2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 25-26-27-28-29-30-31-32. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 25-26-27-28-29-30-31-32 Sayfa Cevapları öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları hem öğrenciler hem de veliler için rehber niteliğinde değerli bir kaynaktır. Sayfa cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur.


“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32 Cevapları”

Üniteye ait 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin müzik kültürünü ve metinleri daha iyi anlamalarını sağlar. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 Sayfa Cevapları incelendiğinde, verilen etkinliklerin öğrencilerin düşünme, yorum yapma ve ifade etme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlandığı görülmektedir. Bu cevaplar, ders başarısını destekleyen değerli kaynaklar arasında yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Türkülerin Babası Neşet Ertaş Metni”


2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 25-26-27-28-29-30-31-32


Soru : Bir müzik aleti yapacak olsaydınız hangi müzik aletini yapmak isterdiniz? Anlatınız. Aşağıdaki müzik aletini yapınız.


Cevap

Ben bir davul yapmak isterdim. Çünkü davul, ritim tutmayı ve müzikle birlikte hareket etmeyi çok eğlenceli hâle getiriyor. Farklı sesler çıkararak kendi ritmimi oluşturabilirim. Arkadaşlarımla birlikte çaldığımızda müzik daha keyifli olur ve eğlenceli bir oyun gibi hissedilir. Ayrıca davul yaparken hem el becerilerimi geliştirebilir hem de yaratıcılığımı kullanabilirim.

Yapılacak müzik aleti: Karton kutu ve balon kullanarak basit bir davul yapabilirsiniz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 26 Cevapları


Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Metnin konusu, ünlü halk ozanı Neşet Ertaş’ın yaşamı, müzikle tanışması ve türküler aracılığıyla kültürel değerlerimizi yaşatma biçimidir; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla örtüşmektedir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


Cevap : Metnin konusu, Neşet Ertaş’ın yaşamı, müzikle tanışması ve türküler aracılığıyla kültürel değerlerimizi aktarma çabalarıdır; okuma öncesi yaptığım tahmin de metnin konusuyla aynı doğrultudadır.


Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını sözlükten araştırıp yazınız. Yeni öğrendiğiniz sözcükleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Tokaç kelimesi
Sözlük Anlamı: Hamurdan yapılan küçük yuvarlak ekmek veya çörek
Cümlem: Sabah kahvaltısında annem bana taze yapılmış tokaç verdi.

Efsane kelimesi
Sözlük Anlamı: Kuşaktan kuşağa aktarılan, gerçekliği kesin olmayan hikâye veya anlatı
Cümlem: Dedem bana köyümüzde anlatılan bir efsaneyi anlattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 29 Cevapları


Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş nerede dünyaya gelmiş?


Cevap : Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya gelmiş.


2. Neşet Ertaş müzik hayatına nasıl başlamış?


Cevap : Saz çalan babasını dinleyerek ve annesinin yaptığı oyuncak sazla müzik hayatına başlamış.


3. Neşet Ertaş’a hangi isimler verilmiş?


Cevap : “Türkülerin Babası” ve “Anadolu Efsanesi” isimleri verilmiş.


4. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Neşet Ertaş’a hangi ünvan verilmiş?


Cevap : “Yaşayan İnsan Hazinesi” ünvanı verilmiş.


Soru : Neşet Ertaş’ı canlandırarak metindeki bilgilerden hareketle hayat hikâyesini anlatınız.


Cevap :

Ben Neşet Ertaş. 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesinde dünyaya geldim. Küçük yaşta müzikle tanıştım. Annemin yaptığı oyuncak saz sayesinde müzikle ilgilenmeye başladım ve babamdan gerçek saz çalmayı öğrendim.

Çocukluğumdan itibaren yöremin eğlencelerinde saz çaldım ve türküler söyledim. Türkülerim halk tarafından çok sevildiği için bana ‘Türkülerin Babası’ ve ‘Anadolu Efsanesi’ unvanları verildi. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ise ‘Yaşayan İnsan Hazinesi’ olarak ilan edildim.


Soru : Cümlelerde eksik bırakılan sözcükleri metinden hareketle tamamlayınız.


Cevap :

  • Türkü söyleyen kişiye ozan denir.

  • Neşet Ertaş müzik hayatına babasını dinleyerek başlamış.

  • Neşet Ertaş Yaşayan İnsan Hazinesi ilan edilmiş.

  • Neşet Ertaş meşhur bir halk ozanıdır.

  • Kendisine Türkülerin Babası gibi isimler verilmiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 30 Cevapları


Soru : Görseldeki çamaşır tokacından yapılan sazı inceleyiniz. Nasıl yapılmış olabilir? Anlatınız.


