2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 2. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde çocuklar hem ödevlerinde hem de günlük yaşamlarında öğrendiklerini uygulayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Metin Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha bilinçli bir şekilde yapmalarına katkı sağlar. Böylece öğrenciler derslere aktif katılır ve başarılarını artırırlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları “

4. ÖĞRENME ALANI YAŞADIĞIM YER VE ÜLKEM


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 45, 46, 47. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Tarihin ve Doğanın İzinde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19


Yönetim Birimlerini Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47


5. ÖĞRENME ALANI DOĞA VE ÇEVRE 


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Hava Olayları ve Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


Doğayı Gözlemlerim, Yönümü Bulurum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67


Afetlere Karşı Önlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


Proje Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


Tasarruf Bizim İşimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83


5. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


6. ÖĞRENME ALANI BİLİM, TEKNOLOJİ VE SANAT 


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Bilim İnsanları İyi ki Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Eskisi, Yenisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103


Hayat Sanatla Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


6. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları 2025-2026

İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


İlkokul 2025-2026 2. Sınıf Hayat Bilgisi Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için önemli bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde çocuklar hem ödevlerinde hem de günlük yaşamlarında öğrendiklerini uygulayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları “

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Hayat Bilgisi Metin Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha bilinçli bir şekilde yapmalarına katkı sağlar. Böylece öğrenciler derslere aktif katılır ve başarılarını artırırlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Kitap”


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

1. ÖĞRENME ALANI : BEN VE OKULUM


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


Karar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39


1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


2. ÖĞRENME ALANI SAĞLIĞIM VE GÜVENLİĞİM


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


Sağlıklı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


Dikkat, Levha Çıkabilir! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


2. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


3. ÖĞRENME ALANI AİLEM VE TOPLUM 


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


 x67Canım Ailem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86


Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87


Toplumda Nezaket ve Görgü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


Görevim, Sorumluluğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99


3. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin 4. ünite konularını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 44-45-46-47. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine katkı sağlar ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 4. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47


1. Uzak bir şehirden aile dostlarımızın bizi ziyaret edeceğini düşünelim. Misafirlerimizi yakın çevremizde hangi tarihî mekân ve doğal güzelliklere götürürüz? Aşağıdaki tabloyu başlıklara uygun şekilde dolduralım.


Cevap :

Yakın Çevremdeki Tarihî Mekânlar: Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım:

  • Topkapı Sarayı: Osmanlı padişahlarının yaşadığı saray, tarihi eserler ve Harem dairesi

  • Ayasofya: Bizans ve Osmanlı dönemlerinin izlerini taşıyan, cami ve müze olarak kullanılmış yapı

  • Sultanahmet Camii: Mavi çinileriyle ünlü, Osmanlı mimarisinin önemli örneklerinden

Yakın Çevremdeki Doğal Güzellikler: Boğaziçi, Belgrad Ormanı, Adalar

Misafirlerime Anlatacaklarımla İlgili Gezi Notlarım:

  • Boğaziçi: İstanbul’un eşsiz manzarası, köprüler ve tarihi yalılar

  • Belgrad Ormanı: Doğa yürüyüşleri için ideal, kuş ve bitki çeşitliliği

  • Adalar: Sessiz, huzurlu plajlar ve bisikletle gezilebilecek yollar


2. Aşağıdaki bulmacayı ipuçlarından yararlanarak dolduralım. 


Cevap :

  • Valinin yönettiği yerleşim yerinin adı = İl

  • Kaymakamın yönettiği yerleşim yerinin adı = İlçe

  • Belediye başkanının yönettiği birimin adı = Belediye

  • Muhtarın yönettiği yerleşim yerinin adı = Köy


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


3. Metni okuyup soruları cevaplayalım. 


Mustafa Kemal Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım anlatıyor:

Mustafa’m küçücük çocukken bile gayet temiz giyinirdi. Büyük adam tavırları takınır, herkesle büyükmüş gibi konuşurdu. Konu komşu herkes onu çok severdi. Çok zekiydi. Daha rüştiyede iken Selanik eşrafından Evranoszade Muhsin Bey’in oğluna ders verirdi.
Kılıç Ali (Kısaltılmıştır.)


a. Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken herkes tarafından sevilmesini sağlayan özellikleri nelerdir?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk’ün küçükken sevilmesini sağlayan özellikleri; temiz ve düzgün giyinmesi, olgun tavırlar takınması, insanlarla saygılı ve nazikçe konuşması ve zekâsıdır.


b. Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden hangilerinin sizde olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : Öğrencilik yıllarındaki özelliklerinden benimde bulunduğunu düşündüğüm; meraklı ve öğrenmeye hevesli olmam, derslerime dikkat etmem ve arkadaşlarımla iyi iletişim kurmamdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


4.Millî gün ve bayramlarla ilgili ifadeleri okuyalım. İfade doğruysa “Doğru” kutusunu, yanlışsa “Yanlış” kutusunu boyayalım. Boyanmayan heceleri yazarak şifredeki atasözüne ulaşalım.


