8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 20-23-24-25-26-27

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kaşağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


8. Sınıf Türkçe Kitabı Kaşağı Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-23-24-25-26-27


Hazırlık Çalışmaları


1. Hangi hayvanın bakımını üstlenmek isterdiniz? Neden?


Cevap : ben bir köpeğin bakımını üstlenmek isterdim. Çünkü köpekler çok sadık bir hayvandır. Aynı zaman da iyi bir dosttur. Bundan dolayı bir köpeğim olsun isterdim.


2.“Dürüst olduğun için kaybedebilirsin ama yalan söyleyip utanmaktan iyidir.’’ Charles Bukowski (Çarlz Bukovski) sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :Dürüst insan hayatta bazen kaybedebilir. Ama yalan söylemek o yalan ortaya çıktığı zaman hem bizi utandırır hem de yine kaybetmemize neden olur.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bularak numaralandırılmış yerlere yazınız.


1. Evlerde oda kapılarının açıldığı genişçe yer, hol.
Cevap : SOFA


2. Kapatılmış, hapsedilmiş kimse.
Cevap :MAHPUS


3. Hayvanları tımar etmek için kullanılan, sacdan, dişli araç.
Cevap :KAŞAĞI


4. Bakır, nikel ve çinkodan oluşan gümüş görünüşünde bir alaşım.
Cevap :FAKFON


5. Hayvanların su içtikleri taş veya ağaçtan oyma kap.
Cevap : YALAK


6. Bir yapının veya yapı grubunun ortasında kalan üstü açık, duvarla çevrili alan, hayat.
Cevap :AVLU


7. Binek hayvanlarının sırtına konulan, oturmaya yarayan nesne.
Cevap : EYER


8. Hüzünlü.
Cevap : HAZİN


9. Söğütgillerden, sulak yerlerde yetişen, yaprakları almaşık ve alt yüzleri havla örtülü büyük bir ağaç.
Cevap : SÖĞÜT


10. At bakıcısı.
Cevap : SEYİS


11. Memeli hayvanlarda bel ile kuyruk arasındaki dolgun ve yuvarlakça bölüm.
Cevap : SAĞRI


2. ETKİNLİK


“Kaşağı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Hasan ve ağabeyi neler yapmaktan hoşlanmaktadır?


Cevap : Atlar ile uğraşmayı çok severler. Onların üstüne binmeyi, onları suya götürmek çok hoşlarına gider.


2. Hasan’ın ağabeyi, çok keskin ve sivri dişli kaşağıyı düzeltmek için ne yapmıştır?


Cevap :Duvarın taşlarına sürtmüştür.


3. Ağabeyi Hasan’a nasıl bir suç atmıştır? Ağabeyinin davranışını doğru buluyor musunuz?


Cevap : Sinirlenip kaşağıyı kırmış ve yalağın içine atmıştır. Babası görünce de Onu kardeşinin kırdığını söylemiştir. Bence çok yanlış bir davranıştır. Doğru söylemesi gerekmektedir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


4. Hasan’ın ağabeyi neyi itiraf etmek istemiştir? Bunu hangi duygu ağır bastığı için yapmış olabilir?


Cevap : Pişmanlık ve suçluluk duygusu ağır bastığı için kaşağıyı kendisinin kırdığını ve babasına korkusundan dolayı yalan söylediğini itiraf etmek istemiştir.


5. Hasan, hangi hastalığa yakalanmıştır? Yakalandığı hastalıktan kurtulabiliyor mu?


Cevap : kurtuluşu zor olan Kuşpalazı hastalığına yakalanmıştır.


6. Metnin ana fikrini yazınız.


Cevap : Hayatımızda ne olacağı belli değildir. Bundan dolayı her zaman doğru ve dürüst olmamız gerekmektedir.


7. Ana fikre uygun bir atasözü yazınız.


Cevap : Son pişmanlık fayda etmez


3. ETKİNLİK


Okuduğunuz metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.


