5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 149, 150, 151


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 149, 150, 151 Cevapları“, Kureyş Suresi’nin derinlemesine incelenmesine yönelik cevapları içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Öğreniyorum: Kureyş Suresi Metni Etkinlik Cevapları”, surenin ana mesajlarını anlamaya yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu bölümde yer alan etkinliklerin doğru şekilde tamamlanmasını sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151 MEB Yayınları”, Kureyş Suresi’nin öğrenciler için daha anlaşılır hale gelmesini sağlayan kaynakları sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 149-150-151


Soru : Hz. Muhammed (sav) Kur’an-ı Kerim’de bahsedilen ülülazm peygamberlerden biridir. Ailesi, Mekke’nin yerli halkı olan Kureyş kabilesine mensuptur. Kur’an’daki surelerden biri, ismini Kureyş kabilesinden almaktadır. Siz Kureyş suresi hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Kureyş Suresi, Kur’an-ı Kerim’in 106. suresidir ve ismini Kureyş kabilesinden alır. Bu sure, Kureyş kabilesine Allah’ın (cc) verdiği nimetleri hatırlatır ve onlara şükretmeleri gerektiğini öğütler. Surede Kureyş’in, özellikle Mekke’nin güvenliğinin sağlanması ve ticaret yollarının korunması gibi Allah’ın özel korumasına mazhar olduğu vurgulanır. Ayrıca, Kureyş halkının bu nimetlere karşı sorumluluk taşıdığı belirtilir. Bu sure, aynı zamanda insanların Allah’a şükretmesi gerektiğini anlatan bir mesaj taşır.

Kureyş Suresi, hem Kureyş halkının hem de genel olarak tüm insanlığın Allah’ın verdiği nimetlere şükretmesi gerektiğini öğütler.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


Soru : Aşağıda karışık şekilde verilen Kureyş suresinin ayetlerini doğru şekilde sıralayarak numaralarını tabloya yazınız.


Cevap : Sıralama : 3-1-2-4

1 Felya’büdû rabbe hâẕelbeyt
3 Liîlâfi Ḳurayş
2 Îlâfihim riḥleteşşitâi vessayf
4 Elleẕî et’amehüm min cûivveâmenehüm min ḫavf


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Yaptığınız sıralamayı öğretmen rehberliğinde kontrol ediniz. Varsa hatalarınızı düzelterek sureyi sesli bir şekilde okuyunuz.


Cevap : Liîlâfi Ḳurayş, Felya’büdû rabbe hâẕelbeyt, Îlâfihim riḥleteşşitâi vessayf, Elleẕî et’amehüm min cûivveâmenehüm min ḫavf


Soru : Kureyş suresinin anlamını inceleyerek çıkarabileceğiniz mesajları aşağıya listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kureyş suresinin anlamını inceleyerek çıkarabileceğiniz mesajlar:

  1. Allah, Kureyş kabilesine büyük nimetler vermiştir, bu yüzden şükretmelidirler.
  2. İnsanlar Allah’ın verdiği nimetlere karşı sorumludur ve bu nimetlere şükretmek gerekir.
  3. Allah, Kureyş’in güvenliğini sağlamak için önemli adımlar atmıştır.
  4. Kureyş’in ticaretle geçimini sağlaması Allah’ın bir lütfudur ve buna teşekkür edilmelidir.
  5. Allah’a olan güven, bereket ve huzurun kaynağıdır.

Soru : Kureyş suresinin vermek istediği mesajlara uygun davranışlarda bulunmak için neler yapabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Şükretmek: Allah’ın verdiği her nimete şükretmek, örneğin sağlığımız için şükretmek, nimetleri israf etmemek.
  • Paylaşmak: Kendi kazancımızı ve nimetlerimizi başkalarıyla paylaşarak, başkalarına yardımcı olmak.
  • Güvenliği sağlamak: Kendi çevremizde huzur ve güveni sağlamak, topluma hizmet etmek.
  • Doğru yolda ilerlemek: Allah’a güvenerek doğru yolda kalmak ve bu yolda ilerlerken sabırlı olmak.

Soru : Kureyş suresinin anlamından ne anladığınızı iki cümle ile özetleyiniz.


Cevap : Kureyş Suresi, Allah’ın Kureyş kabilesine sağladığı güven ve nimetleri hatırlatır ve onlara şükretmelerini öğütler. Bu sure, tüm insanların Allah’a şükretmeleri ve ona güvenmeleri gerektiğini vurgular.


Soru : Tabloda Kureyş suresi ve anlamıyla ilgili bilgiler verilmiştir. Verilen bilgileri okuyarak doğru olanlar için “D” yanlış olanlar için “Y” harfini işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin altındaki kutuya doğrusunu yazınız.


Cevap :

a. Y – Surede Hz. İbrahim’in ailesi Kureyş’ten bahsedilmez. Kureyş suresi, Kureyş kabilesine verilen nimetlere ve onların güvenliğine dikkat çeker.

b. Y – Kureyş kabilesi geçimini hayvancılıkla sağlamamıştır. Kureyş kabilesi, ticaretle geçimini sağlamaktadır.

c. D – Surede Allah’ın (cc) Kureyş’e verdiği nimetler hatırlatılır.

ç. Y – Kureyş suresinde tevhit inancına doğrudan dikkat çekilmez. Ancak, Allah’a olan güven ve nimetlerin hatırlatılması, iman ve şükür öğretileriyle ilişkilidir.

d. D – Allah (cc) Kureyş kabilesinin güvenliğini sağlamıştır. Surede, Kureyş’in güvenliği ve ticaret yollarının korunması hatırlatılır.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü  Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148


5. Sınıf Din Kültürü  Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148 Cevapları“, öğrencilerin Peygamber kıssalarındaki öğretileri kavrayabilmesi için gerekli bilgileri içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Peygamber Kıssalarında Verilen Mesajlar Metni Etkinlik Cevapları”, bu önemli mesajları öğrencilerin daha iyi anlamalarına olanak tanır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ders kitaplarının etkinliklerinin doğru şekilde çözülmesine yardımcı olur. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148 MEB Yayınları”, Peygamberlerin kıssalarındaki değerli mesajları günümüze taşır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 145-146-147-148


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Soru : Tabloda bazı peygamber kıssalarıyla ilgili ipuçları verilmiştir. Aşağıda ise bu kıssalarla ilgili sorular yer almaktadır.


1. Dört grup oluşturunuz. 

2. Verilen ipuçlarının hangi peygamber kıssasıyla ilgili olduğunu grup arkadaşlarınızla belirleyerek altındaki kutulara yazınız.