Cevap :

İfadelerin Doğru/Yanlış Durumu:

  1. Baklava yapar, misafirlerimize ikram ederiz. → Doğru

  2. Kültürel mirasımızdır. → Doğru

  3. Birlik ve beraberliği güçlendirir. → Doğru

  4. Her millet millî gün ve bayramları aynı şekilde kutlar. → Yanlış

  5. Şehit ve gazilerimize saygı gösteririz. → Doğru

  6. Komşularımızı ziyaret eder, şeker toplarız. → Doğru

  7. Okulumuzu, sınıfımızı bayraklarla süsleriz. → Doğru

Şifre: Doğru/Yanlış kutularını boyamayan heceler birleştirildiğinde, şifreli atasözü ortaya çıkar: “Birlikten kuvvet doğar.”

Beş kelime: Birlik, paylaşma, kutlama, saygı, gurur

Cümle: Millî günlerde birlik içinde olmak, ülkemize olan sevgimizi gösterir.


5. Millî gün ve bayramların önemiyle ilgili aklımıza gelen beş kelimeyi yazalım. Yazdığımız kelimelerden birini seçerek cümle içinde kullanalım.


Cevap :

Kelime Listesi: birlik, coşku, tarih, paylaşma, kutlama

  • Birlik: Millî günlerde herkes birlik içinde olmalıdır.

  • Coşku: Bayramlarda büyük bir coşku yaşanır.

  • Tarih: Millî günler, ülkemizin tarihini hatırlamamıza yardımcı olur.

  • Paylaşma: Bayramlarda sevinçlerimizi paylaşma ile çoğaltırız.

  • Kutlama: Bayramlar aile ve arkadaşlarla kutlama yapma zamanıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Dinî gün ve bayramlarla ilgili ifadelerin yer aldığı kutuların altındaki harfleri boyayalım. Boyadığımız harfleri kutulara yazarak şifreyi bulalım.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44-45-46-47 Cevapları”

7. Dinî gün ve bayramlarla ilgili deneyimlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda ailem ve sevdiklerimle bir araya gelerek büyüklerimizin ellerini öptüm, bayramlaştım ve birlikte yemekler yedik; bu anıları arkadaşlarımla paylaştım.


8. Dinî gün ve bayramların neden önemli olduğunu söyleyelim. 


Cevap : Dinî gün ve bayramlar, paylaşma, yardımlaşma ve birlik duygusunu güçlendirdiği, aile ve toplum bağlarını kuvvetlendirdiği için önemlidir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramların kutlanışını ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayram Gelince Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41-42-43 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayram Gelince Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 38-39-40-41-42-43


1. Görsellerde hangi dinî gün ve bayramlarımız anlatılmaktadır? 


Cevap : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı anlatılmaktadır. 


2. Katıldığınız dinî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Dinî gün ve bayramlarda mutluluk, huzur ve paylaşma duygusu hissettim; ailem ve sevdiklerimle bir arada olmak beni çok sevindirdi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Bayram Hiç Kaçırılır mı?

Hacivat: Karagöz’üm, Karagöz’üm! Evden kaç gündür çıkmıyorsun. Gel bizim bahçeye de ciğerlerin bayram etsin.

