Ortaokul 5. SınıfTürkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri daha kolay anlamasına yardımcı olur. Bunun yanında Ortaokul 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, dersin konularını pekiştirmeyi sağlar.
Ayrıca 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı Metni Etkinlik Cevapları, okuma ve anlama becerilerini geliştirir. Bununla birlikte 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin düzenli çalışmasına katkıda bulunur.
Ortaokul 5. SınıfTürkçe Ders Kitabı (1. Kitap) MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin metin incelemelerini, dil bilgisi konularını ve etkinlik çalışmalarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak amacıyla sunulan rehber niteliğindedir. Bu cevaplar, her bir etkinliğin doğru anlaşılması ve eksiksiz uygulanabilmesi için büyük önem taşır. 5. Sınıf Türkçe (1. Kitap) MEB Yayınları Cevapları, kitabın ilk bölümünde yer alan metinlerin soruları, anlam analizleri ve dil bilgisi etkinlikleri için ideal bir kaynaktır. Öğrenciler bu cevaplarla metinleri derinlemesine inceleyebilir.
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Cevapları”
Ayrıca, 5. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik Cevapları, metinlerin anlaşılması ve etkinliklerin doğru bir şekilde tamamlanmasına rehberlik eder. Her metin etkinliği, öğrencinin dil gelişimini destekleyici şekilde tasarlanmıştır. Bu doğrultuda 5. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, her sayfadaki soruların ve etkinliklerin açıklandığı ve doğru çözümlendiği kaynaklar olarak öğrencilere yön gösterir.
Son olarak, 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı Cevapları, kitabın tüm bölümlerine dair kapsamlı bir rehber sunar ve öğrencilerin derslerinde daha başarılı olmalarına katkı sağlar.
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (1. Kitap) Ders Kitabı”
3. Ünite Üretim Zamanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185
3. Ünite Kontrol Noktası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189
Ortaokul 5. SınıfTürkçe Ders Kitabı (2. Kitap) MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin dil bilgisi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek amacıyla ders kitabındaki etkinliklere yönelik rehberlik sağlar. Bu cevaplar, öğrencilerin metinlerde geçen anlam ve kavramları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 5. Sınıf Türkçe (2. Kitap) MEB Yayınları Cevapları, özellikle dersin ikinci bölümünde işlenen metin ve dil bilgisi etkinliklerinin çözümlerini içermektedir. Öğrenciler bu cevaplarla her bir etkinliğin gerektirdiği becerileri geliştirir.
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (2. Kitap) Ders Kitabı Cevapları”
5. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik Cevapları, metinlerin içeriğine uygun soruların doğru çözümlerini sunarak, öğrencilerin okuma-anlama yetilerini güçlendirmelerine katkı sağlar. 5. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, her bir sayfada yer alan soruların detaylı yanıtlarını verir ve öğrencilerin kitaptaki bölümleri eksiksiz bir şekilde tamamlamalarına rehberlik eder.
Son olarak, 5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (2. Kitap) Ders Kitabı Cevapları, Türkçe dersinin ikinci döneminde işlenen konulara dair kapsamlı çözümler sunar. Bu cevaplar, metin analizleri, dil bilgisi etkinlikleri ve yazma becerilerini geliştirici etkinlikler içermektedir.
“5. Sınıf Türkçe MEB Yayınları (2. Kitap) Ders Kitabı”
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders KitabıMEB YayınlarıSayfa ve Metin Cevapları
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı, öğrencilerin İslam dinini ve ahlaki değerleri öğrenmelerine yardımcı olan önemli bir kaynaktır. 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin temel dini bilgileri kavrayabilmesi için özenle hazırlanmış bir içeriğe sahiptir. Bu kitap, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştiren ve hayatlarına yön verecek bilgilerle donatan etkinlikler sunar.
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”
Kitapta yer alan Din Kültürü Sayfa Cevapları, öğrencilere derslerde işlenen konulara dair pratik bir rehber sunarken, konuları daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca, Din Kültürü 5. Sınıf Metin Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kitaptaki etkinlikleri nasıl çözmeleri gerektiği konusunda yardımcı olur. Bu etkinlikler, konuların anlaşılmasını pekiştirmek için oldukça faydalıdır.
Öğrencilerin başarılarını artırmak amacıyla hazırlanan Din Kültürü Ders Kitabı Cevapları 5. Sınıf, ders kitabındaki tüm sorulara uygun yanıtlar sunar. Aynı şekilde, 5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin derslerde zorlandıkları noktalarda onlara yardımcı olur, sorulara doğru ve etkili şekilde cevap vermelerine katkı sağlar.
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı”
5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Cevapları için tıklayınız.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 181, 182, 183, 184, 185
5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 181, 182, 183, 184, 185 Cevapları“, öğrencilerin konuları ne kadar anladıklarını ortaya koyar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, bilgilerin pekiştirilmesi için detaylı çözüm önerileri sunar.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, verilen soruların doğru ve açıklamalı yanıtlarını içerirken, “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185 MEB Yayınları”, öğrencilerin eksiklerini fark etmeleri ve gidermeleri için rehber niteliğindedir.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 181-182-183-184-185
Soru : Aşağıda kültürümüzdeki cami örnekleriyle ilgili bilgi görseli verilmiştir?
Cevap:
ULU CAMİLER
• Cuma camisi veya cami-i kebir de denilir.
• Müslümanlar cuma ve bayram namazlarını bu camilerde kılarlar.
• Birçoğu Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi’nden kalmıştır.
• Çevresinde medrese, şifahane, çeşme gibi yapılar inşa edilmiştir.
• Bursa Ulu Camii, Diyarbakır Ulu Camii, Divriği Ulu Camii, Konya Alâeddin Camii ve Tokat Ulu Camii ülkemizdeki ulu camilerden bazılarıdır.
SELATİN CAMİLERİ
• Selatin, sultanlar demektir.
• Padişah ve hanedan mensupları tarafından yaptırılmıştır.
• İstanbul, Edirne ve Bursa gibi birçok şehirde inşa edilmiştir.
• Bu camilerin birden fazla minareleri vardır.
• Süleymaniye Camii, Şehzade Camii, Selimiye Camii, Sultan Ahmet Camii, Bayezid Camii ülkemizdeki selatin camilerinden bazılarıdır.
Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
(✓) a) İşlevine, özelliklerine ve yaptıranlarına göre camilere farklı isimler verilmiştir.
b) Minare ve kubbe cami mimarisinin ana unsurlarındandır. (✓) c) Selatin camileri padişahlar veya hanedan mensupları tarafından yaptırılmıştır.
ç) Büyük camilerde yalnızca cuma namazları kılınır.
d) Camilerin iç süslemelerinde farklı sanat dallarından eserler görmek mümkündür. (✓) e) Ulu camiler halkın cuma ve bayram namazlarını bir arada kılması için yapılmıştır. (✓) f) Camilerin etrafındaki şifahane, çeşme gibi yapılar inşa edilmiştir. (✓) g) Sultan Ahmet Camii selatin camilerdendir.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları
Soru : Aşağıdaki kutucuklarda mimarimizdeki dinî motiflerle ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Kutucuklardaki harfleri kullanarak soruları cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.
Dinin mimari üzerindeki etkisine örnek gösterilebilecek yapılar hangileridir?
Cevap: : b, c, ç, d, f, ğ, h, ı, i
Caminin iç bölümüyle ilgili kavramlar hangileridir?
Cevap: c, h, i
Caminin dış bölümüyle ilgili kavramlar hangileridir?
Cevap: b, ç, ğ
Mimari eserlerde kullanılan sanatlar hangileridir?
Cevap: a, e, g
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları
Soru : 6-7. soruları aşağıdaki metinden hareketle cevaplayınız.
İSLAM VE ŞEHİR
İnsanlar, ihtiyaçlarını karşılamak ve birlikte yaşamak için şehirler imar etmiş; ortaya koydukları maddi ve manevi eserlerle yaşadıkları yerleri güzelleştirmişlerdir. Din ve inanç unsuru da mimari yapıları çeşitlendirerek şehirlerin mimarisini etkilemiştir. Müslümanların kurduğu şehirlerde ve ortaya koyduğu mimari eserlerde İslam’ın izlerini görmek mümkündür. Örneğin şehir merkezlerinde camiler inşa edilmiştir. Bu camilerin etrafında abdest almak, temizlenmek için şadırvan ve hamamlar yapılmıştır. İhtiyaç sahipleri için aşevleri, yolda kalmışlar için kervansaraylar, hastaların tedavisi için şifahaneler, ilim öğrenmek için medreseler kurulmuştur. Müslümanlar, İslam dininin sosyal hayat anlayışını kurdukları şehirlere yansıtmıştır.
6. İslam, mimariyi nasıl etkilemiştir? Yorumlayınız.
Cevap: İslam dini, sosyal yaşamı düzenleyen bir inanç sistemi olarak, mimaride toplumsal ihtiyaçları ön planda tutan yapılar inşa edilmesine vesile olmuştur. Müslümanlar, ibadet, eğitim, sağlık, temizlik ve sosyal dayanışma gibi alanlarda ihtiyaçları karşılamak için yapılar tasarlamışlardır. Camiler, İslam mimarisinin merkezinde yer almış, çevresinde ise medreseler, şifahaneler, aşevleri ve hamamlar gibi yapılar inşa edilmiştir.
Ayrıca, mimari eserlerde süsleme sanatlarına (hat, tezhip, çini, taş işçiliği gibi) büyük önem verilmiş, böylece estetik ve manevi unsurlar bir arada kullanılmıştır. Bu yapılar, İslam’ın tevhit anlayışını, sadelik ve işlevsellik prensiplerini yansıtmıştır.
7. Müslümanların, dinin etkisiyle inşa ettiği mimari eser çeşitlerine örnekler veriniz.
Cevap:
Müslümanların, dinin etkisiyle inşa ettiği mimari eser çeşitlerine örnekler
Camiler: Müslümanların ibadet ettikleri merkezî yapılar (örneğin, Selimiye Camii, Sultanahmet Camii).
Medreseler: Eğitim ve ilim öğrenme amacıyla inşa edilen yapılar (örneğin, Konya Karatay Medresesi).
Şifahaneler: Hastaların tedavi edildiği sağlık merkezleri (örneğin, Edirne Darüşşifası).
Hamamlar: Temizlik ve sosyal etkileşim için kullanılan yapılar (örneğin, Rüstem Paşa Hamamı).
Aşevleri (İmarethaneler): İhtiyaç sahiplerine yemek dağıtımı için yapılan yapılar (örneğin, Süleymaniye İmareti).
Kervansaraylar: Yolcuların konaklama ve dinlenme ihtiyaçlarını karşılayan yapılar (örneğin, Sultanhanı Kervansarayı).
Soru : Aşağıdaki tabloda bazı ayetler ve hadisler verilmiştir. Bu ayet ve hadisler hangi mimari eserlerle ilişkilendirilebilir? Tabloda boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
a. “… (Ey müminler!) Siz hayır işlerinde yarışın…” (Bakara 2/148.) (Kervansaray, aşevi, imarethane)
b. “İlim için yola koyulan kimse, dönünceye kadar Allah yolundadır.” (Tirmizi, İlim, 2.) (Medrese)
c. “Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi kat daha faziletlidir.” (Buhari, Ezan, 30.) (Cami, mescit)
ç. “Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin, ayaklarınızı da topuk kemiklerine kadar (yıkayın)…” (Maide 5/6.) (Şadırvan, hamam)
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
Soru : Aşağıdaki 9-13. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.
Soru: Babasıyla bayram namazına giden Muhsin, kalabalık nedeniyle caminin içine girememiş ve namazı cemaatin geri kalanıyla caminin avlusunda kılmıştır.
Muhsin’in avludayken yukarıdaki görsellerde yer alan bölümlerden hangisini görmesi mümkün değildir?
A) I
B) II C) III
D) IV
Cevap: C
Soru: Müslümanların inşa ettikleri mimari eserlerde estetiğe önem verilmiş, süslemeler için farklı sanatlar kullanılmıştır. Örneğin hat sanatıyla camilerin duvarlarına Allah’ın (cc), Hz. Muhammed’in (sav), dört halifenin isimleri yazılmış, bu yazıların etrafı tezhiple süslenmiştir. Mihrap gibi bölümler, çeşitli geometrik desenlerle işlenmiştir. Medrese ve külliyelerde küçük resimlerin çizildiği minyatürler kullanılmıştır. Müslümanlar en güzel duygularını bu sanat dallarıyla imar ettikleri eserlere aktarmıştır.
