6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Cevapları 2025-2026

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri doğru şekilde çözmelerine yardımcı olur. Ayrıca Ortaokul 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, konuların daha kolay anlaşılmasını sağlayarak öğrenme sürecini destekler.


“6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Cevapları”

Bunun yanında 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinleri daha iyi analiz etmelerine katkı sunar. Aynı zamanda 6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, planlı ve verimli çalışma alışkanlığı kazandırarak akademik başarıya olumlu yönde etki eder.


6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


1. TEMA- DİLİMİZİN ZENGİNLİĞİ 


Bir Kelime Seyyahı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Annem Yeryüzüydü Babam Gökyüzü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


Türküz, Türkçe Konuşuruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49


Türk Dil Kurumu Sunar (Kaşık)(Dinleme/İzleme) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


Okumak Gibisi Yok! (Türkçe ile Büyümek) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 


1. Tema  Üretmek Gibisi Yok! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59


1. Tema Bu Tema Başka Tema! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


1. Tema Haydi, Bitirelim! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65


6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


2. TEMA- BAĞIMSIZLIK YOLU 


Cepheye Koşan At Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77


Vatan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89


Rafadan Tayfa – İstiklâl Marşı (Dinleme/İzleme) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


Büyük Taarruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108


Okumak Gibisi Yok! (Yurdum) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109


2. Tema  Üretmek Gibisi Yok! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111


2. Tema Bu Tema Başka Tema! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112


2. Tema Haydi, Bitirelim! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115


6. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


3. TEMA- FARKLI DÜNYALAR 


Çocuk Bayramı Ülkesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


Mısır – İspanya – Norveç Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


Çocuklar Neredeyse Okulları Orada (Dinleme/İzleme) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153


Ay Avcısı Eskimolar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163


Okumak Gibisi Yok! (Gelin “Türk Dünyasını” Keşfedelim) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165


3. Tema  Üretmek Gibisi Yok! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167


3. Tema Bu Tema Başka Tema! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168


3. Tema Haydi, Bitirelim! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilerin İslam dininin temel kavramlarını öğrenmelerine ve ahlaki değerleri geliştirmelerine yardımcı olur. 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı MEB tarafından hazırlanmış olup, öğrencilere İslam’ın inanç esasları, ibadetler ve ahlaki öğretiler hakkında bilgi verir. Bu kitap içerisinde yer alan çeşitli etkinlikler, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlamalarını sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenciler, Din Kültürü MEB Yayınları Cevapları ile bu etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlayabilir ve derse daha aktif katılabilirler.


“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

6. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitaplarındaki sorulara yanıt ararken faydalanabilecekleri kaynaklardan biridir. Bu sayede hem öğretici bilgileri pekiştirir hem de sınavlara hazırlık yaparken avantaj sağlarlar. Ortaokul Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları gibi yardımcı kaynaklar, öğrencilerin derslerde karşılaştıkları zorlukları aşmalarına yardımcı olur.

Din Kültürü 6. Sınıf seviyesinde, öğrenciler Peygamberimizin hayatı, İslam’ın temel öğretileri ve ahlaki değerler üzerinde derinlemesine çalışmalar yaparlar. 6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilerin en doğru bilgilere ulaşmalarını ve kendilerini geliştirmelerini sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı”


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: PEYGAMBER VE İLAHİ KİTAP İNANCI 


1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12


Allah’ın (cc) Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16


Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22


Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


Vahiy Ve Vahyin Gönderiliş Amacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


İlahi Kitaplar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Âdem (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları Ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39


1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: NAMAZ 


2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44


Namaz İbadeti Ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR 


3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78


Bazı Zararlı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86


Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88


Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93


Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’İN HAYATI 


4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100


Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Mekke Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109


Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113


Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123


4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: TEMEL DEĞERLERİMİZ 


5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128


Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137


Dinî Bayramlar, Önemli Gün Ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142, 143, 144, 145 Cevapları”, öğrencilerin 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri kapsamında bilgilerini gözden geçirmelerini sağlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları”, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin uygulanabilirliğini artırmaya yönelik sorular içerir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, dinî bayramlar, ahlaki değerler ve önemli günlerin bireysel ve toplumsal hayata etkilerinin anlaşılmasına yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayıncılık”, sorulara doğru ve kapsamlı cevaplar vererek öğrencilerin öğrenme süreçlerini güçlendirmeye yönelik tasarlanmıştır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (değer, gazi, kavim, Mevlid-i Nebi, millet, seyit, şehit, şerif, Şevval, Zilhicce)


Cevap :

  1. Bir şeyin önemini belirlemek için kullanılan soyut ölçüye ve biçilen kıymete değer denir.
  2. Hz. Peygamber’in torunu Hz. Hüseyin’in soyundan gelenlere seyit ismi verilmiştir.
  3. Aralarında din, dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek, görenek birliği olan ve çoğunlukla aynı topraklarda yaşayan insan topluluğuna millet denir.
  4. Allah’ın (cc) rızası gözetilerek din, vatan, namus, mal ve canın güvenliği için hayatını feda eden mümin kimseye şehit denir.
  5. İslam’da Ramazan Bayramı Şevval ayının 1, 2 ve 3. günlerinde kutlanmaktadır.
  6. İslam kültüründe Rebiyülevvel ayının 12’sinin bulunduğu hafta Mevlid-i Nebi Haftası olarak kutlanmaktadır.

Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145 Cevapları”

6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.


12. Dinin ve dinî değerlerin toplumsal bütünleşmeye katkıları nelerdir? Kısaca açıklayınız. 


Cevap : Din ve dinî değerler, bireyler arasında sevgi, saygı, yardımlaşma ve dayanışma gibi erdemleri teşvik ederek toplumsal huzur ve birliktelik sağlar. Ortak ibadetler, bayramlar ve özel günler, insanlar arasında ortak bir aidiyet duygusu oluşturarak toplumu kaynaştırır. Ayrıca din, bireylerin sorumluluk bilinciyle hareket etmelerine rehberlik ederek sosyal düzenin korunmasına katkıda bulunur.


13. Vatanımıza, milletimize, bayrağımıza ve millî marşımıza karşı görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Kısaca açıklayınız.