Cevap :
Olay: Kaşağının kırılması sonucunda Ağabeyin suçu kardeşine atması, Hasan’ın hastalanması, kardeşi hasta olduktan sonra pişman olup suçunu itiraf etmek istemesi fakat bunun için geç kalması.
Yer: Çiftlik, Ev, Ahır.
Zaman: Geçmiş zaman
Kahramanlar: Hasan, Hasan’ın kardeşi, Dadaruh, Pervin, Hasan’ın babası ve annesi.
Anlatıcı: 1. kişi


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Öğretmeninizin izleteceği “Kaşağı” adlı tiyatro ile okuduğunuz metni (kahramanlar, mekân, zaman, olay örgüsü yönünden) karşılaştırınız.


Cevap :
Benzerlikler: Kahramanlar, Olay, zaman, mekan
Farklılıklar: Anlatıcı, olayların oluş şekli..


5. ETKİNLİK


Soru : Cümlelerdeki anlam ilişkilerine göre boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz.


(A)Amaç-Sonuç Cümlesi-B)Neden-Sonuç Cümlesi-C)Koşul-Sonuç Cümlesi)


  • B)Neden-Sonuç Cümlesi 1. Annem İstanbul’a gittiği için Dadaruh’un yanından hiç ayrılmıyorduk.
  • A)Amaç-Sonuç Cümlesi 2. Kaşağıyı aramak için penceresiz, küçük bir odaya girdim.
  • C)Koşul-Sonuç Cümlesi 3. Babama söylersem Hasan da duyacak, belki beni bağışlayacaktı.
  • B)Neden-Sonuç Cümlesi 4. Boyum atın karnına varmadığı için tımar işlerini beceremiyordum.
  • A)Amaç-Sonuç Cümlesi 5. Kaşağıyı benim kırdığımı söylemek için babamın yanına gitmek istedim.
  • C)Koşul-Sonuç Cümlesi 6. Doğruyu söylersen bir insan iftiradan kurtulacak.

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen isim-fiilleri (mastarları) bulunuz. İsim-fiillerin aldığı eki örnekteki gibi gösteriniz.


Öfkemi sanki kaşağıdan çıkarmak istedim. -mak
Yemliklere ot doldurmak, ahırı süpürmek, gübreleri kaldırmak hoşumuza gidiyordu.
Dadaruh’un kullanmaya kıyamadığı bu güzel kaşağıyı ezdim.
Hasan, yediği tokat aklına geldikçe ağlamaya başlar.
Ben, içimdeki zehirden azabı boşaltmak için acele ediyordum.
Hasan’ın hasta oluşu gözümden gitmiyordu.
Babamın dışarıya çıkmasını bekliyorlardı.


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

7. ETKİNLİK


Soru : Ömer Seyfettin’e ait kitapların kapaklarını inceleyiniz. Ömer Seyfettin’in okuduğunuz bir hikâyesini arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Ben Ömer Seyfettin’in Diyet adlı hikayesini okudum. Koca Ali isminde bir demir ustası vardır. Yaptığı kılıç ve namlular ile herkes tarafından bilinmektedir. Hiç kimseye boyun eğmeden çalışan Koca Ali babasını kaybedince amcasının yanına yerleşir. Orada da kalamayan Ali bir demircinin yanında çalışmaya başlar. Bir gün gece camiye giden Koca Ali gece eve dönerken bekçiler tarafından yasak var diye uyarılır. Evine gelen koca Ali evinin kapısının aralık olduğunu görür ama değerli bir şeyi olmadığı için önemsemez. Sabah olunca kapısını bekçiler çalar ve evi aramaya başlar. Yerde kan lekesi ve yeni yüzülmüş bir deri vardı, kahramanımız ne olduğunu bile anlamamıştı. Oysa dün gece hırsızlık olmuş bir adamın koyununu çalınıp kesmişler ve paralarını da almışlardı. O çalınan kesede Koca Ali’nin dükkanını önünde bulunmuştu. Kolunun kesilme cezasına çarptırılan Koca Ali durumu kabul etmek istemedi. Bunun üzerine Hacı kasap Koca Ali ömür boyu ona hizmet etsin diye diyetini ödemeyi kabul etti. Mecbur Koca Ali’de bunu kabul etti. Hacı kasap sürekli Koca Ali’nin başına kalkamaya başlamıştı. Buna dayanamayan Koca Ali  elindeki satır ile kolunu kesip yaşlı kasabın önüne attı. Ona al diyetini ödediğin kolu diyerek uzaklaşıp gitti. O günden bu güne kimse öğrenemedi nereye gittiğini.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : “Kaşağı” metninin ana fikrinden yola çıkarak bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koyunuz.