Bu metin aşağıdaki hadislerden hangisiyle ilgilidir?
A) “Güzel söz sadakadır.” (Buhari, Cihad, 128.) B) “Şüphesiz ki Allah güzeldir, güzelliği sever…” (Müslim, İman, 147.)
C) “Temizlik imanın yarısıdır” (Müslim, Taharet, 1.)
D) ‘..Aranızda selamı yayın.” (Müslim, İman, 93.)
Cevap: B
Soru: Yukarıda hakkında bilgiler verilen bu mescitlerin isimleri hangisinde doğru şekilde sıralanmıştır?
Cevap: A
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
Soru: Mimar Sinan’ın “kalfalık eserim” dediği Süleymaniye Camii çevresinde mektep, medrese, şifahane, han, hamam, imaret, türbe ve dükkânlar yer alır. Caminin geniş bir iç avlusu, bir ana kubbesi ve dört minaresi vardır. İç kubbesi ve duvarları hüsnühat sanatının en güzel örnekleriyle, mihrabı çini panolarla ve vaaz kürsüsü sedef kakmalı ahşapla süslenmiştir.
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Süleymaniye; cami, medrese, şifahane gibi yapılardan oluşur.
B) Süleymaniye Camii, Mimar Sinan tarafından inşa edilmiştir.
C) Müslümanlar mimari yapılarda çeşitli sanatlar kullanmıştır. D) Müslümanlar cemaatle namaz kılmak üzere camilerde bir araya gelir.
Cevap: D
Soru: Öğretmen derste yukarıdaki tabloyu vermiş ve öğrencilerden cami ve mescitle ilgili doğru ifadelerin yer aldığı kutuları yeşile boyamalarını istemiştir.
Kutular boyandığında ortaya çıkan şekil aşağıdakilerden hangisidir?
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180
5. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları“, öğrencilerin performans görevi kapsamında bilgilerini sınamasına yönelik hazırlanmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, özellikle cami ve dinî mimarinin toplum hayatındaki yerini araştırma üzerine yoğunlaşır.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, yapılan çalışmalara rehberlik ederken öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini destekler. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 MEB Yayınları”, dinî değerleri anlamaya yönelik farklı etkinlikler sunarak derinlemesine bir öğrenim sağlar.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 180 Cevapları
Soru : Yaşadığınız şehirde bulunan iki cami seçiniz.
Cevap:
İstanbul – Sultanahmet Camii
Mimari Özellikleri: Sultanahmet Camii, Osmanlı klasik dönem mimarisinin zirvesini temsil eder. 6 minaresi ve devasa kubbesi ile dikkat çeker. Ana kubbe, dört yarım kubbe ve sekiz küçük kubbe ile desteklenmiştir.
Süslemeleri: İç mekân, İznik çinileriyle kaplıdır ve ağırlıklı olarak mavi tonlarda yapılmıştır. Kubbe ve duvarlar, hat sanatıyla işlenmiş ayetlerle süslenmiştir. Kalem işi sanatı, mimariyi tamamlayıcı estetik bir detay sunar.
Kültürel ve Dini Önemi: Hem turistler hem de ibadet edenler için bir çekim noktasıdır. Camide kılınan namazlar ve yapılan dualar, tarihi atmosferle birleşir. Osmanlı döneminde önemli bir ibadet ve eğitim merkezi olmuştur.
Ankara – Hacı Bayram Veli Camii
Mimari Özellikleri: Selçuklu ve Osmanlı mimarisinin bir arada görüldüğü cami, dikdörtgen planlıdır. Yapının ahşap tavanı ve tuğla duvarları sadeliği ile dikkat çeker.
Süslemeleri: Cami iç mekânında ahşap oyma işçiliği öne çıkar. Hat sanatının zarif örnekleri de cami duvarlarında yer alır.
Kültürel ve Dini Önemi: Hacı Bayram Veli’nin türbesi caminin hemen yanındadır. Bölge, dini ve kültürel bir buluşma noktası olarak önem taşır.
Hatay – Habib-i Neccar Camii
Mimari Özellikleri: Habib-i Neccar Camii, Anadolu’nun en eski camilerinden biridir. Kare planlı bir yapı olup, taş mimarisi ile bölgeye özgü bir estetik sergiler.
Süslemeleri: Taş duvarları üzerinde sade hat sanatı işlenmiştir. İç mekânda sade bir estetik hâkimdir, minberi ve mihrabı taş işçiliği ile dikkat çeker.
Kültürel ve Dini Önemi: İslam’ın Anadolu’daki ilk izlerini temsil eder. Tarihi ve manevi bir merkezdir, turistlerin ve ibadet edenlerin ilgi odağıdır.
Soru : Seçtiğiniz camileri ziyaret ederek bu camilerin mimari özellikleri, süslemeleri, kültürel ve dinî açıdan önemi hakkında bilgi toplayınız.
Cevap:
Tanıtım Broşürü İçeriği:
Başlık:Türkiye’nin Gözde Camileri
İçerik:
Sultanahmet Camii: Mavi çinileri ve devasa kubbesiyle İstanbul’un kalbinde yer alır.
Hacı Bayram Veli Camii: Ankara’nın ruhani atmosferini yansıtan bir ibadet ve ziyaret mekânıdır.
Habib-i Neccar Camii: Anadolu’daki İslam tarihinin başlangıcını temsil eder.
Fotoğraflar: Ziyaret edilen camilerden çekilen iç ve dış mekân görselleri.
Sonuç: Camilerimiz, hem dini hem de kültürel mirasımızın en güzel yansımalarıdır.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179
5. Sınıf Din Kültürü Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları“, camilerin mimari özellikleri ve dini hayatımızdaki yerini anlamaya yönelik sorular ve etkinlikleri içermektedir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kültürümüzden Cami Örnekleri Metni Etkinlik Cevapları”, Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer alan tarihi camilerin kültürel önemini vurgulamaktadır.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin doğru cevaplarını sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi kavramalarına yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 MEB Yayınları”, mimari ve dini değerleri birleştirerek camilerin toplum hayatındaki rolünü detaylı şekilde ele alır.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179
Soru : Aşağıya cami kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.