3. Her bir kıssadan aldığınız öğütleri yanındaki kutuya yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-148 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruları aranızda tartışınız ve uygun gördüğünüz cevapları yazınız. Verilen cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


1. Bu öğütlerdeki ortak noktalar sizce nelerdir? Listeleyiniz.


Cevap :

  • İnanç ve sabır, her durumda güçlü kalmayı gerektirir.
  • Doğruyu savunmak ve bu doğrultuda mücadele etmek, insanın kararlılığını gösterir.
  • Zorluklar karşısında asla yılmamak, insanın gücünü sınar.
  • Allah’a güvenmek, tüm güçlüklerin üstesinden gelmek için gerekli bir dayanak sağlar.
  • İnsanlara doğru yolu göstermek, liderlik ve rehberlik etmek önemli bir sorumluluktur.

2. Tespit ettiğiniz ortak noktalardan yola çıkarak kıssaların verdiği ortak mesajı bir slogan şeklinde yazınız.


Cevap : “İnanç ve sabırla, doğru yolda ilerle!”


Soru : Sizi en çok etkileyen peygamber kıssasını sebebiyle yazınız.


Cevap : Beni en çok etkileyen kıssa Hz. İbrahim’in hikayesidir. Onun, inancına ve değerlerine olan sadakati, kararlılığı ve sabrı, zorluklar karşısında ne kadar güçlü durduğunu gösteriyor. Hz. İbrahim’in yaşamı, inançlarımızı korumanın ve doğru yolda sapmadan ilerlemenin önemini bana tekrar hatırlatıyor.


Soru : Aşağıda verilen ayetlerin hangi peygamberle ilgili olduğunu üstündeki kutulara yazınız.


  • “Gözetimimiz altında ve vahyimize göre gemiyi yap. Zulmedenler hakkında bana bir şey söyleme. Çünkü onlar suda boğulacaklardır.” (Hud 11/37.)

Cevap : Peygamber: Hz. Nuh

  • “Meryem oğlu Mesih sadece bir peygamberdir. Ondan önce de nice peygamberler geldi geçti. Onun annesi de dosdoğru bir kadındır…” (Maide 5/75.)

Cevap : Peygamber: Hz. İsa

  • “Hani o babasına ve kavmine, ‘Ne bu tapınıp durduğunuz heykeller?’ demişti. ‘Babalarımızı bunlara ibadet ediyor bulduk.’ dediler.” (Enbiya 21/52-53.)

Cevap : Peygamber: Hz. İbrahim

  • “Bunun üzerine Firavun askerleriyle birlikte onların peşine düştü de deniz onları görülmedik bir şekilde kuşatıp yuttu.” (Taha 20/78.)

Cevap : Peygamber: Hz. Musa


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


Soru : Aşağıdaki yapılandırılmış gridde kıssalarda geçen bazı isimlere ve kavramlara yer verilmiştir. Kutucuk numaralarını kullanarak soruları cevaplayınız.


Cevap :

  • Hz. Nuh kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 4, 10.
  • Hz. İbrahim kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 2, 7.
  • Hz. Musa kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 1, 11.
  • Hz. İsa kıssasında geçen kavramlar ve isimler hangileridir? : 5, 9.
  • Hz. Nuh hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12.
  • Hz. İbrahim hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12.
  • Hz. Musa hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12.
  • Hz. İsa hangi konularda kavmine örnek olmuştur? : 3, 6, 8, 12. 


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144, 145


5. Sınıf Din Kültürü  Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 143, 144, 145 Cevapları“, öğrencilerin Hz. İsa’nın hayatı hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olan cevapları içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. İsa Metni Etkinlik Cevapları”, bu üniteye ait etkinliklerin doğru çözüm yollarını sunar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ders kitabındaki soruları ve etkinlikleri doğru şekilde çözmek için kullanılır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145 MEB Yayınları”, Hz. İsa’nın hayatı ve mesajları hakkında derinlemesine bilgi sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 143-144-145


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


Soru : Kitabınızın 4.2.4. numaralı Hz. İsa başlıklı kıssasından hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı boş bırakılan yerlere yazınız ve öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.

Hz. İsa kıssasından çıkarılabilecek hisseler

  • Allah’a (cc) hiçbir şey şirk koşulmamalıdır.
  • Peygamberler yaşadığı toplumda kendilerine inanmayanların tehditlerine aldırmamıştır.
  • İnsan, görevini yerine getirirken sabırlı ve kararlı olmalıdır.

1. Sabır nedir? 


Cevap : Sabır, zorluklar, sıkıntılar ve olumsuz durumlarla karşılaşıldığında, kişinin kötü bir tepki vermeden, sakin kalıp, olumsuzluklara karşı dayanıklı olabilmesidir. Sabır, kişinin olaylar karşısında tahammül göstermesi, duygusal tepkilerini kontrol etmesi ve hedeflerine odaklanabilmesi anlamına gelir.


2. Sabırlı insan nasıl davranır?


Cevap : Sabırlı insan, zor durumlar ve sıkıntılar karşısında sakin kalır, öfkesini kontrol eder ve problemleri çözmek için soğukkanlılıkla hareket eder. Aynı zamanda, işlerin yoluna girmesi için zamanla çözüm arar ve acele etmez. Sabırlı insan, uzun vadede başarıya ulaşmak için kararlı bir şekilde çabalarını sürdürür.


3. Hz. İsa kıssasından sabır ile ilgili bir örnek bulunuz.


Cevap : Hz. İsa, kavminin kendisine inanmayıp, ona eziyet etmelerine rağmen sabırla görevine devam etmiştir. Ona karşı çıkanlar ve tehditler, Hz. İsa’yı yolundan alıkoymamış, o da sabırlı bir şekilde Allah’ın mesajını iletmeye devam etmiştir. Bu, sabrın bir örneğidir çünkü zorluklar ve karşıt görüşler karşısında sakin kalmıştır.


4. Sabırlı insan nasıl davranmaz?


Cevap : Sabırlı insan, zorluklar karşısında aceleci davranmaz, hemen pes etmez veya öfkelenmez. Hızlıca karar verip yanlış adımlar atmaz. Olumsuz durumlar karşısında soğukkanlılığını kaybetmez ve başkalarına zarar vermez. Sabırlı bir insan, çözüm bulana kadar sakinliğini korur ve olumsuzluklara karşı aşırı tepki göstermez.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


1. Aşağıdaki cümleyi kendinize uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap : Hz. İsa kıssasından ben şu öğüdü aldım: Zorluklarla karşılaşıldığında sabırlı olmak, doğruyu savunmaya devam etmek ve karşılaşılan olumsuzluklardan yılmamak gerekir.