Karagöz: Neee? Bugün bayram mı? Ah, ben bayramı nasıl kaçırdım!
Hacivat: Yok Karagöz’üm, yanlış anladın. Bir şeyi kaçırdığın yok. Gel de biraz temiz hava al, demek istiyorum.
Karagöz: Öyle desene Hacivat!
Hacivat: Bayram hiç kaçırılır mı? Ramazan gelecek, oruçlar tutulacak. Hep birlikte iftarlar yapılacak. Etrafımızı mutluluk, huzur, neşe saracak.
Karagöz: Öyle mi Hacı Cavcav? Demek bayram gelince dayanışma ve yardımlaşma olacak.
Hacivat: Elbette Karagöz’üm. Büyüklerimizin elini öpmeye gideceğiz. Kalabalık sofralar kurulacak.
Karagöz: Sofra mı dedin? Ah, bayram gelse de nineciğin o sarmalardan, baklavalardan yapsa!
Midemiz de bayram etse…


1. Karagöz ve Hacivat bayramlarda neler yapıyorlarmış? 


Cevap : Karagöz ve Hacivat bayramlarda birbirlerini ziyaret ediyor, büyüklerin ellerini öpüyor, iftarlar ve kalabalık sofralarla bayramı kutluyor, yardımlaşıyor ve birlikte mutluluk paylaşıyorlarmış.


2. Dinî gün ve bayramlarda neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Dinî gün ve bayramlarda ailemi ve akrabalarımı ziyaret ediyor, büyüklerin ellerini öpüyor, birlikte yemek yiyor, bayramlaşıyor ve sevinç ve paylaşma duygusunu yaşıyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Görsellerde dinî gün ve bayramlarla ilgili neler yapıldığını söyleyelim.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Dinî gün ve bayramları gruplar arasında paylaşalım.
➠ Seçtiğimiz dinî gün veya bayramı nasıl kutladığımızı sınıfta canlandıralım.
➠ Dinî gün ve bayramlarımızın niçin önemli olduğunu tartışalım.


Cevap : Görsellerde insanlar bayramlaşırken, yemekler hazırlarken ve birbirlerini ziyaret ederken görülüyordu. Sınıfta 4-5 kişilik gruplar oluşturduk ve her grup dinî gün ve bayramlarda yaptıklarını paylaştı. Seçtiğimiz bayramı canlandırarak büyüklerimizin ellerini öpme, bayramlaşma ve birlikte yemek yeme gibi etkinlikleri gösterdik. Daha sonra bayramların aile ve toplum birliğini güçlendirdiğini, paylaşma ve yardımlaşmayı teşvik ettiğini tartıştık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Malzemeler: kalem, kâğıt, boya kalemleri, makas, yapıştırıcı ve renkli karton

Uygulama Adımları
➠ Dinî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz dinî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir resim yapalım veya konuya uygun afiş tasarlayalım.

Resim yapacaksak
● Kâğıdı ve boya kalemlerini hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize karar verelim.
● Resmimizi yapalım.
Afiş hazırlayacaksak
● Karton, kâğıt, yapıştırıcı, makas gibi malzemeleri hazırlayalım.
● Ne çizeceğimize veya hangi görselleri kullanacağımıza karar verelim.
● Afişimize uygun bir slogan bulalım ve sloganı dikkat çekici bir biçimde yazalım.


➠ Çalışmamızda dinî gün ve bayramların önemini vurgulayalım. 


Cevap :

Seçtiğim bayram: Ramazan Bayramı

Resmimde ailemin ve komşularımızın bayramlaştığı, büyüklerin ellerinin öpüldüğü ve sofraların kurulduğu bir sahne çizdim. Renkli ve neşeli çizgilerle bayramın mutluluk ve paylaşma duygusunu gösterdim; çalışmamda dinî günlerin birlik, sevgi ve yardımlaşma için önemli olduğunu vurguladım.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım. 


Cevap : Hazırladığım resmi sınıfta arkadaşlarıma gösterdim, bayramın önemini ve bayramda yapılan etkinlikleri anlattım.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bayramlarımızın önemini ve kültürel değerlerimizi öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Bayramlarımızla Gururluyuz Metni Etkinlik Cevapları ile metinlerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz tamamlayabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin derslerdeki bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 32-33-34-35-36-37 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Bayramlarımızla Gururluyuz Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37


1. Afiş hangi millî gün ya da bayramla ilgili olabilir? Bildiğiniz diğer millî gün ve bayramlar hangileridir?


Cevap : Afiş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı konulu olabilir. Ayrıca diğer millî gün ve bayramlar arasında 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü ile Ramazan ve Kurban Bayramları yer alır.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda neler hissettiniz? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarda gurur, mutluluk ve birlik duygusu hissettim; ülkemizin değerlerini ve tarihini hatırlamak beni heyecanlandırdı.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları


Soru : ➣ Öğrencilerin konuşma balonlarında anlattıklarını okuyalım.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na iki ay önceden hazırlanmaya başladık. Okul töreninde halk oyunları gösterisi sunduk. Yöresel kıyafetlerimiz çok güzeldi.

