İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları, öğrencilerin 2. ünite ön değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 58-59. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları 2. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 58-59
Soru : Sözcüklerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
Cesaret → Güç veya tehlikeli bir işe girişirken kişinin kendinde bulduğu güven.
Kahramanlık → Savaşta veya tehlikeli bir durumda yararlık gösteren davranışlar.
Vatanseverlik → Yurdunu, milletini büyük bir coşku ile sevmek.
Marş → Bir topluluğu simgelemek için düzenlenmiş müzik veya şiir.
Cumhuriyet → Milletin, egemenliği kendi elinde tuttuğu yönetim biçimi.
Soru : Anlamı verilen sözcükleri kullanarak kısa bir metin yazınız.
Cevap:
Başlık: Cesaret, Kahramanlık ve Vatanseverlik
Ülkemizde kahramanlık gösteren insanlar, büyük cesaret ile zorlukların üstesinden gelirler. Tehlikeli durumlarda bile yılmadan mücadele eder ve topluma örnek olurlar. Bu davranışlar, toplumun güvenini ve sevgisini kazanır.
Herkesin kalbinde vatanseverlik vardır ve milli marşlarımız bu sevgiyi ifade eder. Bizler de cumhuriyetimizin değerlerini koruyarak, ülkemize sahip çıkar ve gurur duyarız. Bu şekilde hem geçmişimizi hem de geleceğimizi yüceltmiş oluruz.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 59 Cevapları
Soru : Görseli inceleyiniz. Neler görüyorsunuz? Görseldeki etkinlikleri ve bunların benzerlerini hangi günlerde yapıyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Görselde öğrenciler sınıfta balonlar ve bayraklarla kutlama yapıyor. Bu tür etkinlikleri 23 Nisan, 29 Ekim ve 19 Mayıs gibi önemli günlerde gerçekleştiriyoruz.
Soru : Görseli boyayınız. Görseldeki gibi sınıfınızı süsleyiniz.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-55 Cevapları, öğrencilerin 1. ünite değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 54-55. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 54, 55 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Kendimizi Değerlendirelim Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 54-55
Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
İKİ KARDEŞ
Bilge ve Reyyan iki kardeştir. Bilge altı, Reyyan ise sekiz yaşındadır. Bir gün dayıları onlara birer bisiklet getirdi. Bilge sarı, Reyyan da mavi bisikleti görünce çok mutlu oldu. İkisi de bisiklete binmeyi bilmiyordu.
Heyecanla bisikletlerine binip sürmeye çalıştılar. Bisikleti sürmede ve dengede durmada zorlandılar. Düştüler, canları acıdı, kalktılar. Pes etmediler. Tekrar tekrar denediler. Azimle çalıştılar ve sonunda başardılar. Artık bisikleti sürüyor ve dengede duruyorlardı. Bilge ve Reyyan, bisiklet sürmeyi öğrendikleri için çok mutluydu.
Azim: Kararlı ve yılmadan bir işi sürdürme. Cümle: Sınavda başarılı olmak için büyük bir azimle çalıştı.
Pes etmek: Zorluklar karşısında vazgeçmek. Cümle: Yarışta zorlandığında pes etmedi ve bitiş çizgisine ulaştı.
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Bilge ve Reyyan ne yapmada zorlanıyordu?
Cevap: Bisiklete binmede ve dengede durmada zorlanıyorlardı.
2. İki kardeş başarıya nasıl ulaştı?
Cevap: Azimle çalışarak, defalarca denediler ve pes etmediler.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 55 Cevapları
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre yazınız.
Cevap:
Metindeki olayların oluş sırasına göre:
Dayıları Bilge ve Reyyan’a birer bisiklet getirdi.
İkisi de bisiklete binmeye çalıştı, düştüler ve canları acıdı.
Azimle tekrar denediler ve sonunda bisiklete binmeyi başardılar.
Soru : Metni konuya uygun olarak tamamlayınız.
