2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Görevim, Sorumluluğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin sorumluluk bilinci geliştirmelerine katkı sağlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Görevim, Sorumluluğum Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara evde ve okulda görevlerini yerine getirmenin önemini öğretir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, öğrencilerin sorumluluk kavramını anlamalarını ve günlük yaşamda uygulamalarını sağlayan etkinlikleri içerir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Görevim, Sorumluluğum Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 94-95-96-97-98-99


➣ Görselleri inceleyelim. İki görsel arasındaki farkları bulalım ve yuvarlak içine alalım.


Cevap

“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 94-95-96-97-98-99 Cevapları”

1. Görseller arasındaki farkların sebebi ne olabilir? 


Cevap :  Odanın dağınık olmasından kaynaklanıyor.


2. Aile içindeki görev ve sorumluluklarınız nelerdir?


Cevap :  Çöpleri çöp kutusuna atarım, oyuncaklarımı kaldırırım, kardeşime destek olur ve ev işlerinde küçük görevler üstlenirim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 95 Cevapları


➣ Yakın çevremizde üzerimize düşen görev ve sorumluluklara iki örnek yazalım. 


Cevap :  

  1. Toplu taşıma araçlarında yaşlılara yer vermek.
  2. Apartman içinde gürültü yapmamaya dikkat etmek.
  3. Hayvanlara zarar vermemek ve onları korumak.
  4. Trafik kurallarına uymak ve karşıdan güvenli geçmek.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: makas, kâğıt, kalem ve zımba

Uygulama Adımları 

➠ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 7’yi noktalı yerlerden keselim. Beyaz veya renkli kâğıtları da kapak boyutunda keserek yedi tane iç sayfa hazırlayalım.
➠ Kapak ve iç sayfalarımızı ortadan ikiye katlayalım. Sayfalarımızı kapağımız dışta kalacak şekilde iç içe yerleştirelim. Katladığımız yerlerin aynı tarafta olmasına dikkat edelim.
➠ Hazırladığımız günlüğün dağılmaması için günlüğü katladığımız kenarından zımbalayalım.
➠ Günlüğün her bir sayfasına haftanın günlerini sırayla yazalım.
➠ Günlük yaşamda yerine getirdiğimiz görev ve sorumlulukları hazırladığımız günlüğe gün gün yazalım.
➠ Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. Aşağıdaki soruların cevaplarını sınıf arkadaşlarımızla tartışalım.


1. Sizin ve arkadaşlarınızın görev ve sorumlulukları arasındaki benzerlik ve farklılıkların sebepleri nelerdir?


Cevap :  Herkesin ailesinde kuralları, ihtiyaçları ve yaşam biçimi farklı olduğu için sorumluluklarımız da değişir; ama ortak görevlerimiz temiz olmak, derslerimize çalışmak ve saygılı davranmaktır.


2. Görev ve sorumlulukları yerine getirmek neden önemlidir?


Cevap :  Çünkü görev ve sorumluluklarımızı yerine getirdiğimizde işler kolaylaşır, herkesin yaşamı düzenli olur ve toplumda huzur sağlanır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları


➣ Görev ve sorumluluk günlüğümüzden yararlanarak aşağıdaki davranış takip çizelgesini dolduralım. Davranışlarımıza uygun olarak “her zaman”, “bazen” veya “hiçbir zaman” seçeneklerinden birini işaretleyelim. Boş satırlara başka görev ve sorumluluklarımız varsa yazıp işaretleyelim. 


Cevap :  

  1. Odamı temiz ve düzenli tutarım. (Her zaman)
  2. Giysilerimi temiz ve düzenli kullanırım. (Her zaman)
  3. Kişisel temizliğime özen gösteririm. (Her zaman)
  4. Yapabileceğim işlerde aileme yardım ederim. (Bazen)
  5. Sınıf, kantin, tuvalet, park gibi ortak alanları özenli ve temiz kullanırım. (Her zaman)
  6. Okula zamanında giderim. (Her zaman)
  7. Derslerimi dikkatle dinlerim. (Her zaman)
  8. İnsanlara saygılı ve nazik davranırım. (Her zaman)
  9. İhtiyaç duyduklarında arkadaşlarıma yardımcı olurum. (Bazen)
  10. Kitaplarımı ve defterlerimi düzenli kullanırım. (Her zaman)
  11. Evde verilen ödev ve görevleri zamanında yaparım. (Bazen)


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Toplumda Nezaket ve Görgü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin sosyal davranış ve nezaket kurallarını öğrenmelerini destekler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Toplumda Nezaket ve Görgü Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara toplumsal ilişkilerde saygı, görgü ve empati bilinci kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93 Cevapları, öğrencilerin nezaket ve görgü kurallarını anlamalarını ve günlük yaşamda uygulamalarını sağlayan etkinlikleri içerir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Toplumda Nezaket ve Görgü Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 88-89-90-91-92-93


➣ Aşağıdaki durumlarda kullanılması gereken nezaket ifadelerini bulmacada uygun yerlere yazalım.


