Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük2. Ünite Ünite Değerlendirmesi Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Doğu ve Güney Cepheleri Metni Etkinlik Cevapları
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 83-84-85-86
Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru bilgi verilenlerin başına “D”, yanlış bilgi verilenlerin başına “Y” yazınız. Yanlış bilgi verilen cümlelerin doğrularını altlarındaki satırlara yazınız.
Cevap :
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen ifadelerden uygun olanı yazınız.
Cevap :
Soru : Mondros Ateşkes Antlaşması sonrası ülkemizi işgal eden devletlerle işgal ettikleri yerleri oklar çıkararak eşleştiriniz.
Cevap :
Ç. Aşağıdaki soruları okuyunuz. Doğru cevabın bulunduğu seçeneği işaretleyiniz.
Soru : Aşağıdakilerden hangisi Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin taarruz cephelerindendir?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
Soru : Aşağıdakilerden hangisi Almanya’nın Osmanlı Devleti ile Birinci Dünya Savaşı’nda ittifak kurmasının nedenlerinden biri değildir?
Cevap :
Soru : Aşağıdakilerden hangisi bu toplantılar sonucunda alınan kararlardan biri değildir?
Cevap :
Soru : Aşağıdakilerden hangisi millî varlığa düşman cemiyetlerin özelliklerinden biridir?
Cevap :
Soru : Aşağıdakilerden hangisi Amasya Genelgesi’ni hazırlayanlardan biri değildir?
Cevap :
Soru : Erzurum Kongresi’nin aşağıdaki maddelerinden hangisi ulusal egemenliğe dayalı bir yönetim kurulacağını göstermektedir?
Cevap :
Soru : Büyük Millet Meclisi Hükûmetinin ayaklanmaları önlemek ve otoritesini artırmak için aldığı önlemler arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
Cevap :
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Birinci Dünya Savaşı’nın başlıca sebep ve sonuçları nelerdir?
Cevap :
Soru : Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı ordusu hangi cephelerde, hangi devletlerle mücadele etmiştir? ?
Cevap :
Soru : Mondros Ateşkes Antlaşması’na karşı Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve halkın tutumu ne olmuştur?
Cevap :
Soru : Kuvâ-yı Millîye ve millî cemiyetlerin genel özellikleri nelerdir?
Cevap :
Soru : Mustafa Kemal’in Millî Mücadele’nin hazırlık dönemindeki başlıca faaliyetleri nelerdir?
Cevap :
Soru : Misak-ı Millî’nin Millî Mücadele’deki yeri ve önemi nedir?
Cevap :
Soru : Büyük Millet Meclisine karşı çıkan ayaklanmaların sebepleri nelerdir?
Cevap :
Soru : Sevr Antlaşması ülkemizin hangi devletler tarafından işgalini öngörüyordu?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Aşağıdaki dallanmış ağaç etkinliğinde okuduğunuz ifade doğru ise “D”, yanlış ise
“Y” yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Aşağıdaki tabloda cemiyetler numaralandırılarak verilmiştir. Tablonun altındaki soruları bu numaraları kullanarak cevaplayınız.
Soru : Hangileri millî cemiyetlerdir?
Cevap :
Soru : Hangileri Rumlar tarafından kurulmuştur?
Cevap :
Soru : Hangileri Ermenilerin Anadolu’daki faaliyetlerine karşı kurulmuştur?
Cevap :
Soru : Hangileri bir başka devletin mandasını istemektedir?
Cevap :
Soru : Hangileri Ermeniler tarafından kurulmuştur?
Cevap :
Soru : Hangileri İzmir’in işgaline karşı kurulmuştur?
Cevap :
Soru : Hangileri azınlıklar tarafından kurulmuştur?
Cevap :
Soru : Hangileri millî varlığa düşman cemiyetlerdir?
Cevap :
Soru : Hangileri Trakya’nın işgaline karşı kurulmuştur?
Cevap :
Soru : Hangileri Millî Mücadele’nin aleyhindedir?
Cevap :
Soru : Hangileri Sivas Kongresi’nde birleştirilmiştir?
Cevap :
Soru : Aşağıda Millî Mücadele’nin hazırlık sürecindeki bazı olaylar karışık olarak verilmiştir. Bunları inceleyerek olayların başındaki harfleri kronolojik olarak tablo üzerinde sıralayınız.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükSevr Antlaşması (10 Ağustos 1920) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Sevr Antlaşması (10 Ağustos 1920) Metni Etkinlik Cevapları
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 80-81-82 Semih Ofset Yayınları”
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 80-81-82
Soru : Sevr Antlaşması’nın İttifak Devletleriyle yapılan diğer antlaşmalardan daha sonra imzalanmasının sebebi ne olabilir? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap :
Soru : Sevr Antlaşması’nın imzalandığı dönemde yaşadığınızı düşünerek bu antlaşma ile ilgili düşüncenizi ve tepkinizi, antlaşmanın uygulanmasına karşı yapılması gerekenleri bir bildiri şeklinde yazınız. Yazdıklarınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
Soru : Sevr Antlaşması’na göre Osmanlı Devleti’nin varlığından ve bağımsızlığından söz edilebilir mi? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Büyük Millet Meclisi ve Mustafa Kemal’in Sevr Antlaşması’na sert tepki göstermesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Uzun Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
Soru : Bu bölümde ünitenin işlenişi sürecinde göstermiş olduğunuz performansı değerlendirmeniz beklenmektedir. Tabloda yer alan ifadeleri okuyarak uygun gördüğünüz alanı işaretleyiniz. İki kez “Kararsızım” veya bir kez “Hayır” bölümünü işaretlediyseniz konuyu yeniden gözden geçiriniz.
Cevap :
Bu bölümde ünitenin işlenişi sırasındaki deneyimlerinizi belirtmeniz ve göstermiş olduğunuz performansı değerlendirmeniz beklenmektedir. Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
Soru : Bu ünitede daha önce bilmediğiniz veya merak ettiğiniz hangi konu ve kavramları öğrendiniz?
Cevap :
Soru : En çok hangi konudan ya da etkinlikten hoşlandınız? Neden?
Cevap :
Soru : Ünite işlenişi sırasında tamamlamakta zorlandığınız etkinlikler oldu mu? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Zorlandığınız durumlarda kimlerden, nasıl yardım aldınız?
Cevap :
Soru : Bu ünitenin işlenişinde başarılı olduğunuzu düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Sonraki ünitelerde başarınızı artırmak için neler yapmayı planlıyorsunuz?
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükBüyük Millet Meclisine Karşı Ayaklanmalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Büyük Millet Meclisine Karşı Ayaklanmalar Metni Etkinlik Cevapları
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 78-79 Semih Ofset Yayınları”
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 78-79
Soru : Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmalar çıkmasının Millî Mücadele’ye etkileri neler olmuş olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
Büyük Millet Meclisi’ne karşı çıkan ayaklanmalar, Millî Mücadele sürecinde ciddi sorunlara neden olmuştur. Bu ayaklanmaların etkileri şu şekilde açıklanabilir:
Milli Birlik ve Beraberliğin Zedelenmesi:
Ayaklanmalar, halk arasında bölünmelere ve güvensizliklere yol açmıştır. Bu durum, Millî Mücadele’nin birliğini zayıflatmış ve düşman işgaline karşı verilen mücadeleyi sekteye uğratmıştır.
