2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 40-41-42-43. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendikleri konuları tekrar etmelerini ve pekiştirmelerini sağlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni Etkinlik Cevapları, çocukların öğrendiklerini gözden geçirmelerini ve bilgi eksiklerini fark etmelerini destekler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 40-41-42-43. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40, 41, 42, 43, çeşitli alıştırmalar ve sorularla öğrencilerin öğrenilen bilgileri uygulamalı olarak tekrar etmelerini sağlar. Bu sayfalar, öğrencilerin hem bilgilerini pekiştirmelerine hem de 1. ünitedeki konuları günlük yaşamda kullanma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 1. Ünite Tekrar Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43


1. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


Melis ve Hazal Teneffüste

Melis, ikinci sınıf öğrencisidir. Öğretmeni geri dönüşüm ile ilgili bir araştırma ödevi vermiştir. Melis, öğle arasında sınıf kütüphanesinden konu ile ilgili kitaplar bulur ve kitapları okumaya başlar. O sırada yakın arkadaşı Hazal, Melis’in yanına gelir. Babasının yeni bir top aldığını söyler ve bahçeye beraber
çıkmayı teklif eder. Melis bahçeye gelmeyeceğini, ödevini tamamlamak istediğini söyler. Hazal, bu cevabı duyunca kızar. Melis’in kendisine değer vermediğini söyler. Hazal sinirli bir şekilde sınıftan çıkar.


a. Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları nelerdir?


Cevap :  Hazal kızgın ve üzgün hissetmiş, Melis’in teklifini reddettiği için değer görmediğini düşünmüş ve sinirli bir şekilde sınıftan çıkmıştır.


b. Melis’in duygu, düşünce ve davranışları neler olabilir?


Cevap :  Melis ödevini tamamlamak istediği için bahçeye gitmemeyi tercih etmiş, sorumlu ve düşünceli davranmıştır; belki arkadaşını üzebileceğini fark etmiş olabilir.


c. Melis ve Hazal arkadaşlık ilişkilerinin olumsuz etkilenmemesi için duygu, düşünce ve davranışlarında ne gibi değişiklikler yapmalıdır?


Cevap : Hazal, Melis’in kararına saygı göstermeyi öğrenmeli; Melis ise arkadaşının duygularını anlayarak nazik bir şekilde açıklama yapmalıdır. Böylece arkadaşlık ilişkisi korunabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları


2. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


Kim, Hangi Alanda Güçlü?

Nergis, Mehmet ve Cemil ikinci sınıf öğrencileridir. Nergis’i teneffüslerde kolunun altında bir topla görebilirsiniz. Okulun atletizm takımındadır. Nergis, müzik dersini sever ama şarkı söylemek için parmak kaldırmaktan çekinir. Mehmet konuşmayı, anlatmayı sever. Tiyatro kulübündeki arkadaşlarıyla oyunlar hazırlar ve sunar. Ancak Mehmet, proje çalışmalarında araştırma yapmakta zorlanır. Cemil ise belgesel izlemeyi, deneyler yapmayı çok sever. Aziz Sancar’ı kendisine örnek aldığını söyler. Cemil, başarılı olamayacağını düşündüğü için okuldaki top oyunlarına katılmaz.


a. Öğrencilerin güçlü ve gelişime açık oldukları alanları tabloda işaretleyelim. Noktalı yere kendi adımızı yazarak güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanı işaretleyelim.


Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43 Cevapları”

b. Mehmet, Nergis ve Cemil’e gelişime açık oldukları alanlarda neler yapmalarını önerirsiniz? 


Cevap :  

Nergis: Müzik dersinde cesaretini toplayıp şarkı söyleme pratiği yapabilir.

Mehmet: Proje ve araştırma ödevlerinde not almayı ve araştırma yapmayı öğrenebilir.

Cemil: Top oyunlarına katılarak takım çalışması yapmayı deneyebilir ve cesaretini artırabilir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42 Cevapları


3. Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcüklerden uygun olanları yazalım.


Cevap :  

a. Duygu ve düşüncelerimizi akıcı ve anlamlı cümleler kurarak ifade ederiz.

b. Söz istemeden önce konuşan kişinin sözünü bitirmesini bekleriz.

c. Öğretmenimizi veya arkadaşlarımızı dinlerken göz teması kurarız.

