2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 170-171. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 170-171 Sayfa Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine ve eksiklerini görmelerine yardımcı olur. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde önemli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerini destekler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 170-171 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendirmelerine ve eksiklerini fark etmelerine katkıda bulunur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 170, 171 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 4. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 170-171


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 170 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


MİNİK DOSTUM

Okuldan eve heyecanla geldim. Okumaya yeni başladığım kitaptaki minik dostum Aycan’ın maceralarını merak ediyordum. En son ailesi ile tatile gideceklerdi. “Acaba gidebilecekler mi?”, “Nereye gidecekler?”, “Tatilde neler yapacaklar?”. Bu soruları düşündükçe daha da heyecanlanıyordum. Soruların cevabını bulmak için hemen okumaya başladım. O kadar dalmışım ki son satıra geldiğimde akşam olmuştu. Babam eve gelmişti. Aycan’ın maceralarını aileme anlattım.

Bir sonraki kitapta yeni dostlarımla yeni maceralara atılmak için
sabırsızlanıyorum. Hoşça kal Aycan.


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap Metnin Konusu: Çocuğun kitap okurken minik dostu Aycan’ın maceralarını merak etmesi ve okumaktan duyduğu heyecan.


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap

Sözcüklerin Anlamı:

  • Minik: Küçük, ufak.

  • Macera: Heyecan verici, bilinmeyen olaylarla dolu serüven.


Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk eve niçin heyecanla gelmiş? 


Cevap :  Kitapta minik dostu Aycan’ın maceralarını merak ettiği için heyecanla eve gelmiş.


2. Çocuğun okuduğu kitaptaki kahramanın adı neymiş? 


Cevap :  Aycan.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 171 Cevapları


3. Çocuk hangi soruların cevabını merak ediyormuş? 


Cevap :  Aycan ailesiyle tatile gidebilecek mi, nereye gidecekler ve tatilde neler yapacaklar sorularının cevabını merak ediyormuş.


Soru : Harfleri karışık olarak verilen sözcükleri bulup yazınız. Bulduğunuz sözcüklerle eksik cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Harfleri doğru sözcükler:

  1. ecmara → kütüphane
  2. talpikık → kitaplık
  3. iriş → sıra
  4. ütpan kühe → üniversite
  5. iptak → kitap
  6. salam → masal
  7. işra → şiir

Eksik cümlelerin tamamlanmış hâli:

  1. Yarın arkadaşımla kütüphane üye kartı çıkartacağız.

  2. Annem her akşam kardeşime masal anlatır.

  3. Okuduğum her kitapta farklı macera yaşıyorum.

  4. Bahçede bulduğum kitap Eren’inmiş.

  5. Babam bu ay odama kitaplık alacak.

  6. Nazan’a okuması için bir şiir önerdim.


Soru : Verilen kısaltmaların açılımını yazınız.


Cevap

  • TBMM: Türkiye Büyük Millet Meclisi

  • THY: Türk Hava Yolları

  • KKTC: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 163-164-165-166-167-168-169 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Dil Mirası Koruyucusu Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve dil bilinci kazanmalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Dil Mirası Koruyucusu Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 163-164-165-166-167-168-169


Soru : Yönergeleri takip ederek oyunu oynayınız.

1- El ele tutuşarak çember oluşturunuz.
2- Bir arkadaşınızı seçiniz. Arkadaşınızdan bir sözcük söylemesini isteyiniz.
3- Sonraki arkadaşınızdan o sözcüğün son harfinden yeni bir sözcük türetmesini isteyiniz.
4- Sözcüğün son harfinden olduğu gibi son hecesinden de sözcük türetmesini isteyebilirsiniz.
5- Belirlenen sürede yeni sözcüğü söyleyemeyen arkadaşınıza sırasına geçmesini söyleyiniz.
6- Oyuna bir arkadaşınız kalıncaya kadar devam ediniz.
7- Kalan arkadaşınızdan söylediği sözcüğün çağrıştırdıkları ile ilgili konuşma yapmasını isteyiniz.


Cevap :  Oyunu oynarken arkadaşlarımızla el ele tutuşup çember oluşturduk. Bir arkadaşımız bir sözcük söyledi, diğer arkadaşımız o sözcüğün son harfinden yeni bir kelime buldu. Bazı turarda son hecesinden de yeni sözcük türettik. Belirlenen sürede kelime bulamayan arkadaşımız sıraya geçti. Oyun, bir arkadaşımız kalana kadar devam etti ve kalan arkadaşımız söylediği kelimenin çağrıştırdıklarını anlattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 164 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metin, kelimelerin önemine dikkat çekiyor olabilir. Olaylarda ise çocuk, yeni kelimeler öğrenip onları defterine yazıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 167 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, yeni kelimeler öğrenmenin önemi ve bir çocuğun kelimeleri toplama ve kullanma sürecidir; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla büyük ölçüde örtüşmektedir.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız


Cevap :