2. Karedkodla verilen öz değerlendirme formunu doldurunuz.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre sizin yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 140-141-142-143 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. Musa Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142,143


5. Sınıf Din Kültürü Hz. Musa Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 140, 141, 142, 143 Cevapları” sayesinde öğrenciler, Hz. Musa’nın peygamberlik mücadelesini daha iyi kavrayabilir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Musa Metni Etkinlik Cevapları”, ünitenin metnine dayalı soruların doğru cevaplarıyla öğrencilerin anlamasını pekiştirir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 140-141-142-143 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ders kitabındaki soruları çözmek için rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 140-141-142-143 MEB Yayınları” ise detaylı bir şekilde Hz. Musa’nın hayatına dair bilgileri sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 140-141-142-143


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


Soru : Kitabınızın 4.2.3. numaralı Hz. Musa başlıklı kıssasından hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı boş bırakılan yerlere yazınız ve öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.

Hz. Musa kıssasından çıkarılabilecek hisseler

  • Allah’a (cc) hiçbir şey şirk koşulmamalıdır.
  • İnsanlara doğru ve güzel olanı anlatırken yumuşak ve nazik bir üslup kullanılmalıdır.
  • Allah (cc) zulüm ve haksızlık edenleri cezalandırır.
  • Peygamberler gönderildikleri toplumlara öncülük eder.

1. Hz. Musa’nın halkına karşı sorumlulukları nelerdir? 


Cevap : Hz. Musa’nın halkına karşı sorumlulukları, doğruyu anlatmak, onları Allah’a (cc) inanç ve ibadet konusunda yönlendirmek, haksızlığa karşı halkını savunmak, zulme karşı durmak ve adaletli bir toplum oluşturmalarına yardımcı olmaktır. Aynı zamanda halkını kötü alışkanlıklardan uzak tutarak doğru yolda ilerlemelerini sağlamak da sorumluluklarındandır.


2. Hz. Musa sorumluluklarını yerine getirirken ne tür zorluklarla karşılaşmıştır? 


Cevap : Hz. Musa, sorumluluklarını yerine getirirken çok sayıda zorlukla karşılaşmıştır. Firavun’un zulmü, halkının inançsızlık ve kötü alışkanlıkları, halkının şüpheci tavırları gibi zorluklarla karşılaşmıştır. Firavun’un kendisini ve halkını tehdit etmesi, ve halkının zaman zaman isyan etmesi de Musa’nın karşılaştığı büyük engellerdendir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


3. Hz. Musa sorumluluklarını yerine getirirken nelere dikkat etmiştir? 


Cevap : Hz. Musa, sorumluluklarını yerine getirirken her zaman sabırlı, nazik ve yumuşak bir üslup kullanmaya dikkat etmiştir. Halkını doğruya yönlendirmek için sabırla çabalamış, onlara güzel bir dille hitap etmiş ve Allah’a olan inancını her zaman ön planda tutmuştur. Aynı zamanda zulme karşı mücadele ederken de Allah’a olan güveniyle hareket etmiştir.


4. Bu kıssadan aldığınız öğütler nelerdir? 


Cevap :

  • Allah’a hiçbir şeyin ortak koşulmaması gerektiği.
  • İnsanlara doğruyu anlatırken nazik ve yumuşak bir dil kullanmanın önemi.
  • Zulmün karşısında durulması ve haksızlıkla mücadele edilmesi gerektiği.
  • Peygamberlerin ve doğru yol göstericilerin toplumları doğru yola yönlendirmesi gerektiği.

Soru : Hz. Musa’nın sorumluluk anlayışını günlük hayatınızda hangi durumlarda örnek alabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Ailemize veya arkadaşlarımıza doğruyu anlatırken sabırlı ve nazik olmaya çalışabiliriz.
  • Bir yanlış gördüğümüzde ya da haksızlıkla karşılaştığımızda durumu düzeltmek için cesurca harekete geçebiliriz.
  • Okulda veya sosyal çevremizde insanlara dürüst ve adil olmaya özen gösterebiliriz.
  • Zorluklarla karşılaştığımızda, Allah’a güvenerek sabırlı bir şekilde çözüm arayabiliriz.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140


5. Sınıf Din Kültürü Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137, 138, 139, 140 Cevapları“, öğrencilerin Hz. İbrahim’in yaşamı ve öğretileri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. İbrahim Metni Etkinlik Cevapları” ise bu ünitenin etkinliklerine yönelik doğru cevapları içermektedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ders kitaplarında karşılaştıkları soruları anlamalarına ve yanıtlamalarına katkı sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140 MEB Yayınları”, bu konuyu işleyen metinlerle derinlemesine bir inceleme sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138-139-140


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


Etkinlik-4


Soru : Kitabınızın 4.2.2. numaralı Hz. İbrahim başlıklı kıssasından hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı boş bırakılan yerlere yazınız ve öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


Hz. İbrahim kıssasından çıkarılabilecek hisseler

  • En yakınları şirke bulaşmış olsa bile insan, bu en büyük günahı asla işlememelidir.
  • İnsan, inandığı değerleri savunurken cesur ve kararlı olmalıdır.
  • İnsan atalarını veya başkalarını körü körüne taklit etmemelidir.
  • Yüce Allah dilerse imkânsız olduğu düşünülen şeyler gerçekleşebilir

1. Hz. İbrahim kıssasında bahsedilen konular nelerdir? 


Cevap : Hz. İbrahim kıssasında; şirke karşı duruş, doğru inanç ve değerlerin savunulması, Allah’a olan teslimiyet, sabır ve cesaret, babanın ve kavminin yanlış inançlarına karşı direnç gösterme gibi konular ele alınmıştır. Ayrıca, Allah’ın kudreti ve imkânsız görünen olayların gerçekleşmesi de bu kıssada vurgulanan diğer önemli bir konudur.


2. Hz. İbrahim, kavmini hangi konularda uyarmıştır?


Cevap : Hz. İbrahim, kavmini şirke, puta tapmaya ve doğru inançtan sapmaya karşı uyarmıştır. Ayrıca, onların atalarından gelen yanlış gelenekleri sorgulamış ve doğru yolda olmalarını istemiştir. İbrahim, yalnızca Allah’a ibadet etmeleri gerektiğini vurgulamıştır.


3. Hz. İbrahim, kavmini belirttiğiniz konularda neden uyarmış olabilir? Düşüncelerinizi açıklayınız. 


Cevap : Hz. İbrahim, kavmine doğru yolu göstermek, onları sapkınlıktan kurtarmak ve Allah’a doğru bir şekilde kulluk etmelerini sağlamak için uyarmıştır. Çünkü İbrahim, sadece Allah’ın doğru olduğunu ve O’na inanmanın kurtuluş getireceğini biliyordu. İbrahim, insanları doğru yola davet etmek ve Allah’a karşı sorumluluklarını hatırlatmak için cesurca hareket etmiştir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Değerlendirme


Bu kıssadan aldığınız üç öğüt:

Cevap :

  1. İnsan, inandığı değerleri savunurken cesur ve kararlı olmalıdır.
  2. Şirke bulaşmış olsalar bile en yakınlarımıza bile bu en büyük günahı işlememeliyiz.
  3. Yüce Allah dilerse, imkânsız olduğu düşünülen şeyler gerçekleşebilir.

