5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115-116 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları”, Kur’an-ı Kerim’in ana konularına dair açıklamalar ve çözüm önerileri içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları”, etkinliklerdeki soruları anlaşılır bir şekilde yanıtlamanızı sağlar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu ünite için MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmış rehberdir. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115 MEB Yayınları”, öğrencilere Kur’an’ın ana temaları hakkında bilgi edinme fırsatı sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115


Soru : Kur’an-ı Kerim’de Yüce Allah’a, kendimize, ailemize, bütün insanlara, diğer canlılara ve çevreye karşı görevlerimizle ilgili ayetler yer alır. Siz Kur’an-ı Kerim’de bahsedilen konular hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’a, kendimize, ailemize, insanlara, diğer canlılara ve çevreye karşı görevlerimizi açık bir şekilde belirtir. Bildiklerim şunlardır:

  1. Allah’a karşı görevlerimiz:
    • Allah’a iman etmek, O’na hiçbir şeyi ortak koşmamak.
    • Namaz kılmak, oruç tutmak, zekat vermek ve hac ibadetlerini yerine getirmek.
    • Allah’ın emir ve yasaklarına uymak.
  2. Kendimize karşı görevlerimiz:
    • Bedeni ve ruhu korumak, sağlıklı bir yaşam sürmek.
    • Bilgi edinmek, ilim öğrenmek ve ahlaki bir birey olmak.
    • Kötü alışkanlıklardan ve günahlardan uzak durmak.
  3. Ailemize karşı görevlerimiz:
    • Anne babaya saygı ve itaat etmek, onlara iyi davranmak.
    • Aile bireyleriyle sevgi ve dayanışma içinde olmak.
    • Çocukları güzel ahlakla yetiştirmek.
  4. Bütün insanlara karşı görevlerimiz:
    • Doğru ve dürüst olmak, insanlara adaletle davranmak.
    • Yardıma muhtaç olanlara yardım etmek, paylaşmayı bilmek.
    • Kimseyi incitmemek, dedikodu ve kötü zandan kaçınmak.
  5. Diğer canlılara ve çevreye karşı görevlerimiz:
    • Hayvanlara merhametle davranmak, onlara zarar vermemek.
    • Doğayı korumak, israf ve çevre kirliliğinden kaçınmak.
    • Yeryüzünü imar etmek ve nimetlere şükretmek.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Etkinlik-4


Soru : Aşağıdaki “Benim Güzel Kitabım” başlıklı metni okuyunuz.


Cevap :

BENİM GÜZEL KİTABIM

Kur’an-ı Kerim insanları iyiye ve güzele yönlendirir. Okudukça huzur ve mutluluk verir. Kur’an’ın içeriğinde inanç, ibadet ve ahlak konularında ayetlerin olduğunu görürüz. Ayrıca dünya hayatıyla ilgili nasihat ve tavsiyeler yer alır. İman edenler için Yüce Allah’ın verdiği müjdeler, önceki peygamberlerin hayatlarıyla ilgili olaylar vardır. Nuh Peygamber’in bir gemi yapıp kendisine inananları yanına alarak tufandan kurtuluşu bu olaylardan biridir. Yine İbrahim Peygamber’in ateşe atılıp orada yanmaması, Yunus Peygamber’in balığın karnından kurtarılışı bu olaylara gösterilebilecek örneklerdendir.

Kur’an’da, gökyüzü ve yeryüzünün yaratılışı ile ilgili düşündürücü ve ders veren ayetler dikkatimizi çeker. “Güneşi aydınlatıcı, ayı ise aydınlık yapan, yılların sayısını ve hesaplamayı bilesiniz diye ona menziller belirleyen O’dur…” (Yunus 10/5.) ayeti bu konuda örnek gösterilebilir. Bununla beraber iyi ve güzel işler yapmamız, anne babamıza iyi davranmamız, her zaman doğru sözlü olmamız gerektiğine dair önemli tavsiyeler de vardır.

Nasıl dua edeceğimizi gösteren peygamber duaları da Kur’an’da vardır. Mesela Hz. Süleyman’ın şu duasını örnek verebiliriz: “… Ey Rabbim! Gerek bana gerekse anne babama verdiğin nimete şükretmeye ve hoşnut olacağın iyi işler yapmaya beni muvaffak kıl. Rahmetinle beni iyi kullarının arasına kat!” (Neml 27/19.)


Soru : Metinde hangi mesajların verildiğini sınıf arkadaşlarınızla belirleyiniz.


Cevap :

  • Kur’an-ı Kerim insanları iyiye, güzele ve doğruya yönlendirir.
  • Kur’an, inanç, ibadet, ahlak konularında rehberlik eder.
  • Kur’an’da geçmiş peygamberlerin kıssalarından ibret dolu olaylar anlatılır.
  • Doğanın ve evrenin yaratılışı, insanlara ders veren ayetlerle açıklanır.
  • Anne babaya iyi davranmak, doğruluk ve iyilik yapmak tavsiye edilir.
  • Kur’an, dua etme adabını öğretir ve peygamber dualarına yer verir.

Soru : Metinde verilen mesajlardan hareketle Kur’an-ı Kerim’de ele alınan konuları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • İnanç konuları: Allah’a iman, peygamberlere iman, ahiret inancı.
  • İbadet konuları: Namaz, oruç, dua gibi ibadetler.
  • Ahlak konuları: Doğruluk, dürüstlük, anne babaya saygı ve iyilik gibi güzel ahlak özellikleri.
  • Peygamber kıssaları: Nuh, İbrahim ve Yunus peygamberlerin hayatlarından örnekler.
  • Evrenin yaratılışı: Güneş, ay ve yeryüzünün yaratılışına dair ayetler.
  • Dua ve şükür: Peygamberlerin ettiği dualar ve insanın Allah’a şükretmesi.

Değerlendirme


Soru : Bu etkinlikten önce Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı konularla ilgili ne biliyordum?


Cevap : Kur’an-ı Kerim’in inanç, ibadet ve ahlak konularını ele aldığını biliyordum. Ayrıca peygamberlerin hayatlarına dair olayların anlatıldığını duymuştum.


Soru : Bu etkinlikle Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı konularla ilgili neler öğrendim?


Cevap : Kur’an-ı Kerim’in sadece inanç ve ibadeti değil, sosyal hayat, ahlak, evrenin yaratılışı ve dua gibi konuları da kapsadığını öğrendim. Geçmiş peygamberlerin kıssalarının insanlara ibret ve dersler içerdiğini fark ettim.


Soru : Bu etkinlikten sonra Kur’an-ı Kerim’in ele aldığı konularla ilgili başka neleri araştırmak isterim?


Cevap :

  • Peygamber kıssalarının detaylarını ve verdiği mesajları.
  • Kur’an-ı Kerim’de çevre ve doğa ile ilgili ayetleri.
  • Kur’an’da dua etmenin önemi ve farklı duaların anlamlarını.
  • Sosyal hayata yönelik ahlak kurallarının daha geniş açıklamalarını.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Etkinlik-5


Soru : Aşağıdaki ayetleri okuyunuz. Bu ayetleri Kur’an-ı Kerim’in ana konularına göre ilgili sütunlara ayet numaralarını yazarak sınıflandırınız.


Cevap :

. “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra 17/35.)

. “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)

. “Artık siz Allah’a, peygamberine ve indirdiğimiz nûra (Kur’an’a) iman edin. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Teğabün 64/8.)

. “… Öyleyse içinizden kim bu aya (ramazana) ulaşırsa onu oruçla geçirsin…” (Bakara 2/185.)

. “… Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin…” (Nisa 4/36.)

. “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz. Halbuki daha önce sen
bunlardan habersiz idin.” (Yusuf 12/3.)

. “Sabır ve namaz ile Allah’tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah’a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.” (Bakara 2/45.)


