Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Nasrettin Hoca’nın fıkralarını araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Nasrettin Hoca’nın fıkralarından örnekler:

Eşeğe Bindiren Nasrettin Hoca: Bir gün Nasrettin Hoca, eşeğiyle yolda yürüyormuş. Yanına bir grup insan yaklaşmış. Birisi “Nasrettin Hoca, ne biçim adamsın, eşeğe bindiğin halde, etrafındaki insanlar yürürken sen çok rahat görünüyorsun!” demiş. Hoca da hemen yanıt vermiş: “Benim eşeğim yolda yürürken ben neden oturayım?”

Hoca ve Parayı Bulan Adam: Bir gün Nasrettin Hoca, parayı kaybetmiş ve herkesin etrafında aramaya başlamış. Bir adam, parayı bulup Hoca’ya getirince, Nasrettin Hoca parayı almış ve demiş ki: “Bu para bana ait değil. O parayı kaybeden kişi başka bir yerdedir.”



 

Our Score

Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de aşağıya Atatürk’le ilgili duygularınızı dile getiren bir şiir yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Atatürk

Büyük lider, yüce Türk’ün gururu,
Yolu aydınlatan, her zaman en doğru.
Gözlerinde umut, yüreğinde sevda,
Vatanın her köşesinde bir iz bıraktı.

Bağımsızlık için verdiği mücadele,
Cumhuriyet’i kurdu, halkla birlikte.
Türk milletinin kalbi oldun sen,
Adını sonsuza dek hatırlayacak bu vatan.

Her adımında milletin yarını,
Her sözünde özgürlük ve barışı.
Atatürk, senin izinden yürürüz,
Cumhuriyet yolunda hep ileriye gideriz.

İsminiz



 

Our Score

Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’le ilgili bir programda sunucu olarak görev alan Derya, beden dilini etkin kullanmak istiyor. Derya bunun için neler yapmalıdır? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Madde Madde Derya, beden dilini etkin kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilir:

  1. Göz teması kurmak: Sunum yaptığı izleyicilerle göz teması kurarak, dikkatlerinin dağılmasını engeller ve güvenilir bir izlenim bırakır.
  2. Vücut duruşu: Dik ve rahat bir duruş sergileyerek, kendine güvenli ve kararlı bir izlenim yaratabilir.
  3. El ve kol hareketleri: Mesajlarını vurgulamak için el ve kol hareketlerini kullanabilir. Bu, söylediklerinin daha etkili olmasına yardımcı olur.
  4. Yüz ifadesi: Şevkli, güler yüzlü ve samimi bir ifade, izleyicilerin ilgisini çeker. Atatürk’ün hayatı ve mücadelesi hakkında konuşurken, duygusal bir bağ kurmak için yüz ifadelerini kullanabilir.
  5. Ses tonu ve hız: Sesini tonlamak ve hızını ayarlamak, özellikle önemli noktalarda duraklama yaparak dikkat çekici bir etki yaratabilir.
  6. Kıyafet ve genel görünüm: Programın içeriğiyle uyumlu, dikkat çekmeyen ancak profesyonel bir kıyafet tercih etmek izleyicilerin odaklanmasını sağlar.


 

Our Score

“Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı “Bir Yolcuya” adlı şiiri dinleyerek aşağıdaki dizeleri tamamlayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tepeler Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren mehmetçik yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son kalem parçası geçerken ele,
Mehmed’in dizini boğduğu sele
Göğsünden kanının akıttığı yerdir.

Düşün ki, haşr olan kan kemik etin
Yaptığı bu tümsek, dayanılmaz, çetin
Bir harbin sonunda türklük milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

Necmettin Halil Onan



 

Our Score

Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Çanakkale Savaşı, 1915-1916 yıllarında Osmanlı Devleti ile İtilaf Devletleri arasında yapılan büyük ve zorlu bir savaştır. Bu savaş, Çanakkale Boğazı’nı geçerek İstanbul’u almak isteyen İtilaf Devletleri’ne karşı verilmiştir.

Türk askerleri büyük bir direniş göstererek düşmana geçit vermemiştir. Çanakkale Zaferi, hem Türk milletinin bağımsızlık için gösterdiği büyük fedakârlık hem de Atatürk’ün askeri dehasıyla kazanılmış bir başarıdır. Bu zafer, “Çanakkale Geçilmez” sözünü tarihe yazdırmıştır ve Kurtuluş Savaşı’na ilham kaynağı olmuştur.



 

Our Score

Atatürk konulu şiirler araştırınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk konulu şiirler araştırınız (“Atatürk” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.). konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Atatürk ve Doğa

Yeşil yurt, mavi gök sevdanla doldu,
Ormanlar seninle can buldu Atam,
Bir çiçek misali filizlendi umut,
Toprakta sevdanla yeşerdi vatan.

Ağaçlar dikip de gölge yaptın,
Köylere, kentlere huzur kattın,
Doğa sevgini miras bıraktın,
Seninle özgür bu güzel yurt.

Bağımsızlık alevi, senle yandı,
Yurtsever yüreğin millete kandı,
Doğa ve vatan seninle saklı,
Atam, bizde bıraktığın inanç baki.