Cevap : Vatanımıza sahip çıkmak, onun bağımsızlığını ve bütünlüğünü korumak her vatandaşın görevidir. Bayrağımıza ve millî marşımıza saygı göstermek, bu değerlerin sembolize ettiği özgürlük, şehitlik ve kahramanlık gibi değerlere sahip çıkmayı ifade eder. Milletimizi sevmek, milli birlik ve beraberliği güçlendirmek, toplumun refahı ve huzuru için çalışmak da bu sorumluluklar arasında yer alır.


14. Süleyman Çelebi’nin yaklaşık 600 yıl önce Hz. Peygamber’in doğumunu ve güzel özelliklerini anmak adına kaleme aldığı Mevlit adlı eseri önceleri yalnızca Mevlit kandillerinde okunmaktaydı. Sonra diğer kandillerde, önemli gün ve gecelerde de sevilerek okunmaya başlanmıştır. Zamanla Anadolu’da her kesimden ve her yaş grubundan insanın doğum, sünnet, düğün, asker uğurlama, ölüm gibi sevinç ve hüzünle ilgili tüm özel günlerinde de tercih ettiği bir merasim hâlini almıştır.

(Kâmil Toygar, Türkiye’de Mevlid Çevresinde Meydana Gelen Folklorik Unsurlar, s. 518-519.)

14. Buna göre mevlidin Anadolu toplumunda bu derece kabul görmesinin başlıca nedeni nedir?


Cevap : Mevlit, Hz. Peygamber’e olan sevgi ve saygının ifadesi olmasının yanı sıra sevinç ve hüzün gibi insanî duygularla örtüşen bir gelenek hâline gelmiştir. Toplumun ortak değerlerini ve kültürünü yansıtarak insanları bir araya getiren bir araç olmuştur. Ayrıca, insanların dini duygularını canlı tutmak ve manevi bir bağ oluşturmak için bir vesile olarak görülmüştür.


15. Kandillerin hangi özellikleri insanların birbiriyle kaynaşmasını sağlamaktadır? 


Cevap : Kandiller, manevi bir atmosfer oluşturduğu için insanlar arasında yardımlaşma ve dayanışmayı artırır. Bu özel günlerde yapılan ziyaretler, verilen ikramlar ve dualar, insanlar arasındaki bağları güçlendirir. Ayrıca topluca yapılan ibadetler ve dualar, birlik ve beraberlik duygusunu pekiştirir.


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


16. Aşağıdakilerden hangisi toplumumuzda Hz. Peygamber’e ve Ehlibeyt’e duyulan sevginin örneklerinden biri değildir?


A) Hz. Peygamber’in ve Ehlibeyt’in isimlerinin çocuklara verilmesi
B) Ehlibeyt’e devlet kurumlarında özel görev hakkı verilmesi
C) Allah Resulü’nün (sav) adı anıldığında ona salavat ve selam getirilmesi
D) Osmanlı’da Ehlibeyt’in doğru kayıtlarının tutulabilmesi için özel bir müessese kurulması

Cevap B) Ehlibeyt’e devlet kurumlarında özel görev hakkı verilmesi


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


17. “Erkek olsun kadın olsun, kim inanmış bir insan olarak salih amel işlerse kesinlikle ona güzel bir hayat yaşatacağız ve böylelerin ecirlerini de muhakkak surette yapmış olduklarının daha güzeliyle vereceğiz.” (Nahl suresi, 97. ayet.)

Bu ayete göre
I. İnsanlar salih amellerinin karşılığına dünyada hemen erişeceklerdir.
II. İnanarak salih amel işleyenleri Allah (cc) güzel bir hayatla ödüllendireceğini vadetmiştir.
III. Yüce Allah, kadın ve erkek tüm kullarını salih amele teşvik etmiştir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III

Cevap D) II ve III


18. I. “Muhakkak ki Allah adaleti, iyilik yapmayı, akrabaya karşı cömert olmayı emreder; hayâsızlığı, kötülüğü ve zorbalığı yasaklar. İşte Allah, aklınızı başınıza alasınız diye size böyle öğüt veriyor.” (Nahl suresi, 90. ayet.)
II. “Allah’a ibadet edin, hiçbir şeyi O’na ortak koşmayın. Anne babaya, yakın akrabaya, yetimlere, ihtiyaç sahibi yoksullara, akrabanız olan komşuya, akraba olmayan komşuya, yanınızda olan arkadaşa, yolda kalmışa… iyilik yapın.” (Nisa suresi, 36. ayet.)
III. “Allah, onlara içinde ebedî kalacakları ve zemininden ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. İşte büyük kazanç budur.” (Tevbe suresi, 89. ayet.)

Numaralandırılmış ayetlerden hangileri toplumda birlik ve beraberliği kuvvetlendirecek davranışları vurgulamaktadır?


A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III

Cevap B) I ve II 


19. “… Ey şehîd oğlu şehîd, isteme benden makber, Sana âgûşunu açmış duruyor Peygamber. ”

Mehmet Âkif ERSOY
makber: Kabir.
âgûş: Kucak.

Bu dizelerden

I. Babası şehit olanların cennette sahip olacağı mükâfat daha büyüktür.
II. Şehitlik, nesilden nesile devralınan yüce bir mertebedir.
III. Şehitler kabre sığdırılamayacak derecede büyük bir makamdadırlar.
IV. Şehitlerimiz kollarını açarak onlara kavuşmayı bekleyen Hz. Peygamber ile cennette buluşacaklardır.

ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I B) I ve II C) III ve IV D) II, III ve IV

Cevap D) II, III ve IV


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


20. “Kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed’i) bir gece Mescid-i Haram’dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren Allah’ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.” (İsra suresi, 1. ayet.)

Bu ayette gerçekleşen olay aşağıdaki kandillerden hangisine kaynaklık etmektedir?