Soru : Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları


Cevap :

  • “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra 17/35.)
    Konu: Ahlak
    Ayet, dürüstlüğü ve ticarette adaleti vurgular.
  • “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
    Konu: Ahlak
    İnsanlar arasında dedikodu yapmamak ve kötü zanda bulunmamak ahlaki bir öğüttür.
  • “Artık siz Allah’a, peygamberine ve indirdiğimiz nûra (Kur’an’a) iman edin. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Teğabün 64/8.)
    Konu: İnanç
    Ayet, Allah’a, peygamberine ve Kur’an’a iman etmeyi emreder.
  • “… Öyleyse içinizden kim bu aya (ramazana) ulaşırsa onu oruçla geçirsin…” (Bakara 2/185.)
    Konu: İbadet
    Ayet, oruç ibadetine vurgu yapar.
  • “… Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin…” (Nisa 4/36.)
    Konu: Sosyal Hayat
    Ayet, toplumsal ilişkilerde iyilik ve yardımlaşmayı teşvik eder.
  • “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz. Halbuki daha önce sen bunlardan habersiz idin.” (Yusuf 12/3.)
    Konu: Kıssa
    Ayet, geçmiş peygamberlerin hayatından ibret dolu kıssaların anlatıldığını belirtir.
  • “Sabır ve namaz ile Allah’tan yardım isteyin. Şüphesiz o (sabır ve namaz), Allah’a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen bir görevdir.” (Bakara 2/45.)
    Konu: İbadet
    Ayet, sabır ve namazın Allah’a yaklaşmada önemli bir araç olduğunu ifade eder.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemayı inceleyiniz ve verilen boşluklara üçer tane doğru ifade yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114-115 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki ayetlerin Kur’an’ın ana konularından hangisiyle ilgili olduğunu yazınız.


Cevap :

  • “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)
    Konu: İnanç ve ibadet
    Bu ayet, insanın yaratılış amacı olan Allah’a ibadet etmeyi vurgular.
  • “Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının ve doğru söz söyleyin.” (Ahzab 33/70.)
    Konu: Ahlak ve davranışlar
    Ayet, dürüstlüğün ve doğru söz söylemenin önemini belirtir.
  • “İnsana da, anne babasına iyi davranmasını emrettik…” (Lokman 31/14.)
    Konu: Aile ve toplumsal ilişkiler
    Bu ayet, anne babaya iyilik yapmanın önemini ve toplumsal değerlere vurgu yapar.
  • “Andolsun onların (geçmiş peygamberler ve ümmetlerinin) kıssalarında akıl sahipleri için pek çok ibretler vardır…” (Yusuf 12/111.)
    Konu: Peygamber kıssaları ve öğütler
    Ayet, geçmiş peygamberlerin kıssalarının hikmet dolu olduğunu ve insanlara ders verdiğini ifade eder.
  • “Muhakkak ki Allah iman edip salih ameller işleyenleri içinden ırmaklar akan cennetlere koyacaktır…” (Hac 22/14.)
    Konu: Ahiret hayatı
    Bu ayet, Allah’a iman eden ve güzel işler yapanların ahirette ödüllendirileceğini belirtir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemayı inceleyiniz ve verilen boşluklara üçer tane doğru ifade yazınız.


Cevap :

1. Kur’an-ı Kerim’de anlatılan geçmiş peygamberler ve kavimlerle ilgili ibret verici olaylar. (kıssa)
2. Ayetlerden oluşan bölümlere verilen ad. (sure)
3. İçlerinde ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretler. (durak)
4. Allah’ ın (cc) insanlara emrettiği ve insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlar. (ibadet)
5. Allah’ın (cc) peygamberleri aracılığıyla bildirdiği esasları tereddütsüz kabul etmek. (inanç)



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106, 107


5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 Cevapları”, Kur’an-ı Kerim’in özellikleri üzerine detaylı açıklamalar ve örnekler içerir. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, etkinliklerdeki soruları çözmek için yol gösterici bilgiler sunar.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru ve anlaşılır şekilde konuyu öğrenmeyi sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları”, bu sayfalardaki bilgilerle öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107


Soru : Aşağıya Kur’an-ı Kerim kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeleri / kavramları bir dakika içinde yazınız.


Cevap : Madde Madde Kur’an-ı Kerim kavramıyla ilgili zihninizde çağrışım yapan kelimeler:

  1. Vahiy
  2. Allah
  3. İslam
  4. Ayet
  5. Sure
  6. İbadet
  7. Hidayet
  8. İman

Soru : Verdiğiniz cevaplarla Kur’an-ı Kerim kavramının birlikte kullanıldığı birer cümle yazınız.


Cevap :

  1. Vahiy: Kur’an-ı Kerim, Allah tarafından peygamberlere vahyedilen ilahi kelamdır.
  2. Allah: Kur’an-ı Kerim, Allah’ın sözü olup, O’nun iradesini insanlara bildirir.
  3. İslam: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin temel kitabıdır ve Müslümanlar için rehberdir.
  4. Ayet: Kur’an-ı Kerim’deki her ayet, Müslümanlar için bir öğüt ve kılavuzdur.
  5. Sure: Kur’an-ı Kerim, 114 sureden oluşan bir kitaptır ve her biri farklı mesajlar içerir.
  6. İbadet: Namazda okunan ayetler, Kur’an-ı Kerim’in ibadetlerde nasıl bir yer tuttuğunu gösterir.
  7. Hidayet: Kur’an-ı Kerim, insanlara doğru yolu gösteren bir hidayet kaynağıdır.
  8. İman: Kur’an-ı Kerim’e iman etmek, Müslümanların inançlarının temelidir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru : İsra suresi 9. ve Nahl suresi 89. ayetlerinin mealini araştırınız.


Cevap :

İsra Suresi 9. ayet meali: “Şüphesiz bu Kur’an, insanları en doğru yola iletir ve iyi işler yapan müminlere, kendileri için büyük bir mükafat olduğunu müjdeler.”

Nahl Suresi 89. ayet meali: “(Ey Muhammed!) O gün, her ümmetin içinden kendi aleyhlerine bir şahit göndereceğiz ve seni de bunların üzerine şahit getireceğiz. Biz sana, her şeyi açıklayan, Müslümanlar için bir hidayet rehberi, bir rahmet ve müjde olan bu Kitab’ı indirdik.”

İsra Suresi 9. ayet ve Nahl Suresi 89. ayet hakkında topladığım bilgiler şu şekildedir:

  • İsra Suresi 9. Ayet: Bu ayet, Kur’an-ı Kerim’in doğru yolu gösteren bir rehber olduğunu ifade etmektedir. Aynı zamanda müminlere, doğru işler yapanlara büyük bir mükafatın müjdelendiği vurgulanmaktadır.
  • Nahl Suresi 89. Ayet: Bu ayette, her ümmetin içinden o toplumun aleyhine bir şahit gönderileceği belirtiliyor ve Hz. Muhammed (sav)’in tüm insanlık için şahit olarak getirileceği ifade ediliyor. Ayrıca, Kur’an-ı Kerim’in her şeyi açıklayan bir rehber, rahmet ve müjde olduğu açıklanmaktadır.

Yararlandığım kaynaklar:

  • Kur’an-ı Kerim Meali
  • Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yayınları

Soru : İsra suresi 9. ayet ve Nahl suresi 89. ayet ile ilgili topladığınız bilgileri ve yararlandığınız kaynakları sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Yararlandığım kaynakların güvenilirliğini değerlendirdiğimde, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yayınları ve Kur’an-ı Kerim meali gibi güvenilir ve yaygın olarak kabul edilen kaynaklar kullandım. Bu kaynaklar, İslam dünyasında geniş bir kabul görmekte olup, bilgilerin doğruluğunu teyit etmek açısından güvenilirdir. Ancak, her zaman doğruluğu öğretmenimle de değerlendirmek ve farklı kaynaklardan faydalanmak daha sağlıklı olacaktır.