30 Ağustos Zafer Bayramı’nda ailemle bandoyu dinledik. Türk Hava Kuvvetleri’nin SOLOTÜRK uçak gösterisini izledik.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı için melodika ile sınıfça koro gösterisi hazırladık.

15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’nde ailemle fotoğraf sergisini gezdik. Sinevizyon gösterisini izledik.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda el işi kâğıtlarından süsler yaptık. Sınıfımızı süslerle ve bayraklarla donattık.


1. Anlatılan millî gün ve bayramlardan hangilerine katıldınız? 


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı, 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü ve 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na katıldım.


2. Katıldığınız millî gün ve bayramlarda yaptığınız benzer ve farklı etkinlikler nelerdir?


Cevap

Benzer etkinlikler: Törenlere katılmak, gösteriler izlemek ve sınıfı süslemek.

Farklı etkinlikler: Bazılarında halk oyunları veya koro gösterisi yaptım, bazılarında ise sinevizyon veya fotoğraf sergisi izledim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Cevap

Haydi Bayrama! 

O sabah kardeşim ve ben gözlerimizi heyecanla açtık. Günlerdir bütün köy bayrama hazırlanıyorduk. Annem mutfaktan seslendi: “Haydi, yarışmanın yumurtaları hazır!” Okul yolunda kalbimiz küt küt atıyordu. Vardığımızda çocuklar yürüyüş için çoktan sıraya girmişti. Önde büyük sınıflardan bir kız ve bir erkek öğrenci, kocaman bayrağımızı gururla taşıyordu. Arkada okulun bando takımı ve biz vardık. Köy halkı yürüyüşümüzü alkışlarla destekledi. Köy meydanından da geçtikten sonra okul bahçesine döndük.

Mustafa Kemal Atatürk ve şehitlerimiz için saygı duruşuyla başlayan tören İstiklâl Marşı ile devam etti. Muhtarımızın konuşmasından sonra sıra köyün en yaşlısının konuşmasına geldi. “Aferin çocuklar! Siz böyle birlik ve beraberlik içinde oldukça hep güçlü olacaksınız.” diyerek bizi tebrik etti. Sonra şiirler, şarkılar, halk oyunu gösterileri…

Sırada kaşıkla yumurta taşıma, yoğurt yeme ve çuval yarışı vardı. Birbirimizin hâline bakıp güldük, eğlendik. Eve dönünce dedem bizi karşısına aldı. “Evlatlar!” dedi. “Bayramlar paylaştıkça güzeldir, insanları bir araya getirir. Bu anılarınızı hiç unutmayın. Büyüdüğünüzde siz de torunlarınıza anlatacaksınız.”


1. Köyün en yaşlısı konuşmasında ne demek istemiştir? 


Cevap : Köyün en yaşlısı, birlik ve beraberlik içinde olmanın gücü artırdığını ve bu bayram anılarını unutmayarak geleceğe aktarmalarını istemiştir.


2. Millî gün ve bayramlarımız niçin önemlidir? 


Cevap : Millî gün ve bayramlarımız, ülkemizin tarihini ve değerlerini hatırlamak, birlik ve beraberliği güçlendirmek ve kültürel mirasımızı yaşatmak için önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Millî gün ve bayramlardan birini seçelim.
➠ Seçtiğimiz millî gün ve bayramın önemini anlatan özgün bir şiir veya şarkı yazalım.

Şiir yazacaksak
● Şiirimize başlık belirleyelim.
● Şiirimizde duygularımızı birbirine uyumlu sözcükler ile ifade etmeye çalışalım.
● Şiirimizin etrafına kenar süsü çizebilir, kenar süsünü boyayabiliriz.
Şarkı yazacaksak
● Şarkı sözlerini yazalım.
● Şarkımıza ezgi belirleyelim.
● Bir müzik aleti çalmayı biliyorsak şarkı sözlerine müzik aletimizle eşlik edelim.
● Dilersek boş kutu, tahta kaşık gibi malzemeleri de müzik aleti olarak kullanabiliriz.


➠ Çalışmamızda millî gün ve bayramların önemini vurgulayalım.


Cevap

Seçtiğim millî gün: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Şiir Başlığı: “Bayram Sevinci”
Şiir:
Bayram geldi, yüzler gülüyor,
Çocuklar koşuyor, herkes coşuyor.
Ulusal egemenlik elimizde,
Sevgi ve dostluk kalbimizde.