Cevap : KARDEŞLER ARASI
Bir gün kardeşimle beraber bahçede oyun oynuyorduk. Anne ve babam da bahçe işlerini yapıyorlardı. Kardeşim bisiklet sürmek istedi. Bende bisikleti alarak ilk ben sürmek istedim. Bisikleti biraz sürdükten sonra yolun kenarına bıraktım arkadaşlarımla oynamak için sonra bisiklet kayboldu. Babam bisikleti sorunca kardeşimin sürdüğünü ona sormasını söyledim. O da ben yapmadım dedi ama babam çok kızdı. Kardeşim çok ağladı. Onu ağlarken görünce çok üzüldüm. Babama gerçeği söyledim. Babam da dürüst olmadığı için bana çok kızdı.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 12-14-15-16-17-18-19

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyimserlik ve Kötümserlik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


8. Sınıf Türkçe Kitabı İyimserlik ve Kötümserlik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19


Hazırlık Çalışmaları


1. “İyimser insan her felakette bir fırsat, kötümser insan da her fırsatta bir felaket görür.” düşüncesine katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : Evet katılıyorum. İyi düşünen ve  her zaman iyi olan insan iyiliklerle karşılaşır. Her zaman kötü düşünen ve kötülük olan insan da kötülüklerle karşılaşır.


2. İyimserlik ve kötümserlik kavramlarıyla ilgili ne düşünüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : İyimserlik yaşadığımız kötü şeylere bile olumlu yönden bakmaktır. Kötümserlik ise her zaman bir olaya karşı kötü düşünceler üretmektir.


Soru : Yaşamda, kötümserlere mi yoksa iyimserlere mi daha çok gereksinim duyarız?


Cevap : İyimser kişilere daha çok gerek duyarız. Çünkü kötümser insan hep bir olumsuzluk gösterdiği için bizi üzer ve yaşamdan soğutur. bundan dolayı iyimserlik bizim için ön plandadır.


Soru : Biz de kimi durumlarda iyimser, kimi durumlarda koşullar gereği kötümser rollerini ister istemez benimseyip oynamaz mıyız?


Cevap : Yaşadığımız durumlara göre iyimserlik ve bazen de kötümserlik gösterebiliriz. Bunu istemeyerek de yapabiliriz. Ama bu rollere bürünürüz.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri yazınız. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


Öbek Kelimesi : Birbirine benzer veya aynı cinsten olan şeylerin oluşturduğu bütün, takım, küme
Romantik Kelimesi : Davranışlarında duygu ve coşkunun aşırı ölçüde etkisi bulunan
Güdü Kelimesi : Bilinçli veya bilinçsiz olarak davranışı doğuran, sürekliliğini sağlayan ve ona yön veren herhangi bir güç


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını bulunuz. Deyimleri birer cümlede kullanınız.


Göze almak
Deyim Anlamı : Gelebilecek olan tehlikeleri ve riskleri kabullenmek
Deyimle ilgili Cümle : Tatile giderken her şeyi göze alıp yola çıktım.


