2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Cevapları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı, öğrencilerin okuma, yazma ve dil becerilerini geliştirmesi için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları ile uyumlu olan bu kaynak, derslerdeki etkinlikleri ve örnek metinleri anlamayı kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Cevapları”


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Öğrenciler, İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Kitap Metin Cevapları sayesinde ödevlerini kontrol edebilir ve eksik oldukları konuları tekrar ederek öğrenmelerini pekiştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları”


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

5. TEMA: YETENEKLERİMİZİ TANIYORUZ


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47


Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


6. TEMA: MUCİT ÇOCUK 


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


ASLAN-TEKNOFEST Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67


Çok Merak, Çok Eğlence Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


Meraklı, Cesur ve Maceracı Alper Gezeravcı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79


Bilgi Çağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


Neler Oluyor? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


6. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


7. TEMA: KÜLTÜR HAZİNEMİZ 


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Ben Sordum, Ninem Anlattı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Nasreddin Hoca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


Anadolu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115


Bayrak Töreni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


Bir Bayram Sürprizi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


7. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133


8. TEMA: HAKLARIMIZI BİLİYORUZ 


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


8. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137


Çocuklar Haklarıyla Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


Bir Dünya Bırakın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


Mırnav Dostları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157


Kararla Gelen Başarı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165


Yaz Tatilini Nasıl Değerlendirelim? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 166, 167, 168, 169, 170, 171


8. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173


Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları 2025-2026

2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerdeki konuları daha iyi anlamalarını sağlayan kapsamlı bir kaynaktır. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Cevap Anahtarı ve 2. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Ders Kitabı ile uyumlu olarak hazırlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Cevapları”


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

Öğrenciler, 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Metin Cevapları sayesinde ödevlerini kolayca kontrol edebilir, eksik kaldıkları konuları pekiştirerek derslerinde başarı sağlayabilirler.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Cevapları”


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Cevapları MEB Yayınları”

1. TEMA: DEĞERLERİMİZLE VARIZ 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25


Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31


İyilik Yap İyililik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


Horozun Sorumluluğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47


Nihan’ın Kardeşi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


2. TEMA: ATATÜRK ve ÇOCUK 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


Öğretmen Olun! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


3. TEMA: DOĞADA NELER OLUYOR? 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117


Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123


Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129


3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131


4. TEMA: OKUMA SERÜVENİMİZ 


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135


Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141


Kitap Okumayı Seviyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149


Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157


Kitaptaki Dünya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163


Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 165, 166, 167, 168, 169


4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 54-55. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları 5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 54-55 Sayfa Cevapları öğrencilerin ders boyunca öğrendiklerini tekrar etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Bu aşamada İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları öğrencilerin kendi başarılarını kontrol etmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Böylece öğrenme süreci daha sağlam bir temele oturur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 54-55. Sayfa Cevapları”

Ünite sonunda yer alan 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kendi gelişimlerini izlemelerine fırsat tanır. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 54, 55 Sayfa Cevapları düzenli çalışmayı teşvik ederek hem öğretmenlere hem de öğrencilere ders sürecinde kolaylık sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 5. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 54-55


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 54 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. 


SANAT ÇALIŞMALARI

Nuray ve arkadaşları okulun sanat atölyesinde buluştu. Öğretmenleri, onlara farklı sanat malzemeleri verdi: boya kalemleri, fırçalar, renkli kâğıtlar ve kil. İlk olarak, Nuray bahçesi renkli çiçeklerle dolu kırmızı bir ev yaptı. Ali, deniz kenarında mavi bir ev yaptı. Emre ise orman içinde yeşil bir ev yaptı. Resimlerini boya kalemleri ve renkli kâğıtlar kullanarak süslediler. Sonra diğer öğrenciler kil ile heykel yapmaya başladılar.

Can, kil ile minik bir kuş yaptı. Merve ise bir çiçek tarlası tasarladı. Murat, bir gitar yaptı. Fırçaları boyalara batırarak yaptıklarını süslediler. Gün boyunca bol bol güldüler. Sanatla dolu bir günün ardından herkes mutlu bir şekilde evine döndü. Ertesi gün yeniden buluşmak için sözleştiler.


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap Metnin Konusu: Sanat atölyesinde öğrencilerin farklı malzemelerle yaptıkları resim ve heykel çalışmaları.


Soru : Metindeki koyu yazılmış sözcüklerin bulunduğu cümleleri tekrar okuyunuz. Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler oluşturunuz.


Cevap :

Kil Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Su ile yoğrulduğunda şekil verilebilen, pişirildiğinde sertleşen toprak türü.

  • Cümlem: Çömlekçi kil ile çok güzel bir vazo yaptı.

Tasarlamak Kelimesi

  • Sözlük Anlamı: Bir şeyi zihinde biçimlendirmek, planlamak.

  • Cümlem: Yeni evimizin odalarını farklı renklerle tasarladık.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 55 Cevapları


Soru : Metindeki çocukların yaptığı sanat çalışmalarını yazınız.


Cevap :

Metindeki çocukların yaptığı sanat çalışmaları:

  • Nuray: Bahçesi renkli çiçeklerle dolu kırmızı bir ev yaptı.
  • Ali: Deniz kenarında mavi bir ev yaptı.
  • Emre: Orman içinde yeşil bir ev yaptı.
  • Can: Kil ile minik bir kuş yaptı.
  • Merve: Kil ile bir çiçek tarlası tasarladı.
  • Murat: Kil ile bir gitar yaptı.

Soru : Metindeki çocukların yaptığı sanat çalışmalarının benzerliklerini ve farklılıklarını yazınız.


Cevap :

Benzerlikler:

  • Tüm çocuklar sanat malzemelerini kullanarak kendi eserlerini yaptılar.