Seğirmek kelimesi
Tahminim: Kasın istemsiz olarak küçük hareketler yapması
Sözlük Anlamı: Kas veya vücudun istemsiz olarak ani ve kısa süreli titremesi

Hışırdamak kelimesi
Tahminim: Kâğıt, yaprak veya benzeri şeylerin hafif ses çıkararak hareket etmesi
Sözlük Anlamı: Hafifçe ses çıkararak kıpırdamak veya sürtünmek

İlham kelimesi
Tahminim: Bir düşünce veya fikir gelmesi, yaratıcı bir etki
Sözlük Anlamı: Sanat, edebiyat veya bilim alanında bir yaratıcı düşünce veya fikir gelmesi


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 168 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Seğirmek Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Göz kapağım sürekli seğiriyor.
  • Heyecanlanınca dudaklarım hafifçe seğirdi.
  • Spor yaparken kaslarım bazen seğiriyor.
  • Film izlerken gerilince omzum seğirdi.
  • Seğiren kasımı dinlendirmek için biraz ara verdim.

Hışırdamak Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Rüzgâr ağaç yapraklarını hışırdattı.
  • Sayfaları çevirirken kâğıt hışırdıyordu.
  • Çantamın içindeki poşet hışırdamaya başladı.
  • Kışın kuru yapraklar yolda hışırdar.
  • Rüzgâr perdeleri hafifçe hışırdattı.

İlham Kelimesi ile ilgili Cümleler : 

  • Sanatçı yeni bir resim yapmak için ilham arıyor.
  • Kitap okumak bana ilham veriyor.
  • İlham gelince hemen not almaya başladım.
  • Doğa yürüyüşleri bana ilham kaynağı oluyor.
  • Müziği dinlerken yazı yazmak için ilham buldum.

Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk neden telaşla eve gidiyor?


Cevap : Yoldan geçen birinin kullandığı yeni bir kelimeyi defterine yazmak için telaşla eve gidiyor.


2. Çocuğun hatırlamakta zorluk çektiği kelime nedir?


Cevap : “Seğirmek” kelimesi.


3. Çocuğun masadaki defterinin adı nedir?


Cevap : Kelime Toplayıcısı defteri.


4. Çocuk rüyasında neler görüyor?


Cevap : Ağaçların, evlerin ve nehirlerin kelimelerden oluştuğunu, harflerin dallarda hışırdadığını, göllerde kelimelerin zıpladığını ve bulutların atasözlerine dönüştüğünü görüyor.


5. Çocuğun hikâyesindeki ana karakterin adı nedir?


Cevap : Dil Mirası Koruyucusu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları


Soru : Metin ile ilgili soruların doğru cevaplarını takip ediniz. Ulaştığınız mesleğin özelliklerini anlatınız.


Cevap :  Yazar, gördüklerini ve düşündüklerini yazıya döker. Kitaplar aracılığıyla insanlar yeni bilgiler edinir ve hayal güçlerini kullanarak hikâyeler oluşturur. Yazarlar, bizlere okumaktan zevk alacağımız değerli eserler sunar.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 169 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 157-158-159-160-161-162. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitaptaki Dünya Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160, 161, 162


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 157-158-159-160-161-162 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 157-158-159-160-161-162. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kitaptaki Dünya Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve farklı konuları keşfetmelerini sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 157, 158, 159, 160, 161, 162 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitaptaki Dünya Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 157-158-159-160-161-162


Soru : Kitapların kapaklarını inceleyiniz. Kitaplardan hangisini okumak isterdiniz.? Nedenleriyle anlatınız


Cevap

UZAY YOLU  kitabını okumak isterim. Çünkü gökyüzünü çok merak ediyorum. 

DOSTUM PÜSKÜLLÜ kitabını okumak isterim. Çünkü hayvanları çok seviyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 158 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip şiirin konusunu ve şiirde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Şiirin konusu, kitaplar sayesinde oluşturulan hayal dünyasıdır. Olaylar ise kitap okudukça yapılan deniz, çöl veya uzay gibi hayali yolculukları anlatır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 160 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu, kitap okuma yoluyla hayal gücünü kullanarak çeşitli dünyaları keşfetmektir; dinlemeden veya okumadan önce yaptığım tahmin de şiirin konusuyla örtüşmektedir.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip uygun ifadelerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 157-158-159-160-161-162 Cevapları”

Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Kaptan kelimesi ile ilgili Cümleler :

  1. Kaptan, gemiyi güvenli bir şekilde limana ulaştırdı.
  2. Kaptan, tayfaları sabah toplantısında topladı.
  3. Fırtınada kaptanın soğukkanlılığı ekibi rahatlattı.
  4. Kaptan, deniz haritasını dikkatle inceledi.
  5. Yeni kaptan, gemideki herkesle tanıştı.

Güverte kelimesi ile ilgili Cümleler :

  1. Yolcular güvertede denizi izliyordu.
  2. Güvertede oyun oynayan çocuklar çok eğlendi.
  3. Güneşli bir günde güvertede yürüyüş yapmak keyifliydi.
  4. Güvertede akşamüstü manzarasını izledik.
  5. Kaptan, güvertede güvenlik kontrollerini yaptı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 161 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Şair, kaptan olduğunda neler yapıyor?