ç. İletişim kurarken karşımızdaki kişiye nazik davranırız.

d. Öğretmen ve arkadaşlarımızla konuşurken uygun bir ses tonu kullanırız.

e. Karşımızdaki kişiyi dinlerken beden dilimizi kullanarak sözsüz iletişim kurarız.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları


4.“Başla” kapısından etkinliğe başlayalım. Bulunduğumuz odadaki cümle doğru ise merdivenden yukarı çıkalım. Cümle yanlış ise doğru ifadenin bulunduğu yan odaya geçelim. Doğru çıkıştaki ifadeyi cümle içinde kullanalım. Cümlemizi boş bırakılan alana yazalım.


Cevap : Cümle: Saygılı Olmak



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 38-39. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalı olarak göstermelerini ve becerilerini pekiştirmelerini amaçlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, performans görevlerinin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları, çocukların yaratıcı düşünme, planlama ve sorumluluk alma becerilerini geliştirmelerini sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 38-39. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 38, 39, çeşitli etkinlik ve uygulamalarla öğrencilerin performans görevlerini gerçekleştirmelerine olanak tanır. Bu sayfalar, çocukların öğrendiklerini günlük yaşamda kullanmalarını, problem çözme yeteneklerini artırmalarını ve başarı duygusunu yaşamalarını destekler.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Performans Görevi Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 38-39


➣ Aşağıdaki performans görevini yapalım. 

Süre : İki ders saati
Konu : Sınıf kuralları
Görev : Sınıfça bir etkinlik yaparak sınıf kurallarını oluşturmak
Malzemeler: top, kutu, not kâğıdı ve kalem

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla çember şeklinde oturalım.
➠ Sınıfımız için önemli olduğunu düşündüğümüz birer kural belirleyelim.
➠ Topu elden ele verelim. Top elimize geldiğinde belirlediğimiz kuralı söyleyelim. Top tüm sınıfı dolaşana kadar oyuna devam edelim.
➠ Söylenen tüm kuralları tahtaya yazalım.
➠ Benzer kuralları eleyerek listeyi sınıfça düzenleyelim. Her kurala bir numara verelim.
➠ Hangi kuralların daha önemli olduğunu tartışalım.
➠ Kutuyu oy kullanmak üzere masaya koyalım.
➠ Not kâğıtlarına önemli olduğunu düşündüğümüz üç kuralın numarasını yazalım. Yazdığımız kâğıtları kutuya atalım.
➠ En çok oy alan kuralları listeleyerek sınıfınıza asalım.


Soru : Performans görevini hazırlarken karar alma sürecinde nelere dikkat ettiniz?


Cevap : Karar alırken herkesin fikrini dinledik, kuralların herkes için önemli olmasına dikkat ettik ve adil bir şekilde oy kullandık.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları


➣ Sınıf içi karar alma sürecine ilişkin davranışlarımızı düşünerek aşağıdaki formu dolduralım. Davranışlarımıza uygun olarak “her zaman”, “bazen” veya “hiçbir zaman” seçeneklerinden birini işaretleyelim.


Cevap :  Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir. 



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 34-35-36-37. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Karar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin karar verme becerilerini geliştirmelerine ve sorumluluk bilinci kazanmalarına yardımcı olur. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasını sağlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Karar Verme Zamanı Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara seçenekleri değerlendirme, doğru kararlar alma ve sonuçlarını görebilme becerilerini öğretir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 34-35-36-37. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 34, 35, 36, 37, çeşitli sorular ve uygulamalı etkinliklerle karar verme sürecini pekiştirir. Bu sayfalardaki alıştırmalar, öğrencilerin hem kendi düşüncelerini netleştirmelerini hem de başkalarının fikirlerini dikkate alarak bilinçli seçimler yapmalarını sağlar.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Karar Verme Zamanı Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 34-35-36-37


➣ “Ekler” bölümünde bulunan Ek 1’deki yapboz parçalarını kesip uygun yerlere yapıştırarak görseli tamamlayalım. 


