4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Cevapları Anka Yayıncılık 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Kitabı Sayfa Cevapları öğrencilerin tüm ünitelerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve değerlendirmeleri için hazırlanmış etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda trafik kuralları, güvenli davranışlar, ilk yardım ve toplu taşıma kullanımı gibi konular tekrar edilerek öğrencilerin bilgilerini sınamaları sağlanmaktadır. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Cevapları öğrencilerin konuları doğru anlamalarına ve etkinlikleri eksiksiz yapmalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları Anka Yayıncılık”

Dersin sonunda yer alan 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını destekler. Bu süreçte 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları öğrencilerin eksiklerini fark etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine olanak tanır. Böylece öğrenciler, trafikte bilinçli, güvenli ve sorumlu bireyler olarak yetişirler.


” 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57. sayfa cevapları yer almaktadır.


1.ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK


Can Güvenliğimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11


Trafik İle İlgili Temel Kavramlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


Trafik İşaret Levhalarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18


Yayalar ve Kurallar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20


Güvenli Yollar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


Oyun Araçlarını Güvenle Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


Ulaşım Araçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


Geçiş Üstünlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32


Trafik İle İlgili Kurumlar ve Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36


Toplu Taşıma Araçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


Kurallarla Yolculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41


Trafik Kazalarının Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44


Trafik Kazalarına Karşı Alınacak Önlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46


Taşıt Trafiğinde Tehlikeli Hareketler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48


Trafikte Saygı, Sabır ve Sorumluluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51


Trafik Kurallarına Uyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57. sayfa cevapları yer almaktadır.


2.ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM


İlk Yardım Malzemeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62


112 Acil Çağrı Merkezi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64


İlk Yardımda Doğru Müdahale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66


Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69


2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa  70, 71, 72



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafik kurallarını öğrenip günlük hayatta uygulamasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde güvenli yaya davranışları, trafik işaretleri ve kurallara uymanın önemi anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Ünite Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafik güvenliği konusunda bilinç kazandırır ve doğru davranış modelleri sunar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik ortamında güvenli hareket etmeyi öğrenir, derslerinde başarılı olur ve günlük yaşamda kurallara uymayı alışkanlık haline getirir.


” 4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK 


Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12


Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16


Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20


Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


Güvenli Yolları Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28


Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30


Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32


Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35


1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42


Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45


Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


Trafik Kurallarına Uyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54


1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM


İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62


Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66


İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69


Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


2. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 74. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 74. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 2. ünite boyunca öğrendikleri ilk yardım konularını tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfadaki etkinlikler sayesinde kaza anında sakin kalmanın, doğru yardım istemenin ve hafif yaralanmalarda uygulanabilecek ilk yardım adımlarının önemi anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 74. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : 2. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ilk yardım malzemelerini tanıma, doğru müdahale yöntemlerini uygulama ve acil yardım isteme konularını tekrar ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 74 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli ve bilinçli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 74 


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları


A. Görsellerde verilen ilk yardım malzemelerinin isimlerini altlarına yazalım. 


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları”

B. Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y” yazalım. 


Cevap :

  • Doğru : Yaralıya yardım eden kişi, kendini ve yaralıyı mikroplardan korumak için tıbbi eldiven kullanmalıdır.

  • Yanlış : Yaranın üzerine konulan pansuman malzemelerini cilde sabitleme için çengelli iğne kullanılır. (→ Steril bandaj veya flaster kullanılmalıdır.)

  • Doğru : Acil durumlarda 155’i arayarak polise ulaşabiliriz.

  • Yanlış : 112’yi aramak sabit telefonlardan ücretsizken cep telefonlarından ücretlidir. (→ 112 tüm telefonlardan ücretsizdir.)

  • Doğru : İlk yardım temel uygulamaları koruma, bildirme ve kurtarmadır.

  • Doğru : İlk yardımcı, önce yaralının can güvenliğini korumalıdır.

  • Yanlış : Hafif yaralanmalarda yaranın üzeri kolonya ile temizlenir. (→ Temiz suyla yıkanmalı, antiseptik kullanılabilir ama kolonya uygun değildir.)

  • Doğru : Tam hava yolu tıkanıklığı yaşayan ve bilinci yerinde olan kişilere Heimlich manevrası uygulanır.


C. 112 Acil Çağrı Merkezi hangi durumlarda aranır? Kutulardaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

112 Acil Çağrı Merkezi’nin aranması gereken durumlara örnekler:

  • Trafik kazası olduğunda.

  • Şiddetli kanama veya ağır yaralanma durumunda.

  • Bilinci kapalı ya da nefes almakta zorlanan bir kişi olduğunda.

  • Kalp krizi veya göğüs ağrısı şüphesinde.

  • Yangın çıktığında.

  • Deprem, sel, heyelan gibi afetler yaşandığında.

  • Orman yangını görüldüğünde.

  • Zehirlenme veya ciddi alerjik reaksiyon durumunda.