A) Berat B) Mevlit C) Miraç D) Regaip

Cevap C) Miraç 


21. Aşağıdakilerden hangisi dinî bayramları, önemli gün ve geceleri ifade eden bir görsel değildir?


Cevap : A Şıkkı


22 ve 23. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


Bir ortaokul öğrencisi olan Mehmet, öğretmeninin de teşviki ile “Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı”na girer. Mehmet sınavdan yüksek bir puan alarak üniversite sınavına kadar burs almaya hak kazanır. Onun başvurusunu yaptığı ve sınava girdiği tarihten sonra dedesi gelirinin bir bölümünü Mehmet’e ve ailesine bağışlar. Mehmet’in ailesi de bu gelişmeden sonra mevcut kazandıkları gelirlerinin bursluluk sınavında belirlenen yıllık üst gelir miktarını aştığını tespit eder. Bunun üzerine Millî Eğitim Bakanlığına ihtiyaçlarının kalmadığını belirten bir dilekçeyle burs iptali için başvururlar. Yetkililerin açıklama bekleyen şaşkın bakışları karşısında Mehmet ve ailesi konuyla ilgili olarak şunları söyler:


22. Mehmet ve ailesinin

I. Devletimizin eğitim desteğinin gerçekten ihtiyacı olan ailelere gitmesini istiyoruz.
II. Devletin burs imkânlarından ortaokul ve lise yerine üniversitede yararlanmak istiyoruz.
III. Devletin bize vereceği bursta muhtaçların hakkı var.
IV. Bu, devletimize ve milletimize karşı sorumluluğumuzun bir gereğidir.

ifadelerinden hangilerini söylemeleri hâlinde metnin konu bütünlüğü sağlanmış olur?


A) Yalnız I B) II ve III C) I, III ve IV D) II, III ve IV

Cevap C) I, III ve IV


23. Bu örnek olayda toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan temel değerlerden hangisine değinilmemiştir?


A) Komşu hakkını gözetmek
B) Dürüst olmak
C) Adaletli davranmak
D) Sorumluluk sahibi olmak

Cevap A) Komşu hakkını gözetmek



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün Ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün Ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141 Cevapları”, öğrencilere 5. Ünite Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler konusunu daha iyi kavramaları için rehberlik eder. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları”, bayramların ve önemli günlerin İslam’daki yerini, toplumsal hayata etkilerini ve bu günlerde yapılması gereken ibadetleri anlamaya yönelik etkinliklerden oluşur.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin sorulara doğru ve kapsamlı yanıtlar oluşturmasını sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin bayramların manevi değerini ve önemli günlerin bireysel hayatlarına kattığı anlamı pekiştirecek içeriklere yer verir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140-141


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


Soru : Kandil gecelerinde diğer günlerden farklı olarak çevrenizde neler yapıldığını aşağıda verilen boşluklara örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Kandil simitleri yapılır ve komşulara dağıtılır.
  2. Camilerde mevlit programları düzenlenir.
  3. Kur’an-ı Kerim okunur ve dualar edilir.
  4. Akraba ve dostlar telefonla aranarak tebrikleşilir.
  5. Hayır için fakirlere yardımda bulunulur.
  6. Namazlar kılınarak ibadetlere ağırlık verilir.
  7. Kandil gecesi ile ilgili sohbetler yapılır ve anlamı üzerine düşünülür.

Soru : Dinî bayramlarla önemli gün ve gecelerin toplumun birlik ve beraberliğine olan katkılarını araştırınız. Araştırmanızla ilgili sonuçları sınıf panosunda paylaşınız.


Cevap :

Dinî bayramlar ve önemli günler, toplumsal birlik ve beraberliği güçlendiren özel günlerdir. Bu günlerin katkıları şunlardır:

  1. Akrabalar, dostlar ve komşular arasında ziyaretler artırılarak sosyal bağlar güçlendirilir.
  2. Küskünlükler ve dargınlıklar sona erdirilerek toplumsal barışa katkı sağlanır.
  3. Yardımlaşma ve dayanışma artar; ihtiyaç sahiplerine yardım eli uzatılır.
  4. Toplumun ortak değerleri hatırlanır ve bu değerlerin etrafında kenetlenilir.
  5. Manevi duygular canlanır, bireylerin ahlaki ve insani yönleri pekiştirilir.
  6. Kültürel miras, nesilden nesile aktarılarak toplumun kimliği korunur.
  7. Bayram coşkusu ve sevinci, topluma pozitif bir atmosfer kazandırır.

Soru : Aşağıdaki kutucuklarda dinî bayramlar, önemli gün ve gecelerle ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız. (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.)


1. Müslümanlara ait dinî bayramlar ve bu bayramların kutlandığı aylar sırasıyla hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 1, 2, 8 ve 9 


2. Müslümanların mübarek gördüğü ve çeşitli dinî etkinliklerle kutladığı kandil geceleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap :  3, 4, 5, 6 ve 7



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 Cevapları”, öğrencilere 5. Ünite Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler konusunda rehberlik edecek etkinlikler ve sorular içerir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları”, toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan sevgi, saygı, hoşgörü ve yardımlaşma gibi değerleri anlamaya yönelik çalışmaları içerir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerde doğru ve eksiksiz yanıtlar oluşturmasına yardımcı olacak açıklamalar ve ipuçları sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler, bu değerlerin bireysel ve toplumsal hayattaki önemini pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135-136-137


“Allah’a ibadet edin, hiçbir şeyi O’na ortak koşmayın. Anne babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin. Şüphesiz, Allah kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez.” (Nisa suresi, 36. ayet.)

Soru : Bu ayette kimlere iyilik yapılması gerektiği vurgulanmıştır? Yazınız.


Cevap : Bu ayette Allah’a ibadet edilmesi ve hiçbir şeyi O’na ortak koşulmaması gerektiği ifade edildikten sonra, iyilik yapılması gereken kişiler sıralanmıştır. Ayete göre anne babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanımızdaki arkadaşlara, yolculuk yapanlara ve elinizin altındaki kişilere (örneğin çalışanlar veya hizmetinizde olanlar) iyilik edilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bu kişiler, sosyal hayatta desteklenmesi ve saygı gösterilmesi gereken bireyler olarak belirlenmiş, toplumda dayanışmanın ve sevginin önemi öne çıkarılmıştır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


“Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım…”

(Arif Nihat ASYA, Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor, “Bayrak”, s. 22.)