Zaman ve Enerji Kaybı:
BMM, bir yandan işgal güçlerine karşı savaşırken, bir yandan da iç ayaklanmaları bastırmak zorunda kalmıştır. Bu durum, Millî Mücadele’nin ilerlemesini geciktirmiş ve kaynakların bölünmesine neden olmuştur.
Halkın Moralinin Bozulması:
Ayaklanmalar, halkın bağımsızlık mücadelesine olan inancını olumsuz yönde etkileyebilmiştir. İç huzursuzluklar, toplumun moralini zayıflatmış ve Meclis’in otoritesini sarsmıştır.
Düşman İşgal Güçlerine Avantaj Sağlanması:
Ayaklanmalar, düşman işgal güçlerinin elini güçlendirmiştir. İç karışıklıkların artması, işgalcilerin Millî Mücadele’ye karşı daha rahat hareket etmelerine zemin hazırlamıştır.
BMM’nin Kararlılığını ve Gücünü Pekiştirmesi:
Her ne kadar ayaklanmalar olumsuz etkiler yaratmış olsa da, bu durum BMM’nin kararlılığını artırmış ve kendi otoritesini sağlamlaştırma yönünde adımlar atmasına vesile olmuştur. Çıkan ayaklanmalar, halkın desteğini kazanmaya yönelik çabaları hızlandırmış ve Meclis’in gücünü pekiştirmiştir.
Sonuç olarak, ayaklanmalar Millî Mücadele’yi zora soksa da, BMM’nin aldığı tedbirler ve halkın desteği sayesinde bu zorluklar aşılmış ve bağımsızlık mücadelesi başarıya ulaşmıştır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Aşağıda Mustafa Kemal’in Büyük Millet Meclisine karşı başlayan isyanlar ile ilgili Mecliste yaptığı konuşmaya yer verilmiştir. Bu konuşmayı okuyup alttaki soruları cevaplayınız.
Soru : Mustafa Kemal’in sözünü ettiği “düşmanların emelleri” nelerdir?
Cevap : Düşmanların temel emelleri, Türk milletini ortadan kaldırmak, vatanı işgal etmek ve Türkiye’yi parçalamaktır. Bu amaçla, Türk halkını zayıflatmaya ve ülkeyi kendi çıkarlarına uygun şekilde kontrol altına almaya çalışmaktadırlar.
Soru : Düşmanlar “bizi birbirimize vurdurmak” için neler yapmaktadır?
Cevap : Düşmanlar, halkın arasına nifak tohumları ekerek iç huzuru bozmakta ve bazı grupları kışkırtarak isyanlar çıkartmaktadır. Bu şekilde, toplumda birlik ve beraberliği zedeleyerek Türk milletini kendi içinde çatışmaya sürüklemektedirler.
Soru : Düşmanlara hizmet ettikleri belirtilenler kimlerdir?
Cevap : Düşmanlara hizmet edenler, işgal güçleriyle iş birliği yapan vatan hainleri ve İstanbul Hükümeti içindeki bazı kişiler olarak belirtilmiştir. Ayrıca, Anzavur gibi yerel isyancı liderler de düşmanların planlarına hizmet eden gruplar arasında yer almıştır.
Soru : Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmaların Milli Mücadele sürecine ne gibi etkileri olmuştur? Görüşlerinizi yazınız.
Cevap : Büyük Millet Meclisi’ne karşı çıkan ayaklanmalar, Millî Mücadele’ye zarar vermiş ve birçok olumsuz sonuca yol açmıştır. Bu isyanlar, düzenli ordunun kurulmasını ve mücadelenin hızla ilerlemesini geciktirmiştir. Ayrıca, iç karışıklıklar nedeniyle Yunan ordusunun Anadolu’daki ilerleyişi kolaylaşmış, bu durum düşman güçlerinin planlarını daha rahat uygulamalarına olanak tanımıştır. Ancak, bu zorluklara rağmen BMM’nin kararlı duruşu sayesinde ayaklanmalar bastırılmış ve Millî Mücadele başarıya ulaşmıştır.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükMisak-ı Millî’nin Kabulü ve Büyük Millet Meclisi’nin Açılışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Misak-ı Millî’nin Kabulü ve Büyük Millet Meclisi’nin Açılışı Metni Etkinlik Cevapları
“Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Sayfa 73, 74, 75, 76, 77 Cevapları”, Misak-ı Millî’nin Kabulü ve Büyük Millet Meclisi’nin Açılışı konularını kapsamaktadır. Bu bölümde, Türk milletinin bağımsızlık hedeflerini içeren Misak-ı Millî kararlarının kabulü ve ardından bu hedeflere ulaşmak için Büyük Millet Meclisi’nin açılma süreci detaylı bir şekilde ele alınır. “Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Misak-ı Millî’nin Kabulü ve Büyük Millet Meclisi’nin Açılışı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuyu daha iyi kavrayabilmeleri için etkinliklerde yer alan soruların kapsamlı ve açıklayıcı cevaplarını içerir.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77 Semih Ofset Yayınları”
“8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kitabın bu konudaki içeriklerini pekiştiren, detaylı açıklamalarla öğrencilerin derslerine destek olan bir kaynaktır. “8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77 Semih Ofset Yayınları”, bu sayfalardaki sorulara yönelik örnek çözümler sunarak, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını sağlar.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77
Soru : Misak-ı Millî kavramı ne anlama gelmektedir? Araştırınız.
Cevap : Misak-ı Millî, “Milli Yemin” anlamına gelir. Türk milletinin vatanının sınırlarını belirlemek ve bağımsızlığını korumak amacıyla ortaya konulan kararları ifade eder. Bu kararlar 28 Ocak 1920 tarihinde Osmanlı Mebusan Meclisi’nde kabul edilmiştir. Misak-ı Millî, Türk milletinin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesinde sınırlarını ve hedeflerini belirleyen temel bir belge niteliğindedir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
Soru : Misak-ı Millî kararlarının Millî Mücadele açısından önemi nedir? Açıklayınız.
Cevap : Misak-ı Millî kararları, Millî Mücadele’nin temel dayanağı olmuştur. Bu kararlar, Türk milletinin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesinde temel hedeflerini ve sınırlarını ortaya koymuştur. Vatanın bölünmez bütünlüğü, halkın kendi kaderini tayin etme hakkı ve tam bağımsızlık ilkeleri doğrultusunda hareket edilmiştir. Misak-ı Millî, Millî Mücadele’nin uluslararası zeminde meşruiyetini artırmış ve işgallere karşı milletin bir bütün olarak hareket etmesine zemin hazırlamıştır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Soru : Mustafa Kemal neden Meclise başkan seçilmek istemiştir?