Bayraklar dalgalanıyor gökyüzünde,
Şarkılar, oyunlar süzüyor her köşede.
Birlik ve beraberlik içinde olalım,
Sevinçle, umutla her gün bayram yapalım.

Kenarlara rengârenk süsler çizdim ve boyadım; şiirim millî günün önemini, birlik ve coşkuyu vurguluyor.


➠ Hazırladığımız çalışmayı arkadaşlarımıza sunalım.


Cevap :  Hazırladığım şiiri sınıfta arkadaşlarıma okudum, bayramın coşkusunu ve önemini onlarla paylaştım.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik hayatını öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı :Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni Etkinlik Cevapları ile metindeki bilgileri doğru anlayabilir ve etkinlikleri eksiksiz yapabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 26-27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirmesine katkı sağlar ve başarılarını artırır. Bu sayede hem öğretmenler hem de öğrenciler, ders materyallerini verimli kullanabilir ve öğrenme sürecini eğlenceli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30-31 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinliklerde rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Mustafa Kemal Atatürk Nasıl Bir Öğrenciydi? Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31


Soru : Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki ifadelerden uygun olanları yazalım.


Cevap :

a. Mustafa Kemal Atatürk Selanik şehrinde doğdu.
b. Mustafa Kemal Atatürk’ün annesinin adı Zübeyde Hanım’dır.
c. Mustafa Kemal Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza Bey’dir.
ç. Mustafa Kemal Atatürk Dolmabahçe Sarayı’nda vefat etmiştir.
d. Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarı, Anıtkabir, Ankara’dadır.


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ile ilgili başka neler biliyorsunuz?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurmuş, eğitim ve hukuk alanında birçok yenilik yapmış, Türk milletinin çağdaşlaşması için çalışmış ve “Yurtta barış, dünyada barış” ilkesini benimsemiştir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 27 Cevapları


Soru : ➣ Mustafa Kemal Atatürk’e ait anı örneğini okuyalım.


Atatürk’ün evindeki yardımcısı Cemal Granda anlatıyor:

Bir gün yine Atatürk, tarihle ilgili kalın bir kitap okuyordu. Öylesine dalmıştı ki çevresini görecek hâli yoktu. Bir sürü yurt sorunu dururken devlet başkanının kendini tarihe vermesi Vasıf Çınar’ın biraz canını sıkmış olacak ki Atatürk’e şöyle dediğini duydum:

̶ Paşam! Tarihle uğraşıp kafanı yorma. 19 Mayıs’ta kitap okuyarak mı Samsun’a çıktın?

Atatürk, Vasıf Çınar’ın bu çok samimi yakınmasına gülümseyerek şöyle karşılık verdi:

̶ Ben çocukken fakirdim. İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydı bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım.

Turhan Gürkan
(Kısaltılmıştır.)


1. Mustafa Kemal Atatürk, Vasıf Çınar’a verdiği cevapla ne demek istemiştir?


Cevap : Atatürk, okumaya ve öğrenmeye verdiği önemin yaptıklarını başarmasında çok etkili olduğunu anlatmak istemiştir.


2. Mustafa Kemal Atatürk sınıf arkadaşınız olsaydı nasıl bir arkadaşlığınız olurdu? 


Cevap :  Atatürk sınıf arkadaşım olsaydı, çok meraklı, öğrenmeye hevesli ve yardımsever bir arkadaşım olurdu; birlikte çalışmayı ve birbirimizden bir şeyler öğrenmeyi severdik.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları 

➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarına ait anılarından birini seçelim.
➠ Seçmiş olduğumuz anıyı sınıfta canlandırarak yorumlayalım.


1. Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarına ait anılarını canlandırdığınızda neler hissettiniz?


Cevap : Anıları canlandırırken Atatürk’ün azmini, merakını ve öğrenmeye olan sevgisini hissettim; onun gibi çalışkan ve kararlı olmak istedim.


2. Mustafa Kemal Atatürk’ün elde ettiği başarıların öğrencilik yıllarındaki özellikleriyle ilgisi var mıdır? Neden?


Cevap :  Evet, Atatürk’ün başarıları öğrencilik yıllarındaki azim, disiplin ve öğrenmeye düşkünlüğü sayesinde mümkün olmuştur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün öğrencilik yıllarıyla ilgili öğrendiğimiz anılardan birini seçelim. Seçtiğimiz anıyı resim çizerek anlatalım.


