4. Sınıf İngilizce Kitabı Cartoon Characters Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46
4. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Cartoon Characters Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 43-44-45-46 Pasifik Yayınları”
4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 43-44-45-46
Soru : 9. Listen and number the pictures.
9. Resimleri dinleyin ve numaralandırın.
Cevap:
“4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları”
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
Soru : 10. Listen and match.
10. Dinleyin ve eşleştirin.
Cevap:
1- E
2- D
3- B
4- C
5- F
6- A
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : 11. Describe your favourite toy.
11. En sevdiğiniz oyuncağını anlatın.
Cevap:
Toy cars are miniature representations of real vehicles, ranging from simple, unpowered models to sophisticated, battery-operated, or remote-controlled versions. They have been a staple of childhood play for generations, captivating the imaginations of children and collectors alike. Toy cars can vary greatly in size, material, complexity, and functionality, but they all share a common purpose: to entertain and educate.
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları
Soru : 13. What can they do? Follow the lines and find. Then describe. Use the keywords.
13. What can they do? Follow the lines and find. Then describe. Use the keywords.
Cevap:
“4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 43-44-45-46 Cevapları”
4. Sınıf İngilizce Kitabı Cartoon Characters Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42
4. Sınıf İngilizce Kitabı 3. Ünite Cartoon Characters Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Pasifik Yayınları”
4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42
Soru : 1. Match the names with the cartoon characters. Then listen and check.
1. İsimleri çizgi film karakterleriyle eşleştirin. O zaman dinle ve kontrol et.
Cevap:
1- DORU
2- POPEYE
3- LUCKY LUKE
4- İBİ
5- ASLAN
6- NASRETTİN HOCA
7- MAYSA AND BULUT
8- RAFADAN TAYFA
9- EGE AND GAGA
10- PEPEE
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Soru : 2. Follow the lines and find. Then listen and repeat.
2. Çizgileri takip edin ve bulun. Daha sonra dinleyin ve tekrarlayın.
Cevap:
carry: taşımak
catch: yakalamak
climba tree: ağaca tırmanmak
dive: dalmak
do puzzles: bulmaca çözmek
drive a car: araba sürmek
jump: zıplamak
fly: uçmak
play the guitar: gitar çalmak
ride a horse: ata binmek
take pictures: fotoğraf çekmek
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
Soru : 3. What can they do? Listen and tick (4). Then choose Sam’s favourite cartoon character.
3. Ne yapabilirler? Dinleyin ve işaretleyin (4). Daha sonra Sam’in en sevdiği çizgi film karakterini seçin.
Cevap:
“4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42 Cevapları”
Soru : 4. What is Sam’s favourite cartoon character’s name? What can he do? Say.
4. Sam’in en sevdiği çizgi film karakterinin adı nedir? O ne yapabilir? Söylemek.
Cevap:
Sam’s favorite cartoon character is Redkit.
He can play chess, ride horses, jump and catch bad people.
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Soru : 5. Draw and colour your favourite cartoon character. What can/ can’t your cartoon character do? What can/can’t you do? Take notes and say.
5. En sevdiğiniz çizgi film karakterini çizin ve renklendirin. Çizgi film karakteriniz neleri yapabilir/yapamaz? Ne yapabilirsin/yapamazsın? Not alın ve söyleyin.
Cevap:
“Bus Bunny” does not appear to be a widely recognized term or name. It could potentially be a misspelling or misunderstanding of “Bugs Bunny,” a famous animated character, or it might refer to something very niche or specific.
If you are referring to “Bugs Bunny,” here is some information:
Bugs Bunny
Creation: Bugs Bunny is a cartoon character created in 1940 by Leon Schlesinger Productions, which later became Warner Bros. Cartoons. He first appeared in the short film “A Wild Hare.”
Character Traits: Bugs Bunny is known for his relaxed, trickster personality, New York accent, and catchphrase, “Eh, what’s up, doc?”
Appearances: He has appeared in numerous animated short films, feature films, television series, comics, and various other media.
Significance: Bugs Bunny is one of the most famous and enduring characters in animation history, serving as a cultural icon and the mascot for Warner Bros.
If “Bus Bunny” refers to something else, could you provide more context or clarify your request? This could help in providing a more accurate and relevant response.
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
Soru : 6. Listen and find Sandy’s cartoon or fairy tale character.
6. Sandy’nin çizgi film veya masal karakterini dinleyin ve bulun.
Cevap:
Çalma listesini dinleyin ve karakteri işaretleyiniz.
Soru : 7. Choose a character in part 6 and play “Guess who.”
7. 6. bölümden bir karakter seçin ve “Bil bakalım kim” oyununu oynayın.
Cevap:
You : Can it fly? Yourfriend : No, it can’t. You : Can it swim? Yourfriend : Yes, it can.
Soru : 8. Choose two characters from part 6. Compare them.
8. 6. bölümden iki karakter seçin. Bunları karşılaştırın.
Popeye can carry heavy things, but Robin Hood can’t carry heavy things. e.g.
4. Sınıf İngilizce Kitabı Nationality Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29
4. Sınıf İngilizce Kitabı 2. Ünite Nationality Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29 Pasifik Yayınları”
4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29
Soru : 1. Match the countries with the nationalities. Then listen and check.
1. Ülkeleri milliyetlerle eşleştirin. O zaman dinle ve kontrol et.
Cevap:
“4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : 2. Listen and number.
2. Dinleyin ve numaralayın.
Cevap:
A– 2
B– 1
C– 4
D– 6
E– 3
F-5
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
Soru : 3. Use the keywords. Talk about the people.
3. Anahtar kelimeleri kullanın. İnsanlar hakkında konuşun.
Cevap:
1- Victor is from France. He is French. – Victor Fransa’dan geliyor. O Fransızdır.
2- Goro, Haru, and Hikari are from Japan. They are Japanese. – Goro, Haru ve Hikari Japonya’dan geliyor. Onlar Japonlardır.
3- Janez and Clara are from Germany. They are German. – Janez ve Clara Almanya’dan geliyor. Onlar Almandır.
4- Tai is from China. He is Chinese. – Tai Çin’den geliyor. O Çinli.
5- Sema is from Türkiye (Turkey). She is Turkish. – Sema Türkiye’den geliyor. O Türk.
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
Soru : 4. Who are they talking about? Listen and point to the children.
4. Kimden bahsediyorlar? Dinleyin ve çocuklara gösterin.
Cevap:
“4. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29 Cevapları”
Soru : 5. Point to the children in part 4. Ask and answer questions.
5. 4. bölümdeki çocukları gösterin. Soru sorun ve cevaplayın.
Cevap:
You : Where is he from?
Your friend : He is from Turkey.
You : Is she Japan?
Your friend : No, she isn’t.
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Soru : 6. Play in groups of four. Roll dice and move forward the number of spaces on the dice. Say the country/nationality or answer the questions to reach “FINISH”.
6. Dörtlü gruplar halinde oynayın. Zar atın ve sayıyı ileri doğru hareket ettirin zardaki boşlukların sayısı. Ülkeyi/milliyeti söyleyin veya soruyu yanıtlayın “BİTİŞ”e ulaşmak için sorular.
Cevap:
Bu oyunu sınıfta arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.
4. Sınıf İngilizce Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Soru : 7. Draw the faces, colour and cut the finger puppets. Then make dialogues.
7. Yüzleri çizin, parmak kuklalarını renklendirin ve kesin. Daha sonra diyaloglar yapın.
Cevap:
You : Where are you from? Yourfriend : I’m from Garmany. You? You : I’m from France . I’m French.