Soru : Yararlandığınız kaynakların güvenilirliğini ve ulaştığınız bilgilerin doğruluğunu öğretmeninizle değerlendiriniz.


Cevap : Yararlandığım kaynakların güvenilirliği ve ulaştığım bilgilerin doğruluğunu öğretmenime danışarak daha ayrıntılı şekilde değerlendireceğim. Öğretmenim, hem kullandığım kaynakların hem de ulaştığım bilgilerin doğruluğunu daha iyi bir şekilde kontrol edebilir.


Soru : Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bir afiş hazırlayınız. Hazırladığınız afişin dikkat çekici olmasına özen gösteriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki öz değerlendirme formu kendinizi değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmanızı en doğru yansıtan seçeneği X ile işaretleyiniz


Cevap :

İstenen ayetlerle ilgili bilgi topladım. = (Evet)
İstenen ayetlerle ilgili bilgileri edindiğim kaynağı belirttim. = (Evet)
Kullandığım kaynağın güvenilirliğini öğretmenimle değerlendirdim. = (Evet)
İstenen ayetlerden yararlanarak Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bilgi topladım. = (Evet)
Topladığım bilgilerin doğruluğunu değerlendirdim.  = (Evet)
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri hakkında ilgi çekici bir afiş hazırladım. = (Evet)


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Aşağıdaki ayetleri okuyunuz.


Cevap :

. “Şüphesiz ‘Rabbimiz Allah’tır.’ deyip de sonra dosdoğru olanlar var ya, onların üzerine akın akın melekler iner ve derler ki: ‘Korkmayın, üzülmeyin, size (dünyada iken) vadedilmekte olan cennetle sevinin!’” (Fussilet 41/30.)

. “Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yumuşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi. Artık sen onları affet. Onlar için Allah’tan bağışlama dile…” (Al-i İmran 3/159.)


2. Bu ayetlerden hareketle aşağıdaki örnek olaylar karşısında bir Müslümanın nasıl davranması gerektiğini ilgili boşluklara yazınız. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bir arkadaşınız hastalandığında: Arkadaşınız hastalandığında, ona moral vererek, Allah’a dua edebilir ve geçmiş olsun dileklerinizi iletebilirsiniz. Ayrıca onun için şefkatle yardımcı olmak, İslam’ın öğrettiği merhamet ve sevgiyi yansıtan bir davranış olacaktır.

Kardeşiniz ödevini yaparken zorlandığında: Kardeşinize yardımcı olabilir ve sabırlı bir şekilde ona rehberlik edebilirsiniz. Onu teşvik etmek, İslam’ın hoşgörü ve yardımlaşma anlayışına uygun olacaktır.

Sınavdan iyi not almak istediğinizde: Başarı için dürüstçe çalışmalı ve Allah’a güvenmelisiniz. Ayrıca sınavdan aldığınız sonucun, Allah’ın takdiri olduğunu unutmamalı ve her durumda sabırlı ve güvenli bir şekilde davranmalısınız.

Kantinde sıra beklerken: Sabırlı ve saygılı olmalı, kimseyi rahatsız etmeden sıramızı beklemeliyiz. İslam, toplumda düzeni ve hoşgörüyü önemser.

Anneniz elindeki yüklerle yokuş çıkarken: Annenize yardımcı olmak, yükünü hafifletmek ve ona şefkatle yaklaşmak İslam’ın öğrettiklerine uygun bir davranış olacaktır.

Alışverişte satıcı para üstünü fazla verdiğinde: Fazla verilen para üstünü geri iade etmek, dürüstlük ve adaletin göstergesidir. İslam dini, doğruluğa ve dürüstlüğe çok büyük önem verir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru : Bu etkinlikte paylaşılan örneklerden hareketle aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.


Cevap :

İslam dini dürüstlük ve merhamete önem verir. Çünkü: Dürüstlük ve merhamet, insanların birbirlerine güven duymasını ve yardımlaşmasını sağlar. Bu özellikler, toplumda huzur ve barış oluşturur. İslam, insanların kalbinde kötülüklerden uzaklaşarak birbirlerine karşı sevgi ve saygı duymalarını ister.


Soru : Aşağıdaki ifadeleri kullanarak Kur’an-ı Kerim’in özellikleri hakkında kısa bir metin yazınız. Yazdığınız metin, aşağıda verilen ölçütlere göre değerlendirilecektir.

iyiye, doğruya ve güzele yönlendirmek
kötülüklerden sakındırmak
insanları düşünmeye açıklayıcı yöneltmek olmak
yol göstermek


Cevap : Kur’an-ı Kerim, insanları iyiliğe, doğruya ve güzele yönlendiren bir kitaptır. Kötülüklerden sakındırarak, insanları doğru yolu bulmaya ve Allah’a yönelmeye davet eder. Kur’an, aynı zamanda insanların düşünmelerine ve doğru kararlar vermelerine yardımcı olacak açık mesajlar verir. Yol gösterici bir rehber olarak, insanlara hem dünyevi hem de uhrevi hayatta mutluluğu sağlayacak öğretileri sunar.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


5. Sınıf Din Kültürü  Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101 Cevapları”, öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’in bölümlerini ve düzenini anlamalarını kolaylaştırır. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni Metni Etkinlik Cevapları”, etkinliklerde öğrencilerin bilgilerini test etmelerine olanak tanır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğretici ve rehber niteliğinde cevaplarla konunun derinlemesine öğrenilmesini sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 MEB Yayınları”, konuyu tam anlamıyla kavrayabilmek için kapsamlı bir çözüm kaynağıdır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101


Soru : Daha önce Kur’an-ı Kerim’in sayfası gördünüz mü? Burada neler dikkatinizi çekti?


Cevap : Daha önce Kur’an-ı Kerim’in sayfası gördüm. Kur’an sayfasında dikkatimi çeken şeyler, her sayfada yer alan düzgün ve düzenli yazı, hatların estetik bir şekilde yerleştirilmiş olması ve ayetlerin başında bazen özel işaretlerin bulunmasıydı. Ayrıca, ayetlerin altlarında bazen dua veya açıklamalar yer alması da dikkatinizi çeker. Kur’an’ın yazım biçimi, İslam kültürünün derinliğini ve saygısını yansıtan bir özellik taşıyor.


Soru : Görsel 3.1’i inceleyerek Kur’an’ın sayfa düzeniyle ilgili gördüklerinizi not ediniz


Cevap : Görsel 3.1’i incelediğimde, Kur’an-ı Kerim sayfasının düzeninde dikkatimi çeken bazı özellikler şunlar oldu:

  • Büyük ve okunaklı harfler: Her harf ve kelime dikkatlice yazılmış ve belirgin bir şekilde yerleştirilmiş.
  • Ayetlerin Arası: Ayetler arasında belirgin boşluklar bulunuyor, bu da metni okurken anlamın daha iyi anlaşılmasını sağlıyor.
  • Süslemeler: Sayfa kenarlarında ve bazen ayetlerin başlarında bulunan süslemeler, hem estetik hem de Kur’an’ın kutsiyetini yansıtan bir öğedir.
  • Rakamlar: Sayfa numaraları ve ayet numaraları belirgin bir şekilde yerleştirilmiş, bu da okuyucunun yönlendirilmesine yardımcı olur.

Soru : Kur’an-ı Kerim’in sayfalarına dair neleri merak ettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’in sayfalarına dair merak ettiğim bazı şeyler şunlardır:

  • Kur’an’ın farklı el yazmalarındaki süsleme ve yazı stili nasıl değişiyor?
  • Sayfalar arasındaki hizalama ve yazı düzeni hangi kurallara göre yapılmış?
  • Neden bazı ayetlerin başında özel işaretler ve işlevsel semboller bulunuyor?
  • Kur’an’daki yazı stilinin tarihi gelişimi nasıl olmuş ve ne gibi anlamlar taşımaktadır?