Cevap :

Seçtiğim anı, Atatürk’ün çocukken kitaplara olan düşkünlüğüdür. Resmimde, Atatürk’ü masasında kitap okurken ve etrafında defter, kalemler varken çizdim; bu şekilde onun öğrenmeye olan sevgisini ve azmini gösterdim.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Yönetim Birimlerini Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 20-21-22-23-24-25 Sayfa Cevapları, öğrencilerin yönetim birimlerini öğrenmesini kolaylaştırır. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin hem ders içinde hem de evde etkinlikleri doğru yapabilmesi için hazırlanmıştır. Bu bağlamda, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Yönetim Birimlerini Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere günlük yaşamda karşılaştıkları yönetim kavramlarını anlamada yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları”

Ayrıca 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25 Cevapları, öğrencilerin ödevlerini yaparken doğru yönlendirilmesini sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem konuyu daha kolay kavrar hem de etkinlikleri eksiksiz tamamlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 20-21-22-23-24-25 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecine rehberlik eden önemli kaynaklardan biridir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Yönetim Birimlerini Tanıyorum  Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25


Soru : ➣ Metni okuyalım.


Oyun Parkı

Ömer ve Masal, mahallelerinde arkadaşlarıyla oyun oynayabilecekleri bir oyun alanı olmadığı için üzülüyorlardı. Mahallelerindeki boş alanın belediyeye ait olduğunu öğrenmişlerdi. Buraya mahalledeki arkadaşları ile oynayabilecekleri bir oyun parkı yapılmasını istiyorlardı. Parkta özel gereksinimli arkadaşlarına uygun oyuncaklar olduğunu hayal ettiler.


Soru : Ömer ve Masal, bu durumda nereye başvurabilirler?


Cevap : Ömer ve Masal, oyun parkı yapılması için belediyeye başvurabilirler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Soru : ➣ Noktalı alanlara yaşadığımız yerlerin adlarını yazalım.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir. 

İl 
İlçe 
Köy/Mahalle :


Soru : ➣ Bu yerlerin yönetiminden kimlerin sorumlu olduğunu araştıralım.


Cevap : İlin yönetiminden vali, ilçenin yönetiminden kaymakam, köyün yönetiminden muhtar, mahallenin yönetiminden ise yine muhtar sorumludur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları 

➠ Yaşadığımız yerin yönetim birimlerinden birine öğretmenimizin rehberliğinde bir gezi düzenleyelim.
➠ Aşağıdaki görüşme formunu kullanarak yaşadığımız yerin yöneticisi ile görüşme yapalım.
➠ Aldığımız cevapları noktalı alanlara yazarak formu dolduralım.


Cevap :

GÖRÜŞME FORMU

Görüşmeyi Yapan Kişinin Adı Soyadı:

Görüşme Konusu: Yaşadığımız yerin yönetimi

Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
— Ben …, yaşadığınız yerde yönetici olarak görev yapıyorum.

Görevleriniz nelerdir?
— Mahalle/Köy/İlçe halkının ihtiyaçlarını takip etmek, resmi işleri yürütmek, düzeni ve güvenliği sağlamak, halkın sorunlarını ilgili kurumlara iletmek.

Size bu görevde kimler yardımcı oluyor?
— Belediye çalışanları / aza heyeti / emniyet görevlileri / muhtarlık çalışanları gibi kişiler yardımcı oluyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


1. Yönetim birimlerindeki yöneticileri tanımlarıyla eşleştirelim.


Cevap :

a. Muhtar → 4. Köy ya da mahalledeki belirli işleri yürüten kişidir.
b. Belediye başkanı → 2. İl ve ilçelerdeki temizlik, ulaşım gibi hizmetlerin yürütülmesinden sorumlu kişidir.
c. Kaymakam → 3. Bir ilçenin yönetiminden sorumlu en yetkili kişidir.
ç. Vali → 1. Bir ilin yönetiminden sorumlu en yetkili kişidir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 19. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19 Sayfa Cevapları, öğrencilerin performans görevlerini yaparken konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, hem öğretmenler hem de veliler için öğrencilerin ders etkinliklerini takip etmeyi kolaylaştırır. Bu sayede öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları ile verilen görevleri doğru ve eksiksiz şekilde yapabilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 19. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 19 Cevapları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine katkı sağlar ve ödevlerde yol gösterici olur. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders süreci daha verimli ve anlaşılır hâle gelir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19 Sayfa Cevapları, etkinliklerde rehber niteliği taşır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Performans Görevi Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 19 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım. 