Soru : Verilen dizelerde bayrağımıza karşı görevlerimizden hangileri vurgulanmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Arif Nihat Asya’nın bu dizelerinde, bayrağa karşı sevgi, saygı ve bağlılık vurgulanmaktadır. Şair, bayrağı şehitlerin kanıyla kutsanmış bir sembol ve milletin onurunun simgesi olarak ifade etmektedir. Bu bağlamda bayrağımıza sahip çıkmak, onu korumak ve saygı göstermek, milletimizin bağımsızlığına ve vatanımıza olan sevgimizi ifade eder. Ayrıca, bayrağın bir destan gibi yaşatılması gerektiği, onun değerinin unutulmaması ve gelecek nesillere aktarılmasının önemli bir sorumluluk olduğu anlatılmaktadır. Bu dizeler, bayrağımıza olan sadakatimizin, vatan sevgimizin ve milletimize olan bağlılığımızın bir göstergesidir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda toplumumuzu birleştiren temel değerlerle ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız. (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.).


1. Toplumumuzu birleştiren temel manevi değerler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 1, 2, 7 ve 8 


2. Hz. Peygamber’in ev halkı, yakın akrabaları ve torunları Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin’in soyundan gelenleri ifade eden kavramlar sırasıyla hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 3, 5 ve 6 


3. Allah (cc) yolunda ve kutsal değerler uğrunda verilen mücadelede ulaşılan mertebelerle ilgili kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : 4 ve 9



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları”, öğrencilere 5. Ünite ile ilgili ilk adımları atabilecekleri bir yol haritası sunar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, bu sayfada yer alan sorular, öğrencilerin bir sonraki üniteye geçmeden önce konuyu anlamalarını sağlar. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, din kültürü dersinin temel kavramlarını daha iyi özümseyebilirler.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu sayfada verilen etkinliklerle öğrencilere, dinî ve ahlaki bilgileri pekiştirmeleri için yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128 MEB Yayıncılık”, öğrencilerin bu bilgileri daha kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlayacak yönergelerle oluşturulmuştur.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128 Cevapları


Soru : Sizce toplumumuzu birleştiren temel değerler nelerdir?


Cevap : Toplumumuzu birleştiren temel değerler arasında; adalet, hoşgörü, yardımlaşma, saygı, sevgi, aile bağları, güven, birlik ve beraberlik gibi kavramlar yer almaktadır. Bu değerler, toplumun sağlıklı bir şekilde işlemesini sağlar ve bireylerin birbirleriyle uyum içinde yaşamalarına olanak tanır. Özellikle dayanışma ve yardımlaşma, zorluklar karşısında toplumun güçlü kalmasını ve birlikte hareket etmesini sağlar. Aynı zamanda bireylerin haklarına saygı gösterilmesi, adaletin sağlanması da bir toplumun huzur içinde yaşamasını temin eder.


Soru : Ehlibeyt kavramı hakkında bildikleriniz nelerdir?


Cevap : Ehlibeyt, İslam tarihinde özellikle Hz. Muhammed’in (sav) yakın aile üyelerini tanımlamak için kullanılan bir kavramdır. Bu kavram, genellikle Hz. Muhammed’in kızı Hz. Fatıma, damadı Hz. Ali ve onların çocukları olan Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’i kapsar. Ehlibeyt, İslam toplumu için çok önemli bir yere sahiptir. Onlar, İslam’ın ilk dönemlerinde, İslam’ın öğretilerini yaymada ve toplumda adaletin sağlanmasında önemli bir rol oynamışlardır. Ehlibeyt’e sevgi ve saygı göstermek, Müslümanlar arasında bir dini sorumluluk olarak kabul edilir.


Soru : Sizce Şeyh Edebali’nin Osmanlı Devleti’nin kurucusu Osman Bey’e söylediği “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın.” nasihati ne anlama gelmektedir?


Cevap : Şeyh Edebali’nin Osman Bey’e söylediği “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” nasihati, bir devletin başarılı olabilmesi için en önemli faktörün insan olduğunu vurgulamaktadır. Bu öğüt, devletin ve toplumun temellerinin adaletli, merhametli ve insan haklarına saygılı bir şekilde atılması gerektiğini anlatır. Osman Bey’in kurduğu Osmanlı Devleti’nin uzun süre ayakta kalmasının sırrı da, halka hizmet etmeye, insan haklarına saygı göstermeye ve toplumun huzurunu sağlamaya verdiği önemde yatmaktadır. Bu nasihat, devletin halkıyla güçlü bir bağ kurarak, ona değer vererek ve insanları yaşatarak devletin sağlıklı bir şekilde gelişebileceği anlamına gelir.


Soru : Şehit ve gazi kavramları ile ilgili bildikleriniz nelerdir?


Cevap : Şehit, Allah yolunda, din, vatan, millet gibi kutsal değerler için hayatını kaybeden kişiye verilen unvandır. Şehitler, İslam’da yüksek bir mertebeye sahiptir ve onların cesaretleri ve fedakarlıkları, toplumu birleştirici ve güçlendirici bir rol oynamıştır. Gazi ise, savaşlarda ya da mücadelelerde yaralanmış ve zafer kazanmış kişiye verilen unvandır. Gaziler de toplumda büyük saygı gören, kahramanlıklarıyla tanınan kişilerdir. Şehitler ve gaziler, ülkenin bağımsızlığı ve özgürlüğü için fedakarlık yapmış kişiler olarak toplumda büyük bir onur kaynağıdır.


Soru : Bildiğiniz dinî bayramlar, önemli gün ve geceler hangileridir?


Cevap : Bildiğimiz dinî bayramlar arasında Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı yer almaktadır. Ramazan Bayramı, oruç ibadetinin sona erdiği ve insanların sevinç içinde bir araya geldikleri bir bayramdır. Kurban Bayramı ise, Hz. İbrahim’in Allah’a olan bağlılığının bir simgesi olarak kurban kesme ibadetinin yerine getirildiği, insanlar arasında yardımlaşmanın arttığı bir bayramdır. Ayrıca, önemli gün ve geceler arasında Kadir Gecesi, Mevlid Kandili, Regaip Kandili, Miraç Kandili ve Berat Kandili gibi geceler bulunmaktadır. Bu geceler, İslam dininde manevi olarak özel kabul edilen, dua ve ibadetlerin yoğunlaştığı zamanlardır.


Soru : Dinî bayramlarla önemli gün ve gecelerin hayatınızdaki diğer günlerden farkı nedir?