  • Boğulma tehlikesi yaşandığında.

  • Büyük bir kavga ya da saldırı olduğunda.

  • Ağır yaralanmalı düşmelerde veya kırık-çıkık şüphesinde.

  • Kurtarılması gereken bir hayvan veya mahsur kalan bir kişi olduğunda.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 70-71-72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 70-71-72-73. Sayfa Cevapları” öğrencilerin hafif yaralanmalarda doğru ilk yardım uygulamaları yapmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde küçük kesik, sıyrık ve çarpmalarda kanamayı durdurma, yarayı temizleme ve koruma gibi temel ilk yardım adımları anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 70-71-72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, küçük kazalar karşısında yapılması gereken doğru müdahaleleri adım adım açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71, 72, 73 Cevapları” sayesinde öğrenciler günlük yaşamda karşılaşabilecekleri küçük yaralanmalara bilinçli şekilde müdahale etmeyi öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de güvenli davranışlar geliştirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 70-71-72-73


Soru : Meral Hanım, mutfakta akşam yemeğini hazırlıyordu. Eli ocaktaki tencereye çarptı ve elinin üstü yandı. Sizce Meral Hanım görselleri verilen uygulamalardan hangilerini yaparsa doğru ilk yardım müdahalesi yapmış olur? Görseller arasından doğru ilk yardım müdahalelerini seçelim, işaretleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70 Cevapları”

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 72 Cevapları


Soru : Yakın çevremizde (ev, okul, park vb.) yaşanan hafif yaralanma durumlarını araştırarak tabloyu dolduralım. Yaralanma türünün (burkulma, çarpma, kanama vb.) nasıl oluştuğunu kısaca açıklayalım ve açıklamamızı görsellerle destekleyelim. Hafif yaralanma durumunda yapılması gereken doğru ilk yardım müdahalesini maddeler hâlinde yazalım.


Cevap :

Hafif Yaralanmalarda Genel İlk Yardım Kuralları (Madde Madde)

  • Yaralı bölgeye dokunmadan önce elleri temizlemek.

  • Kanama varsa temiz bezle hafif baskı uygulamak.

  • Şişliği azaltmak için soğuk uygulama yapmak.

  • Yarayı sabunlu suyla nazikçe yıkayıp dezenfekte etmek.

  • Derin kesik veya durmayan kanama varsa 112’yi aramak.

  • Burkulma ve çarpıklarda yaralı bölgeyi sabit tutmak ve üzerine basmamak.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 73 Cevapları


Soru : Örnek olayı okuyalım. Olayda geçen ilk yardım uygulamaları sırasında yapılan yanlış müdahaleleri bularak altını çizelim. Yanlış ilk yardım müdahaleleri yerine yapılması gerekenleri düşünelim, sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Olaydaki yanlış müdahaleleri bulup şu şekilde düzeltebiliriz:

  • Yanlış: Yaralıyı hemen kaldırmak ve yürütmeye çalışmak.

    • Doğru: Yaralıyı hareket ettirmemek, önce durumunu kontrol etmek ve gerekirse 112’yi aramak.

  • Yanlış: Kırık şüphesi olan kolu zorlayarak düzeltmeye çalışmak.

    • Doğru: Kolu sabit tutmak, oynatmamak ve mümkünse bir destekle sabitlemek.

  • Yanlış: Kanamayı durdurmak için yarayı temizlemeden üstünü sıkıca bağlamak.

    • Doğru: Önce elleri temizlemek, yarayı hafifçe temizleyip steril bez veya temiz bir kumaşla baskı uygulamak.

  • Yanlış: Bayılan kişiyi hemen ayağa kaldırmaya çalışmak.

    • Doğru: Bayılan kişiyi sırtüstü yatırmak, ayaklarını biraz yukarı kaldırmak ve nefes alıp almadığını kontrol etmek.


Soru : Defterimize hafif yaralanmanın yaşandığı ve ilk yardımda doğru müdahalelerin yapıldığı bir hikâye yazalım. Yazdığımız hikâyeyi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Hikâye Başlığı: Bahçede Küçük Bir Kaza

Bir gün Elif ve arkadaşları okul bahçesinde koşu yarışı yapıyordu. Elif hızla koşarken ayağı taşa takıldı ve düştü. Dizinden hafifçe kan geliyordu. Arkadaşları hemen yanına koştu.

Elif’in en yakın arkadaşı Zeynep, panikle onu kaldırmaya çalışmadı. Önce Elif’in iyi olup olmadığını sordu. Daha sonra öğretmenlerinden yardım istediler. Öğretmenleri geldi, Elif’in dizini temiz suyla yıkadı ve kanamanın durması için temiz bir gazlı bezle hafifçe bastırdı. Sonra da küçük bir yara bandı yapıştırdı.