Cevap : Güvertede akşama kadar türlü türlü balık tutuyor.


2. Şair, çöllerde ne ile geziyor?


Cevap : Develerin sırtına binerek geziyor.


3. Şair, uzayda ne yapıyor?


Cevap : Roketle uzaya uçuyor ve yıldızlara selam duruyor.


4. Şair, okuduğu kitaplarda nerelere gidiyor?


Cevap : Denizlere, çöllere, uzaya ve hiç gitmediği köylere gidiyor.


5. Şair, okuduğu kitaplarda neyi buluyor?


Cevap : Kitapta dünyayı ve bin bir hayali buluyor.


Soru : “Kitaptaki Dünya” şiirine bir dörtlük de siz yazınız. Yazdığınız dörtlüğü arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Dörtlük Örneği:

Ben bir kitap okudum,
Ormanda ağaçlarla konuştum.
Kuşlarla birlikte gökyüzünde uçtum,
Hayal dünyamda özgürce dolaştım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 162 Cevapları


Soru : Eksik bırakılan cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

Yusuf kitapları okuyor.
Dedem gazete okumak için gözlüğünü istedi.
Her hafta sonu kütüphaneye giderim.
Zehra kitabını bizde unutmuş.
Öğretmenimin okuduğu şiir beni çok etkilemişti.
Hikâye macera bu hafta bitireceğim.
Okuduğum kitaplarda farklı dünyaları keşfediyorum.
Yusuf kitabımı çok seviyor.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 149-150-151-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 149-150-151-152-153-154-155-156 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 149-150-151-152-153-154-155-156. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarını ve kütüphane kültürünü tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 149-150-151-152-153-154-155-156


Soru : Görsel nereye ait olabilir? Tahmin ediniz.


Cevap :  Görsel bir kütüphaneyi anlatıyor olabilir. 


Soru : Sanal gezide gördükleriniz ile ilgili düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Sanal gezide Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nin genişliği ve düzeni beni oldukça etkiledi. Kitapların çeşitliliği ve modern teknolojilerle donatılmış bölümleri, öğrenmeyi ve araştırmayı daha eğlenceli kılıyor. Burada bilgiye hızlı ve kolay erişmenin ne kadar değerli olduğunu bir kez daha fark ettim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 150 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’dir. Metinde kütüphanenin özellikleri, sunduğu hizmetler ve sağladığı faydalar üzerinde durulabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 152 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi’nin sunduğu olanaklar, özellikleri ve sağladığı faydalardır; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Külliye Kelimesi

Tahminim: Büyük bir cami ve etrafındaki binalardan oluşan yapı
Sözlük Anlamı: Camii, medrese, hamam, türbe gibi binalardan oluşan büyük dini yapı kompleksi

Koleksiyon Kelimesi

Tahminim: Bir araya getirilmiş eşyalar veya objeler
Sözlük Anlamı: Belirli bir amaçla toplanmış, düzenli şekilde saklanan eşya veya eserler topluluğu


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Külliye Kelimesi ile ilgili Cümleler

  1. Mahallede tarihi bir külliye var.
  2. Külliyede cami, kütüphane ve okul bulunuyor.
  3. Geçen hafta arkadaşlarımla külliyeyi gezdik.
  4. Külliyeler Osmanlı mimarisinin güzel örneklerindendir.
  5. Külliyede düzenlenen etkinliklere katıldım.

Koleksiyon Kelimesi ile ilgili Cümleler

  1. Arkadaşım eski pul koleksiyonu yapıyor.
  2. Müzedeki oyuncak koleksiyonu çok ilgi çekiciydi.
  3. Ben de kitap koleksiyonu toplamaya başladım.
  4. Koleksiyonunu düzenli bir şekilde saklamak önemli.
  5. Koleksiyon yapmak sabır ve özen gerektirir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 153 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Türkiye’nin en büyük kütüphanesi hangi şehirdedir?


Cevap : Ankara’dadır.


2. Kitap okumanın bize katkıları nelerdir?


Cevap : Kitap okumak yeni bilgiler öğrenmemizi sağlar, hayal gücümüzü geliştirir ve macera dolu dünyalara yolculuk yapmamıza yardımcı olur.


3. Kütüphaneler neden önemlidir?


Cevap : Kütüphaneler, bilgiye erişim sağlar, araştırma ve ödev yapmak için uygun ortam sunar ve kitapları ücretsiz ödünç alabilme imkânı verir.


4. Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesinin hedefi nedir?


Cevap : Dünyanın en iyi kütüphanelerinden biri olmak ve modern hizmetlerle büyük koleksiyonlarını sürekli geliştirmektir.


Soru : Kütüphaneden yararlanabilmek için “Kütüphane Üye Kartı”nı doldurunuz.