Cevap : Dinî bayramlar ve önemli günler, hayatımızda manevi bir anlam taşır ve bu günlerde yapılan ibadetler, dua ve yardımlaşmalar, ruhsal olarak bizi güçlendirir. Bu günler, yalnızca sosyal etkinliklerle değil, aynı zamanda dini sorumluluklarla da özelleşir. Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı, oruç tutarak sabrımızı artırdığımız, yardımlaşarak toplumsal bağları güçlendirdiğimiz özel zamanlardır. Kadir Gecesi, Müslümanlar için en değerli gecelerden biridir, çünkü bu gece, Kur’an’ın indirilmeye başlandığı gecedir ve yapılan ibadetlerin sevabı kat kat artar. Diğer günlere kıyasla, dinî bayramlar ve geceler, insanları manevi olarak daha fazla etkileyip toplumu daha yakınlaştıran özel zamanlardır.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 124-125-126-127 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127 Cevapları”, öğrencilerin 4. Ünite kapsamındaki bilgilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları”, bu sayfalarda, öğrencilerin Hz. Muhammed’in daveti, Medine dönemi ve Nasr Suresi ile ilgili kavrayışlarını ölçmeye yönelik sorular yer alır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 124-125-126-127 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinlikleri öğrencilerin dinî bilgilerinin yanı sıra ahlaki sorumluluklarını da göz önünde bulundurarak cevaplandırmalarını sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 124-125-126-127 MEB Yayıncılık”, bu sayfalarla öğrenciler, öğrendikleri dini konuları pekiştirebilir ve İslam’ın temel değerlerine dair düşünme becerilerini geliştirebilir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 124-125-126-127


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcük ve sayılardan uygun olanı yazınız .(610, 632, Hira, Medine, Nasr, Ravza-i Mutahhara, Sevr, Taif, Veda Haccı).


Cevap :

  1. Hz. Muhammed’e (sav) ilk vahiy 610 yılında Hira Mağarası’nda gelmiştir.
  2. Hz. Muhammed (sav) ve Hz. Ebu Bekir Medine’ye hicret ederken Sevr Mağarası’nda gizlenmişlerdir.
  3. 632 yılında yapılan ve pek çok Müslüman’ın katıldığı, Hz. Peygamber’in ilk ve son haccına Veda Haccı denilmektedir.
  4. Allah’ın (cc) Hz. Muhammed’e (sav) nasip ettiği zafer, fetih ve fetih sonrası insanların gruplar hâlinde İslam’a girmelerinden bahsedilen Nasr suresi, Kur’an-ı Kerim’deki yüz onuncu suredir.

Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124-125-126-127 Cevapları”

6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.


10. Hz. Peygamber’in güvenilir bir kişiliğe sahip olmasının İslam’ın yayılmasındaki rolünü değerlendiriniz.


Cevap : Hz. Peygamber’in güvenilir bir kişiliğe sahip olması, İslam’ın yayılmasında çok önemli bir rol oynamıştır. O, gençlik yıllarından itibaren “El-Emin” (Güvenilir) olarak tanınmıştı. Bu güvenilirlik, ona büyük bir saygınlık kazandırmış ve insanlar arasında güven uyandırmıştır. Peygamberlik görevi başladığında da insanlar, onun doğruluğuna ve güvenilirliğine inandıkları için dinini kabul etmeye daha açık olmuşlardır. İnsanlar, Hz. Muhammed’in (sav) dürüstlüğüne, adaletine ve ahlaki üstünlüğüne güvenerek, İslam’a daha kolay bir şekilde inanmışlar ve ona itaat etmişlerdir. Bu güven, İslam’ın hızla yayılmasına zemin hazırlamış ve Hz. Muhammed’in mesajının geniş kitlelere ulaşmasını sağlamıştır.


11. Medineliler Akabe Biatlarında Hz. Peygamber’e hangi konularda söz vermişlerdir? 


Cevap : Medineliler Akabe Biatları’nda Hz. Peygamber’e birkaç önemli konuda söz vermişlerdir. İlk olarak, İslam’ı kabul etmek ve Peygamber’e tam bir bağlılık göstermek üzere biat etmişlerdir. Ayrıca, Medineliler, Peygamber’in öğrettiklerini yayacaklarına, Müslümanların birliğini ve düzenini koruyacaklarına dair söz vermişlerdir. İkinci Akabe Biatı’nda ise daha detaylı bir şekilde, İslam’a hizmet etmek, Peygamber’e karşı çıkmamak, gerektiğinde mal ve canla savunmak gibi konularda da söz vermişlerdir. Ayrıca, Medineliler, Hz. Muhammed’i Mekke’den alıp Medine’ye götürmek için ona yardımcı olacaklarını da taahhüt etmişlerdir. Bu biatlar, Peygamber’in Medine’ye hicret etmesinin ardından İslam’ın daha da güçlenmesine yardımcı olmuştur.


12. Hz. Muhammed’in (sav) hicretin ardından Medineli ensar ile Mekkeli muhacirler arasında kardeşlik ilan etmesinin sonuçları nelerdir?


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) hicretin ardından Medineli ensar ile Mekkeli muhacirler arasında kardeşlik ilan etmesi, İslam toplumunun güçlenmesinde çok önemli bir adım olmuştur. Bu kardeşlik, hem manevi hem de maddi anlamda bir yardımlaşma ve dayanışmayı beraberinde getirmiştir. Ensar, muhacirlere konaklama, yiyecek ve maddi yardım sağlamış, muhacirler ise Medine’nin dini ve toplumsal yapısına katkı sunmuşlardır. Bu dayanışma, toplumsal bağların güçlenmesine, İslam’ın bir toplum olarak güç kazanmasına ve birlikteliğin pekişmesine yol açmıştır. Ayrıca, bu kardeşlik, İslam’da sosyal eşitlik ve adaletin önemli bir göstergesi olmuştur. Ensar ve muhacirler arasındaki bu dayanışma, İslam toplumunun birlikte hareket etme kapasitesini arttırmış ve toplumsal barışın tesis edilmesine yardımcı olmuştur.


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


13. Aşağıdakilerden hangisi Allah Teala’nın Hz. Peygamber’den insanları uyarmasını ve İslam’a davet etmesini istediği ayettir?