Cevap : Çamaşır tokacından yapılan saz: Çamaşır tokacının bir ucuna tel veya ip bağlanmış, tokacın mandallı kısmı gövde gibi kullanılmış ve tel gerilerek minik bir saz yapılmış olabilir.


Soru : Evde kullanılan eşyalardan nasıl oyuncaklar yapılabileceğini düşünüp yazınız.


Cevap : Evde kullanılan birçok eşya ile eğlenceli oyuncaklar yapılabilir. Örneğin, boş karton kutulardan araba veya ev maketi yapabiliriz. Eski pet şişelerle su fışkırtan oyuncaklar veya sapanlar hazırlayabiliriz. Renkli kağıt ve pipetleri kullanarak kuklalar veya küçük hayvan figürleri oluşturabiliriz. Ayrıca tahta kaşık ve iplerle bebek beşiği veya sallanan oyuncaklar da yapılabilir. Böylece hem yaratıcılığımızı kullanır hem de keyifli vakit geçiririz.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 31 Cevapları


Soru : “Türkülerin Babası Neşet Ertaş” metnine göre Neşet Ertaş ve babasının benzer özelliklerini siyaha, farklı özelliklerini kırmızıya boyayınız.


Cevap :

Benzer özellikler (siyah):

  • Küçükken oyuncak saza sahip olmaları
  • Yörenin eğlencelerinde türkü söylemeleri
  • Saz çalmaları

Farklı özellikler (kırmızı):

  • “Türkülerin Babası” isminin verilmesi
  • “Yaşayan İnsan Hazinesi” ilan edilmesi

Soru : Müzik alanında sevdiğiniz bir sanatçıyı düşününüz. Sevdiğiniz sanatçı ile Neşet Ertaş’ın benzer ve farklı yönlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sevdiğim sanatçı Demet Akalın, pop müzik yapıyor ve genellikle sahne performansıyla tanınıyor. Neşet Ertaş ise halk müziği sanatçısı ve türkülerle kültürel değerlerimizi yaşatıyor. İkisi de müzikle insanlara duygularını aktarıyor ve hayran kitlesine sahip. Farklı yönleri ise müzik türleri ve kullandıkları enstrümanlar; Demet Akalın daha modern müzik aletleri kullanırken, Neşet Ertaş saz çalıyor. Ayrıca Neşet Ertaş, halkın günlük yaşamını ve kültürünü türkülerinde anlatıyor.


Soru : Neşet Ertaş’ın türküsünden bir bölümü dinleme kurallarına uygun olarak dinleyiniz. Türküyü dinlemek için karekodu okutunuz.


Cevap : YouTube açarak Neşet Ertaş türkülerini dinleyebilirsiniz. 


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 32 Cevapları


Soru : Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

Elif keman çalmayı çok istiyordu. Annesi ona keman aldı ve Elif hemen derslere başladı. İlk başta notaları öğrenmek zor oldu ama Elif pes etmedi. Her gün çalıştı ve öğretmeninin tüm öğrettiklerini uyguladı.

Bir gün bir müzik yarışması düzenlendi. Elif de bu yarışmaya katılmaya karar verdi. Yarışma günü geldiğinde Elif biraz heyecanlıydı ama kendine güveniyordu. Kemanını eline aldı ve öğrendiği en sevdiği parçayı çalmaya başladı. Salondakiler onu dikkatle dinledi ve sonunda büyük bir alkış koptu.

Elif, yarışmada birinci oldu ve herkes onu tebrik etti. Bu başarı onun yeteneğini ve azmin önemini gösterdi.


Soru : Elif’in başarısı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir tebrik kartı yazınız. Tebrik kartında selamlaşma ve hitap ifadelerini kullanınız. 


Cevap :

Sevgili Elif,

Keman yarışmasında gösterdiğin başarıyı tebrik ederim! Azmin ve çalışkanlığın sayesinde bu güzel sonucu elde ettin. Seninle gurur duyuyorum. Başarılarının devamını diliyorum ve her zaman yeteneklerine güvenmeni istiyorum.

Sevgilerimle,



 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe 2. Kitap 25-26-27-28-29-30-31-32. Sayfa Cevapları” için bir yanıt

  1. Soru: Bir müzik aleti yapacak olsaydınız hangi müzik aletini yapmak isterdiniz? Anlatınız. Aşağıdaki müzik aletini yapınız.

    Cevap: Bir müzik aleti yapacak olsaydım davul yapmak isterdim. Çünkü ritim tutmayı ve ses çıkarmayı çok seviyorum. Davul çalmak hem eğlenceli olur hem de müzik yaparken enerji verir. Aşağıdaki çalışmada da davulu karton ve renkli kâğıtlarla süsleyerek yapabilirim.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!