Cevap : Bu kısımda kendi bilgileriniz yazmanız gerekiyor. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 154 Cevapları


Soru : Eksik bırakılan cümlelerde kütüphanede uymamız gereken kurallar verilmiştir. Cümleleri tamamlayınız ve kuralları okuyunuz.


Cevap :

Kütüphanelerde yiyecek ve içecek tüketilmemelidir.
Kütüphanelerde cep telefonu sessize alınmalıdır.
Salon ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmamalıdır.
Kütüphaneden alınan kitaplar zamanında teslim edilmelidir.
Kütüphanedeki eşyalara zarar verilmemelidir.
Kitaplar izin alınmadan kütüphaneden çıkartılmamalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 155 Cevapları


Soru : Yarım bırakılan metni okuyunuz ve metni tamamlayınız.


Cevap :

Sonunda Elif geldi ve ikisi birbirlerine sıkıca sarıldılar. Çantalarını alıp kütüphaneye doğru yola çıktılar. Kütüphaneye girdiklerinde sessizlik ve kitapların güzel kokusu onları çok etkiledi.

Araştırma ödevlerini yapmak için raflarda dolaşıp kitaplar seçtiler. Kitapları okudukça yeni bilgiler öğreniyor, notlarını birbirleriyle paylaşıyor ve araştırma yapmanın keyfini çıkarıyorlardı.

Öğleden sonra okudukları kitaplardan küçük hikâyeler anlattılar ve günü çok mutlu bir şekilde tamamladılar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 156 Cevapları


Soru : En son okuduğunuz hikâye kitabı ile ilgili istenen bilgileri yazınız.


Cevap :

Kitabın Adı: Küçük Prens
Yazarı: Antoine de Saint-Exupéry
Sayfa Sayısı: 96
Konusu: Küçük Prens’in farklı gezegenleri gezerek dostluk, sevgi ve yaşam hakkında öğrendikleri.


Soru : En son okuduğunuz hikâyedeki bir olayı yazınız. Bu olayı arkadaşlarınıza beden dilinizi kullanarak anlatınız.


Cevap En son okuduğum olay: Küçük Prens, tilkiyle tanışır ve tilkiden dostluğun önemini öğrenir; arkadaşlarına bunu anlatırken ellerimi kullanarak tilkinin nasıl olduğunu ve Prens’in onu nasıl sevgiyle okşadığını gösterdim.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 141-142-143-144-145-146-147-148. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitap Okumayı Seviyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 141-142-143-144-145-146-147-148 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 141-142-143-144-145-146-147-148. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kitap Okumayı Seviyorum Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarını artırır ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitap Okumayı Seviyorum Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 141-142-143-144-145-146-147-148


Soru : Bir kitap yazacağınızı düşününüz. Hangi konuda kitap yazmak isterdiniz? Anlatınız.


Cevap : Macera ve keşif temalı bir kitap yazmak isterdim; böylece okuyucular farklı dünyaları tanır ve hayal güçleri gelişirdi.


Soru : Kitabınızın kapağını nasıl tasarlardınız? Tasarımınızı yapınız, arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kitabın kapağını orman, dağ ve gölet gibi macera dolu manzaralarla tasarlardım; canlı renkler ve dikkat çekici çizimlerle kitabın heyecanını gösterirdim.


“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 141-142-143-144-145-146-147-148 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 142 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde geçen olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu okuma ve kitap sevgisidir; olaylar da bu konu etrafında gelişmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 144 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, kitap okumanın kişiye sağladığı faydalar, hayal gücünü ve kelime hazinesini geliştirmesi ile okuma alışkanlığının önemidir; dinlemeden veya okumadan önce yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Yazar kelimesi

Tahminim: Kitap veya hikâye yazan kişi
Sözlük Anlamı: Eser yazan kimse; yazı veya kitap hazırlayan kişi

Macera kelimesi

Tahminim: Heyecan verici, bilinmeyen olaylar yaşama durumu
Sözlük Anlamı: Tehlike, risk veya bilinmeyen olaylarla dolu heyecanlı durum; serüven


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Yazar Kelimesi ile ilgili Cümleler 

  1. Yazar yeni bir hikâye üzerinde çalışıyor.

  2. Kitaplarıyla birçok insana ilham veren bir yazar tanıyorum.

  3. Yazar, karakterlerini çok güzel tasvir ediyor.

  4. Yazarın imza günü okulda düzenlendi.

  5. Kitap okuyarak yazarın dünyasını keşfettim.

Macera Kelimesi ile ilgili Cümleler 

  1. Ormanda yaşadığımız macera çok heyecanlıydı.

  2. Kitaplarda farklı maceralar okuyarak hayal gücümü geliştirdim.

  3. Tatilde yaşadığımız küçük bir macera unutulmaz oldu.

  4. Filmdeki karakterler büyük bir maceraya atıldı.

  5. Arkadaşlarımla denizdeki maceramızı anlattık.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 145 Cevapları


Soru : Ne tür kitaplardan hoşlanıyorsunuz? Kitap okumak size ne kazandırır? Anlatınız.


