2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 112-114-115-116-117. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116-117 Cevapları, öğrencilerin “Sıfır Atık Günlüğü” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Sıfır Atık Günlüğü Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde hem çevre bilincini hem de okuma-anlama becerilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Sıfır Atık Günlüğü Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 112-113-114-115-116-117


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Sıfır atık ve atıkların geri dönüşümü metnin konusu olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 114 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, çevreyi korumanın önemi ve “Sıfır Atık” projesiyle atıkları azaltma yollarıdır. Okuma öncesinde yaptığım tahmin, metnin günlük tarzında yazıldığı ve çevreyle ilgili bilgiler sunacağı yönündeydi; tahminim doğru çıktı.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Anı Kelimesi

  • Tahminim: Geçmişte yaşanan ve hatırlanan olay.

  • Sözlük Anlamı: Kişinin yaşamış olduğu, hatırladığı olay veya deneyim.

Atık Kelimesi

  • Tahminim: Kullanıldıktan sonra işe yaramayan şeyler.

  • Sözlük Anlamı: Kullanım amacı sona ermiş ve genellikle çöpe verilen maddeler.


Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız. 


Cevap :

Anı Kelimesi

  1. Geçen yaz tatile gittiğimiz gün çok güzel bir anı olarak kaldı.

  2. Dedemin çocukluğuyla ilgili anlattığı anılar çok ilginçti.

  3. Fotoğraflara bakarken eski anılar aklıma geldi.

  4. Okul gezisinde yaşadığımız olayları anı olarak defterime yazdım.

  5. Tatilde yaptığımız piknik, benim için unutulmaz bir anı oldu.


Atık Kelimesi

  1. Plastik şişeleri çöpe atmak yerine geri dönüşüm kutusuna koymalıyız.

  2. Yemek atıkları doğayı kirletmemek için kompost yapılabilir.

  3. Atık kağıtları biriktirip okula geri götürdüm.

  4. Atık pilleri asla çöp kutusuna atmamalıyız.

  5. Atıkları azaltmak, çevremizi temiz ve sağlıklı tutmamıza yardımcı olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 115 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. “Sıfır Atık” ne anlama gelmektedir?


Cevap : “Sıfır Atık”, çok az atık çıkarmak ve çıkan atıkları geri dönüşüme göndermek demektir.


2. Çocuğun “Sıfır Atık” için yaptığı çalışmalar nelerdir?


Cevap : Çocuk, okulda plastik şişe kullanmayıp yanında matara taşıyor ve kağıtların arka yüzlerini de kullanarak atık oluşumunu azaltıyor.


3. Çocuğun “Sıfır Atık” için yaptığı çalışmalara katılıyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet, katılıyorum; ben de atıkları geri dönüşüme gönderiyor, gereksiz plastik ve kağıt kullanımını azaltıyorum.


Soru :Çevre ile ilgili sorunları düşününüz. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına çevre sorunları ile ilgili bir e-posta yazınız.


Cevap :

Alıcı:
Gönderen: [Adınız Soyadınız]
Konu: Çevre Sorunları Hakkında

Sayın Yetkili,

Ben [Adınız Soyadınız], çevremizle ilgili bazı sorunları size bildirmek istiyorum. Mahallemizde çöplerin düzensiz atılması ve plastik atıkların doğada birikmesi büyük bir problem oluşturuyor. Ayrıca bazı bölgelerde ağaçların kesilmesi ve yeşil alanların azalması, havanın kirlenmesine ve doğanın zarar görmesine neden oluyor. Bu sorunların çözümü için çevre temizliği ve geri dönüşüm çalışmalarının artırılmasını, ağaçlandırma projelerinin uygulanmasını rica ediyorum.

İlginiz ve desteğiniz için şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla, [Adınız Soyadınız]


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116 Cevapları


Soru : Görselleri verilen atıkları sınıflandırarak hangi kutulara atılması gerektiğini anlatınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 117 Cevapları


Soru : Sağlıklı olmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.


Cevap :

Sağlıklı olmak için düzenli ve dengeli beslenmek gerekir. Her gün yeterli su içmek ve bol meyve ile sebze tüketmek önemlidir. Düzenli olarak spor yapmak ve hareket etmek vücudu güçlendirir.

Temizliğe dikkat etmek, elleri yıkamak ve kişisel hijyen kurallarına uymak hastalıklardan korunmamıza yardımcı olur. Ayrıca yeterli uyku almak ve stresten uzak durmak sağlıklı bir yaşam için gereklidir.


Soru : Sağlıkla ilgili doğru olan cümlelerin başındaki kutuları boyayınız. Boyadığınız kutulardaki heceleri sırasıyla yazıp şifreye ulaşınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 117 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 104-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111 Cevapları, öğrencilerin “Çiçekli Çaydanlık” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 104-105-106-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru ve kolay şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çiçekli Çaydanlık Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Çiçekli bir çaydanlığın başından geçenleri konu alan bir metin olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, eski bir çaydanlığın çeşitli kişiler tarafından farklı amaçlarla kullanılması ve en sonunda kuşlar için bir yuva hâline gelmesidir; okuma öncesinde tahminim de çaydanlığın ilginç ve yaratıcı bir şekilde değerlendirileceği yönündeydi.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

fide : Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.

atölye : El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.

fesleğen :  Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Fide Kelimesi

  1. Bahçeye yeni domates fideleri diktik.

  2. Fideyi sulamayı ihmal etmemeliyiz.

  3. Çocuklar okulda sebze fideleri yetiştirdi.

  4. Fide büyüyünce lezzetli meyveler verecek.


Atölye Kelimesi

  1. Resim atölyesinde yeni tablolar yaptık.

  2. Çocuklar marangoz atölyesinde tahtadan oyuncaklar yaptı.

  3. Atölyede herkes kendi el becerilerini geliştirebilir.

  4. Seramik atölyesinde çok güzel fincanlar ürettik.


Fesleğen Kelimesi

  1. Fesleğenleri saksıya dikerek pencere önüne koydum.

  2. Yemekleri fesleğenle süslemek çok lezzetli olur.

  3. Bahçede fesleğen kokusu bütün evi sardı.

  4. Fesleğen yapraklarını çayıma ekledim.


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?