Cevap : Görselleri ailenizden yardım alarak yapıştırmanız gerekmektedir. 


1. Görselde anlatılan sınıf kuralları nelerdir? 


Cevap : Görselde anlatılan sınıf kuralları: Çöpleri çöp kutusuna atmak ve sınıfı düzenli ve temiz tutmaktır.


2. Birinci sınıfta arkadaşlarınızla hangi sınıf kurallarını oluşturmuştunuz? 


Cevap : Birinci sınıfta oluşturduğumuz sınıf kuralları: Sessizce konuşmak, sırayla söz almak ve arkadaşlarımıza saygılı davranmak kurallarını belirlemiştik.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları


1. Öğretmen ve öğrenciler önerilerden hangisine karar vermiş olabilir? Bu kararı nasıl almış olabilirler?


Cevap :  Mama alma ve yuva yapma konusunda karar vermiş olabilirler. Herkes fikrini sunduktan sonra ortak bir kadar alarak bu sonuca varmış olabilirler. 


2. Sınıfınızda yapılan grup etkinliklerinde karar alırken nelere dikkat edersiniz?


Cevap : Karar alırken arkadaşlarımı dinler, herkesin fikrine saygı gösterir ve birlikte en iyi seçeneği bulmaya çalışırım.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerini ve sosyal ilişkilerde doğru davranışları öğrenmelerini amaçlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İletişim Var, Sorun Yok Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara etkili dinleme, duygu paylaşımı ve sorun çözme becerilerini kazandırır.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, çeşitli alıştırmalar ve uygulamalarla iletişimi güçlendirmeye odaklanır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin hem kendi düşüncelerini doğru ifade etmelerini hem de başkalarının duygularını anlamalarını sağlayarak, sağlıklı ve güçlü iletişim kurmalarına yardımcı olur.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İletişim Var, Sorun Yok Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 28-29-30-31-32-33


➣ Konuşma balonlarını okuyalım. 


Merhaba, ben Mert. Kitap okumayı, gösterilerde rol almayı, resim yapmayı çok seviyorum. Okulumuzda düzenlenen yardım projelerine ve gezilere katılmak hoşuma gidiyor. Bu etkinliklerde arkadaşlarımla iyi vakit geçiriyorum.

Merhaba, ben Gözde. Matematik ve müzik kulübüne üyeyim. Okulda düzenlenen futbol turnuvalarına katılıyorum. Arkadaşlarımla iyi bir takım olduğumuzu düşünüyorum.


1. Gözde ve Mert’in sınıfta ve okulda katıldığı etkinlikler nelerdir? 


Cevap : Mert kitap okuma, gösterilerde rol alma, resim yapma, yardım projelerine ve gezilere katılıyor. Gözde matematik ve müzik kulübüne katılıyor, futbol turnuvalarında yer alıyor.


2. Sınıfta ve okulda katıldığınız etkinlikler nelerdir? 


Cevap : Ben de resim kulübüne, kitap okuma saatlerine ve okul gezilerine katılıyorum.


3. Sınıf ve okul etkinliklerinde kimlerle iletişim kurarsınız?


Cevap : Etkinliklerde öğretmenlerim ve arkadaşlarımla iletişim kuruyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları


1. Hangi görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdiniz? Neden? 


Cevap : Birinci görseldeki grup çalışmasında yer almak isterdim. Çünkü herkes mutlu ve düşüncelerini ifade edebiliyorlar. 


2. Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla iletişim kurarken nelere dikkat edersiniz?


Cevap : Öğretmenim ve arkadaşlarımla konuşurken nazik olur, sözlerini kesmeden dinler ve düşüncelerimi saygılı bir şekilde paylaşırım.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Malzemeler: renkli kalemler ve beyaz A3 boyutunda karton

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Özel gereksinimli çocukların güvenle oynayabileceği bir park hayal edelim. Parkta hangi oyun araçlarına yer vereceğimizi tartışalım.
➠ Konuşurken ve dinlerken sözlü, sözsüz iletişim kurallarına uyalım.
➠ Hayal ettiğimiz parkı, kartonun üzerine renkli kalemlerle çizelim.
➠ Çizdiğimiz parkı arkadaşlarınıza sunalım. Sunum sırasında etkili iletişim kurallarını uygulamaya özen gösterelim.