Cevap : Mustafa Kemal, Meclis başkanlığına seçilerek Millî Mücadele’nin liderliğini ve yönlendirilmesini sağlamak istemiştir. Meclis başkanı olarak, alınacak kararların hızlı ve etkili bir şekilde uygulanmasını, ayrıca halkın Meclis’e olan güveninin artmasını sağlamayı amaçlamıştır. Bu görev sayesinde hem Meclis içerisindeki birliği korumayı hem de bağımsızlık mücadelesinin koordinasyonunu üstlenmeyi hedeflemiştir.
Soru : Mustafa Kemal’in Meclisin saldırıya uğrayacağını beklemesi onun hangi kişilik özelliğini göstermektedir?
Cevap : Bu durum, Mustafa Kemal’in ileri görüşlü ve öngörülü bir lider olduğunu göstermektedir. Olası tehditleri önceden fark ederek tedbirler alması, onun stratejik düşünce yeteneği ve liderlik vasıflarını da ortaya koymaktadır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
Soru : Önergedeki maddeleri vatanın bütünlüğü, tam bağımsızlık ve milli egemenlik ilkeleri yönüyle değerlendirdiğinizde neler söyleyebilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap : Önergedeki maddeler, vatanın bölünmez bütünlüğünü esas alır ve Türk milletinin bağımsızlığını hiçbir koşulda başka bir gücün etkisi altına sokmama kararlılığını gösterir. Ayrıca, halkın kendi kaderini tayin hakkına dayanan milli egemenlik ilkesine sıkı sıkıya bağlıdır. Bu maddeler, Türk milletinin kendi toprakları üzerinde bağımsız bir şekilde yaşama iradesini ve bu iradeyi uluslararası platformda kabul ettirme çabasını yansıtır.
Soru : İlk Meclisin hangi özelliği dikkatinizi daha çok çekti? Neden?
Cevap : İlk Meclisin halkın farklı kesimlerinden temsilcilerden oluşması dikkat çekicidir. Bu durum, Meclisin demokratik bir yapıya sahip olduğunu ve milletin iradesini yansıttığını göstermektedir. Ayrıca, Kurtuluş Savaşı gibi zorlu bir dönemde halkın bir bütün olarak hareket ettiğini ve farklı fikirlerin ortak bir amaç doğrultusunda birleştiğini göstermesi açısından da önemlidir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Soru : Meclisin hangi özellikleri daha çok dikkatinizi çekti? Neden?
Cevap : Meclisin, farklı sosyal ve kültürel geçmişlere sahip milletvekillerinden oluşması dikkatimi çekti. Bu çeşitlilik, halkın farklı kesimlerinin Millî Mücadele’ye destek verdiğini ve Meclisin toplumun ortak iradesini temsil ettiğini göstermektedir. Bu yapı, birlik ve beraberliğin zorlu bir dönemde ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor.
Soru : Metinde Meclisin çalışmasındaki hangi güçlüklere değinilmiştir?
Cevap : Metinde, Meclisin çalışma ortamında karşılaşılan fiziksel yetersizliklerden söz edilmiştir. Toplantı salonunun küçük olması, mobilyaların yetersiz ve kırık olması gibi eksiklikler zorluklar arasında yer almıştır. Ayrıca, milletvekillerinin öğrenci sıralarında oturması da çalışma koşullarının ne kadar kısıtlı olduğunu gözler önüne sermektedir.
Soru : Farklı özelliklere sahip milletvekillerinin bir arada olması Meclisin hangi özelliğini göstermektedir?
Cevap : Farklı özelliklere sahip milletvekillerinin bir arada olması, Meclisin demokratik ve kapsayıcı bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Bu durum, Millî Mücadele’nin yalnızca bir zümreye değil, toplumun her kesimine dayandığını ve farklı görüşlerin ortak bir amaç doğrultusunda bir araya geldiğini göstermektedir.
Soru : Büyük Millet Meclisinin açılış gününü anlatan bir gazete haberi hazırlayınız. Haberinizde ders kitabınızın ilgili sayfasındaki bilgilerden de yararlanabilirsiniz.
Cevap :
Büyük Millet Meclisi Açıldı! Tarihi Gün: 23 Nisan 1920
Ankara – Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde yeni bir döneme girildi! Bugün, halkın iradesini temsil edecek olan Büyük Millet Meclisi (BMM) büyük bir coşkuyla açıldı. 23 Nisan 1920, Türk milletinin geleceğini kendi elleriyle yazmaya başladığı gün olarak tarihe geçti.
Egemenlik Artık Milletindir!
Gazi Mustafa Kemal Paşa’nın önderliğinde Ankara’da açılan Meclis, vatanın bağımsızlığını ve milletin birliğini sağlama yolunda tarihi bir adım attı. Açılış törenine milletvekilleri, halk ve birçok ileri gelen isim katıldı. Yapılan konuşmalarda, milli egemenliğin ve tam bağımsızlığın Türk milletinin en büyük hedefi olduğu vurgulandı.
Tören Coşkuyla Gerçekleşti
Meclis binasında düzenlenen açılış töreninde, dualar edilip Kur’an-ı Kerim okundu. Milletvekilleri, zor koşullara rağmen büyük bir heyecanla yemin ederek görevlerine başladılar. Halkın, Meclis önünde toplanarak gösterdiği destek, milli iradenin gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.
Fiziksel Zorluklar Engel Tanımadı
Meclisin açılışı sırasında fiziksel koşulların oldukça yetersiz olduğu dikkatlerden kaçmadı. Toplantı salonunun küçük olması, milletvekillerinin oturdukları yerlerin öğrenci sıralarından oluşması gibi zorluklara rağmen, bu eksiklikler bağımsızlık mücadelesinin kararlılığını gölgeleyemedi.
Tarih Yazılıyor!
Büyük Millet Meclisi, halkın kendi kaderini tayin etme hakkını savunacak, işgal altındaki toprakların kurtarılması için kararlar alacak ve bağımsız bir devletin temellerini atacak. Mustafa Kemal Paşa, Meclisin milli egemenlik esasına göre çalışacağını ve Türk milletinin bu zor günleri el birliğiyle aşacağını vurguladı.
Türk milleti, bugün yalnızca Meclisin açılışını değil, kendi iradesini temsil eden bir dönemin başlangıcını kutlamaktadır.
Vatanımızın bağımsızlığı için atılan bu adım, milletimizin azim ve kararlılığını tüm dünyaya gösterecektir.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükMilli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi ve Mustafa Kemal Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi ve Mustafa Kemal Metni Etkinlik Cevapları
“Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Cevapları” başlıklı içerik, Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi ve Mustafa Kemal konusu üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu bölümlerde, Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğinde milli mücadelenin ilk adımlarının nasıl atıldığı, kongreler dönemi ve alınan kararlar ayrıntılı bir şekilde işlenir. “Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi ve Mustafa Kemal Metni Etkinlik Cevapları”, etkinliklerdeki sorulara kapsamlı cevaplar vererek öğrencilerin bu tarihi süreci daha iyi anlamalarını sağlar.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72 Semih Ofset Yayınları”
“8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konunun temel noktalarını ve kritik detaylarını öne çıkaran cevaplar sunar. “8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kitabı Sayfa 61-72 Semih Ofset Yayınları”, bu sayfalardaki tüm etkinlikleri açıklamalı çözümlerle öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72
Soru : Mustafa Kemal işgaller karşısında neden halkın birlik ve beraberliğini sağlamaya çalışmıştır? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Mustafa Kemal, yurdun kurtuluşunu neden Anadolu’dan başlatılacak bir mücadelede görmüştür? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Mustafa Kemal’in memleketten kaçtıklarını söylediği kişiler kimler olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
Aşağıda Mustafa Kemal’in Millî Mücadele Dönemi’nde söylediği sözler yer almaktadır. Bu sözleri okuyup soruları cevaplayınız.