Batağa saplanmak
Deyim Anlamı : İçinden çıkılması zor bir duruma düşmek
Deyimle ilgili Cümle : Sınavdan geçemeyince batağa saplanmış gibi hissettim.


Göz ardı etmek
Deyim Anlamı : Gereken önlemleri, uyarıları dikkat almamak, umursamamak
Deyimle ilgili Cümle : Annemin dışarı çıkma demesini göz ardı ettim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


3. ETKİNLİK


“İyimserlik ve Kötümserlik Üzerine” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. İnsanları iyimser ya da kötümser yapan sebepler nelerdir?


Cevap : İnsanları iyimser ve kötümser yapan sebepleri yaşam biçimleri, bakış açılarıdır. Yaşadıkları olaylara karşı tutumlarıdır.


2. Yazara göre kötümserlere mi iyimserlere mi ihtiyaç duyarız? Neden?


Cevap : Yazara göre hem kötümserlere hem de iyimserlere ihtiyaç duyarız. Kötümserler bizlere olayın en kötü sonucunu iyimserler ise pozitif yani iyi yönünü gösterirler.


3. İyimserler hangi özelliklere sahiptir? Açıklayınız.


Cevap : İyimserler her zaman iyi düşünen, geleceğe dair olumlu tasarımları olan, duyarşı bir yapıları vardır.


4. “İyimser uçak yapar, kötümser ise paraşüt.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : İyimser bir insan en iyi ihtimali düşünüp ona göre çalışır. Kötümser insan ise kötü yanlarını düşünüp çalışmasını az tutar.


5. Yaşamda iyimserlerle kötümserlerin oranını neler etkiler?


Cevap : Ülkenin durumuna göre oranları belirler. Ülkenin durumu, gelişmişlik düzeyi ne kadar iyiyse iyimser insan fazla olur.


6. Aile bireylerinizi iyimserlik ve kötümserlik açısından değerlendiriniz.


Cevap : Benim aile bireylerim olaylara hep iyi yanından bakmaya çalışırlar. Kötü düşünmek yerine iyi olanı düşünüp çok çalışmaya çalışırlar.


4. ETKİNLİK


a) Aşağıda ‘‘İyimserlik ve Kötümserlik Üzerine’’ metninin türü ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden metne uygun olanların başına ‘‘D’’, metne uygun olmayanların başına ‘‘Y’’ yazınız.


  • ( Doğru ) Yazar, kişisel görüş ve düşüncelerini anlatmıştır.
  • ( Yanlış ) Yazar, kahramanlarını genellikle hayvanlardan seçmiştir.
  • ( Doğru ) Öğretici bir metindir.
  • ( Yanlış ) Metin serim, düğüm, çözüm bölümlerinden oluşmuştur.
  • ( Doğru ) Yazar düşüncelerini kanıtlama (sayısal verilerden yararlanma, tanık gösterme…) yoluna gitmiştir.
  • ( Doğru ) Sade, anlaşılır bir dil kullanılmıştır.

b) Okuduğunuz metnin türü:


Cevap : Okuduğunuz metnin türü Deneme’dir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini yazınız.


Metnin Konusu: İyimserlik ve kötümserlik
Metnin Ana Fikri: Birey, kendi içindeki iyimserlikle kötümserliği dengelemesini bilmelidir.
Metnin Yardımcı Fikirleri:

  1. İyimserlik de kötümserlik de risk barındırır.
  2. Bir insan kesin olarak iyimser veya kötümser olamaz, duruma göre değişir.
  3. İyimserler iyi insanlar olarak görülür fakat kötümserliğin insanlara katkıları daha büyüktür.

6. ETKİNLİK


Aşağıdaki cümlelerden öznel olanların sonuna “Ö”, nesnel olanların sonuna “N” yazınız.