Cevap :  Ben macera ve hayal gücü geliştiren kitapları okumayı severim. Kitap okumak bana yeni bilgiler kazandırır, hayal gücümü geliştirir ve kelime dağarcığımı artırır. Ayrıca farklı dünyaları tanımamı sağlar ve düşünme yeteneğimi güçlendirir. Kitap okumak, eğlenceli vakit geçirmemi de sağlar. Bu yüzden kitaplar hayatımda çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 146 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Sevgi neden heyecanlıydı?


Cevap : Çünkü en sevdiği yazarın imza gününe gidecekti.


2. Unutulan kitapta neler anlatılıyordu?


Cevap : Kitapta, seksen günde dünyanın farklı ülkelerine seyahat eden bir gezginin maceraları anlatılıyordu.


3. Kitap okumak yazara nasıl bir katkı sağlamış?


Cevap : Kitap okumak yazara kelime hazinesini geliştirme, kendini daha iyi ifade etme ve okulda başarılı olma imkânı sağlamış.


4. Yazar, Sevgi’ye nasıl bir öneride bulundu?


Cevap : Yazar, Sevgi’ye okumayı bırakmamasını ve belki ileride yazar olabileceğini söyledi.


5. En sevdiğiniz yazar kimdir? Yazarın hangi kitaplarını okudunuz?


Cevap : En sevdiğim yazar [yazar adı] ve onun [kitap isimleri] adlı kitaplarını okudum.


Soru : Arkadaşınıza en sevdiğiniz yazarın bir kitabını tavsiye edecek olsanız hangi kitabını tavsiye edersiniz? Nedenleriyle yazınız.


Cevap :

Okumanı istediğim kitabın adı: Küçük Prens

Bu kitabı çünkü: Kitap hem hayal gücünü geliştiriyor hem de insan ilişkileri ve dostluk hakkında önemli dersler veriyor; anlatımı çok güzel ve etkileyici.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 147 Cevapları


Soru : Metinden alınan görselleri uygun cümlelerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 147 Cevapları”

Soru : Metinden alınan görselleri uygun cümlelerle eşleştiriniz.


Cevap : Evet, görseller metindeki içerikle uyumlu. Çünkü her görsel, yanındaki cümlede anlatılan durumu gösteriyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 148 Cevapları


Soru : Altı çizili adların kısaltmalarını kullanarak cümleleri tekrar yazınız.


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti dayımın askerlik yaptığı yerdir.

Cevap : KKTC dayımın askerlik yaptığı yerdir.


Millî Eğitim Bakanlığı ders kitaplarını öğrencilere ücretsiz olarak dağıtır.

Cevap : MEB ders kitaplarını öğrencilere ücretsiz olarak dağıtır.


Türk Hava Yolları olumsuz hava şartları nedeniyle uçuşları ertelemiş.

Cevap : THY olumsuz hava şartları nedeniyle uçuşları ertelemiş.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 135-136-137-138-139-140. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 135-136-137-138-139-140 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 135-136-137-138-139-140. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Kelimelerin Masalı Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin metinleri daha iyi anlamalarına ve kelime bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 135, 136, 137, 138, 139, 140 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kelimelerin Masalı Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 135-136-137-138-139-140


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap :  Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir.


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap :

Kitaplar, iyiliğimizi isteyen dostlarımız gibidir. Onlar bize yeni bilgiler öğretir, hayal gücümüzü geliştirir ve her zaman yanımızda olur. Kitap okurken hem eğlenir hem de öğreniriz. Bu yüzden kitaplar hayatımızda çok değerli bir yere sahiptir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 136 Cevapları


Soru : Görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, kitapların bizim gelişimimize katkı sağlayan ve hayal gücümüzü geliştiren en iyi arkadaşlarımız olması olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 137 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metin, kitaplar ve okuma yoluyla gelişen hayal gücünün önemini anlatmaktadır. Dinlemeden önce yaptığım tahmin de metnin konusu ile aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Keşfetmek kelimesi
Tahminim: Yeni şeyler bulmak veya öğrenmek
Sözlük Anlamı: Daha önce bilinmeyen bir şeyi ortaya çıkarmak, bulmak

Hazine kelimesi
Tahminim: Değerli şeylerin bulunduğu yer veya şeyler
Sözlük Anlamı: Çok değerli eşya veya maddelerin bulunduğu yer, değerli eşyalar bütünü


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Keşfetmek Kelimesi

  1. Gezmeyi ve yeni yerler keşfetmeyi çok severim.

  2. Bilim insanları uzayı keşfetmek için çalışmalar yapıyor.

  3. Kitap okuyarak farklı dünyaları keşfetmek mümkündür.

  4. Bahçede yeni çiçekler keşfettim.

  5. Arkadaşlarımla yeni oyunlar keşfetmek çok eğlenceliydi.

Hazine Kelimesi

  1. Çocuklar bahçede gizli bir hazine buldu.

  2. Kitaplarda birçok bilgi hazinesi vardır.

  3. Defineciler eski şehirlerde hazine arıyor.

  4. Ailem, eski eşyaları hazine gibi saklar.

  5. Doğada keşfettiğimiz taşlar bazen küçük bir hazine gibidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 138 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Metindeki kızın neden kitap okumaya zamanı kalmıyormuş?