Bu kıssada Hz. İbrahim’in kavmine yaptığı iki uyarı:

Cevap :

  1. Şirke ve puta tapmaya karşı durmalarını istemiştir.
  2. Atalarından gelen yanlış gelenekleri sorgulamaları gerektiğini söylemiştir.

Bu kıssada Hz. İbrahim’in seçkin ahlakına bir örnek:

Cevap :

  1. İbrahim, babasının puta tapma yolunu izlediği halde ona karşı saygısını kaybetmemiş ve onu doğru yola davet etmiştir.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133, 134, 135, 136, 137


5. Sınıf Din Kültürü Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 133, 134, 135, 136, 137 Cevapları“, “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Nuh Metni Etkinlik Cevapları” inceleceğiz .


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlıkları altında, “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137 MEB Yayınları” sayfalarında, Hz. Nuh’un hayatı, mesajları ve ümmetine verdiği öğütlerle ilgili geniş bir içerik sunulmaktadır. Bu materyaller, öğrencilerin din kültürü konularını derinlemesine öğrenmelerini sağlamak amacıyla hazırlanmış olup, her bir etkinlik, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 133-134-135-136-137


Büyüklerimizin anlattığı hikâyeler bazen bizi çok etkiler. Hikâye kahramanlarının yaşadıklarını derin derin düşünürüz. “Böyle yapmasaydı hikâye nasıl biterdi, bunlar başına gelir miydi?” gibi sorular aklımıza üşüşür. O kısacık hikâyeden hayatımızı etkileyebilecek dersler çıkarırız. Bu durum dilimizde “kıssadan hisse çıkarmak” şeklinde deyimleşmiştir. Kur’an’da anlatılan peygamber kıssalarının amaçlarından biri de budur. 

Soru : Daha önce öğrendiğiniz bir peygamber kıssasından hangi hisseleri çıkardınız? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Hz. Nuh’un kıssasından şunları öğrendim: Sabır ve azim, zorluklar karşısında yılmamak ve doğru yoldan sapmamak gereklidir. Ayrıca, insanlara doğruyu anlatırken, onların tepkilerinden etkilenmeden görevimizi yerine getirmemiz gerektiğini öğrendim. Bunun yanı sıra, Allah’a güvenmek ve sabırla beklemek de önemli bir ders.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


Etkinlik-3


1. Dört kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Konuyla ilgili önceden belirlenmiş ayetlerin ve soruların yer aldığı kartlardan kura ile birer tane seçiniz.
3. Seçtiğiniz kartta yer alan ayetleri okuyunuz ve altındaki soruyu kendi aranızda 10 dakika boyunca tartışınız.
4. Süre bitince karttaki ayetleri ve soruyu okuyarak ulaştığınız cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken ne gibi zorluklarla karşılaşmıştır?


Cevap : Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken büyük zorluklarla karşılaşmıştır. İnsanlar, Nuh’a inanmamış ve onun söylediklerini reddetmişlerdir. Kavmi, onun yaşını ve sosyal statüsünü küçümsemiş, ona karşı alaycı bir tutum sergilemiş ve az bir topluluk dışında ona uymamışlardır. Ayrıca, Nuh, Allah’ın mesajını uzun yıllar boyunca sabırla iletmiş, fakat çoğu zaman karşılık olarak sadece reddedilmiştir.


Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken nasıl bir yol izlemiştir?


Cevap : Hz. Nuh, kavmini tevhide davet ederken sabırla ve kararlılıkla doğruyu anlatmaya devam etmiştir. İlk olarak, onlara Allah’ın birliğinden bahsetmiş ve sadece Allah’a ibadet etmelerini istemiştir. Nuh, halkına hem geceleri hem gündüzleri, gizlice hem açıkça öğütlerde bulunmuştur. Ancak, halkı buna karşılık sürekli olarak inatçı davranmış ve Nuh’un öğütlerine kulak asmamışlardır.


Davetini reddeden kavmine karşı Hz. Nuh’un verdiği cevap onun hangi ahlaki yönünü göstermektedir?


Cevap : Hz. Nuh, kavminin davetini reddetmesine rağmen onlara karşı sabırlı ve hoşgörülü olmuştur. Onlara olan yaklaşımı, Allah’a olan teslimiyeti ve sabrı gösterir. Onlar reddettikçe, Nuh daha fazla sabır göstererek doğruyu anlatmaya devam etmiştir. Ayrıca, kavminin kötülükleri karşısında Nuh’un gösterdiği tavır, onun adaletli ve azimli bir peygamber olduğunu da gösterir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleyi kendinize uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap : Hz. Nuh kıssasından ben şu öğüdü aldım: Hz. Nuh kıssasından aldığım en önemli öğüt, sabırla doğru yolda yürümek ve karşılaştığımız zorluklar karşısında yılmamak gerektiğidir. Ayrıca, Allah’a güvenmek ve her durumda ona sığınmak, zor zamanlarda bile vazgeçmemek gerekir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 128, 129, 130, 131, 132


5. Sınıf Din Kültürü Allah’ın Elçileri: Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130, 131, 132 Cevapları” Bu sayfalar, öğrencilerin peygamberleri tanımalarına ve İslam’daki rolünü anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Allah’ın Elçileri: Peygamberler” etkinliklerinin cevapları, öğrencilerin bu kutsal elçilerin hayatını ve İslam’a katkılarını anlamalarını sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 MEB Yayınları” ders içeriği, peygamberlerin İslam’daki yerini ve mesajlarını detaylı bir şekilde anlatmaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132


Soru : Biz konuşmayı, yürümeyi, yemek yemeyi, şakalaşmayı, yardımlaşmayı ailemizden öğreniriz. İlk öğretmenimiz ailemizdir. Sonra okula başlarız. Okuma, yazma, hesap yapma gibi becerileri okulda öğretmenlerimiz sayesinde öğreniriz. Onlar olmasaydı belki de bunların birçoğunu doğru bir şekilde yapamazdık. Peygamberler de Allah’ın (cc) bizler için seçtiği öğretmenlerdir. Allah (cc) bizim için bu öğretmenleri göndermeseydi sizce ne olurdu?