Elif kısa sürede kendini daha iyi hissetti ve öğretmeni ona bir süre dinlenmesini söyledi. Arkadaşları da Elif’in yanında kaldı ve ona moral verdi. Böylece doğru ilk yardım sayesinde küçük bir kaza büyümeden çözüldü.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları” öğrencilerin kaza anında doğru ilk yardım müdahalesinin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde bilinçsiz müdahalenin zarar verebileceği, doğru ve dikkatli ilk yardım uygulamalarının ise hayat kurtarabileceği anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ilk yardım yaparken dikkat edilmesi gereken temel kuralları ve yanlış uygulamaların tehlikelerini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 67, 68, 69 Cevapları” sayesinde öğrenciler acil durumlarda doğru müdahale yapmanın önemini öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 67-68-69


Soru : Mesut Bey, işten eve döndüğünde eşi Semra Hanım’ı yerde baygın hâlde yatarken gördü. Mesut Bey, hangi ilk yardım uygulamalarını yaparsa Semra Hanım’a doğru müdahale yapmış olur? Görselleri inceleyerek doğru seçenekleri işaretleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67 Cevapları”

Soru : Sizce, acil durum vakalarında hasta ve yaralılara ilk yardım eğitimi almamış kişilerin müdahale yapmasının sonuçları neler olabilir? Düşünelim, düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : İlk yardım eğitimi almamış kişilerin hasta ve yaralılara yanlış müdahale etmesi durumu daha kötü hale getirebilir. Örneğin kırık bir kemiği yanlış hareket ettirmek sakatlanmaya yol açabilir, bilinçsizce yapılan kalp masajı ciddi zarar verebilir. Ayrıca kanamayı durdurmak için hatalı yöntemler uygulanırsa kan kaybı artabilir. Bu yüzden ilk yardım bilmeyenlerin hastayı hareket ettirmemesi, sadece güvenliğini sağlaması ve hemen 112 Acil Çağrı Merkezi’ni araması en doğru davranıştır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyelim ve görsellerdeki olayları oluş sırasına göre numaralandıralım. İlk yardım uygulanırken yapılan doğru müdahaleleri söyleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67-68-69 Cevapları”

Soru : Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y” yazalım.


Cevap :

Doğru : İlk yardım, ilk yardım eğitimi almış kişilerce yapılır.

Yanlış İlk yardım müdahalelerinde tıbbi ilaçlar kullanılır.

Doğru : İlk yardımcı, çevresindeki insanlardan yardım alır.

Yanlış : İlk yardımcı, gerekli durumlarda kendini tehlikeye atmalıdır.

Doğru : 112 Acil Çağrı Merkezi arandığında yaralının durumu hakkında bilgi verilir.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 63-64-65-66. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 63-64-65-66. Sayfa Cevapları” öğrencilerin kaza anında nasıl davranmaları ve kimlerden yardım istemeleri gerektiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde sakin kalmanın, doğru kişilere haber vermenin ve acil durum numaralarını bilmenin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 63-64-65-66. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, kaza durumunda 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramanın, yardım istemek için doğru ve net bilgiler vermenin önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66 Cevapları” sayesinde öğrenciler acil durumlarda doğru adımlar atmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 63-64-65-66


Soru :  Verilen olayları okuyalım, bu olayların yaşandığı durumlarda kimlerden yardım isteyebileceğimizi düşünelim. Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.

1. Olay: Teneffüse çıkarken arkadaşınızın okulun merdivenlerinden düştüğünü ve yerden kalkamadığını gördünüz.

2. Olay: Ailenizle hafta sonu pikniğe giderken yolda bir aracın ağaca çarptığını ve şoförün araçtan çıkamadığını gördünüz.


Cevap :

1. Olay: Teneffüse çıkarken arkadaşınız merdivenden düştü ve kalkamıyor.

Okulda hemen öğretmene, idareye veya okul hemşiresine haber veririm.

Gerekirse 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramaları için yetişkinlerden yardım isterim.

2. Olay: Pikniğe giderken bir aracın ağaca çarptığını ve şoförün çıkamadığını gördük.

Hemen 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ararız.

Yakınlarda varsa polis veya jandarmaya haber verebiliriz.

Güvenli bir şekilde olay yerini işaretleyerek başka araçların kazaya karışmasını önleyebiliriz.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64 Cevapları


Soru : Acil durum numaraları tek çağrıda birleşen kurumları araştıralım. Kurumların isimlerini kutulara yazalım. Bu kurumlardan nasıl yardım isteyeceğimizi düşünelim ve düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Acil durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezi aranır. Tek numara üzerinden birçok kuruma ulaşabiliriz:

  • Ambulans / Sağlık
  • Polis
  • Jandarma
  • İtfaiye
  • AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi)
  • Orman Yangını İhbar
  • Sahil Güvenlik

Bu kurumlardan yardım istemek için 112’yi aradıktan sonra sakin bir şekilde:

  • Nerede olduğumuzu (açık adres veya konum),

  • Ne tür bir olay olduğunu (kaza, yangın, sağlık sorunu vb.),

  • Kaç kişinin yardıma ihtiyacı olduğunu net bir şekilde söylememiz gerekir.

