3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları 2025-2026

İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 3. sınıf Türkçe dersinde, öğrencilerin anlamalarını ve dil becerilerini geliştirmeleri amacıyla çeşitli etkinlikler ve metinler sunulmaktadır. 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları bu konuda önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Öğrenciler, derslerde işlenen konuları pekiştirmek ve anlamak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı içerisindeki etkinlikleri tamamlar. Kitapta bulunan her metin ve aktivite, öğrencilerin okuma-anlama becerilerini artırmaya yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu süreçte, 3. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları öğrencilere yol gösterici olabilir ve etkinliklerin doğru bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 3. Sınıf Türkçe Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinleri doğru anladıklarını göstermeleri açısından büyük önem taşır. Metinler ve sorular, öğrencilerin okuduğunu anlamasını ve yazılı ifade yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Bu sayede, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları rehberliğinde öğrenciler konuları daha iyi kavrayarak derslerinde başarılı olabilirler.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


1. Tema : Çocuk Dünyası 


Merhaba Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31


Dünyanın En Yüksek Kitap Dağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Bir Günlüğüne Olsa Bile Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40


1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


2. Tema : Millî Mücadele ve Atatürk


Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


Atatürk’ün Çocukları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Radyodaki Türkü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67


İstiklâl Marşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74


18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75


2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


3. Tema : Erdemler


Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88


Tarla Faresi ile Şehir Faresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105


Sarı Leblebi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


Tek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112


3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


4. Tema : Duygular


Kozalak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125


Kutudaki Taşlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135


Kocaman Gülümse Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148


Gönül Bahçesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150


4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154, 155


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


5. Tema : Kişisel Gelişim 


Ayçiçeği ve Papatya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165


Filozof Kedi ile Öz Güven Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Geleceğin Meslekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179


Yüzmeyi Öğrenen Perdeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187


Soru Sormak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 188, 189


5. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


6. Tema : Millî Kültürümüz 


Pırıl-Ramazan İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202


Kendine Güven ve Mimar Sinan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209


Yaşlılara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 209, 210, 211, 212, 213, 214


Türkiye’nin En Güzel Evleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 215, 216, 217, 218, 219, 220


Cennet Vatanım Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 221


6. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


7. Tema : Sanat


Mirket Nineler Konser Veriyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234


Gökyüzünün Rengi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241


Sahneler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


Ege ile Gaga – Seramik İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252


Ebru Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 253, 254, 255, 256


7. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 258, 259, 260, 261


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


8. Tema : Doğa ve Evren 


Gezgin Su Damlası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270


Kırlangıçlar Feşmekân Kasabasında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277


Sıfır Atık İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 278, 279, 280, 281, 282, 283


Gökyüzündeki Şekiller Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 284, 285, 286, 287, 288, 289


Gece ile Gündüzün Yarışı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 290, 291


8. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 292, 293, 294, 295, 296



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2025-2026

İlkokul 3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 3. sınıf öğrencileri için Türkçe eğitimi, dil becerilerini geliştirmek ve okuma-anlama yeteneklerini artırmak açısından büyük önem taşır. Bu yaş grubundaki çocuklar için Türkçe dersleri, genellikle İlke Yayınları tarafından hazırlanan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ile desteklenir. Bu kitap, çocukların okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini çeşitli metinler ve etkinliklerle geliştirmeyi amaçlar.

3. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları öğrencilere, ders kitabındaki konuları pekiştirmeleri ve anlamalarını güçlendirmeleri için yardımcı olur. Bu cevaplar, çocukların doğru bilgi edinmelerini ve eksiklerini tamamlamalarını sağlar. Aynı zamanda, İlkokul Türkçe 3. Sınıf öğretmenlerine de rehberlik eder, böylece eğitim sürecinde öğrencilerle daha etkin bir iletişim kurulabilir.


“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları bu sürecin önemli bir parçasıdır. Kitabın her sayfasında yer alan etkinlikler, çocukların öğrendiklerini uygulamalarına olanak tanır. Cevapların doğru ve anlaşılır bir şekilde sunulması, öğrencilerin hem ders sırasında hem de evde çalışma yaparken daha başarılı olmalarını sağlar.

Sonuç olarak, İlkokul 3. Sınıf Türkçe eğitimi, hem ders kitabının hem de ek materyallerin etkin bir şekilde kullanılmasını gerektirir. 3. Sınıf Türkçe kitapları ve cevapları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirirken öğretmenlerin de rehberlik etmesine olanak tanır. Bu süreç, çocukların dilsel yeteneklerini artırmanın yanı sıra, onların kendine güvenlerini ve öğrenme isteklerini de güçlendirir.


“3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı”


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


1. TEMA: ERDEMLER


Çalışmak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


Küçük Ressam ile Kral Salyangoz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


Çiftçi ile Geçimsiz Oğulları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41


Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


Paytak Ördek Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49


1. Ünite 1. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Atatürk Çocuk Olmuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62


Öğrenciler Gönüllü Oluyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69


Bu Ulusla Neler Yapılmaz! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75


Refet Öğretmen ve Atatürk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


15 Temmuz Şehitleri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83


2. Ünite 2. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


3. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ


Tarih Ana Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96


Yaşlı Kitap Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


Uzay Kaşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


Ekrana Yapışan Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


Kağıdın Yolculuğu Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


3. Ünite 3. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


4. TEMA: SAĞLIK VE SPOR


Sağlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132


Temiz Ol, Sağlıklı Yaşa! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141


Dr. Demir ve Çinko Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


Güneş ve Sağlığımız Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155


Reklamları Çizen Çocuk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158


4. Ünite 4. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


5. TEMA: VATANDAŞLIK


Gönüllü Trafik Polisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173


Hürkuş’la Göklerde Çıkmaya Hazır Mısınız? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180


Deniz Çiftlikte Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189


Tutumlu Çocuk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196


Herkes Özgür Doğar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 197, 198


5. Ünite 5. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 199, 200, 201, 202


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


6. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210


Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218


23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 219, 220, 221, 222, 223, 224


Çınar Ağacındaki Kuş Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226, 227, 228, 229, 230


Bayrağımın Türküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231


6. Ünite 6. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


7. TEMA: ÇOCUK DÜNYASI


Farfaralı Fili Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242


Çocukluk Demek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246, 247, 248


Genç Karikatüristler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255


Masallarda Anlatılan Gerçekler Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 256, 257, 258, 259, 260


Üç Yoksul Kardeş Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 261, 262, 263


7. Ünite 7. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265, 266


3. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


8. TEMA: DÜNYA VE EVREN


Doğa Güncesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274


Suyun Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


Çöl Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290


Bitkiler Erozyona Karşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 291, 292, 293, 294, 295, 296