Kerem’in canı oyun oynamak istedi. Oyuncaklarını çıkarıp oynamaya başladı. Ödevlerini henüz yapmamıştı. Oyunum bitince yaparım, diye düşündü. Oyuna o kadar dalmıştı ki ancak uykusu gelince oyunu bıraktı. Oyuncaklarını da toplamadan yattı. Ertesi gün okula ödevini yapmadan gitti. İlk ders
Cevap: İlk ders öğretmeni ödevini kontrol ettiğinde Kerem’in ödevi yapılmamıştı. Kerem, sorumluluklarını zamanında yapmanın önemli olduğunu anladı ve bir daha ödevlerini önce yapmaya karar verdi.
Soru : Cümleleri noktalama işaretlerini doğru kullanarak yeniden yazınız.
Cevap:
Ömer Halisdemir(,) “Vatanımı çok severim(,)” dedi(.)
Şura Öğretmen(,) depremde öğrencisine yardım etti(.)
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Nihan’ın Kardeşi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları, öğrencilerin “Nihan’ın Kardeşi” metnini doğru şekilde anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlar.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Nihan’ın Kardeşi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Nihan’ın Kardeşi Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.
Cevap: Kardeşinin olacağını öğrenmesi ve buna alışarak sevinmesi konu alınmaktadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları
Soru : Nihan ne düşünmüş olabilir? Tahmininizi yazınız.
Cevap: Nihan, kardeşi olacağı için hem heyecanlanmış hem de merak etmiş olabilir. Kardeşiyle nasıl zaman geçireceğini, birlikte oyun oynayıp oynayamayacaklarını ve mutlu bir ilişki kurup kuramayacaklarını düşünmüş olabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 51 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin
ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu, Nihan’ın kardeşi Cihan’ın doğması ve Nihan’ın bu olay karşısında hissettikleridir; okuma öncesi tahminim de bu konuyla uyumluydu.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Sevinç Kelimesi
Tahminim: Mutluluk, neşe.
Sözlük Anlamı: Hoşnutluk ve mutluluk duygusu; neşe.
Doğal Kelimesi
Tahminim: Yapay olmayan, kendiliğinden olan.
Sözlük Anlamı: İnsan eli değmeden oluşan; yapay olmayan, tabii.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız.
Cevap:
Metindeki olayların oluş sırasına göre anlatımı:
Nihan, kardeşi olacağı haberi için çok şaşırdı.
Cihan doğdu ve ihtiyaçlarını annesi ve babası gideriyordu.
Kardeşimin minik elini tuttuğunda içini büyük bir sevinç kapladı.
Annem ve babamla kardeşim uyurken oyun oynuyoruz.
Kardeşim doğduktan sonra evimiz daha neşeli oldu.
İnsanın kardeşinin olması gerçekten çok güzel bir duyguymuş.
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız.
Cevap:
Nihan kardeşi olacağı için çok şaşırdı. Cihan kendi ihtiyaçlarını karşılayamadığı için annesi ve babası gideriyordu. Kardeşimin minik elini tuttuğum zaman içimi büyük bir sevinç kapladı. Annem ve babamla kardeşim uyurken zaman oyun oynuyoruz. Kardeşim doğduktan sonra evimiz daha neşeli oldu. İnsanın kardeşinin olması gerçekten çok güzel bir duyguymuş.
Soru : Nihan’ın yerinde siz olsaydınız böyle bir durumda neler hissederdiniz ve nasıl davranırdınız? Yazınız.
Cevap: Ben Nihan’ın yerinde olsaydım, önce heyecan ve merak hissederdim. Kardeşime sevgiyle yaklaşır, onunla oyunlar oynar ve anneme ve babama yardım ederdim.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları
Soru : Nihan’a kardeşinin bakımında ailesine nasıl yardımcı olacağını anlatan bir mektup yazınız. Yazmaya başlamadan önce mektubunuza hangi hitapla başlayacağınızı ve neler yazacağınızı düşününüz.