  • Her biri yaratıcılıklarını kullanarak hayal güçlerini çalıştırdı.

  • Eserlerini süsleyerek tamamladılar.

  • Çalışmaları eğlenceli ve keyifli geçti.

  • Grup halinde ve işbirliği içinde çalıştılar.

Farklılıklar:

  • Nuray ev ve bahçe resmi yaptı, Ali deniz kenarı ev, Emre orman içi ev yaptı.

  • Can ve Murat heykel ve obje (kuş, gitar) yaptılar, Merve ise çiçek tarlası tasarladı.

  • Bazıları boya ve kâğıt kullandı, bazıları kil ile çalıştı.

  • Farklı temalar ve şekillerde eserler ortaya çıkardılar.

  • Çalışma yöntemleri (resim, heykel, tasarım) birbirinden farklıydı.


Soru : Metindeki çocuklar ertesi gün buluştuklarında hangi sanatsal çalışmaları yapmış olabilirler? Noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Ertesi gün yapılabilecek sanatsal çalışmalar: Ertesi gün çocuklar, kendi hayal dünyalarını yansıtan resimler çizebilir, kil ile hayvan veya obje heykelleri yapabilir ve fırçalarla farklı desenler süsleyebilirler. Ayrıca grup çalışmalarıyla büyük bir pano veya üç boyutlu bir tasarım oluşturabilirler.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 47-48-49-50-51-52-53 Sayfa Cevapları öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma ve yorumlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu süreçte İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları öğrencilere ve velilere yol gösterici bir kaynak niteliği taşır. Sayfa cevapları sayesinde öğrenciler dersleri daha verimli takip eder ve başarılarını artırırlar.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları”

Ünite kapsamında yer alan 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Meslekler Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler farklı meslekleri tanıyarak onların toplum için önemini öğrenir. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 Sayfa Cevapları incelendiğinde etkinliklerin öğrencilerin hem bilgi edinmesini hem de düşüncelerini ifade etme becerisini geliştirmesini amaçladığı görülmektedir.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Meslekler Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53


Soru : Yönergeyi uygulayarak röportaj yapınız.

Arkadaşlarınızla bir sunucu belirleyiniz.
Sunucu için kartondan bir mikrofon yapınız ya da sınıftaki herhangi bir eşyayı mikrofon olarak kullanınız.
Bir meslek seçiniz.
Sunucunun mesleğinizin özellikleri ile ilgili sorduklarına cevap veriniz.
Konuşmalar tamamlanınca yeni sunucu ve meslek ile röportaja devam ediniz.


Cevap

Sunucu: Merhaba sevgili arkadaşlar! Bugün yanımızda bir doktor var. Hemen sorularımıza başlayalım.

Sunucu: Doktor olmak nasıl bir şeydir?
Doktor: Doktor olmak çok sorumluluk gerektiren bir meslektir. İnsanların sağlığına kavuşmasına yardımcı oluruz.

Sunucu: Günlük işinizde neler yapıyorsunuz?
Doktor: Hastaları muayene eder, gerekli tedavileri uygular ve onlara sağlıklı yaşam önerileri veririz.

Sunucu: Mesleğinizin en zor yanı nedir?
Doktor: İnsanların sağlığından sorumlu olmak, bazen uzun ve yorucu saatler çalışmak zor olabilir.

Sunucu: Peki, en güzel yanı?
Doktor: İnsanların iyileştiğini görmek, onların mutluluğunu paylaşmak en güzel yanı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 48 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip şiirin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Şiirin teması, farklı mesleklerde çalışan insanların emeğine değer vermek, bu emeklere saygı duymak ve birlik içinde dayanışma göstermektir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 50 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu, çeşitli mesleklerde çalışan insanların emeği, mesleklere duyulan sevgi ve dayanışma içinde çalışmanın gücüdür; bu durum okuma öncesinde yaptığım tahminle örtüşmektedir.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcük ve sözcük grubunun anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Özen Sözlük Anlamı: Bir işi dikkat, titizlik ve önem vererek yapma.

Birlikten kuvvet doğar Sözlük Anlamı: İnsanlar birlikte hareket ettiklerinde daha güçlü olurlar, zorlukların üstesinden daha kolay gelirler.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcük ve sözcük grubuyla cümleler kurunuz.


Cevap :

Özen ile ile cümleler :

  1. Annem yemeği büyük bir özenle hazırladı.

  2. Öğretmen ödevlerin temiz ve özen içinde yapılmasını istedi.

  3. Çiçeklere özen göstermezsek kısa sürede solarlar.

  4. Elbiseyi dikerken usta terzi her dikişe özen gösterdi.

  5. Başarıya ulaşmak için derslere özenle çalışmak gerekir.


Birlikten kuvvet doğar ile cümleler :

  1. Köy halkı imece usulü çalışarak kısa sürede yeni köprüyü yaptı; gerçekten birlikten kuvvet doğar.
  2. Takımca oynayınca maçı kazandık, birlikten kuvvet doğar.
  3. İnsanlar zor zamanlarda birleşirse her engeli aşar; çünkü birlikten kuvvet doğar.
  4. Arkadaşlar arasında yardımlaşma olunca işler kolaylaşır, birlikten kuvvet doğar.
  5. Aile bireyleri el ele verdiğinde zorluklar azalır; birlikten kuvvet doğar.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 51 Cevapları


Soru : Şiirde meslekler ile ilgili ne anlatılıyor? Kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Şiirde, pek çok mesleğin bulunduğu, her birinin değerli ve önemli olduğu dile getirilmektedir. İnsanların emekle çalıştıkları, işlerini severek yaptıkları ve dayanışma içinde olmanın gücü artırdığı anlatılmaktadır.


Soru : “Meslekler” şiirinde eksik bırakılan yerleri şiire bakarak tamamlayınız.


