6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimi Değerlendiriyorum Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52


6. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimi Değerlendiriyorum Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52


Soru : Sevgili öğrenciler, bu form 1. ünitede yer alan konularda öğrendiklerinizi kontrol edebilmeniz için hazırlanmıştır. Formda yer alan ifadeleri okuyunuz ve size en uygun seçeneği X ile işaretleyiniz. Verdiğiniz cevaplara göre toplam puanınızı değerlendiriniz ve yapmanız gerekenleri planlayınız.


Cevap : Bu kısmı kendi bilgilerinize göre doldurmanız gerekmektedir.

Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü olarak ifade edebilirim.
Bir üslü ifadenin değerini bulabilirim.
İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarda dört işlem yapabilirim.
Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma özelliğini işlemlerde uygulayabilirim.
Doğal sayılarda dağılma özelliğini işlemlerde uygulayabilirim.
Doğal sayılarda dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözebilirim.
Doğal sayılarda dört işlem yapmayı gerektiren problemleri kurabilirim.
Doğal sayılarla işlemler konusunda öğrendiklerimi günlük yaşantımda kullanabilirim.
Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirleyebilirim.
Bölme işlemi yapmaksızın doğal sayıların 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünüp bölünemediğini belirleyebilirim.
Asal sayıları özellikleriyle belirleyebilirim.
Doğal sayıları asal çarpanlarına ayırabilirim.
İki doğal sayının ortak katlarını ve ortak bölenlerini belirleyebilirim.
Çarpanlar ve katlar konusunda öğrendiklerimi günlük yaşantımda kullanabilirim.
Kümeler ile ilgili temel kavramları anlamlandırabilirim.
Kümeleri farklı gösterim yöntemleriyle gösterebilirim.
Kümelerde kesişim ve birleşim işlemini gösterebilirim.
Kümeler konusunda öğrendiklerimi günlük yaşantımda kullanabilirim.


6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Cevap :

“6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52 MEB Yayınları”

6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


 Soru : Verilen soruların cevapları tabloda saklıdır. Cevapları bulduğunuzda yanda gösterildiği gibi etrafını çiziniz. 


Cevap :

24 – 4 + 3 · 12 = 48
3 · (25 – 19) · 44 ÷ 26 = 372
11 · (10 + 5) = 165
(25 – 23) · 6 = 144
(32 · 6) + (25 – 32) = 77
(43 – 7 · 2) · 42 ÷ 22 = 20


1. Hem çemberin hem dikdörtgenin içinde yer alan ancak üçgenin dışında kalan sayı hangisidir?


Cevap : 4


2. Hem üçgenin hem çemberin içinde yer alan ancak dikdörtgenin dışında kalan sayılar hangileridir?


Cevap : 8 ve 2


3. Üçgenin içinde olup başka hiçbir şeklin içinde olmayan sayılar hangileridir?


Cevap : 1 ve 9


4. Hangi sayı her üç şeklin de içindedir?


Cevap : 5



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 48-49 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 48, 49


6. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 48-49


1. 3 = 81 olduğuna göre kaçtır?


Cevap :

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4


2. 11 + 33 – 110 3 İşleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) 7 B) 8 C) 9 D) 10


3. 53 ÷ (32 + 42) + 15 işleminin sonucu kaçtır? 


Cevap :

A) 15 B) 20 C) 25 D) 30


4. · = 180 · = 240 Olduğuna göre · ( – ) işleminin sonucu kaçtır?


Cevap :

A) 30 B) 60 C) 90 D) 120


5. Semra’nın her gün çözdüğü soru sayısı 6’nın katıdır. Buna göre Semra’nın çözdüğü soru sayısı aşağıdakilerden hangisi olabilir?