Böylece tek çağrıda doğru kuruma yönlendirilerek hızlıca yardım alabiliriz.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65-66 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyelim ve 112 Acil Çağrı Merkezinin aranması gereken durumları okuyalım. 112 Acil Çağrı Merkezini arayan kişi ile 112 Acil Çağrı  Merkezi görevlisi arasında geçen konuşmalara uygun cümleleri noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

1. Yangın Durumu

112 Görevlisi: Acil Çağrı Merkezi
Arayan: Merhaba, karşı binadaki komşumun evinden dumanlar çıkıyor. Evde kimse yok.
112 Görevlisi: Sokağın ismini tekrar söyler misiniz?
Arayan: Çınar Sokak No: 12.
112 Görevlisi: Yaralı ya da içeride olan var mı?
Arayan: Hayır, evde kimse yok.
112 Görevlisi: Lütfen telefonu kapatmayın, sizi itfaiye birimine aktarıyorum.


2. Trafik Kazası

112 Görevlisi: Acil Çağrı Merkezi
Arayan: Merhaba, okulumuzun önünde iki araç çarpıştı. Sürücüler iyi görünüyor, başka yolcu yok.
112 Görevlisi: Araçlarda yaralı var mı?
Arayan: Hayır, yaralı yok.
112 Görevlisi: Lütfen telefonu kapatmayın, sizi emniyet birimine aktarıyorum.


3. Göçük Durumu

112 Görevlisi: Acil Çağrı Merkezi
Arayan: Merhaba, Elmas köyü Maden Sokağı’ndaki maden ocağında göçük oldu. İki arkadaşım içeride kaldı.
112 Görevlisi: Köyün ismini tekrar söyler misiniz?
Arayan: Elmas köyü, Maden Sokağı.
112 Görevlisi: Göçük alanında kaç kişi var?
Arayan: İki kişi içeride.
112 Görevlisi: Durumları nasıl?
Arayan: İyi görünüyorlar ama çıkamıyorlar.
112 Görevlisi: Lütfen telefonu kapatmayın, sizi AFAD birimine aktarıyorum.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 66 Cevapları


Soru : Cümlelerin anlamlarına uygun kelimeleri, noktalı yerlere yazarak cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

1. 112’yi aradığımızda telefon Acil çağrı Merkezi şeklinde açılır.
2. Görevliye Acil durumun ne olduğunu kısaca söylemeliyiz.
3. Görevli adresimizi istediğinde adresimizi anlaşılır bir şekilde anlatmalıyız.
4. Her türlü acil durumda ücretsiz olarak 112’yi arayabiliriz.
5. Yardım ekipleri en kısa sürede yanınızda olacaktır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ilk yardım malzemelerini tanımasına ve bu malzemelerin hangi durumlarda kullanılabileceğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ilk yardım çantasında bulunması gereken malzemeler ve bunların acil durumlarda nasıl kullanılacağı anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, bandaj, sargı bezi, makas, eldiven ve yara bandı gibi temel ilk yardım malzemelerinin görevlerini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 58, 59, 60, 61, 62 Cevapları” sayesinde öğrenciler acil durumlarda bilinçli hareket etmeyi öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62


1. Okulunuzda ecza dolabı var mı? Varsa nerede bulunmaktadır? 


Cevap : Evet, okulumuzda ecza dolabı var. Genellikle öğretmenler odasında / revirde / müdür yardımcısının odasında bulunuyor.


2. Sizce, ecza dolabının içinde yer alması gereken malzemeler nelerdir? Malzemeleri aşağıdaki ecza dolabının raflarına çizelim.


Cevap :

  • Yara bandı
  • Sargı bezi
  • Gazlı bez
  • Makas
  • Turnike
  • Antiseptik solüsyon (örneğin oksijenli su)
  • Pamuk
  • Termometre
  • Eldiven
  • Ağrı kesici ilaçlar (öğretmen kontrolünde)
  • Yanık kremi
  • Soğuk kompres jeli

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62 Cevapları


Soru : “Hangi İlk Yardım Malzemesiyim?” oyununu hazırlayalım ve oyunu arkadaşlarımızla oynayalım.

Malzemeler: Karton, makas, yapıştırıcı, cetvel, boya kalemleri, araçlarda bulunan ilk yardım malzemelerinin görselleri.
Nasıl Yapılır?
Kartondan 10 x 10 cm boyutunda 13 adet kare parça keselim. Kestiğimiz parçaların bir yüzüne araçlarda bulunan ilk yardım malzemelerinin isimlerini yazalım, diğer yüzüne ilk yardım malzemelerinin görsellerini yapıştıralım veya çizelim.
Nasıl Oynanır?
→ Oyun en az iki kişiyle oynanır.
→ Görseller üste bakacak şekilde kartları üst üste dizelim.
→ Oyuna başlama sırasını kura çekerek belirleyelim.
→ Birinci oyuncu en üstte yer alan kartı alır ve kartın arka yüzüne bakmamak şartıyla görselde yer alan malzemenin ismini ve kullanım amacını söyler.
→ Cevap oyuncular tarafından kontrol edilir, doğru ise oyuncu kartı alır. Yanlış cevaplanan kart kenara ayrılır.
→ Kart seçme sırası diğer oyuncuya geçer ve oyun aynı kurallarla devam eder.
→ Tüm kartlar bittiğinde en fazla karta sahip olan oyuncu oyunu kazanır.