  • ( Özenel ) Sadece kötümserlerden oluşan bir toplum çekilir olmaz.
  • ( Nesnel )Yazarın son kitabı iki yüz sayfadan oluşuyor.
  • ( Özenel ) İyimserlik, topluma yaşama sevinci verir.
  • ( Nesnel )Toplumumuza iyimserler de kötümserler de katkıda bulunurlar.
  • ( Nesnel )Okuduğunuz metnin konusu iyimserlik ve kötümserliktir.
  • ( Özenel ) İyimser olmak da kötümser olmak da uygarlık gereğidir.
  • ( Nesnel )“Yaşamın İçinde Yolculuk” kitabını Yusuf Çotuksöken yazmıştır.
  • ( Özenel ) İçimizin bir başka güzelliği de iyimserliktir.

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Kan vererek hayat kurtarmanın önemini vurgulayan bir konuşma yapınız.


Cevap : Kan vererek birçok insanın hayatını kurtarabiliriz. Aynı zaman da kan vermek insan vücuduna da iyi gelmektedir. Kan vermek bizlerin sağlığını kötü ekilemez. Eğer bir rahatsızlığımız varsa bu aşamada öğrenme ihtimalimiz de olabilir. İyi yanlarını düşünüp kan vermemiz gerekir. Bundan dolayı kan vermeye önem vermeliyiz.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


8. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılan sözcüklerden hangisinin çekimli eylem olduğunu gerekçesiyle açıklayınız.


  • Kuzey, babasıyla derede balık tutuyordu.
  • Balık tutmak Kuzey’i çok mutlu ediyordu.
  • Kuzey balık tutunca çok seviniyordu.
  •  Kuzey tuttuğu balıkları kovaya koyuyordu.

Cevap : İlk cümledeki sözcük fiildir. Diğerleri ise fiil veya isim değildir; fiilimsidir.


b) Aşağıdaki cümlelerde fiil kökünden türediği hâlde fiil özelliği taşımayan sözcüklerin altlarını çiziniz.


İnsanlar, genelde “iyimserler” ve “kötümserler” olarak ikiye ayrılır.
Kör iyimserliğin yol ve araçlarını kullanmaya kalkmazlar.
Uçlarda dolaşan iyimserlik tehlikelidir.
Zorluklardan çıkarılabilecek dersler için iyimser düşünmeye gereksinimimiz vardır.
Önemli olan bardakta su bulunduğunu kabul ederek onu boşa harcamamaktır.
Birey, kendi içindeki iyimserlikle kötümserliği dengelemesini bilmelidir.
Her şeyin iyi tarafını görmek insanı yanıltabilir.
Kötümserler, hayatı yeniden kurup biçimlendirmezler.


Cevap :

  1. İnsanlar, genelde “iyimserler” ve “kötümserler” olarak ikiye ayrılır.
  2. Kör iyimserliğin yol ve araçlarını kullanmaya kalkmazlar.
  3. Uçlarda dolaşan iyimserlik tehlikelidir.
  4. Zorluklardan çıkarılabilecek dersler için iyimser düşünmeye gereksinimimiz vardır.
  5. Önemli olan bardakta su bulunduğunu kabul ederek onu boşa harcamamaktır.
  6. Birey, kendi içindeki iyimserlikle kötümserliği dengelemesini bilmelidir.
  7. Her şeyin iyi tarafını görmek insanı yanıltabilir.
  8. Kötümserler, hayatı yeniden kurup biçimlendirmezler.

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Sevgi sözcüğünün size çağrıştırdığı kavramları yazınız. Bu kavramlardan birini seçerek bilgilendirici bir metin yazınız. Aşağıdaki yazı taslağını doldurup yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :
Sevgi sözcüğünün size çağrıştırdığı kavramlar şunlardır ;