Cevap :

A) 120 B) 115 C) 110 D) 100


6. Yandaki tabloda verilen sayılardan en küçük ve en büyük asal sayıların çarpımı kaçtır?


Cevap :

A) 23 B) 42 C) 46 D) 63


7. Asal çarpanları 2, 3 ve 5 olan sayı aşağıdakilerden hangisi olabilir?


Cevap :

A) 12 B) 20 C) 45 D) 60


8. Bir kırtasiyede 5 kalem alana 1 kalem hediye edilmektedir. Hediye edilen kalemlerle birlikte 98 kalem alan bir kişinin aldığı kalemlerden kaç tanesi hediyedir?


Cevap :

A) 16 B) 17 C) 18 D) 19


6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


I. Asal sayılardır.
II. Ortak bölenleri 1’dir.
III. Tek sayılardır.
IV. 3’e tam bölünürler.

9. 13 ve 23 sayıları için yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur? 


Cevap :

A) Yalnız I.
B) I ve III.
C) I, II ve III.
D) I, II, III ve IV.


10. 4 basamaklı 25 1 sayısının 3 ile kalansız bölünebilmesi için yerine gelebilecek rakamlar kümesi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) {1,4} B) {3,6}
C) {1,4,7} D) {3,6,9}


9’a bölünebilen bütün sayılar aynı zamanda …… ile bölünür

11. Yukarıdaki ifadede yer alan boşluk aşağıdakilerden hangisi ile doldurulursa yanlış olur?


Cevap :

A) 1 B) 3 C) 9 D) 18


12. O = {2,3,5} Yukarıdaki O kümesinin elemanları, verilen sayı çiftlerinden hangisinin ortak bölenidir?


Cevap :

A) 90 ve 150 B) 45 ve 75
C) 10 ve 30 D) 10 ve 15


60 sayısının asal çarpanları B kümesini, 70 sayısının asal çarpanları C kümesini oluşturmaktadır. Verilen bu bilgilere göre B ve C kümeleri ile ilgili 13, 14 ve 15. soruları cevaplayınız.


13. B kümesinin elemanları liste yöntemi ile aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir? 


Cevap :

A) ” , 1 2 3 5 6 10 12 20 30
B) ” , 1235 ,,,
C) ” , 223 ,,,5
D) ” ,


14. C kümesi ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Cevap :

A) s(C) = 3 B) 2! C

C) 3! C D) 7! C


15. B C+ kümesinin elemanları hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

A) { } B) {2,5}
C) {2} D) {2,3,5,7}


16. K = {“KIRŞEHİR” kelimesini oluşturan harfler} K kümesiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Cevap :

A) R!K B) S ! K
C) s(K) = 7 D) s(K) = {7}



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45-46-47 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı Kümeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46, 47


6. Sınıf Matematik Kitabı Kümeler Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45-46-47


Soru : Evimizde, okulumuzda ya da çevremizde neleri grupluyoruz? Ayakkabılarımızı, kıyafetlerimizi yazlık ve kışlık şeklinde gruplamanın hayatımızı kolaylaştırdığını söyleyebilir miyiz?


Cevap :

Çevremizde ve hayatımızda her şeyi gruplaştırmak işimizi kolaylaştırmaktadır. Örek vermek gerekirse ; elbiseler, yiyecekleri, içecekleri, atık maddeler örnek olarak verilebilir.


6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


1. Aşağıdaki boşluklara “ ! ” veya “ ! ” sembollerinden uygun olanını yazınız.


Cevap :

15 E/ T 19 E  T 23 E T
17 E T 22E T 25E/ T


2. İ = {İsminizi oluşturan harfler} Ortak özellik yöntemiyle verilen İ kümesini liste yöntemi ve venn şeması yöntemi ile gösteriniz.


Cevap :

Bu etkinliği küme içerisinde kendiniz yapmanız gerekmektedir.


S E
Yumurta Un
Şeker Yağ
Süt Kıyma
Çikolata Makarna
Un Süt

3. Yukarıda Selcen ve Ezgi’nin alışveriş listesi sırasıyla S ve E kümeleri ile gösterilmiştir. Buna göre S E + kümesinin elemanını veya elemanlarını bulunuz. 