1. Grup içinde iletişim kurarken neler yaşadınız?


Cevap :  Grup içinde konuşurken herkesin fikrini dinledik, sırayla konuştuk ve birbirimizi anladığımızı hissettik.


2. Sunum yaparken neler yaşadınız?


Cevap : Sunum yaparken heyecanlandık ama arkadaşlarımızın bizi dikkatle dinlediğini görmek bizi mutlu etti.


➣ Süreç boyunca dikkat ettiğimiz iletişim kurallarını listeleyelim.


Cevap :  Sözünü kesmemek, nazik olmak, göz teması kurmak, sırayla konuşmak ve arkadaşlarımızı dinlemek.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları


➣ Örnek olayları okuyalım. Soruları cevaplayalım. 


1. Seda, Mehmet’e hafta sonu izlediği tiyatro oyununu anlatıyordu. Mehmet, bazen Seda’nın sözünü kesiyor bazen de bahçede top oynayan arkadaşlarına bakıyordu.

Mehmet’in dikkat etmesi gereken iletişim kuralları nelerdir?


Cevap :  Mehmet, Seda’nın sözünü kesmemeli ve onunla ilgilenerek dinlemelidir.


2. Ali, sınıfta araştırma ödevini sunuyordu. Arkadaşlarına sesini duyurmakta zorlanıyordu. Ara sıra konu ile ilgisi olmayan şeyler de söylüyordu. Sınıfın dikkati dağılmaya başlamıştı.

Ali sunumunu yaparken nelere dikkat etmelidir?


Cevap : Ali, sesini net duyurmalı, konudan sapmamalı ve arkadaşlarının dikkatini korumak için düzenli konuşmalıdır.


3. Öğretmen, Burcu’ya söz hakkı vermişti. Ancak Burcu konuşurken Efe parmak kaldırmaya devam ediyordu.

Öğretmenin yerinde olsaydınız Efe’yle nasıl iletişim kurardınız?


Cevap :  Efe’ye sabırlı ve nazik bir şekilde parmak kaldırmadan önce sırayı beklemesi gerektiğini söyleyebilirdim.


4. Esra, Gamze’ye kendisini çok üzen bir olayı anlatıyordu. Gamze, arkadaşını tepki vermeden dinliyordu. Esra üzgün bir şekilde Gamze’ye “Beni anladığını düşünmüyorum arkadaşım.” dedi.

Gamze’nin yerinde olsaydınız Esra’yla nasıl iletişim kurardınız?


Cevap : Gamze olsaydım, Esra’yı dikkatle dinler, onu anladığımı sözlerle ve davranışla gösterirdim.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 20-21-22-23-24-25-26-27. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin kendilerini tanımalarını ve kişisel gelişimlerini desteklemeyi hedefler. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapmaları için yol gösterir. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara öz güven, sorumluluk ve kişisel becerilerini geliştirme yollarını öğretir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 20-21-22-23-24-25-26-27. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, çeşitli alıştırmalar ve sorularla öğrencilerin güçlü yönlerini fark etmelerini sağlar. Bu sayfalar, hem fiziksel hem de zihinsel gelişimi destekleyen etkinliklerle çocukların kendine güvenini artırır ve öğrenme süreçlerini güçlendirir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Güçlüyüm, Gelişiyorum Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27


➣ Şiiri okuyalım. 


Şenlik Var 

Öğretmen sınıfa girince
“Bir haberim var.” dedi size.
“Sene sonunda olacak bir eğlence.”
Bunu duyan öğrenciler neşeyle,
“Yaşasın!” diye bağırdılar hep birlikte.
Peki kim, ne yapmalı?
Bu eğlence, şenlik havasında olmalı.
Tam bu sırada Ali söz aldı:
“Bence koşu yarışı olmalı.”
Ayşe ve Selim heyecanla girdi söze:
“Biz bayılırız resim çizmeye,
Bizden küçük bir sergi misafirlere.”
Neslihan ve Gökhan atıldı neşeyle:
“Bilim deneyleri de bizden olsun öyleyse.”