  1. Saygı
  2. Mutluluk
  3. Aile
  4. Arkadaş
  5. Huzur
  6. Özgürlük

Yazı Taslağı
Yazının Konusu: Sevginin Kazandırdıkları
Yazının Ana Fikri: Sevgi insanı hep mutlu eder.
Giriş Bölümü: Sevginin anlamı
Gelişme Bölümü: Sevgiye nasıl öğreniriz?
Sonuç Bölümü: Sevginin hayatımızdaki yeri
SEVGİNİN İÇİNDEKİ MUTLULUK
Sevgi bir insanın bir insana veya başka bir canlıya beslediği saf, temiz mutlu eden bir duygudur.
Ailemizle tadarız biz sevginin mutluluğunu. Doğduğumuz zamandan bizleri büyütene kadar sevgilerini vermeye çalışırlar. Onların bizlere verdiği sevgi bizleri iyi bir insan olmaya hazırlar. Aynı zaman da bu sevgi ile bizler büyürken farklı kişilere veya bir hayvana bir cisme sevgi besleyebiliriz. Bunlar bize hayatta olan sevgiyi öğretir.
Öğrendiğimiz bu sevgi bizleri her zaman iyi bir insan olmaya iter. Bizler de bu sevgiyi kendi hayatımız da barındırmalı ve kendi yanımızda olan insanlara öğretmeliyiz.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Ömer Seyfettin’in bir hikâyesini okuyunuz. 


Cevap : Ömer Seyfettin’in Kaşağı hikayesini okuyabilirsiniz.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 144-145

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Masal Ağacı Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145


8. Sınıf Türkçe Kitabı Masal Ağacı Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 144-145


Yaz tatilinde en sevdiğim dinlenme yöntemi, deniz kıyısında yürümek ve düşünmek. Özellikle
tenha kıyılarda bu yürüyüşün tadına doyulmuyor. Tenha kıyı bulmak da günümüzde iyice zorlaştı.
Bozcaada’nın batı yakasında henüz yoğun kalabalıklar tarafından sarılmamış çok güzel bir koy var.
İlçe merkezine uzak olması ve yolun bozukluğu yüzünden oraya pek fazla gezgin gelmiyor.
Koyu çevreleyen üzüm bağları ve deniz arasında geniş bir kumsal uzanıyor. Bu kumsal deniz
dibinde de sürüyor. İncecik kumlar güneş altında altın tozlar gibi parlayıp gözleri kamaştırıyor. Öylesine de kızgın ki bu altın kumlar! Öğle sıcağında yalın ayak yürümek olanaksız. Böyle bir deneyime
kalkışan kişi, kızgın kumlarda yürürken dans eden Afrika yerlilerini andırıyor.
Ben yürüyüşleri tam denizin kıyısında yapıyorum. Tüm bedenim tepeden tırnağa güneşe bulanırken ayaklarım suda oluyor. İşte, bu büyülü güzellikler koyunda, bu yaz çok ilginç bir olaya tanık
oldum.
Ada bu yaz, geçen yıllardan daha kalabalık. Üstelik bizim gizli koyu da epey keşfeden olmuş.
Özellikle yabancı gezginlerin burayı nasıl olup da bulabildiklerine pek şaştım. Ama sonradan bu koya
yeni ve kestirme bir yol açıldığını öğrendim. Belli ki bundan sonra bu güzellikleri daha çok insanla
paylaşacağız.
Koyda, bir baştan öte başa yürüyüş yarım saat sürüyor. Sonra dönüşe geçiyorum.


Cevap :  8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda siz değerli öğrencilerimiz için soru bulunmamaktadır. Okuma metnin bir iki defa okumanız yeterli olacaktır.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 110-111

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Eski Çağlardan Beri Dişlerimize Çok İyi Baktık Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111


8. Sınıf Türkçe Kitabı Eski Çağlardan Beri Dişlerimize Çok İyi Baktık Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 110-111