Çöp Nedir? Atık Nedir? Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 297, 298, 299


8. Ünite 8. Tema Sonu Çalışmalar Etkinlik Cevapları Sayfa 300, 301, 302



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 113, 114, 115, 116, 117


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 113-114-115-116-117


Bu sabah biraz geç uyandım. (…) Okula geç kalmamak için kıyafetlerimi alelacele giydim. (…) Öğretmenimizden önce derse yetişmek istiyordum. Koşar adımlarla ilerlerken yan komşumuz Neriman Teyzeyi gördüm. (…) Elindeki poşetleri çok zor taşıyordu. Onun bu hâlini görünce içim elvermedi. “Öğretmenimiz kızacak ama yardım etmeden olmaz.” deyip Neriman Teyzenin elindeki poşetlerin birkaçını evine kadar taşıdım. Neriman Teyze “Sağ olasın, Selim evladım. (…) dedi ve çantadan bir elma uzattı. Elmayı aldığım gibi koştum okula.
O kadar hızlı koşuyordum ki önüme çıkan kaldırım taşını fark etmeyip düştüm. Dizim çok acımıştı ama dizime bile bakmadan derse yetişmeye çalıştım. Sınıfa vardığımda ders başlamıştı. Öğretmenimiz beni gördüğünde geç kaldığım için tam kızacaktı ki (…) olan biteni anlatınca yüzündeki ifade değişti. “Aferin sana.” dedi. (…)


1, 2, 3, 4, 5 ve 6. soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Çocuk, okula yetişmeye çalışırken kimi görüyor?


Cevap : Yan komşuları Neriman Teyze’yi görüyor.


2. Çocuk okula niçin geç kalıyor?


Cevap :  Bu sabah biraz geç uyanmış ve aceleyle hazırlanmak zorunda kalmış.


3. Neriman Teyze teşekkür etmek için ne yapıyor?


Cevap : Selim’e bir elma veriyor ve “Sağ olasın, Selim evladım.” diyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


4. Çocuk, sınıfa girdiğinde öğretmenin tepkisi ne oluyor? 


Cevap :  Önce geç kaldığı için kızacak gibi oluyor, ama olan biteni anlatınca “Aferin sana.” diyor.


5. Metne uygun başlık belirleyiniz. 


Cevap :  Yardımsever Selim


6. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz. 


Cevap :

Metnin Konusu : Okula geç kalan bir çocuğun yardıma ihtiyacı olan birine yardım etmesi.

Metnin Ana düşüncesi : Yardımseverlik, doğru zamanda yapılan fedakârlık ve iyi davranışların değerini gösterir.


7. Koyu renkle verilen eş sesli sözcüklerin diğer anlamını kullanarak yeni bir cümle yazınız. 


Cevap :

(eş sesli sözcüklerin diğer anlamlarıyla yeni cümleler):

  • Saz: Müzik aleti olarak
    → Bilge, güzel bir şarkı çalmak için saz aldı.

  • Dolu: Yoğun, tamamen dolu
    → Sepet dolu olduğu için taşımakta zorlandım.

  • Yaz: Mevsim olarak
    → Yaz geldiğinde herkes denize gitmek ister.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


8. Aşağıdaki tabloda yer alan sözcüklerin zıt anlamlarını yazınız. 


Cevap :

Sözcüklerin zıt anlamları:

  • Dost → Düşman
  • Büyük → Küçük
  • Cömert → Cimri
  • Sevinç → Üzüntü

9. Aşağıdaki cümlelerde geçen varlıkları niteleyen ya da belirten sözcüklerin altını çiziniz. Cümlelerden birini kullanarak kısa bir yazı yazınız.


Cevap :

Varlıkları niteleyen veya belirten sözcükler:

  • Kara bulutlar dağıldı.

  • Mavi elbisemi çok seviyorum.

  • Kitap güzel öykülerle dolu.

  • Her gün taze yumurta yerim.

Kısa yazı örneği: Bugün mavi elbisemi giydim ve bahçeye çıktım. Gökyüzünde kara bulutlar dolaşıyordu ama güneş yine de hafifçe parlıyordu. Masada taze yumurtalar vardı ve kitap rafta güzel öykülerle doluydu.


10. Aşağıdaki cümlede yanlış anlamda kullanılmış sözcüğü bulup altını çizerek doğru sözcüğü yazınız.


Cevap :

Yanlış anlamda kullanılan sözcük: şort
Doğru sözcük: mont

Düzeltilmiş cümle:
Hava soğuk olduğu için mont giymek istiyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


11. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki ürünleri kullanarak kendinize sandviç hazırlayınız. Sandviçinizi nasıl hazırladığınızı aşağıda boş bırakılan yere oluş sırasına göre yazınız. Yazarken yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap : Önce ekmeğin bir dilimini alıp üzerine marul yaprağı yerleştirdim. Ardından dilimlenmiş domates ve salatalıkları ekledim. Üzerine bir dilim peynir koydum. Haşlanmış yumurta ve zeytin dilimlerini de ekledikten sonra diğer ekmek dilimini üstüne kapattım. Sandviçim servise hazır hâle geldi!


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


12. Aşağıdaki örnek olayı okuyup soruları cevaplayınız. 


Bugün Ali ile parka gitmeye karar verdik. Ailemizden de iznimizi alıp okul çıkışında evimizin karşısında bulunan parka gittik. Parkta çok eğlendik. Eve giderken Ali, “Haydi, yarışalım! Kim daha çabuk eve ulaşacak?” dedi. Ali’nin önerisini hemen kabul ettim.

Ali’ye “Saymaya başlıyorum, 3 dediğimde yarışa başlayacağız” dedim. Ali ile yan yana geldik. O heyecanla saymaya başlamamı bekliyordu. Ben “Haydi, o zaman saymaya başlıyorum! Biirrr, ikiii, üç” dedim ve yarış başladı. Ali, o kadar hızlı koşuyordu ki önüne çıkan büyük taşı fark etmedi. Ayağı taşa takılır takılmaz kendini yerde buldu. Dizi kanıyordu.

Cebimden yeşil mendilimi çıkarıp Ali’nin yanına gittim. Ali, dizinin kanamasına aldırış etmeden birden ayağa kalkıp tekrar koşmaya başladı. “Dur Ali, ne yapıyorsun? Yarışın sırası mı şimdi ?” demeye kalmadan Ali, eve ulaştı. Ben arkasından elimde yeşil mendilimle bakakaldım.


a. Örnek olayda eş anlamı kullanılan sözcükleri bulup yazınız.