Cevap : İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı içinin eskidiği için kullanmayacağını düşündüğü için kenara ayırdı.


2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?


Cevap : İpek çiçekli çaydanlığı içine renkli kalemlerini koyarak düzenli bir şekilde kullanmaya başladı.


3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?


Cevap : Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı fırçalarını düzenli tutmak ve atölyesine renk katmak amacıyla kullandı.


4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?


Cevap : Perihan Teyze çiçekli çaydanlığa mis kokulu fesleğenler dikti.


5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?


Cevap : Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri üç küçük kuş yumurtası oldu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları


Soru : Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap

Sevgili arkadaşlar,

Bugün size atıkları değerlendirmenin çevreye olan yararlarından bahsetmek istiyorum. Atıkları geri dönüştürdüğümüzde doğadaki çöp miktarını azaltırız. Böylece toprağımız, suyumuz ve havası kirlenmez, hayvanlar da zarar görmez. Ayrıca atık malzemeleri değerlendirerek yeni ürünler elde edebiliriz ve doğal kaynakları daha az kullanmış oluruz. Hepimiz atıkları ayrı kutulara atarak çevremizi temiz tutabilir ve dünyamızı koruyabiliriz.

Teşekkür ederim.


Soru : Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.


Cevap :

  • Atıkların hepsini çöp gibi atmamalıyız.
  • Eski çaydanlığı yeni gibi parlattı.
  • Eski kıyafetini terzide dükkân gibi yaptırdı.
  • Plastik şişeden yaptığı kalemliği ayna gibi izliyordu.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.


Cevap : Soru ifadesi olarak bir anlam katmıştır. 


Soru : Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.


Cevap :

Şişe kapaklarından abaküs yapar …………mısın………………… ?

Çiçekleri teneke kutuya dikelim …………….mi…………….. ?

Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın ………….mı……………….. ?


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları


Soru : Haber metnini okuyunuz.


MİNİK ELLER İŞ BAŞINDA! OKULUMUZ 2-C SINIFININ LASTİK TEKERLEKLER PROJESİ

2-C Sınıf Başkanı Buse ÇALIŞKAN doğaya atılan lastik tekerleklerin toplanarak geri dönüşüme dahil edilmesi ile ilgili şunları söyledi:

“Ayşe Öğretmenimiz, bizlere geri dönüşümü anlatmıştı. Öğretmenimiz çevremizi korumak adına yapılacak projeleri düşünmemizi istedi. Aklımıza mahallemizin boş alanlarında onlarca lastik tekerleğin doğaya bırakıldığı geldi.

Bizler de lastik tekerleklerle neler yapabileceğimizi araştırdık. Önce lastik tekerlekleri boyadık. Ardından lastik tekerleklerin içerisine toprak doldurduk. İçerisine farklı renklerde çiçekler diktik. Hem okulumuz renklendi hem lastik tekerlekler değerlendi.”

Buse ÇALIŞKAN 15.12.2024

Okulumuz ve doğa adına 2-C sınıfına ve Sınıf Öğretmenleri Ayşe YİĞİT’ e teşekkür ederiz.


Soru : Siz olsaydınız atık lastik tekerlekleri nasıl değerlendirirdiniz? Anlatınız.


Cevap

Ben olsaydım atık lastik tekerlekleri değerlendirirken onları boyayıp bahçemizde dekoratif çiçeklikler yapardım. Bazı tekerlekleri yan yana koyarak mini oyun alanları veya salıncak şeklinde kullanabilirdim.

Büyük tekerlekleri boyayarak masa veya oturma alanı hâline getirebilirdim. Ayrıca tekerlekleri geri dönüşüme verip yeni ürünler elde edilmesini sağlayabilirdim. Böylece hem doğayı korumuş hem de eğlenceli ve faydalı alanlar yaratmış olurdum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 98-99-100-101-102-103. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Cevapları, öğrencilerin “Sürpriz Ağacı” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 98-99-100-101-102-103. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Sürpriz Ağacı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Sürpriz Ağacı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98-99-100-101-102-103


Soru : Görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Görseli incelediğimizde metnin konusu mevsimler olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Bir mandalına ağacının geçirmiş olduğu mevsimler konu alınmaktadır. 


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Sürpriz Kelimesi

  • Tahminim: Beklenmedik, hoş bir olay veya hediye.

  • Sözlük Anlamı: Önceden bilinmeyen ve genellikle hoş karşılanan durum, beklenmedik olay.

Bürünmek Kelimesi

  • Tahminim: Bir şeyin içine girmek veya kendini sarmak.

  • Sözlük Anlamı: Bir şeyi veya bir kişiyi bir şeyle kaplamak, sarmak; görünümünü değiştirmek.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Sürpriz Kelimesi

  1. Doğum günümde arkadaşlarım bana büyük bir sürpriz yaptı.

  2. Sürpriz hediyeler almak çok heyecan verici.

  3. Annem sürpriz bir pasta hazırlamış.

  4. Sürpriz bir misafir kapıyı çaldığında çok sevindim.

  5. Tatilde sürpriz bir geziye çıkmak beni mutlu etti.


Bürünmek Kelimesi

  1. Sabahları serin olduğunda montuma bürünürüm.

  2. Kışın evleri karla bürünmüş olarak görmek çok güzeldir.

  3. Çocuk yağmurda şemsiye ve yağmurluğa bürünerek dışarı çıktı.

  4. Bahçedeki ağaçlar sonbaharda sarı yapraklarla bürünmüştü.

  5. Gece gökyüzü bulutlarla bürünmüş, yıldızlar görünmüyordu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Sürpriz Ağacı’nın en sevdiği mevsim hangisidir?


Cevap : İlkbahar mevsimidir. 


2. Sürpriz Ağacı’nın sürprizi nedir?


Cevap : Mandalina’dır. 


3. Sürpriz Ağacı’nın mandalina yerine hangi meyveyi vermesini isterdiniz? Neden?


Cevap : Nar meyvesini vermesini isterdim. Çünkü nar meyvesini çok severim. 


Soru : Metinde adı geçen meyveleri bulmacada bulup işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları”

Soru : Meyveleri renklerine göre kutulara yazınız.