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soru : Bir sonraki sayfada Kur’an-ı Kerim ile ilgili temel kavramlar ve bilgilerin birbiriyle ilişkisini gösteren bir kavram haritası verilmiştir. Kavram haritasını doğru ifadelerle
tamamlayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100-101 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Boşluklara oklarla gösterilen kavramın adını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Ayet, sure ve cüz arasındaki ilişkiyi açıklayınız.


Cevap : Maddeler Halinde Ayet, sure ve cüz, Kur’an-ı Kerim’i anlamada ve okumada kullanılan temel birimlerden üçüdür ve birbirleriyle ilişkilidir:

  • Ayet: Kur’an’ın en küçük birimi olan ayet, Allah’ın vahyini içeren bir cümle ya da bir grup cümleden oluşur. Her ayet, bir anlam taşır ve bazen tek başına bir hüküm veya mesaj içerir.
  • Sure: Ayetlerin bir araya gelerek oluşturduğu bölümlere sure denir. Kur’an’da toplamda 114 sure bulunmaktadır. Her sure, belirli bir konuyu işler ve içinde farklı sayıda ayet bulunur.
  • Cüz: Kur’an’ın tamamı 30 cüz’e ayrılmıştır. Bu, Kur’an’ın okunmasını kolaylaştırmak amacıyla yapılmıştır ve her cüz, bir veya birden fazla sureyi içerebilir. Her cüz’ün içinde birçok ayet bulunmaktadır.

Özetle, ayetler bir araya gelerek sureyi, sureler de toplamda 30 cüz oluşturur.


Soru : Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

1. Kur’an-ı Kerim’deki her bir cümleye ayet denir.
2. Kur’an-ı Kerim’de ayetlerden oluşan bölümlere sure denir.
3. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi Bakara suresidir.
4. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi Kevser suresidir.
5. Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.
6. Kur’an-ı Kerim insanları doğru yola iletmek için gönderilen bir hidayet rehberidir. 



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92


5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 88, 89, 90, 91, 92 Cevapları”, öğrencilerin ünite kapsamında öğrendiklerini pekiştirmelerine olanak sağlar. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları”, öğrencilerin bilgi seviyelerini ölçmelerine ve eksiklerini görmelerine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, tüm etkinliklerin doğru yanıtlarını içeren bir rehber sunar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 MEB Yayınları”, ünite sonu değerlendirme etkinliklerini başarıyla tamamlamak için ideal bir kaynaktır.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92


Soru : Aşağıdaki soruları bilgi görseline göre cevaplayınız. Daha fazlası için…


1. Bu bilgi görseline göre aşağıdaki ifadelerden hangilerine ulaşılabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

(✔) a. Namazın farzları iki başlık altında ele alınır.
b. Namaza hazırlık şartlarından bazıları yerine getirilmeden de namaz kılınabilir.
(✔) c. Namazın kılınış şartlarının tamamı yerine getirilmelidir.
ç. Namaza “Sübhanallah” denilerek başlanır.
d. Rükû sırasında eller ve alın yere koyulur.
(✔) e. Kılınacak namazın vakti girmiş olmalıdır.
f. Namaz kılarken kıbleye yani Mescid-i Aksa’ya doğru dönmek gerekir.
(✔) g. Namaz kılınan yerin ve kılan kişinin kıyafetinin temiz olması şarttır.
(✔) ğ. Namazda Kur’an okumak farzdır.
(✔) h. Namazda ayakta durmak kıyam kavramıyla ifade edilir.
ı. Abdest alma imkânı olmayanlar, abdestsiz olarak da namaz kılabilirler.
(✔) i. Namazın sonunda Tahiyyat duasını okuyacak kadar oturmak farzdır.
j. Setriavret, kılınacak namaza niyet etmektir.
(✔) k. Namazın hazırlık ve kılınış şartları eksiksiz yerine getirilmelidir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


2. Bu bilgi görselinden hareketle namazla temizlik arasındaki ilişkiyi kısaca açıklayınız.


Cevap : Namaz ile temizlik arasında güçlü bir ilişki vardır. Namaz kılmadan önce alınan abdest ve gerekli durumlarda yapılan gusül, kişinin fiziksel temizliğini sağlar. Ayrıca, namazın ruhsal temizliğe katkısı büyüktür; kişi namaz sayesinde günahlarından arınır ve manevi bir huzur bulur. Bu nedenle, temizlik hem beden hem de ruh için namazın ayrılmaz bir parçasıdır.


B. Aşağıdaki kutucuklarda namazla ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


Soru: Namazın farzlarıyla ilgili ifadeler hangileridir?

Cevap : a, b, ç, e, h,i

Soru: Farz namazlar hangileridir?

Cevap : g, ğ, ı

Soru: Nafile namazlar hangileridir?

Cevap : c, f

Soru: Namaz isimleri hangileridir?

Cevap : c, d, f, g, ğ, ı

Soru: Namazın hazırlık şartları hangileridir?

Cevap : ç, i

Soru: Namazın kılınış şartları hangileridir?

Cevap : a, b, e, h


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.


9-12. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.

Namaz, ilk insandan itibaren emredilen bir ibadettir. Çünkü namaz, kulluğun özü ve esasıdır. Namazsız kulluk mümkün değildir. Namaz; Allah’ı (cc) anma, O’nu yüceltme, kıraat, dua, tekbir, tesbih, şükür ve saygı başta olmak üzere pek çok ibadeti içinde barındırır. Namaz; dinin direği, müminin miracı, imanın göstergesidir. Namaz, ilk emredilen ve ahirette de sorgusu ilk önce yapılacak olan ibadettir. Namaz; insanı kötülüklerden ve haramlardan alıkoyar, kişinin hayatına çekidüzen vermesini sağlar. Özellikle cemaatle kılınan namazlar, sosyal kaynaşma ve dayanışmayı kuvvetlendirir, birlik ve beraberliği pekiştirir. Namaz, maddi ve manevi arınmaya vesile olur. Kur’an’da namaz kılınması emredilmiş, Hz. Peygamber de bu emri uygulayarak Müslümanlara örnek olmuştur.


9. Bu parçaya uygun olacağını düşündüğünüz bir başlık yazınız. 


Cevap : Namaz: İmanın Göstergesi ve Kulluğun Özeti


10. Namazın bir müminin hayatındaki yeri ne olmalıdır? Kendi cümlelerinizle açıklayınız.  


Cevap : Namaz, bir müminin hayatında vazgeçilmez bir ibadet olmalıdır. Mümin, namaz sayesinde Allah’a yakınlaşır, O’nu hatırlar ve kulluğunu ifade eder. Namaz, hayatın merkezinde yer almalı ve günlük yaşam, bu ibadet etrafında planlanmalıdır. Düzenli olarak kılınan namaz, hem kişinin imanını güçlendirir hem de ahiret hazırlığı yapmasını sağlar.


11. Namazın faydaları nelerdir? Açıklayınız.  


Cevap :

Madde Madde Namazın faydaları hem bireysel hem de toplumsal alanda kendini gösterir:

  • Bireysel Faydaları: Kişiyi kötülüklerden ve haramlardan alıkoyar, manevi huzur sağlar, Allah’a bağlılığı artırır ve kişinin ruhsal dinginliğe kavuşmasına vesile olur.
  • Toplumsal Faydaları: Cemaatle kılınan namazlar, birlik ve beraberliği güçlendirir, sosyal dayanışmayı artırır ve kardeşlik duygusunu pekiştirir.
  • Maddi ve Manevi Arınma: Namaz, kişinin maddi ve manevi olarak temizlenmesini sağlar. Hem ibadet olarak hem de disiplinli bir hayatın anahtarıdır.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Ç. Aşağıdaki 12-16. çoktan seçmeli soruların cevabını işaretleyiniz.