Cevap :

Örnek olayda eş anlamlı kullanılan sözcükler:

  • Hemen – derhal
  • Çok – oldukça

b. Zıt anlamı kullanılan sözcükleri bulup yazınız.


Cevap :

b. Zıt anlamlı sözcükler:

  • Hızlı – yavaş
  • Büyük – küçük

c. Örnek olayda kullanılan eş sesli sözcükleri bulup yazınız.


Cevap :

Örnek olayda kullanılan eş sesli (sesteş) sözcükler:

  • Park (yer) – park (araba park etmek)
  • Baş (sayma başlamak / insan başı)

ç. Örnek olayda geçen isimleri bulup yazınız.


Cevap :

Örnek olayda geçen isimler:

  • Ali
  • Park
  • Aile
  • Ev
  • Taş
  • Dizi
  • Mendil

d. Örnek olayda isimlerin özelliklerini belirten sözcükleri bulup yazınız.


Cevap :

Örnek olayda isimlerin özelliklerini belirten sözcükler:

  • Yeşil mendil
  • Büyük taş
  • Karşısında bulunan park


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 111-112. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111-112. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 111-112. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111, 112 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Tek Kanatlı Baykuş Tayga Serbest Okuma Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112


Soru : 3. temamızın sonuna geldik. Öğrendiklerimizi değerlendirmeye başlamadan önce aşağıdaki öyküyü sessiz bir şekilde okuyalım.


Cevap :

TEK KANATLI BAYKUŞ TAYGA 

Güzel bir bahar günü elma ağacının dalından etrafı seyreden Baykuş Tayga, bulutlara süzülerek uçan kuşlara bakıyordu ve çok üzülüyordu. Diğer kuşlar gibi özgürce uçamıyordu. (…) Çünkü doğuştan tek kanatlıydı. (…)

Kelebek Lila tüm gün çiçekten çiçeğe konardı. Günün sonunda da gezdiği, gördüğü her yeri elma ağacına gelip arkadaşı Baykuş Tay- ga’ya anlatırdı.(.)
Evin bahçesindeki rengârenk çiçeklerin üzerinden kanatlarını çırparak gelecekti Lila. Ama o da ne? Lila bir topun üzerine konmuş, oradaki küçük kız çocuğu ile sohbet ediyordu. (…)

Kelebek Lila ve küçük kız Alya, Baykuş Tayga’nın yanına giderler. Lila onları tanıştırır. (…)

(…) Bir gün Lila Alya’ya Tayga’nın doğum gününün yaklaştığını söyler. (…)
Alya her günkü saatte arkadaşlarıyla görüşebilmek için elma ağacının yanına gider. Elinde de bir sürü balon vardır. (…)

– Tayga, ben bir süredir senin de Lila’nın gördüğü yerleri görebilmen için bir çözüm bulmaya çalışıyorum.
– Balonlar nasıl bir çözüm olacak peki?


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


– Sen balonların üstünde duracaksın, ben de Lila’nın arkasından, gittiği yerlere doğru yürüyeceğim. Böylece sen de yükseklerden onun gezdiği yerleri görebileceksin.
Alya’nın bu fikrini hemen denemeye başlarlar. Tayga balonlardan birinin üstüne oturur. Daha tam olarak havalanmaya ve gezmeye başlamadan Tayga’nın oturduğu balon patlar, o da bir yandaki balona geçer. (…) Tayga’nın pençeleri balona tutunduğu için tüm balonlar patlar ve o da yere düşer. (…)
Aklına gelen bu fikrin boşa çıkması Alya’nın biraz moralini bozsa da bu konuya çözüm bulmak için onu daha çok düşünmeye zorlar. (…)
– Tayga, bu seferki fikrim senin uçabilme- ni sağlayacak.
Hem ben ve Lila da yanında olacağız. (…)
– Öyle mi? Yeni fikrin nedir?
– Sıcak hava balonu! (…)
Üç arkadaş balonla havalanırlar. Baykuş Tayga neredeyse bulutlara kadar çıktıklarını düşünür. (…)

Pınar KİLİMCİ
Tek Kanatlı Baykuş Tayga


Soru : Öyküyü okuduktan sonra “Tek Kanatlı Baykuş Tayga” öyküsünde geçen anlamını bilmediğimiz sözcükleri bulup sözlük defterimize yazalım.


Cevap :

Sözlük defterine yazılabilecek örnek sözcükler ve anlamları:

  1. Tayga – Sibirya ve kuzey Asya ormanlarını ifade eden bir sözcük; burada baykuşun ismi.

  2. Rengârenk – Çok çeşitli ve canlı renklerde.

  3. Gezdirmek – Birini bir yerden başka bir yere dolaştırmak, götürmek.

  4. Süzülmek – Hafif ve yumuşak bir şekilde havada hareket etmek.

  5. Havalanmak – Yerden yükselerek uçmak.

  6. Çözüm – Bir sorunu ortadan kaldıran yol veya yöntem.

  7. Moral – Ruhsal güç ve motivasyon, cesaret.

  8. Pençe – Kuş ve hayvanların avlanmak veya tutunmak için kullandığı ayak kısmı.

  9. Balon – Hava ile doldurulan ve uçabilen esnek nesne.

  10. Bulut – Gökyüzünde su buharının oluşturduğu beyaz veya gri kütle.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sarı Leblebi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Sarı Leblebi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sarı Leblebi Dinleme Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110


Soru : İnsanlar arasında paylaşım olmasaydı yaşam nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Eğer insanlar arasında paylaşım olmasaydı, yaşam çok zor ve yalnız olurdu. İnsanlar kendi ihtiyaçlarını tek başına karşılamak zorunda kalır, birbirlerine yardım edemezlerdi. Yardımlaşma ve dayanışma olmayınca insanlar arasında güven ve dostluk azalırdı. Paylaşım sayesinde hem ihtiyaçlar karşılanır hem de insanlar mutlu ve huzurlu olur. Bu yüzden paylaşmak, hem bireyler hem de toplum için çok önemlidir.


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Görsellere bakarak metnin, paylaşmanın önemini ve başkalarına karşı duyarlı olmanın değerini işlediğini düşündüm.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1. Boş bırakılan yerleri şiiri dinlerken doğru şekilde tamamlayınız. 