Cevap : Erik, kivi, portakal, kestane, armut, muz, portakal, kiraz, hurma, ayva ve incir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları


Soru : Koyu yazılmış sözcükler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Anlatınız.


Cevap :  Cümlelerin daha iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlamıştır. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 102 Cevapları


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri benzetme ifadeleri ile tamamlayınız.


Cevap :

Okan arı gibi çalışkan bir çiftçiydi. Arkadaşı Mert de çalışkandı. İkisi de ilkbaharın gelmesini dört gözle bekliyordu. Çünkü ilkbaharda bahçelerini ekim yapmaya hazır hâle getiriyorlardı. Böylelikle bahçelerinden verim alabiliyorlardı.
Okan bahçede çalışırken rüzgâr gibi hızlı hareket ederdi.
Mert ise tavşan gibi yavaş hareket ederdi.


Soru : Kutulardaki sözcüklerle anlamlı ve kurallı cümleler oluşturup yazınız.


Cevap :

  • İlkbaharda ağaçlar çiçek açar.

  • Yazın meyve bol olur.

  • Sonbaharda ağaçlar yapraklarını döker.

  • Kış mevsiminde kar yağar.

  • Yazın meyveleri yeriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103 Cevapları


Soru : Atık madde denilince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.


Cevap : Atık madde denilince aklıma çöpler, plastik şişeler, ambalaj kutuları, yemek artıkları ve eski eşyalar geliyor. Atık maddeler doğru şekilde ayrıştırılmazsa çevreyi kirletir ve doğaya zarar verir.

Geri dönüşümle bu maddeler tekrar kullanılabilir ve doğa korunmuş olur. Biz de atıkları ayrı kutulara atarak doğayı temiz tutabiliriz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 96-97. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96-97 Cevapları, öğrencilerin üçüncü üniteye başlamadan önce bilgilerini gözden geçirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, ders kitabındaki etkinliklerin anlaşılmasını kolaylaştırır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 96-97. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin önceki konulardaki bilgi ve becerilerini kontrol etmelerini sağlar. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 96-97 Cevapları ise ders başarısını artırmaya ve yeni üniteye daha hazır bir şekilde başlamaya yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 3. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 96-97


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap :

TASARRUFLU OLALIM 

Ilgın, para harcamayı seven bir çocuktu. Annesi bu durumun Ilgın’ı olumsuz etkileyeceğini düşündüğü için Ilgın’a bir kumbara aldı. Ilgın, bir gün okuldan eve döndüğünde annesi ona kumbarasını verdi. Annesi, “Ilgın, bu kumbara senin. İçine para biriktirip, istediğin bir şeyi alabilirsin.” dedi. Ilgın çok heyecanlandı. “Teşekkür ederim anne! “Teşekkür ederim anne! Artık paramı dikkatli harcayacağım. Her gün biraz biriktirip istediğim oyuncağı alacağım. Sabırlı olursam mutlulukla sonunda sahip olacağım.”

Ilgın, her gün annesinden aldığı harçlıkların bir kısmını kumbarasına atmaya başladı. Bazen canı kantinden bir şeyler almak isterdi ama Ilgın parasını biriktirmeyi seçti. “Biriktirdiğim parayla istediğim oyuncağı alacağım, anneme sürpriz yapacağım ve sabırlı olmanın ne kadar önemli olduğunu öğreneceğim.” diye düşündü.

Haftalar geçti ve Ilgın’ın kumbarası tamamen doldu. Aynı bir arı
gibi çalıştı ve parasını biriktirdi. Ilgın, annesiyle birlikte oyuncakçıya gitti.
Orada istediği oyuncağı aldı, rengârenk bloklarla oynayacak ve kendini çok mutlu hissetti ve annesine “Evet anne, para biriktirmek sabır gerektirir ama sonunda çok mutlu oldum.” dedi. Ilgın, tasarruf etmenin sabır ve kararlılık gerektirdiğini öğrendi.


Soru : Metinde geçen “…arı gibi çalıştı…” ifadesinden ne anladığınızı anlatınız.


Cevap : Bu ifade, Ilgın’ın çok çalışkan ve azimli olduğunu, parasını biriktirmek için sürekli ve düzenli bir şekilde uğraştığını anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 97 Cevapları


Soru : Görsellerin çağrıştırdığı sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

İlkbahar: çiçek, kuş, yeşillik, yağmur
Yaz: deniz, güneş, tatil, dondurma
Sonbahar: sarı yaprak, rüzgâr, yağmur, okula dönüş
Kış: kar, soba, atkı, kayak


Soru : Kutulardaki sözcüklerden hareketle sevdiğiniz mevsimi anlatan bir görsel çizip boyayınız. Bu mevsimi neden sevdiğinizi anlatınız.


Cevap :

İlkbahar: İlkbaharda doğa uyanır, ağaçlar çiçek açar ve her yer yemyeşil olur. Kuşlar cıvıldar, bahçelerde rengârenk çiçekler açar. Havanın ısınmaya başlaması insanlara enerji verir. İlkbaharı seviyorum çünkü doğa yeniden canlanıyor.

Yaz: Yaz mevsiminde havalar çok sıcak olur. Çocuklar denize girer, dondurma yer ve tatilin keyfini çıkarır. Güneş pırıl pırıl parlar, günler uzun olur. Yazı seviyorum çünkü tatil yapar ve bol bol oyun oynarım.

Sonbahar: Sonbaharda ağaçların yaprakları sararır ve dökülür. Hava serinlemeye başlar, sık sık yağmur yağar. Okullar açılır ve yeni dersler başlar. Sonbaharı seviyorum çünkü rüzgârda uçuşan yaprakları izlemek çok güzel.