Cevap : Çünkü zamanını daha çok oyun, eğlence ve uykuya ayırıyormuş.


2. Metindeki kız bulduğu harflerle nasıl bir oyun oynuyormuş?


Cevap : Harfleri yan yana getirerek farklı kelimeler kuruyormuş.


3. Metindeki kız bulduğu oyun sayesinde neyi keşfetmiş?


Cevap : Okumanın değerini ve kelimelerin gücünü fark etmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 139 Cevapları


Soru : Harf ve sözcüklerle oynanabilecek bir oyun yazınız.


Cevap :

  • Harf Avı Oyunu: Bir harf seçilir ve herkes bu harfle başlayan kelimeler söylemeye çalışır. En çok kelime bulan kazanır.

  • Kelime Zinciri Oyunu: Bir kişi bir kelime söyler, sıradaki kişi önceki kelimenin son harfiyle başlayan yeni bir kelime söyler. Oyun bu şekilde devam eder.


Soru : Tablodaki harfleri kullanarak arkadaşlarınızla “İsim-Şehir” oyununu oynayınız.


Cevap :

Harf İsim Şehir Eşya Hayvan Bitki Puan
D Deniz Düzce Defter Deve Domates
H Hasan Hatay Halı Horoz Havuç
R Rıza Rize Radyo Rakun Reyhan
İ İrem İzmir İğne İguana İncir
S Selin Sinop Sandalye Sincap Soğan
B Burak Bursa Bardak Balık Biber
O Onur Ordu Ocak Ordek Ot

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 140 Cevapları


Soru : Metinden yola çıkarak soruları cevaplayınız.


“Kitapların dostluğu” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Kitaplar bize yol gösterir, bilgiler sunar ve her zaman yanımızda olan bir arkadaş gibidir.


“Kitaplar, okuyanların iyiliğini ister.” cümlesine katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet katılıyorum, çünkü kitaplar bizi bilgilendirir, doğruyu gösterir ve bize faydalı olur.


“Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibiydi.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Yeni kelimeler öğrendikçe bilgimiz artar, düşüncelerimiz zenginleşir ve dünyamız genişler.


Soru : Okulunuzda kitap okumaya teşvik edecek ne tür ekinlikler yapılabilir? Arkadaşlarınızla düşününüz. Etkinlik önerilerinizi yazarak okul müdürünüzle paylaşınız.


Cevap :

  • Kitap Okuma Günleri Düzenlemek: Her hafta belli bir gün sınıflarda topluca kitap okunabilir.

  • Kitap Kulübü Kurmak: Öğrenciler bir araya gelip okudukları kitapları tartışabilir ve paylaşabilir.

  • Kitap Takas Etkinliği: Öğrenciler kendi kitaplarını getirip arkadaşlarıyla değiştirebilir.

  • Okuma Yarışmaları: En çok kitap okuyan öğrencilere küçük ödüller verilebilir.

  • Yazarlarla Buluşma: Yazarların okula davet edilip kitapları ve yazma süreci hakkında konuşmaları sağlanabilir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 134-135. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı Kitabı 134-135 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 134-135. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ders Kitabı 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Kitabı 134, 135 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen önemli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 4. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 134-135


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 134 Cevapları


1. Kitap okurken neler hissedersiniz? 


Cevap : Kitap okurken heyecan ve merak hissederim.


2. Okuduğunuz bir kitapta hangi karakter olmak isterdiniz? Neden? 


Cevap :  Cesur kahraman olmak isterdim, çünkü maceralara atılmak çok eğlenceli olur.


3. Hikâye, şiir ve masal gibi türlerden en çok hangisini okumak istersiniz?


Cevap :  Masal okumayı severim, çünkü masallar çok renkli ve eğlencelidir.


4. Bir kitabı seçerken nelere dikkat edersiniz? 


Cevap :  Kitabın resimlerine ve konusuna dikkat ederim.


5. Kütüphanede nelere dikkat edersiniz? 


Cevap :  Sessiz olmalı ve kitaplara zarar vermemeliyim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 135 Cevapları


Soru :  Sözcüklerde eksik bırakılan harfleri örnekteki gibi tamamlayınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. 


Soru :  Tamamladığınız sözcüklerle anlamlı ve kurallı bir cümle yazınız. 


Cevap : Kitaplar İyiliğimizi İsteyen Dostlarımız Gibidir. cümlesi oluşmaktadır. 


Soru : Verilen sözcükleri de kullanarak kısa bir metin oluşturunuz. 