Soru: Namaz ibadeti farz, vacip ve nafile olmak üzere üç başlıkta ele alınır. Beş vakit namaz ile cuma namazı farz namazlardandır. Vitir ve bayram namazları vacip, teravih namazı ise nafiledir.

Buna göre aşağıdaki namazlardan hangisinin hükmü diğerlerinden farklıdır?


A) ikindi
B) Sabah
C) Teravih
D) Yatsı

Cevap : B


Soru: Ahmet arkadaşlarıyla buluşup parkta oynamak için evden çıktığında öğle ezanı okunmaya başladı. Önce namazı kılıp sonra parka gitsem daha güzel olur, diye içinden geçiriyordu ki parkta buluşacağı arkadaşlarının şadırvana doğru yürüdüklerini fark etti. Hemen onlara yetişti ve birlikte abdestlerini alarak camiye girdiler. Önce dört rekâtlık sünneti kıldılar. Müezzin kamet getirdi. İlk safta yerlerini aldılar. Niyet edip imamın ardından tekbir getirerek ellerini bağladılar. Dördüncü rekâtın sonunda oturdular. İmamla birlikte sağ ve sol omuzlarına doğru selam vererek namazı tamamladılar. İki rekâtlık son sünneti de kıldıktan sonra hep beraber parkın yolunu tuttular.

Bu parçada namazın farzlarından hangisine doğrudan değinilmemiştir?


A) Hadesten taharet
B) İftitah tekbiri
C) Ka’de-i ahîre
D) Secde

Cevap : A


Soru: Namaz,
I. Allah’ı (cc) hatırlatır.
II. Allah’a (cc) şükretmenin bir yoludur.
III. toplumsal bütünleşmeye katkıda bulunur.
IV. Allah’a (cc) karşı kulluk görevidir.
V. maddî ve manevî kirlerden arındırır.
VI. cami cemaatinin yardımlaşma ve dayanışmasına vesile olur.

Numaralanmış ifadelerden hangileri namazın bireysel faydalarıyla ilgilidir?


A) I ve II
B) III ve VI
C) I, II ve III
D) I, II, IV ve V

Cevap : D


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru: Namaz ibadetiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Namazın farz olması için yirmi yaşını doldurmak gerekir.
B) Farz, vacip ve nafile olarak sınıflandırılabilir.
C) İslam’ın beş temel esasından biridir.
D) Namazın farzlarından biri de abdest almaktır.

Cevap : C


Soru: Selam, rahmet ve bütün güzellikler, iyilikler Allah içindir. Ey Peygamber! Allah’ın rahmeti, bereketi ve selamı senin üzerine olsun. Selam, bize ve Allah’ın iyi kullarının üzerine olsun. Tanıklık ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur. Yine tanıklık ederim ki Muhammed onun kulu ve elçisidir.

Anlamı verilen bu dua ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Hz. Peygamber bu duayı namazlarda okumuştur.
B) Namazların başında tekbirden hemen sonra okunur.
C) İçinde kelimeişehadet yer alır.
D) Bu duanın adı Tahiyyat duasıdır.

Cevap : B



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87


5. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite  Ünite Performans Görevi Metni Etkinlik Cevapları


 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Namaz hakkında hazırlayacağınız dergide yer alacak konuları ve yazı türlerini belirleyiniz.


Cevap :

Namaz hakkında dergide yer alacak konular ve yazı türleri:

  1. Namazın Önemi: Makale ve Şiir
  2. Namazın Hazırlık Şartları: Bilgilendirici Yazı
  3. Namazın Kılınış Şartları: Adım Adım Anlatım ve İnfografik
  4. Namazın Bireysel Faydaları: Deneme ve Şiir
  5. Namazın Toplumsal Faydaları: Röportaj ve İnceleme
  6. Namaz ile ilgili bir Hikâye: Hikâye Yazımı
  7. Çocukların Namaza Başlaması: Röportaj ve Tavsiye Yazısı
  8. Namaz Dualarının Anlamları: Açıklamalı Yazı

Soru : Namaz ibadetinin önemi, namazın hazırlık ve kılınış şartları ile namazın bireysel ve toplumsal faydaları gibi konuları dergide yazı, inceleme, şiir, hikâye, röportaj gibi farklı türlerde kaleme alınız.


Cevap :

Namaz ibadetinin önemi (Makale):
Namaz, Müslümanların Allah’a olan bağlılıklarını gösteren en önemli ibadetlerden biridir. Günde beş vakit kılınan bu ibadet, kişiyi kötülüklerden uzaklaştırır ve manevi huzur sağlar. Allah’ın emirlerinden biri olan namaz, insanın yaratılış amacını hatırlatır ve ona hayatında bir düzen kazandırır.

Namazın hazırlık ve kılınış şartları (Bilgilendirici Yazı):
Namaz kılmadan önce abdest almak, kıbleye yönelmek, temiz kıyafetler giymek gibi hazırlıklar yapılır. Namaz esnasında tekbirle başlayıp rükû, secde ve selamla tamamlanan belli bir düzen vardır. Bu düzen, kişinin hem fiziksel hem de ruhsal temizliğini pekiştirir.

Namazın bireysel faydaları (Şiir):
Huzur bulur kalbim her secdede,
Şükürler ederim Rabbim her seherde.
Disiplin ve sabır gelir gönlüme,
Namaz bir ışık, yol gösterir her derde.

Namazın toplumsal faydaları (Röportaj):

  • Soru: Namazın toplumsal faydaları hakkında ne düşünüyorsunuz?
  • Cevap: Namaz, insanlar arasında birlik ve beraberliği güçlendirir. Cemaatle kılınan namazlarda, herkes aynı safta eşit olarak bulunur ve bu, kardeşlik duygusunu artırır. Ayrıca, kötü alışkanlıkları terk eden bireyler, toplum için daha faydalı bireyler haline gelir.

Namaz ile ilgili bir hikâye:
Küçük Ali, bir gün dedesini namaz kılarken izledi. Merakla dedesine sordu: “Dede, neden namaz kılıyorsun?” Dede, gülümseyerek Ali’ye dedi ki: “Namaz, Rabbime olan sevgimi ve şükrümü göstermenin en güzel yoludur. Her secdede huzur buluyorum.” Bu konuşma, Ali’nin de namaz kılmaya başlamasına vesile oldu.

 


İki hafta boyunca hazırladığınız yazıları kullanarak derginizi oluşturunuz. Derginizin düzenli ve özenli olmasına dikkat ediniz.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84


5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 85, 86 Cevapları”, öğrencilerin namazın insana sağladığı manevi huzur ve ahlaki değerler üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları”, bu önemli ibadetin birey ve toplum için faydalarını vurgular.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin konuya dair bilgilerini pekiştirmesini sağlarken, “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları”, etkinliklerle öğrenmeyi daha keyifli hale getirir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86


Soru : Çocukların ilk öğrendikleri dualardan biri Tahiyyat duasıdır. Bu dua İslam’ın temel esaslarının başında gelen kelimeişehadet ile biter. Tahiyyat duası hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Tahiyyat duası, namazın son oturuşunda okunan önemli bir duadır. Bu dua, Allah’a selam, övgü ve şükürleri ifade eder. Peygamber Efendimiz (s.a.v) ve diğer salih kullara selam gönderilir. Tahiyyat  duası, İslam’ın temel esaslarından olan kelime-i şehadet ile sona erer:

“Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”

Bu dua, Müslümanların Allah’a olan bağlılığını, peygambere duyduğu sevgiyi ve imanını güçlü bir şekilde ifade eder. Ayrıca, namaz kılan kişinin hem Allah’a olan kulluğunu hem de ümmet bilincini pekiştirmesini sağlar.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Tahiyyat duasının anlamını okuyunuz.