Soru : Bu sözlerden hareketle Mustafa Kemal’in kişilik özelliklerinden hangilerinin Millî Mücadele’de ön plana çıktığını söyleyebilirsiniz?
Cevap :
Soru : Bu sözlerde Millî Mücadele’nin kazanılmasını sağlayan etkenlerin hangilerinden bahsedilmektedir?
Cevap :
Soru : Mustafa Kemal’e göre Millî Mücadele’yi kazananlar kimlerdir?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Soru : Genelgenin en önemli maddesi sizce hangisidir? Neden?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru : Nutuk’ta yer alan metinde Mustafa Kemal’in ön plana çıkan kişilik özellikleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Sizce Kâzım Karabekir’in bu desteği Millî Mücadele’nin seyrini nasıl değiştirmiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları
Soru : Bu maddelerden hangileri millî birlik ve beraberlikle ilgilidir? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : Manda ve himayenin reddedilmesinin nedenleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Soru : Mustafa Kemal tehlikeye rağmen neden yola devam etmiştir?
Cevap :
Soru : Metinde Mustafa Kemal’in hangi kişilik özellikleri ön plana çıkmaktadır?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
Soru : Sivas Kongresi’nin Millî Mücadele sürecindeki önemi nedir? Açıklayınız.
Cevap :
Soru : İrade-i Milliye gazetesi hangi amaçla yayımlanmaya başlamıştır? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Soru : Millî Mücadele sırasında Mustafa Kemal ve arkadaşları hangi sıkıntılarla karşılaşmıştır?
Cevap :
Soru : Siz Mustafa Kemal’in yerinde olsaydınız yaşanan sıkıntıları aşmak için neler yapardınız?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
Soru : Mustafa Kemal, Meclisin İstanbul’da toplanmasını neden sakıncalı görüyordu? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
Soru : Aşağıda yer alan Türkiye dilsiz haritası üzerine Mustafa Kemal’in İstanbul’dan hareketi ile başlayıp Millî Mücadele’ye hazırlık sürecinde Ankara’ya gelişine kadar izlediği yolu çiziniz.
Cevap :
Aşağıda yer alan rölyefi inceleyerek soruları cevaplayınız.
Soru : Rölyefte yer alan kişiler kimler olabilir?
Cevap :
Soru : Kadın, erkek ve çocuklar ne amaçla bir araya gelmiş olabilirler?
Cevap :
Soru : İnsanların ellerinde bayrak taşımalarının sebebi nedir?
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları
Soru : Basının Millî Mücadele’nin kazanılmasına yaptığı katkılar nelerdir? Açıklayınız.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükKuvâ-yı Millîye ve Cemiyetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kuvâ-yı Millîye ve Cemiyetler Metni Etkinlik Cevapları
“Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 Cevapları”, Kuvâ-yı Millîye ve Cemiyetler konusunu ele alan etkinliklerin cevaplarını içerir. Bu bölümde, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde Kuvâ-yı Millîye’nin üstlendiği rol, cemiyetlerin kuruluş amaçları ve faaliyetleri detaylı bir şekilde açıklanmaktadır. “Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Kuvâ-yı Millîye ve Cemiyetler Metni Etkinlik Cevapları”, etkinliklere yönelik verilen ayrıntılı yanıtlarla konunun daha iyi anlaşılmasını sağlar.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60 Semih Ofset Yayınları”
“8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere rehberlik edecek açıklamalara yer verirken, “8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kitabı Sayfa 54-60 Semih Ofset Yayınları” başlığında tüm etkinliklerin çözümleri özenle sunulmaktadır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60
Kuvâ-yı Millîye: Milli güçler anlamına gelir. İşgallere karşı halkın kendi imkanlarıyla oluşturduğu silahlı direniş örgütlerini ifade eder. Kurtuluş Savaşı’nın ilk döneminde önemli bir rol oynamıştır.
Müdafaa-i Hukuk: Hakların savunulması anlamına gelir. Osmanlı Devleti’nin işgallerle karşı karşıya kaldığı dönemde, Türk milletinin bağımsızlık ve haklarını koruma amacıyla kurulan cemiyetleri temsil eder.
Muhafaza-i Hukuk: Hukukun korunması anlamına gelir. Türk milletinin toprak bütünlüğünü ve haklarını koruma gayesiyle hareket eden yerel ve milli örgütlerin temel ilkesini ifade eder.
Redd-i İlhak: İlhakın reddi, yani toprakların başka bir ülkeye katılmasının kabul edilmemesi anlamına gelir. Özellikle İzmir ve çevresinin Yunanistan’a ilhakına karşı kurulan örgütler bu isimle anılmıştır.
Bu kavramlar, işgallere karşı direnişin ve Milli Mücadele’nin temelini oluşturan fikir ve hareketleri temsil etmektedir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
Soru : Kuvâ-yı Millîye kahramanlarından ders kitabında hakkında ayrıntılı bilgi verilmeyenlerden biriyle ilgili bir araştırma yapınız. Daha sonra aşağıdaki şemayı doldurunuz.
Cevap :
DEMİRCİ MEHMET EFE
Adı: Demirci Mehmet Efe
Doğum Yeri ve Yılı: 1883, Aydın
Savaştığı Bölgeler: Ege Bölgesi, özellikle Aydın ve çevresi
Kısaca Hayatı ve Millî Mücadele’deki Başarıları:
Demirci Mehmet Efe, Ege Bölgesi’nde Yunan işgaline karşı mücadele eden önemli Kuvâ-yı Millîye liderlerinden biridir. Halkı örgütleyerek işgal güçlerine karşı etkili bir direniş göstermiş, Kurtuluş Savaşı’nda cesareti ve liderlik yeteneğiyle ön plana çıkmıştır. Onun önderliğindeki direniş, bağımsızlık mücadelesine büyük katkılar sağlamıştır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
Soru : Millî Cemiyetler Millî Mücadele’ye hangi katkılarda bulunmuştur? Açıklayınız.
Cevap : Millî Cemiyetler, işgallere karşı halkın direnişini örgütleyerek Millî Mücadele’nin temelini atmıştır. Halkı işgallere karşı bilinçlendirmiş, bağımsızlık ruhunu güçlendirmiş ve işgal güçlerine karşı direnişi desteklemiştir. Ayrıca, ulusal hakların dünya kamuoyuna duyurulması ve Kuvâ-yı Millîye birliklerinin kurulmasında önemli rol oynamışlardır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
Soru : Millî cemiyetlerin başlıca ortak faaliyetleri nelerdir? Sizce bu cemiyetlerin faaliyetlerinden hangileri daha önemlidir? Neden?
