2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 39-40-41-42-43-44-45-46 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin oyun ve oyuncak kültürünü tanımalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Lokum, Oyun ve Oyuncak Müzesi’nde Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46


Soru : Geçmişte oynanan oyuncakların müzedeki görsellerini inceleyiniz. Günümüzdeki oyuncaklarla bu oyuncakların benzerlik ve farklılıklarını anlatınız.


Cevap :   Geçmiş ve Günümüz Oyuncakları: Geçmişte oynanan oyuncaklar genellikle ahşap veya basit malzemelerden yapılmıştı. Günümüzde ise oyuncaklar daha çok plastik ve elektronik aletlerden oluşuyor. Benzer yönleri, her iki dönemde de çocukların eğlenmesini ve hayal gücünü geliştirmesini sağlamalarıdır. Farklı yönleri ise günümüz oyuncaklarının daha fazla ses, ışık ve hareket özelliklerine sahip olmasıdır.


Soru : Oyuncak Müzesi’nde neler gördünüz? Dikkatinizi çeken oyuncakları anlatınız.


Cevap Oyuncak Müzesi Ziyareti: Oyuncak Müzesi’nde pek çok eski oyuncak gördüm; özellikle tahta arabalar ve bebekler dikkatimi çekti. Ayrıca mekanik oyuncaklar ve küçük el yapımı kuklalar çok ilginçti. Bu oyuncakların basit ama yaratıcı olduğunu fark ettim. Geçmişte çocukların ne kadar eğlendiğini hayal etmek çok keyifliydi. Özellikle el yapımı ahşap tren seti benim ilgimi en çok çeken oyuncaktı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 40 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu ve metindeki olayları tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni ziyaret etmek ve müzedeki oyuncakları tanıtmaktır. Olaylar ise Lokum’un müzeyi gezmesi, farklı ülkelerden oyuncaklar ve maketleri incelemesi, ailesinin eski oyuncaklara duygusal yaklaşımı ve masal atölyesine katılması şeklinde ilerliyor olabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 42 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Gaziantep Oyuncak Müzesi’nin gezilmesi, müzedeki oyuncakların tanıtılması ve yaşanan duygulardır. Okuma öncesi yaptığım tahminle metnin konusu uyumludur; çünkü tahminimde müze gezisinin yapılacağını, oyuncakların gösterileceğini ve aile bireylerinin duygu ve düşüncelerinin anlatılacağını öngörmüştüm.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız.


Cevap :

Müze kelimesi

Sözlük Anlamı: Sanat, tarih veya bilimle ilgili değerli eserlerin sergilendiği yer
Cümlem: Hafta sonu tarihi eserleri görmek için müzeye gittik.

Dekorasyon kelimesi

Sözlük Anlamı: Bir mekanın estetik ve görsel açıdan düzenlenmesi, süslenmesi
Cümlem: Odanın dekorasyonunu yenileyerek daha renkli ve ferah hâle getirdik.


Soru : Metni kendi ifadelerinizle anlatınız.


Cevap : Metinde, Lokum adındaki bir çocuğun Gaziantep Oyuncak Müzesi’ni gezmesi anlatılmaktadır. Müzenin bir bölümü mağara şeklinde tasarlanmış olup, içinde hem el yapımı hem de fabrika üretimi birçok oyuncak sergilenmektedir. Dünya çocuklarının tanıtıldığı bölümde farklı ülkelerin kıyafetleri ve kültürleri gösterilmektedir. Lokum, özellikle Meksika’nın renkli kıyafetlerini çok beğenmiştir. Annesi dekoratif oyuncaklara, babası ise kendi çocukluğunu hatırlatan oyuncaklara ilgi göstermiştir. Lokum ayrıca masal atölyesine katılarak kendini masal dünyasında hissetmiş ve bu gezi, ona oyuncaklara farklı bir bakış açısı kazandırmıştır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 43 Cevapları


Soru : Metinde anlatılan müzede en beğendiğiniz bölüm neresidir? En ilginç bulduğunuz oyuncak nedir? Anlatınız.


Cevap : Müzede en çok ilgimi çeken bölüm, Dünya Çocukları bölümüydü; çünkü farklı ülkelerin kıyafetlerini görmek çok keyifliydi. En ilginç bulduğum oyuncaklar ise dekoratif oyuncaklardı, çünkü hem farklı hem de çok dikkat çekiciydiler.