Cevap:
Zihnimde Cami Kavramıyla Çağrışım Yapan Kelime/Kavram:
İbadet
Minare
Cemaat
Kıble
Hutbe
Şadırvan
Kubbe
Soru : Verdiğiniz cevaplarla cami kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.
Cevap:
İbadet: Camiler, Müslümanların Allah’a ibadet ettiği kutsal mekanlardır.
Minare: Müezzin, ezanı caminin yüksek minaresinden okur.
Cemaat: Namaz vakitlerinde camide cemaatle birlikte saf tutarız.
Kıble: Camilerde namaz kılarken kıble yönüne dönülür.
Hutbe: Cuma namazından önce imam, minbere çıkarak hutbe okur.
Şadırvan: Camilerin avlusunda abdest almak için şadırvan bulunur.
Kubbe: Cami mimarisinin en dikkat çekici unsurlarından biri büyük kubbesidir.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
Soru : Konya’daki Alâeddin Camii, Diyarbakır’daki Ulu Camii, Bursa’daki Yeşil Camii, Edirne’deki Selimiye Camii’nin mimari özelliklerini, kültürel ve dini açıdan önemini, süslemelerini araştırınız.
Cevap:
Alâeddin Camii (Konya):
Mimari Özellikleri: Selçuklu mimarisinin önemli bir örneği olup, taş süslemeleri ve ahşap işçiliği ile dikkat çeker. Kültürel ve Dini Önemi: Selçuklu sultanlarının tahta geçiş törenlerinde kullanılmıştır. İslami ilimlerin öğretildiği bir merkez olmuştur. Süslemeleri: Taş oymacılığı, mihrapta geometrik desenler ve bitkisel motifler.
Ulu Camii (Diyarbakır):
Mimari Özellikleri: Anadolu’nun en eski camilerinden biri olup, kare planlı ve taş işçiliğiyle meşhurdur. Kültürel ve Dini Önemi: İslam’ın bölgedeki yayılışının sembollerindendir. Süslemeleri: Siyah-beyaz taşlarla yapılan eşsiz desenler.
Yeşil Camii (Bursa):
Mimari Özellikleri: Osmanlı erken dönem mimarisinin nadide bir örneği olup, Türk çini sanatının zirvesini temsil eder. Kültürel ve Dini Önemi: Osmanlı sanatında klasik dönem öncesinin bir dönüm noktasıdır. Süslemeleri: İç mekânda turkuaz ve yeşil renkli çini süslemeleri.
Selimiye Camii (Edirne):
Mimari Özellikleri: Mimar Sinan’ın “ustalık eserim” dediği cami, görkemli kubbesi ve dört minaresiyle ünlüdür. Kültürel ve Dini Önemi: Osmanlı-Türk mimarisinin şaheseri olarak UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndedir. Süslemeleri: Kalem işi desenler, hat sanatıyla yazılmış ayetler ve kubbe süslemeleri.
Soru : Araştırdığınız camilerin benzer ve farklı özelliklerini listeleyiniz.
Cevap:
Benzer Özellikler:
Hepsi İslam kültürünü yansıtan ibadet mekânlarıdır.
Estetik mimari detaylarla süslenmiştir.
Dini ve kültürel hayat için önemli merkezlerdir.
Farklı Özellikler:
Konum: Farklı bölgelerde ve dönemlerde inşa edilmiştir.
Mimari Stil: Selçuklu, Osmanlı erken dönemi ve klasik dönem özellikleri taşır.
Süsleme Teknikleri: Taş işçiliği, çini sanatı, kalem işi gibi farklı teknikler öne çıkar.
Soru : Camilerde kullanılan sanat dallarına örnekler veriniz.
Cevap:
Çini Sanatı: Örneğin Bursa Yeşil Camii’nin çini süslemeleri.
Hat Sanatı: Ayetlerin ve dini yazıların cami duvarlarına işlenmesi.
Taş İşçiliği: Alâeddin Camii ve Ulu Camii’deki geometrik motifler.
Kalem İşi Sanatı: Selimiye Camii’nin kubbesinde görülen desenler.
Soru : Kültürümüzde camilerin yeri hakkında kısa bir metin yazınız.
Cevap: Camiler, ibadet ve dua mekânı olmanın ötesinde, Müslüman toplumlar için sosyal dayanışma, eğitim ve kültürel etkinliklerin merkezidir. Ayrıca, İslam sanatının zirvesini temsil eden mimarisi ve süslemeleriyle camiler, geçmişten günümüze kültürel mirasımızın en değerli eserleri arasında yer alır.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
Soru : Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
Camiler ibadet edilen, insanları bir araya getiren ve manevi huzur bulunan mekânlardır.
Camiler bana sakinlik, huzur ve Allah’a yakınlık hissettirir.
Camilerde çini, hat, kalem işi ve taş işçiliği gibi sanatların örnekleri görülür.
Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 Cevapları”
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173
5. Sınıf Din Kültürü Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173 Cevapları“, öğrencilerin camiler hakkında derinlemesine bilgi edinmeleri için özenle hazırlanmıştır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Camileri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları”, camilerin bölümleri ve işlevleriyle ilgili bilgiler içeren aktiviteler sunar.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, camilerin toplum hayatındaki önemini açıklayan doğru ve detaylı cevaplarla öğrenmeyi pekiştirir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173 MEB Yayınları”, öğrencilere camilerin tarihî, kültürel ve dini yönlerini tanıma fırsatı sunar.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 168-169-170-171-172-173
Soru : Müslümanlar için cami, ibadethane olmanın yanında bir araya gelme ve buluşma noktasıdır. Bu özelliğiyle camiler, müslümanların dinî, sosyal ve kültürel hayatına etki eder. Yaşadığınız yerde bulunan bir camiyi ziyaret ediniz. Bu caminin fotoğrafını çekerek ya da resmini çizerek sınıf panosuna asınız.
Cevap: Yaşadığım yerdeki camiyi ziyaret ettim. Ziyaret ettiğim cami, hem ibadet hem de sosyal etkinliklerin gerçekleştirildiği önemli bir buluşma noktasıdır. Caminin mimarisi oldukça etkileyiciydi; kubbesi, minaresi ve iç süslemeleri dikkatimi çekti. İç kısmında hat sanatıyla yazılmış ayetler ve desenli halılar vardı. Ayrıca, cemaatin birlikte namaz kıldığı geniş bir alan bulunuyordu. Caminin avlusunda da şadırvan vardı ve insanlar burada abdest alıyordu.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
Soru : Yaşadığınız yerin yakınındaki bir camiyi ziyaret ediniz ve caminin bölümlerini inceleyiniz.