Cevap : Eğer Allah (cc) peygamberleri göndermeseydi, insanlar doğru yolu bulmakta çok zorlanabilir, hatta yanlış inançlar ve kötü davranışlarla hayatlarını sürdürebilirdi. Peygamberler, Allah’ın (cc) emirlerini ve öğütlerini insanlara ileterek onları doğruya yönlendirmiştir. Onlar, hem dini hem de ahlaki değerleri öğretmiş, insanların iyi ve doğru bir yaşam sürmesini sağlamıştır. Eğer peygamberler olmasaydı, insanlar doğruyu ve yanlışı, güzel olanı ve kötü olanı ayırt etmekte zorlanır, belki de sadece kendi isteklerine göre yaşarlardı. Peygamberler, Allah’ın (cc) mesajlarını iletmek ve insanları doğruya çağırmak için gönderilmiş en büyük öğretmenlerdir ve onların rehberliği olmasaydı dünya çok daha karanlık bir yer olabilirdi.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Etkinlik-1


Soru : Peygamberlerin görevleri neler olabilir? Arkadaşlarınızla görüşlerinizi paylaşınız ve şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz. Verilen cevapları öğretmeninizin rehberliğinde sınıfça değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Peygamberlerin görevleri şunlar olabilir:

  1. Allah’ın mesajını iletmek: Peygamberler, Allah’ın (cc) gönderdiği vahyi insanlara iletmekle sorumludur.
  2. İnsanları doğru yola çağırmak: Peygamberler, insanları Allah’ın emirlerine uygun yaşamaya teşvik ederler.
  3. Ahlaki değerleri öğretmek: Peygamberler, insanlara güzel ahlakı, doğruluğu ve adaleti öğretirler.
  4. Kötü davranışlardan sakındırmak: Peygamberler, yalan söylemek, haksızlık yapmak gibi kötü davranışlardan uzak durulması gerektiğini öğretirler.
  5. Dua etmek: Peygamberler, Allah’a (cc) dua ederek insanları hem dini hem de dünyevi sıkıntılarından kurtulmaları için Allah’a yönlendirirler.
  6. İyi örnek olmak: Peygamberler, yaşantılarıyla insanlara nasıl iyi ve doğru bir şekilde yaşanması gerektiğini gösterirler.
  7. İnsanları merhamet ve yardımlaşmaya teşvik etmek: Peygamberler, yardımlaşmayı ve başkalarına karşı merhametli olmayı öğütler.
  8. Sabırlı olmak ve zor zamanlarda Allah’a güvenmek: Peygamberler, zorluklarla karşılaştıklarında sabırlı olmamız gerektiğini ve her durumda Allah’a güvenmemiz gerektiğini öğretirler.

Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili daha önce bildiklerim:


Cevap : Peygamberlerin görevlerinin başında Allah’ın mesajını insanlara iletmek geldiğini biliyordum. Ayrıca peygamberlerin, doğruyu ve güzeli öğretmek, insanları kötü alışkanlıklardan uzak tutmak ve onlara iyi örnek olmak gibi görevleri de vardır.


Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili merak ettiklerim:


Cevap : Peygamberlerin görevleri arasında insanlara sadece dini bilgiler mi verdiler, yoksa toplumsal ve ahlaki düzenle ilgili başka öğütler de sundular mı? Peygamberlerin her biri farklı görevler üstlendiler mi?


Soru : Peygamberlerin görevleriyle ilgili bu etkinlikte öğrendiklerim:


Cevap : Peygamberlerin görevlerinin sadece Allah’ın mesajını iletmekle sınırlı olmadığını, aynı zamanda insanlara doğru yolu göstermeleri, ahlaki değerleri öğretmeleri ve toplumda adaleti sağlamaya çalışmaları gerektiğini öğrendim.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki ipuçlarında yer alan eksik harfleri tamamlayarak anahtar kelimeleri bulunuz. Anahtar kelimelerden yola çıkarak peygamberlerin görevlerini ifade eden kısa cümleler yazınız.


Cevap :

  • Elçi: Peygamberler, Allah’ın mesajını insanlara iletmek için gönderilen elçilerdir.
  • Mesaj: Peygamberler, Allah’ın (cc) insanlara gönderdiği mesajları iletirler.
  • Öğüt: Peygamberler, insanlara doğru yolu ve ahlaki değerleri öğretirler.
  • Mutluluk: Peygamberler, insanları Allah’ın (cc) emirlerine uyarak mutluluğa yönlendirirler.
  • İyilik: Peygamberler, iyilik yapmayı ve insanlara yardım etmeyi öğretirler.
  • Açıklama: Peygamberler, Allah’ın emirlerini açıklayarak insanlara rehberlik ederler.
  • Örnek: Peygamberler, hayatlarıyla insanlara en güzel örnek olurlar.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : Peygamberler hangi konularda insanlara örnek olmuştur?


Cevap : Peygamberler, insanlara doğruluk, sabır, adalet, merhamet, yardımseverlik ve Allah’a güven gibi önemli konularda örnek olmuşlardır. Onlar, yaşamlarıyla nasıl iyi bir insan olunacağını, başkalarına nasıl yardım edileceğini ve her durumda Allah’a nasıl güvenileceğini göstermişlerdir.


Soru : Günlük hayatınızda uyguladığınız veya çevrenizde gözlemlediğiniz hangi davranışı peygamberlerden öğrenmiş olabilirsiniz? Bir örnek veriniz.


Cevap : Günlük hayatımda doğruyu söylemeye çalışıyorum ve çevremdeki insanlara yardım etmeye özen gösteriyorum. Bu davranışları peygamberlerin öğütlerinden öğrenmiş olabilirim, özellikle merhametli ve adil olmaları konusunda onlardan örnek alıyorum.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru : Yazdığınız cümlelerden yararlanarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız:


Cevap : Allah (cc) peygamberler göndermiştir. Çünkü peygamberler, insanlara doğru yolu göstermek, ahlaki değerleri öğretmek ve Allah’a (cc) olan bağlılıklarını pekiştirmek için en güzel örneklerdir.


Soru : Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaçta peygamberlerle ilgili ifadeler verilmiştir. En üstteki cümleden başlamak şartıyla ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ilerleyiniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128-129-130-131-132 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125 Cevapları”
Bu sayfalar, “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları” için çözümleme yollarını içerir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”, öğrencilere ünitenin sonunda genel bir değerlendirme yaparak, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125


A. Aşağıdaki soruyu grafik bilgiye göre cevaplayınız.


Cevap :

(✓) a) Kur’an-ı Kerim ibadetleri öğretir.
b) Kevser, “bolluk, bereket, neslin çoğalması, iyilik” gibi anlamlara gelir.
(✓) c) Cüz gülü adı verilen semboller, cüz başlangıcına işaret eder.
(✓) ç) Kur’an’da kıssalar insanların öğüt alması için anlatılır.
(✓) d) Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları; inanç, ibadet, ahlak, sosyal hayat ve kıssalardır.
e) Duraklar, ayetlerin bittiği yeri gösterir.
(✓) f) Kur’an-ı Kerim ayet, sure, cüz şeklinde bölümlere ayrılmıştır.
(✓) g) Kur’an-ı Kerim aile hayatına önem verir.
ğ) Bakara suresi, Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresidir.
(✓) h) Kur’an-ı Kerim’in öğütlerine uyan insanlar, güzel davranışlar sergiler.
(✓) ı) Sure, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerden oluşan bölümleridir.
(✓) i) Kur’an-ı Kerim’de İslam’ın inanç esasları anlatılır.
(✓) j) Kur’an-ı Kerim iyiyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı öğretir.
k) Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunur.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


B. Aşağıdaki kutucuklarda Kur’an-ı Kerim’le ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


2. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili kavramlar hangileridir? 