Kış: Kış mevsiminde havalar soğur, kar yağar ve her yer beyaza bürünür. Çocuklar kardan adam yapar, kartopu oynar ve kızak kayar. Evlerde soba veya kalorifer yanar, sıcak çorba içilir. Kışı seviyorum çünkü karla oynamak bana mutluluk veriyor.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 92-93. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları, öğrencilerin ikinci ünitede işledikleri konuları tekrar etmeleri ve kendilerini değerlendirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde yapılan çalışmaların pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 92-93. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrenciler, öğrendiklerini gözden geçirir ve eksiklerini fark ederler. 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 92-93 Cevapları, çocukların hem Türkçe dersinde başarılı olmalarına hem de konuları daha iyi anlamalarına katkı sağlar.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 2. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92-93


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


ŞEKERCİ ÖKKEŞ

Millî Mücadele döneminde vatanımızın savunmasında çocuk kahramanlar rol aldı. Yeri geldi vatan savunmasında düşmana karşı geldiler. Yeri geldi askere yemek taşıdılar. Bu çocuk kahramanlardan birisi de Şekerci Ökkeş’ti. Kahramanmaraş’ın işgali sırasında kentin kalesine düşman bayrağı dikilmişti. Şekerci Ökkeş ve bölge halkı toplanıp kaleden bayrağı indirdi.

Şekerci Ökkeş, cesur bir çocuktu ve şekercilik yapardı. Vatan savunmasında farklı yerlerde yıllarca görev yaptı. Sonra memleketine döndü.


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap Metnin Konusu: Millî Mücadele döneminde vatan savunmasında görev alan çocuk kahramanlardan Şekerci Ökkeş’in cesareti.


Soru : Sözcüklerin anlamını sözlükten araştırarak yazınız.


Cevap :

Sözcüklerin Anlamı:

  • Savunma: Bir yeri, bir kişiyi ya da bir düşünceyi koruma işi.

  • Kahraman: Zor durumlarda cesurca davranan, halkı için mücadele eden kişi.


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Çocuk kahramanlar vatan savunmasında neler yaptılar?


Cevap :  Yeri geldi düşmana karşı savaştılar, yeri geldi askere yemek taşıdılar.


2. Şekerci Ökkeş, bölge halkı ile ne yaptı?


Cevap : Kentin kalesine dikilen düşman bayrağını indirip vatanını savundu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 93 Cevapları


Soru : Büyük harflerin yazımı ile ilgili yapılan yanlışların altını çiziniz. Yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri tekrar yazınız.


Cevap :

  • Yanlış: 24 kasım öğretmenler günü için kutlama programı yaptık.
    Doğru: 24 Kasım Öğretmenler Günü için kutlama programı yaptık.

  • Yanlış: murat, sivas’a giderken kedisi mırmır’ı bize bıraktı.
    Doğru: Murat, Sivas’a giderken kedisi Mırmır’ı bize bıraktı.

  • Yanlış: kuzenim mahmut türkiye’ye gelir gelmez anıtkabir’e gitti.
    Doğru: Kuzenim Mahmut Türkiye’ye gelir gelmez Anıtkabir’e gitti.


Soru : Cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

  • 29 Ekim’de hangi şiiri okuyacaksın?

  • Yetişin! Filenin Sultanları’nın maçı başladı.

  • Çanakkale Savaşı’nda askerlere şu yemekleri vermişler: yağlı buğday çorbası, üzüm hoşafı ve ekmek.


Soru : Zıt anlamlı sözcüklerin yazılı olduğu balonları bularak aynı renge boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92-93 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 86-88-89-90-91. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları, öğrencilerin “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” metnini anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen etkinlikleri pekiştirerek çocukların metinle ilgili soruları daha kolay çözmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilerin hem milli değerleri öğrenmelerine hem de Türkçe dersindeki başarılarını artırmalarına katkı sağlar. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, okuma ve anlama becerilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87-88-89-90-91


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın önemi ve tarihi ele alınıyor. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı, Atatürk’ün bu bayrama verdiği kıymet ve bayramın çocuklara armağan edilmesi üzerinde duruluyor.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 88 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’dır. Metinde bu bayramın tarihçesi, önemi ve Atatürk’ün çocuklara duyduğu sevgi anlatılmaktadır. Okuma öncesinde yaptığım tahminle metnin konusu örtüşmüştür.


Soru : Görselden hareketle sözcüğün anlamını tahmin edip sözlük anlamıyla eşleştiriniz.


Cevap : Stadyum : Takım oyunları ve spor karşılaşmalarının yapıldığı alan. 


Soru : Koyu yazılmış sözcüğün anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüğün sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Egemenlik Kelimesi

Tahminim: Yönetim hakkına sahip olması.

Sözlük Anlamı: Bir devletin, ülke ve halkı üzerinde sahip olduğu en üstün yönetme yetkisi.

Cümle:

  1. Egemenlik milletin iradesiyle gerçekleşir.

  2. Atatürk, “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.” demiştir.

  3. 23 Nisan, ulusal egemenliğin önemini gösteren bir bayramdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 89 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. 23 Nisan 1920’de (bin dokuz yüz yirmi) ne oldu?


Cevap : 23 Nisan 1920’de Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) açıldı.


2. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kimlere armağan edildi?


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tüm dünya çocuklarına armağan edildi.


3. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı dünya çocukları için bayram ilan eden ilk ve tek ülke hangisidir?


Cevap : Dünya çocukları için 23 Nisan’ı bayram ilan eden ilk ve tek ülke Türkiye’dir.


4. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı dünya çocuklarına kim armağan etti?


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı dünya çocuklarına Mustafa Kemal Atatürk armağan etti.


Soru : Eksik bırakılan cümleleri metne göre tamamlayınız.


Cevap :

23 Nisan bizler için çok önemli bir gündür. Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışının bir anısı olarak 23 Nisan, tüm dünya çocuklarına armağan edildi.
Atatürk, hayatının sonuna kadar bu bayrama çok önem verdi.
23 Nisan’ı çocuklar için bayram ilan ederek bu özel günü tüm dünya çocuklarıyla paylaşan ilk ve tek ülke ise Türkiye’dir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 90 Cevapları


Soru : Okulunuzda yapılacak olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları için bir davetiye tasarlayınız.


Cevap :

📜 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI DAVETİYESİ 📜

Sevgili Velilerimiz,

Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün tüm dünya çocuklarına armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkusunu birlikte yaşamak için sizleri okulumuzda düzenlenecek kutlama programına davet ediyoruz.

🎈 Tarih: 23 Nisan
🎈 Saat: 10.00
🎈 Yer: Okul Bahçesi

Çocuklarımızın hazırladığı şiirler, şarkılar, halk oyunları ve gösterilerle dolu bu özel günde sizleri aramızda görmekten mutluluk duyacağız.