Soru : Metinde boş bırakılan yerleri caminin bölümlerine uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
Zeynep bir an önce babasının eve gelmesini bekliyordu. Babasıyla camiye gideceği için çok heyecanlıydı.
Gider gitmez gördüğü her şeyi babasına sormaya başladı:
– Aaa caminin dışındaki insanların abdest aldığı bu yer de nedir? – Camilerin avlularında şadırvan adı verilen abdest alma yerleri vardır. Müslümanlar, burada abdestlerini alır ve ibadetlerini yerine getirmek için camiye giderler. Görüyor musun? Caminin üzerini örten yarım küre biçiminde yapıya da kubbe adı verilir.
– Caminin yanındaki yüksek ve ince kısım nedir? Neden böyle bir şey yapmışlar peki? – O yüksek ve ince yapıya minare denir. Burada müezzin ezan okur, sela verir. Bu yapının etrafında kenarları korkuluklu bölüme ise şerefe adı verilir. Haydi, gel biraz da caminin içine bakalım!
Ayakkabılarını çıkarıp camiye girdiklerinde girintili çıkıntılı bir yer Zeynep’in dikkatini çekti. Hemen babasına dönerek: – Duvarın ortasında üzerinde işlemeler olan yer ne kadar güzel! Peki burası niye yapılmış babacığım? – İmamın namaz kılarken cemaatin önünde durduğu, kıble yönünü gösteren bu yere mihrap denir. Bütün camilerde bulunur.
Şu merdivenli kısmı gördün mü? Minber denilen bu bölüm cuma ve bayram namazlarında hutbe okumak için kullanılır. Kürsü ise camide vaaz verip cemaati dinî konularda aydınlatan kişinin oturduğu yüksekçe yerdir.
Zeynep, sorularına sabırla cevap veren babasına teşekkür ettikten sonra: – Başka camileri ziyaret ederiz değil mi babacığım? diye sordu. Babası: – Tabi ki! Camiler, insanları kucaklayan ve kendisine gelenleri asla dışarıda bırakmayan bir yuva; siz çocuklar da bu yuvanın sevinci, neşesi…
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları
Soru : Caminin bölümlerini ilgili sütunlara yazarak sınıflandırınız.
Cevap:
Caminin İç Bölümleri:
Mihrap: İmamın namaz kıldırırken durduğu, kıbleyi gösteren bölüm.
Minber: Cuma ve bayram hutbelerinin okunduğu merdivenli yer.
Kürsü: Vaaz vermek için kullanılan yüksekçe oturma alanı.
Kubbeniniç kısmı: Çeşitli hat ve süslemelerle bezenmiş tavan.
Halılar: Cemaatin namaz kıldığı temiz ve düzenli alanlar.
Caminin Dış Bölümleri:
Minare: Müezzinin ezan okuduğu yüksek ince yapı.
Şadırvan: Abdest almak için kullanılan su havuzları ve musluklar.
Avlu: Caminin çevresindeki açık alan.
Kubbenindışkısmı: Caminin üzerini örten yarım küre şeklindeki yapı.
Şerefe: Minarede ezan okunan korkuluklu bölüm.
Soru : Bu etkinlikten önce caminin bölümleriyle ilgili ne biliyordum?
Cevap: Caminin içinde mihrap, minber ve halıların bulunduğunu; dış kısmında ise şadırvan ve minarenin yer aldığını biliyordum. Ayrıca, camilerde ibadet etmek için temiz ve düzenli bir ortam sağlandığını duymuştum.
Soru : Bu etkinlikle caminin bölümleriyle ilgili neler öğrendim.
Cevap: Caminin iç bölümlerinde kürsü gibi vaaz vermek için kullanılan bir alan olduğunu, kubbenin hem iç hem dış kısmının sanatsal detaylarla bezenmiş olduğunu öğrendim. Ayrıca, dış bölümlerde şerefe gibi özel bir kısmın bulunduğunu ve avlunun camiye gelenlerin rahatça toplanabildiği bir alan olduğunu fark ettim.
Soru : Bu etkinlikten sonra caminin bölümleriyle ilgili başka neleri araştırmak isterim?
Cevap: Camilerin tarihî ve mimari özelliklerini, farklı bölgelerdeki camilerde kullanılan süsleme sanatlarını ve cami yapımında kullanılan malzemeleri araştırmak isterim. Ayrıca, ünlü camilerin mimarlarını ve yapılış hikâyelerini de öğrenmek ilgimi çeker.
Soru : Aşağıdaki saklı kavramları, verilen cümlelerden hareketle bulunuz.
Cevap:
Cami: Müslümanların bir araya gelip ibadet ettiği ve sosyal iletişim kurduğu mekân.
Kuba Mescidi: Hz. Peygamber’in hicret sırasında Medine’ye varmadan önce namaz kıldığı ve mescit olarak inşa ettiği yer.
Mescid-i Nebevi: Hz. Peygamber’in Medine’ye vardığında Müslümanlarla birlikte inşa ettiği mescit.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167
5. Sınıf Din Kültürü Dinin Mimarimize Etkisi Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167
Mimari, mimarlıkla ilgili olan anlamına gelir. Medenî yahut şehirli bir toplumun zorunlu ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra kültürel, sosyal, estetik ve dinî bakış açısını yansıtarak ortaya koyduğu yapım tekniği ve sanatıdır (bk. Mülâyim, 2020). Mimarinin sivil, dinî ve resmî mimari gibi türleri vardır. İslam’ın mimariye etkisi, Müslümanların kültür ve inançlarını, inşa ettikleri eserlere yansıtmasıyla ortaya çıkar. Bunun en belirgin örneği, cami mimarisinde görülür. Camiler, kubbe ve minarelerle süslenmiştir. Camilerin iç bölümleri de genellikle hat sanatıyla yazılmış ayetlerle donatılmış, duvarları tezhip ve çini sanatıyla zenginleştirilmiştir. www.kulturportali.gov.tr adresinden farklı bölgelerde yer alan cami, çeşme, medrese, külliye, kervansaray gibi mimari eserleri inceleyiniz.
Camilerin süslemelerinde kullanılan hat sanatı ve çini işçiliği çok dikkat çekiciydi.