Cevap :
Millî cemiyetlerin başlıca faaliyetleri şunlardır:
Halkı işgallere karşı bilinçlendirmek ve direniş için örgütlemek
Mitingler ve basın yayın yoluyla işgallere tepki göstermek
Ulusal hakları savunarak dünya kamuoyunu bilgilendirmek
Kuvâ-yı Millîye birliklerini desteklemek
İşgal bölgelerinde yardım organizasyonları kurmak
Bu faaliyetlerden en önemlisi, halkı işgallere karşı örgütlemektir. Çünkü bir milletin bağımsızlık mücadelesinde başarı elde etmesi, halkın birlik içinde hareket etmesi ve direnişi desteklemesiyle mümkün olabilir.
Millî Mücadele Dönemi’nde yaşadığınızı ve millî bir cemiyet kurduğunuzu düşünerek aşağıdaki soruları cevaplayınız
Soru: Cemiyetinizin ismi nedir? Bu ismi neden seçtiniz?
Cevap : Cemiyetimin ismi “Bağımsızlık ve Dayanışma Cemiyeti” olurdu. Çünkü bağımsızlığın ancak milletin dayanışma ve birlik ruhuyla kazanılabileceğine inanıyorum.
Soru: Cemiyetinizi nerede kurdunuz?
Cevap : Cemiyetimi İstanbul’da kurardım, çünkü başkent olması sebebiyle hem yönetim merkezine hem de basın ve iletişim araçlarına yakın olmak stratejik bir avantaj sağlar.
Soru: Cemiyetinizin başlıca çalışmaları nedir?
Cevap : Cemiyetin temel çalışmaları arasında halkı işgallere karşı bilinçlendirmek, bağımsızlık ruhunu yaymak, işgal bölgelerine yardım ulaştırmak ve direniş gruplarını desteklemek yer alır.
Soru: Cemiyetinize nasıl destek sağlıyorsunuz?
Cevap : Cemiyete destek sağlamak için gönüllü bağışlar toplar, işgal karşıtı iş insanlarından yardım alır ve halkın katılımını teşvik ederek kaynaklarımızı artırırdım.
Soru: Cemiyetinizin sesini duyurmak için neler yapıyorsunuz?
Cevap :Gazeteler, dergiler ve broşürler aracılığıyla hem halka hem de dünya kamuoyuna seslenir, ayrıca miting ve toplantılar düzenleyerek mücadelemizi duyururdum.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Soru: Karadeniz’deki Rumların amacı nedir?
Cevap: Karadeniz’deki Rumlar, Pontus adıyla bağımsız bir devlet kurmayı hedeflemişlerdir.
Soru: Rumlar kimler tarafından ve nasıl desteklenmiştir?
Cevap: Rumlar, yabancı devletler ve hükümetler tarafından silahlandırılmış ve göçmenlere yardım bahanesiyle maddi ve lojistik destek almışlardır.
Soru: Karadeniz’deki Türkler nasıl bir tehlikeyle karşı karşıya kalmıştır?
Cevap: Türkler, silahlı Rum çetelerinin bağımsızlık girişimleri ve bu çetelerin saldırıları nedeniyle ciddi bir güvenlik ve varlık tehlikesiyle yüz yüze gelmiştir.
Soru: Azınlıklar tarafından kurulan cemiyetlerin ortak özellikleri nelerdir?
Cevap: Azınlık cemiyetleri, işgalci güçlerle iş birliği yaparak bağımsızlık veya özerklik elde etmeyi amaçlamış, dış kaynaklardan silah ve maddi destek almışlardır.
Soru : Azınlıklar tarafından kurulan cemiyetlerin ortak özellikleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Azınlıkların kurduğu cemiyetlerin ortak özellikleri şunlardır:
Bağımsızlık Amaçları: Kendi etnik kimlikleri temelinde bağımsız bir devlet kurmayı hedeflemişlerdir.
Dış Destek: İşgalci güçler ve yabancı devletlerden maddi, askeri ve siyasi destek almışlardır.
Türk Karşıtlığı: Osmanlı Devleti’nin toprak bütünlüğüne ve Türk milletine karşı faaliyetlerde bulunmuşlardır.
Propaganda ve Ayaklanma: İşgalleri meşru göstermek için propaganda yapmış ve yerel ayaklanmalar düzenlemişlerdir.
İşgal Güçleriyle İş Birliği: İşgalci devletlerle iş birliği yaparak onların çıkarlarına hizmet etmişlerdir.
Bu cemiyetler, Osmanlı topraklarının parçalanmasına ve Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin zorlaşmasına neden olmuştur.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükMondros Ateşkes Antlaşması (30 Ekim 1918) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Mondros Ateşkes Antlaşması (30 Ekim 1918) Metni Etkinlik Cevapları
“Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Sayfa 50, 51, 52, 53 Cevapları” başlığı altında, Mondros Ateşkes Antlaşması (30 Ekim 1918) konusu detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu bölümde, Osmanlı Devleti’nin savaştan çekilme süreci, antlaşmanın şartları ve bu şartların Osmanlı Devleti üzerindeki etkileri gibi konular işlenmiştir. “Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Mondros Ateşkes Antlaşması (30 Ekim 1918) Metni Etkinlik Cevapları”, konunun daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla etkinlikler ve sorulara verilen ayrıntılı çözümleri içerir.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 50-51-52-53 Semih Ofset Yayınları”
“8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu bölümdeki tüm soruları adım adım açıklayarak öğrencilere rehberlik eder. “8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kitabı Sayfa 50-53 Semih Ofset Yayınları”, bu sayfalardaki etkinliklerin çözümlerini eksiksiz olarak sunar ve öğrencilerin Mondros Antlaşması’nı kapsamlı bir şekilde öğrenmelerini sağlar.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 50-51-52-53
Soru : Wilson İlkeleri’nin hangi özellikleri Osmanlı devlet adamlarını adil bir barış yapılacağı konusunda umutlandırmıştır? Açıklayınız.
Cevap :
Wilson İlkeleri’nde milletlerin kendi kaderlerini tayin hakkına vurgu yapılması ve işgallerin meşrulaştırılmaması, Osmanlı devlet adamlarını adil bir barış yapılacağı konusunda umutlandırmıştır.
Soru : Sizce Mondros Ateşkes Antlaşması’nın en önemli maddesi hangisidir? Neden?
Cevap :
En önemli madde, 7. madde (stratejik noktaların İtilaf Devletleri tarafından işgal edilebilmesi) olarak kabul edilebilir. Çünkü bu madde Osmanlı topraklarının fiilen işgal edilmesine zemin hazırlamıştır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru : Önemli ulaşım yollarının işgal edilmesinin sebebi ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
Önemli ulaşım yollarının işgal edilmesindeki amaç, Osmanlı’nın lojistik ve iletişim ağını kontrol altına alarak direnişi engellemek ve işgali kolaylaştırmaktır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Mustafa Kemal’in antlaşmaya olan tepkisi onun hangi kişilik özellikleriyle ilişkilendirilebilir? Açıklayınız.