Cevap : Bu oyunu sınıfta arkadaşlarınızla birlikte oynayınız. 


Soru : Görselleri inceleyerek ilk yardım çantasında bulunması gereken malzemeleri işaretleyelim. Görsellerde yer almayan ilk yardım malzemelerini söyleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 58-59-60-61-62 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 55-56. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 55-56. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendiklerini tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik kurallarına uymanın önemi, yaya ve sürücü güvenliği, toplu taşıma araçlarında dikkat edilmesi gereken kurallar ve ilk yardım bilgileri yeniden hatırlanır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 55-56. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket etmenin temel kurallarını tekrar ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52, 55, 56 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik bilincini pekiştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 55-56


A. Tutum Ölçeği’nde yazan cümleleri okuyalım, ifadelerden kendimiz için uygun olanını işaretleyelim.


Cevap :

Ölçütler Evet Bazen Hayır
Karşıya geçerken güvenli karşıya geçiş yerlerini tercih ederim. ✔️
Güvenli olmayan yerlerden karşıya geçerken sol–sağ–sol kuralına uyarım. ✔️
Trafik kurallarına uymayan insanlar gördüğümde onları nazik bir dille uyarırım. ✔️
Oyun araçlarını kullanırken güvenlik ekipmanları sayesinde yaralanmalardan korunurum. ✔️
Trafikte güvenliğimi sağlamak için trafik işaret levhalarının anlamlarını bilirim. ✔️
Arkadaşlarımla yaya kaldırımında yürürken karşıdan gelene engel olacak şekilde yürümem. ✔️

B. Cümleleri okuyarak doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazalım.


Cevap :

  • Yanlış : Taşıtlara zarar vermek ülke ekonomisini olumlu etkiler.
  • Doğru : Park hâlindeki araçlarda oluşabilecek yangınlar da kazalara neden olabilir.
  • Doğru : Bir yolcunun, aracın ön koltuğunda oturabilmesi için en az 135 cm boy uzunluğuna sahip olması gerekir.
  • Doğru : Yük taşıtlarında yolcu koltukları yerine yüklerin taşındığı boş alanlar vardır.
  • Yanlış :Trafikte bulunan herkes trafik kurallarına uyarsa trafik kazalarının meydana gelme olasılığı artar.
  • Doğru : Taşıtlara asılmak ve tutunmak trafikteki tehlikeli davranışlardandır.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56 Cevapları


C. Cümlelerin anlamlarına uygun kelime ve kelime gruplarını noktalı yerlere yazarak cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

  1. Otomobilde arka koltuktakiler de emniyet kemeri kullanmalıdır.
  2. Gece trafikte görünür olursak güvende oluruz.
  3. Trafikte sabırlı olmalı, kornayı gereksiz çalmamalıyız.
  4. Toplu taşıma araçlarına binerken sıra olmalıyız.
  5. Trafik yoğunluğunu önlemek için toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız.
  6. On bir yaşından küçük çocuklar trafiğe kapalı yerlerde bisiklet kullanabilirler.

Ç.  Soruları okuyalım, soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. 


1. Trafik yoğunluğunun artması nelere yol açar?


Cevap : Trafik yoğunluğu artınca araçlar yavaşlar ve uzun süre beklemeler olur. Zaman kaybı ve yakıt tüketimi artar. Hava kirliliği yükselir, stres ve öfke nedeniyle sürücüler arasında kavga ve dikkatsizlik yaşanabilir. Ayrıca yoğunluk kazalara ve acil durum araçlarının gecikmesine yol açabilir.


2. Yayaların yaya kaldırımında yürürken uyması gereken kurallar nelerdir?


Cevap :

  • Kaldırımda düzenli ve sağdan yürümek.

  • Koşmamak ve başkalarını itip kakmamak.

  • Telefonla meşgul olmadan çevreye dikkat etmek.

  • Engelli yollarını kapatmamak, sarı kılavuz çizgileri işgal etmemek.

  • Araç yoluna inmeyip güvenli alanlarda kalmak.


3. Trafik işaretinin anlamı nedir?


Cevap : Bisiklet giremez.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 52-53-54 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 52-53-54. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafik kurallarına uymanın hayatımızı nasıl etkilediğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kurallara uymanın kazaları önlediği, trafik düzenini sağladığı ve hem yayaların hem de sürücülerin can güvenliğini koruduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 52-53-54 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafik kurallarının güvenli bir yaşam için neden vazgeçilmez olduğunu örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52, 53, 54 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda daha dikkatli ve güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 52-53-54


Soru : Sizce, trafik kuralları olmasaydı neler yaşanırdı? Cevabımızı örneklerle açıklayalım.