Cevap : Kitaplar, iyiliğimizi isteyen dostlarımız gibidir. Onlar bize yeni bilgiler öğretir, hayal gücümüzü geliştirir ve her zaman yanımızda olur. Kitap okurken hem eğlenir hem de öğreniriz. Bu yüzden kitaplar hayatımızda çok değerli bir yere sahiptir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 130-131. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130, 131 Cevapları, öğrencilerin üçüncü üniteyi tamamladıktan sonra kendilerini değerlendirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 130-131. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 130-131 Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini gözden geçirmelerini ve eksiklerini fark etmelerini sağlar. Bu cevaplar, öğrencilerin Türkçe dersinde daha başarılı olmalarına katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 3. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 130-131


Soru : Şiiri noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


İLKBAHAR GELİNCE

lkbahar gelince,
Doğa uyanır güzelce.
Mis gibi kokularını,
Saçar etrafa cömertçe.

Ağaçlar çiçeklenir.
Kuşlar cıvıldaşır.
İnsanlar doğaya,
Daha da hayran kalır


Soru : Şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Şiirin konusu: İlkbaharın gelişiyle doğadaki değişiklikler ve insanların doğaya duyduğu hayranlıktır.


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İlkbahar gelince uyanan nedir?


Cevap :  Doğa uyanır.


2. İlkbaharda etrafa ne saçılmaktadır?


Cevap :  Mis gibi kokular saçılmaktadır.


3. Kimler doğaya hayran kalmaktadır?


Cevap :  İnsanlar doğaya hayran kalmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 131 Cevapları


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap :

Cömert Kelimesi:

  • Sözlük Anlamı: Başkalarına yardım etmeye, paylaşmaya istekli olan.

  • Cümle: Arkadaşım cömert olduğu için oyuncaklarını benimle paylaştı.

Hayran Kelimesi:

  • Sözlük Anlamı: Beğenilen bir şeye veya kişiye büyük saygı ve ilgi duyan.

  • Cümle: Ben de doğadaki güzelliklere hayran kaldım.


Soru : Yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Çiçekleri suladın mı?
  • Bana ıhlamur çayı yapar mısın?
  • Dengeli ve düzenli beslenirim!
  • Gece uyumadan önce dişlerimi fırçalarım.
  • Ablam, ağaçlara su vermeyi unutmuş mu?
  • Sema süt içiyor mu!
  • Yürüyüş yapmak ve bisiklet sürmek sevdiğim sporlardandır.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 124-126-127-128-129. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129 Cevapları, öğrencilerin “Doğal Afetler” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem doğal afetler hakkında bilgi sahibi olur hem de Türkçe dersindeki becerilerini geliştirirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Doğal Afetler Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 124-125-126-127-128-129


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, doğal afetler ve bu afetlerle mücadele eden kurum ve kuruluşlardır. Metinde ayrıca doğal afetlerin türleri ve alınabilecek önlemler de anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 126 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu doğal afetler ve onlardan korunma yollarıdır. Okuma öncesi tahminimle metnin konusu aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Dayanışma Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların birbirine yardım etmesi ve birlikte hareket etmesi.

  • Sözlük Anlamı: Bir grup insanın ortak amaç için birbirine destek olması, yardımlaşma.

Yamaç Kelimesi

  • Tahminim: Eğimli ve yüksek arazi bölgesi.

  • Sözlük Anlamı: Dağın veya tepenin eğimli tarafı, yokuş.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Dayanışma Kelimesi

  1. Deprem sonrası mahalle sakinleri büyük bir dayanışma gösterdi.

  2. Arkadaşlarım ödevimi yapmamda bana dayanışma sağladı.

  3. Spor takımı, maç öncesinde birbirine destek olarak dayanışma örneği gösterdi.

  4. Komşular, yaşlı amcaya alışverişinde yardım ederek dayanışma yaptı.

  5. Dayanışma sayesinde zor zamanlar daha kolay aşılır.


Yamaç Kelimesi

  1. Piknik yapmak için ormanın yamaçlarına çıktık.

  2. Kayakçı, karla kaplı yamaçtan hızla aşağı kaydı.

  3. Yamaçlarda yürüyüş yapmak hem eğlenceli hem de sağlıklıdır.

  4. Evin bahçesi dağın yamaçlarına kurulmuştu.

  5. Kuşlar yamaçtaki ağaçlara yuva yapmıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 127 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Doğal afet nedir?


Cevap : Doğal afet, doğa olayları sonucunda ve kontrolümüz dışında gerçekleşen, insanların, evlerin ve eşyaların zarar görebileceği olaylardır.


2. Ülkemizde sık meydana gelen doğal afetler nelerdir?


Cevap : Deprem, sel, toprak kayması, orman yangını, çığ, fırtına ve hortum ülkemizde sık görülen doğal afetlerdir.


3. Doğal afetlerden sonra insanlara yardım etmek amacıyla kurulan kurum ve kuruluşlar nelerdir?


Cevap : AFAD, JAK, UMKE, Türk Kızılay ve AKUT doğal afetlerde yardım için kurulan kuruluşlardır.