Cevap :

Babam bugün eve
Bir koca torba dolusu
Sarı leblebi ile geldi.
Sıraya dizdi bizi;
Ablamı, kardeşimi,
Abimi bir de beni.
Başladı pay etmeye
Bir torba leblebiyi.
Birer avuç herkese,
Sonra bir avuç daha.
“Hepinize eşit olsun,
Hak geçmesin kimseye.”
O an farkına vardık,
Bu düşüncesizlikti
Belki de açgözlülüktü,
Oburluk, bencillikti


2. Aşağıdaki sözcüklerin ve söz gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Sözcüklerle birer cümle kurunuz.


Cevap :

Farkına varmak: Bir durumu, olayı veya gerçeği anlamak, idrak etmek.
Cümlem: Sabah koşuya çıktığımda temiz havanın değerinin farkına vardım.

Paylaşmak: Sahip olunan bir şeyi başkalarıyla bölüşmek.
Cümlem: Arkadaşlarımla oyuncağımı paylaşmak beni mutlu etti.

Obur: Çok yiyen, doymayan.
Cümlem: Kardeşim obur olduğu için tatlıları hemen bitirdi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız. 


1. Şiirde sarı leblebi ile eve gelen kimmiş?


Cevap : Şiirde sarı leblebi ile eve gelen babammış.


2. Leblebiyi kimler paylaşmışlar?


Cevap : Leblebiyi ablam, abim, kardeşim ve ben paylaşmışız.


3. Leblebiyi paylaşırken neye dikkat etmişler?


Cevap : Leblebiyi paylaşırken herkese eşit olmasına ve kimseye hak geçmemesine dikkat etmişler.


4. Çocuklar niçin üzülmüşler?


Cevap : Çocuklar ceplerindeki leblebiler bitince ve babaları ile annelerinin payına düşmediğini fark edince üzülmüşler.


5. Şiire yeni bir başlık yazınız.


Cevap : Şiire yeni bir başlık: “Paylaşmanın Önemi”


6. Şiirin konusu ve ana duygusunu belirtiniz.


Cevap :

Şiirin  Konu: Paylaşma ve düşüncelilik

Şiirin  Ana duygu: Merak, farkına varma ve paylaşmanın mutluluğu


1. Aşağıdaki oyunu inceleyerek siz de arkadaşlarınızla oynayınız. 


Cevap :

Ozan, aklıma bir oyun gel- di. Ben sana bir isim söy- leyeyim. Sen de bu ismin önüne söylediğim ismin özelliğini belirten bir sözcük ekle, tamam mı?

Evet, haydi başlayalım!

Söylediğim isim: masa. Sıra sende.

Buldum. Yuvarlak masa. Masa addır. Önüne getir- diğim sözcük de masanın biçimini niteliyor. Kırmızı masa dediğimde de masa- nın rengini nitelerim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


2. Siz de şiiri bir kez daha dinleyerek şiirde geçen isimleri ve isimlerin özelliklerini niteleyen veya belirten sözcükleri örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Varlığın Özelliğini Niteleyen veya Belirten Sözcük Ad (İsim)
Babam bugün, koca, dolusu leblebi
Ablam
Kardeşim
Abim
Ben
Torba bomboş leblebi
Cebim altın gibi, sarı sarı leblebi
Leblebi kıtır kıtır, sert, yumuşak pamuk gibi

Soru : Dinlediğiniz metindeki bir bölümü arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi aktif kullanarak duygularınızı izleyicilere ifade ediniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıf arkadaşınızla beraber yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Bilge’nin yazdığı yazıyı, yazım ve noktalama kuralları açısından inceleyiniz. Bulduğunuz yanlışları işaretleyiniz. Yazıyı aşağıya düzelterek yazarken harfleri yapısal özelliklerine uygun, okunaklı ve düzgün yazınız.


Cevap :

Düzeltilmiş Yazı:

Ben sekiz yaşında, kahverengi saçlı, kısa boylu bir çocuğum. Üçüncü sınıfa gidiyorum. Annem hep “Güler yüzlü kızım” diye seslenir bana. Annemi ve babamı çok seviyorum. Annem sarı saçlı, mavi gözlüdür. Gözlerimin rengini annemden almışım. Babamın da benim gibi simsiyah saçları var. Babam sakin bir insandır. Annem ise babama göre daha hareketli ve neşelidir. Hafta sonları annem ve babamla birlikte dedemin yanına gideriz. Dedemin evi bahçelidir. Bahçesinde yemyeşil ağaçlar ve rengarenk çiçekler var. Dedemin beyaz tüylü köpeği havlayarak bahçe kapısında bizi karşılar. Bize “Hoş geldiniz” der gibi çevremizde heyecanla dönüp durur. Ah, bir görseniz hâlini, öyle komik ki…

İstersen, ben sana yazım ve noktalama hatalarını madde madde de gösterebilirim. Bu sayede hata nedenlerini de öğrenmiş olursun.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 98-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 98-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103-104-105


Soru : Sizce, iyi insanın özellikleri nelerdir? Sınıfta arkadaşlarınızla düşüncelerinizi tartışınız.


Cevap :  Bence iyi insanın özellikleri şunlardır: Dürüst olmak, yardımsever ve paylaşımcı olmak, saygılı davranmak, hoşgörülü olmak, sabırlı ve anlayışlı olmak, başkalarının duygularını önemsemek, adil davranmak ve çevresine olumlu örnek olmak. Arkadaşlarımla tartışırken, bu özelliklerin hem bireysel hem de toplumsal yaşamı güzelleştirdiğini paylaştım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Metnimizi okumadan önce Ozan, sizlerden görsellere bakarak konuyu tahmin etmenizi istemişti. Konuyu doğru tahmin edebildiniz mi?


Cevap : Evet, görsellere bakarak metnin merhamet ve yardımseverlik konusunu ele aldığını düşündüm; Atatürk’ün hem hayvanlara hem de insanlara karşı gösterdiği merhametli davranışların anlatılacağını tahmin ettim.


Soru : Metinde geçen bazı sözcüklerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu sözcüklerin anlamları ile görsellerini eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Aşağıda metinden alınan görseller yer almaktadır. Metinde kullanılan bu görsellerle ilişkili konuları yazınız.


Cevap :

1. Görselde : Çocuklar, sokakta bir kediye su veriyor e merhamet gösteriyor.

2. Görselde ; Çocuk karıncalar için suyun üzerine köprü yapıyor ve onlara yardım ediyor.


2. Okuduğunuz metne göre sevgi ve merhamet arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız.


Cevap : Sevgi olmayan bir insanın merhamet duyması mümkün değildir; yani merhamet, sevgi ile beslenir ve sevgi ile ortaya çıkar.


