8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 88-92-93-94-95

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim İnsanı Öyküleri. Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95


8. Sınıf Türkçe Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim İnsanı Öyküleri. Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-92-93-94-95


Hazırlık Çalışmaları


1. Sizce en yararlı buluşlar nelerdir? Neden?


Cevap : Bence en yararlı buluşlar motorlu araçlar, internet, televizyon telefon gibi araçlardır. Günlük hayatımızı kolaylaştırdıkları için yararlı buluş olarak görmekteyim.


2. Olumsuz şartlarda bile başarılı olan kişilerin özellikleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Azimli, çalışkan, pes etmeyen, sabırlı olan insanlardır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin bağlamından hareketle aşağıda verilen sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


(1.heybe-2.çıkın-3.bağ-4.hâlihazır-5.azık-6.genetik-7.özgü-8.hücre)


  • ( 3 ) Meyve bahçesi.
  • ( 2 ) Bir beze sarılarak düğümlenmiş küçük bohça, çıkı.
  • ( 1 ) At, eşek vb. binek hayvanlarının eyeri üzerine geçirilen veya omuzda taşınan, içine öteberi koymaya yarayan, kilim veya halıdan yapılmış iki gözlü torba.
  • ( 7 ) Birine, bir şeye ait olan, öze, has, mahsus.
  • ( 6 ) Kalıtım bilimi.
  • ( 4 ) Şimdiki durum, şu anda, bugünlerde.
  • ( 5 ) Gereken yiyecek ve içecek şeyler, nevale.

2. ETKİNLİK


 Okuduğunuz çizgi romandan hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Küçük Aziz, ağabeyinin fen ve tabiat bilgisi ders kitabından hangi bilgileri öğreniyor?


Cevap : Mikroorganizmalar, bitkiler ve hayvanların hücre ya da hücrelerden oluştuklarını aynı zamanda hücrelerde o canlıya ait genetik bilgilerin bulunduklarını öğreniyor.


2. Mardin’de doktorluk yapan Aziz Sancar ABD’ye neden gidiyor? Siz de yurt dışında eğitim almak ister misiniz? Niçin?


Cevap : Kendisine araştırma olanakları sağlayacak gelişmiş bir yer aradığı için gidiyor. bende olsam bu imkanı değerlendirip giderdim. Böylece ülkeme döndüğüm zaman ileriye gösterecek geliştirecek biri olabilirdim.


3. Aziz Sancar hangi seminere katılmıştır? Niçin?


Cevap : Fotoliyaz enzimi hakkında bir seminere katılmıştır. Az çalışılmış olan bu konunun ilginç olacağını düşündüğü için katılmıştır.


4. Aziz Sancar, kırk yıl boyunca hangi soruya cevap aramıştır? Sizce bu süre bir araştırma için uzun mudur?


Cevap :  ”Fotoliyaz enziminin işlevini biz insanlar da gören benzer bir mekanizma var mıdır?” sorusuna cevap aramıştır.


5. Aziz Sancar, çalışmaları sonucunda hangi bilgiye ulaşmıştır? Bu bilginin insanlığa katkısı hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Morötesi ışınından zarar gören DNA moleküllerinin nasıl onarıldığı bilgisine ulaşmıştır. Bu bilgi ile kanser hastalıklarına tedavi uygulanabilmeye başlanmıştır.


6. Bir Türk bilim insanının Nobel ödülü alması konusunda ne düşünüyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap : Çok gurur verici bir olaydır. Çünkü kendi milletimden bir insanın başarısını izlemek onun ülkemize katkısı çok önemlidir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz çizgi romandan yola çıkarak aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”,yanlış olanların başına “Y” yazınız.