1. Şiire göre öğrencilerin ilgi alanları nelerdir? 


Cevap : Şiire göre öğrencilerin ilgi alanları koşu yarışı yapmak, resim çizmek ve bilim deneyleri yapmak.


2. İlgi duyduğunuz alanlar nelerdir? 


Cevap : Ben de [örneğin resim yapmak, kitap okumak veya oyun oynamak] gibi şeylerle ilgileniyorum.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları


➣ Aşağıdaki boş bırakılan yere ilgi duyduğumuz alanı yazarak cümleyi tamamlayalım.


Cevap En çok ilgi duyduğum bilim alanıdır.


➣ İlgi duyduğumuz alanlarda kendimizi geliştirmek için aşağıdakilerden hangilerini yapabileceğimizi işaretleyelim


Cevap :  

  1. Bir kursa kayıt yaptırırım.
  2. Uygun hedefler belirlerim.
  3. Rehber öğretmenim ile görüşürüm.
  4. Araştırma yaparım.
  5. Ailem ile iş birliği içinde olurum.
  6. Kendime güvenirim.
  7. Düzenli çalışırım.
  8. Okuldaki kulüplere üye olurum.
  9. Benzer ilgi alanları olan arkadaşlarım ile görüşürüm.
  10. Başarılı kişilerin çalışmalarını takip ederim.

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları


➣ İlgi duyduğumuz alanla ilgili kitap, belgesel gibi kaynaklardan araştırma yapalım. Ülkemize katkı sağlamış, alanında tanınmış, tarihe geçmiş bir kişiye ve bu kişinin başarılarına örnek verelim. 


Cevap

Resimle ilgileniyorsam, ünlü ressam İbrahim Çallı’yı araştırabilirim. İbrahim Çallı, yaptığı tablolarla Türk resim sanatına büyük katkı sağlamış, eserleriyle hem ülkemizde hem de dünyada tanınmıştır. Sanat hayatı boyunca pek çok öğrenci yetiştirerek resim eğitimine de önemli bir katkıda bulunmuştur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları


➣ İlgi duyduğumuz alanlarla ilgili tanınmış kişilerle konuştuğumuzu düşünelim. Kendimizi bu alanda geliştirmek için onlara sormak istediğimiz soruları yazalım. Sorularımızın cevaplarını araştıralım.


Cevap

  1. Bu alanda başarılı olabilmek için neler yapmalıyım?

  2. Başlarken hangi kitapları veya kaynakları önerirsiniz?

  3. Zorlandığım zaman motivasyonumu nasıl koruyabilirim?

Araştırma yaparak bu soruların cevaplarını öğrenebilir ve kendimi geliştirebilirim.


➣ Güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanları öğretmenlerimiz ve ailemizden destek alarak listeleyelim.


Cevap

Güçlü olduğum alanlar: Resim yapmak, kitap okumak, arkadaşlarıma yardım etmek.
Gelişime açık olduğum alanlar: Koşu yapmak, matematik problemleri çözmek, konuşma yaparken kendimi ifade etmek.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27 Cevapları


➣ Güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanları düşünerek aşağıdaki formu dolduralım. Bu alanlarda merak/ilgi ve yetenek düzeyimizi gösteren seçeneği işaretleyelim.


Cevap

Bilim Alanı: Merak/İlgi: Çok, Yetenek: İyi

Sanat Alanı: Merak/İlgi: Çok, Yetenek: Çok

Spor Alanı: Merak/İlgi: İyi, Yetenek: Geliştirilmeli



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin günlük yaşamda karşılaştıkları durumları anlamalarını ve sosyal becerilerini geliştirmelerini amaçlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları, etkinlikleri doğru tamamlamaları için rehberlik eder. 2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İyi Arkadaşlıklar İçin Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara paylaşma, empati ve iletişim becerilerini öğretir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap 14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, çeşitli sorular ve uygulamalarla arkadaşlık kavramını pekiştirir. Etkinlikler, öğrencilerin hem duygularını ifade etmelerini hem de başkalarının duygularını anlamalarını sağlar, iyi arkadaş olmanın yollarını öğretir.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap İyi Arkadaşlıklar İçin Metni”


2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 14-15-16-17-18-19


1. Görsellerdeki çocuklar neler yapıyor? 


Cevap : Birinci resimde oyun oynarken, ikinci resimde ise ders hakkında sohbet etmektedirler. 