Cevap :
Mustafa Kemal’in antlaşmaya tepkisi onun ileri görüşlülüğü, kararlılığı ve bağımsızlık konusundaki tavizsiz duruşu ile ilişkilendirilebilir.
Soru : “Geldikleri gibi giderler!” sözü Mustafa Kemal’in kişilik özelliklerinden hangisiyle ilgilidir? Açıklayınız.
Cevap :
Bu söz, Mustafa Kemal’in cesareti, özgüveni ve kararlı liderlik özelliğini yansıtır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Soru : Birinci Dünya Savaşı sonrasında imzalanan antlaşmalar ve neden kalıcı barışı sağlayamamıştır? Açıklayınız.
Cevap :
Bu antlaşmalar mağlup devletlere ağır şartlar dayatmış, adil bir düzen sağlamamış ve milletler arasındaki gerginlikleri artırarak İkinci Dünya Savaşı’na zemin hazırlamıştır.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükBirinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49
8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Metni Etkinlik Cevapları
“Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 Cevapları” başlığı altında, Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti konusu kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Bu bölümde, savaşın sebepleri, Osmanlı Devleti’nin savaşa katılma nedenleri, tarafları ve önemli cepheler gibi konular işlenir. “Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Metni Etkinlik Cevapları”, konunun anlaşılmasını kolaylaştırmak için etkinlikler ve sorulara verilen detaylı çözümleri içerir.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49 Semih Ofset Yayınları”
“8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, özellikle Semih Ofset Yayınları’na ait etkinliklerin çözüm rehberi olarak öğrencilere katkı sağlar. “8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kitabı Sayfa 39-49 Semih Ofset Yayınları”, öğrencilerin bu önemli tarihi dönemi daha iyi kavrayabilmesi için ayrıntılı analizler sunar.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49
Soru : Siyasi ve ekonomik durumunu göz önüne aldığınızda Osmanlı Devleti’nin Birinci Dünya Savaşı karşısındaki tutumunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap :
Osmanlı Devleti, Birinci Dünya Savaşı öncesinde siyasi ve ekonomik olarak oldukça zayıf bir durumdaydı. Sanayi devrimini yakalayamamış, borçlar nedeniyle dışa bağımlı hale gelmiş ve toprak kayıplarıyla gücünü yitirmişti. Bu koşullarda, savaşa Almanya’nın yanında katılma kararı, bir yandan kaybedilen toprakları geri alma ve yeniden güç kazanma arzusu taşırken, diğer yandan mevcut kaynakların tükenmesine ve savaş sonrası daha büyük sorunlarla karşılaşılmasına neden olmuştur. Bu karar, riskli ve sonuçları itibarıyla olumsuz olmuştur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
Soru : Birbirinden çok uzak cephelerde savaşmak Osmanlı ordusunu nasıl etkilemiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
Birbirinden çok uzak cephelerde savaşmak Osmanlı ordusunu oldukça zorlamıştır. Askeri birliklerin cephelere zamanında sevk edilmesi, lojistik desteğin sağlanması ve mevcut kaynakların etkili bir şekilde kullanılması büyük sorunlara yol açmıştır. Özellikle sınırlı insan gücü ve yetersiz teknoloji nedeniyle ordu, savaşın ağır yükü altında daha da zayıflamış, savaş gücünü kaybetmiştir. Bu durum, cephelerdeki başarısızlıkları artırmıştır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
Soru : Ermenilerin iddialarına karşı millet ve devlet olarak ne yapmalıyız? Açıklayınız.
Cevap :
Ermenilerin iddialarına karşı millet ve devlet olarak tarihi gerçekleri uluslararası alanda bilimsel verilerle savunmalı, arşiv belgelerini tüm dünyaya açık hale getirmeliyiz. Ayrıca diplomatik yollarla bu iddialara karşı durmalı ve barışçıl yöntemlerle uluslararası kamuoyunu bilgilendirmeliyiz. Toplum içinde birlik ve beraberliği güçlendirerek, farklı etnik kökenlere saygı temelinde hareket etmek de bu sürece katkı sağlayacaktır.
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
“On yıldan beri, yalnız sefer zamanında Tih Sahrası’na yağmur düştü. Ordu kumandanlığı her tarafa emirler gönderip yağmur sellerini tutturdu ve setlerle toplattı. Kumandanlığın ikinci bir emri, her insan için yirmi dört saatte bir matara suya izin veriyor ve fazla su için birikintilere yönelenleri pek ağır cezalarla tehdit ediyordu. Yalnız kumandanın, büyük ordu içinde tek bir kişinin, yüzünü yıkamak için ikinci bir matara su kullanma hakkı vardı.
(…) Her parça su, en tehlikeli cephaneliklerden daha fazla bir özenle ve kesin emir almış süngülü erlerle sakınılmıştır.” (Alpay Kabacalı, Arap Çöllerinde Türkler, s.15.)
Soru : Metinde sözü edilen Osmanlı ordusunun karşılaştığı en büyük tehlike nedir?
Cevap : Metinde sözü edilen Osmanlı ordusunun karşılaştığı en büyük tehlike, su sıkıntısıdır. Çölde yağmurun çok nadir yağması ve eldeki su kaynaklarının son derece sınırlı olması, askerlerin hayatta kalmasını ve savaşma gücünü ciddi şekilde tehdit etmiştir.
Soru : Zor şartlarda savaşan bir ordunun başarılı olması mümkün müdür? Açıklayınız.
Cevap : Zor şartlarda savaşan bir ordunun başarılı olması mümkündür, ancak bu durum büyük bir özveri, disiplin, strateji ve liderlik gerektirir. Ordunun moralini yüksek tutması, kaynakların etkili bir şekilde yönetilmesi ve komutanların kararlı bir şekilde hareket etmesi başarıyı getirebilir. Bununla birlikte, uzun süreli zorluklar ve temel ihtiyaçların karşılanamaması, ordunun gücünü ve dayanıklılığını zayıflatabilir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Soru : Çanakkale Cephesi’nin kaybedilmesi durumunda neler olabilirdi? Açıklayınız.