Kervansarayların taş işçiliği ve detaylı kapı süslemeleri göze çarpıyordu.
Medreselerdeki simetrik tasarımlar ve avluların kullanımı oldukça etkileyiciydi.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
Soru : Yaşadığınız şehirdeki mimari eserleri ve bu eserlerde kullanılan sanatları aşağıdaki tabloya not ediniz. Bunlar; cami, çeşme, medrese, kervansaray gibi mimari eserler olabilir.
Cevap:
Eserin Türü: Cami Eserin Adı: Selimiye Camii Eserde Kullanılan Sanatlar: Hat sanatı, çini süslemeleri, tezhip sanatı
Eserin Türü: Çeşme Eserin Adı: Sultanahmet Çeşmesi Eserde Kullanılan Sanatlar: Kabartma, mermer işçiliği
Eserin Türü: Medrese Eserin Adı: Süleymaniye Medresesi Eserde Kullanılan Sanatlar: Taş süslemeleri, geometrik desenler
Soru : İncelediğiniz mimari eserlerden hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1. Bu eserler niçin yapılmıştır ve sosyal hayatı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Bu eserler, dini ibadetlerin yapılması, eğitim verilmesi, ticaretin kolaylaştırılması ve su ihtiyacının karşılanması gibi amaçlarla yapılmıştır. Bu tür yapılar, sosyal hayata düzen getirmiş ve insanlar arasındaki dayanışmayı artırmıştır.
2. Bu eserlerin süslemelerinde yer alan sanatlar hangi duygularla ortaya çıkmıştır?
Cevap: Eserlerin süslemelerinde Allah’a duyulan saygı ve aşk, estetik kaygılar, doğaya olan hayranlık ve sanat anlayışındaki incelik ön plandadır.
Soru : İslam dininin mimariye etkisini yorumlayınız.
Cevap: İslam dini, mimariyi hem estetik hem de işlevsel açıdan etkileyerek insanların inançlarını yansıtan, ibadeti kolaylaştıran ve toplumsal dayanışmayı destekleyen eserlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Örneğin, camilerdeki kubbeler Allah’ın büyüklüğünü, iç süslemeler ise Allah’ın güzelliğini sembolize eder.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
Soru : Bu etkinlikte öğrendiğiniz üç mimari eseri yazınız.
Cevap:
Süleymaniye Camii
Divriği Ulu Camii
Topkapı Sarayı Babüssaade Kapısı
Soru : Bu etkinlikte dikkatinizi en çok çeken iki mimari eseri yazınız.
Cevap:
Selimiye Camii
Divriği Ulu Camii’nin taş işçiliği
Soru : Yaşadığınız şehirde İslam mimarisine ait farklı bir eser örneği yazınız.
Cevap:
Eser: Bursa Ulu Camii Özellik: Çok kubbeli yapısı ve içerideki devasa hat sanatı örnekleri dikkat çekicidir.
Soru : Aşağıda tanılayıcı dallanmış ağaçta dinî mimari eserler ve İslam sanatlarıyla ilgili cümleler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 Cevapları”
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158
5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 154, 155, 156, 157, 158 Cevapları” sayesinde öğrenciler, 4. ünitenin ölçme ve değerlendirme sorularını etkin bir şekilde yanıtlayabilirler. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları”, bu soruların çözülmesinde rehberlik eden kapsamlı cevapları içerir.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru cevapları sunarak öğrencilerin başarısını artırır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 MEB Yayınları”, öğrencilerin 4. üniteyi etkili bir şekilde gözden geçirmelerine olanak tanır.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158
A. Aşağıda Kureyş kabilesi ve Kureyş suresinin anlamıyla ilgili bilgi görseli verilmiştir.
Cevap:
Kureyş kabilesi hakkında bilgiler = Kureyş kabilesi Mekke’nin yerlisidir. Kâbe’nin bakımıyla ilgilenmiştir. Kâbe’yi ziyaret edenlerin ihtiyaçlarını karşılayacak hizmette bulunmuştur.
Kureyş suresinin verdiği mesajlar = Allah’ın (cc) verdiği nimetler için şükretmek gerekir. İnsan yalnızca Yüce Allah’a kulluk etmelidir. Kâbe’nin asıl sahibi Allah’tır (cc).
Kureyş suresinin temel konuları = Allah (cc) Kureyşlilerin ticaretle geçinmelerini ve kendilerini güvende hissetmelerini sağlamıştır. Kureyş’e Kâbe’nin asıl sahibi olan Allah’a (cc) ibadet etmeleri emredilmiştir.
Soru : Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
a. Kureyş kabilesi ticaret yaparken önemli tehlikeler atlatmıştır. (✓) b. Kureyş suresinde tevhit inancı vurgulanır.
c. Kureyş kabilesi tarımla da ilgilenmiştir. (✓)ç. Nimet veren yalnızca Allah’tır (cc) ve O’na şükretmek gerekir. (✓)d. Kureyş suresi, ismini Mekke’de yaşayan bir kabileden alır. (✓)e. İbadetler yalnızca Allah (cc) için yapılır. (✓)f. Kureyş kabilesinin en önemli geçim kaynağı ticarettir.
g. Kureyş suresinde namaz ibadetine dikkat çekilir.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları
B. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamber kıssalarıyla ilgili ifadeler verilmiştir.
2. En üstteki ifadeden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154-155-156-157-158 Cevapları”
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları
C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
3-5. soruları metinden hareketle cevaplayınız.
Peygamberler, Yüce Allah’ın görevlendirdiği elçilerdir. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmış, emir ve yasaklarını açıklamışlardır. İnsanları Allah’a (cc) iman etmeye ve ibadetlerini yalnız O’nun için yapmaya davet etmişlerdir. İyilikler konusunda insanlara yol göstermiş, kötülükler konusunda ise onları uyarmışlardır. Her peygamber, Allah’ın (cc) mesajlarını gönderildiği kavme tıpkı bir öğretmen gibi anlatmış, üstün ahlakı ile onlara örnek olmuştur. Hayatları boyunca dürüstlük, adalet, cömertlik ve merhamet gibi değerlere dikkat ederek yaşamış, nasıl iyi insan olunacağının en güzel örneğini sergilemiştir.
