Oyun oynamak için yeni telefon Barınma (ev)
Tatilde denize gitmek Eğitim (okul, kitap, defter)
Bilgisayar oyunu satın almak Sağlık hizmetleri
Sinemaya gitmek Temizlik malzemeleri


 

Our Score
error: Content is protected !!