2. Sizce bu çocuklar arkadaş mıdır? Neden? 


Cevap : Evet. Mutlu oldukları ve eğlendikleri için arkadaşlardır. 


3. Arkadaşlık sizin için ne anlama geliyor? 


Cevap : Arkadaşlık, birlikte oyun oynamak, paylaşmak ve birbirine yardım etmek demektir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


➣ Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım. 

Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Örnek olayları okuyalım. Örnek olaylardan hangisinin olumlu, hangisinin olumsuz olduğunu tartışalım.

1. Sınıfımıza yeni katılan arkadaşımızı teneffüste hep beraber oynamaya çağırdık.
2.Öğretmenimin sorduğu soruyu bilemediğimde bazı arkadaşlarımın bana güldüğünü fark ettim.


Soru : Okuduğumuz örnek olaylardan hareketle aşağıda verilen alana bir olumlu, bir olumsuz örnek olay yazalım. Yazdığımız örnek olayları grup arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Olumlu Örnek Olay: Sınıfımıza yeni gelen arkadaşımızı oyuna çağırdık.

Olumsuz Örnek Olay: Soruyu bilemeyince bazı arkadaşlarım bana güldü.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18 Cevapları


➣ Metni okuyalım. 

Simit Sırası 

Teneffüs bitmek üzereyken Ayla karnının acıktığını hissetti. “Hemen bir simit alırım.” diye düşünüp kantine koştu. Hay aksi, kantinde sıra çoktu! Ayla, ön sıralarda olan Mert’in önüne geçmeye çalıştı. Bu durum Mert’in hoşuna gitmedi. “Sırada ben varım, görmüyor musun?” dedi. Bunun üzerine Ayla, Mert’e bağırdı. Diğer öğrenciler bu durumdan rahatsız olmuştu. Küçük sınıflardan bazı öğrenciler korkmuştu. Ece olanları gördü. “Ayla böyle davranmazdı. Ne oldu acaba?” diye düşündü. Yanlarına gitti, sakin ve nazik bir şekilde onlarla konuştu. Mert ve Ayla kısa sürede sakinleşerek konuşmaya katıldılar.


Soru : Tabloda boş bırakılan alanları metne göre dolduralım.


Cevap

Duygu
Olumlu: Sakinlik, anlayış
Olumsuz: Sinirlenme, korku

Düşünce
Olumlu: “Ayla böyle davranmazdı, ne oldu acaba?”
Olumsuz: “Sırada ben varım, görmüyor musun?” (kızgın bir şekilde)

Davranış
Olumlu: Ece’nin sakin ve nazik konuşması
Olumsuz: Ayla’nın sıraya girmeden öne geçmesi ve bağırması


Soru : Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarınızı olumlu hâle getirmek için ne yapabilirsiniz?


Cevap : Olumsuz duygu ve davranışları olumlu hâle getirmek için gülümseyebilir, yardım isteyebilir ve güzel sözler söyleyebilirsin.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 19 Cevapları


➣ Aşağıdaki kontrol listesini inceleyelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi düşünerek listeyi işaretleyelim. Listeyi çoğaltıp hafta boyunca kullanabiliriz.


Cevap

Zayıf Yönlerim: Bazen sinirlenip hemen tepki gösterebilirim.

Güçlü Yönlerim: Arkadaşlarıma yardım ederim ve nazik konuşurum.


Soru : Arkadaşlık ilişkilerimizdeki zayıf yönlerimizi geliştirmek için neler  yapmamız gerektiğini düşünelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi buna göre düzenleyelim.


Cevap : Arkadaşlıkta sabırlı, nazik ve paylaşmayı seven olabiliriz; hatalı olduğumuzda özür dileyip arkadaşımızı dinleyebiliriz.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 254-255-256-257 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 254-255-256-257 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 254-255-256-257


A. Aşağıdaki soruları okuyalım. Doğru cevapların olduğu kutucukları işaretleyelim.


1. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi bitkilerin büyümesi için gerekli değildir?