Cevap

1. Parkta arkadaşımla karşılaştığımda (MERHABA)
2. Uyku saatim geldiğinde yatmaya giderken (İYİ UYKULAR)
3. Sabah komşumuzla karşılaştığımda (GÜNAYDIN)
4. Arkadaşımdan yardım isterken (LÜTFEN)
5. Yemeğimizi yapan kişilere yemeği bitirdiğimizde (ELİNİZE SAĞLIK)
6. Kardeşimin oyuncağına yanlışlıkla zarar verdiğimde (ÖZÜR DİLERİM)
7. Arkadaşım yiyeceğini benimle paylaştığında (TEŞEKKÜR EDERİM) 


1. Bulmacada yazdıklarınız dışında kullandığınız nezaket ifadeleri nelerdir? 


Cevap : Buyurun, affedersiniz, memnun oldum gibi ifadeler nezaket göstergesidir.


2. Aile içinde dikkat ettiğiniz nezaket kuralları nelerdir? 


Cevap : Anne ve babama teşekkür ederim, kardeşlerime nazik davranırım ve kibar olurum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 89 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: 3 adet sarı kâğıt, 3 adet beyaz kâğıt ve kalem

Uygulama Adımları 

➠ Sınıf arkadaşlarımızla 6 grup oluşturalım.
➠ 3 grup beyaz, 3 grup sarı alacak şekilde kâğıtları paylaşalım.
➠ Beyaz kâğıt alan gruptaysak toplumsal yaşamda uymamız gereken nezaket kurallarını yazalım.
➠ Sarı kâğıt alan gruptaysak toplumsal yaşamda uymamız gereken görgü kurallarını yazalım.
➠ Yazdığımız kâğıdı diğer renkte kâğıt olan bir grupla değiştirelim.
➠ Diğer gruptaki arkadaşlarımızın yazdıklarını okuyarak yazılanların altına biz de bir kural yazalım.
➠ Etkinlik tamamlandıktan sonra grup olarak tahtaya çıkarak yazdığımız kuralları okuyalım.


1. Etkinlikte yazılan nezaket ve görgü kurallarından hangilerine günlük yaşamınızda uyuyorsunuz?


Cevap : Selam veriyorum, yemeği yapanlara teşekkür ediyorum, aileme ve öğretmenime saygılı davranıyorum.


2. Günlük yaşamınızda nezaket ve görgü kurallarına uygun olmayan davranışlarla karşılaşırsanız neler hissedersiniz?


Cevap : Kızarım ve insanların kendilerine ve başkalarına saygılı olmasını isterim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: torba, kâğıt, makas ve kalem

Uygulama Adımları 

➠ Sınıftaki öğrenci sayısı kadar küçük kâğıt parçaları hazırlayalım.
➠ Kâğıtların yarısına “Nezaket ve Görgü Takımı”, yarısına da “Farkındalık Takımı” yazalım.
➠ Kâğıtları bir torbaya atalım.
➠ Sırayla kâğıt çekerek hangi takımın üyesi olduğumuzu belirleyelim. Ancak arkadaşlarımıza söylemeyelim.
➠ Nezaket ve görgü takımında görevliysek gün boyunca her fırsatta arkadaşlarımıza nezaket ve görgü kurallarına uygun davranışlar sergileyelim.
➠ Farkındalık takımındaysak gün boyunca gözlemlediğimiz nezaket ve görgü kurallarına uygun olan davranışları not edelim.


1. Gün boyunca uyduğunuz ya da gözlemlediğiniz nezaket ve görgü kuralları nelerdir?


Cevap : Selam verdim, yemeği yapanlara teşekkür ettim ve aileme ve öğretmenime saygılı davrandım.


2. Toplumsal yaşamda nezaket ve görgü kurallarına uymak neden önemlidir?


Cevap : Herkesin birbirine saygılı olmasını sağlar ve sorunların çıkmasını önler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 93 Cevapları


➣ Aşağıdaki kontrol listesini inceleyelim. Uyduğumuz nezaket ve görgü kuralları için “evet”, uymadıklarımız için “hayır” seçeneğini işaretleyelim. Listeyi çoğaltarak haftalık olarak kullanabiliriz. Boş satırlara uygulanması gereken başka nezaket veya görgü kurallarını yazıp işaretleyelim.


Cevap :  

  1. Başkalarıyla iletişim kurarken onlara karşı nazik davranırım. (Evet)
  2. İletişim kurduğum kişiye saygılı ve anlayışlı davranırım. (Evet)
  3. Hatalı davrandığım durumlarda özür dilerim. (Evet)
  4. “Teşekkür ederim, lütfen” gibi nezaket ifadelerini kullanırım. (Evet)
  5. Gerekli yerlerde sıranın bana gelmesini sabırla beklerim. (Evet)
  6. Ağzımda yiyecek varken konuşmam. (Evet)
  7. Yemeklerde çatal, kaşık ve peçete kullanırım. (Evet)
  8. Sofraya ailemle beraber oturup sofradan ailemle beraber kalkarım. (Evet)
  9. Arkadaşlarımla oyun oynarken adil davranırım. (Evet)
  10. Başkalarının eşyalarını izinsiz kullanmam. (Evet)
  11. Yardım isterken kibar olurum. (Evet)
  12. Topluluk içinde bağırmadan konuşurum. (Evet)
  13. Misafirleri karşılarken gülümserim ve selam veririm. (Evet)
  14. Ailem ve arkadaşlarımın fikirlerine saygı gösteririm. (Evet)


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 87. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin öğrenilen bilgileri uygulamalı olarak pekiştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları, çocukların proje ve görevleri tamamlamalarını rehberlik eder.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 87. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarına ve etkinlikleri eksiksiz yapmalarına katkı sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 2. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 87 Cevapları


➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım. 