Soru : Cümlelerde uygun yerlere kısa çizgi koyunuz.


Cevap

Merhaba sevgili arkadaşım, bu ay Gaziantep Oyuncak Mü(-)
zesi’ni ziyaret ettim. Bu müzede el ve fabrika yapımı altı yüze ya(-)
kın oyuncak bulunuyormuş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 44 Cevapları


Soru : Bir müze tasarladığınızı ve bu müzede oyuncaklarınızı sergilediğinizi düşününüz. Tasarladığınız müzenin ve sergilediğiniz oyuncakların görselini çizip boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 39-40-41-42-43-44-45-46 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 45 Cevapları


Soru : Çizdiğiniz müzeyi ve sergilediğiniz oyuncakları arkadaşlarınıza anlatmak için bir konuşma planı hazırlayınız.


Cevap :

KONUŞMA PLANIM
Tarih: 28/09/2025
Dinleyiciler: Sınıf arkadaşlarım
Konuşmacı: [Adınız]
Konuşma Süresi: 5 dakika
Konuşma Konusu: Çizdiğim müze ve sergilediğim oyuncakların tanıtımı
Anahtar Sözcükler: müze, oyuncak, sergi, el yapımı, dekoratif, eğlence, kültür


Soru : Hazırladığınız plana uygun olarak konuşmanızı yapınız.


Cevap :

Merhaba arkadaşlar,

Ben [Adınız]. Bugün sizlere çizdiğim müzeyi ve sergilediğim oyuncakları tanıtacağım. Müzem geniş ve renkli bir alana sahip; içinde hem el yapımı hem de dekoratif oyuncaklar bulunuyor. Oyuncakların bazıları geçmişten günümüze gelen eski modeller, bazıları ise modern ve yaratıcı tasarımlardan oluşuyor. Sergimde, farklı ülkelerden gelen oyuncakları da görebilirsiniz. Özellikle renkli ve ilginç tasarımlı oyuncaklar dikkat çekiyor. Bu müze sayesinde hem eğlenceli vakit geçiriyor hem de farklı kültürleri tanımış oluyorsunuz.

Teşekkür ederim.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 46 Cevapları


Soru : Bez bebekle ilgili istenen bilgileri tahmin edip tanıtım kartını doldurunuz. Karttaki bilgilere göre bez bebeği arkadaşlarınıza tanıtınız.


Cevap :

Tanıtım Kartı:
Oyuncağın Adı: Bez Bebek
Kullanılan Malzemeler: Pamuk, kumaş, iplik
Yapıldığı Zaman: 20. yüzyılın başları
Kim İçin Yapıldığı: Çocuklar


Soru : Kahramanı görseldeki bez bebek olan bir masal mı yoksa bu bez bebekle ilgili bir şiir mi yazmak istersiniz? İşaretleyiniz.


Cevap : Masal yazmak istiyorum.


Soru : Yazınızı noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.


Cevap :

Yazım Örneği (Masal):
Bir zamanlar küçük bir kız, adı Elif olan bir bez bebeğe sahipmiş. Elif her gün bez bebeğiyle oyunlar oynar, ona yemek verir ve uyuturmuş.

Bir gün bez bebek kaybolmuş ve Elif onu bulmak için evin her yerini aramış. Sonunda bez bebek bahçede çiçeklerin arasında bulunmuş. Elif, bez bebeğini tekrar kucağına almış ve birlikte mutlu bir şekilde oyunlarına devam etmişler.



 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru: Geçmişte oynanan oyuncakların müzedeki görsellerini inceleyiniz. Günümüzdeki oyuncaklarla bu oyuncakların benzerlik ve farklılıklarını anlatınız.

    Cevap: Geçmişteki oyuncaklar genellikle tahta, bez ve basit malzemelerden yapılmıştı. Günümüzdeki oyuncaklar ise plastik, elektronik ve daha renkli malzemelerden üretiliyor. İki dönemin oyuncakları da çocukların eğlenmesini ve hayal gücünü geliştirmesini sağlıyor. Fark olarak, geçmişteki oyuncaklar daha sade ve dayanıklı iken, günümüzdeki oyuncaklar teknolojik özelliklere sahip ve çok daha çeşitlidir.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!