3. Metinde Atatürk’ün hangi özelliklerinden bahsedilmiştir?


Cevap : Atatürk merhametli, saygılı, yardımsever, hayvanları ve insanları seven, gençlere yol gösteren ve üstün karakterli bir liderdir.


4. Metinde Atatürk ile Malik ‘in anlatıldığı bölümü oluş sırasına göre yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Atatürk ile Malik’in anlatıldığı bölümün oluş sırası:

  • Malik’in karıncalar için köprüler yapması
  • Atatürk’ün Malik’i izlemesi
  • Atatürk’ün Malik’e köprünün yanlarını toprakla doldurmasını söylemesi
  • Malik’in öneriyi uygulaması ve karıncaları izleyerek mutlu olması
  • Atatürk’ün Malik’i başını okşayarak gülümsemesi

5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Atatürk’ün merhameti ve yardımseverliği

Metnin ana düşüncesi: Sevgi ve merhamet, insanın karakterini yüceltir ve başkalarına yardım etmeyi teşvik eder.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


1. Siz de ünlemin ( ! ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız. 


Cevap :

Ünlemin (!) 10 farklı kullanım alanına örnek cümleler:

1. Duygu ve heyecan belirtmek için: Ne güzel bir gün!
2. Hayret veya şaşkınlık ifade etmek için: Vay canına!
3. Tehdit veya uyarı vermek için: Dikkat et!
4. Sevinç veya mutluluk ifade etmek için: Başardık!
5. Emir vermek için: Hemen gel!
6. Korku veya panik ifade etmek için: Kaçın!
7. Üzüntü veya hayal kırıklığı belirtmek için: Ah, ne yazık!
8. Kutlama veya coşku ifade etmek için: Doğum günün kutlu olsun!
9. İroni veya şaşırtıcı durum vurgulamak için: Ne ilginç!
10. Teşvik veya cesaretlendirme için: Cesur ol!


2. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Yay ayraçlardaki numaralı yerlere gelmesi gereken noktalama işaretlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Bilge ve Ozan’ın konuşmaları aşağıda verilmiştir. Öğrendiğiniz bilgileri kullanarak soruları cevaplayınız.


Türkçemizde varlıkları göstermeye yarayan sözcük- ler vardır. Örneğin kendimi tanıtırken “Bilge” ismini kullanıyorum. “Bilge” ismi beni tanımladığı için ismin ilk harfini büyük harfle yazıyorum.

Bilge, ben de en sevdiğim ağacı söylerken “meşe ağacı” diyorum. Örneğin birden fazla “meşe ağacı“ vardır. Tüm meşe ağaçlarının özellikleri de benzerdir. Bu nedenle “meşe ağacı” ifadesinin ilk harfini cümle- nin başında değilse küçük harfle yazıyorum.


3. Bilge ile Ozan’ın konuşmalarını inceleyiniz. Yukarıdaki bilgilere göre verilen tablodaki yazım hatalarını düzeltiniz.


Cevap :

Cümle Cümlenin Doğru Yazımı
Masanın üzerindeki Kitab’ı getirir misin? Masanın üzerindeki kitabı getirir misin?
Ali, vazodaki Çiçekler solmuş mu? Ali, vazodaki çiçekler solmuş mu?
Kedim duman bu aralar çok keyifsiz. Kedim Duman bu aralar çok keyifsiz.
Okullar Eylül ayında açılacağı için iz- mir’den erken döndük. Okullar Eylül ayında açılacağı için İzmir’den erken döndük.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


İnsan, birine yardım ettiği zaman hem yardım edenin hem de yardım alanın yüzü güler.

Çünkü başkalarına yardım etmek ihtiyaç sahiplerini sevindirdiği gibi yardım edene de mutluluk verir. 

Soru : Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından hareketle yardımsever olmanın önemi konusunda sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz. 

Konuşmalarınızda işitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, sözcükleri doğru telaffuz ederek konuşmaya özen gösteriniz.


Cevap : Arkadaşlar, Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından yola çıkarak yardımsever olmanın ne kadar önemli olduğunu görebiliyoruz. Başkalarına yardım etmek, sadece ihtiyaç sahiplerini mutlu etmekle kalmaz, aynı zamanda bizlere de huzur ve mutluluk verir. Yardımsever insanlar, çevresindekilere örnek olur ve toplumda dayanışmayı güçlendirir. Bu yüzden her fırsatta, küçük veya büyük, yardım etmekten çekinmemeliyiz. Yardım ederken saygılı ve nazik olmalı, karşımızdakinin duygularını da göz önünde bulundurmalıyız.


Soru : İçinde merhamet, sevgi, kedi, köpek veya başka hayvanların, insanların geçtiği bir öykü yazınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Merhametli Dostlar

Bir gün küçük Ayşe, parkta yürürken yaralı bir kedi buldu. Kedinin patisi kanıyordu ve titriyordu. Ayşe hemen kediye yaklaştı, onu nazikçe kucakladı ve evine götürdü. Annesiyle birlikte kediyi temizlediler ve ona merhametle baktılar. Ayşe, sevgiyle ilgilenince kedi de kısa sürede iyileşti.

Ertesi gün Ayşe, parkta bu kez bir köpeğin aç ve yalnız olduğunu gördü. Hemen yanına gidip ona yemek verdi. Köpek, Ayşe’nin sevgisini hissedince kuyruğunu sallayarak yanından ayrılmadı. Ayşe, insanların ve hayvanların merhamet ve sevgi ile mutlu olabileceğini bir kez daha öğrendi.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 89-92-93-94-95-96-97. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Tarla Faresi ile Şehir Faresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 89-90-91-92-93-94-95-96-97. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 89-92-93-94-95-96-97. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tarla Faresi ile Şehir Faresi Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Tarla Faresi ile Şehir Faresi Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93-94-95-96-97


Soru : İçinde “sabır” geçen özlü sözler bulup yazınız. Yazdığınız özlü sözleri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

  • “Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.”

  • “Sabreden derviş muradına ermiş.”

  • “Sabır, başarının anahtarıdır.”

  • “Zorluklar karşısında sabırlı ol, sonunda mutluluğu bulursun.”

  • “Sabır ile her iş kolaylaşır.”

  • “Sabır, en büyük güçtür.”

  • “Sabret ki devran dönsün.”

  • “Sabır, insanı olgunlaştırır.”

  • “Sabır eden, her zaman kazanan olur.”

  • “Sabır, kararlılıkla birleştiğinde zafer getirir.”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1. Aşağıda verilen sözcüklerin alfabetik sıralamasını yapınız. Bu sözcüklerin metinde hangi anlamlarda kullanıldığını bularak işaretleyiniz. İşaretlediğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap : çalımlı  = memnun etmek = perişan  olarak alfabetik sıralaması

Perişan : Dağınık, düzensiz, karmakarışık olan.