Süre : İki ders saati
Konu : Ailenin önemi
Görev : Ailenin önemiyle ilgili bir hikâye yazmak ve hikâyemize uygun görseller hazırlamak

Uygulama Adımları 

➠ Hikâyemizin kahramanlarını belirleyelim.
➠ Hikâyemizde yer alacak olayları planlayalım.
➠ Hikâyemizde aile birliğinin korunmasında sevgi ve saygının önemini anlatalım.
➠ Ailece geçirilen vakitlerin, aile bireylerinin birbirine gösterdiği saygının aile içi iletişimi güçlendirmedeki önemine yer verelim.
➠ “Ekler” bölümündeki Ek 6’yı kullanarak hikâyemizi planımıza göre yazalım.
➠ Yazdığımız hikâyeye uygun görseller hazırlayalım.
➠ Hikâyemize uygun başlık yazalım.


Cevap :

“Ailemle Mutlu Günler”

Hikâyemde kahramanlarım Zeynep ve anne-babası. Zeynep okuldan yorgun gelince ailesi ona destek olur, birlikte yemek yapar ve sohbet ederler. Hikâyede aile vakit geçirmenin ve saygılı olmanın önemi vurgulanıyor. Görsellerde Zeynep’in ailesiyle mutfakta ve oturma odasında birlikte vakit geçirdiği sahneleri çizdim.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 82-83-84-85-86. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Canım Ailem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin aile kavramını anlamalarına ve değerler geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Canım Ailem Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara aile içindeki sevgi, saygı ve sorumluluk bilincini kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 82-83-84-85-86. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, öğrencilerin aile ilişkilerini anlamalarını ve günlük yaşamda olumlu davranışlar geliştirmelerini destekleyen etkinlikleri içerir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Canım Ailem Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 82-83-84-85-86


1. “Çekirdek aile” ve “geniş aile” denildiğinde ne anlıyorsunuz? 


Cevap : Çekirdek aile evde birlikte yaşayan küçük ailedir; geniş aile ise akrabalarla birlikte olan büyük ailedir.


2. Görsellerden hangisi çekirdek aileye, hangisi geniş aileye örnektir? 


Cevap :  Birinci görsel geniş aile yer alırken, ikinci resimde ise çekirdek aile yer almaktadır. 


3. Aileniz sizin için neden önemlidir?


Cevap :  Ailem beni korur, ihtiyaçlarımı karşılar ve bana yol gösterir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 83 Cevapları


› Günlük örneğini inceleyerek etkinliği cevaplayalım. 

Sevgili Günlük,

Bugün cumartesi, hava güneşli. Hafta sonları hava güzelse kahvaltıyı balkonda yaparız. Ancak bir süredir balkonumuzu “kuş ailesi” kullanıyor. Birkaç hafta önce balkondaki çiçekleri sularken güzeller güzeli bir kumru ile göz göze geldim. Güzel kumru meğer bizim saksıya yumurtlamış. O günden sonra balkon manzarası oldu mu sana kumru manzarası? Anne ve baba kuş yumurtaları gözleri gibi korudular. Beslenmeye bile sırayla gittiler. Biz de onları merak ve sevgiyle izledik.

Nihayet bebek kuşlar yumurtadan çıktı. Bu defa anne ile babanın onları besleme telaşı içimizi ısıttı. Sırada ise uçuş denemeleri var. Anne ile baba, yavrularının minik kanat hareketlerini nasıl da gururla izliyor. Bu demek oluyor ki kuş ailemiz bir süre sonra bize veda edecek. Bize de onlardan gördüğümüz aile sıcaklığı ve onlara yardım etmenin mutluluğu kalacak. Tabii bir de balkonumuz!


› Yağız’ın ailesiyle yaşadığı bu olayın ona neler hissettirmiş olabileceğini arkadaşlarımızla tartışalım


Cevap : Yağız, kuşların büyümesini görmekten mutluluk duymuş ve aile sıcaklığını hissetmiş olabilir.


› Ailemizle yaşadığımız bir anıyı anlatalım. 