A) “Ey örtüsüne bürünen (Peygamber)! Kalk ve uyar! Sadece Rabbini büyük tanı…” (Müddessir suresi, 1-3. ayetler.)
B) “Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı bir alaktan (embriyodan) yarattı.” (Alak suresi, 1-2. ayetler.)
C) “Rabbinin sınırsız şanını yücelt, O’na şü kret ve O’ndan bağışlanma dile! Çünkü O, her zaman tövbeleri çokça kabul edendir.” (Nasr suresi, 3. ayet.)
D) “Eğer siz ona (Resulullah’a) yardım etmezseniz (bu önemli değil) ona Allah yardım etmiştir…” (Tevbe suresi, 40. ayet.)

Cevap : A) “Ey örtüsüne bürünen (Peygamber)! Kalk ve uyar! Sadece Rabbini büyük tanı…” (Müddessir suresi, 1-3. ayetler.)


14. I. Müşriklerin Müslümanlar üzerindeki baskı ve zulümlerinin artması
II. Müslümanların can ve mal güvenliğinin tehlikede olması
III. İslam’ın yaşanmasına izin verilmesi
IV. Müslümanların ibadetlerini özgür bir şekilde yapabilmesi
V. Mekke halkının Allah Resulü’ne (sav) zarar vermek istemesi

Numaralandırılmış ifadelerin hangileri Mekke’den Medine’ye hicretin sebeplerindendir?


A) I ve III B) II ve IV C) I, II ve V D) III, IV ve V

Cevap : C) I, II ve V


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


15. Ey Ebu Bekir, hazır ol, işte beraber yolumuz,
Kıldı Allah seni destek bize, sensin kolumuz!
Ve emanetleri versin diye sâhiplerine:
“Ya Ali, Mekke’de sen kal!” dedi erler erine.
Gecenin kutlu karanlık demi gelmişti…Ali
Bürünüp hırkaya yatmıştı -korur Hakk’ın eli-
Ve Resul elde tevekkül ipi, kalbinde huzur,
Dilde Yasin ile çıkmıştı evinden pür-nur…

(Mustafa Tahralı, Kubbealtı Akademi Mecmuası, S 3, s. 27-30.)

Bu şiirde bahsedilen olay aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Peygamber’in Medine’ye hicreti
B) Mekkeli müşriklerin Müslümanlara boykot uygulaması
C) Müslümanların Habeşistan’a hicreti
D) İsra ve miraç

Cevap A) Hz. Peygamber’in Medine’ye hicreti


16. Uhud Savaşı’nda Müslümanların başta üstün durumda iken savaşın sonlarında birçok şehit vermesinin sebebi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Mekkeli müşriklerin Bedir Savaşı’nın intikamını almak istemeleri
B) Hz. Peygamber’in bir tepeye yerleştirdiği okçuların yerlerini terk etmesi
C) Mekkeli müşriklerin sayılarının çok olması
D) Savaşın Uhud Dağı civarında yapılması

Cevap : B) Hz. Peygamber’in bir tepeye yerleştirdiği okçuların yerlerini terk etmesi


17. I. Müslümanların Habeşistan’a hicret etmesi
II. Mekke’nin Fethi
III. Hüzün Yılı ve Taif yolculuğu
IV. Müslümanların Medine’ye hicret etmesi
V. Hz. Muhammed’e (sav) ilk vahyin gelmesi
VI. Hudeybiye Antlaşması

Numaralandırılmış olayların kronolojik sıralaması aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?


A) II-III-V-VI-IV-I
B) II-VI-IV-I-V-III
C) V-I-III-IV-VI-II
D) V-III-II-I-IV-VI

Cevap C) V-I-III-IV-VI-II


18. Nasr suresi ile ilgili

I. Adını surede anlatılan Fil Olayı’ndan almıştır.
II. Beş ayetten oluşur.
III. Surede Allah’ın (cc) Hz. Muhammed’e (sav) nasip ettiği zafer, fetih ve fetih sonrası insanların gruplar hâlinde İslam’a girmelerinden bahsedilir.
IV. Mekke Dönemi’nde indirilmiştir.
V. Hz. Peygamber’e hitaben genel olarak müminlere Allah Teala’ya şükretmeleri gerektiği ifade edilir.

bilgilerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II B) III ve V C) II, III ve IV D) III, IV ve V

Cevap B) III ve V 


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Soru : 19 ve 20. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


“Hz. Muhammed (sav) İslam’ı ilk tebliğ etmeye başladığı andan itibaren bu dine girenleri hangi ırk, kabile ve ülkeden olursa olsun eşit kabul etmiştir. O, bir yandan insanlara Allah’ın (cc) varlığını ve birliğini anlatırken diğer yandan bu inanç etrafında toplananları din kardeşliğinde birleştirmiştir. Hz. Peygamber hem hicretten önce Mekke’de hem de hicretten sonra Medine’de Müslümanları kardeş ilan etmiştir. İlki hangi statü, kabile veya ırktan olursa olsun inananların kardeş olmasıdır.

İkincisi de Medine’de “ensar“ ve “muhacir”in kardeş ilan edilmesidir. Hz. Peygamber’in eşsiz bir sosyal yardımlaşma ve dayanışma örneği olan ensar ve muhacir kardeşliği uygulamasının birçok amacı vardı. Öncelikle iş güç ve servet sahibi oldukları Mekke’de her şeylerini bırakan ve dinleri uğruna doğup büyüdükleri yeri terk eden muhacirleri maddi ve manevi olarak desteklemek gerekiyordu. Bu uygulama ile onların garipliği ve mahzunlukları giderilecekti. Böyle bir faaliyet aynı zamanda muhacirle ensarı birbirine ısındırma, kenetlenmelerini sağlama, bilgi ve tecrübelerini birleştirme, ortaklaşa iş yapma ve üretme anlayışını kazandırma amacına yönelikti.”

(bk. İbrahim Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, s. 164-167.)


19. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber’in ensar ve muhaciri kardeş ilan etmesinin amaçlarından biri değildir?