Cevap :

Trafik kuralları olmasaydı yollarda büyük bir düzensizlik olurdu ve kazalar çok artardı. Araçlar hangi yönden gideceğini bilemez, çarpışmalar yaşanırdı.

Örneğin ışıklar ve yaya geçitleri olmasa yayalar güvenli şekilde karşıya geçemezdi, sık sık yaralanmalar olurdu. Hız sınırı olmazsa sürücüler çok hızlı gider, hem kendi canlarını hem de başkalarının hayatını tehlikeye atarlardı. Kurallar olmadığı için sürücüler kavga edebilir, trafik tıkanır ve herkes için tehlikeli bir ortam oluşurdu.


Soru : Sizce, herkesin trafik kurallarına uyduğu bir ülkede trafikte hangi sorunlar (birey ve toplum açısından) yaşanmaz? Düşünelim, sınıf arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Herkesin trafik kurallarına uyduğu bir ülkede kazalar büyük ölçüde azalır, yaralanma ve can kaybı yaşanmaz. Trafik daha düzenli olur, sıkışıklık ve kavga gibi sorunlar ortaya çıkmaz.

Yayalar güvenli bir şekilde karşıya geçebilir, sürücüler birbirine saygı gösterir. Toplumda stres ve öfke azalır, zaman ve yakıt tasarrufu sağlanır. Böylece hem bireyler daha huzurlu yolculuk yapar hem de toplum daha güvenli ve düzenli bir trafik ortamına sahip olur.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 53 Cevapları


Soru : Trafik kazasının maliyeti ile ilgili kavram haritasını inceleyerek yorumlayalım.


Cevap :

Kavram haritasına göre trafik kazalarının maliyeti sadece araçların hasar görmesinden ibaret değildir.

  • Araç Masrafları: Kaza sonrası aracın tamiri ya da tamamen hurdaya ayrılması maddi kayıp oluşturur.

  • Yol ve Çevre Masrafları: Kaza olduğunda yolların onarımı, çevrenin düzeltilmesi için ek maliyet gerekir.

  • İnsani Masraflar: Kazalar can kaybına ve yaralanmalara yol açar. Tedavi masrafları, iş gücü kaybı gibi ciddi sonuçlar doğurur.

  • Genel Masraflar: Sigorta ödemeleri, polis ve adli süreçler de kazaların maliyetini artırır.

💡 Bu tablo bize trafik kazalarının hem ekonomik hem de insani açıdan çok büyük kayıplara yol açtığını ve kazaları önlemek için kurallara uymanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.


Soru : Örnek olayı okuyarak soruyu cevaplayalım.

Ali, o sabah okul servisine yetişmek için apartmanın merdivenlerinden hızla inerken düştü. Kolunu hareket ettirmekte zorlanıyordu. Annesi şalıyla Ali’nin kolunu sabit tutacak şekilde sardıktan sonra onu hemen hastaneye götürdü.

Hastanenin otoparkında yer bulmakta zorlandılar. Bina girişine çok yakın yerler boştu ama o alanlar özel gereksinimli bireylerin park yeri olduğu için Ali’nin annesi o alanlara aracı park etmedi. Biraz daha ileride boş bir park yeri bulup aracı oraya park etti. Ali ve annesi park yerinden bina girişine kadar yürüdüler.


Ali’nin annesinin, aracı boş olan yerlere park etmemesinin kendilerine ve toplum hayatına etkileri nelerdir? Düşünelim, sınıf arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Ali’nin annesi, özel gereksinimli bireyler için ayrılan park yerine aracını bırakmayarak doğru ve saygılı bir davranış sergilemiştir. Bu davranış sayesinde engelli bireyler hak ettikleri park alanını rahatça kullanabilir ve günlük yaşamları kolaylaşır. Kendileri biraz daha uzağa yürümek zorunda kalsa da başkalarının ihtiyaçlarına saygı göstermiş olurlar. Toplumda yardımlaşma ve empati artar, insanlar kurallara uymanın önemini görür. Böylece trafik düzeni ve toplumsal saygı güçlenir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54 Cevapları


Soru : Sizce, trafik kuralları ile ilgili vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap :

  • Trafik kurallarına uymak (ışıklara ve işaretlere dikkat etmek).
  • Hız sınırlarına uymak ve güvenli sürüş yapmak.
  • Emniyet kemeri takmak.
  • Alkollü veya uykusuzken araç kullanmamak.
  • Telefonla ilgilenmeden dikkatli sürmek.
  • Yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermek.
  • Araçları kurallara uygun şekilde park etmek.
  • Toplu taşıma araçlarında yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermek.
  • Yaya isek kaldırımda yürümek ve yaya geçidini kullanmak.
  • Trafikte sabırlı, saygılı ve sorumlu davranmak.