Cevap :

Süt ve un ortak keşişim kümesi çiziniz.


4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

(Yanlış) H = {Haftanın P ile başlayan günleri} H = Q

(Doğru) D = {5 ile 6 arasındaki doğal sayılar} D = Q

(Doğru)  İ = {İç Anadolu Bölgesi’nde denize kıyısı olan iller} İ = Q

(Yanlış) C = {2023 sayısını oluşturan çift rakamlar} C = Q


5. Aşağıda ortak özellik yöntemi ile verilen kümelerin hangisinin eleman sayısı en azdır? 


Cevap :

A) A = {Alfabemizdeki harfler}
B) Ü = {Ülkemizdeki coğrafi bölgeler}
C) H = {H harfi ile başlayan aylar}
D) S = {“Sivas” kelimesini oluşturan harfler}


A={Asal sayı olan rakamlar}
B={Tek sayı olan rakamlar}
C={Çift sayı olan rakamlar}

6. Verilen A, B ve C kümelerine göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Cevap :

A) s(A + B) = 3 B) s(A + C) = 2
C) s(B + C) = 0 D) s(A) = 4


K={a, ı, o, u} İ={e, i, ö, ü}

7. K , İ kümesinin elemanları aşağıdakilerden hangisinde doğru gösterilmiştir?


Cevap :

A) { }
B) {Sesli harfler}
C) {Sessiz harfler}
D) {Alfabemizdeki harfler}


8. Şekilde İ ve Ö kümeleri verilmiştir. Buna göre hangisinin elemanıdır?


Cevap :

A) Yalnız I. B) I ve III.
C) I, II ve IV. D) I, II, III ve IV.



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Ortak Bölenleri ve Ortak Katları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42


6. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Ortak Bölenleri ve Ortak Katları Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42


Soru : 8 adet defter ve 12 adet kalem kendi aralarında gruplara ayrılarak çocuklara dağıtılacaktır. Her bir çocukta eşit sayıda defter ve eşit sayıda kalem olacak şekilde kaç farklı paylaşım yapılabileceğini düşününüz ve açıklayınız.


Cevap :

  • 1 – 2 – 4 olarak eşit bir şekilde dağıtılabilir.

6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


1. Yukarıda ölçüleri verilen dikdörtgen biçimindeki çim alan, eş kareler şeklinde bölgelere ayrılmak isteniyor. Buna göre eş şekildeki her bir parçanın kenar uzunluğunun kaç metre olabileceğini bulunuz.


Cevap :

39 ve 91 sayılarının ortak böleni 13′ tür. Her kenarı 13m’ lik parçalara ayırarak eş kareler elde ederiz.


2. Taner, yukarıda verilen iki odun parçasını eşit uzunlukta ve hiç artmayacak şekilde parçalara ayırmayı düşünüyor. Parçaların kaç santimetre olabileceğini bulunuz.


Cevap :

  • 5 cm şeklinde parçalanabilir.
  • 80 ÷ 5 = 16
  • 65 ÷ 5 = 13

3. Aynı hastanede çalışan doktorlardan Mehmet Bey 6 günde bir, Sinem Hanım 10 günde bir nöbet tutmaktadır. Bu iki doktor aynı gün nöbet tuttuktan kaç ay sonra tekrar birlikte nöbet tutar? (1 ay=30 gün)


Cevap :

  • 6 x 10 = 60 tekrar
  • 60 gün sonra tutar yani 2 ay

4. Selin, aklından tuttuğu sayının 4 ve 3’e kalansız bölündüğünü söylüyor. Selin’in aklından tuttuğu sayı 30 ile 70 arasında olduğuna göre bu sayının kaç olabileceğini bulunuz.


Cevap :

  • 36, 48, 60

5. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? 


Cevap :

A) 20 ve 30 sayılarının ortak bölenleri 1, 2 ve 5’tir.
B) 12 ve 18 sayılarının ortak bölenleri 1, 2 ve 3’tür.
C) 27 ve 42 sayılarının ortak bölenleri 1 ve 3’tür.
D) 16 ve 48 sayılarının ortak bölenleri 1, 2 ve 4’tür.