Okul Yönetimi


Soru : Metni tamamlayarak metne uygun bir başlık yazınız.


Cevap :

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlaması

Bugün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı.
Bayramımızı okulumuzda coşkuyla kutlayacağız. Okula annem, babam ve kardeşim Işıl ile gideceğiz. Sınıfça güzel bir gösteri hazırladık.

Gösteride şiirler okuyacağız, şarkılar söyleyeceğiz ve oyunlar oynayacağız. Arkadaşlarımızla birlikte bayram coşkusunu yaşayacak, Atatürk’ün çocuklara verdiği değeri hatırlayacağız. Bayram günü okul bahçesi rengârenk bayraklarla süslenecek ve öğretmenlerimizle birlikte mutlu bir gün geçireceğiz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 91 Cevapları


Soru : Cümlelerde uygun yerlere iki nokta koyunuz.


Cevap :

Atatürk’ün kişilik özellikleri: Çalışkan, vatansever, okumayı sever.
Bayram: Millî veya dinî bakımdan önemi olan ve kutlanan günler.
O, başarısının sırrını açıkladı: Azim ve çok çalışmak.
En sevdiğim yazarlar: Ömer Seyfettin ve Gülten Dayıoğlu.
En sevdiğim renkler: Kırmızı ve beyaz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları, öğrencilerin “Çanakkale” metnini daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgileri pekiştirerek öğrencilerin metinle ilgili soruları kolayca çözmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çanakkale Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85 Cevapları, öğrencilerin hem metni kavramalarını hem de milli değerlerimizi öğrenmelerini destekler. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, hem Türkçe becerilerini hem de tarih bilincini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çanakkale Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 80-81-82-83-84-85


Soru : Başlığı ve görseli inceleyiniz. Şiirin konusunu ve şiirde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Şiirin konusu Çanakkale Savaşı’dır. Şiirde, askerlerin vatanı savunmak için gösterdikleri cesaret, düşmana karşı verdikleri mücadele ve kahramanlıkları dile getirilmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 81 Cevapları


Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Şiirin konusu, Çanakkale Savaşı ve askerlerin vatanı savunma mücadelesidir. Okuma öncesinde yaptığım tahmin de Çanakkale’nin kahramanlık ve vatan sevgisiyle ilgili olacağı yönündeydi; şiirin konusu da bu tahminimle örtüşüyor.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Sancak Kelimesi

  • Tahminim: Askerlerin savaşta taşıdığı bayrak.

  • Sözlük Anlamı: Bir ülkeyi, birliği ya da kurumu temsil eden bayrak.

Süngü Kelimesi

  • Tahminim: Askerlerin tüfeğinin ucuna taktıkları sivri demir.

  • Sözlük Anlamı: Tüfeklerin ucuna takılan, yakın dövüşte kullanılan sivri, keskin silah.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler kurunuz.


Cevap :

Sancak Kelimesi

  1. Askerler savaşta sancaklarını gururla taşırlardı.

  2. Sancak, birliğin simgesi ve gurur kaynağıdır.

  3. Şenlikte büyük bir sancak açıldı.

  4. Sancak yere düşmesin diye askerler canını ortaya koydu.

  5. Tarih boyunca sancak, bağımsızlığın sembolü olmuştur.


Süngü Kelimesi

  1. Askerler tüfeklerinin ucuna süngü taktılar.

  2. Süngü yakın dövüşlerde kullanılan keskin bir silahtır.

  3. Tarih kitaplarında süngü hücumlarından bahsedilir.

  4. Süngü, askerin cesaretini gösteren önemli bir araçtır.

  5. Eski savaşlarda süngü çok sık kullanılırdı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 82 Cevapları


Soru : “Çanakkale” şiirinden hareketle Çanakkale Zaferi ile ilgili aklınıza gelen sözcükleri yazınız.


Cevap : Çanakkale Zaferi ile ilgili sözcükler: kahramanlık, vatan, özgürlük, cesaret, bayrak, şehit, fedakârlık, millet, bağımsızlık, gurur.


Soru : Sözcüklerden hareketle Çanakkale Zaferi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi ifade eden bir metin yazınız.


Cevap

Çanakkale Zaferi, Türk milletinin cesaretini ve vatan sevgisini gösteren en büyük kahramanlıklardan biridir. Atalarımız bayrağımız ve bağımsızlığımız için canlarını ortaya koymuş, bu uğurda şehit olmuşlardır.

Onların fedakârlığı sayesinde biz bugün özgürce yaşıyoruz. Çanakkale bize birlik olmanın, vatan sevgisinin ve bağımsızlığın ne kadar önemli olduğunu hatırlatır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 83 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Ordular niçin Çanakkale’ye gitmiştir?


Cevap : Ordular, vatanı ve halkı korumak için Çanakkale’ye gitmiştir.


2. “Düşman gemileri Çanakkale’yi topla dövüyor.” sözü ile ne anlatılmak istenmiştir?


Cevap : Düşman gemilerinin Çanakkale’yi topla vurması, savaşın zorlu ve tehlikeli geçtiğini anlatmak için söylenmiştir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 84 Cevapları


Soru : Cümlelerde büyük harflerin yazımıyla ilgili yanlışlıklar yapılmıştır. Yanlış yazılmış sözcüklerin altını çizip cümlelerin doğrusunu yazınız.


Cevap :

  • geçen yaz dedemle çanakkale’ye gittik.
    Doğru: Geçen yaz dedemle Çanakkale’ye gittik.

  • 29 ekim cumhuriyet bayramı için şiir ezberliyorum.
    Doğru: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için şiir ezberliyorum.

  • Atatürk’ün nutuk kitabını okumaya başladım.
    Doğru: Atatürk’ün Nutuk kitabını okumaya başladım.

  • mehmet ile türkiye büyük millet meclisi’ne gittik.
    Doğru: Mehmet ile Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gittik.

  • çanakkale’yi ziyaret için özbekistan’dan çok fazla turist geldi.
    Doğru: Çanakkale’yi ziyaret için Özbekistan’dan çok fazla turist geldi.