Bu kurallar hem kendi güvenliğimiz hem de toplumun düzeni için önemlidir.


Soru : Sizce, yaşadığınız il Güvenli Trafik Şehri Ödülü’nü alabilir mi? Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap :

Evet: Çünkü şehrimizde trafik kurallarına uyan sürücüler ve yayalar çoğunlukta, yollar düzenli, trafik işaretleri yeterli ve denetimler sıkı yapılıyor. Bu nedenle trafik güvenliği sağlanıyor ve kazalar azalıyor.

Hayır: Çünkü hâlâ birçok kişi kurallara uymuyor, yanlış parklar yapılıyor, hız sınırına dikkat edilmiyor ve yayalara yeterince yol verilmiyor. Bu yüzden trafik güvenliği tam anlamıyla sağlanamıyor.


Soru : Trafik kurallarına uyma konusunda kimler hangi sorumluluklara sahiptir? Düşünelim, sınıfça etkinlikler tasarlayarak bir kampanya  planlayalım.


Cevap :

  • Sürücüler:

    • Hız sınırına uymak.

    • Emniyet kemeri takmak.

    • Telefonla ilgilenmemek ve dikkatli sürmek.

    • Yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermek.

  • Yayalar:

    • Yaya geçidinden geçmek.

    • Trafik ışıklarına uymak.

    • Kaldırımda yürümek, araç yoluna çıkmamak.

  • Yolcular:

    • Araç içinde emniyet kemeri takmak.

    • Sürücüyü meşgul etmemek.

    • Ayakta yolculuk yaparken tutamaklara tutunmak.

  • Devlet ve yetkililer:

    • Trafik işaret ve ışıklarını düzenlemek.

    • Kuralları denetlemek ve ihlal edenleri uyarmak/cezalandırmak.

    • Güvenli yollar ve kaldırımlar yapmak.

Kampanya fikri:

  • Slogan: “Kurallara Uyalım, Güvenli Yollar Kuralım!”

  • Etkinlikler:

    • Okullarda trafik tiyatrosu sahnelenmesi.

    • Afiş ve pankart hazırlama.

    • Sosyal medyada trafik bilinciyle ilgili videolar paylaşma.

    • Emniyet kemeri takma ve hız sınırı bilinci için broşür dağıtma.

Bu şekilde hem çocuklar hem yetişkinler trafik güvenliği konusunda bilinçlenebilir.


Soru : Metni okuyarak trafik kurallarının etkin bir şekilde uygulanmasına yönelik bir öneri yazalım.

Trafikte üç boyutlu yaya geçidi sayesinde sürücüler yaya geçidine yaklaştıklarında geçit önünde kasis olduğunu düşünerek hızlarını düşürmek zorunda kalıyor. Bu sayede yayaların yaya geçidini daha güvenli kullanmaları sağlanıyor.


Cevap : Trafik kurallarının daha etkili uygulanabilmesi için yaya geçitlerinin üç boyutlu olarak tasarlanması yayaların güvenliğini artırabilir. Ayrıca geçitlere yaklaşan sürücülerin hızını otomatik olarak ölçen ve sınırı aşanlara uyarı veren elektronik tabelalar yerleştirilebilir. Böylece sürücüler hızlarını düşürür, yayalar da güvenle karşıdan karşıya geçebilir.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte sorumlu, sabırlı ve saygılı davranışlar sergilemesinin önemini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kurallara uymanın, başkalarının haklarına saygı göstermenin ve trafikte sabırlı olmanın güvenlik açısından ne kadar değerli olduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte saygı ve sabrın kazaları önlemedeki rolünü örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50, 51 Cevapları” sayesinde öğrenciler sorumlu ve saygılı bireyler olmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli bir trafik kültürü geliştirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 50-51


Soru : Görseli inceleyerek soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı nedenleriyle açıklayalım.


1. Kırmızı araç yoldan geçebilir mi?


Cevap : Hayır, geçemez. Çünkü beyaz araç park yerinde doğru şekilde durmamış, yolu kapatacak şekilde gelişigüzel bırakılmış. Bu da diğer araçların ilerlemesini engelliyor.


2. Aracını beyaz aracın yanına park etmek isteyen bir sürücü olsaydınız ne hissederdiniz?


Cevap : Rahatsız ve sinirli hissederdim. Çünkü beyaz araç kurallara uymadığı için hem park yerini hem de yolu kapatıyor ve park etmeyi zorlaştırıyor.


3. Beyaz aracın sürücüsünün davranışını doğru buluyor musunuz?


Cevap : Hayır, doğru bulmuyorum. Araçlar park alanına düzenli ve kurallara uygun şekilde bırakılmalıdır. Gelişigüzel park etmek trafiği aksatır ve diğer sürücülerin güvenliğini tehlikeye atar.