Cevap :
Çanakkale Cephesi’nin kaybedilmesi durumunda İstanbul işgal edilebilir ve Osmanlı Devleti savaş dışı bırakılabilirdi. Bu da İtilaf Devletleri’nin Rusya’ya deniz yoluyla yardım ulaştırmasını sağlayarak savaşın gidişatını onların lehine değiştirebilirdi. Ayrıca Osmanlı’nın toprak bütünlüğü daha erken bozulabilir ve milli mücadele süreci çok daha zor şartlarda başlamış olabilirdi. Çanakkale’nin savunulması, hem Osmanlı için stratejik bir zafer hem de Türk milletinin direniş ve bağımsızlık azmini güçlendiren bir dönüm noktası olmuştur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
“Bu savaş öyle yüksek bir ruhla yapılıyordu ki; siperlere giderken ve süngü hücumuna kalkarken önce birbirimize sarılıp helalleşirdik. Bu duruma ağlayanlar olurdu. Acaba ölüm korkusundan mı diye düşünüp onları teselli edip cesaret vermek için heyecanla: “Vatan, millet, şehit, cennet!” öğüdünü verdiğimde kimileri güler yüzlü acı bir gülümsemeyle: “Başefendi! Biz sevinçten ağlıyoruz! Haydi ne duruyoruz? Emir ver!” derdi. (…) Hücum emrini alır almaz düşman siperlerine dalarlardı.” Nurettin Peker, Balkan Savaşı’ndan Kurtuluş Savaşı’na Ateş Hattında Bir Ömür, s.120
Soru : Yukarıdaki alıntıda Türk askerlerinin hangi özelliği üzerinde durulmuştur? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : Osmanlı ordusunun cephelerdeki durumu ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap :
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları
“Aralık ayının yedinci günü akşamüzeri şiddetli bir soğuk çıktı, insanı iliklerine kadar ıslatan kar gibi bir yağmur yağmaya başladı. Askerlerin çoğu yazlık elbise içinde, ayakkabı ve çamaşırları perişan, kaputları, portatif çadırları eksik olarak acıklı hâlde siperlerde düşmanı bekliyorlardı. Kolordu daha önce bu eksikliklerin menzilce tamamlanacağını bildirdi fakat hiçbir şey gelmedi. Türk askerleri bütün bu kötü ve dayanılması mümkün olmayan kahredici şartlara rağmen vatani ödevlerini yapmaktan, canlarını köylerinden yüzlerce kilometre ötedeki bu topraklara vermekten çekinmeden olanca güçleriyle bütün gece ve bütün gün savaşıp durdular.” (Alpay Kabacalı, Arap Çöllerinde Türkler, s.49-50.)
Soru : Yukarıdaki alıntıda Türk askerlerinin hangi özelliği vurgulanmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Alıntıda Türk askerlerinin vatan sevgisi, fedakârlığı ve yüksek moral gücü üzerinde durulmuştur. Ölüm korkusunu yenerek savaşa sevinçle gitmeleri, vatan ve millet uğruna canlarını feda etmeye hazır olmaları, Türk askerinin cesaretini ve inancını göstermektedir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
Soru : Kut’ül-Amâre Zaferi’nin yıldönümü için bir afiş hazırlayınız. Afişinizde zaferin önemini vurgulayan sözlere ve görsellere yer veriniz. Afişinizi zaferin yıldönümü olan 29 Nisan’da sınıfınızda sergileyiniz.
Cevap :
Osmanlı ordusu cephelerde zor şartlar altında mücadele etmiştir. Askerler yetersiz erzak, kıyafet ve ekipmanla savaşa devam etmiş, lojistik destek eksikliği ve olumsuz hava koşullarına rağmen görevlerini yerine getirmişlerdir. Bu durum, Osmanlı ordusunun azim ve kararlılığını ortaya koyarken aynı zamanda ekonomik ve teknolojik yetersizliklerini de göstermektedir.
Alıntıda Türk askerlerinin dayanıklılığı, görev bilinci ve fedakârlığı vurgulanmaktadır. Olumsuz hava koşulları ve eksikliklere rağmen askerlerin vatani görevlerini aksatmadan yerine getirmeleri, onların ne kadar dirençli ve görevine bağlı olduğunu göstermektedir.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları”
Aşağıdaki metni okuyarak metnin altındaki soruları cevaplayınız.
“İngilizler, Filistin ve Irak cephelerinde inşa ettikleri demir yollarından kamyon, kamyonet, zırhlı araçlar, cephane getirip yığıyorlar ve Hindistan’ın bitmez tükenmez kaynaklarından yeni birlikleri cepheye getiriyorlardı. Demir yolları bunların erzaklarını da zamanında yetiştiriyordu. Biz cephane ve erzak nakliyatını deve ve merkeplerle yapıyorduk. Bunun için de deve istasyonları kuruldu. Buralarda yapılan yüksekçe yerlerin önüne develer yanaştırılıyor ve yük üzerlerine bağlandıktan sonra ağır ağır savaş bölgelerine doğru yola koyuluyorlardı.” (Alpay Kabacalı, Arap Çöllerinde Türkler, s.52-53.)
Soru : İki ordu arasında hangi farklar bulunmaktadır?
Cevap : İki ordu arasında lojistik, teknoloji ve erzak temini açısından büyük farklar bulunmaktadır. İngiliz ordusu demir yolları, kamyonlar ve zırhlı araçlarla lojistik destek sağlarken, Osmanlı ordusu erzak ve cephaneyi deve ve merkeplerle taşımak zorunda kalmıştır. İngiliz ordusu modern ekipmanlara sahipken, Osmanlı ordusu sınırlı kaynaklarla mücadele etmiştir.
Soru : Sizce iki ordu arasındaki farklar savaşın seyrini nasıl etkilemiştir?
Cevap : Teknolojik üstünlük ve lojistik kolaylık, İngiliz ordusunun daha hızlı ve etkin hareket etmesini sağlamış, savaşın seyrini onların lehine çevirmiştir. Osmanlı ordusu, yetersiz kaynaklarla ve zor koşullarda mücadele etmek zorunda kaldığı için savaşı daha büyük zorluklarla sürdürmüştür. Bu farklar, Osmanlı’nın uzun süreli direnişini zorlaştırmıştır.
Soru : Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı ordusu hangi şartlarda düşmanla mücadele etmiştir? Açıklayınız.
Cevap : Osmanlı ordusu, Birinci Dünya Savaşı’nda oldukça zor şartlarda mücadele etmiştir. Yetersiz lojistik destek, modern savaş araçlarının eksikliği, kıt erzak ve donanımla düşman karşısında direnmek zorunda kalmıştır. Buna rağmen Osmanlı askerleri, yüksek azim, vatan sevgisi ve fedakârlıkları sayesinde düşmana karşı etkili bir direniş göstermiştir.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Soru : Aşağıda yer alan şemayı öğrendiğiniz bilgilere göre doldurunuz.
Cevap :
Birinci Dünya Savaşı’nın sebepleri:
Sömürgecilik yarışı
Ekonomik ve siyasi rekabet
Hegemonya mücadelesi
Milliyetçilik akımları
İttifak ve itilaf bloklarının oluşması
Birinci Dünya Savaşı’nın sonuçları:
Milyonlarca insanın ölümü ve yaralanması
Yeni devletlerin kurulması
Osmanlı, Avusturya-Macaristan, Rusya ve Alman imparatorluklarının yıkılması
Milletler Cemiyeti’nin kurulması
İkinci Dünya Savaşı’na zemin hazırlanması
Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin savaştığı cepheler:
Çanakkale Cephesi
Kafkas Cephesi
Kanal Cephesi
Filistin-Suriye Cephesi
Irak Cephesi
Osmanlı Devleti’nin savaşa girme nedenleri:
Kayıp toprakları geri almak
Almanya’nın yanında yer alarak savaşı kazanma ümidi
Stratejik konumu nedeniyle İttifak Devletleri tarafından savaşa çekilmesi
Ekonomik sıkıntılar ve güç kazanma arzusu
Birinci Dünya Savaşı’na katılan devletlerin grupları:
İttifak Devletleri: Almanya, Avusturya-Macaristan, Osmanlı Devleti, Bulgaristan
İtilaf Devletleri: İngiltere, Fransa, Rusya, İtalya, Japonya, ABD (1917’den sonra)
Soru : Aşağıda verilen Osmanlı askerlerine ait fotoğrafları inceleyiniz. Askerler vatanları için hangi zorlukları yaşamışlardır?