İnsanlar dişlerini temizlemek için tarih boyunca pek çok yönteme başvurmuş. Bu amaçla kuş tüyleri,hayvan kemikleri hatta kirpi dikenleri bile kullanmışlar. Lifli yapıdaki bazı ağaçların dallarından yaptıkları fırçalarla dişlerini temizleyenler de olmuş. Bu şekilde dişlerini temizleyenler hâlâ var. Günümüzde kullandıklarımıza benzeyen diş fırçaları yapmayı ilk kez Çinliler düşünmüş. Bu ilk diş fırçalarını yaparken hayvan kılları ve bambu kamışları kullanmışlar.Daha sonra gezginler diş fırçalarının Avrupa’da yaygınlaşmasını sağlamış. Zaman içinde farklı malzemelerden de diş fırçası yapılmaya başlanmış. Kılları naylon olan fırçalarsa ilk olarak 1938 yılında üretilmiş.


Cevap : 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 110-111. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda siz değerli öğrencilerimiz için soru bulunmamaktadır. Okuma metnini bir iki defa okumanız gerekmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 74-75

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


8. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75


Şehitler tepesi boş değil,
Biri var, bekliyor…
Ve bir göğüs nefes almak için
Rüzgâr bekliyor.
Türbesi yakışmış bu kutlu tepeye,
Yattığı toprak belli,
Tuttuğu bayrak belli.
Kim demiş Meçhul Asker diye?
Destanını yapmış, kasideye kanmış…
Bir el ki ahretten uzanmış,
Edeple gelip birer birer
Öpsün diye fâniler.
Öpelim temizse dudaklarımız…
Fakat basmasın toprağına
Temiz değilse ayaklarımız.
Rüzgârını kesmesin gövdeler…
Sesinden yüksek çıkmasın
Nutuklar, kasideler!
Geri gitsin alkışlar, geri…
Geri gitsin ellerin
Yapma çiçekleri!

Ona oğullardan, analardan
Dilekler yeter…
Yazın sarı, kışın beyaz
Çiçekler yeter!
Söyledi söyleyenler demin…
Gel süngülü yiğit, alkışlasınlar,
Şimdi sen söyle, söz senin!
Şehitler tepesi boş değil,
Toprağını kahramanlar bekliyor…
Ve bir bayrak dalgalanmak için
Rüzgâr bekliyor.
Destanı öksüz, sükûtu derin
Meçhul Askerin…
Türbesi yakışmış bu kutlu tepeye;
Yattığı toprak belli,
Tuttuğu bayrak belli…
Kim demiş Meçhul Asker diye?

Arif Nihat ASYA


Cevap : 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 74-75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda siz değerli öğrencilerimiz için soru bulunmamaktadır. Ancak bu şiiri bir iki defa okumanızda fayda vardır.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 40-41

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ayaz’ın Definesi Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


8. Sınıf Türkçe Kitabı Ayaz’ın Definesi Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41


Büyük Sultan Gazneli Mahmut bir gezisi sırasında Ayaz adında, kendi hâlinde bir köylü ile karşılaşmış. Ayaz, davranışları ve zekâsı ile onun gönlünü kazanmış. Sultan’ın teklifi üzerine onun
yanında saraya gitmiş.
Saraya geldikten sonra Sultan ona en güzel kıyafetleri hediye etmiş. Ayaz, bunları kabul edip giyinmiş. Ama kendi geçmişini unutmamak için de postuyla çarığını saraydaki boş bir odanın duvarına
asmış. Sonra kapısını kilitlemiş.
Ayaz her gün bir fırsatını bulup o odaya girer, kendi kendine,
— Sakın kendini bir şey zannetme. Bir zamanlar şu çarığı giyiyordun. Gurura kapılma, dermiş.
Şımarmaktan, gurura kapılmaktan korktuğu için böyle davranırmış.
Onun bu hassasiyetinin farkında olmayan, işin aslını bilmeyen kötü düşünceli insanlar, onun her
gün bu odaya kapandığını ve odaya kimseyi sokmadığını fark etmişler. Özellikle onun Sultan ile olan
dostluğunu kıskananlar, Ayaz hakkında olur olmaz şeyler söylemeye başlamışlar. Ayaz’ın altınlar,
gümüşler biriktirdiğini, bunları kilitli bir odada sakladığını, içeriye kimseyi sokmadığını etrafa yaymışlar. Sonunda daha da ileri gidip Ayaz’ı Sultan’a şikâyet etmişler.
Sultan, bu işe çok şaşırmış. Bu kadar güvendiği kişinin kendinden gizli işler çeviriyor olmasına
da içerlemiş. Ama hiddete kapılmayıp konuyu araştırmaya karar vermiş.
Acaba bizden ne gizliyor, diye düşünerek bir adamını gece oraya göndermiş. Ona,
— Odayı aç, orada ne bulursan al, sırrını da herkese söyle. Hem bize yakınlık göstermekte hem
de arkamızdan iş çevirmekteyse yazıklar olsun, demiş.
Sultanın adamı hemen yanına otuz kişi daha almış, gece gece Ayaz’ın odasını açmaya gitmiş.
Hepsi odadan alacakları altınları, ganimetleri düşünüyor, seviniyorlarmış. Kıymetli taşların, elmasların, zümrütlerin hayalini kuruyorlarmış.