Cevap :

Gördünüz ya çocuklar,
Çalışmanın sonu yok.
Mesleklerin sayısı,
İnsanlar kadar pek çok.

Hangisini sayayım?
Zamanımız kısıtlı.
Gelin kucaklayalım,
Tüm çalışanları.

Özenle çalışırlar.
Mesleğini sevenler.
Emeğe saygı duyar.
Çalışmayı bilenler.

Şimdi katılın bana
Birlikte söyleyelim.
Birlikten kuvvet doğar
Bunu böyle bilelim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 52 Cevapları


Soru :  Büyüyünce hangi mesleği yapmak istediğinizi nedenleriyle yazınız. 


Cevap

1. Polis
Ben büyüyünce polis olmak istiyorum.
Çünkü insanları korumak, suçları önlemek ve topluma güven sağlamak istiyorum.
Halkın güvenliği için çalışmak bana çok anlamlı geliyor.


2. Mühendis
Ben büyüyünce mühendis olmak istiyorum.
Çünkü yeni projeler tasarlamak ve insanların yaşamını kolaylaştıracak çözümler üretmek istiyorum.
Bilim ve teknoloji ile ilgilenmeyi seviyorum.


3. Öğretmen
Ben büyüyünce öğretmen olmak istiyorum.
Çünkü öğrencilere bilgi aktararak onların gelişimine katkıda bulunmak istiyorum.
İnsanlara yardımcı olmayı ve onlarla iletişim kurmayı seviyorum.


4. Bilim İnsanı
Ben büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum.
Çünkü yeni keşifler yapmak ve insanlığın bilgisini artırmak istiyorum.
Deneyler yapmak ve sorunlara çözüm bulmak bana heyecan veriyor.


5. Aşçı
Ben büyüyünce aşçı olmak istiyorum.
Çünkü lezzetli yemekler yapmayı ve insanları mutlu etmeyi seviyorum.
Yaratıcı tarifler hazırlamak ve farklı tatlar denemek ilgimi çekiyor.


6. Veteriner
Ben büyüyünce veteriner olmak istiyorum.
Çünkü hayvanlara yardım etmek ve onların sağlığını korumak istiyorum.
Hayvanlarla çalışmayı ve onları iyileştirmeyi çok seviyorum.


Soru : Yazdığınız mesleğin görselini çizip boyayınız. Mesleğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 53 Cevapları


Soru : Şiirde geçen “emeğe saygı duymak” ve “özenle çalışmak” ifadelerinin ne anlama geldiğini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

“Emeğe saygı duymak” insanların yaptığı işi değerli görmek ve küçümsememektir.

“Özenle çalışmak” ise bir işi dikkatli, titiz ve en iyi şekilde yapmaktır.

Bu ifadeler, çalışmanın önemini ve herkesin emeğine değer verilmesi gerektiğini anlatır.


Soru : Görselleri inceleyiniz. İlginizi en çok çeken bilmeceyi arkadaşlarınıza sorunuz.


Sınıfta ders anlatır, bilgi saçar.
Çocukları eğitir, onlara yol açar.
Kitaplar, defterler onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap Öğretmen

Düşleri çizer, yapıları inşa eder.
Planlarını hep önceden yapar.
Binalar, köprüler onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap : Mühendis 

Hayvan dostlarımızı iyileştirir.
Onların bakımını üstlenir.
Kedi, köpek, kuş onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap Veteriner 

Bahçedeki tüm bitkileri
Eker, biçer, büyütür.
Çiçekle, böcekle onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?

Cevap : Çiftçi 



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 39-40-41-42-43-44-45-46 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin oyun ve oyuncak kültürünü tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46


Soru : Geçmişte oynanan oyuncakların müzedeki görsellerini inceleyiniz. Günümüzdeki oyuncaklarla bu oyuncakların benzerlik ve farklılıklarını anlatınız.


Cevap :   Geçmiş ve Günümüz Oyuncakları: Geçmişte oynanan oyuncaklar genellikle ahşap veya basit malzemelerden yapılmıştı. Günümüzde ise oyuncaklar daha çok plastik ve elektronik aletlerden oluşuyor. Benzer yönleri, her iki dönemde de çocukların eğlenmesini ve hayal gücünü geliştirmesini sağlamalarıdır. Farklı yönleri ise günümüz oyuncaklarının daha fazla ses, ışık ve hareket özelliklerine sahip olmasıdır.


Soru : Oyuncak Müzesi’nde neler gördünüz? Dikkatinizi çeken oyuncakları anlatınız.


Cevap Oyuncak Müzesi Ziyareti: Oyuncak Müzesi’nde pek çok eski oyuncak gördüm; özellikle tahta arabalar ve bebekler dikkatimi çekti. Ayrıca mekanik oyuncaklar ve küçük el yapımı kuklalar çok ilginçti. Bu oyuncakların basit ama yaratıcı olduğunu fark ettim. Geçmişte çocukların ne kadar eğlendiğini hayal etmek çok keyifliydi. Özellikle el yapımı ahşap tren seti benim ilgimi en çok çeken oyuncaktı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metindeki olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni ziyaret etmek ve müzedeki oyuncakları tanıtmaktır. Olaylar ise Lokum’un müzeyi gezmesi, farklı ülkelerden oyuncaklar ve maketleri incelemesi, ailesinin eski oyuncaklara duygusal yaklaşımı ve masal atölyesine katılması şeklinde ilerliyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi, müzedeki oyuncakların tanıtılması ve yaşanan duygulardır. Okuma öncesi yaptığım tahminle metnin konusu uyumludur; çünkü tahminimde müze gezisinin yapılacağını, oyuncakların gösterileceğini ve aile bireylerinin duygu ve düşüncelerinin anlatılacağını öngörmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Müze kelimesi

Sözlük Anlamı: Sanat, tarih veya bilimle ilgili değerli eserlerin sergilendiği yer
Cümlem: Hafta sonu tarihi eserleri görmek için müzeye gittik.

Dekorasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir mekanın estetik ve görsel açıdan düzenlenmesi, süslenmesi
Cümlem: Odanın dekorasyonunu yenileyerek daha renkli ve ferah hâle getirdik.


Soru : Metni kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Metinde, Lokum adındaki bir çocuğun Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni gezmesi anlatılmaktadır. Müzenin bir bölümü mağara şeklinde tasarlanmış olup, içinde hem el yapımı hem de fabrika üretimi birçok oyuncak sergilenmektedir. Dünya çocuklarının tanıtıldığı bölümde farklı ülkelerin kıyafetleri ve kültürleri gösterilmektedir. Lokum, özellikle Meksika’nın renkli kıyafetlerini çok beğenmiştir. Annesi dekoratif oyuncaklara, babası ise kendi çocukluğunu hatırlatan oyuncaklara ilgi göstermiştir. Lokum ayrıca masal atölyesine katılarak kendini masal dünyasında hissetmiş ve bu gezi, ona oyuncaklara farklı bir bakış açısı kazandırmıştır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : Metinde anlatılan müzede en beğendiğiniz bölüm neresidir? En ilginç bulduğunuz oyuncak nedir? Anlatınız.


Cevap : Müzede en çok ilgimi çeken bölüm, Dünya Çocukları bölümüydü; çünkü farklı ülkelerin kıyafetlerini görmek çok keyifliydi. En ilginç bulduğum oyuncaklar ise dekoratif oyuncaklardı, çünkü hem farklı hem de çok dikkat çekiciydiler.

Soru : Cümlelerde uygun yerlere kısa çizgi koyunuz.


Cevap

Merhaba sevgili arkadaşım, bu ay Gaziantep Oyuncak Mü(-)
zesi’ni ziyaret ettim. Bu müzede el ve fabrika yapımı altı yüze ya(-)
kın oyuncak bulunuyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları


Soru : Bir müze tasarladığınızı ve bu müzede oyuncaklarınızı sergilediğinizi düşününüz. Tasarladığınız müzenin ve sergilediğiniz oyuncakların görselini çizip boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


Soru : Çizdiğiniz müzeyi ve sergilediğiniz oyuncakları arkadaşlarınıza anlatmak için bir konuşma planı hazırlayınız.


Cevap :

KONUŞMA PLANIM
Tarih: 28/09/2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Çizdiğim müze ve sergilediğim oyuncakların tanıtımı
Anahtar Sözcükler: müze, oyuncak, sergi, el yapımı, dekoratif, eğlence, kültür


Soru : Hazırladığınız plana uygun olarak konuşmanızı yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar,

Ben [Adınız]. Bugün sizlere çizdiğim müzeyi ve sergilediğim oyuncakları tanıtacağım. Müzem geniş ve renkli bir alana sahip; içinde hem el yapımı hem de dekoratif oyuncaklar bulunuyor. Oyuncakların bazıları geçmişten günümüze gelen eski modeller, bazıları ise modern ve yaratıcı tasarımlardan oluşuyor. Sergimde, farklı ülkelerden gelen oyuncakları da görebilirsiniz. Özellikle renkli ve ilginç tasarımlı oyuncaklar dikkat çekiyor. Bu müze sayesinde hem eğlenceli vakit geçiriyor hem de farklı kültürleri tanımış oluyorsunuz.

Teşekkür ederim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


Soru : Bez bebekle ilgili istenen bilgileri tahmin edip tanıtım kartını doldurunuz. Karttaki bilgilere göre bez bebeği arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Tanıtım Kartı:
Oyuncağın Adı: Bez Bebek
Kullanılan Malzemeler: Pamuk, kumaş, iplik
Yapıldığı Zaman: 20. yüzyılın başları
Kim İçin Yapıldığı: Çocuklar


Soru : Kahramanı görseldeki bez bebek olan bir masal mı yoksa bu bez bebekle ilgili bir şiir mi yazmak istersiniz? İşaretleyiniz.


Cevap : Masal yazmak istiyorum.


Soru : Yazınızı noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Yazım Örneği (Masal):
Bir zamanlar küçük bir kız, adı Elif olan bir bez bebeğe sahipmiş. Elif her gün bez bebeğiyle oyunlar oynar, ona yemek verir ve uyuturmuş.

Bir gün bez bebek kaybolmuş ve Elif onu bulmak için evin her yerini aramış. Sonunda bez bebek bahçede çiçeklerin arasında bulunmuş. Elif, bez bebeğini tekrar kucağına almış ve birlikte mutlu bir şekilde oyunlarına devam etmişler.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 33-34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37, 38


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 33-34-35-36-37-38 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 33-34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve oyun kültürünü keşfetmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 33, 34, 35, 36, 37, 38 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Şu Oyuna Bak! İşte Şapalak! Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 33-34-35-36-37-38


Soru : Bazı çocuk oyunu adları, Kırgızca karşılıkları ile verilmiştir. Oyun adlarını okuyunuz. Örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 33 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 34 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metin, çocukların bahçede arkadaşlarıyla oynayabileceği “Şapalak” oyununu konu alıyor. Oyun kuralları, oynanış biçimi ve oyunun eğlenceli özellikleri ayrıntılı bir şekilde anlatılmış.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 36 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap :  Metin, çocukların arkadaşlarıyla oynayabileceği “Şapalak” oyununu ve oyunun kurallarını ele alıyor. Oyun sırasında dikkat, hız ve konsantrasyonun önemini de vurguluyor. Tahminim metnin konusuyla uyumlu; başlıktan oyunun anlatılacağını öngörmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Hamle kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir oyunda veya harekette yapılan hareket, adım
Cümlem: Satrançta yaptığı hamle ile oyunu kazandı.

Konsantrasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Dikkatini toplama, zihni bir noktaya yoğunlaştırma durumu
Cümlem: Sınavda başarılı olabilmek için tam konsantrasyonla çalışmam gerekiyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 37 Cevapları


Soru : “Şapalak” oyununun nasıl oynandığını kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : “Şapalak” oyununda önce 5–6 arkadaş bir araya gelir ve bir ebe seçilir. Ebe, ellerini özel bir şekilde tutar. Oyuncular sırayla ebeye dokunur ve ebe dokunan kişiyi tahmin etmeye çalışır.

Ebe doğru tahmin ederse dokunan kişi yeni ebe olur; yanlış tahmin ederse görevine devam eder. Oyuncular hızlı ve dikkatli hareket ederek yakalanmamaya çalışır. Oyun, hem dikkat hem hız gerektirir ve katılan herkesin eğlenmesini sağlar.


Soru : Metindeki tekerlemede eksik bırakılan sözcükleri kendi ifadelerinizle tamamlayınız.


Cevap

Şu çeşmeden su taşı
Çeşmenin suyu acı
Kovanın dibi delik
Sana geldi ebelik


Soru : Bildiğiniz bir tekerlemeyi yazınız.


Cevap

  • Bir berber bir berbere gel beraber bir berber dükkanı açalım demiş.

  • Dal sarkar kartal kalkar, kalkar kartal dal sarkar.

  • Üç tas taş, üç tas turşu.

  • Şu köşe yaz köşesi, şu köşe kış köşesi, ortada su şişesi.

  • Limon sarı, limon sarı, limonun içi sarımsı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 38 Cevapları


Soru : Yeni bir oyun kurgulayınız. Oyununuzla ilgili istenen bilgileri yazınız.


Cevap

OYUNUN YERİ: Bahçe veya geniş bir sınıf alanı

OYUNUN ADI: Renkli Top Yakalama

OYUNCU SAYISI: 6

OYUNUN OYNANIŞI: Oyuncular iki gruba ayrılır. Her gruba farklı renkli toplar verilir. Oyuncular sırayla karşı grubun toplarını kendi alanlarına taşımaya çalışır.

Rakip oyuncular, topu kaptırmamaya ve diğer grubun oyuncularını yakalamaya çalışır. Oyuncular hızlı ve dikkatli hareket ederek en çok topu kendi alanına taşıyan grup oyunu kazanır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 25-26-27-28-29-30-31-32. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 25-26-27-28-29-30-31-32 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin müzik kültürünü ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32


Soru : Bir müzik aleti yapacak olsaydınız hangi müzik aletini yapmak isterdiniz? Anlatınız. Aşağıdaki müzik aletini yapınız.


Cevap

Ben bir davul yapmak isterdim. Çünkü davul, ritim tutmayı ve müzikle birlikte hareket etmeyi çok eğlenceli hâle getiriyor. Farklı sesler çıkararak kendi ritmimi oluşturabilirim. Arkadaşlarımla birlikte çaldığımızda müzik daha keyifli olur ve eğlenceli bir oyun gibi hissedilir. Ayrıca davul yaparken hem el becerilerimi geliştirebilir hem de yaratıcılığımı kullanabilirim.

Yapılacak müzik aleti: Karton kutu ve balon kullanarak basit bir davul yapabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, ünlü halk ozanı Neşet Ertaş’ın yaşamı, müzikle tanışması ve türküler aracılığıyla kültürel değerlerimizi yaşatma biçimidir; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla örtüşmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Neşet Ertaş’ın yaşamı, müzikle tanışması ve türküler aracılığıyla kültürel değerlerimizi aktarma çabalarıdır; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Tokaç kelimesi
Sözlük Anlamı: Hamurdan yapılan küçük yuvarlak ekmek veya çörek
Cümlem: Sabah kahvaltısında annem bana taze yapılmış tokaç verdi.

Efsane kelimesi
Sözlük Anlamı: Kuşaktan kuşağa aktarılan, gerçekliği kesin olmayan hikâye veya anlatı
Cümlem: Dedem bana köyümüzde anlatılan bir efsaneyi anlattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 29 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş nerede dünyaya gelmiş?


Cevap : Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya gelmiş.


2. Neşet Ertaş müzik hayatına nasıl başlamış?


Cevap : Saz çalan babasını dinleyerek ve annesinin yaptığı oyuncak sazla müzik hayatına başlamış.


3. Neşet Ertaş’a hangi isimler verilmiş?


Cevap : “Türkülerin Babası” ve “Anadolu Efsanesi” isimleri verilmiş.


4. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Neşet Ertaş’a hangi ünvan verilmiş?


Cevap : “Yaşayan İnsan Hazinesi” ünvanı verilmiş.


Soru : Neşet Ertaş’ı canlandırarak metindeki bilgilerden hareketle hayat hikâyesini anlatınız.


Cevap :

Ben Neşet Ertaş. 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya geldim. Küçük yaşta müzikle tanıştım. Annemin yaptığı oyuncak saz sayesinde müzikle ilgilenmeye başladım ve babamdan gerçek saz çalmayı öğrendim.

Çocukluğumdan itibaren yöremin eğlencelerinde saz çaldım ve türküler söyledim. Türkülerim halk tarafından çok sevildiği için bana ‘Türkülerin Babası’ ve ‘Anadolu Efsanesi’ unvanları verildi. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ise ‘Yaşayan İnsan Hazinesi’ olarak ilan edildim.


Soru : Cümlelerde eksik bırakılan sözcükleri metinden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

  • Türkü söyleyen kişiye ozan denir.