Cevap : Annemle babamla mutfakta yemek yaptık, birlikte çorba ve kurabiye yaptık, çok keyifliydi.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: torba, kâğıt ve kalem

Uygulama Adımları

➠ Bu kelimelerden yola çıkarak “Ailemiz neden önemlidir?” sorusunun cevabını düşünelim.
➠ Cevabımızı bir kâğıda yazarak kâğıdı torbaya atalım.
➠ Herkes cevabını torbaya attıktan sonra torbadan rastgele bir kâğıt seçelim.
➠ Seçtiğimiz kâğıttaki cevabı okuyarak düşüncelerimizi söyleyelim.
➠ Arkadaşlarımızın düşüncelerini dinleyelim.

➠ “Ailemiz neden önemlidir?” sorusunun cevabı üzerine konuşalım.


Cevap :  Ailem beni korur, ihtiyaçlarımı karşılar ve her zaman yanımda olduklarını hissettirir.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 74-75-76-77. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap 2. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 2. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları, çocukların bilgilerinin kalıcı olmasını sağlar ve öğrendiklerini değerlendirmelerine rehberlik eder.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 74-75-76-77. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77, ünite tekrarı etkinlikleri ile öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını ve günlük yaşamda uygulayabilmelerini destekler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 2. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 74-75-76-77


1. Sağlıklı büyüme ve gelişmeye uygun alışkanlıkların olduğu görsellerin altındaki kutuları işaretleyelim. Sağlıklı büyüme ve gelişme ile ilgili alışkanlıklarımıza örnek verelim.


Cevap

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 75 Cevapları


2. Kişisel alan sınırlarının korunmasıyla ilgili doğru cümlelerin başındaki heceleri boyayalım. Heceleri aşağıdaki kutuya sırayla yazarak şifreyi bulalım.


Cevap :  

= Pazarda tanımadığım biri kolumdan çekerse bağırarak yardım isterim.

VEN = Teneffüste oyunumuzu bozan arkadaşımı uygun bir dille uyarırım. Bunu yapmaya devam ederse onu nöbetçi öğretmene söylerim.

DE =  Çevrim içi ortamlarda kişisel bilgilerimi paylaşmam gerekirse önce aileme danışırım.

OL = Arkadaşım ailemize haber vermeden bir yere gitmemiz konusunda ısrar ederse “Hayır!” derim.

ŞİFRE = GÜVENDE OL


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76 Cevapları


3. Aşağıdaki trafik işaret levhalarının anlamlarının doğru ya da yanlış olduğunu belirleyelim. Başlangıç noktasından başlayalım. Yönlendirmeler doğrultusunda ok işareti çizerek ilerleyelim. Ulaştığımız ilin altındaki kutuyu işaretleyelim.


Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76 Cevapları”

4. Trafik işaret levhalarına uymanın toplumsal açıdan önemi nedir? 


Cevap :  Kurallara uyarsak hem kendimizi hem de diğer insanları korur, yollar daha düzenli olur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 77 Cevapları


5. 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle iletişim kurarken yapılan doğru davranışları maviye, yanlış davranışları kırmızıya boyayalım. Oluşan şeklin altındaki kutuyu işaretleyelim.


Cevap :  2. KUTUUĞU İŞARETLEYİNİZ. 



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 68-69-70-71-72-73. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin günlük yaşamda güvenlik bilinci kazanmalarını sağlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara acil durumlarda doğru davranışları öğretir ve güvenli tepkiler geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 68-69-70-71-72-73. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, öğrencilerin acil durumları tanıyıp çözüm yollarını uygulamalarına rehberlik eder ve güvenlik farkındalıklarını pekiştirir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 68-69-70-71-72-73


1. Trafikte bu araçları gördüğünüzde ve siren seslerini duyduğunuzda ne düşünürsünüz?


Cevap : Siren sesi duyunca birinin yardıma ihtiyacı olduğunu anlar ve güvenli bir şekilde kenara çekilirim.


2. “Acil durum” denince aklınıza neler geliyor? 


Cevap : Hemen yetişilmesi gereken tehlikeli ve önemli olaylar aklıma geliyor.


3. Acil bir durumla karşılaştığınızda neler yaparsınız? 


Cevap : Aileme veya yetişkine haber veririm ve tehlikeden uzak dururum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları


➣ 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi yetkilisi ile arayan kişi arasındaki konuşma metnini okuyalım.

1-1-2 Arandığında 

Yetkili: 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi, buyurun.
Arayan kişi: Benim adım Ayşegül.
Yetkili: Evet Ayşegül Hanım, sorun nedir?
Arayan kişi: Ben ambulans istiyorum.
Yetkili: Olay nedir?
Arayan kişi: Polis de olur, lütfen buraya çok hızlı gelsinler!
Yetkili: Olay hakkında bilgi verir misiniz?
Arayan kişi: Burada trafik kazası oldu. Araçların fren sesi ile
balkona çıktım. Balkondan görüyorum, arabalardan dumanlar çıkıyor.
Araçlardan bir tanesi de kamyonet.
Yetkili: Yaralı var mı? Görebiliyor musunuz?
Arayan kişi: Emin değilim.
Yetkili: Ayşegül Hanım, adres nedir?
Arayan kişi: Dumanlar çok arttı, itfaiye de gelsin lütfen!
Yetkili: Ayşegül Hanım, adres nedir? Paylaşabilir misiniz?
Arayan kişi: Söylemedim mi ben adresi? Hemen söylüyorum: Akdeniz
Caddesi Mavi Sokak Numara: 15.
Yetkili: Hattan ayrılmayın lütfen!
Arayan kişi: (Telefonu kapatır, sinyal sesi duyulur.)