3. Peygamberlerin görevleri nelerdir? Kısaca açıklayınız.
Cevap: Peygamberlerin görevleri, Yüce Allah’ın mesajlarını insanlara iletmek, O’nun emir ve yasaklarını açıklamak, insanları Allah’a iman etmeye ve yalnızca O’na ibadet etmeye davet etmektir. Ayrıca, insanların doğru ve güzel bir yaşam sürmeleri için iyilikler konusunda rehberlik yapmak, kötülüklerden sakınmaları gerektiğini anlatmak ve üstün ahlaklarıyla onlara örnek olmaktır.
4. Peygamberler insanlara hangi konularda örnek olmuştur? İki örnek vererek açıklayınız.
Cevap:
Dürüstlük: Peygamberler, hayatlarında her zaman dürüst olmuş ve doğruyu söylemişlerdir. Örneğin, Hz. Muhammed (sav) “El-Emin” olarak tanınmış ve insanların güvenini kazanmıştır.
Adalet: Peygamberler, adaletli bir şekilde hükmetmiş ve tüm insanlara eşit davranmışlardır. Hz. Süleyman, adaletli yönetimiyle halkına örnek olmuştur.
Cevap: Peygamberler, insanların doğru yolu bulmalarına yardımcı olmak ve onları Allah’a iman etmeye, O’nun emirlerine uymaya davet etmek amacıyla gönderilmiştir. Ayrıca, insanlara örnek olmak, ahlaki değerleri öğretmek, kötülüklerden sakındırmak ve Allah’ın rızasına uygun bir yaşam sürmelerini sağlamak için peygamberler seçilmiştir. Onlar, insanlara hem dini hem de dünyevi yaşamları için rehberlik etmişlerdir.
Ç. Aşağıdaki 6-10. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.
6. I. “Ben size Rabbimin vahyettiklerini tebliğ ediyorum ve size nasihat ediyorum. Sizin bilmediğiniz şeyleri de Allah tarafından gelen vahiy ile biliyorum.” (Araf 7/62.) II. “Kitap’ta idris’i de an. Şüphesiz o doğru sözlü bir kimse, bir nebi idi.” (Meryem 19/56.) III. “O peygamberler ki Allah’ın gönderdiği emirleri duyururlar…” (Ahzab 33/39.)
Verilen ayetlere göre peygamberlerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisine ulaşılamaz?
A) Güzel ahlak konusunda insanlara örnektir. B) Görevlerini yaparken sabırlı ve kararlı olmuştur.
C) Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmıştır.
D) insanın bilemeyeceği şeyleri onlara açıklamıştır.
Cevap: B
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları
7. Peygamber kıssalarında geçen bazı öğütler şunlardır:
• Allah (cc) insanlara konuşurken nazik olmamızı ister. • Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır. • İnsan, inandığı doğruları kararlılıkla savunmalıdır.
Aşağıdakilerden hangisi bu öğütleri dikkate alan birinin yapacağı davranışlardan değildir?
A) Bir zorlukla karşılaştığında mücadele etmekten vazgeçer.
B) İnancını savunurken kararlı ve cesur davranır.
C) Başkalarının hakkını korumada özenli olur.
D) İnsanlarla konuşurken yumuşak bir üslup kullanır.
Cevap: A
8. I. Allah’ın (cc) mesajlarını insanlara ulaştırmak için
II. İnsanlara örnek olmak için III. İnsanlara öğüt vermek için IV. Ticareti geliştirmek için V. İnsanları doğru yola davet etmek için VI. İnsanları makam sahibi yapmak için
Verilen diyagram yukarıdaki ifadelerden hangileriyle doldurulabilir?
A) I, II, III ve IV
B) I, III, V ve VI
C) II, IV, V ve VI D) I, II, III ve V
Cevap: D
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları
9. • “(Firavun’un imana yanaşmaması üzerine) Mûsâ’ya, “Kullarımı (İsrailoğullarını) geceleyin (Mısır’dan) yürütüp çıkar. Yakalanmaktan korkmaksızın, endişe etmeksizin onlara denizde kuru bir yol aç,” diye vahyettik.” (Taha 20/77-78.) • Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır. • “… Ey kavmim! Siz bununla yalnızca imtihan edildiniz. Doğrusu sizin Rabbiniz ancak Rahman’dır. Öyleyse bana uyun ve emrime itaat edin” (Taha 20/90.)
Aşağıdakilerden hangisi bu ayetlerden çıkarılabilecek bir öğüt değildir?
A) İnsanlar, davranışlarında peygamberlere uymalı, onların emirlerini dikkate almalıdır.
B) İnsan yaptığı işte kararlı olmalıdır.
C) Allah (cc) dilerse imkânsız olduğu zannedilen şeyler gerçekleşebilir. D) İnsanlarla konuşurken nazik bir üslup kullanılmalıdır.
Cevap: D
10. Kureyş’e kolaylaştırıldığı, evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı için onlar, kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin kılan şu evin (Kâbe’nin) Rabbine kulluk etsinler” (Kureyş 106/1-4.)
Aşağıdakilerden hangisi Kureyş suresinin verdiği mesajlardandır?
A) Kureyş geçimini ticaretin yanında başka kaynaklarla da sağlamıştır.
B) Allah (cc) sadece Kureyş’e nimetler vermiştir. C) Yalnızca Yüce Allah için ibadet edilir.
D) Ticaret yapmak Kureyş için kolay olmamıştır.
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153
5. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 152, 153 Cevapları” ile öğrencilere, 4. üniteyi ne kadar öğrendiklerini değerlendirme fırsatı sunulmaktadır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, bu değerlendirmede öğrencilerin doğru ve eksiksiz cevap vermelerini destekleyen açıklamalarla birlikte gelir.
“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları”
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin verilen görevleri doğru şekilde yerine getirmeleri için rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153 MEB Yayınları”, bu kitap sayfaları, ünite performans görevini tamamlama noktasında öğrencilere detaylı yardımcı olur.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 152-153
Soru : Kur’an-ı Kerim’deki Hz. Yunus, Hz. Eyüp, Hz. Süleyman, Hz. Davut, Hz. Salih kıssalarından istediğiniz üç tanesini seçiniz.
Soru : Seçtiğiniz kıssalarla ilgili güvenilir kaynaklardan (ayet, hadis, TDV İslam Ansiklopedisi vb.) bilgi toplayınız.