6. Aşağıdaki sayı ikililerinden hangisinin ortak bölen sayısı en çoktur?


Cevap :

A) 9 ve 12
B) 30 ve 40
C) 45 ve 65
D) 25 ve 75


7. Çiçek dükkânı olan Gül Hanım, sardunyalarını altışarlı ve sekizerli grupladığında hiç sardunya artmıyor. Gül Hanım’ın dükkânında 300’den fazla sardunya olduğu bilindiğine göre en az kaç sardunya vardır?


Cevap :

A) 312 B) 336 C) 348 D) 360


8. Bir yarış pistinde iki araç başlangıç çizgisinden aynı anda ve aynı yöne doğru harekete başlamıştır. Birinci araç başlangıç noktasına 18 dakikada, ikinci araç ise başlangıç noktasına 24 dakikada geldiğine göre bu araçlar ilk kez kaç dakika sonra başlangıç noktasında tekrar yan yana gelir?


Cevap :

A) 36 B) 54 C) 72 D) 96



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37-38-39 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı Asal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


6. Sınıf Matematik Kitabı Asal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37-38-39


Soru : Arkadaşınızın aklından tuttuğu sayının sadece 1’e ve kendisine bölünebilen tek basamaklı bir sayı olduğu bilindiğine göre bu sayının kaç olabileceğini düşününüz ve açıklayınız.


Cevap :

  • Bu sayı asal bir sayı olması gerekmektedir.
  • 1 – 2 – 3 – 5 – 7 – 11 – 13 – 17 – 19 olarak örnekler verilebilir.

6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun ifadeleri yazınız


Cevap :

• 2 en küçük asal sayıdır.

• Sadece 1’e ve kendisine kalansız bölünebilen sayılara asal sayılar denir.

• 28 sayısının asal çarpanları 2, 7  ve asal böleni sayılarıdır.


2. Yanda 60 ve 126 sayılarının asal çarpanlarına ayrılmış hâli gösterilmiştir. Buna göre:


a) A, B ve C sayılarını bulunuz. 


Cevap :

A = 2

B = 3

C = 5


b) K, L ve M sayılarını bulunuz. 


Cevap :

K = 63

L = 21

M = 7


3. Yanda A sayısının asal çarpanlarına ayrılmış hâli verilmiştir. Buna göre A, B ve C sayılarını bulunuz.


Cevap :

A = 40

B = 2

C = 10


4. Aşağıdaki doğal sayılar ile asal çarpanlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37-38-39 MEB Yayınları”

5. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız. 


Cevap :

(Yanlış) Beş tane tek basamaklı asal sayı vardır.

(Doğru) 1 asal sayı değildir.

(Doğru)  İki basamaklı en büyük asal sayı 97’dir.


6. 1 iki basamaklı sayısı asal sayı olduğuna göre yerine gelecek rakamların toplamı kaçtır?


Cevap :

A) 11 B) 13 C) 19 D) 20


7. 1, 3, 9, 13, 51, 41, 43, 54, 75  Yukarıda verilen sayılardan kaç tanesi asal sayı değildir?


Cevap :

A) 5 B) 6 C) 7 D) 8


8. 21 sayısı iki asal sayının toplamı olarak kaç farklı şekilde yazılabilir?


Cevap :

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-33-34-35 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı Bölünebilme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35


6. Sınıf Matematik Kitabı Bölünebilme Kuralları Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 32-33-34-35


Soru : Günlük hayatta karşılaştığımız çeşitli durumlarda bir sayının başka bir sayıya kalansız olarak bölünüp bölünemeyeceğini pratik olarak hesaplamak mümkün müdür?


Cevap : Evet mümkündür.