Cevap:

 


2. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde hayvanların yaşamını sürdürebilmesi için gerekli olan şartlar tam olarak verilmiştir?


Cevap:

 


3. Aşağıda verilen canlı-yuva eşleştirmelerinden hangisi doğrudur?


Cevap:

 


4. Güneş’in doğduğu yöne doğru yüzümüzü döndüğümüzde sırtımız hangi yönü gösterir?


Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları


5. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi doğa olaylarından biri değildir?


Cevap:

 


6. Cam atıklarını hangi renk geri dönüşüm kutusuna atarız?


Cevap:

 


7. Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşümün faydalarındandır?


Cevap:

 

 


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların kutucuğunu boyayalım.


Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım.


1. Bir bitkinin büyümesi için neler gereklidir?


Cevap:

 


2. Doğada bitkiler olmasaydı neler olurdu? ?


Cevap:

 


3. Soğuk iklime sahip olan bir yere seyahat ederken yanımıza nasıl kıyafetler almalıyız? Neden? 


Cevap:

 

 


4. Doğa kaynaklı afetlerin zararlarından korunmak için alınabilecek önlemler nelerdir?  


Cevap:

 

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları


KENDİMİ DEĞERLENDİRİYORUM. 


Cevap:

 



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 250-251-252-253 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Dünya’nın Şekli ve Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 250, 251, 252, 253


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Dünya’nın Şekli ve Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 250-251-252-253 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 250-251-252-253


1. Dünya’nın hareketleri sonucu neler oluşur?


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları


1. Gece ve gündüz nasıl oluşur? Yazınız.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


2. Dünya’nın kaç çeşit hareketi vardır? Açıklayarak yazınız.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


1. ETKİNLİK 1
Dünya’nın Güneş’in etrafında bir kez dolanması ile dört mevsim oluşur. Aşağıya bu mevsimleri ve mevsimlerdeki ayların adlarını yazalım.


Cevap :

 


ETKİNLİK 2
Dünya’nın Güneş’in etrafında bir kez dolanması ile dört mevsim oluşur. Aşağıya bu mevsimleri ve mevsimlerdeki ayların adlarını yazalım. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanın başına D, yanlış olanın başına Y harfi yazalım.


Cevap :

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


ETKİNLİK 3
Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap :


ETKİNLİK 4
Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım. Aşağıdaki cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayalım.


Cevap :

 



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 247-248-249 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yönler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 247, 248, 249


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Yönler Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 247-248-249 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 247 -248 -249


1. Güneş, Dünyamız için neden önemlidir?


Kısa Cevap:

 

Uzun Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları


1. Yönleri bilmemiz günlük yaşamımızda ne gibi faydalar sağlar? Yazınız.


Kısa Cevap:

 

Uzun Cevap:

 


2. Yönümüzü başka nasıl bulabiliriz? Araştırıp yazınız.


Kısa Cevap:

 

Uzun Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları


ETKİNLİK 1
Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap:

 


ETKİNLİK 2
Aşağıda verilen görsele göre soruları cevaplayalım.


Cevap:

 


 


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 243-244-245-246 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 243-244-245-246 MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 243-244-245-246


1. Doğa kaynaklı afetlerden korunmak için ne gibi önlemler alabiliriz?


Kısa Cevap:

 

Uzun Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 244 Cevapları


1. Depremden önce alınacak tedbirler nelerdir? Yazınız.


Kısa Cevap:

 

Uzun Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 245 Cevapları


ETKİNLİK 1
Tehlike avı ile ilgili aşağıda verilen örnek uygulamalardan evimizde ya da okulumuzda yaptıklarımızı işaretleyelim. Yapmadıklarımızı en kısa sürede ailemizle birlikte yapalım.


Cevap:

 

 


ETKİNLİK 2
Aşağıda verilen ifadeleri cümlelerde uygun yerlere yazalım.


Cevap:

 


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları


3. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına D, yanlış olanların başına Y harfi yazalım.


Cevap:

 


4. Aşağıdaki sözcükleri bulmacadan bulup üzerlerini çizelim.


Cevap:

 


 


 

Our Score
error: Content is protected !!