Cevap : Görsellerde yer alan Osmanlı askerleri, savaş sırasında yalnızca fiziksel zorluklarla değil, aynı zamanda olumsuz hava şartları, eksik teçhizat ve ulaşım problemleriyle de mücadele etmek zorunda kalmıştır. Bunun yanı sıra, yaralı askerlerin tedavi edilmesi ve cephelere sevki gibi lojistik güçlükler de önemli bir sorun teşkil etmiştir.
Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve AtatürkçülükBirinci Dünya Savaşı (1914-1918) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38
8. Sınıf İnkılâp Tarihi Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) Metni Etkinlik Cevapları
“Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Sayfa 37, 38 Cevapları”, Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) başlığı altında savaşın nedenleri, sonuçları ve Osmanlı Devleti’nin savaşa katılma süreci ile ilgili etkinliklerin cevaplarını içerir. “Ortaokul 8. Sınıf İnkılap Tarihi Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) Metni Etkinlik Cevapları”, konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayacak değerlendirme soruları ve etkinlikleriyle öğrencilere rehberlik eder.
“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 37-38 Semih Ofset Yayınları”
“8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere konuyu detaylı bir şekilde kavrama imkânı tanır. “8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Kitabı Sayfa 37, 38 Semih Ofset Yayınları”, bu önemli tarihi dönemi daha iyi anlamak için öğrencilerin bilgi ve becerilerini pekiştirmeye yönelik cevapları sunar.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 37-38
Soru : Bu savaşa “Dünya Savaşı” denmesinin nedeni ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap :
Bu savaşa “Dünya Savaşı” denmesinin nedeni, savaşın yalnızca bir bölge veya kıtada değil, dünya genelinde birçok cephede gerçekleşmesi ve farklı kıtalardan pek çok devletin bu savaşa katılmış olmasıdır. Ayrıca, savaşın etkileri tüm dünyayı kapsamış ve sonuçları uluslararası dengeleri değiştirmiştir.
Soru : Birinci Dünya Savaşı’na neden olan gelişmelerden hangisi sizce daha önemlidir? Açıklayınız.
Cevap :
Birinci Dünya Savaşı’na neden olan gelişmelerden en önemlisi, büyük devletler arasındaki sömürgecilik yarışı ve hegemonya mücadelesidir. Çünkü bu durum, devletler arasında derin anlaşmazlıklara ve rekabete yol açmış, ittifak sistemlerinin kurulmasına neden olarak savaşın fitilini ateşlemiştir. Bu rekabet, savaşın temel dinamiğini oluşturmuştur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Semih Ofset Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
Soru : Aşağıdaki karikatür Birinci Dünya Savaşı’nın hangi sebebi ile ilgilidir? Açıklayınız.
Cevap :
Birinci Dünya Savaşı’nın temel nedenlerini temsil eden bu karikatür, sömürgecilik ve büyük devletler arasındaki çıkar çatışmalarına dikkat çekmektedir. Devletler, dünyayı kendi aralarında bölüşüyor gibi tasvir edilmiştir. Bu durum, savaşın büyük güçler arasındaki hegemonya mücadelesine dayandığını vurgulamaktadır.
8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Vahyi İnsanlığa Ulaştırması Metni Etkinlik Cevapları
8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 52-53-54-55
Soru : İlahi vahyin insanlara ulaştırılması neden önemlidir?
Kısa Cevap:
İlahi vahiy, insanlara doğru yolu göstermek, onları ahlaki, manevi ve sosyal açıdan yüceltmek için önemlidir.
Uzun Cevap:
İlahi vahiy, insanların hem dünyada hem de ahirette mutlu ve huzurlu bir yaşam sürmesi için gönderilmiştir. İnsanlar, vahiy sayesinde doğru ile yanlışı ayırt edebilir, hayatlarını Allah’ın rızasına uygun bir şekilde düzenleyebilir. Ayrıca vahiy, insanların ahlak, adalet ve sevgi gibi değerleri benimsemelerine rehberlik eder ve onları huzurlu bir toplum oluşturmaya yönlendirir. Peygamberler, Allah’tan aldıkları bu vahiyleri insanlara ileterek onların hidayet bulmasına vesile olmuşlardır.
8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Bir gün müşrikler, Hz. Peygamber’in (s.a.v.) canına kast ederek hep birlikte onun üzerine çullanmışlardır. Allah’ın Elçisi’ni kin ve nefretle hırpalarken Hz. Ebû Bekir (r.a.) onları görmüş ve hemen kendini Hz. Peygamber’e (s.a.v.) siper etmiştir. Daha sonra da Mekkeli müşriklere dönerek şöyle demiştir: “(Siz ne yapıyorsunuz!) Rabb’im Allah’tır diyen bir adamı mı öldüreceksiniz?”
Soru : Yukarıdaki olay, müşriklerin İslam’a karşı tavrı konusunda sizlere neler düşündürmektedir? Sınıfınızda konuşup değerlendiriniz.
Cevap:
Bu olay, müşriklerin İslam’a karşı çok sert ve düşmanca bir tavır sergilediklerini göstermektedir. Onlar, Hz. Peygamber’in (s.a.v.) getirdiği mesajı kabul etmemekle kalmayıp, ona zarar vermeye çalışmışlardır. Ancak bu olay, aynı zamanda müminlerin cesaretini ve Peygamberimize olan bağlılıklarını da ortaya koymaktadır. Hz. Ebû Bekir’in (r.a.) Peygamberimize siper olması, onun fedakârlığını ve imanını göstermektedir. Bu olay, İslam’ın yayılmasında müminlerin birbirine destek olmasının ne kadar önemli olduğunu bize düşündürmektedir.
8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
“Eğer yüz çevirirseniz bilin ki ben, benimle gönderileni size tebliğ ettim. Rabb’im (dilerse) sizden başka bir kavmi sizin yerinize getirir ve siz ona bir zarar veremezsiniz. Şüphesiz Rabb’im her şeyi koruyup gözetendir.” Hûd suresi, 57. ayet.
Bu ayet, peygamberlerin görevinin yalnızca Allah’ın mesajını insanlara ulaştırmak olduğunu ve insanların bu mesajı kabul edip etmemelerinin onların sorumluluğu olduğunu ifade etmektedir. Ayrıca Allah’ın, kendisine itaat etmeyen bir topluluk yerine başka bir topluluk getirme gücüne sahip olduğu belirtilmiştir. Bu da, insanlara Allah’a güvenip teslim olmaları ve ilahi buyruklara uymaları gerektiğini hatırlatır. Allah, her şeyin koruyucusu ve her şeyin sahibidir.