Soru : Metinden hareketle cümleleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap

Kat sayısı az ve sağlam binalar yapılmalıdır.
Evler ve yollar dere yatağından uzağa yapılmalıdır.
Dik ve ağaç olmayan yamaçlar ağaçlandırılmalıdır.
Fırtınanın etkilerinden korunmak için çatılar sağlam yapılmalıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları


Soru : Afet ve acil durum çantasında neler olmalıdır? Görsellerden yararlanarak anlatınız. Çantada olması gerekenlerin görsellerini çantayla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 128 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 129 Cevapları


Soru : Sözcüklerin numaralarını ilgili olduğu cümlelerin altına yazınız.


Cevap :

Doğa olayları sonucu ve kontrolümüz dışında gerçekleşen olaylardır. = 1- sel, 3- Toprak kayması, 3- Orman Yangını, 6- Hortum, 8- Deprem, 5- Çığ

Rüzgârın şiddetine göre adlandırılan doğal afetlerdir. = 4- Fırtına, 6- Hortum

Dik yamaçlarda meydana gelen doğal afetlerdir. = 3- Toprak kayması, 5- Çığ

Doğal afet sonrası insanlara yardım eden kurum ve kuruluşlardır. = 2- AKUT, 7- UMKE, 9- AFAD, 10- Türk Kızılayı



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 118-120-121-122-123. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilerin “Ben Sağlıklı Çocuğum” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Ben Sağlıklı Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 118-119-120-121-122-123 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem sağlıklı yaşam bilincini hem de Türkçe becerilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Ben Sağlıklı Çocuğum Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 118-119-120-121-122-123


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip Şiirin konusunu ve şiirde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap :

Şiirin teması sağlıklı yaşam üzerine kurulmuş olabilir.

Şiirde işlenen durum ise, bir kişinin sağlıklı kalabilmesi için dikkat etmesi gereken alışkanlıklar ve davranışlar anlatılıyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 120 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu sağlıklı yaşamdır. Okuma öncesi tahminimle şiirin konusu aynıdır.


Soru : Koyu yazılmış sözcüğün anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüğün sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Mikrop Kelimesi

Tahminim: Küçük ve zararlı bir canlı olabilir.

Sözlük Anlamı: Hastalıklara neden olabilen çok küçük canlı.

Mikrop Kelimesi Cümleler :

  1. Ellerimizi yıkamak mikrop bulaşmasını önler.

  2. Hasta kişi öksürünce mikrop etrafa yayılır.

  3. Mikrop, insan sağlığı için tehlikeli olabilir.

  4. Doktorlar mikrop oluşumunu engellemek için temizlik önerir.

  5. Mikrop yüzünden bazı insanlar hasta olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 121 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuğun sabah kolay kalkmasının nedeni nedir?


Cevap : Çocuğun sabah kolay kalkmasının nedeni akşam erken yatmasıdır.


2. Çocuk her sabah ne içiyor?


Cevap : Çocuk her sabah süt içiyor.


3. Sağlıklı olmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Sağlıklı olmak için temizliğe dikkat ederim, sebze ve meyve yerim, erken yatarım.


4. Şiirde anlatılanlara katılıp katılmadığınızı açıklayınız.


Cevap : Evet, katılıyorum. Çünkü sağlıklı olmak için bu kurallara uymamız gerekir.


Soru : Taze sıkılmış portakal suyu hazırlayacağınızı düşününüz. Portakal suyunu hazırlama aşamalarını yazınız.


Cevap : İlk olarak portakallar iki parçaya bölünür. Ardından Narenciye sıkacağı ile portakallar sıkılarak suyu çıkarılır. Son olarak Narenciye sıkacağı içerisindeki portakal suyu bardağa doldurularak afiyetle içilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 122 Cevapları


Soru : Verilen broşüre göre her gruptan besin seçiniz, bir günlük besin planı yazınız.


Cevap :

1. öğün : Ekmek arası peynir, domates, salatalık, ceviz
2. öğün : Izgara köfte, üzüm, kiraz fındık
3. öğün :  Haşlanmış tavuk,  marul, havuç ceviz


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 123 Cevapları


Soru : Bulmacadaki kutuları sayılara karşılık gelen renklerle boyayınız.


Cevap : Boyayı yapınız. 


Soru : Ortaya çıkan sözcükler hakkında bildiklerinizi anlatınız.


Cevap

Deprem: Yer kabuğundaki kırılmalar sonucunda oluşan sarsıntılardır. Büyük depremler binalara ve insanlara zarar verebilir. Deprem sırasında güvenli bir yere sığınmak çok önemlidir. Depreme karşı binaların sağlam yapılması gerekir.

Sel: Aşırı yağmur veya su taşkınları nedeniyle suyun taşmasıdır. Sel, evleri, yolları ve tarlaları su basmasına neden olabilir. Sel sırasında yüksek ve güvenli yerlere çıkmak gerekir. Çevreyi korumak, selin zararlarını azaltır.

Yangın: Kontrolsüz ateşin hızla yayılmasıdır. Yangın, evlere, ormanlara ve doğaya büyük zarar verebilir. Yangın çıktığında itfaiyeye haber vermek ve güvenli yere gitmek gerekir. Yangınların önlenmesi için dikkatli davranmak önemlidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!