Süre : İki ders saati
Konu : Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikler
Görev : Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikler ile ilgili afiş, poster, sun

Malzemeler: makas, kâğıt, kalem, yapıştırıcı ve boya kalemleri

Uygulama Adımları 

➠ Sınıf arkadaşlarımızla 5-6 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Tarihî mekân veya doğal güzellik ziyaretimizden edindiğimiz bilgi ve deneyimlerimizden yola çıkarak bir ürün hazırlayalım.
➠ Hazırlayacağımız ürüne grup arkadaşlarımızla karar verelim (afiş, poster, sunu vb.).
➠ Ürünümüzde millî ve manevi değerlere sahip çıkmanın ve bunlara saygı duymanın önemini de vurgulayalım.
➠ Ürünümüzü görsellerle destekleyelim.
➠ Hazırladığımız ürünü sınıf arkadaşlarımıza sunalım ve sınıf panosunda sergileyelim.


Cevap :  Sınıfta 5-6 kişilik gruplar oluşturduk. Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikler hakkında topladığımız bilgileri kullanarak bir afiş hazırlamaya karar verdik.

Afişimizi renkli kâğıtlar, resimler ve görsellerle süsledik. İçine hem tarihî mekânların geçmişimizi hatırlattığını hem de doğal güzelliklerin korunması gerektiğini yazdık. Millî ve manevi değerlerimize sahip çıkmanın önemini vurguladık. Hazırladığımız afişi sınıfa sunduk ve sınıf panosunda sergiledik.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 14-15-16-17-18. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Tarihin ve Doğanın İzinde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 14-15-16-17-18 Sayfa Cevapları, öğrencilerin tarih ve doğa ile ilgili konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, öğretmenler ve veliler için öğrencilerin ders takibini kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı 4. Öğrenme Alanı : Tarihin ve Doğanın İzinde Metni Etkinlik Cevapları ile etkinliklerdeki bilgileri doğru anlayabilir ve soruları eksiksiz çözebilirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap 14-15-16-17-18. Sayfa Cevapları”

Özellikle 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı Sayfa 14, 15, 16, 17, 18 Cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirerek başarılarını artırmasına katkı sağlar. Böylece hem öğretmenler hem de öğrenciler dersleri daha verimli hâle getirebilir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 14-15-16-17-18 Sayfa Cevapları, ödev ve etkinlikler için önemli bir rehber niteliğindedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Tarihin ve Doğanın İzinde Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 2. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18


1. Görsele göre Tokat’ta yer alan tarihî mekânlar nelerdir? 


Cevap : Zile Kalesi, Tokat Kalesi, Hıdırlık Köprüsü.


2. Görselde tarihî mekânlar dışında neler görüyorsunuz? 


Cevap : Ballıca Mağarası, Kaz Gölü, Zinav Kanyonu.


3. Yakın çevrenizde ziyaret ettiğiniz tarihî mekân ve doğal güzellikler nelerdir?


Cevap :

İstanbul:
Tarihî mekânlar → Topkapı Sarayı, Ayasofya, Sultanahmet Camii
Doğal güzellikler → Boğaziçi, Belgrad Ormanı, Adalar

Ankara:
Tarihî mekânlar → Anıtkabir, Ankara Kalesi
Doğal güzellikler → Atatürk Orman Çiftliği, Kuğulu Park

Hatay:
Tarihî mekânlar → Habib-i Neccar Camii, Saint Pierre Kilisesi
Doğal güzellikler → Harbiye Şelaleleri, Samandağ Sahili

Antalya:
Tarihî mekânlar → Kaleiçi, Aspendos Antik Tiyatrosu
Doğal güzellikler → Düden Şelalesi, Konyaaltı Plajı

İzmir:
Tarihî mekânlar → Agora Ören Yeri, Saat Kulesi
Doğal güzellikler → Efes Antik Kenti çevresi, Çeşme Sahilleri

Muğla:
Tarihî mekânlar → Bodrum Kalesi, Knidos Antik Kenti
Doğal güzellikler → Ölüdeniz, Dalyan, Marmaris Koyları

Gaziantep:
Tarihî mekânlar → Gaziantep Kalesi, Zeugma Mozaik Müzesi
Doğal güzellikler → Rumkale, Yesemek Açık Hava Müzesi


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 15 Cevapları


Soru : Gezdiğimiz tarihî mekân ya da doğal güzelliklere ilişkin deneyimlerimizi arkadaşlarımızla sözlü olarak paylaşalım.