  • ( Yanlış ) Aziz, erik ve ceviz ağaçlarının gölgesinde serinlemeye giderken okuyacağı kitapları sırt çantasına koyardı.
  • ( Doğru ) Küçük Aziz, bağda çalışırken kimse onu rahatsız etmezdi.
  • ( Doğru ) İngiltere’ye giden Aziz Sancar burada fotoliyaz üzerinde çalışmaya başlar.
  • ( Doğru ) Aziz Sancar fotoliyaz enziminin memeliler dışındaki pek çok canlıda ışığa tepki vererek devreye girdiğini buldu.
  • ( Yanlış ) Aziz Sancar, DNA moleküllerinin nasıl onarılacağı ile ilgili çalışan tek bilim insanıdır.

4. ETKİNLİK


Soru : Derse hazırlık bölümünde araştırdığınız alanında tanınmış insanları, verilen bilgileriyle eşleştiriniz. Hakkında bilgi verilmeyen kişi ile ilgili yaptığınız araştırmaları anlatınız.


Öğretmen olmakla birlikte cumhuriyetin ilk tarihçilerindendir. Sosyoloji profesörüdür ve Atatürk’ün manevi kızıdır. UNESCO Türkiye Millî Komisyonunda Türk Tarih Kurumunu temsil etmiştir.
Dünyaca tanınan beyin cerrahımızdır. Mikro cerrahi yöntemi ile dokuz binden fazla ameliyat yapmıştır. “Yüzyılın Adamı” gibi unvanlar ile TBMM Millî Egemenlik Onur Ödülü ve Millî Egemenlik Onur Ödülleri almıştır.
Türk Eistein’ı (Aynştyan) olarak anılır. 28 yaşında profesör olarak 20 yy.da Yale Üniversitesinde en genç yaşta bu unvanı alan öğretim üyesi olmuştur. Çalışma alanı “Kuantum Mekaniği”dir.
Dermatoloji uzmanıdır. 1947 yılında kendi adıyla anılan bir ağız hastalığını bularak dünyaca tanınmıştır. Veba hastalıklarının modern şekilde tedavi edilmesi için olağanüstü çalışmalar yapmıştır.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki paragraflarda hangi düşünceyi geliştirme yolunun kullanıldığını bularak boşluklara yazınız.


(Sayısal Verilerden Yararlanma-Karşılaştırma-Örneklendirme-Tanık Gösterme)


Türkiye’de çeşit çeşit boncuk kullanıyorlar. Yörükler “dilgöz” adını verdikleri deve boncuğunu çocuklarına, develerine ve kemerlerine takıyorlar. Aynı boncuğa Karadeniz’de “yılanbaşı” deniyor. Bu boncuklar Filipinler’den gelen deniz kabuklarından yapılıyor.


Cevap Tanımlama


Bence Türkçe bugünkü sınırlarımızın dışına çıkarılarak düşünülmelidir. Dilimiz konuşulduğu coğrafyalar içinde görülmeli artık. Daralan siyasi sınırlarımız karşısında, Millî Mücadele Dönemi’nde Yahya Kemal Beyatlı “Türkçenin çekilmediği yer vatandır.” demiştir. Bugün de Türkçe en geniş sınırları içinde düşünülmeli, dil ve vatan birlikte ele alınmalıdır.


Cevap Tanık Gösterme


Türkiye’de okunan kitap sayısı çok azdır ancak kitap okumayı kültür hâline getirmiş insanlar da vardır. Bu kişiler için kitap okumak tiryakiliktir. Çantasında kitap taşıma, otobüste kitap okuma, durakta beklerken kitap okuma, kitap tiryakilerinin yaptığı davranışlardan bazılarıdır.


Cevap Örneklendirme


Eleştirmenlerimizin eleştiriyi yan meslek olarak algılamaları bilinen bir gerçek ama işin korkutucu boyutu birçok kimsenin ilgisini çekmiyor. Eleştirmenlerimizin %33’ü ticaretle uğraşıyor. %10’u tekstilci, %40’ı doktor, çok az bir kısmı da yazar. İşin en ürkütücü yönü, aydınlarımızın %72’sinin eleştirmenlerin eleştiri dışında işler yapmalarını oldukça doğal karşılamaları.