2 ile bölünebilme =  Tüm çift sayılar iki ole bölünebilir

3 ile bölünebilme =  Rakamları toplamı üçün katı olmalı

4 ile bölünebilme =  Son iki sayı 4 ile bölünüyorsa bölünür

5 ile Bölünebilme =  Son rakamı 0 veya 5 olmalı

6 ile bölünebilme =  2 ve 3 ile bölünen tüm sayılar 6 ile bölünü


6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru ifadeleri yazınız.


Cevap :

• Bir doğal sayının böleni aynı zamanda o doğal sayının çarpanı olarak ifade edilir.

• Birler basamağındaki rakamı  0 veya 5 olan sayılar 5 ile kalansız bölünebilir.

• Bir doğal sayı hem  2 ile hem de 3 ile kalansız bölünebiliyorsa 6 ile kalansız bölünür.


2. Mustafa’nın bir miktar cevizi vardır. Cevizlerin sayısının 50’den fazla ve 6 ile bölünebilen iki basamaklı bir sayı olduğu biliniyor. Buna göre Mustafa’nın cevizlerinin sayısının hangi doğal sayılar olabileceğini bulunuz.


Cevap :

  • 54 – 60 – 66 -72 – 78 – 84 – 90 – 96

3. Dört basamaklı 5 6 sayısı hem 3’e hem de 9’a kalansız bölünebildiğine göre ve yerine gelecek değerleri bulunuz.


Cevap :

  • 5, 2 ile 6, 1
  • △ + ○ = 7 olması gerekir.
  • = 0, 1, 2, 3, 4
  • = 7, 6, 5, 4, 3

4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

(Doğru) 4 ve 5 sayısı 20 sayısının bölenleridir.

(Yanlış) Tek doğal sayılar 2 ile kalansız bölünür.

(Yanlış) Bütün 3 basamaklı sayılar 3 ile kalansız bölünür.

(Doğru)  Son rakamı sıfır olan sayılar 5 ile kalansız bölünür.


5. Dört basamaklı 34 1 sayısı 3 ile tam bölünüp 9 ile tam bölünemediğine göre ile gösterilen sayının alabileceği değerlerin toplamı kaçtır?


Cevap :

A) 4 B) 7 C) 11 D) 14


6. Yukarıda bazı sayılar ve bu sayıların çarpanları verilmiştir. Tabloya göre hangi sayının çarpanı eksik verilmiştir?


Cevap :

A) 5 B)12 C)19 D) 25


7. 56 2 dört basamaklı doğal sayısı 3 ile tam bölünebildiğine göre yerine kaç farklı rakam yazılabilir?


Cevap :

A) 1 B) 2 C) 3 D) 4


8. Yukarıdaki tabloda verilen sayılardan 4 ile kalansız bölünemeyenlerin toplamı kaçtır?


Cevap :

A) 1464 B) 1550 C) 1667 D) 1854



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 29-30-31 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı Çarpanlar ve Katlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31


6. Sınıf Matematik Kitabı Çarpanlar ve Katlar Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 29-30-31


Soru : Alanı 20 birimkare olan dikdörtgenin kenarlarının kaç birim olabileceğini düşününüz ve açıklayınız.


Cevap :

  • 1×20
  • 2×10
  • 4×5
  • 20×1
  • 10×2
  • 5×4

6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun ifadeleri yazınız.


Cevap :

• Bir sayının çarpanına aynı zamanda o sayının böleni denir.

• Bir doğal sayıyı herhangi bir doğal sayıyla çarparak bulduğumuz çarpımlara o sayının çarpanları denir.

• 60 sayısının 5 ile 40 arasındaki çarpanları 6, 10, 12, 15, 20, 30 sayılarıdır.


2. Kaan, biriktirdiği parası ile 48 tane roman almıştır. Kaan, bu romanları arkadaşlarına eşit sayıda hediye etmek istiyor.

Kaan’ın romanları kaç farklı şekilde paylaştırabileceğini bulunuz.


Cevap :

1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 16, 24, 48, 10 farklı şekilde buluruz.