1. Metne göre doğru yapılan davranışlar hangileri olabilir?


Cevap : Olayı ayrıntılı anlattı, polis, ambulans ve itfaiye gerektiğini bildirdi, yardım çağrısında bulundu.


2. Metne göre yanlış ya da eksik yapılan davranışlar hangileri olabilir?


Cevap : Yaralılar hakkında net bilgi veremedi ve hemen iletişimi sonlandırdı.


3. Böyle bir durumda arayan kişi siz olsaydınız nasıl iletişim kurardınız?


Cevap : Önce yardım ister, adresi doğru veririm, yaralı ve tehlike durumunu açıkça anlatır ve yetkilinin söylediklerini dinlerim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72 Cevapları


➣ “Ekler” bölümündeki Ek 5’te verilen acil durum bilgi kartını dolduralım. Kartı noktalı alanlardan keselim ve yanımızda taşıyalım.
➣ Hazırladığımız acil durum bilgi kartını hangi durumlarda kullanabileceğimize örnek verelim.
➣ Örnek durumları okuyalım. Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.

Durum 1: Parkta bisikletlerini hızlı süren iki çocuk, sert bir şekilde çarpıştı. Çocuklardan biri yerde yaralı olarak yatıyor.

Durum 2: Evimizin karşısındaki dükkânın kapısını açmaya çalışan yabancı kişiler gördük.

Durum 3: Komşumuzun bahçesinden dumanlar yükseliyor.

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 2 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Birimiz 1-1-2 Acil Çağrı Merkezini arayan kişi, birimiz telefona cevap veren yetkili kişi olacak şekilde rollerimizi belirleyelim.
➠ Yukarıdaki acil durum örneklerini canlandıralım.
➠ Rollerimizi değiştirerek canlandırmayı tekrarlayalım.


1. Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle konuşurken nelere dikkat ettiniz? 


Cevap : Kibar olmaya, olayın ne olduğunu anlatmaya ve gereken yardımı istemeye özen gösterdim.


2. Acil Çağrı Merkezi yetkilisini dinlerken nelere dikkat ettiniz? 


Cevap : Yetkilinin söylediklerini dikkatle dinledim ve talimatlara uydum.


3. Acil bir durumda yetkililer ile doğru iletişim kurabilmek bize neler kazandırır? 


Cevap : Kendimizi ve başkalarını güvende tutmamıza yardımcı olur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 73 Cevapları


➣ Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle iletişim kurarken yapılması gereken doğru davranışları belirleyelim. Doğru davranışların numaralarını altta verilen sarı kutuya yazalım. Yanlış davranışların numaralarını mavi kutuya yazalım, doğrularını söyleyelim.


Cevap :  

Sarı : 1-3-5-7 Mavi 2-4-6

  • ✅2. Yetkili kişiyle sakince konuşulur.
  • ✅4. Yetkilinin Yönlendirmelerini dinlemek gerekir.
  • ✅6. Yetkilinin sorularına kısa ve net cevaplar verilir.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 66-67. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin derslerde aktif katılımını ve öğrenilen bilgileri uygulamalarını destekler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları, çocukların öğrendiklerini pekiştirerek kendi projelerini hazırlamalarına rehberlik eder.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 66-67. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 66, 67, öğrencilerin etkinlikleri uygulamalı olarak yapmalarını sağlar ve öğrenilen bilgilerin günlük hayatta nasıl kullanılacağını göstermeye yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 66-67


➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım. 

Süre : İki ders saati
Konu : Resimli trafik işaret levhaları albümü
Görev : Temel trafik işaret levhası görsellerini çizmek ve bir albüm oluşturmak
Malzemeler: makas, renkli kartonlar, beyaz kâğıt, yapıştırıcı, zımba, boya kalemleri ve cetvel

Uygulama Adımları 

➠ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 4’teki otomobil şablonunu keselim.
➠ Renkli kartonların üzerine şablon yardımıyla otomobil çizelim. Çizdiğimiz otomobilleri keselim. Çizimimizi istediğimiz sayıda çoğaltalım. Hazırladığımız otomobil şeklindeki kartonları albüm sayfası olarak kullanalım.
➠ Beyaz kâğıtlara temel trafik işaret levhası görsellerini cetvel ve renkli kalemler kullanarak çizelim. Doğru renkleri kullandığımıza emin olalım.
➠ Levhaların anlamlarını altlarına yazalım.
➠ Hazırladığımız trafik işaret levhalarını albümümüzün sayfalarına
yapıştıralım.
➠ Albümün kapağını hazırlayalım ve süsleyelim. Kapağa adımızı yazalım.
➠ Sayfaları dizip kapağı en başa koyalım. Albümü sol tarafından
zımbalayalım.