Cevap:
Sevgili Anne ve Babacığım, 20.12.2025
Kardeşim Cihan’a bakarken size yardımcı olmak istiyorum. Onun altını değiştirebilir, beslenmesine yardım edebilir ve oyun oynayarak mutlu olmasını sağlayabilirim. Böylece siz de biraz dinlenebilirsiniz. Kardeşimle ilgilenmekten çok mutluyum.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Horozun Sorumluluğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47 Cevapları, öğrencilerin “Horozun Sorumluluğu” metnini doğru şekilde anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlar.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 40-41-42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Horozun Sorumluluğu Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri daha kolay ve doğru şekilde tamamlamalarını destekler. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem okuduğunu anlama becerilerini hem de sorumluluk bilincini geliştirebilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Horozun Sorumluluğu Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40-41-42-43-44-45-46-47
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metinde anlatılan olayları tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu, her koşulda sorumluluklarımızı yerine getirmek olabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları
Cevap: Horoz, yağmur ve rüzgâr olsa bile görevini yerine getirerek yüksek bir yere çıkacak, sabahın geldiğini hem kümesteki hem de çevredeki herkese haber verecek. İşini bitirdiğinde ise yorgun ama sevinçli bir şekilde tekrar kümese dönecek.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları
Soru : Horozun yaptıklarını ifade eden cümlelerin başındaki çiçekleri boyayınız.
Cevap:
(✓) Horoz, işini zamanında ve titizlikle yapar. (✓) Horoz, görevini yapmak için her sabah erkenden uyanır.
Horoz, görevini tamamlamadan kümese döner. (✓) Horoz, zorluklar karşısında mücadele eder
Soru : Metnin konusunu işaretleyiniz. Okuma öncesinde yaptığınız tahmin ile karşılaştırınız.
Cevap: Horozun sorumluluğunu yerine getirmesi
Soru : Kutulardaki sözcükleri metne göre yazarak cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Horoz her sabah güneş doğmadan uyanırdı.
Yüksekçe bir yere çıkar, avazı çıktığı kadar öterdi.
Görevini tamamlayıp kümese dönerdi.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Titiz Kelimesi
Tahminim: İşini dikkatli ve özenli yapan.
Sözlük Anlamı: İşini büyük özen ve dikkatle yapan, düzenine düşkün kişi.
Mücadele Kelimesi
Tahminim: Zorluklara karşı çaba gösterme.
Sözlük Anlamı: Bir işte başarılı olmak veya bir engeli yenmek için verilen çaba ve savaş.
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap:
Titiz Kelimesi ile Cümleler:
Ali titiz bir öğrenci olduğu için ödevlerini hep düzenli yapar.
Titiz annem evin her köşesini temizler.
Titiz olmak, işimizi daha iyi yapmamıza yardımcı olur.
Titiz bahçıvan çiçekleri her gün dikkatle suladı.
Mücadele Kelimesi ile Cümleler:
Sporcular turnuvada büyük bir mücadele verdi.
Zor bir sınav için Ayşe gece gündüz mücadele etti.
Doğayı korumak için hepimiz mücadele etmeliyiz.
Küçük köylüler, tarlalarını korumak için mücadele ettiler.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 45 Cevapları
Soru : Metindeki olayları oluş sırasına göre anlatınız. Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
Cevap:
Küçük civciv bir yıl içinde büyüyüp genç bir horoz oldu.
Horoz her sabah herkesten önce uyanıyor, kümesi bekliyor ve civcivleri gözlüyordu.
Yağmurlu ve rüzgârlı bir sabah görevini yapması gerekti.
Şiddetli yağmur ve rüzgâr nedeniyle zorlandı, kümese geri döndü ve soluklandı.
Yavaş ve dikkatli bir şekilde tekrar kümesten çıktı.
Binbir zorlukla her zamanki öttüğü yere ulaştı.
Evlerin pencerelerini kontrol ederek ötmeye başladı ve görevini tamamladı.
1. Horozun görevi neydi?
Cevap: Horozun görevi kümesi beklemek, civcivleri gözlemek ve sabahları erkenden uyanıp yeni günün başladığını duyurmaktı.
2. Horoz, görevini yerine getirmek için ne yaptı?
Cevap: Her sabah güneş doğmadan uyanıp yüksek bir yere çıktı, ötmeye başladı ve evlerin ışıklarını kontrol etti.
3. Horoz, zorluklarla nasıl mücadele etti?
Cevap: Yağmur ve rüzgâra rağmen yılmadan, dikkatli ve kararlı bir şekilde görevini yaptı.
4. Horozun yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?
Cevap: Ben de horoz gibi görevimi yapar, zor şartlara rağmen yılmadan sabahı duyurmaya çalışırdım.
Soru : Öğrenci olarak sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde neler olabilir? Anlatınız.