Cevap :  Gezdiğim tarihî mekânlarda geçmişin izlerini görerek çok etkilendim, doğal güzelliklerde ise huzur buldum; bu deneyimlerimi arkadaşlarımla paylaşmak bana mutluluk verdi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 18 Cevapları


Soru : ➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Uygulama Adımları
➠ Yakın çevremizdeki tarihî mekân ve doğal güzellikleri araştıralım.
Bunun için aile büyüklerimizden yardım alabiliriz. Ailemizle genel ağda Türkiye Kültür Portalı’nı ziyaret edebilir, keşfetmek istediğimiz ille ilgili ayrıntılı bilgi edinebiliriz.
➠ Araştırma yaptığımız tarihî mekân ya da doğal güzelliklerden birine öğretmenimizin rehberliğinde gezi planlayalım. Sınıfça sanal müze gezisi de yapabiliriz.
➠ Gezi sırasında ziyaret ettiğimiz tarihî mekân ya da doğal güzellikle ilgili merak ettiklerimizi gezi rehberimize veya öğretmenimize soralım.
➠ Araştırmalarımızdan ve yaptığımız geziden sonra yakın çevremizde bulunan tarihî mekân ya da doğal güzelliklerin belirgin özelliklerini listeleyelim


➣ Geziden ve araştırmalarımızdan sonra notlarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Araştırmalarım ve gezi sonucunda tarihî mekânların geçmişimizi yansıttığını, doğal güzelliklerin ise ülkemizin eşsiz değerleri olduğunu gördüm. Notlarımı sınıfta paylaşarak arkadaşlarıma da aktardım.


➣ Tarihî mekân ve doğal güzelliklerimize sahip çıkmanın önemini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  Tarihî mekân ve doğal güzelliklerimize sahip çıkmak, hem geçmişimizi korumak hem de gelecek nesillere aktarmak için çok önemlidir. Onları korumazsak hem tarihimiz hem de doğal güzelliklerimiz yok olabilir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 100-101. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap 3. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin konuları pekiştirmesine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 3. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin gözden geçirilmesini sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 100-101. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 100, 101 Cevapları, öğrencilerin hem bilgilerini ölçmelerine hem de eksiklerini tamamlamalarına destek olacak niteliktedir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 3. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 100-101


1. Ailenin önemini anlatan kısa bir metin yazalım. 


Cevap : Aile, sevgi ve saygının öğrenildiği ilk yerdir. Birlikte geçirilen zaman aile bağlarını güçlendirir ve bizi mutlu eder.


2. Aşağıdaki örnek durumları nezaket ve görgü kurallarına uygun olacak şekilde tamamlayalım. 


a. Ailemle toplu taşıma aracında oturarak seyahat ederken yaşlı veya hamile birini görürsem

Cevap : Yanımdaki kişiye haber vererek birlikte yaşlı ya da hamile kişiye yer açarız.


b. Ailemle gittiğimiz misafirlikte ikram zamanı geldiğinde

Cevap : İkramı kabul ederken büyüklerimden sonra alır ve saygılı davranırım.


c. Okula giderken komşumuz ile karşılaşırsak

Cevap : Selam verir, halini hatırını sorarım.


ç. Bir arkadaşımız kantin sırasında önümüze geçtiğinde

Cevap : Ona kızmadan, “Lütfen sıranı arkadan bekler misin?” derim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları


3. Günlük yaşamda üzerimize düşen görev ve sorumluluklarla ilgili ifadeleri eşleştirerek tamamlayalım. Boş bırakılan yuvarlak alanlara tamamladığımız ifadelerin numaralarını yazalım. 


Cevap :  

a. Su ve elektrik gibi kaynakları = 6- Tasarruflu kullanırız.
b. Okulda derslerimizi = 3- Dikkatle dinleriz.
c. Odamızı ve eşyalarımızı = 1- Temiz ve düzenli tutarız.
ç. Çevremizdeki insanları rahatsız etmemek için = 7- Gürültü yapmayız.
d. Görev ve sorumluluklarımızı = 5- Zamanında ve eksiksiz yaparız.
e. Kantin ve market gibi yerlerde =  2 – Sıramızı bekleriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!