  • Neşet Ertaş müzik hayatına babasını dinleyerek başlamış.

  • Neşet Ertaş Yaşayan İnsan Hazinesi ilan edilmiş.

  • Neşet Ertaş meşhur bir halk ozanıdır.

  • Kendisine Türkülerin Babası gibi isimler verilmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


Soru : Görseldeki çamaşır tokacından yapılan sazı inceleyiniz. Nasıl yapılmış olabilir? Anlatınız.


Cevap : Çamaşır tokacından yapılan saz: Çamaşır tokacının bir ucuna tel veya ip bağlanmış, tokacın mandallı kısmı gövde gibi kullanılmış ve tel gerilerek minik bir saz yapılmış olabilir.


Soru : Evde kullanılan eşyalardan nasıl oyuncaklar yapılabileceğini düşünüp yazınız.


Cevap : Evde kullanılan birçok eşya ile eğlenceli oyuncaklar yapılabilir. Örneğin, boş karton kutulardan araba veya ev maketi yapabiliriz. Eski pet şişelerle su fışkırtan oyuncaklar veya sapanlar hazırlayabiliriz. Renkli kağıt ve pipetleri kullanarak kuklalar veya küçük hayvan figürleri oluşturabiliriz. Ayrıca tahta kaşık ve iplerle bebek beşiği veya sallanan oyuncaklar da yapılabilir. Böylece hem yaratıcılığımızı kullanır hem de keyifli vakit geçiririz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 31 Cevapları


Soru : “Türkülerin Babası Neşet Ertaş” metnine göre Neşet Ertaş ve babasının benzer özelliklerini siyaha, farklı özelliklerini kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Benzer özellikler (siyah):

  • Küçükken oyuncak saza sahip olmaları
  • Yörenin eğlencelerinde türkü söylemeleri
  • Saz çalmaları

Farklı özellikler (kırmızı):

  • “Türkülerin Babası” isminin verilmesi
  • “Yaşayan İnsan Hazinesi” ilan edilmesi

Soru : Müzik alanında sevdiğiniz bir sanatçıyı düşününüz. Sevdiğiniz sanatçı ile Neşet Ertaş’ın benzer ve farklı yönlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sevdiğim sanatçı Demet Akalın, pop müzik yapıyor ve genellikle sahne performansıyla tanınıyor. Neşet Ertaş ise halk müziği sanatçısı ve türkülerle kültürel değerlerimizi yaşatıyor. İkisi de müzikle insanlara duygularını aktarıyor ve hayran kitlesine sahip. Farklı yönleri ise müzik türleri ve kullandıkları enstrümanlar; Demet Akalın daha modern müzik aletleri kullanırken, Neşet Ertaş saz çalıyor. Ayrıca Neşet Ertaş, halkın günlük yaşamını ve kültürünü türkülerinde anlatıyor.


Soru : Neşet Ertaş’ın türküsünden bir bölümü dinleme kurallarına uygun olarak dinleyiniz. Türküyü dinlemek için karekodu okutunuz.


Cevap : YouTube açarak Neşet Ertaş türkülerini dinleyebilirsiniz. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 32 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Elif keman çalmayı çok istiyordu. Annesi ona keman aldı ve Elif hemen derslere başladı. İlk başta notaları öğrenmek zor oldu ama Elif pes etmedi. Her gün çalıştı ve öğretmeninin tüm öğrettiklerini uyguladı.

Bir gün bir müzik yarışması düzenlendi. Elif de bu yarışmaya katılmaya karar verdi. Yarışma günü geldiğinde Elif biraz heyecanlıydı ama kendine güveniyordu. Kemanını eline aldı ve öğrendiği en sevdiği parçayı çalmaya başladı. Salondakiler onu dikkatle dinledi ve sonunda büyük bir alkış koptu.

Elif, yarışmada birinci oldu ve herkes onu tebrik etti. Bu başarı onun yeteneğini ve azmin önemini gösterdi.


Soru : Elif’in başarısı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir tebrik kartı yazınız. Tebrik kartında selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. 


Cevap :

Sevgili Elif,

Keman yarışmasında gösterdiğin başarıyı tebrik ederim! Azmin ve çalışkanlığın sayesinde bu güzel sonucu elde ettin. Seninle gurur duyuyorum. Başarılarının devamını diliyorum ve her zaman yeteneklerine güvenmeni istiyorum.

Sevgilerimle,



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23, 24


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 19-20-21-22-23-24 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Unutulan Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin eski oyunları tanımalarını ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 19, 20, 21, 22, 23, 24 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Unutulan Oyunlar Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 19-20-21-22-23-24


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarımla oynadığım diğer top ve takım oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem koşmayı hem de strateji yapmayı gerektiriyor. Taşları yıkmak ve tekrar dizmek heyecan verici bir mücadele sunuyor. Kaçarken ve diğer gruptan kaçınırken çok eğlendim. Bu oyunu arkadaşlarıma anlattığımda onlar da oynamak için sabırsızlandılar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 20 Cevapları


Soru : Metnin görsellerini inceleyiniz. Görsellerden hareketle izleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görsellere bakarak, metnin eskiden oynanan ve günümüzde unutulmaya yüz tutmuş oyunları konu alıyor olabileceğini söyleyebiliriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, geçmişte oynanan fakat günümüzde unutulmuş oyunlardır.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Maket kelimesi
Sözlük Anlamı: Gerçeğinin küçük ölçekte yapılmış örneği, model
Cümlem: Tatilde gördüğümüz geminin maketini yaptım.

Hayâl kelimesi
Sözlük Anlamı: Zihinde canlandırılan görüntü, düşünce veya düş
Cümlem: Gelecekte büyük bir yazar olmayı hayâl ediyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mete’nin yeni oyuncağı neydi?