Soru : Yay ayraç ( ) içine yazılması gereken noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Sevgili Günlüğüm;

Yarın dedemle birlikte Çanakkale()ye gideceğiz(.) Çok heyecanlıyım(!) Dedem millî değerlerimizden vatanseverliği böyle daha iyi öğreneceğimizi söyledi(.) Millî değerler ne demek(?) Sen de merak ettin değil mi(?) Senin için araştırdım(.) Millî değerler: Milletimizi bir arada tutan(,) birlikte huzurlu ve güven içinde yaşamamızı sağlayan değerlerdir(.)

Sana anlatacağım çok şey var ama önce uyuyup dinlenmeliyim(.)
Hoşça kal(!)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları


Soru : Çocuk görsellerine karşılık gelen harfleri kullanarak şifreyi çözünüz.


Cevap : Şifre : BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN


Soru : Şifrede bahsedilen bayram hangi bayram olabilir? Bu bayram hakkında tahminlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Şifrede geçen bayramın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı olduğu düşünülebilir. Bu özel gün, çocuklara armağan edilmiş olup onların sevinç ve coşku içinde kutlamalar yapmasını sağlar. Çeşitli gösteriler, etkinlikler düzenlenir ve bayram heyecanı paylaşılır. Ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı ve milli egemenliğin değeri de hatırlatılır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 72-74-75-76-77-78-79. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Öğretmen Olun! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79 Cevapları, öğrencilerin “Öğretmen Olun!” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 72-74-75-76-77-78-79. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Öğretmen Olun! Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolay ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Öğretmen Olun! Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-74-75-76-77-78-79


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Atatürk’ün çocuklara ve öğretmenliğe verdiği önemi anlatmaktadır. Metinde, Atatürk’ün Konya ziyareti sırasında yedi yaşındaki Sabiha’ya “Oku, öğretmen ol!” dediği ve Sabiha’nın büyüyünce öğretmen olduğu anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Atatürk’ün çocuklara ve öğretmenlere olan sevgisidir. Okuma öncesi tahminimle metnin konusu aynı çıktı; metinde Atatürk’ün çocuklara verdiği değer ve öğretmen olmanın önemi vurgulanıyor.


Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları”

Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

İstasyon Kelimesi ile Cümleler:

  1. Tren istasyonuna erken gittik.

  2. İstasyonda çok sayıda yolcu vardı.

  3. Öğrenciler gezi için istasyona toplandılar.

  4. İstasyonun çevresi temiz ve düzenliydi.

  5. Yeni istasyon, şehirde ulaşımı kolaylaştırdı.

Mektep Kelimesi ile Cümleler:

  1. Küçükken mektebe giderdim.

  2. Mektepte öğretmenler bize ders anlatır.

  3. Mektepte arkadaşlarımla oyun oynardık.

  4. Eski mektepler taş ve tahta ile yapılırdı.

  5. Mektepte okuma ve yazmayı öğrendik.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 75 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha ile nerede karşılaşmıştır?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha ile Konya’daki istasyonda karşılaşmıştır.


2. Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha’ya ne söylemiştir?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Sabiha’ya “Oku, öğretmen ol!” demiştir.


3. Sabiha, Mustafa Kemal Atatürk’ü en son nerede görmüştür?


Cevap : Sabiha, Mustafa Kemal Atatürk’ü en son Bursa’daki öğretmen okulunda eğitim alırken görmüştür.


4. Sabiha öğrencilerini, çocuklarını ve torunlarını nasıl yetiştirmiştir?


Cevap : Sabiha, öğrencilerini, çocuklarını ve torunlarını ülke sevgisiyle yetiştirmiştir.


Soru : Metinden hareketle cümlelerde eksik bırakılan yerleri neden sonuç ilişkisi kurarak tamamlayınız.


Cevap:

Bursa Merinos Fabrikası’nın açılışı için Mustafa Kemal Atatürk Bursa’ya gelmiştir.
Atatürk, hasta olduğu için Fabrika önünde fazla kalamamıştır.
Atatürk, Sabiha’ya “Oku, öğretmen ol!” dediği için Sabiha öğretmen olmayı çok istemiştir.


Soru : Yaşantınızdan vereceğiniz örnekleri neden sonuç cümlesi olacak şekilde yazınız.


Cevap:

  • Yağmur yağdığı için dışarı çıkamadım.

  • Ödevimi zamanında yaptığım için öğretmenim bana teşekkür etti.

  • Bisiklete dikkatli binmediğim için düştüm.

  • Erken uyuduğum için sabah dinç uyandım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76 Cevapları


Soru : Metinde koyu yazılmış sözcüklerin zıt anlamlılarını bulmacada bulup, işaretleyiniz.


Cevap

  • uzun → kısa
  • çok → az
  • mutlu → üzgün
  • sevinç → keder
  • sağlıklı → hasta
  • güçlü → zayıf
  • birli → yalnızlık
  • güzel → çirkin
  • genç → yaşlı

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 77 Cevapları


Soru : Metinde yay ayraç “( )” ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap:

Bugün arkadaşımla gelecekte hangi mesleği seçmek istediğimizi konuştuk. Erhan, doktor olmak istediğini söyledi.
— Hastalara yardım etmek benim sahip olabileceğim bir meslek değil mi, Suat? — dedi.
Heyecanla — Evet! — dedim.
Ardından Erhan merakla bana sordu: — Suat, hangi mesleği seçmek isterdin? —
Biraz düşündüm. — Sanırım savcı olmak isterdim. — dedim.
Merakla — Neden? — dedi.
— Hiç düşünmemiştim. Düşüneceğim. — dedim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 78 Cevapları


Soru : Görselleri sıralayarak Sedef’in hafta sonunda bir gününü nasıl geçirdiğini anlatınız.


Cevap:

  1. Sabah erken kalkarım.
  2. Kalkınca hemen kahvaltı yaparım.
  3. Kahvaltıdan sonra anneme yardım ederim.
  4. Anneme yardım ettikten sonra oyun oynarım.
  5. Oyundan sonra masal kitabımı okurum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 79 Cevapları


Soru : “Çanakkale” adını duydunuz mu? “Çanakkale” hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap

Evet, “Çanakkale” adını duydum. Çanakkale, Türk tarihinin en önemli savaşlarından birine ev sahipliği yapmış bir yerdir. Birinci Dünya Savaşı sırasında, Türk askerleri Çanakkale Boğazı’nı koruyarak düşman kuvvetlerinin geçişini engelledi ve büyük bir kahramanlık örneği gösterdi.