 

Our Score

Atatürk’le ilgili anıları araştırınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’le ilgili anıları araştırınız (“Çiçekli Bir Badem Dalı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.). konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Madde Madde Atatürk’le ilgili birçok önemli anı vardır. İşte bazıları:

  1. Samsun’a Çıkışı ve Kurtuluş Savaşı’nın Başlangıcı: Atatürk, 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlatmıştır. O an, Türk halkı için bir dönüm noktasıydı. Bu, sadece askeri bir harekât değil, aynı zamanda ulusal bağımsızlık mücadelesinin simgesiydi.
  2. İzmir İktisat Kongresi (1923): Atatürk, 1923’te İzmir İktisat Kongresi’nde Türk ekonomisinin bağımsızlık yolunda kendi ayakları üzerinde durmasını savunmuştur. “İzmir İktisat Kongresi, Türkiye’nin kalkınma yolunda atılmış en önemli adımlardan birisidir.”
  3. Cumhuriyet’in İlanı (1923): 29 Ekim 1923’te Cumhuriyet’in ilanı, Atatürk’ün en önemli başarılarından biridir. Bu tarih, Türk halkının egemenliğini ilan ettiği gündür. Atatürk, halkın iradesine dayalı bir yönetim şekli kurarak, padişahın mutlak yetkilerine son vermiştir.
  4. Atatürk ve Çocuklar: Atatürk, çocuklara büyük değer verir ve onları geleceğin liderleri olarak görürdü. Her yıl 23 Nisan’ı, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlamak, çocuklara verdiği önemin bir göstergesidir.
  5. Bir Anı – Atatürk’ün Azmi: Çanakkale Savaşı’nda, Atatürk’ün bir subay olarak gösterdiği liderlik ve kararlılık, onun askeri dehasını kanıtlamıştır. Bir asker, Atatürk’ün savaş alanındaki soğukkanlılığını ve ne kadar cesur olduğunu şöyle anlatmıştır: “Atatürk, savaşın en zor anlarında bile bize cesaret verir, moral kaynağımız olurdu.”

Bu anılar, Atatürk’ün halkına duyduğu bağlılık, cesareti, vizyonu ve fedakârlığı gösteren önemli izlerdir.



 

Our Score

“Fedakârlık” temalı bir duvar gazetesi hazırlayınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı “Fedakârlık” temalı bir duvar gazetesi hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Duvar gazetesi için “Fedakârlık” temalı bir başlık seçebilirsiniz, örneğin “Fedakârlık: Toplumun Gücü” veya “Fedakârlık ve Birlikte Başarmak”. Aşağıdaki gibi bir içerik önerisiyle gazeteyi hazırlayabilirsiniz:

  1. Başlangıç Yazısı: “Fedakârlık, bir kişinin ya da bir grubun, başkalarının iyiliği için kendi çıkarlarından vazgeçmesidir. Bu, bireylerin ya da toplumların daha iyi bir yaşam sürdürebilmesi adına yapılır. Her zaman büyük fedakarlıklar gerekmez; bazen küçük bir yardım, büyük bir değişimi başlatabilir.”
  2. Örnekler:

Atatürk’ün Fedakârlığı: “Mustafa Kemal Atatürk, Kurtuluş Savaşı’nda halkı için birçok fedakârlık yapmış, kendi rahatını ve sağlığını ihmal etmiştir. Ona göre, milletin bağımsızlığı her şeyin önündeydi.”

Günlük Hayattan Fedakârlık: “Fedakârlık, sadece tarihi kahramanlara ait bir kavram değildir. Günümüzde de birçok insan, sevdiği kişiler için fedakârlık yapmaktadır. Örneğin, bir annenin çocukları için gece gündüz demeden çalışması, öğretmenlerin öğrencilere olan özverili yaklaşımı…”

  1. Alıntılar:

“Fedakârlık, insanın en güzel yönüdür.”

“Bir toplum, fedakârlıkla büyür, dayanışmayla güçlenir.”

  1. Görseller:

Çeşitli tarihsel ve modern fedakârlık hikayelerinden görseller

İnsanların birbirine yardım ettiği anları yansıtan fotoğraflar



 

Our Score

Siz de katıldığınız ya da tanık olduğunuz bir yardımlaşma çalışmasını sınıfta anlatınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Siz de katıldığınız ya da tanık olduğunuz bir yardımlaşma çalışmasını sınıfta anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Birçok kez okulumuzda düzenlenen kermeslerde yer aldım. Öğrenciler olarak hep birlikte çalışarak hem el emeği ürünler hazırladık hem de bağış topladık. Bu kermeslerden elde edilen gelir, yardıma ihtiyacı olan öğrencilere ve ailelere gönderildi.

Herkesin katkı sağladığı bu etkinlik, yardımlaşmanın ve dayanışmanın güzel bir örneğiydi. Kermes günlerinde, sınıf arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizle birlikte organize olup hem eğlendik hem de topluma faydalı olmanın mutluluğunu yaşadık.



 

Our Score

Sizce bir konudaki duygu ve düşünceleri şiirle mi yoksa hikâye ederek mi anlatmak daha kolaydır?

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sizce bir konudaki duygu ve düşünceleri şiirle mi yoksa hikâye ederek mi anlatmak daha kolaydır? konusunu kısaca ele alacağız. 


Cevap :

Bence duygu ve düşünceleri anlatmak, konunun türüne ve kişinin ifade tarzına göre değişir. Şiirle anlatmak daha kısa ve yoğun bir ifade sunarken, hikâye ile anlatmak ayrıntılı bir şekilde olaylar ve karakterler üzerinden aktarım yapmamızı sağlar.

Şiir, duygu yoğunluğunu kısa ve etkileyici bir biçimde vermek için idealdir; ancak detay ve geniş bir anlatım gerektiğinde, hikâye daha açıklayıcı olabilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!