Cevap : Maket uçak


2. Mete’nin oyuncağı dedesini neden şaşırttı?


Cevap : Maket uçağın gökyüzünde süzülmesine ve uçmasına çok şaşırdı.


3. Mete’nin dedesi çocukluğunda hangi oyunları oynuyordu?


Cevap : Tahtadan uçak, topaç çevirmece, çember çevirmece, çelik çomak, tombik, beştaş ve bezirganbaşı oyunları oynuyordu.


4. Mete, dedesine nasıl bir söz verdi?


Cevap : Bu güzel oyunları arkadaşlarına öğreteceğine ve unutturmayacağına söz verdi. 


5. Büyüklerinizin çocukken oynadığı oyunlar Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara benziyor mu? Oyunların benzer ve farklı yönlerini anlatınız.


Cevap : Büyüklerimin çocukken oynadığı oyunlar, Mete’nin dedesinin anlattığı oyunlara biraz benziyor. İkisi de açık havada oynanan, arkadaşlarla bir arada yapılan ve eğlenceli oyunlar. Farklı yönleri ise kullanılan malzemeler ve bazı kurallar olabilir; örneğin bazı oyunlarda taş veya top kullanılırken bazıları sadece koşmayı ve saklanmayı içeriyor. Ama her iki oyun da hem eğlenceli hem de arkadaşlık ve iş birliği gerektiriyor.


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görselleri inceleyiniz. Görselleri olayların oluş sırasına göre sıralayınız. Olayları sırasıyla yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 22 Cevapları”

  1. Mete ile dedesi maket uçak uçurtmak için gitmesi.
  2. Dedenin, maket uçağın uçmasına şaşırması
  3. Son olarak dedenin Mete’ye eskiden oynadığı oyunları anlatması.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 23 Cevapları


Soru : Bir büyüğünüze en sevdiğiniz oyunu tanıtan mektup yazınız. Yazınızda selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. Yazınıza başlamadan önce yazma ortamını değerlendiriniz.


Cevap :

Sevgili Dedem,

Umarım iyisindir. Sana en sevdiğim oyunu anlatmak istiyorum. Oyunumun adı Dokuztaş. Bu oyunda taşları üst üste diziyor ve top atarak taşları yıkmaya çalışıyoruz. Taşlar yıkılınca kaçıyor, diğer grup da bizi yakalamaya çalışıyor. Oyunu oynarken hem çok koşuyoruz hem de strateji kurmak zorunda kalıyoruz, bu yüzden çok eğlenceli oluyor. Sen de bir gün bizimle oynarsan çok sevinirim.

Sevgilerimle,


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 24 Cevapları


Soru : Aile büyüklerinizin geçmişte oynadıkları oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakları karşılaştıran bir konuşma planlayınız. 


Cevap :

KONUŞMA PLANIM
Tarih: 28/09/2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Aile büyüklerimizin geçmişte oynadığı oyuncaklarla günümüzdeki oyuncakların karşılaştırılması
Anahtar Sözcükler: oyuncak, geçmiş, günümüz, ahşap, elektronik, eğlence, hayal gücü


Soru : Sınıf arkadaşlarınıza hazırladığınız plana uygun bir konuşma yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar,

Ben [Adınız]. Bugün sizlere aile büyüklerimizin geçmişte oynadığı oyuncaklarla bizim günümüzde oynadığımız oyuncakları karşılaştıracağım. Eskiden çocuklar genellikle ahşap oyuncaklar, ipten yapılmış toplar ve basit arabalarla oynarlarmış. Bu oyuncaklar hem hayal gücünü geliştirir hem de arkadaşlarla birlikte oynandığında eğlenceli oluyormuş. Günümüzde ise elektronik oyuncaklar, video oyunları ve robotlar çok popüler. Bu oyuncaklar farklı beceriler kazandırsa da bazen arkadaşlarla bir arada oynamayı azaltabiliyor. Bence her iki tür oyuncak da eğlenceli ve öğretici, önemli olan onları doğru şekilde kullanmak.

Adı Soyadı: …………………………………………
İmza: …………………………………………



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 18-19 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 18, 19 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 5. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 18-19


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 18 Cevapları


Soru : Verilen sözcüklerle ilgili aklınıza gelenleri kutulara yazınız.


Cevap

Çocuk: oyun, arkadaş, okul, merak, kahkaha, öğrenme, oyun alanı, oyuncak, koşmak, arkadaşlık

Eğlence: oyun, şarkı, dans, tatil, film, tiyatro, gezi, park, hobi, kahkaha


Soru : Kutulara yazdığınız sözcükleri kullanarak bir hayâlinizi veya yeteneğinizi anlatınız.


Cevap :  Hayalim, bir gün arkadaşlarımla birlikte büyük bir parkta eğlenceli oyunlar oynamaktır. Oyun alanında koşup zıplayarak kahkaha atmak ve yeni şeyler öğrenmek beni çok mutlu eder. Tatilde birlikte geziye çıkar, şarkılar söyleyip dans ederiz. Oyuncaklarla ve hobilerimizle yaratıcılığımızı kullanarak eğlenceli vakit geçiririz. Arkadaşlık ve eğlence dolu bu gün, hayalimdeki en güzel anılardan biri olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 19 Cevapları


Soru : Oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

DOKUZTAŞ OYUNU

Malzemeler
1 adet top 9 adet yassı taş Tebeşir

Nasıl Oynanır?
Oyuncular iki gruba ayrılır.
İçine taşların üst üste dizileceği bir çember çizilir.
Çembere uygun mesafede bir çizgi çizilir.
İlk gruptakiler sırayla çizgiden taşlara doğru topu atar. Amaç taşları yıkmaktır.
Taşlar yıkılınca taşı yıkan gruptaki oyuncular kaçmaya başlar.
Diğer gruptakiler, kaçan oyuncuları topla vurmaya çalışır.
Onlar da vurulmadan yıkılan taşları tekrar üst üste dizmeye uğraşır.
Taşları yıkma sırasının diğer gruba geçmesi için tüm oyuncuların vurulması gerekir.