Cevap :

Tahiyyat duasının Anlamı

Selam, rahmet ve bütün güzellikler, iyilikler Allah içindir.
Ey Peygamber! Allah’ın rahmeti, bereketi ve selamı senin üzerine olsun.
Selam, bize ve Allah’ın iyi kullarının üzerine olsun.
Tanıklık ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur.
Yine tanıklık ederim ki Muhammed onun kulu ve elçisidir.


Soru : Bu duanın Müslümanın hayatındaki yeri ve önemiyle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Tahiyyat duası, Müslümanın Allah’a olan kulluğunu ve bağlılığını ifade eden önemli bir ibadet parçasıdır. Bu dua, hem Allah’a hamd ve şükretmeyi hem de Peygamberimiz (s.a.v.)’e olan sevgiyi içerir. Ayrıca, diğer Müslümanlara ve iyi kullara selam göndermek, ümmet bilincini ve kardeşlik duygularını pekiştirir. Tahiyyat, Müslümanın imanını tazelemesi ve Allah ile bağını kuvvetlendirmesi için bir vesiledir.


Soru : Aşağıdaki satıra Tahiyyat duasının sizin için ne anlam ifade ettiğini bir cümleyle
özetleyiniz.


Cevap : Tahiyyat duası, Allah’a olan bağlılığımı, Peygamberimize olan sevgimi ve diğer Müslümanlarla kardeşlik bağımı hatırlatan kutsal bir ifadedir.


Soru : Tahiyyat duasından ne anlıyorsunuz? Yazınız.


Cevap : Tahiyyat duası, Allah’ın yüceliğini ve O’na olan teslimiyetimi ifade etmemi sağlar. Bu duada Peygamberimize (s.a.v.) ve salih kullara selam göndererek hem Allah’ın rahmetini dilemiş oluruz hem de İslam’ın temel inançlarını tekrarlarız. Ayrıca, kelime-i şehadetle imanımızı yenileyerek bu duanın her okunuşunda imanımızı güçlendirmiş oluruz.


Soru : Aşağıdaki ifadelerden Tahiyyat duası içinde yer alanların önündeki kutuyu (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84


5. Sınıf Din Kültürü Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 81, 82, 83, 84 Cevapları”, namaz ibadetinin insan hayatına kattığı anlamları kavramak için hazırlanmış etkinliklerle doludur. “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz İbadetinin İnsana Kazandırdıkları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin bu ibadetin manevi, ahlaki ve sosyal kazanımlarını keşfetmesine rehberlik eder.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını sağlarken, “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84 MEB Yayınları”, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini destekler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83-84


Soru :İnsan namaz sayesinde kendisini yaratan Yüce Allah’a şükreder. Rabbinin kendisini her zaman, her yerde gördüğünün bilincinde olur. Kötülüklerden sakınmaya ve daima iyilik yapmaya çalışır. Allah’a (cc) dua ederek O’nun yardımını yanında hisseder. Namaz sizce insana başka neler kazandırır?


Cevap : Namaz, insana manevi huzur ve mutluluk kazandırır. Sabır, disiplin ve düzenli bir yaşam alışkanlığı sağlar. İnsan, namaz sayesinde kendisini kontrol etmeyi öğrenir ve kötülüklerden uzak durur. Ayrıca Allah’a olan bağlılık duygusu güçlenir, stres ve kaygıları azalır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları öğretmeniniz rehberliğinde sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Ulaştığınız cevapları sınıf tahtasına yazınız.


1. Namaz kılan bir insanın diğer insanlara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan dürüst, adil ve hoşgörülü olmalıdır. Örneğin, yalan söylemekten kaçınır ve insanlara karşı güler yüzlü davranır. Başkalarının haklarına saygı gösterir ve zor durumda olanlara yardım eder.


2. Namaz kılan bir insanın diğer canlılara karşı davranışları sizce nasıl olmalıdır? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan, diğer canlılara merhametle yaklaşır. Hayvanlara zarar vermez, aksine onların ihtiyaçlarını karşılamaya çalışır. Örneğin, bir kediye su vermek ya da bir ağacı korumak gibi davranışlar sergiler.


3. Namaz kılan bir insan kendisini sizce nasıl hisseder? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılan bir insan huzurlu, güvende ve Allah’ın yardımını her zaman yanında hisseder. Örneğin, zor bir durumla karşılaştığında dua ederek sabır ve güç bulur.


4. Sizce namaz kılmak insanın gününü planlamasını nasıl etkiler? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Namaz kılmak, insanın gününü disiplinli bir şekilde planlamasını sağlar. Örneğin, sabah namazı ile güne erken başlar, öğle ve ikindi namazlarını belirli vakitlerde kılarak zamanını verimli kullanır.


5. Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluğun özellikleri sizce neler olmalıdır?


Cevap : Namaz kılan insanlardan oluşan bir topluluk, dürüst, saygılı ve birbirine yardım eden bireylerden oluşur. Bu toplulukta sevgi, barış ve dayanışma ön plandadır. İnsanlar, birbirlerinin haklarına saygı gösterir ve adaletli davranır.


Soru : Sınıf arkadaşlarınızla yaptığınız tartışmadan yola çıkarak namaz kılmanın insana kazandırdıklarıyla ilgili bir şiir yazınız.


Cevap :

Namaz 

Namaz bir huzur, bir sükûnet,
Ruhumda hissettim rahmeti, hikmeti.
Her secdede buldum Rabbim’i,
Dualarımda saklı sevgim, şükrüm hep seni.

Sabahın bereketiyle başlar günüm,
Akşamın dinginliğinde huzurludur gönlüm.
Namaz bir ışık, bir yol gösterici,
Hayatıma kattı sabır, şükür ve sevgiyi.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz ve bu etkinlikte yaptığınız çalışmaları en iyi yansıtan sütuna “X” işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.


Cevap : Bu kısımda yer alan tabloyu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


Soru : Namaz ibadetinin insana kazandırdıklarıyla ilgili aşağıdaki şemayı doldurunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Bireysel Faydaları:

  1. Ruhsal huzur ve mutluluk sağlar.
  2. Kötülüklerden uzak durmayı öğretir.
  3. Disiplin ve düzenli yaşam alışkanlığı kazandırır.
  4. Sabır ve irade gücünü artırır.

Madde Madde Toplumsal Faydaları:

  1. İnsanlar arasında sevgi, saygı ve hoşgörüyü artırır.
  2. Yardımlaşma ve dayanışma duygularını geliştirir.
  3. Barış ve huzur dolu bir toplum oluşturur.
  4. Adaletli ve merhametli bireyler yetiştirir.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80


5. Sınıf Din Kültürü Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 Cevapları”, namazın nasıl kılınacağına dair detaylı bilgiler sunan “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınış Şartları Metni Etkinlik Cevapları” ile desteklenmektedir.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ibadetin inceliklerini kavramasına ve günlük hayatlarında uygulamasına katkı sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 MEB Yayınları”, namazın kılınışına yönelik etkinliklerle zenginleştirilmiştir.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80


Soru : Aşağıdaki hikâyede Ali ve arkadaşlarının namaz kılma süreci anlatılmaktadır. Hikâyede Ali ve arkadaşlarının isimleriyle birlikte namazın hangi hazırlık ve kılınış şartlarından bahsedildiğini tablodaki uygun boşluklara (X) ile işaretleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71-72-73-74-75-76-77-78-79-80 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Namazın hazırlık ve kılınış şartlarını özetleyiniz ve abdest için su bulamayan bir kimsenin ne yapması gerektiğini belirtiniz.