Cümlem :

  • Sınavdan düşük not alınca çok perişan oldum.
  • Yağmurda ıslanınca kıyafetlerim perişan oldu.
  • Arkadaşımın hastalanması beni perişan etti.
  • Evimizdeki kargaşa bizi perişan etti.
  • Olaylar üst üste gelince moralim perişan oldu.
  • Kaybolan kitabımı bulamayınca perişan oldum.

Çalımlı : Çalımı olan; havalı, pozlu.

Cümlem :

  • Bahçedeki çalımlı ağaçlar çok güzeldi.
  • Çalımlı yolda yürümek biraz zordu.
  • Evimizin önündeki çalımlı alan oyun için uygundu.
  • Çalımlı patika, köye ulaşmayı kolaylaştırdı.
  • Bahçedeki çalımlı çiçekler dikkat çekiyordu.
  • Çalımlı köşede oturup kitap okudum.

Memnun etmek : Bir kimseyi sevindirmek.

Cümlem :

  • Annemin hazırladığı yemek bizi çok memnun etti.
  • Öğretmenimizin övgü dolu sözleri öğrencileri memnun etti.
  • Arkadaşımın sürprizi beni memnun etti.
  • Evimizin temizliği misafirleri memnun etti.
  • Başarılı bir sunum yapmak beni memnun etti.
  • Tatilde yapılan etkinlikler çocukları memnun etti.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları “Tarla Faresi ile Şehir Faresi” metnine göre cevaplayınız. 


1. “Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metniyle “Tarla Faresi ile Şehir Faresi” metnini karşılaştırınız. İki metin arasındaki benzerlik ve farklılıkları yazınız.


Cevap :

Benzerlikler:

  • Her iki hikâyenin kahramanları hayvanlardır.

  • Hayvanlar aracılığıyla insanlara öğüt verici mesajlar aktarılmıştır.

  • Dostluk ve yardımlaşma temaları işlenmiştir.

Farklılıklar:

  • “Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” macera ve tehlike üzerine kurulu iken, “Tarla Faresi ile Şehir Faresi” yaşam tarzı ve seçimler üzerine odaklanmıştır.

  • Ayı, tehlike anında yardım alırken; tarla faresi kendi isteğiyle şehir hayatını terk eder.

  • Bir hikâyede dramatik bir kurtarma olayı vardır, diğerinde ise karakterin huzur ve güven arayışı ön plana çıkar.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


2. Fablda olay kimler arasında geçmektedir?


Cevap : Tarla faresi ve şehir faresi arasında geçmektedir.


3. Fablda anlatılan olaylar ne zaman gerçekleşmektedir?


Cevap : Tarla faresinin şehre davet edildiği gün ve gece boyunca gerçekleşmektedir.


4. Kahramanların kişilik özellikleri nelerdir?


Cevap :

  • Tarla faresi: Tutumlu, sakin, huzur seven, korku karşısında tedbirli.

  • Şehir faresi: Lüks düşkünü, cesur, gösterişli, çalımlı.


5. Fablın konusu nedir?


Cevap : Tarla faresi ile şehir faresinin farklı yaşam tarzları ve hayat tercihleri.


6. Fablın ana düşüncesi nedir?


Cevap : Huzur ve güven, lüks ve gösterişten daha değerlidir; herkes kendi yaşam tarzını seçmelidir.


Bu güller çok güzel.

Haklısın Ozan. Sen hep böyle gül.

1. Ozan ile Bilge’nin konuşmasında yazılışları ve okunuşları aynı olan sözcük hangisidir? Bu sözcük hangi anlamlarda kullanılmıştır? Yazınız.


Cevap :

Sözcük: Gül

Kullanıldığı anlamlar:

  1. Çiçek adı olarak: “Bu güller çok güzel.”

  2. Fiil olarak, sevinç veya mutluluk ifade etmek anlamında: “Sen hep böyle gül.”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


2. Okuduğunuz metinden eş sesli (sesteş) sözcükler bulunuz. Sözcükleri farklı anlamları ile örnekteki gibi cümle içinde kullanınız.


Cevap :

1. Sözcük: Perişan

  • Anlam 1: Dağınık, düzensiz → Tarla faresinin evi çok perişandı.

  • Anlam 2: Üzgün, üzgün durumda → Tarla faresi o kadar perişan oldu ki ağlamak üzereydi.

2. Sözcük: Çalımlı

  • Anlam 1: Havalı, gösterişli → Şehir faresi çalımlı dolaşıyordu.

  • Anlam 2: Kurnaz, düzenbaz → Ayı çalımlı davranınca fare dikkatli oldu.

3. Sözcük: Dost

  • Anlam 1: Arkadaş → Tarla faresi, şehir fareyi dost olarak sevdi.

  • Anlam 2: Yardım eden kişi → Kaplan, ayının dostu oldu.

4. Sözcük: Korku

  • Anlam 1: Endişe, tedirginlik → Tarla faresi büyük bir korku yaşadı.

  • Anlam 2: Korkutma durumu → Köpeklerin sesi farelerde korku yarattı.


3. Cümledeki yazım hatalarını bulunuz. Noktalı yere doğrusunu yazınız. 


Cevap :

Yanlış cümle:
Tarla faresi şehirde yaşamadığı için besili ve bakımlı değilmiş. Etrafta fazla yiyecek olmadığı için biraz da tutumlu imiş. Bazıları onun bu tutumluluğuna cimrilik diyorlarmış ama hiç de öyle değilmiş; tutumluluk başka, cimrilik başka şeymiş.

Doğru yazımı:
Tarla faresi, şehirde yaşamadığı için besili ve bakımlı değilmiş. Etrafta fazla yiyecek olmadığı için biraz da tutumlu imiş. Bazıları onun bu tutumluluğuna cimrilik diyormuş ama hiç de öyle değilmiş; tutumluluk başka, cimrilik başka şeymiş.

Düzeltilenler:

  • “Tarla faresi şehirde” → “Tarla faresi, şehirde” (virgül eklendi)

  • “diyorlarmış” → “diyormuş” (uyum hatası düzeltildi)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Bilge’nin öğretmeni, “Sabretmeyi bilmiyorsan baştan kaybetmişsindir.” sözünü söylemiştir. Siz de bu sözden hareketle sabır konusunda sınıfça konuşunuz. 