Cevap : a, ç, e, ğ


3. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi hangisidir? 


Cevap : g


4. Kur’an-ı Kerim’i başından sonuna kadar okumak anlamına gelen kavram hangisidir? 


Cevap : c


5. Bakara suresinin 255. ayetine verilen özel isim hangisidir? 


Cevap : d


6. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi hangisidir? 


Cevap : f


7. Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyen kişiye verilen isim hangisidir? 


Cevap : b


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


8. Aşağıdaki tabloda Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bazı ayetler verilmiştir. Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayacak olursak:

  1. Gerçeği açıklayan bir kitap (Yusuf 12/1): Kur’an, insanlara gerçekleri açıkça bildirir.
  2. Akıl sahiplerine hitap eder (Maide 5/100): Kur’an, akıl ve mantık sahibi olan insanlara seslenir.
  3. Şüphesiz bir kitap (Bakara 2/2): Kur’an, hiçbir şüpheye yer bırakmadan doğruyu ve gerçeği sunar.
  4. Yol gösterici (Bakara 2/2): Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için doğru yolu gösterir.
  5. İyiliği teşvik eder (Bakara 2/195): Kur’an, insanların iyilik yapmalarını ve Allah’ın sevgisini kazanmalarını ister.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : 9-10. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.


KUR’AN-I KERİM’DE NELER VAR?

Kur’an-ı Kerim, kâinatın ve bütün varlıkların yaratıcısı olan Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini vurgular. Allah’a (cc), meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imanı konu edinir. Yüce Allah’a duyulan sevgi ve bağlılığın ifadesi olarak namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri öğretir. Kur’an-ı Kerim, aile fertleri başta olmak üzere insanların birbirlerine karşı sorumluluklarını bildirir. Anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek, merhametli olmak gibi güzel davranışları öğütler. Kur’an-ı Kerim dedikodu yapmak, yalan söylemek, iftira atmak gibi kötü davranışları ise yasaklar. İnsanların öğüt ve ders alması için peygamber hayatlarını ve geçmişte yaşayan toplumlarla ilgili ibret verici olayları anlatır.


9. Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konuları sınıflandırınız. 


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konular şunlardır:

  1. İman ve İman Esasları: Allah’ın birliği, melekler, kitaplar, peygamberler, ahiret, kaza ve kader inancı.
  2. İbadetler: Namaz, oruç, zekât, hac gibi ibadetler ve bunların nasıl yapılacağı.
  3. Ahlaki Değerler ve İyi Davranışlar: Aileye ve insanlara karşı sorumluluklar, merhamet, doğruluk, sözün yerine getirilmesi, iyilik ve adalet.
  4. Kötü Davranışlar ve Yasaklar: Dedikodu, yalan söyleme, iftira atma, zulüm ve haksızlık.
  5. Peygamberlerin Hayatları ve Kıssalar: Geçmiş peygamberlerin ve toplumların ibretlik olayları.
  6. Toplumsal İlişkiler: İnsanlar arası ilişkilerde adalet, eşitlik, barış, yardımlaşma.

10. Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan hangi davranışlar beklenir? Yorumlayınız. 


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan aşağıdaki davranışlar beklenir:

  1. Allah’a ve diğer inanç esaslarına sıkı sıkıya bağlı olmak: Yüce Allah’a (cc) inanmak, ahiret günü, peygamberler ve kitaplara iman etmek.
  2. İbadetleri düzenli yerine getirmek: Namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri eksiksiz yerine getirmek.
  3. Aileye ve insanlara karşı saygılı ve sorumlu olmak: Anne babaya iyi davranmak, merhametli olmak, sözünde durmak ve sorumluluklarını yerine getirmek.
  4. İyi ahlaka sahip olmak: Doğruyu söylemek, yardımsever olmak, başkalarına zarar vermemek, dürüst ve adil olmak.
  5. Kötülüklerden sakınmak: Dedikodu yapmamak, yalan söylememek, iftira atmamaya özen göstermek.
  6. Toplumda barış ve adaleti sağlamak: İnsanlar arası ilişkilerde adaletli, dürüst ve yardımsever olmak, zulüm ve haksızlığa karşı durmak.

E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.


Soru: Selma, okul bahçesinde yere düşen bir arkadaşını görmüş ve ayağa kalkması için yardım etmiştir. Selma’nın bu davranışı aşağıdaki ayetlerden hangisiyle doğrudan ilişkilendirilebilir?


A) “Doğrusu kitabı biz indirdik, onun koruyucusu elbette biziz.” (Hicr 15/9.)
B) “… İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara 2/195.)
C) “… Bunlar, gerçeği açıklayan kitabın ayetleridir.” (Yusuf 12/1.)
D) “… Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.” (Fatır 35/24.)

Cevap: B


Soru: I. Kelimeişehadetle son bulur.
II. Hz. Muhammed’e (sav) neslinin devam etmesiyle ilgili müjdeyi anlatır.
III. Namaz sırasında Fatiha’dan sonra okunan surelerdendir.
IV. Hz. İbrahim’e ve ailesine dua içerir.

Numaralanmış cümlelerden hangileri Kevser suresiyle ilgilidir?


A) I ve II
B) I ve IV
C) II ve III
D) III ve IV

Cevap: C


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125  Cevapları


Soru: Ahmet Öğretmen, Yüce Allah’ın (cc) insanlara emrettiği, insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denildiğini ve insanın Allah’a (cc) ibadet etmek için yaratıldığını söylemiştir. Bunun üzerine Harun söz alarak bu durumu ifade eden bir ayet okumuştur.

Buna göre Harun’un okuduğu ayet aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
B) “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın…” (İsra 17/35.)
C) “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz…” (Yusuf 12/3.)
D) “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)

Cevap: D


Soru: Öğretmen, öğrencilere “Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeniyle ilgili neler öğrendiniz?” diye sormuştur. Meryem: Kur’an-ı Kerim’deki her cümleye ayet denir.
Eren: Cüz gülü, ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretlerdir.
Elif: Ayetlerden oluşan ve birbirinden besmeleyle ayrılan bölümlere sure adı verilir.
Salih: Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?


A) Elif
B) Eren
C) Meryem
D) Salih

Cevap: B


Soru: Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?