Cevap: Öğrenci olarak sorumluluklarımı yerine getirmezsem ödevlerimi zamanında yapamayabilirim, dersleri anlayamayabilirim, öğretmenim ve arkadaşlarım üzülür, sınıf düzeni bozulabilir.
Soru : Karşılaştığınız bir zorluğu nasıl aştığınızı yazınız.
Cevap: Bir sınavdan önce zorlandığım konuyu çalışarak ve öğretmenimden yardım alarak öğrendim ve sınavda başarılı oldum.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 46 Cevapları
Soru : Metni okuyup tamamlayınız.
Burak ve İrem aynı sınıfa giden iki arkadaştır. Her ikisi de halk oyunları oynamak istiyordu. Bunun için kursa katıldılar. Kursun başlamasını sabırsızlıkla beklediler.
İlk çalışmanın sonunda Burak “Ben öğrenemeyeceğim.” dedi. İrem’e kursu bırakacağını söyledi. İrem ise “Halk oyunu oynamayı öğrenmek ve törenlerde oynamak istiyorum.” dedi.
Cevap: Burak ve İrem kursa devam etmeye karar verdiler. Burak başta zorlandı ama pes etmedi, çalışmaya devam etti. İrem de arkadaşını destekleyerek birlikte halk oyunlarını öğrendiler ve törenlerde başarıyla oynadılar.
Soru : Uygun yerlere nokta koyarak cümleleri tekrar yazınız.
Cevap:
Çok çalıştım ve yarışmada 1(.) oldum(.) Annem karşılaştığı zorluklarla mücadele eder(.) Dersimiz saat 20(:)15’te başlıyor(.) Dedem 20(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde gelecek(.) Ahmet ağabeyim 4(.). sınıfa gidiyor(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 47 Cevapları
Soru : Kardeşinizle ya da sevdiğiniz biriyle neler yapmaktan hoşlanırsınız? Anlatınız. Yapmaktan hoşlandığınız şeyin resmini çiziniz. Çizdiğiniz resmi arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Kardeşimle veya sevdiğim biriyle oyun oynamaktan, birlikte kitap okumaktan ve parka gitmekten hoşlanırım. Ayrıca birlikte yemek yapmayı ve resim çizmeyi de çok severim. Bu aktiviteler hem eğlenceli hem de aramızdaki bağı güçlendirir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları, öğrencilerin “İyilik Yap İyilik Bul” metnini daha iyi kavramaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekişmesine destek olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 32-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem okuduğunu anlama hem de değerler eğitimi açısından kendilerini geliştirebilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Bence metnin konusu; iyilik yapmanın, hem mutluluk hem de huzuru çoğaltarak çevreye yaymasıdır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap:
Metnin konusu: İyilik yapmanın değerini, iyiliğin çoğalmasını ve hem insanlara hem hayvanlara hem de doğaya mutluluk ile huzur getirmesini anlatmaktadır.
Okuma öncesi tahmin ile karşılaştırma: Ben de tahminimde metnin iyilik ve iyi insanların davranışlarıyla ilgili olacağını düşünmüştüm; okuduğumda gerçekten de aynı konuyu işlediğini gördüm.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Ahlak Kelimesi
Tahminim: İnsanın iyi ve kötü davranışları.
Sözlük Anlamı: Bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallar bütünü.
Huzur Kelimesi
Tahminim: Rahatlık, mutluluk.
Sözlük Anlamı: Dinginlik, iç rahatlığı ve gönül mutluluğu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Güzel ahlaklı insanlar hangi alanda yarışırlar?
Cevap: İyilik yapmakta yarışırlar.
2. Dalga dalga dünyaya yayılan nedir?
Cevap: Mutluluk ve huzur.
3. İyilikler nasıl çoğalır?
Cevap: Bir iyilik yapıldığında, hem iyiliği yapan hem de iyilik yapılan kişi başkalarına iyilik yapınca çoğalır.
4. İnsanlardan başka hangi canlılara iyilik yapılır?
Cevap: Hayvanlara, bitkilere ve doğaya.
5. Yaptığınız bir iyiliği anlatınız. İyilik yapmak size ne e hissettirir?
Cevap: Geçen gün yaşlı komşumuzun market poşetlerini taşımaya yardım ettim. Onun teşekkür etmesi beni çok mutlu etti. İyilik yapmak bana hem sevinç hem de gurur hissettiriyor.