Cevap :

Arkadaşlar, bugün sabır konusunu konuşacağız. Öğretmenimizin söylediği gibi, “Sabretmeyi bilmiyorsan baştan kaybetmişsindir.” sözü bizlere sabrın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Sabır, zorluklarla karşılaştığımızda pes etmememizi sağlar.

Hayatta bazen istediğimiz sonuç hemen gelmez, işte o zaman sabırlı olmak gerekir. Sabırlı olan kişi, hem daha dikkatli düşünür hem de doğru kararlar verir. Hepimiz günlük yaşamda küçük şeylerden büyük başarılara ulaşmak için sabretmeyi öğrenmeliyiz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Siz de bir sonraki sayfada verilen kütüphane üye kayıt formunu yönergelerine uygun şekilde doldurunuz.


Cevap : Bu kütüphane üye kayıt formunu yönergelerine uygun olarak sizin bilgilerinize girerek doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 81-82-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 81-82-83-84-85-86-87-88. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 81-82-86-87-88. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Kim Kurtarsın Bu Ayıyı? Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 81-82-83-84-85-86-87-88


1) “Erdem” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap :

“Erdem” dendiğinde aklıma dürüstlük, saygı, sabır, adalet, yardımseverlik, sorumluluk, sevgi, hoşgörü, fedakârlık ve çalışkanlık geliyor.


2) 3. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Bu temada erdemler hakkında bilgiler öğreneceğiz. Başlıklara bakarak yardımlaşma, merhamet, iyilik ve dostluk gibi değerlerin ele alınacağını düşünüyorum. Örneğin, “Atatürk ve Merhamet” metni merhametli olmanın önemini, “Tarla Faresi ile Şehir Faresi” metni ise farklı yaşam tarzlarına saygı göstermeyi anlatabilir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Gerçekleşmesini istediğiniz bir dileğinizi sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :  Gerçekleşmesini istediğim dileğim, dünyanın her yerindeki çocukların eğitim alabilmesi ve mutlu bir hayat sürdürebilmesidir. Arkadaşlarıma bunu anlatırken, herkesin eşit fırsatlara sahip olmasının ne kadar önemli olduğunu ve birlikte neler yapabileceğimizi de paylaştım.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri metinden bulunuz. Altı çizili sözcüklerin metindeki anlamını sözlükten bulup sözlük defterine yazınız. Anlamını yazdığınız sözcüklerle siz de birer cümle oluşturunuz.


Cevap :

Denk kelimesi

Bulamayınca kendine denk birini ormanda…

Metindeki anlamı = Güç veya nitelik bakımından eş, aynı seviyede olan.
Cümlem : Benimle denk bir rakiple satranç oynamak daha heyecanlı olur.

Köpürmüş kelimesi

Kurbağayı gören ayı köpürmüş.

Metindeki anlamı = Çok öfkelenmiş, sinirlenmiş.
Cümlem : Arkadaşının yalan söylediğini duyunca köpürmüş.

Çalımlı kelimesi

Ayı çalımlı, ayı kasıntı; ona göre herkes çok sıkıcı.

Metindeki anlamı = Gösterişli, kendini beğenmiş tavırla davranan.
Cümlem : Yarışmayı kazanınca çalımlı bir şekilde yürümeye başladı.


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Ayı, ormandan ayrılıp uzaklara niçin gitmiştir?


Cevap : Kendine denk, güçlü ve beğendiği gibi bir arkadaş bulmak için gitmiştir.


2. Ayının kaplanla tanışmaktan onur duymasının nedeni nedir?


Cevap : Kaplanın kendisi kadar güçlü olması ve ona denk bir yoldaş bulduğunu sanmasıdır.


3. Kaplanın, ayıya yardım etmemek için yaptığı açıklamayı doğru buluyor musunuz? Niçin?


Cevap : Doğru bulmuyorum; çünkü gerçek dostluk, zor zamanda yanında olmakla belli olur.


4. Siz olsaydınız ayıya yardım edenlerin mi yoksa yardım etmeyenlerin mi tarafında olurdunuz? Niçin?


Cevap : Yardım edenlerin tarafında olurdum; çünkü paylaşmak ve dayanışma dostluğu güçlendirir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. Yukarıdaki konuşmaları inceleyiniz. “Boş” sözcüğünün karşıt anlamını Bilge’ye hatırlatarak Bilge’nin cümlesini yeniden yazınız.


Cevap :

Boş = Dolu = Ozan, bu tabak niye böyle dolu?


2. Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamını noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  • pahalı ↔ ucuz
  • iç ↔ dış
  • küçük ↔ büyük
  • yukarı ↔ aşağı
  • yok ↔ var
  • karanlık ↔ aydınlık
  • sevinç ↔ üzüntü
  • az ↔ çok

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : “Dostluk” kavramı sizin için ne ifade ediyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dostluk, benim için güven, sevgi ve paylaşmak demektir. Dost, zor zamanımda yanımda olan, sevincimi ve üzüntümü paylaşan kişidir. Dostluk sayesinde kendimi güçlü ve mutlu hissederim.


Soru : “Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metnindeki soru işaretlerinin neden kullanıldığını belirtiniz. Soru işaretinin metindeki kullanımı dışında yaygın kullanılan alanlarını araştırarak öğreniniz. Bu alanlarla ilgili örnek cümlelerinizi yazınız.


Cevap :

Kim Kurtarsın Bu Ayıyı?” metninde soru işareti, başlıktaki gibi merak uyandırmak ve okuyucunun dikkatini çekmek amacıyla kullanılmıştır.
Soru işareti yaygın olarak şu alanlarda kullanılır:

  1. Soru cümlelerinin sonunda
    Örnek: Bugün derse hazırlanabildin mi?

  2. Cevabı kesin olarak bilinmeyen durumlarda
    Örnek: Bu eser 15. yüzyılda mı yazıldı (?).

  3. Alay, küçümseme veya belirsizlik bildiren cümlelerde
    Örnek: Sen de mi geleceksin (?)



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 76-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76, 77, 78, 79 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 76-77-78-79


Kurtuluş Savaşı günlerinde bir gün Mustafa Kemal, Ankara karargâhında yemek yerken masayı biraz renklendirmek ister. Masaya birkaç çiçek konulmasını önerir. Fakat o zamanlar Ankara’da Mustafa Kemal Paşa’nın masasını süsleyecek bir demet çiçek bulunamaz. Daha sonra Mustafa Kemal Çankaya’ya yerleştiğinde çiçek yetiştirmeye başlayacak, tarlalarda filizlenen çiçek fidanlarını arkadaşlarına göstererek “Bunlar, Ankara toprağı üzerinde kazandığımız zaferlerdir.” diyecektir.