A) Vatanlarından ayrılan muhacirlerin üzüntülerini hafifletmek
B) Muhacir ve ensarın birlikte çalışıp üretmesini sağlamak
C) Toplumda birlik ve beraberliği oluşturmak
D) Ensarın bütün ihtiyaçlarını muhacirlerin karşılamasını sağlamak

Cevap D) Ensarın bütün ihtiyaçlarını muhacirlerin karşılamasını sağlamak


20. Bu metnin ana fikri aşağıdakilerden hangisidir?


A) Mekke Dönemi’nde yaşanan sıkıntılar ile Müslümanlar bir çıkış yolu aramışlar ve Medine’ye hicret etmişlerdir.
B) İslam’dan önce hem Mekkeliler hem de Medineliler arasında kabile kavgaları olmuştur.
C) Hz. Peygamber hicretten sonra eğitim ve öğretim faaliyetlerine büyük önem vererek Müslümanları ilim öğrenmeye teşvik etmiştir.
D) Hz. Peygamber Müslümanlar arasında kardeşlik ilan ederek toplumun birlik ve beraberliğini sağlamaya çalışmıştır.

Cevap D) Hz. Peygamber Müslümanlar arasında kardeşlik ilan ederek toplumun birlik ve beraberliğini sağlamaya çalışmıştır.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123 Cevapları”, Nasr Suresi’nin içeriğini ve verdiği mesajları öğrencilerle tartışmaya açar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, surenin özellikle İslam’ın zaferi ve toplumda barışa nasıl katkı sağladığına dair önemli dersler sunduğunu vurgular.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Nasr Suresi’ni inceleyerek öğrencilerin şükür, yardımseverlik ve Allah’ın yardımı gibi önemli dini kavramları anlamalarını sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123 MEB Yayıncılık”, surenin tarihsel bağlamını ve anlamını öğrencilere aktarırken, dini öğretilerin günlük hayattaki pratik kullanımlarını da vurgular.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123


Soru : Nasr suresini ve anlamını okuyunuz. Kontrol listesiyle kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Nasr suresinin okunuşu

Bismillâhirrahmânirrahîm
1. İẕâcâe nasrullâhi velfeth,
2. Veraeytennâse yedḫulûne fîdînillâhi efvâcâ
3. Fesebbiḥ biḥamdi rabbike vestağfirh / İnnehû kâne tevvâbâ.

Nasr suresinin anlamı

Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla
1. Allah’ın yardımı ve zafer geldiğinde,
2. Ve insanların Allah’ın dinine bölük bölük girdiğini gördüğü nde,
3. Rabbinin sınırsız şanını yücelt, O’na şü kret ve O’ndan bağışlanma dile! Çünkü O,
her zaman tövbeleri çokça kabul edendir.


Soru : Nasr suresinde hangi fetih ve sonuçlarından bahsedilmektedir?


Cevap : Nasr suresi, Allah’ın yardımıyla Müslümanların büyük bir zafer kazandığı, Mekke’nin fethedilmesinin ardından halkın akın akın İslam’a girmesi sürecini konu alır. Bu fetih, İslam’ın zaferini ve Allah’ın vaadinin gerçekleşmesini simgeler. Suredeki “Rabbinin affını dile” kısmı, zaferin ardından Allah’a şükretme ve O’ndan bağışlanma talep etmenin gerekliliğine dikkat çeker. Aynı zamanda, bu fetih, Allah’ın kudretini ve insanlara olan rahmetini pekiştiren bir dönüm noktasıdır.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları”, Medine döneminde İslam devletinin temellerinin atıldığı süreçte yapılan önemli faaliyetleri konu alır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. Muhammed’in (sav) insanları İslam’a davet ederken sergilediği hoşgörü ve adalet anlayışını ele alır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Medine İslam toplumunda birlik, dayanışma ve kardeşlik değerlerinin nasıl oluşturulduğunu örneklerle açıklar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayıncılık”, bu bilgileri pekiştirmek için öğrencilere yönelik çeşitli sorular ve uygulamalı etkinlikler sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121


Soru : Sizce Hz. Muhammed’in (sav) Mescid-i Nebi’de suffe bölümünü oluşturması ne anlama gelmektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) Mescid-i Nebi’de suffe bölümünü oluşturması, eğitim ve sosyal dayanışmaya verdiği önemi göstermektedir. Suffe, evsiz ve ihtiyaç sahibi Müslümanların barınması ve aynı zamanda İslam’ın öğretildiği bir yer olarak hizmet etmiştir. Bu, İslam toplumunda ilim öğrenmenin ve yardımlaşmanın önemini vurgulamaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Ensardan Sad bin Rebi (ra) kendisiyle kardeş ilan edilen Abdurrahman bin Avf’a şöyle demişti: “İşte mallarımın yarısını sana veriyorum.” Abdurrahman bin Avf ise teşekkür ederek şöyle karşılık vermişti: “Allah malını sana bereketli kılsın, ailene de afiyet versin. Sen bana Medine çarşısının yolunu göster, yeter.” (Buhari, Menâkıbü’l-Ensâr, 3.)

Soru : Verilen bilgilere göre ensar ve muhacirlerin birbirlerine karşı tutumlarını
yorumlayınız.


Cevap : Ensar ve muhacirler, İslam kardeşliğinin en güzel örneğini sergilemişlerdir. Ensar, muhacirlerle malını ve evini paylaşarak onlara kucak açmış, muhacirler ise bu yardımları istismar etmeyip kendi geçimlerini sağlamaya çalışmıştır. Bu tutum, dayanışma ve fedakârlığın toplumun birliği için ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.


Soru : Birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili kompozisyon yazınız. Yazdığınız kompozisyonu okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Birlikte Güçlü Olmak

 Giriş: Birlik ve beraberlik, toplumların en büyük gücüdür. İnsanlar birlikte çalışarak zorlukların üstesinden gelebilir ve başarıya ulaşabilirler.

Gelişme: Tarih boyunca, bir arada yaşayan toplumlar daha güçlü olmuş ve sorunlarını daha kolay çözebilmiştir. Birlik, insanları birbirine bağlayan sevgi, saygı ve yardımlaşma ile sağlanır.

Sonuç: Toplum olarak bir arada olursak her türlü zorluğun üstesinden geliriz. Bu nedenle, birlik ve beraberliğe her zaman önem vermeliyiz.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in Yahudilerle imzaladığı Medine Sözleşmesi’nin toplumsal
barışla olan ilişkisini yorumlayınız.