Cevap :  8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda soru bulunmamaktadır. Okuma metnini bir iki defa okumanızda fayda vardır.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları

Ortaokul 8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Metin ve Sayfa Cevapları


Yeni Eğitim öğretim yılında “8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerimiz ve velilerimizin ders kitabı cevaplarınızı kontrol etmeleriniz amacıyla aşağıda Türkçe öğretmenimiz tarafından paylaşılmaktadır.


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusunda ders kitabı cevaplarınıza ulaşmak için aşağıda yer alan metin cevaplarına tıklamanız yada ders kitabında kaldığınız sayfaları yeşil kısmında sayfalara tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları


1. TEMA ERDEMLER


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İyimserlik ve Kötümserlik Üzerine Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kaşağı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnsanla Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kedi ile Fare Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ayaz’ın Definesi Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Tema Erdemler Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 42, 43


2. TEMA MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağımızın Altında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk ve Müzik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kınalı Ali’nin Mektubu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk’ü Gördüm Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Bayrak Rüzgâr Bekliyor Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 76, 77


3. TEMA BİLİM VE TEKNOLOJİ


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gündelik Hayatımızda E-Hastalıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim İnsanı Öyküleri. Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Parktaki Bilim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Uzay Giysileri Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Eski Çağlardan Beri Dişlerimize Çok İyi Baktık Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Bilim ve Teknoloji Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 112, 113


4. TEMA BİREY VE TOPLUM


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kaldırımlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Portakal Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dilimiz Kuşatma Altında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Karanlığın Rengi Beyaz Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Masal Ağacı Okuma Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Birey ve Toplum Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 146, 147


5. TEMA ZAMAN VE MEKÂN


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Eşref Saat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154, 155


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türkiye Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160, 161


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Peri Bacaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Robinson Crusoe Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstanbul’la Hasbihâl Okuma Metni Cevapları Sayfa 172, 173


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Zaman ve Mekan Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 174, 175


6. TEMA MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Göç Destanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Vatan Sevgisini İçten Duyanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Fincan Kahve Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kız Kulesi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Karagöz Okuma Metni Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Tema Milli Kültürümüz Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 212, 213


7. TEMA DOĞA VE EVREN


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılkı Atı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gündüzünü Kaybeden Kuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Hava Kirliliği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Canberra (Kanberra) Okuma Metni Cevapları Sayfa 246, 247


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Tema Doğa ve Evren Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 248, 249


8. TEMA VATANDAŞLIK


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Haritada Bir Nokta Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşamaya Dair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 262, 263, 264, 265, 266, 267


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kalbim Rumeli’de Kaldı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Zeytinyağı Üretimi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 276, 277, 278, 279


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İmece Okuma Metni Cevapları Sayfa 280, 281, 282, 283


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 8. Tema Vatandaşlık Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 284, 285



 

Our Score
error: Content is protected !!