➣ Albümümüzü arkadaşlarımıza tanıtalım. Çizdiğimiz trafik işaret levhalarının anlamlarını söyleyelim. 


Cevap :  Trafik işaret levhalarını albüme yerleştirdik, renklerini doğru kullandık ve altlarına açıklamalar yazdık. Albümü arkadaşlarımıza tanıtarak levhaların işlevlerini açıkladık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 67 Cevapları


➣ Trafik işaret levhalarının anlamlarını bulmacadaki uygun yerlere yazalım.


Cevap :  

  1. Üst geçit
  2. Okul geçidi
  3. Yaya geçidi
  4. Mecburi yaya yolu
  5. Yaya giremez


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Dikkat, Levha Çıkabilir! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin çevrelerinde güvenli davranışlar geliştirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Dikkat, Levha Çıkabilir! Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara trafik ve uyarı levhalarının önemini öğretir, güvenli davranış alışkanlıklarını kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65 etkinlik cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda trafik kurallarına dikkat etmelerini ve çevrelerindeki uyarılara saygı göstermelerini pekiştirir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Karar Verme Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: kutu, not kâğıtları ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Not kâğıtlarına sınıftaki öğrenci sayısı kadar rol yazalım (Yaya, trafik polisi, sürücü, özel gereksinimli birey, dede, nine gibi rollere yer verebiliriz.). Kâğıtları bir kutuya koyalım.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 5-6 grup oluşturalım.
➠ Kutudan birer not kâğıdı seçerek rollerimizi öğrenelim.
➠ Bir trafik kuralını grup olarak belirleyelim. Belirlediğimiz kurala ve gruptaki rollerimize uygun senaryo hazırlayalım.
➠ Senaryolarımızı sırayla canlandıralım.


Soru : Hazırladığınız senaryolarda hangi trafik kurallarına yer verdiniz? 


Cevap : Hazırladığımız senaryolarda trafik ışıklarına uymak, yaya ve bisikletlilere dikkat etmek, araçlarda emniyet kemeri takmak ve dur işaretine uymak gibi kuralları gösterdik.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 61 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 3’teki kartları noktalı yerlerden keselim.
➠ Oyunu 2 veya 4 kişi oynayabiliriz. Kartları trafik işaret levhaları görünmeyecek şekilde sıramıza koyalım. Kapalı kartları aramızda eşit şekilde paylaşalım.
➠ Oyuna başlayacak oyuncuyu sayışma yaparak belirleyelim. İlk oyuncunun kendi istediği kartı ortaya koymasını bekleyelim. Kartları aynı trafik işaret levhalarını koymaya devam ederek uç uca ekleyelim.
➠ Oyun oynarken ortaya koyduğumuz kartların anlamlarını söyleyelim ya da tahmin edelim.
➠ Bazı durumlarda oyuncuların elinde ortaya koyacakları uygun kart olmayabilir. Bu durumda sıra karşı oyuncuya geçer. Karşı oyuncunun koyduğu karta göre oyun devam eder. Tüm hamleler yapıldıktan sonra kartları biten veya elinde en az kart kalan oyuncu oyunu kazanır.


1. Oyundaki trafik işaret ve levhalarından hangilerini günlük yaşamınızda görüyorsunuz?


Cevap : Park yasağı, okul geçidi ve trafik ışığı levhalarını her gün yol üzerinde görüyorum.


2. Günlük yaşamınızda karşılaştığınız trafik işaret ve levhaları nelerdir?


Cevap : Trafik ışıkları, park yasağı, okul geçidi ve yönlendirme levhalarını yolculuk sırasında görüyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları


1. Afişte hangi trafik işaret levhalarına yer verilmiştir? 


Cevap : Levhalar arasında yaya giremez, mecburi yaya yolu, ışıklı trafik işareti, okul geçidi, bisiklet giremez ve üst geçit işaretleri bulunuyor.


2. Afişin sloganı ile anlatılmak istenen nedir? 


Cevap : Slogan, kurallara dikkat ettiğimizde kazalardan korunacağımızı anlatıyor.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: A4 kâğıtları ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla üç grup oluşturalım. Bir öğrenciyi hakem olarak belirleyelim. Her grubun üçer tane trafik işaret levhası belirlemesini sağlayalım.
➠ Belirlediğimiz trafik işaret levhalarını A4 kâğıtlarına çizelim.
➠ Okul bahçesine çıkalım. Çizdiğimiz trafik işaret levhalarını okul duvarına yapıştıralım.
➠ Okul duvarından on metre uzaklıkta başlangıç çizgisi çizelim. Başlangıç çizgisinin arkasına gruplar tek sıra olacak şekilde dizilelim.
➠ “Başla” işareti ile birlikte duvara doğru koşalım. Hakemin söylediği trafik işaret levhasını gösterelim (Önce giden ve levhayı doğru gösteren öğrenci grubuna puan kazandırır. Tüm öğrenciler bu şekilde oyuna dâhil edilir.).
➠ Oyunun sonunda en çok puan alan grubu tebrik edelim.