3. Birbirinin çarpanı veya katı olan aşağıdaki sayıları eşleştiriniz. 


Cevap :

“6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 29-30-31 MEB Yayınları”

4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız. 


Cevap :

(Doğru) 9’un 60’tan küçük katları 9, 18, 27, 36, 45, 54’tür.

(Doğru) 11’in iki basamaklı katları 22, 33, 44, 55, 66, 77, 88, 99’dur.

(Yanlış) 25 sayısının çarpanları 1, 5, 15, 25’tir.

(Doğru) 36 sayısının bölenleri 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 36’dır.


5. Yukarıdaki görselde ördeğin uzunluğu verilmiştir. Bu uzunluğu veren sayının çarpanlarından kaç tanesi tek sayıdır?


Cevap :

A) 1 B) 2 C) 4 D) 6


6. 110 sayısının bölenlerinden kaç tanesi rakamdır?


Cevap :

A) 1 B) 3 C) 5 D) 7


7. 7’nin 50’den küçük katları aşağıdakilerden hangisidir? 


Cevap :

A) 7, 14, 21, 29, 35, 42, 49
B) 7, 14, 22, 28, 35, 42, 49
C) 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49
D) 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56


8. 96 sayısının çarpanları gökkuşağı şeklinde gösterilmiştir. Boşluklara gelecek sayıların toplamı kaçtır?


Cevap :

A) 48 B) 46 C) 44 D) 42



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 25-26-27-28 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayı Problemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28


6. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayı Problemleri Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 25-26-27-28


Soru : Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri nasıl çözdüğünüzü düşününüz ve açıklayınız.


Kısa Cevap : “Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri nasıl çözdüğünüzü düşününüz ve açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük hayatta karşılaştığınız problemleri çözmek için sorun hakkında ilk olarak araştırma yapmamız gerekir.

Araştırmalar yaptıktan sonra konu hakkında bilgili kişilerden fikirler almamız gerekir. Ardından araştırma ve bilgilerden sonra konu hakkında çözümleri sağlamamız en iyi yol olacaktır.


6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Yukarıdaki hedef tahtasında sarı bölgeyi vuranlara 10 puan, mavi bölgeyi vuranlara 5 puan verilmektedir. Pembe bölgeyi vuranlardan ise 3 puan silinmektedir. Atiye ve Merve altışar atış yapmıştır. Atiye 2 defa sarı, 1 defa mavi ve 3 defa pembe bölgeyi vurmuştur. Merve de 3 defa sarı, 2 defa mavi ve 1 defa pembe bölgeyi vurmuştur. 

1. Buna göre, Atiye ve Merve’nin puanlarını bulunuz. 


Cevap :

Atiye = 2.10 + 1.5 – 3.3 = 16

Merve = 3.10 + 2.5 -1.3=37


2. 5 kg, 4 kg, 6 lira, 8 lira ve 60 lira verilerini kullanarak problem oluşturunuz.


Cevap :

5 kilosu 6 lira olan incirden ve 4 kilosu 8 lira olan çilekten almak isteyen Hüsam 60 liraya en fazla kaç kilo meyve alabilir?


3. Okul çıkışında lokantaya giden Salih ve 4 arkadaşı yemek yedikten sonra ödenecek hesabı eşit olarak paylaşacakları sırada Salih cüzdanını unuttuğunu fark etmiştir. Salih’in arkadaşları kişi başı 4 lira fazla vererek hesabı ödediklerine göre toplam kaç lira hesap ödenmiştir?


Cevap :

A) 50 B) 60 C) 70 D) 80


4. Sinan, kardeşi Halil doğduğunda 10 yaşındadır. 15 yıl sonra bu iki kardeşin yaşları farkı kaç olur?


Cevap :

A) 40 B) 25 C) 15 D) 10


5. Hülya yukarıda fiyatları verilen ürünlerin her birinden ikişer tane almıştır. Buna göre Hülya’nın ödeyeceği toplam miktarı veren işlem aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilebilir?