Soru : Metinde iyilik yapan insanların özelliklerinden söz ediliyor. Bu özellikleri örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
İyilik yapan insanların özellikleri:
Gönlü geniş
Ahlakı güzel
Yardımsever
Mutlu olmayı bilen
Başkalarını düşünen
Nazik ve kibar
Soru : Çevresindekilere iyi davranmayan bir arkadaşınıza neler söylemek istersiniz? Anlatınız.
Cevap: Ona, arkadaşlarına iyi davranması gerektiğini söylerdim. Kötü davranışların insanları üzdüğünü, iyi ve nazik olursa herkesin onu daha çok seveceğini anlatırdım. Ayrıca, paylaşmanın ve yardım etmenin arkadaşlığı güçlendirdiğini hatırlatırdım.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları
1. Görsel: Komşumuz Ayşe teyze, apartmanımızın en yaşlı kişisidir. Kimseyi de yoktur. Komşularımız onu hiç yalnız bırakmaz. Annem her yemek yaptığında bir tabak da Ayşe teyzeye götürüyorum. Ayşe teyze kapıda beni elimde yemeklerle görünce çok mutlu oluyor.
2. Görsel: “Yusuf, Çınar’ın evine resim yapmaya gitti. Yusuf boya kalemlerini evde unutmuştu. Yusuf’u çaresiz gören arkadaşı Çınar, kendi boya kalemlerini Yusuf’la paylaştı. Yusuf, Çınar’a teşekkür ederek baktı. Her ikisinin de yüzünde gülümseme vardı.”
3. Görsel: “Hasan evlerinin önünde yürüyemeyen bir kedi gördü. Hemen babasına haber verdi. Babasıyla kediyi veterinere götürdüler. Veteriner kediyi muayene etti. Patilerindeki yarayı temizledi ve sardı. Kedi Hasan’a doğru miyavlayarak teşekkür etti. Hasan çok mutlu oldu.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları
Soru : Meryem, Zeynep ve Kerem farklı sınıflarda olan üç arkadaştır. Her biri farklı bir iyilik yapmıştır. İpuçlarına göre tabloyu tamamlayarak kimin hangi iyiliği yaptığını bulunuz.
1. Koridordaki muz kabuğunu çöpe atan öğrencinin adı M harfi ile başlamaktadır.
2. 2/C şubesine giden öğrenci kuşlara su vermiştir.
3. 2/B şubesine giden öğrenci iki eli de dolu olan arkadaşına sınıf kapısını açmıştır
Cevap:
2/A Muz kabuğunu çöpe atmıştır = Meryem
2/B Sınıf kapısını açmıştır = Zeynep
2/C Kuşlara su vermiştir = Kerem
Soru : Koridordaki muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı neler olabilirdi? Anlatınız.
Cevap: Muz kabuğu yerden alınmasaydı, biri üzerine basıp düşebilirdi. Bu durum arkadaşlarımızın yaralanmasına sebep olabilirdi. Ayrıca koridor kirlenir ve kötü bir görüntü oluşurdu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları
Soru : Metinde uygun yerlere nokta koyunuz.
Cevap:
“Paylaşmak Güzeldir” adlı sergimizi düzenledik(.) Sergiye katılan öğrenciler okumak istedikleri kitapları aldılar(.) Diğer sınıflara örnek olduk(.) Onlar da 15(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde saat 11(.)00’de bir sergi düzenlemeyi planladılar(.) Onlar sergilerine hangi adı verecekler(.) Çok merak ediyorum(.)
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları
Cevap: Okuldaki sorumluluklarım arasında derslerime çalışmak, öğretmenimi dikkatle dinlemek, sınıf kurallarına uymak ve arkadaşlarıma saygılı olmak vardır. Ayrıca sınıfımı temiz tutmak ve verilen görevleri zamanında yapmak da sorumluluklarımdandır.
Hasan her sabah okula geç kalıyor. Hasan sınıfa girdiğinde Fatma Öğretmen çoktan derse başlamış oluyor.