Cevap : Medine Sözleşmesi, farklı inanç ve toplulukların bir arada barış içinde yaşamasını sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu sözleşme, herkesin hak ve sorumluluklarını belirleyerek çatışmaları önlemiş ve Medine’de düzeni sağlamıştır. Hz. Peygamber’in (sav) bu adımı, toplumsal barışın ancak adalet ve karşılıklı saygı ile mümkün olabileceğini göstermektedir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’e duyduğunuz sevgiyi anlatan bir şiir veya kompozisyon yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


 Cevap :

Sevgili Peygamberimize Sevdamız

Giriş: Hz. Muhammed (sav), insanlığa ışık olan bir rehberdir. Onun sevgisi, bütün kalpleri doldurur.

Gelişme: O, adaleti, merhameti ve güzel ahlakıyla hepimize örnek olmuştur. Hayatımızın her anında onun sünnetine uymak bizi huzura kavuşturur. Peygamberimize duyduğumuz sevgi, Allah’a olan sevgimizle birleşir ve bizi doğru yolda tutar.

Sonuç: Peygamberimize olan sevgimizi sadece sözlerle değil, onun yolunda yaşayarak göstermeliyiz. Bu sevgi, dünyamızı ve ahiretimizi güzelleştirir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicretinden hemen sonra Mescid-i Nebi’nin
inşasına başlamasının nedenleri nelerdir?


Cevap : Mescid-i Nebi, hem ibadet yeri hem de İslam toplumunun merkezi olması amacıyla inşa edilmiştir. Bu mescit, Müslümanların bir araya gelip istişare ettiği, eğitim aldığı ve sosyal dayanışmanın sağlandığı bir mekan olmuştur. Ayrıca, Medine’de İslam toplumunun temelini oluşturmuş ve Müslümanların birliğini güçlendirmiştir.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’deki Yahudilerle anlaşma yapmasının sonuçları neler olmuştur?


Cevap : Bu anlaşma, Medine’de barışı ve düzeni sağlamış, Müslümanlarla Yahudilerin bir arada yaşamalarını mümkün kılmıştır. Ayrıca, dış tehditlere karşı Medine halkını birleştirmiş ve ortak savunma yapılmasını sağlamıştır. Ancak Yahudilerin bazıları bu anlaşmaya sadık kalmadığında sorunlar ortaya çıkmıştır. Buna rağmen, anlaşma Medine İslam devletinin oluşumunda önemli bir adım olmuştur.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hicret Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 110, 111, 112, 113 Cevapları”, hicretin İslam tarihindeki yeri ve Hz. Muhammed’in (sav) liderlik vasfını anlamaya yönelik çeşitli etkinlikler içerir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hicret Metni Etkinlik Cevapları”, hicretin Müslümanlar arasında birlik ve beraberliği nasıl güçlendirdiğini anlatır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, hicretin dini ve sosyal sonuçlarını öğrenciler için açıklayıcı bilgilerle sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113 MEB Yayıncılık”, bu bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olan etkinliklerle öğrenmeyi destekler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112-113


Soru : Günümüzde farklı ülkelere göç etmek zorunda kalan insanlar neler yaşamaktadır? Sizce onlar için neler yapılabilir? Aşağıdaki boşluğa görüşlerinizi yazınız.


Cevap : Göç etmek zorunda kalan insanlar, gittikleri ülkelerde dil bilmedikleri için iletişim zorlukları yaşayabilir, eğitim ve sağlık hizmetlerinden yeterince faydalanamayabilir. Ayrıca iş bulma konusunda sıkıntılar yaşayıp ekonomik zorluklarla karşılaşabilirler. Ayrımcılık ve dışlanma da sık yaşadıkları sorunlar arasındadır. Onlar için sosyal uyum programları düzenlenmeli, barınma ve temel ihtiyaçları karşılanmalı, eğitim ve iş imkanları sunulmalıdır. Ayrıca göçmenlerin haklarını koruyacak uluslararası iş birliği artırılmalıdır.


Hz. Peygamber zamanında insanlar şehir dışına veya yolculuklara çıkarken değerli eşyalarını birine emanet ederlerdi. Mekkeliler Hz. Muhammed’in (sav) getirdiği dine inanmasalar da mallarını ona emanet etmeye devam etmişlerdi.

Soru : Bu durum Hz. Peygamber’in hangi özelliğini göstermektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in (sav) Mekkeliler tarafından değerli eşyalarının emanet edilmesi, onun güvenilirlik ve dürüstlük özelliklerini (El-Emin) açıkça ortaya koymaktadır. O, hayatı boyunca insanlara doğruluk ve emanete riayet konusunda örnek olmuş, bu nedenle Müslüman olmayanlar bile ona güven duymuştur.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Soru : Birinci ve İkinci Akabe Biatı’nın Medine’ye hicretteki önemini açıklayınız.


Cevap : Birinci ve İkinci Akabe Biatı, Medineli Müslümanların Hz. Muhammed’e (sav) destek vereceklerine dair verdikleri sözlerle gerçekleşmiştir. Bu biatlar, hicret için gerekli güvenli ortamı oluşturmuş ve Medine halkının İslam’ı kabul edip Hz. Peygamber’e sahip çıkacağını göstermiştir. Ayrıca bu anlaşmalar, Medine’de İslam toplumunun kurulmasına zemin hazırlamış, hicretin planlı ve başarılı bir şekilde gerçekleşmesini sağlamıştır.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicret yolculuğunda yaşadıklarını birkaç cümle ile özetleyiniz.


Cevap : Hz. Muhammed (sav) ve Hz. Ebubekir (ra), müşriklerin kendilerini takip etmesi üzerine Sevr Mağarası’nda üç gün saklandılar. Yolculuk boyunca zorlu şartlara rağmen Allah’a olan güvenleri tamdı. Yolculuk sırasında Abdullah bin Üreykıt rehberlik yaptı ve sürekli dua ederek Medine’ye ulaştılar. Medine halkı, onları coşkuyla karşıladı ve bu olay İslam’ın yayılmasında bir dönüm noktası oldu. Medine’de İslam toplumu inşa edilmeye başlandı.



 

Our Score
error: Content is protected !!