Cevap :

A) 3 · (1 + 2 + 3 + 4)
B) 3 · (1 + 3 + 3 + 4)
C) 2 · (1 + 2 + 3 + 4)
D) 2 · (1 + 2 + 3 + 5)


6. Bir kümesteki tavşan ve tavukların sayısı 30’dur. Tavukların toplam ayak sayısı 26 olduğuna göre bu kümesteki tavşanların sayısı kaçtır?


Cevap :

A) 13 B) 15 C) 17 D) 19


7. Ahmet, 8 litrelik ve 6 litrelik kovaları kullanarak bahçelerindeki süs havuzunu doldurmak istiyor. 8 litrelik kovayı 5 kez, 6 litrelik kovayı 7 kez kullandığında havuzun yarısı dolduğuna göre havuzun tamamı kaç litre su alır?


Cevap :

A) 134 B) 144 C) 154 D) 164


8. Her ay maaşının sekizde birini biriktiren Can’ın bir yılın sonunda 1200 lira parası biriktiğine göre Can’ın maaşı kaç liradır?


Cevap :

A) 600 B) 700 C) 800 D) 900



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 21-22-23-24 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı Dağılma Özelliği ve Ortak Çarpan Özelliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


6. Sınıf Matematik Kitabı Dağılma Özelliği ve Ortak Çarpan Özelliği Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 21-22-23-24


Soru : 4 kutuda sekizer, 4 kutuda da onar lokum bulunmaktadır. Tüm lokumların sayısını farklı yollarla nasıl bulacağınızı düşününüz ve açıklayınız.


Cevap :

1. Yol = 4 . 8 + 4 . 10 = 32 + 40 = 72

2. Yol = 4 . (8 + 10) = 32 + 40 = 72


6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. Yukarıdaki kırmızı renkli karelerin ve toplam karelerin sayısını çarpma işleminin dağılma özelliğini kullanarak bulunuz.


Cevap :

  • 2 . (6+8) = 2 . 14 = 28

2. 36 · (13 + 25) = 36 · + 36 · 25 işleminde yerine yazılması gereken sayıyı bulunuz.


Cevap :

  • 36.13 + 36.25
  • 468 + 900
  • 1368

3. Bir düğün salonundaki 65 masanın her biri 10 papatya ve 5 gül ile süslenecektir. Bunun için kullanılacak papatya ve güllerin toplam sayısını ortak çarpan parantezine alma özelliğini kullanarak bulunuz.


Cevap :

  • 65 . (10 + 5)
  • 65 . 15
  • 975

4. Aşağıdaki ifadeler doğru ise başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız. 


Cevap :

(Yanlış) 8 · (7 + 6) = 8 · 7 + 8 · 6 işlemi, çarpma işleminin çıkarma işlemi üzerinde dağılma özelliği ile açıklanır. ( Toplama özelliği olacak)

(Yanlış) 243 · 100 – 1243 · 1 işleminin sonucu 1243 · 101 işleminin sonucu ile aynıdır. (1243.99 işlemi olacaktır)

(Doğru) 26 · 31 – 26 · 20 = 26 · (31 – 20) işlemi ortak çarpan parantezine alma özelliği ile açıklanır.

(Doğru) 18 · 101 ifadesi 18 · (100 + 1) ifadesine eşittir.


I. adım 68 · 99 = 68 · (100 – 1)
II. adım = 68 · 100 – 68 · 1
III. adım = 680 – 68
IV. adım = 612

5. Eda, öğretmeninin sorduğu 68 · 99 işlemini kısa yoldan yukarıdaki gibi yapmıştır. Buna göre Eda ilk hatayı kaçıncı adımda yapmıştır?


Cevap :

A) I. B) II. C) III. D) IV.