Cevap Sayısal Verilerden Yararlanma


b) Okuduğunuz çizgi romanda düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır?


Cevap : Tanımlama, örneklendirme.


6. ETKİNLİK


Soru : İnsanlığa yararlı bir icat yapmanız gerekirse neyi icat etmek isterdiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınıza anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap : Ben göremeyen insanlar için beyin gücü ile görüntüyü onların zihinlerine aktaracak bir motor icat etmek isterdim. Çünkü doğuştan görme engelli ya da sonradan görme engelli olan insan çoktur. Ailesini görememiş bunların özlemi ile yanıp tutuşan kişilerdir. Bundan dolayı böyle bir motor icat etmek isterdim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aziz Sancar ile ilgili çizgi romanı beğenip beğenmediğinizi sebepleriyle yazınız.


Cevap : Çok beğendim. Çünkü ülkemizin bir vatandaşının yaptığı başarılar anlatılmıştır. Bir çocuğun ilgisini çekebilecek tarzda anlatmışlardır.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde bazı özne ve yüklemler yanlış gösterilmiştir. Yanlışları düzelterek altlarına doğru olan özne veya yüklemleri yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Bor madeninin enerji alanındaki kullanımını ve ülke ekonomimiz için önemini araştırınız.


Cevap : Ülkemiz Dünya bor rezervlerinin yüzde 73’üne sahiptir. Bor yatakları; Eskişehir-Kırka, Kütahya-Emet, Balıkesir-Bigadiç, Bursa-Kestelek’te bulunmaktadır. Bor madeninin kullanım alanları; Cam sanayi, seramik sanayi, nükleer sanayi, askeri-zırhlı araçlar, Elektronik-Elektrik ve Bilgisayar Sanayinde, İletişim Araçlarında, İnşaat-Çimento Sektöründe, Metalurji, Enerji Sektörü, Otomobil Sanayi, Tekstil Sektörü, İlaç ve Kozmetik Sanayi, Tıp, Kimya Sanayi, Temizleme ve Beyazlatma Sanayi, Tarım Sektörü, Kağıt Sanayi, Koruyucu alanlarında kullanılmaktadır.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 96-99-100-101-102-103

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Parktaki Bilim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103


8. Sınıf Türkçe Kitabı Parktaki Bilim Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 96-99-100-101-102-103


Hazırlık Çalışmaları


1. “Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin.” sözü Mustafa Kemal Atatürk’ün hangi özelliğini yansıtıyor? Açıklayınız.


Cevap : İleri görüşlü bir insan olduğunu yansıtır. Bilme verdiği önemi aynı zamanda bilimin doğruluğunu anlatmaktadır. Bilimin önemli olduğunu kendi sözleri ile ters düşerse bile bilime önem verilmesi gerektiğini söylemektedir.


2. Parka gittiğinizde hangi oyuncaklarla oynamaktan keyif alırsınız? Neden?


Cevap : Ben en çok salıncağa binmeyi severim. Çünkü sallandığım zaman kendimi uçuyormuş ve özgürmüş gibi hissediyorum.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Parktaki Bilim” metninde geçen bazı sözcükler aşağıda verilmiştir. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


  1. Fizik: Maddenin kimyasal yapısındaki değişiklikler dışında genel veya geçici yasalara bağlı, deneysel olarak araştırılabilen, ölçülebilen, matematiksel olarak tanımlanabilen madde ve enerji olgularıyla uğraşan bilim dalı
  2.  Yer çekimi: Yer kütlesinin çekimi etkisiyle bir cismin, türlü bölümlerine uygulanan güçlerin bileşkesi, arz cazibesi
  3. Düzlem: Üzerinde girinti ve çıkıntı olmayan, düz, yassı
  4. Direnç: Bir çevrime istenilen değerde ek direnç katmak için kullanılan düzen, mukavemet, rezistans
  5. Sürtünme: Yüzeyleri birbirinin üstüne gelerek biri veya her ikisi ötekine göre ters doğrultuda kayan iki cismin durumu, delk

2. ETKİNLİK


“Parktaki Bilim” metni ile ilgili sorular oluşturunuz. Oluşturduğunuz soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Cevap :

  • Salıncakta itme sonucunda ayaklarınızı yerden kaldırdığınızda yer çekiminin etkisiyle potansiyel enerji hangi enerjiye dönüşür?
  • Kaydırakta kaymamızı sağlayan kuvvet nedir?