1. Trafik işaret levhaları niçin gereklidir?


Cevap : Levhalar, sürücü ve yayaların ne yapması gerektiğini göstererek güvenliği sağlar.


2. Trafik işaret levhaları olmasaydı neler olurdu?


Cevap : Kurallar belli olmadığı için yollar düzensiz olur ve tehlikeler çoğalırdı.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları durumları bilinçli şekilde değerlendirmelerine yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara kişisel haklarını bilme, başkalarının sınırlarına saygı duyma ve güvenli davranış geliştirme becerisi kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59 etkinlik cevapları, öğrencilerin kendilerini ifade etme ve güvenli yaşam alışkanlıklarını pekiştirmelerine katkı sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sınırlarımı Koruyorum Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 54-55-56-57-58-59


1. “Kişisel alan” denildiğinde ne anlıyorsunuz? 


Cevap :  Kişisel alan, herkesin kendine ait özel eşyaları ve rahat ettiği yerdir.


2. Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görsel hangisidir? Neden? 


Cevap :  2. resimde Kişisel alan sınırlarının ihlal edildiği görseldir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 55 Cevapları


1. Görsellerdeki çocuklar, kişisel alan sınırlarını belirlemek ve bu sınırları korumak için neler yapabilirler?


Cevap :  Öğrencilerden, özel alanlarına girerek onları rahatsız eden arkadaşlarına bunu söylemeleri ve uyarıda bulunmaları beklenir.


2. Kişisel alan sınırlarınızı nasıl belirliyorsunuz? 


Cevap :  Bana özel olan yerleri ve eşyaları başkalarıyla paylaşmadığımda sınırlarımı belirlemiş oluyorum.


3. Kişisel alan sınırlarınızı korumak için neler yapıyorsunuz? 


Cevap :  Eşyalarıma izin almadan dokunulduğunda “Rahatsız oluyorum” diyerek kendimi koruyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek olayı ve çocukların bu konuyla ilgili söylediklerini okuyalım. Konu ile ilgili düşüncemizi söyleyelim.

Örnek Olay: Aslı, kermes için sınıf arkadaşlarının ailelerinin telefon listesini oluşturmaya karar verdi. Arkadaşlarından ailelerinin telefon numaralarını istedi.

Hande : Anneme sormadan onun telefon numarasını paylaşamam.

İsmail : Tabii, hemen söylüyorum.

➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Aşağıdaki durumları inceleyelim. Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarını gözetmek için neler yapabileceğimizi grup arkadaşlarımızla paylaşalım.

1. Akif ve Eylül sıra arkadaşlarıdır. Eylül’ün okul araç gereçleri öyle dağınıktır ki neredeyse masanın tamamını kaplar.
2. Fatma, çevrim içi ortamda araştırma yaparken önüne bir sayfa çıktı. Sayfada anne ve babasının adı, işi, adresi ile ilgili bilgiler soruluyordu.
3. Ayşegül, Ahmet ve Enes sitenin parkında birlikte oyun oynuyorlar. Yanlarına biri yaklaşıp fotoğraflarını çekmek istediğini söylüyor.


Bu durumlar karşısında kişisel alan sınırlarımızı nasıl koruduğumuzu grup arkadaşlarımızla canlandıralım.


Cevap :  

  1. Sınıf arkadaşımızın eşyalarını karıştırmıyor ve masasında rahat etmesini sağlıyoruz.
  2. İnternette aile bilgilerini paylaşmadan önce ailemizle konuşuyoruz.
  3. Fotoğraf çekilmesini istemediğimizde kibarca izin vermediğimizi söylüyoruz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 59 Cevapları


➣ Aşağıdaki örnek durumları okuyalım. Bu durumlarda yapılması gerekenleri boş bırakılan alanlara yazalım.


1. Çevrim içi ortamda tanıştığımız biri fotoğrafımızı göndermemizi isterse…

Cevap :  İstemediğim bir şeyi asla paylaşmam ve aileme haber veririm.

2. Parkta tanımadığımız biri salıncakta sallanmamıza yardım etmek isterse…

Cevap :  Tanımadığım kişilerle yalnız kalmam ve onlara yaklaşmam.

3. Arkadaşımız kendi seçtiği oyunu oynamazsak bizimle arkadaşlık etmeyeceğini söylerse…

Cevap : Baskı yapan arkadaşın davranışına uymam ve kendi kararımı veririm. 

4. Ablamız saçımızın şekliyle alay edip bize hoşlanmadığımız lakaplar takarsa…

Cevap :  Kendimi üzmesine izin vermem ve aileme durumu anlatırım.

5. Tanımadığımız biri bize oyuncak vermek ister ve reddetmemize rağmen ısrar ederse…

Cevap :  Israra rağmen hayır derim ve güvenli bir yetişkine durumu bildiririm.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sağlıklı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin günlük yaşamda sağlıklı alışkanlıklar edinmelerine katkı sağlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sağlıklı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları, çocukların beslenme, temizlik ve düzenli yaşam konularında bilinç kazanmalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 etkinlik cevapları sayesinde öğrenciler sağlıklı yaşamın önemini kavrar, hem derslerde hem de günlük hayatlarında uygulayabilecekleri bilgiler edinirler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sağlıklı Alışkanlıklar Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53


➣ Metni okuyalım. 