6. 8 · 32 işleminin eşiti aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) (8 + 30) + (8 + 2)
B) (8 · 30) + (8 · 2)
C) (8 · 30) · (8 · 2)
D) (8 + 30) · (8 + 2)


7. · 25 – 32 · 25 = 43 · 25 Yukarıda verilen eşitliğe göre yerine gelecek sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) 11 B) 25 C) 43 D) 75


8. Yukarıdaki birimkarelerin toplamının işlem olarak ifadesi aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) 5 · (6 – 3)
B) 5 · (8 + 3)
C) 5 · (6 + 3)
D) 5 · (9 – 5)



 

Our Score

6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20 MEB Yayınları

6. Sınıf Matematik Kitabı İşlem Önceliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20


6. Sınıf Matematik Kitabı İşlem Önceliği Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20


Sağlık hizmeti veren kuruluşlarda bazı bireylerin hizmetlerden öncelikli olarak yararlanma hakkı vardır. Muayene olmak için sıra bekleyen hamile, engelli, 65 yaş üstü ve 7 yaş altı bireylerden birinci öncelik engellilerde, ikinci öncelik hamilelerde, üçüncü öncelik 65 yaş üstü bireylerde, dördüncü öncelik ise 7 yaş altı bireylerdedir. 

Soru : Günlük hayatımızda yapmış olduğumuz birçok işlemde bir öncelik sırası vardır. Benzer şekilde matematikte de yaptığımız işlemlerde öncelik sırasını düşününüz ve açıklayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Matematikte işlem önceliği şu şekildedir ;

  1. İlk olarak parantez içerisinde işlemler yapılır.
  2. Üslü sayıların işlemleri yapılır.
  3. Çarpma ve bölme işlemleri yapılır.
  4. Toplama ve çıkarma işlemleri yapılır.
  5. Aynı işlem var ise soldaki işlemden başlanır.

6. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun ifadeleri yazınız.


Cevap :

• İçerisinde üslü ifade, toplama ve çarpma işlemi bulunan işlemde işlem önceliğine göre önce üslü ifade, sonra çarpma, sonra da toplama işlemleri yapılır.

• İçerisinde çıkarma, bölme işlemi ve parantez içi işlem bulunan durumlarda işlem önceliğine göre önce  parantez içi, sonra bölme sonra da çıkarma işlemi yapılır.

• Aynı işlem önceliği sırasına sahip işlemler soldan sağa doğru sırayla yapılır.


2. Aşağıdaki noktalı yerlere “<”, “>” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • 4 · 5 – 2 > 4 · (5 – 2)
  • 16 ÷ 4 · 2 < 16 · 4 ÷ 2
  • 5 + 12 ÷ 3 = 12 ÷ 3 + 5
  • (9 – 2) · 4 > 9 – 2 · 4

3. Aşağıda verilen işlemin sonucunu bulunuz.


Cevap :

  • 40 – (70 + 23) ÷ 2 =  40 – (70 + 8) ÷ 2
  • 40 – 78 ÷ 2  = 40 – 39
  • 40 – 39 = 1

4. Aşağıdaki işlemleri doğru sonuçları ile eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20 MEB Yayınları”

5. I. 23 + 2 · 3 = 12
II. 25 · 2 – 10 = 40
III. (32 ÷ 4) · 2 = 16
IV. 125 – (5 + 3 · 2) = 110

Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?


Cevap :

A) I ve IV. B) II ve III.
C) Yalnız III. D) I, II ve III.


6. İşlem önceliği kurallarını uygulayan hesap makinesinde sırayla 14, -, 10, +, 8, ÷, 2 tuşlarına basılırsa ekranda hangi sayı görünür?


Cevap :

A) 8 B) 9 C) 12 D) 13


7. 25 + 52 · 3 + 102 – (15 + 12 · 4) işleminin sonucu kaçtır?


Cevap :

A) 117 B) 127 C) 137 D) 147


8.  81 27 9 = 84 Yukarıdaki işlemde “ ” ve “ ” yerine gelecek işlem sembolleri sırasıyla hangi seçenekte doğru verilmiştir?


Cevap :

A) –  .
B)  + + 
C)   +  –
D) +  .



 

Our Score
error: Content is protected !!