A) Fesalli venhar hüvel ebter
B) venhar hüvel ebter Fesalli
C) Fesalli hüvel ebter venhar
D) venhar Fesalli hüvel ebter

Cevap: A



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121


5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 120, 121 Cevapları” Bu sayfalar, 3. üniteye ait önemli sorularla ilgili ayrıntılı cevapları sunar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin performans görevlerini başarılı bir şekilde tamamlamalarını sağlayacak rehberlik eder.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121 MEB Yayınları”, öğrencilere ünite kapsamındaki bilgilerini uygulayarak etkinlikleri tamamlamada yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni, temel özellikleri ve ana konuları hakkında bilgi toplayınız.


Cevap : Kur’an-ı Kerim, 114 sureden oluşur ve her sure ayetlerden meydana gelir. İç düzeni, kısa ve uzun surelerin bir arada bulunmasıyla denge sağlanmıştır. Ana konuları, iman, ibadet, ahlak, kıssalar, ahiret, sosyal hayat ve ahlaki değerlerle ilgili öğretilerdir. Kur’an, Allah’ın vahyi olduğu için her bir ayeti eşsizdir ve insanları doğru yola yönlendirmeyi amaçlar. Temel özelliklerinden biri de akıl ve mantığa hitap etmesidir. Ayrıca, hadislerle uyumlu bir şekilde yaşamın her alanında rehberlik eder.


Soru : Farklı bülten örnekleri inceleyerek bir şablon belirleyiniz.


Cevap :

Bir bülten şablonu aşağıdaki öğeleri içerebilir:

  • Başlık: İlgi çekici bir başlık belirlenir.
  • Tarih ve Sayı: Bültenin yayımlandığı tarih ve sayısı belirtilir.
  • Ana Başlıklar: Her bir konu başlığı farklı bölümlere ayrılır.
  • Görseller: Konuyla ilgili resimler veya illüstrasyonlar eklenir.
  • İçerik: Kısa ve net bilgilerle okuyucuya konuyla ilgili bilgiler verilir.
  • İletişim Bilgileri: Bülteni hazırlayan kurumun ya da kişilerin iletişim bilgileri yer alır.
  • Sonuç ve Kapanış: Bültenin sonunda özet ya da teşekkür kısmı bulunabilir.

Soru : Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeni hakkında resim ve fotoğraflar bulunuz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları”

Soru : Topladığınız bilgilerden yararlanarak belirlediğiniz şablona uygun Kur’an-ı Kerim bülteni hazırlayınız.


Cevap :

Başlık:
“Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri ve İç Düzeni”

Tarih ve Sayı:
17 Kasım 2024, Sayı 1

Ana Başlıklar:

  • Kur’an’ın Yapısı:
    Kur’an-ı Kerim, 114 sure ve binlerce ayetten oluşur. Her sure, Allah’ın insanlara ilettiği vahiyleri içerir.
  • Ana Konular:
    İman, ibadet, ahlak, kıssalar, ahiret hayatı ve sosyal düzen Kur’an’ın ana konularıdır.
  • Kur’an’ın Özellikleri:
    Kur’an, mantığa hitap eden, insanları doğruya yönlendiren ve hikmetlerle dolu bir kitaptır.
  • Sayfa Düzeni:
    Sayfalarda her ayet, okunabilir şekilde hizalanır ve ayetler arasındaki mesafeler, okuma kolaylığını artıracak şekilde düzenlenir.

Görseller:

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları”

İletişim Bilgileri:
Kur’an Araştırmaları Enstitüsü
Telefon:
E-posta:

Sonuç ve Kapanış:
Kur’an-ı Kerim, bizlere her yönüyle yol gösteren bir kitaptır. Onu anlayarak okumak ve hayatımıza uygulamak, bizlere manevi huzur ve doğru yolu gösterir.


Değerlendirme Ölçütleri

Bu çalışmada ortaya koyduğunuz ürün aşağıdaki ölçütlere göre değerlendirilecektir:
. Konu hakkında bilgi toplama: Ayet, hadis, TDV İslam Ansiklopedisi, Dini Terimler Sözlüğü, Güncel Türkçe Sözlük’ten konu ile ilgili bilgiler toplanmalı.
. Çözümleme: Bilgiler başlıklarına göre çözümlenip sınıflandırılmalı.
. Görsel Materyal Kullanımı: Çalışmada resim ve fotoğraflardan yararlanılmalı.
. Sunma: Hazırlanan bültenler açık ve anlaşılır bir dille sunulmalı.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


5. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları”, Kevser Suresi’nin anlamı ve içeriğine dair etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Öğreniyorum: Kevser Suresi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin sureyi ezberlemesine ve anlamasını kolaylaştırır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Kevser Suresi etkinliklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde tamamlamaya rehberlik eder. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları”, sure hakkında detaylı bilgi edinmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120


Soru : Kevser suresi, üç ayetten oluşur ve Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresidir. Kevser suresi hakkında neler biliyorsunuz? Daha önce Kevser nehri ifadesini duydunuz mu?


Cevap :

Kevser Suresi hakkında bildiklerim: Kevser Suresi, Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi olup üç ayetten oluşur. Mekke döneminde indirilmiştir ve Allah’ın Hz. Muhammed’e (s.a.v.) verdiği büyük nimetleri anlatır. Bu surede, Peygamberimize Kevser adlı bir nimet verilmiş olduğu belirtilir. Kevser, hem cennette bir nehir hem de bolluk ve bereket anlamına gelir. Surede ayrıca Allah için namaz kılınması ve kurban kesilmesi emredilir.

Kevser nehri ifadesi hakkında: Kevser nehri, cennette yer alan ve Peygamber Efendimiz’e verilen özel bir nehir olarak bilinir. Hadislerde bu nehrin suyu, sütten daha beyaz ve baldan daha tatlı olarak tarif edilmiştir. Kevser nehri, cennet nimetlerinin ve Allah’ın lütfunun bir simgesidir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Etkinlik-6


Soru : Aşağıda karışık olarak verilen Kevser suresinin okunuşunu doğru şekilde sıralayınız ve Kevser suresini doğru telaffuzuyla sesli olarak okuyunuz.


Cevap :

(2) Fesalli lirabbike
(1) İnnâ e’taynâ kelkevser
(5) hüvel ebter
(3) venḥar
(4) İnne şânieke


Soru : Kevser suresinin anlamını okuyunuz ve çıkardığınız mesajları örnek cümleden yararlanarak boş bırakılan yere yazınız


Cevap :

Kevser Suresi anlamı: “Şüphesiz biz sana Kevser’i verdik. Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve kurban kes. Asıl soyu kesik olan, sana kin besleyendir.”