Hayat Bilgisi Dersimiz

Bugün öğretmenimiz derse başlayacakken sıra arkadaşım Semih’ten komik bir mide gurultusu geldi. Öğretmenimiz “Aramızda kahvaltı etmemiş bir arkadaşınız var galiba.” dedi. Hepimiz çok güldük. Biz hep birlikte gülünce Hale bir anda ayağa kalkıp bir yandan da gözlerini ovuşturarak “Ne oluyor?” diye seslendi.

Öğretmenimiz “Anlaşıldı çocuklar. Dersimizin konusu tam bu güne göre: Sağlıklı büyüme ve gelişme ile alışkanlıklarımız arasındaki ilişki. Semih kahvaltısını etmemiş, Hale de yeterince uyumamış.”


1. Semih ve Hale sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili gerekenleri yapıyorlar mı? Nedenini söyleyelim. 


Cevap :  Hayır yapmıyorlar. Çünkü sağlıklı büyümek için kahvaltı yapmak ve düzenli uyumak gerekir.


2. Sağlıklı büyüme ve gelişme için hangi alışkanlıklara sahip olmamız gerekir? Zihin haritasındaki boş bırakılan yerlere yazalım.


Cevap :

Maddeler Halinde Sağlıklı büyümek ve gelişmek için şunları yapmalıyız:

  1. Erken yatıp erken kalkmak
  2. Her gün kahvaltı yapmak
  3. Sebze, meyve ve süt gibi besinleri yemek
  4. Oyun oynamak ve spor yapmak
  5. Elimizi, yüzümüzü ve dişlerimizi temiz tutmak

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları


➣ Ali, sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili görselleri takip ederek çıkışa ulaşacaktır. Başlangıç noktasından başlayalım. Ali’nin geçeceği yolu çizgi ile çizerek Ali’yi bitişe ulaştıralım.


Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları”

1. Ali’nin geçtiği yolda sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili hangi alışkanlıkların görselleri vardır?


Cevap : Meyve yemek, el yıkamak ve diş fırçalama görselleri yer almaktadır. 


2. Görsellerde yer alan alışkanlıklara dikkat ediyor musunuz? Neden? 


Cevap :  Evet her zaman dikkat ediyorum. 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: not kâğıdı ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Sağlıklı büyüme ve gelişmeye ilişkin davranışlarımızı düşünelim. “Ekler” bölümündeki Ek 2’de verilen öz değerlendirme formunu buna göre dolduralım.
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Sağlıklı büyümek ve gelişmek için yapılması gerekenleri grup arkadaşlarımızla tartışalım. Konuşurken farklı fikirlere saygı gösterelim.
➠ Tartışma sonucunda sağlıklı büyüme ve gelişmeyle ilgili yapılması gerekenleri listeleyelim.
➠ Hazırladığımız listeyi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım. Listelerdeki maddeleri sınıfça tartışarak benzer düşünceleri birleştirelim. Listemizin son hâlini düzenleyelim.
➠ Hazırlanan listeyi görsellerle destekleyerek sınıf panosunda sergileyelim.


Cevap

Bizim listemiz şöyle oldu:

  • Temizliğimize dikkat etmeliyiz.
  • Erken yatıp erken kalkmalıyız.
  • Sağlıklı yiyecekler tüketmeliyiz.
  • Bol su içmeliyiz.
  • Arkadaşlarımızla oyun oynayarak hareket etmeliyiz.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları


1. Eksik kalan ifadeleri uygun ifadelerle eşleştirerek cümleleri tamamlayalım. İfadelerin başındaki harfleri eşleştirdiğimiz ifadelerin başına yazalım.


Cevap :  

a) Vücudumuzu temiz tutmak için = düzenli olarak banyo yaparız.

b) Yemeklerden sonra dişlerimizi = düzenli olarak fırçalarız.

c) Vücudumuzun gelişip güçlenmesi için = düzenli olarak spor yaparız.

ç) Gün içinde ellerimizin = temizliğine dikkat ederiz.


2. Doğru ifadelerin başına D, yanlış ifadelerin başına Y yazalım. Yanlış ifadelerin doğrularını altlarındaki boşluklara yazalım.


Cevap

a. (Doğru) Tırnaklarımızın temizliğine ve bakımına dikkat ederiz.
b. (Doğru) Et, süt ve yumurta gibi sağlıklı yiyecekler yeriz.
c. (Doğru)Kişisel bakımımızı düzenli olarak yaparız.
ç. (Y) Akşamları geç uyuruz, sabahları geç kalkarız. (Akşamları erken yatar, sabahları vaktinde kalkarız.)


3. Yaşadığınız ortamı temiz ve düzenli tutmak için neler yaparsınız? 


Cevap :  Yatağımı düzeltirim, oyuncaklarımı kaldırırım, odamı süpürürüm.



 

Our Score
error: Content is protected !!