Soru : Hasan neden her sabah okula geç kalıyor olabilir? Hasan’ın geç kalma nedenlerini sıra arkadaşınızla konuşup örnekteki gibi yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Hasan her sabah erken uyumadığı ve tablet ile televizyonla vakit geçirdiği için uyanmakta güçlük çekiyor; ayrıca hazırlanırken oyalanıyor ve yolda zaman kaybettiği için okula geç kalıyor.
1- Erken yatmıyor
Tablet ile oynuyor
Televizyon izliyor
2- Sabah uyanamıyor
Alarmı duymuyor
Geç kalkıyor
3- Hazırlanırken oyalanıyor
Kahvaltısını yavaş yapıyor
Üstünü giyinirken zaman kaybediyor
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 Cevapları, öğrencilerin “Güvercin Tini” metnini doğru şekilde anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 26-28-29-30-31. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu, güvercin ile küçük serçenin paylaşma ve nezaketle ilgili yaşadığı bir olayı anlatmaktadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız
Cevap:
Kibar Kelimesi
Tahminim: Nazik ve saygılı davranan.
Sözlük Anlamı: Başkalarına karşı nazik, saygılı ve düşünceli davranan.
Kaba Kelimesi
Tahminim: Nazik olmayan, saygısız.
Sözlük Anlamı: Nazik olmayan, düşüncesiz veya saygısız davranan.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları
Soru : Metindeki olayları arkadaşlarınızla canlandırınız.
Cevap: Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekmektedir.
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Metnin konusu nedir?
Cevap: Güvercin Tini ile küçük serçenin paylaşma, nezaket ve yardım etme ile ilgili yaşadıkları bir olaydır.
2. Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu neden istedi?
Cevap: Çünkü rüzgârdan üşüyordu ve ısınmak istiyordu.
3. Güvercin Tini, serçeye montunu neden hemen vermedi?
Cevap: Çünkü serçenin kibarca istemesini bekledi.
4. Güvercin Tini, serçeye montunu hangi şartla verebileceğini söyledi?
Cevap: Montu kibarca “lütfen” diyerek istemesi şartıyla vereceğini söyledi.
5. Siz olsaydınız küçük serçeye nasıl davranırdınız? Ona ne söylerdiniz?
Cevap: Montumu paylaşır ve “Üşüyorsan birlikte ısınabiliriz” derdim.
Soru : Güvercin Tini ile küçük serçenin özelliklerini karşılaştırınız. Güvercin Tini’nin özelliklerinin başındaki çiçeği sarıya, küçük serçeninkileri mora, her ikisinde olanları ise maviye boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları
Soru : Metindeki tırnak işareti (” ”) içinde yazılmış cümleleri okuyunuz. Cümleleri kimin söylediğini örnekteki işaretleyiniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları”
Soru : Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz, iki tanesini tırnak işareti içinde yazınız.
Cevap:
“Ödevlerini zamanında yapmalısın.”
“Arkadaşlarına karşı nazik ol.”
“Kitaplarını düzenli oku.”
“Derse dikkatli katıl.”
“Paylaşmayı unutma.”
“Her zaman doğruyu söyle.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları
Soru : Kimlere “iyi insan” denir? Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler veriniz. Yapabileceğiniz iyilikleri kavram haritasına yazınız.
Cevap:
Kimlere “iyi insan” denir? İyi insan, başkalarına yardım eden, nazik ve saygılı davranan, paylaşmayı bilen kişidir.
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25 Cevapları, öğrencilerin “Kardeşlik Özlemi” metnini doğru şekilde anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarını kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Kardeşlik Özlemi Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20-21-22-23-24-25
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip şiirin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Şiirin konusu, kardeş sevgisi ve kardeşin yokluğunda hissedilen özlemdir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları
Soru : Şiirin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Şiirin konusu ; barış ve dostluk olarak ifade edebiliriz.
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Merhamet Kelimesi
Tahminim: Başkalarına yardım etme, şefkat gösterme.
Sözlük Anlamı: Başkalarının acı ve sıkıntılarını paylaşma, onlara karşı şefkatli olma.
Saadet Kelimesi
Tahminim: Mutluluk, huzur.
Sözlük Anlamı: Büyük mutluluk, tam huzur ve refah hâli.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22 Cevapları
Soru : Şiirde neyin özlemi duyuluyor? Siz neleri özlüyorsunuz? Şiirdeki duyguları kendi duygularınızla karşılaştırarak anlatınız.