Çanakkale Savaşı, Türk milletinin vatan sevgisi ve cesaretinin simgesi olarak kabul edilir. Bu savaşta askerlerimiz zorlu şartlara rağmen büyük bir kararlılıkla mücadele ettiler ve birçok kahramanlık hikayesi ortaya çıktı. Ayrıca Çanakkale, doğal güzellikleri, boğazı ve tarihi yerleri ile de bilinir.

Bu nedenle Çanakkale hem tarihimiz hem de doğası açısından çok önemli bir şehirdir. Çanakkale’yi öğrendikçe, milletimizin geçmişteki fedakârlıklarını daha iyi anlıyor ve onlara minnet duygusu hissediyoruz.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 66-68-69-70-71. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları, öğrencilerin “Atatürk’ün Çocuk Sevgisi” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 66-68-69-70-71. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolay ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Atatürk’ün Çocuk Sevgisi Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 66-67-68-69-70-71


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Atatürk’ün çocuklara olan sevgisidir. Metinde Atatürk’ün çocuklarla sohbet ettiği, onların sorunlarını dinlediği ve onlara güvendiği anlatılmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 68 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Atatürk’ün çocuklara duyduğu sevgidir. Okumadan önce metnin Atatürk ve çocuklarla ilgili olacağını tahmin etmiştim ve tahminim doğru çıktı.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Toplum Kelimesi

  • Tahminim: Bir arada yaşayan insanlar grubu.

  • Sözlük Anlamı: Belirli bir yerde yaşayan insanların oluşturduğu topluluk; insan topluluğu.

Yurt Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların yaşadığı ülke veya ev.

  • Sözlük Anlamı: İnsanların yaşadığı ve bağlılık duyduğu ülke; konut, ev.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Toplum Kelimesi ile Cümleler:

  1. Toplumda kurallara uymak herkesin görevidir.

  2. Toplum, birlikte yaşama ve paylaşma kültürünü oluşturur.

  3. Sağlıklı bir toplumda insanlar birbirine yardım eder.

  4. Toplumun huzuru, bireylerin davranışlarına bağlıdır.

Yurt Kelimesi ile Cümleler:

  1. Herkes yurdunu korumakla yükümlüdür.

  2. Bayramlarda yurdumuzu daha çok severiz.

  3. Öğrenciler yurtlarda kalırken birbirine destek olur.

  4. Yurdumuzda huzur ve güven içinde yaşamak isteriz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Mustafa Kemal Atatürk, çocuklarla vakit geçirirken neler yapardı?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk çocuklarla vakit geçirirken onların dertlerini dinler, sorular sorar ve doğru cevap verenleri ödüllendirirdi.


2. Mustafa Kemal Atatürk, çocuklara önemli olduklarını ifade ederken ne derdi?


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, çocuklara önemli olduklarını anlatırken “Bugünün küçükleri, yarının büyükleri.” derdi.


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün sınıfınıza geldiğini hayal ediniz. Ona söylemek istediklerinizi selamlaşma ve hitap ifadeleri kullanarak anlatınız.


Cevap :

Merhaba Atatürk Paşam, sınıfımıza teşrif ettiğiniz için çok mutluyuz. Sizin liderliğiniz ve çocuklara verdiğiniz değer sayesinde bugün bizler özgür ve mutlu bir şekilde eğitim alabiliyoruz.

Bize öğrettiklerinizle vatanımızı ve milletimizi korumayı, iyi birer vatandaş olmayı öğreniyoruz. Sizin izinizden giderek hem derslerimizde başarılı olmak hem de insanlara yardım etmek istiyoruz. Bizimle vakit geçirdiğiniz ve bizleri onurlandırdığınız için çok teşekkür ederiz. Size olan saygımız ve sevgimiz her zaman devam edecek.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 70 Cevapları


Soru : Renkli verilen sözcüklerle örnekteki gibi cümleler yazınız.

Arkadaşım, üzgün olduğumu öğrenince hemen yanıma geldi. Okulumuzun bir öğrencisi olmaktan dolayı mutluyum.


Cevap :

Bir sabah hava çok güneşliydi. Küçük Ayşe bahçeye çıktı ve çok mutluydu. Ama birden bulutlar geldi, hava karardı ve Ayşe biraz üzüldü. Bahçedeki ağaçlar çok büyüktü, yanındaki çiçekler ise çok küçüktü. Ayşe eve dönünce ayakkabıları temizdi, ama oyun oynadıktan sonra kirlenmişti.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 71 Cevapları


Soru : Bilmecelerin cevaplarını yazınız. Gelecekte hangi mesleği seçmek isterdiniz? Nedenleriyle anlatınız.


Hastalar koşar gelir.
Burası hastanedir.
Bembeyaz giyinirim.
Bilin bakalım ben kimim?

Cevap : Doktor

Kuşları, ormanları,
Hayallerimi resmederim.
Fırça ve boyalarla
Resmimi renklendiririm.

Cevap Ressam

Kavun, karpuz, çilek, muz,
Biber, domates, patlıcan,
Taptaze meyve, sebze
Sunarım tezgahımda sizlere.

Cevap Manav

Taksiyle, otobüsle
Yolcuları taşırım.
Bıkmadan, yorulmadan
Görevimi yaparım.

Cevap Şoför

Çocukları eğitirim.
Okullardır benim yerim.
Sabır ve sevgi ile
Öğretmektir görevim.

Cevap Öğretmen

Suçluları yakalar,
Güvenliği sağlarım.
Yaz, kış demeden
Her güçlüğü aşarım.

Cevap Polis


Soru : Gelecekte hangi mesleği seçmek isterdiniz? Nedenleriyle anlatınız.


Cevap :

  • Öğretmen olmak isterim. Çünkü öğrencilere bilgi verip onları eğitmek ve geleceğe hazırlamak bana çok güzel bir his veriyor. İnsanlara yardımcı olmayı seviyorum ve öğretmenlik bunu yapmamı sağlar.