Cevap :

Namazın hazırlık ve kılınış şartları: Namaz kılmadan önce kişinin şu hazırlıkları yapması gerekir:

  1. Abdest almak veya gerekliyse gusül abdesti almak, eğer su bulunamazsa teyemmüm yapmak.
  2. Namazın vakti girmiş olmalıdır.
  3. Kıyafetler temiz ve avret yerleri örtülü olmalıdır.
  4. Namaz kılınacak yerin temiz olması gerekir.
  5. Kıbleye yönelmek ve niyet etmek şarttır.

Abdest için su bulamayan bir kimse: Eğer kişi su bulamazsa ya da suyu kullanamayacak durumda ise, teyemmüm yaparak namaz için gerekli temizliği sağlar. Teyemmüm, temiz bir toprağa elleri sürüp yüzü ve kolları mesh etmek suretiyle yapılır.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : İki rekâtlık namazlardan bir tanesini seçiniz ve seçtiğiniz namazın kılınış aşamalarını aşağıdaki şemaya yazınız. Yazdıklarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız ve öğretmeninizin rehberliğinde değerlendiriniz.


Cevap :

Bir iki rekâtlık namazın kılınış aşamaları:

1. Rekât:

  1. Niyet edilir.
  2. Tekbir getirilerek eller kaldırılır ve bağlanır.
  3. Fatiha suresi ve bir sure okunur.
  4. Rükûya gidilir ve “Sübhane rabbiyel azim” denir.
  5. Doğrulunur ve “Rabbena lekel hamd” denir.
  6. Secdeye gidilir ve “Sübhane rabbiyel a’la” denir.
  7. Secdeden doğrulunur, tekrar secdeye gidilir.

2. Rekât:

  1. Doğrulup ayakta ikinci rekâta başlanır.
  2. Fatiha suresi ve bir sure okunur.
  3. Rükûya gidilir ve aynı zikirler tekrar edilir.
  4. Rükûdan kalkılır, ardından secde yapılır.
  5. Secdeden sonra oturulur ve tahiyyat, salavat duaları okunur.
  6. Selam verilerek namaz tamamlanır.

Soru : İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili ortak noktalar nelerdir? Yazınız.


Cevap :

İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili ortak noktalar:

  1. Her iki rekâtta da niyet, tekbir, kıyam, rükû ve secde gibi temel ibadet şekilleri aynıdır.
  2. Her iki rekâtın sonunda tahiyyat duası okunur ve selam verilir.

Soru : İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili farklılıklar nelerdir? Yazınız.


Cevap :

İki rekâtlık namazların kılınışıyla ilgili farklılıklar:

  1. Bazı namazlar sadece farz ya da sünnet olarak kılınırken dualar veya niyetler değişebilir.
  2. Namazların süre ve sure seçimlerinde farklılıklar olabilir; örneğin, sabah namazı farzında kıraat (okuma) daha uzun olabilir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda hakkında bilgi verilen namazların isimlerini boş bırakılan yere yazınız.


Cevap :

  1. Cuma Namazı : Haftada bir kere erkeklerin cemaatle kılması farz olan namazdır.
  2. Sabah Namazı : Güneş doğmadan önce kılınması gereken namazdır.
  3. Teravih Namazı : Ramazan ayına has olarak yatsıdan sonra kılınan namazdır.
  4. Bayram Namazı : Yılda iki defa cemaatle kılınan namazdır.
  5. Vitir Namazı : Her gün kılınan, üç rekâtlı vacip bir namazdır.
  6. Cenaze Namazı : Vefat eden Müslümanlar defnedilmeden önce kılınan namazdır.

Soru : Adını yazdığınız namazları cemaatle kılınması zorunlu olanlar ve olmayanlar şeklinde sınıflandırarak aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

Cemaatle Kılınması Zorunlu Olan Namazlar:

  1. Cuma Namazı
  2. Bayram Namazları (Ramazan ve Kurban Bayramı)
  3. Beş vakit namazın farzları (erkekler için cemaatle kılınması önemlidir ancak bireysel de kılınabilir.)
  4. Cenaze Namazı

Cemaatle Kılınması Zorunlu Olmayan Namazlar:

  1. Nafile Namazlar (Duha, Tahajjud, vb.)
  2. Vitir Namazı
  3. Teravih Namazı (cemaatle kılınması sevap olsa da bireysel de kılınabilir.)
  4. Teheccüd Namazı
  5. Kuşluk Namazı

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Cemaatle kılınması zorunlu olmayan namazlara günlük hayatınızdaki gözlemlerinize dayanarak örnekler veriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları”

Soru : B. Aşağıdaki tabloda namazla ilgili bazı bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri okuyunuz ve doğru olanların başına (D) yanlış olanların başına (Y) yazınız. Yanlış olan ifadelerin altındaki boşluklara doğrusunu yazınız.


Cevap :

  1. Vefat eden Müslümanlar defnedilmeden önce cenaze namazı kılınır. (D)
  2. Ramazan Bayramı boyunca kılınan bütün namazlara bayram namazı denir. (Y)
    Doğrusu: Bayram namazı, sadece bayramın ilk günü sabah cemaatle kılınan namazdır.
  3. Akşam namazının farzı üç rekâttır. (D)
  4. Hadesten taharet, abdest alınarak yerine getirilir. (D)
  5. Gusül, suyun bulunmadığı veya kullanılamadığı yerde toprakla alınan abdesttir. (Y)
    Doğrusu: Suyun bulunmadığı veya kullanılamadığı yerde toprakla alınan abdestin adı teyemmümdür.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


6.  Cuma namazının cemaatle kılınması şarttır.  (D) 

7. (Sabah namazının farzı dört rekâttır.  (Y) 

DoğrusuSabah namazının farzı iki rekâttır.

8. İftitah tekbiri, namaza başlarken elleri kulak hizasına kaldırıp “Allahüekber” demektir.  (D) 

9. Elleri ve kolları dirseklerle beraber yıkamak abdestin farzlarından biridir. (D) 

10. Vitir namazı cemaatle kılınması gereken farz bir namazdır. (Y) 

DoğrusuVitir namazı cemaatle de kılınabilen vacip bir namazdır.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü  Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70


5. Sınıf Din Kültürü  Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 65, 66, 67, 68, 69, 70 Cevapları”, öğrencilerin “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Hazırlık Şartları Metni Etkinlik Cevapları” ile namaz öncesinde yapılması gereken hazırlıkları öğrenmelerine yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, temizliğin ve niyetin önemini detaylı bir şekilde açıklayarak öğrencilerin bilinçlenmesini sağlar. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 MEB Yayınları”, bu bilgileri anlamalarını ve pratik hayatlarında uygulamalarını destekleyen etkinlikler sunar.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70


Soru : Aşağıda namaz ibadetiyle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadeleri okuyunuz ve doğru olanların başına (D) yanlış olanların başına (Y) yazınız. Yanlış olan ifadelerin altında verilen boşluklara doğrusunu yazınız.


Cevap :

  1. Namaz, imanın altı temel esası arasında yer alır. (Y) Doğrusu: Namaz, İslam’ın beş şartından biridir, imanın altı esasından biri değildir.
  2. Namaz kılan kişi Allah’a (cc) teşekkür etmiş olur. (D)
  3. Günde beş vakit namaz kılmak ergenlik çağına gelmiş, akıllı her Müslüman’a farzdır. (D)
  4. Namazlar farz, vacip ve nafile olmak üzere üç şekilde sınıflandırılır. (D)
  5. Teravih, vacip namazlardan biridir. (Y) Doğrusu: Teravih, nafile namazlardan biridir.