Soru: Görselleri inceleyelim. Görsellerdeki kişilerin sorumlu davranışlarını belirleyelim. Trafikteki sorumlu davranışlarımıza başka örnekler verelim.


Cevap :

Birinci görselde: Bir adam, yoldan geçen bir kaplumbağayı ezilmesin diye dikkatlice kenara alıyor ve araçların fark etmesi için trafik konileri yerleştiriyor. Bu davranış hem sorumlu hem de hayvanları korumaya yönelik bir harekettir.

İkinci görselde: Bir kişi, bir kaza sonrası 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayarak yardım istiyor. Bu, trafik kazalarında yapılması gereken doğru ve sorumlu bir davranıştır.

Trafikte sergilenebilecek diğer sorumlu davranışlara örnekler:

  • Yaya geçidinde yayalara yol vermek.
  • Emniyet kemeri takmak.
  • Hız kurallarına uymak.
  • Araç kullanırken telefonla ilgilenmemek ve dikkati dağıtmamak.
  • Trafik ışıklarına riayet etmek.
  • Yolda tehlikeli bir durum fark edilirse (yağ dökülmesi, engel vb.) yetkililere haber vermek.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 51 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyelim. Görsellerdeki hangi kişiler saygılı davranmıştır? Trafikteki saygılı davranışlara örnekler verelim.


Cevap :

Birinci görselde (kaldırımda yürüyenler): Sarı kılavuz çizgiler üzerinde yürüyen kişiler saygılı davranıyor; çünkü bu çizgiler görme engelliler için rehber yoludur ve onların güvenli şekilde ilerlemesini engellemiyorlar. Düzenli bir biçimde yürüyerek başkalarının hakkına saygı gösteriyorlar.

İkinci görselde (otobüs içi): Genç bir adamın yaşlılara ve çocuğu olan bir anneye yer verdiği görülüyor. Bu, hem saygılı hem de görgü kurallarına uygun bir davranıştır. Toplu taşıma araçlarında yaşlılara, hamilelere ve çocuklu annelere yer vermek hem nezaket hem de trafik ve toplu taşıma kurallarına uymanın bir göstergesidir.


Soru : Görselleri inceleyelim. Görsellerdeki hangi kişiler sabırlı davranmıştır? Trafikteki sabırlı davranışlara örnekler verelim.


Cevap :

Birinci görselde: Engelli bir kişinin trene binmesini bekleyen yolcular sabırlı davranarak ona yardımcı olmuş ve acele etmemiştir.

İkinci görselde: Çöp kamyonunun işini tamamlamasını bekleyen sürücüler sabır göstermiş, korna çalmadan ve acele etmeden beklemiştir.

Trafikte sabırlı davranışlara örnekler:

  • Gereksiz yere korna çalmadan beklemek.
  • Trafik ışığının yeşile dönmesini sakinlikle beklemek.
  • Yavaş ilerleyen araçlara sinirlenmeden yol vermek.

Soru : Sizce trafikte neden sorumlu, saygılı ve sabırlı olmalıyız? Sınıfça tartışalım.


Cevap : Trafikte sorumlu, saygılı ve sabırlı olmalıyız çünkü bu davranışlar kazaları önler ve hem bizim hem de diğer insanların can güvenliğini korur. Kurallara uymak ve başkalarına saygı göstermek trafikte düzeni sağlar, kargaşa ve kavga çıkmasını engeller. Sabırlı olmak ise acele yüzünden oluşabilecek tehlikeleri azaltır ve herkesin güvenli şekilde yolculuk yapmasına yardımcı olur.


Soru : Trafikteki sorumlu, saygılı ve sabırlı davranışlarımızı anlatan bir şarkı yazalım. Yazdığımız şarkıyı sınıf arkadaşlarımızla söyleyelim.


Cevap :

Trafikte Düzgün Ol (Şarkı)

1. kıta
Trafikte yavaş gider, kurallara uyarım,
Korna çalmam, sabreder, kimseyi de sıkmam.
Yayalara yol verir, ışıkları beklerim,
Hem saygılı hem sabırlı, güvenliği isterim.

Nakarat
Trafikte düzgün ol, herkes rahat yol alsın,
Sorumlu ve sabırlı, kazalar olmasın.
Saygı göster, dikkat et, güvenliği koru sen,
Yollar bizimle güzel, hep birlikte gülümse.

2. kıta
Telefonu bırakır, yola dikkat ederim,
Hızla yarışmam asla, sabırla ilerlerim.
Engelliyi düşünür, yaşlıya yol veririm,
Hem saygılı hem sabırlı, trafikte iyilikle giderim.

Nakarat
Trafikte düzgün ol, herkes rahat yol alsın,
Sorumlu ve sabırlı, kazalar olmasın.
Saygı göster, dikkat et, güvenliği koru sen,
Yollar bizimle güzel, hep birlikte gülümse.



 

Our Score
error: Content is protected !!