Mavisel YENER / Öğretmenim Atatürk


1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Mustafa Kemal, yemek yediği yere niçin çiçek konulmasını önermektedir?


Cevap :  Masayı biraz renklendirmek ve ortamı daha güzel hâle getirmek için.


2. Mustafa Kemal, Çankaya’ya yerleştiğinde ne yapmıştır? 


Cevap : Çiçek yetiştirmeye başlamış ve tarlalarda filizlenen çiçek fidanlarını arkadaşlarına göstermiştir.


3. Mustafa Kemal’in tarlada filizlenen çiçek fidanları hakkında arkadaşlarına söylediği söz nedir?


Cevap : “Bunlar, Ankara toprağı üzerinde kazandığımız zaferlerdir.”


4. Metne uygun farklı bir başlık yazınız. 


Cevap :  Mustafa Kemal ve Çiçekleri


5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız. 


Cevap :

Metnin konusu: Mustafa Kemal’in yemek masasını çiçeklerle süsleme isteği ve çiçek yetiştirmesi.

Metnin ana düşüncesi: Küçük şeyler bile sevgi, özen ve başarı ile anlam kazanır; Mustafa Kemal’in doğaya ve başarılarına verdiği önem bunu gösterir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


6. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılmış sözcüklerin altını çiziniz. Noktalı yerlere cümlenin doğrusunu yazınız.


Cevap :

Dinazorlu kitapı okumayı çok sevdim.
Doğru Hali: Dinazorlu kitabı okumayı çok sevdim.

Aylemle tiren yolculuğu yapmak çok zevkliydi.
Doğru Hali: Aylemle tren yolculuğu yapmak çok zevkliydi.


7. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Bu sabah erkenden kalktım(;) Elimi(,) yüzümü yıkadım(,) kahvaltımı yapmak için mutfağa hızlıca yöneldim(.) Annem(,) gülümseyerek “Günaydın güzelim(!) Bugün çok erkencisin.” dedi(.)


8. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Bildirdikleri durumları işaretleyiniz.


Cevap :

  • Denizi izlemek huzur veriyor. = Duygu
  • Dürüstlük bütün iyiliklerin ve güzelliklerin temelidir. = Düşünce
  • Şekerli besinler zararlıdır. = Düşünce
  • Seni görmek beni mutlu etti. = Duygu

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


9. Aşağıda eş anlamları ile verilen sözcükleri bulup aynı renge boyayınız.


Cevap :

  • sonbahar – güz
  • fayda – yarar
  • seyahat – yolculuk
  • güven – itimat
  • yurt (eş anlamı verilmemiş, tek bırakılır)

10.Aşağıdaki soruların cevapları tabloda gizlidir. Soruların cevaplarını bularak boşluklara yazınız.


Nokta işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadeleri bulup numaralarını yazınız.

Cevap : (1, 3, 6)

Virgül işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadeleri bulup numaralarını yazınız.

Cevap : (2, 4, 5)

Nokta ve virgül işaretinin kullanıldığı yerleri belirten ifadelerin hangilerinin içinde eş anlamı olan sözcükler vardır? Bulup numaralarını yazınız.

Cevap :  (1, 2, 4, 5, 6)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


11. Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacada bularak yazınız.


Cevap :

  1. yargı → cümlenin bildirdiği yargı: duygu
  2. yazım kılavuzu → doğru yazımına bakılan kılavuz: yazım
  3. karşıt sözcük → eş anlamı: zıt
  4. posta yoluyla gönderilen yazımektup
  5. metinde ele alınan düşüncekonu
  6. şehir anlamında sözcükkent

12. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarının altını çiziniz.


Cevap :

• Çanakkale zaferi, tarihimizdeki en önemli zaferlerden biridir.
• Beden eğitimi dersinde herkez boy sırasına geçti.
• Yazdıklarımızı konturol edip hatalarımızı düzeltmeliyiz.

Doğrusu:

• Çanakkale Zaferi, tarihimizdeki en önemli zaferlerden biridir.
• Beden eğitimi dersinde herkes boy sırasına geçti.
• Yazdıklarımızı kontrol edip hatalarımızı düzeltmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 75. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Serbest Okuma Metni”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


18 MART ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ VE ÇANAKKALE DENİZ ZAFERİ

18 Mart 1915’te (bin dokuz yüz on beş) kazandığımız Çanakkale Zaferi, yakın tarihimizdeki en önemli zaferlerimizden biridir. (…)

Bugün bağımsız bir ülkede, özgür bir şekilde yaşayabiliyorsak bunu şanlı tarihimizdeki kahramanlarımıza ve onların kazandığı zaferlere borçluyuz.

Çanakkale Geçilmez!

Çanakkkale’de vatan savunmasının en ihtişamlı örneğini sergiledik. (…) Birinci Dünya Savaşı esnasında Çanakkale Boğazı’nı geçip İstanbul’a ulaşmaya çalışan düşman kuvvetlerine geçit vermedik ve “ÇANAKKALE GEÇİLMEZ!” dedik.

Yaşa, Mustafa Kemal Paşa Yaşa!

(…) Mustafa Kemal Paşa daha sonraki yıllarda Kurtuluş Savaşı’mıza liderlik etti. Milletimizle omuz omuza vererek yurdumuzu düşmanlardan kurtardı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu oldu.

Zelal ARABACI vd.
PTT Çocuk Dergisi (Kısaltılmıştır.)


Soru : Metni okuduktan sonra 2. temamızda öğrendiğimiz noktalama işaretlerini kullanarak defterimize cümleler yazalım.


Cevap :

18 Mart 1915’te kazanılan Çanakkale Zaferi, Türk tarihinin en değerli başarılarından biridir.

Bugün özgürce yaşayabiliyorsak, bunu kahraman askerlerimize borçluyuz.
Çanakkale asla geçilemez!

Birinci Dünya Savaşı sırasında düşman kuvvetleri Boğazı ele geçirmeye çalıştı; fakat biz buna izin vermedik.
Yaşa, Mustafa Kemal Paşa, yaşa!
Mustafa Kemal Paşa, Kurtuluş Savaşı’na önderlik etti ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdu.
Vatan savunmasında gösterilen cesaret ve fedakârlık asla unutulmamalıdır.
Türk askerlerinin azmi ve kararlılığı bizler için örnek teşkil eder.
Çanakkale Zaferi, milletimizin birlik ve beraberliğini simgeler.
Bu tarihi başarı, hepimizin gurur kaynağıdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!