Cevap: Şiirde kardeş sevgisi ve onun yokluğunda duyulan özlem anlatılıyor. Ben de zaman zaman çocukken oynadığım oyunları ve ailemle geçirdiğim keyifli anları hatırlayıp özlüyorum. Şiirde sevgi ve özlem duyguları öne çıkıyor; ben de sevdiklerime değer verdiğimde içimde benzer bir sıcaklık ve mutluluk hissediyorum.
Soru : Dinlediğiniz şiirle ilgili soruları cevaplayınız.
1. İnsanlarla iletişim kurarken nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap: İnsanlarla iletişim kurarken anlayışlı, kibar ve saygılı olmalıyız.
2. İçimizde neyin özlemini duymalıyız?
Cevap: İçimizde kardeşlik ve sevginin özlemini duymalıyız.
3. Dört bir yana ışık gibi neyi yaymalıyız?
Cevap: Dört bir yana merhameti ve sevgiyi yaymalıyız.
4. Saadeti yakalamak için ne yapmalıyız?
Cevap: Saadeti yakalamak için dostça yaşamalı, kardeşlik ve sevgiyi çoğaltmalıyız.
Soru : Dinlediğiniz şiirdeki konuyu kendi ifadelerinizle anlatınız.
Cevap: Şiirde, insanların birbirine sevgi göstermesi, kardeşçe bir arada yaşaması ve merhamet sayesinde huzurun oluşması anlatılmaktadır.
Soru : Dinlediğiniz şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz.
Cevap:
Gönüllerde sevgi var, Kardeşlikle doğar bahar, Merhametle güler yarın, Barışla aydınlanır diyar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları
Soru : Görselleri verilen filmlerden hangisini izlemek istersiniz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: 3. görselde yer alan Uzay Macerası filmini izlemek isterdim. Çünkü farklı şeyleri keşfetmek ilgimi çok çekiyor ve merak ediyorum.
Salih ile Fatih, teneffüste Fatih’in voleybol topu ile oynuyordu. Bir ara Salih, topa ayağınla çok hızlı vurdu, lop patladı. Topun patladığını gören Fatih “Topum gitti!” dedi. Fatih ağlamaya başladı. Bunun üzerine Salih “Üzülme, sana yeni bir top alırım.” dedi.
Yusuf ödevini bitirdi. Annesi ve ablası akşam yemeği için sofrayı hazırlıyordu. Yusuf, sofranın hazırlanmasına yardım etmek yerine koşarak oyun oynamaya başladı. Bu arada masaya ekmek sepetini ve peçeteleri götüren ablasına çarptı. Ekmekler bir yana peçeteler başka bir yana dağıldı.
Soru : Yusuf’un yerinde siz olsaydınız sofra hazırlanırken neler yapardınız? Sırasıyla yazınız.
Cevap:
Önce ellerimi yıkar, temiz olurdum.
Sofranın hazırlanmasına anneme ve ablama yardım ederdim.
Ekmekleri ve peçeteleri düzgün bir şekilde masaya yerleştirirdim.
Oyun oynamak için sofranın hazırlanmasını beklerdim.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları
Soru : Tatlı dilli ve güler yüzlü olduğunu düşündüğünüz kişi ya da kişilerin resmini çiziniz.
Cevap:
“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları”
Soru : Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak neden önemlidir? Anlatınız.
Cevap: Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak, insanların bizden hoşlanmasını ve güven duymasını sağlar; ilişkilerimizi güçlendirir ve çevremizdeki kişileri mutlu eder.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları
Soru : Nezaket örneği içeren ifadenin başındaki çiçeği boyayınız.