  • Doktor olmak isterim. İnsanların sağlığıyla ilgilenmek ve onları iyileştirmek çok önemli. Doktor olarak hem insanlara yardım edebilirim hem de onların hayatlarını kurtarabilirim.

  • Astronot olmak isterim. Uzayı keşfetmek, yeni yerler görmek ve bilimsel deneyler yapmak çok heyecan verici. Gelecekte insanlığa katkı sağlamak istiyorum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65 Cevapları, öğrencilerin “Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru ve kolay şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Pırıl Cumhuriyet Bayramı Şarkısı Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 60-61-62-63-64-65


Soru : Görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı olabilir. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 61 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap :

Metnin konusu: Cumhuriyetin önemi ve çocukların vatan sevgisiyle birlikte kutlama yapmalarıdır.

Tahminimle karşılaştırma: Dinlemeden önce metnin Cumhuriyet ve kutlamalarla ilgili olabileceğini düşünmüştüm; okuduktan sonra konu tahminimle aynı çıktı.


Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

Şenlik Kelimesi

  • Tahminim: Eğlenceli ve kutlama yapılan etkinlik.

  • Sözlük Anlamı: Coşku ve neşe içinde yapılan kutlama veya eğlence.

Vatan Kelimesi

  • Tahminim: İnsanların yaşadığı ve korudukları ülke.

  • Sözlük Anlamı: İnsanların doğup büyüdüğü, bağlılık ve koruma duygusu besledikleri ülke.


Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.


Cevap :

Şenlik Kelimesi ile Cümleler:

  1. Okul bahçesinde yıl sonu şenliği düzenlendi.

  2. Şenlikte oyunlar oynadık ve eğlendik.

  3. Herkes şenlik boyunca neşeliydi.

  4. Şenlikler insanların bir araya gelip mutluluk paylaştığı zamanlardır.

Vatan Kelimesi ile Cümleler:

  1. Herkes vatanını korumak için elinden geleni yapmalıdır.

  2. Bayramlarda vatanımıza olan sevgimizi gösteririz.

  3. Askerlerimiz vatan için görev yapar.

  4. Vatan sevgisi, insanları bir arada tutan önemli bir duygudur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 62 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili soruları cevaplayınız. 


1. Cumhuriyet ne demektir?


Cevap : Cumhuriyet, milletin kendi egemenliğini elinde tuttuğu, halkın yönetime katıldığı yönetim biçimidir.


2. Çocuklar neden neşelidir?


Cevap : Çocuklar cumhuriyet ve bayramı kutladıkları için, özgürlük ve mutluluk içinde oldukları için neşelidirler.


3. Şarkıda en sevdiğiniz sözler nelerdir?


Cevap : “Biz çocuklar vatan için hep beraber olacağız, mutlulukla ve gururla geleceğe koşacağız.”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 63 Cevapları


Soru : Büyük harflerin yazımıyla ilgili yapılan yanlışlıkları düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


kaymakam muhammed fatih safitürk, mardin’i çok sevdi. 

Cevap : Kaymakam Muhammed Fatih Safitürk, Mardin’i çok sevdi.

korkma! sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak. 

Cevap : Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen Al Sancak.

Komşumuzun kızı kıbrıs’a eğitim almak için gitti.

Cevap : Komşumuzun kızı Kıbrıs’a eğitim almak için gitti.


Soru : Okulunuzdaki Cumhuriyet Bayramı kutlamaları ile Pırıl’ın okulundaki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarını karşılaştırınız.


Cevap : Okulumuzdaki Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında öğrenciler sınıfta ve bahçede tören düzenliyor, şiirler okuyor ve marşlar söylüyor. Pırıl’ın okulunda ise öğrenciler sınıfları balon ve bayraklarla süsleyip çeşitli gösteriler yapıyor. Her iki okulda da kutlamalar coşkulu geçiyor, fakat etkinliklerin biçimi ve kullanılan malzemeler farklılık gösteriyor.


Soru : Metinde eksik bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.


Cevap :

29 Ekim 1923 (bin dokuz yüz yirmi üç) tarihinde cumhuriyet ilan edilmiştir. Ülkemiz için en iyi yönetim biçiminin cumhuriyet olduğuna inanılıyordu. Bu özel gün ülkemizde coşku ile kutlanır. Caddeler, sokaklar, evler ve okullar bayraklarla süslenir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 64 Cevapları


Soru : Görsel ve açıklamalara göre çocukların benzer ve farklı yönlerini anlatınız.

Merhaba ben Burak. En sevdiğim renk kırmızıdır. Resim yapmayı çok severim. En sevdiğim spor doğada yürüyüş yapmaktır. Bütün yemekleri severim ama annemin yaptığı pırasa yemeğinin yeri ayrıdır. Duygusal biriyim. En sevdiğim hayvan kedidir. En sevdiğim çiçek ise papatyadır.

Merhaba ben Cennet. En sevdiğim renk mavidir. Resim yapmayı çok severim. Hafta sonları ailemle bisiklet sürerim. Bütün yemekleri severim ama annemin yaptığı ıspanak yemeğinin yeri ayrıdır. En sevdiğim hayvan aslandır. Çünkü aslanlar çok güçlüdür. En sevdiğim çiçek ise menekşedir.


Cevap :

Benzer yönleri:

  • İkisi de resim yapmayı çok seviyor.
  • İkisi de yemekleri seviyor, fakat annelerinin özel yemeklerini ayrı tutuyor.

Farklı yönleri:

  • Burak kırmızıyı, Cennet mavi rengi seviyor.
  • Burak doğada yürüyüş yapmayı, Cennet bisiklet sürmeyi seviyor.
  • Burak duygusal bir kişiliğe sahip, Cennet ise güçlü hayvanları seviyor.
  • Burak en sevdiği hayvan olarak kedi, en sevdiği çiçek olarak papatya seçmiş; Cennet ise aslan ve menekşeyi seviyor.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 65 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyiniz, gördüklerinizi anlatınız. Görsellerle ilgili bir sunum hazırlayınız.


Cevap : Görsellerde Mustafa Kemal Atatürk, çocuklarla birlikte vakit geçiriyor ve onlarla ilgileniyor. Çocukların sorularını dinliyor, oyunlarına katılıyor ve onlara değer veriyor.



 

Our Score
error: Content is protected !!