Cevap:
Hz. Yunus:
Ayet: “Onun gibi bir peygamberi göndermiştik, o da kavmini bir süre azarlayıp, onlardan Allah’ın azabına karşı kendilerini korumalarını istemişti. Ama kavmi onu yalanladı ve Yunus (a.s), halkından başını alıp gitmişti.” (Sad, 38:41-42)
Açıklama: Hz. Yunus, kavmini Allah’ın azabından uyarırken sabırsız davranmış ve sonunda kavmini terk etmiştir. Bunun üzerine Allah, ona büyük bir balina tarafından yutulmasını ve sonra tekrar kurtulmasını nasip etmiştir.
Hz. Eyüp:
Ayet: “Bizi çağırıp da karşılık veren tek Allah’tır. O, her şeye kadirdir. Eyüp, rabbine dua etmişti: ‘Gerçekten ben hastalandım ve sen en merhametli olansın.’ Bunun üzerine ona cevaben: ‘Ayağını yere vur!’ dedik, hemen onun sıcak bir su kaynağı açıldı.” (Sad, 38:41-42)
Açıklama: Hz. Eyüp, büyük bir sabır ve metinle hastalık ve musibetlere katlanmış, Allah ona merhamet göstererek şifa vermiştir.
Hz. Süleyman:
Ayet: “Onunla beraber cinleri, şeytanları ve kuşları da denetim altına almıştık.” (Sad, 38:37)
Açıklama: Hz. Süleyman, Allah’ın kendisine verdiği ilim ve güçle cinleri, şeytanları ve kuşları kontrol edebiliyordu, buna ek olarak adaletli yönetimiyle halkını yönetmiştir.
Soru : . Edindiğiniz bilgilere göre aşağıdaki çizelgeyi her kıssa için ayrı ayrı doldurunuz.
Cevap:
1. Hz. Yunus
Hangi kavim için gönderilmiştir?
Ninevî kavmi.
Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
Kavmini Allah’a iman etmeye çağırmış, doğru yola davet etmiştir.
Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
Sabır, ihlâs, ve Allah’a teslimiyet.
Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
Kavminin şirk ve ahlaki bozukluk içinde olması, düzeltmeleri için.
Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
Allah’a iman etmeli ve sabırla bu yolda kalmalıyız. Sabırsızlık, yanlışa sürükler.
2. Hz. Eyüp
Hangi kavim için gönderilmiştir?
İslam literatüründe belirli bir kavme hitap etmeyen bir peygamberdir, Eyüp’ün kavmi hastalıklara ve sıkıntılara sabretmeleri gerektiği dersini almıştır.
Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
Sabırlı ve metinli olarak halkını Allah’a yönlendirmiştir.
Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
Sabır, metin, ve Allah’a tevekkül.
Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
Kavmi, sabır ve şükür bilincine ulaşamamış ve Eyüp’ün hastalık sürecindeki tavırlarıyla onlara örnek olmuştur.
Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
Musibetler karşısında sabır gösterilmeli ve Allah’a güvenilmelidir.
3. Hz. Süleyman
Hangi kavim için gönderilmiştir?
İsrailoğulları.
Peygamber olarak hangi görevleri yapmıştır?
Adaletli yönetim, halkını doğru yola yönlendirme.
Kavmine hangi konularda örnek olmuştur?
Adalet, hikmet, ve tevazu.
Kıssaya göre bu kavme neden peygamber gönderilmiş olabilir?
Halkının adaletli yönetim ve hikmetle doğru yolda olmaları için.
Kıssanın vermek istediği öğüt sizce nedir?
Adaletli olmak, güçlü ve hikmetli yönetim sergilemek gereklidir.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları
4. Çizelgeye yazdığınız notlardan yararlanarak bir araştırma raporu hazırlayınız ve bu raporla ilgili arkadaşlarınıza sunum yapınız. Yazdığınız raporda,
• hangi peygamberlerin kıssalarını incelediğinizi belirtiniz.
• kıssalardan hareketle peygamberlerin görevleriyle ilgili ulaştığınız çıkarımları açıklayınız.
• kıssalarda verilen öğütlerden kendiniz için ilkeler çıkarınız. Bu ilkelere uygun yaşamak isteyen birinin ne yapması gerektiğine örnek veriniz.
Başlık: Peygamber Kıssalarından Öğütler ve Uygulamalar
İncelenen Peygamber Kıssaları:
Hz. Yunus
Hz. Eyüp
Hz. Süleyman
Peygamberlerin Görevleri ile İlgili Çıkarımlar:
Hz. Yunus: Sabır ve Allah’a teslimiyet, doğru yolu sabırla göstermek.
Hz. Eyüp: Sabır, şükür ve Allah’a güvenin her türlü zorluk karşısında önemini anlatır.
Hz. Süleyman: Adaletli yönetim, hikmetle karar vermek ve tevazu göstermek.
Kıssalardan Alınan Öğütler:
Hz. Yunus’tan alınan ders: Sabırlı olmalı, sıkıntılar karşısında Allah’a sığınmalıyız.
Hz. Eyüp’ten alınan ders: Her durumda Allah’a güvenmeli ve sabırlı olmalıyız.
Hz. Süleyman’dan alınan ders: Adaletli olmalı, hikmetle hareket etmeli ve başkalarına karşı tevazulu olmalıyız.
Örnekler:
Sabır: Zorluklar karşısında sabretmek, Allah’a güvenmek gerekir. Birinin iş yerinde sorunlarla karşılaştığında, çözüm için sabırlı olmalı ve doğru yolda ilerlemelidir.
Adalet: Bir yönetici, halkını adaletle yönetmeli, ayrım yapmadan tüm bireylere eşit davranmalıdır.
Sonuç:
Peygamberlerin hayatlarından aldığımız derslerle, kendi hayatımıza yön verebiliriz. Her durumda sabır, adalet ve hikmetle hareket etmek, doğru yolda kalmamıza yardımcı olur.
Değerlendirme Ölçütleri
Bu çalışmada ortaya koyduğunuz ürün aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirilecektir:
• Tümdengelime dayalı akıl yürütebilme: Toplanan bilgilerle ilgili akıl yürüterek çıkarım yapma.
• Sentezleme: Topladığı bilgilerden yola çıkarak ilkeler oluşturma.
• İçerik: Yönergede istenen bilgilere yer verme.
• Sunma: Hazırlanan araştırma raporu açık ve anlaşılır bir dille sunulmalı.