Cevap:
✅ Kantinde başkasının önüne geçmeden sıra beklemek
İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19 Cevapları, öğrencilerin 1. ünite ön değerlendirme çalışmalarını doğru şekilde yapabilmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 18-19. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap 1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 18, 19 Cevapları, öğrencilerin metin etkinliklerini kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 1. Ünite Ön Değerlendirme Çalışması Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18-19
Soru : Bulmacada verilen sözcüklerle sözcüklerin anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
( 1 ) Bir işteki engelleri yenme kararlılığı. (Azim)
( 2 ) İnsanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu. (Sevgi)
( 3 ) Başkalarına karşı saygılı ve kibar davranma. (Nezaket)
( 4 ) Bir kişinin üzerine düşen görevleri yerine getirmesi. (Sorumluluk)
( 5 ) Çalışkan olma, gayretli olma durumu. (Çalışkanlık)
( 6 ) Bir kişinin davranışlarını, duygularını ve isteklerini kontrol etme yeteneği. (Öz denetim)
( 7 ) Bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu. (Saygı)
Soru : Renkli kutulardaki harfleri yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap: DEĞERLERİMİZ
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 19 Cevapları
Soru : Verilen bilgileri kullanarak bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kahramanlar: Haktan, Ceylin Yer: Ceylinlerin evinin bahçesi Zaman: Güneşli bir gün Olay: Haktan’ın, yanlışlıkla Ceylin’in oyuncağını kırması.
Cevap:
BAŞLIK: Kırılan Oyuncak
Güneşli bir günde Haktan, Ceylin’in evinin bahçesinde oyun oynuyordu. Oyun sırasında Haktan yanlışlıkla Ceylin’in en sevdiği oyuncağını kırdı. Ceylin çok üzüldü ama Haktan hemen özür diledi.
Haktan, Ceylin’in oyuncağını tamir etmek için elinden geleni yaptı ve ikisi birlikte oyuncağı onardı. Böylece hem oyunlarına devam ettiler hem de arkadaşlıklarını güçlendirdiler.
İlkokul 2. Sınıf TürkçeMEB Yayınları Ders KitabıMetin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış önemli bir eğitim materyalidir. Bu kitap, çocukların Türkçe’yi daha iyi anlamaları ve kullanmaları için çeşitli etkinlikler sunar. 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, veliler ve öğretmenler için rehber niteliğinde olup, öğrencilere doğru yönlendirme yapma konusunda yardımcı olur.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Kitapta yer alan 2. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, çocukların okudukları metinleri anlamalarına ve bu metinlerle ilgili soruları doğru bir şekilde yanıtlamalarına destek olur. Bu cevaplar, öğrencilerin anlama becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir kaynaktır. Ayrıca, her sayfa için hazırlanan 2. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olarak öğrenmeyi pekiştirir.
Tüm bu cevaplar, 2. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki etkinlikler doğrultusunda titizlikle hazırlanmıştır. 2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerini daha verimli bir şekilde takip etmelerini sağlarken, öğrenme süreçlerini hızlandırarak başarılarına katkıda bulunur.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
İlkokul 2. Sınıf Türkçeİlke Yayınları Ders KitabıMetin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı: Türkçe İlke Yayınları Türkçe Cevapları
2. sınıf Türkçe dersi için kullanılan Türkçe İlke Yayınları‘na ait Türkçe ders kitabı, öğrencilere Türkçe dilini en etkili şekilde öğrenmeleri için mükemmel bir kaynak sunuyor. Bu Türkçe ders kitabı, 2. sınıf öğrencilerinin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanmış. 2. sınıf Türkçe dersinde, bu kitabın sunduğu çeşitli etkinlikler ve alıştırmalar sayesinde öğrenciler, dil becerilerini artırabiliyorlar.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları”
Türkçe İlke Yayınları tarafından özenle hazırlanan Türkçe ders kitabı, 2. sınıf öğrencilerine uygun seviyede metinler ve sorular içeriyor. Bu soruların ve etkinliklerin doğru cevaplarına ulaşmak, öğrencilerin konuya hakimiyetlerini artırıyor. “2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları” yer alan Türkçe cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları kontrol etmelerine ve öğrenmelerini pekiştirmelerine yardımcı oluyor.
Sonuç olarak, 2. SınıfTürkçe İlke Yayınları tarafından yayımlanan 2. sınıf Türkçe ders kitabı, Türkçe cevapları ile birlikte, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine ve Türkçe’yi daha iyi anlamalarına olanak sağlıyor. Türkçe ders kitabı içerisindeki etkinlikler, Türkçe cevapları ile tamamlanarak, 2. sınıf Türkçe dersinde öğrenmenin verimli bir şekilde gerçekleşmesini destekliyor.
“2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı”
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İlke Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.