Çıkardığım mesajlar:

  • Allah, Peygamberimize (s.a.v.) büyük bir nimet olan Kevser’i vermiştir.
  • Allah’a şükretmek için ibadet etmek ve kurban kesmek önemlidir.
  • İman etmeyenlerin ve kötülük düşünenlerin zarara uğrayacağı belirtilmiştir.
  • İhlas ve samimiyetle Allah’a yönelmek gerekir.

Soru : Kevser suresinin vermek istediği mesajlara uygun davranışlarda bulunmak için neler yapabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek için namazlarımı düzenli kılabilirim.
  • Bayramlarda kurban keserek veya yardımlarda bulunarak ihtiyaç sahiplerini sevindirebilirim.
  • İnsanlara karşı merhametli ve iyiliksever davranarak Peygamberimizin ahlakını örnek alabilirim.
  • Hayatım boyunca sabır ve şükürle Allah’a bağlı kalmaya çalışabilirim.
  • İnsanlara kin beslemekten kaçınıp barış içinde bir yaşam sürmeye özen gösterebilirim.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Değerlendirme


Soru : Size göre Kevser suresinin anlamını bilerek okumakla anlamını bilmeden okumak
arasındaki fark nedir? Düşüncelerinizi açıklayın.


Cevap : Kevser Suresi’nin anlamını bilerek okumak, ayetlerin içerdiği mesajları anlamamızı ve hayatımıza uygulamamızı sağlar. Anlamını bilerek okuduğumuzda, Allah’ın bize olan lütuf ve ihsanını daha iyi kavrayabilir, şükretmenin önemini fark edebiliriz. Bu şekilde, ibadetlerimizi daha bilinçli ve samimi bir şekilde yerine getirebiliriz.

Anlamını bilmeden okumak ise sadece tilavet sevabı kazandırır, ancak ayetlerin içerdiği mesajlardan yeterince faydalanamayız. Kur’an’ı anlamıyla birlikte okumak, hem manevi bir bağ kurmamıza hem de günlük yaşamımızda rehber edinmemize yardımcı olur.

Örneğin, Kevser Suresi’nin anlamını bilerek okuduğumda, Allah’a şükretmek için namaz kılmam ve kurban kesmem gerektiğini anlarım. Bu da beni, Allah’a olan kulluğumu daha iyi bir şekilde yerine getirmeye teşvik eder.


Etkinlik-7


Soru : Aşağıdaki Kevser suresiyle ilgili sorulardan yararlanarak aile büyüklerinizden biriyle röportaj yapınız ve cevapları aşağıdaki tabloya not alınız.


1. Kevser suresini hangi durumlarda okursunuz?


Cevap : Kevser suresini genellikle namazlarda, sevinçli anlarda Allah’a şükretmek için veya huzur bulmak istediğimde okurum.


2. Kevser suresini okuduğunuzda ne hissedersiniz?


Cevap : Kevser suresini okuduğumda Allah’ın bana verdiği nimetleri hatırlar ve huzur bulurum. İçimde bir şükür duygusu oluşur.


Soru : Yaptığınız röportajı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Röportaj: Kevser Suresi

Soru 1: Kevser suresini hangi durumlarda okursunuz?
Cevap: Kevser suresini genellikle namazlarımda okurum. Ayrıca, Allah’a şükretmek için önemli bir kararı verdiğimde ya da hayatımda bir dönüm noktasına geldiğimde bu sureyi okumayı tercih ederim. Bir de sabahları güne başlarken huzur bulmak için okurum.


Soru 2: Kevser suresini okuduğunuzda ne hissedersiniz?
Cevap: Kevser suresini okuduğumda içimi bir huzur kaplar, Allah’a şükretme duygusu daha da güçlenir. Aynı zamanda hayatımda Allah’ın verdiği tüm nimetleri daha fazla takdir etmeye başlarım.


Soru 3: Kevser suresinin size göre en önemli mesajı nedir?
Cevap: Kevser suresinin en önemli mesajı, Allah’ın verdiği nimetlere şükretmek, Allah’a yakın olmak ve ibadetlerimize samimiyetle devam etmek gerektiğidir. Ayrıca bu surede Allah’ın sevgisini kazandıkça, nimetlerin de çoğaldığını hissediyoruz.


Soru 4: Kevser suresi günlük hayatınızda size nasıl bir yön verir?
Cevap: Kevser suresi, günlük hayatımda bana sabrı, şükretmeyi ve Allah’a güvenmeyi hatırlatır. Her durumda Allah’a sığınarak, O’ndan gelen nimetlere şükrederim. Bu sureyi okuduğumda, Allah’a olan güvenim artar ve daha iyi bir insan olmaya yönelik adımlar atarım.


Soru 5: Kevser suresini okumanın Allah’la (cc) bağınızı nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz?
Cevap: Kevser suresi, Allah’a olan bağımı kuvvetlendiriyor. Okurken Allah’ın büyüklüğünü daha fazla hissediyor ve ona karşı olan sevgi ve bağlılığım artıyor. Bu sureyi her okuduğumda, Allah ile olan ilişkim daha derinleşiyor.


Soru : Kevser suresini günlük hayatınızda hangi durumlarda okuyabilirsiniz? Örnekler veriniz.


Cevap :

  • Allah’a şükretmek için güzel bir haber aldığımda.
  • Bir işe başlarken başarı dilemek amacıyla.
  • Zihinsel veya ruhsal bir huzur arayışında olduğumda.
  • Namazlarda surelerin bir parçası olarak.

Soru : Kevser suresini okumanın Allah’la (cc) bağınızı nasıl etkilediğini iki cümle ile özetleyiniz.


Cevap : Kevser suresi, Allah’ın verdiği nimetleri hatırlatıp şükretmemi sağlar ve O’na olan sevgimi artırır. Bu sureyi okuduğumda Allah’a yakın olduğumu ve manevi bir huzur içinde bulunduğumu hissederim.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Kontrol Noktası


Soru : Size göre Kevser suresinin anlamını bilerek okumakla anlamını bilmeden okumak
arasındaki fark nedir? Düşüncelerinizi açıklayın.


Kevser ne demektir?

Cevap : Kevser, cennetteki bir nehir ve Allah’ın Peygamber Efendimiz’e (s.a.v.) verdiği büyük bir nimet anlamına gelir. Aynı zamanda bolluk ve bereketi ifade eder.


Kevser  suresinde nelerden bahsedilmektedir?

Cevap : Kevser Suresi, Allah’ın Peygamber Efendimiz’e verdiği Kevser nimetinden, Allah’a şükretmek için namaz kılmak ve kurban kesmekten bahseder. Ayrıca, düşmanlarının kaybedeceği belirtilir.


Kevser  suresini okuduğunuzda neler hissediyorsunuz?

Cevap : Kevser Suresini okuduğumda huzur bulur, Allah’a şükretme duygusuyla içim dolarak manevi bir rahatlık hissederim.



 

Our Score
error: Content is protected !!