Soru : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarınızla oynadığınız diğer oyunlara benziyor mu? Oyunu eğlenceli buldunuz mu? Oyun ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Dokuztaş oyunu, arkadaşlarımla oynadığım diğer top ve takım oyunlarına benziyor. Oyunu çok eğlenceli buldum çünkü hem koşmayı hem de strateji yapmayı gerektiriyor. Taşları yıkmak ve tekrar dizmek heyecan verici bir mücadele sunuyor. Kaçarken ve diğer gruptan kaçınırken çok eğlendim. Bu oyunu arkadaşlarıma anlattığımda onlar da oynamak için sabırsızlandılar.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 172-173-174-175-176-177. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 172-173-174-175-176-177 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Pekiştirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalı olarak tekrar etmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 172, 173, 174, 175, 176, 177 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Pekiştirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177


Soru : Metni okuyup tamamlayınız.

KORAY VE FINDIK 

Güzel bir pazar sabahıydı. Koray erkenden uyandı. Annesi
uyanmış, mutfakta kahvaltı hazırlıyordu.

Koray annesine yardımcı olmak için ekmekleri yemek masasına götürdü. Koray, kahvaltı hazırlanana kadar sorumluluklarını yerine getirmek istedi. Koray, mamasını vermek için bahçeye köpekleri Fındık’ın yanına gitti ve mamasını verdi. Ardından Fındık’ın topuyla oyun oynamaya başladılar.

Koray, Fındık’ın topunu yanlışlıkla çalıların arasına atmıştı. Bir çığlık sesi duydu.


Cevap :  Koray, çığlık sesinin geldiği yöne doğru koştu. Karşısında komşusunun yardım isteyen bir köpeğini gördü. Hemen Fındık’ı bırakıp köpeğe yardım etti. Daha sonra Fındık ile birlikte topu çalılardan çıkardılar ve oyunlarına devam ettiler. Koray, hem sorumluluklarını yerine getirmiş hem de Fındık ile keyifli vakit geçirmiş oldu.


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle soru cümlesi yaparak yazınız.


Cevap :

Babam bana kitap aldı.
Soru cümlem: Babam bana kitap aldı mı?

Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi.
Soru cümlem: Ablam dün akşam kitaplığını düzenledi mi?

Ayşe ile kütüphaneye gittik.
Soru cümlem: Ayşe ile kütüphaneye gittik mi?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 173 Cevapları


Soru : Görsellerden hareketle sandviç yapımı aşamalarını sırasıyla yazınız.


Cevap :

  1. İlk olarak iki dilim ekmeği hazırladım.
  2. Ekmeğin arasına peynir ve domates yerleştirdim.
  3. Ardından salatalık ve marul ekledim.
  4. Son olarak ekmeği kapatarak sandviçi tamamladım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 174 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki neden sonuç ilişkisini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Cümle: Dengeli ve düzenli beslendiğim için sağlıklıyım.
Sonuç: Sağlıklı olması
Neden: Dengeli ve düzenli beslenmesi

Cümle: Dişlerimi fırçalamadığım için dişlerim çürüdü.
Sonuç: Dişlerinin çürümesi
Neden: Dişlerini fırçalamaması

Cümle: Spor yaptığım için güçlüyüm.
Sonuç: Güçlü olması
Neden: Spor yapması

Cümle: Akşam erken yattığım için sabah erken uyandım.
Sonuç: Sabah erken uyanması
Neden: Akşam erken yatması


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 175 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki hataları bulunuz. Örnekteki gibi hataları işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 172-173-174-175-176-177 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 176 Cevapları


Soru : Cümlelerdeki kendisine benzeyen ve kendisine benzetilen nesneleri tabloya yazınız.


Cevap :

  1. Ülkemiz cennet gibi güzeldir.
  2. Ahmet’in altın gibi kalbi vardır.
  3. Selin arı gibi çalışkan bir öğrencidir.
  4. Milletimiz vatanımızı aslanlar gibi savundu.
  5. Özge melek gibi bir insandı.

Benzetilen (kendisine benzetilen):

  1. Ülkemiz → cennet
  2. Ahmet’in kalbi → altın
  3. Selin → arı
  4. Vatanımız → aslan
  5. Özge → melek

Benzeyen (kendisine benzeyen):

  1. cennet → Ülkemiz
  2. altın → Ahmet’in kalbi
  3. arı → Selin
  4. aslan → Vatanımız
  5. melek → Özge

Soru : Kısaltmalarla açılımlarını eşleştiriniz.


Cevap :

  • T.C. → Türkiye Cumhuriyeti

  • KD → Kuzeydoğu

  • MEB → Milli Eğitim Bakanlığı

  • TCDD → Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 177 Cevapları


Soru : Çocuklar kütüphaneden kitap alırken kitapların adını söylemek yerine kitaplardaki etiketlerde yazan sözcüklerin zıt anlamlarını söylemiştir. Çocuklarla aldıkları kitapların etiketlerini eşleştiriniz.


Cevap :

  • Ben üstünde “arka” ve “eski” yazan kitapları aldım. → ÖN – YENİ

  • Ben üstünde “ilk” ve “doğru” yazan kitapları aldım. → SON – YANLIŞ

  • Ben üstünde “pahalı” ve “erken” yazan kitapları aldım. → UCUZ – GEÇ

  • Ben üstünde “yumuşak” yazan kitabı aldım. → SERT



 

Our Score
error: Content is protected !!