Soru : Namaz kılmaya niyetlenen bir kimsenin yapması gereken bazı hazırlıklar ve namaz içinde uyması gereken bazı kurallar vardır. Namaz kılmaya niyetlenen bir kişinin namaza başlamadan önce yapması gereken hazırlıklarla ilgili neler biliyorsunuz?


Cevap :

Madde Madde Namaz kılmaya niyetlenen bir kişi, öncelikle aşağıdaki hazırlıkları yapmalıdır:

  1. Abdest almak: Namaz kılacak kişinin bedeninin, giysisinin ve namaz kılacağı yerin temiz olması gerekir. Abdest alarak maddi ve manevi temizlik sağlanır.
  2. Kıyafetlerin uygun olması: Namaz için avret yerlerinin örtülmesi şarttır. Bu, erkekler için göbek ile diz kapağı arası, kadınlar için ise yüz, el ve ayaklar hariç tüm bedenin örtülmesini kapsar.
  3. Namaz vaktinin girmiş olması: Namazın kılınacağı vakit tam olarak gelmeden namaza başlanamaz.
  4. Kıbleye yönelmek: Namaz kılacak kişi, yüzünü Kâbe’ye doğru dönmelidir.
  5. Niyet etmek: Namazın hangi vakit namazı olduğunu bilerek ve Allah rızası için kılmaya niyet etmek gerekir.

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


1. Aşağıdaki numaralanmış görsellerde abdestin alınışı karışık olarak verilmiştir. Kutucuk numaralarını kullanarak abdestin alınış sırasını yazınız ve soruyu cevaplayınız.

Soru : Abdestin alınış sırası:


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70 Cevapları”

5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Abdest almanın kişisel temizlik ve bakımınıza katkıları nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Abdest almak, kişisel temizlik ve bakım açısından büyük öneme sahiptir. Öncelikle abdest, vücudun temizlenmesini sağlar ve hijyenik bir ortamda olmayı teşvik eder. Yüzün, ellerin, ayakların ve ağız gibi belirli bölümlerin yıkanması, mikroplardan arınarak sağlık açısından faydalıdır. Aynı zamanda abdest almak, insanı ruhsal olarak da temizler; düzenli abdest alışkanlığı, hem fiziksel hem de manevi temizlik sağlar. Bu, kişinin öz bakımına ve genel sağlık durumuna katkı sağlar.


Soru : Abdest almanın kişisel temizlik ve bakımınıza katkıları hakkında bir slogan yazınız. 


Cevap :

  • “Abdest al, temiz kal, sağlıklı yaşa!”
  • “Temizlik, abdestle başlar!”
  • “Abdest, hem beden hem ruh temizliğidir.”
  • “Abdest al, her anını sağlıklı yaşa!”
  • “Temiz kal, huzurlu ol, abdest al!”

Soru : Aşağıdaki ölçütleri okuyunuz ve bu etkinlikte yaptığınız çalışmaları en iyi yansıtan sütuna “X” işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

  1. (EVET) Abdestin alınış sırasıyla resimleri eşleştirdim.
  2. (EVET)  Abdestin alınış sırasını belirledim.
  3. (EVET) Abdestin kişisel temizliğimize katkıları hakkında düşüncelerimi yazdım.
  4. (EVET) Abdest alan bir kişinin sıralamada yaptığı hatayı tespit edebilirim.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


5. Sınıf Din Kültürü Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları


“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları”, öğrencilerin “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları” ile namazın farklı türlerini anlamalarına yardımcı olur.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları”

“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, namazın İslam’daki yerini ve önemini vurgularken, öğrencilerin konuyu pekiştirmesine olanak tanır. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 MEB Yayınları” sayesinde öğrenciler, namazla ilgili temel bilgileri öğrenerek günlük hayatlarına uygulayabilirler.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64


Soru : Hazırladığınız kavram haritasından yararlanarak namaz ibadetinin İslam’daki yerini kısaca açıklayınız.


Cevap : Namaz, İslam’ın beş temel şartından biridir ve Müslümanların Allah’a olan kulluk görevlerini yerine getirmelerinin en önemli yollarından biridir. Namaz, kişinin Allah’a olan sevgi ve bağlılığını ifade eder, günahlarından arınmasına ve manevi huzura ulaşmasına vesile olur. Aynı zamanda bireyin disiplinli, sorumluluk sahibi ve sabırlı bir yaşam sürmesine yardımcı olur. Namaz, bireyin ahiret saadetini kazanmasına katkıda bulunan bir ibadettir.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Etkinlik-2


Soru : Aşağıdaki tabloda bazı namaz çeşitleri verilmiştir. Namaz çeşitlerinden

• Farz olanların yazılı olduğu kutucukları maviye
• Vacip olanların yazılı olduğu kutucukları sarıya
• Sünnet olanların yazılı olduğu kutucukları kırmızıya boyayınız.


“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62-63-64 Cevapları”

Soru : Boyadığınız kutucukların doğru olup olmadığını öğretmeninizle değerlendiriniz.


Cevap : Boyadığım kutucukları öğretmenimle inceledik ve namazların farz, vacip ve sünnet olarak doğru şekilde ayrıldığını doğruladık. Bu çalışma sayesinde namazların hükümleri hakkında daha derin bir anlayış kazandım.


5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


1. Allah (cc) tarafından, kılınması kesin olarak emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Mavi renge boyadım.


2. Farz kadar kesin olmamakla birlikte kılınması emredilen namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Sarı renge boyadım.


3. Hz. Peygamber’in kıldığı ve kılınmasını tavsiye ettiği namazları hangi renge boyadınız? Yazınız.


Cevap : Kırmızı  renge boyadım.


Etkinlik-3


Adı Namaz Panosu
Amaç Namaz ibadetini özetleyebilme
Beceri Özetleme

1. İslam’ın şartları arasında namazın yeri ve önemi hakkında öğrendiklerinizi en az üç cümle olacak şekilde defterinize yazınız.


Cevap : Namaz, İslam’ın beş şartından biri olup Müslümanlar için bir ibadet ve Allah’a bağlılığın ifadesidir. İnsanları kötülüklerden alıkoyar ve ahlaki olgunluğa erişmelerine yardımcı olur. Ayrıca, namaz, kul ile Allah arasında güçlü bir bağ kurar ve bu bağın sürekliliğini sağlar.


2. Yazdığınız cümleleri sesli okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
3. Konuyu en iyi ifade ettiğini düşündüğünüz cümlenizi küçük bir kâğıda yazınız.
4. Cümlelerinizi, öğretmen rehberliğinde belirlenen panoya asarak “Namaz Panosu” oluşturunuz.
5. Panoda yazılanları okuyunuz ve arkadaşlarınızla değerlendiriniz.

1. Bu etkinlik, namaz hakkında neleri fark etmenizi sağladı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Namazın, bir ibadet olmasının ötesinde insanın ruhunu huzura erdiren, günlük hayatını düzenleyen ve insanı kötülüklerden uzaklaştıran bir etkiye sahip olduğunu fark ettim. Ayrıca namazın, Allah’a olan sevgi ve teslimiyetin somut bir göstergesi olduğunu daha iyi anladım.


2. Namaz panosunda en çok hangi ifadeler dikkatinizi çekti? Nedeniyle yazınız.


Cevap : “Namaz, ruhun gıdasıdır.” ifadesi dikkatimi çekti çünkü namazın sadece bir ibadet değil, insanın manevi ihtiyaçlarını da karşılayan bir eylem olduğunu vurguluyor. Bu ifade, namazın insana huzur ve mutluluk getirdiğini derin bir şekilde ifade ediyor.


3. Bu etkinlikten sonra namazın, kişinin Allah’a (cc) olan sevgisine etkisi konusunda neler söyleyebilirsiniz? Bir slogan yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Namaz, Allah’a sevginin en güzel ifadesidir!”



 

Our Score
error: Content is protected !!