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :
Metnin Konusu : Çocuk parklarındaki oyuncakların işleyişinin fizik kuralları ile açıklanması.
Metnin Ana Fikri : Günlük hayatta yaptığımız her hareket fizik kurallarıdır.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri “amaç-sonuç, koşul-sonuç” anlamları verecek şekilde “Parktaki Bilim” metninden tamamlayınız. Cümlelerdeki anlam ilişkilerini yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : “Parktaki Bilim” metninden düşünceyi geliştirme yollarına örnekler bulunuz.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Aşağıdaki planlama tablosunda sunum öncesi işlem basamakları verilmiştir. Tablodaki boşlukları sunum planına göre doldurunuz.


Soru : Sunumun konusu nedir? 


Cevap : Bor madeninin önemi


Soru : Bor madeni hangi alanlarda kullanılıyor?


Cevap : Cam sanayi, seramik sanayi, nükleer sanayi, askeri-zırhlı araçlar, Elektronik-Elektrik ve Bilgisayar Sanayinde, İletişim Araçlarında, İnşaat-Çimento Sektöründe, Metalürji, Enerji Sektörü, Otomobil Sanayi, Tekstil Sektörü, İlaç ve Kozmetik Sanayi, Tıp, Kimya Sanayi, Temizleme ve Beyazlatma Sanayi, Tarım Sektörü, Kağıt Sanayi, Koruyucu alanlarında kullanılmaktadır.


Soru : Bor rezervi konusunda ülkemizin dünya ekonomisindeki yeri ve önemi nedir?


Cevap : Dünyadaki bor rezervlerinin %73’üne sahibiz.


Soru : Sunumun mesajı ne olacak?


Cevap : Ülke ekonomimiz için bor çok öenmlidir.


Soru : Sunumu kimlere yapacaksınız?


Cevap : Sınıf Arkadaşlarıma ve Öğretmenime


Soru : Sunumu nerede yapacaksınız?


Cevap : Sınıfta Yapacağım.


Soru : Sunum için hangi araçları (etkileşimli tahta, projeksiyon, ses kayıt cihazı, fotoğraflar vb.) kullanacaksınız?


Cevap : Tablet, ses dosyaları, Bilgisayar, Akıllı Tahta


Soru : Sunum için hangi bilgi kaynaklarından (kitap, internet vb.) yararlandınız?


Cevap : www.forumsinifkitabi.com


Soru : Derse hazırlık bölümünde bor madeninin enerji alanındaki kullanımı ve ülke ekonomimiz için önemi ile ilgili yaptığınız araştırmaları sınıf ortamında arkadaşlarınızla (panel, sempozyum, forum vb.) paylaşınız.


Cevap : Ülkemiz Dünya bor rezervlerinin yüzde 73’üne sahiptir. Bor yatakları; Eskişehir-Kırka, Kütahya-Emet, Balıkesir-Bigadiç, Bursa-Kestelek’te bulunmaktadır. Bor madeninin kullanım alanları; Cam sanayi, seramik sanayi, nükleer sanayi, askeri-zırhlı araçlar, Elektronik-Elektrik ve Bilgisayar Sanayinde, İletişim Araçlarında, İnşaat-Çimento Sektöründe, Metalurji, Enerji Sektörü, Otomobil Sanayi, Tekstil Sektörü, İlaç ve Kozmetik Sanayi, Tıp, Kimya Sanayi, Temizleme ve Beyazlatma Sanayi, Tarım Sektörü, Kağıt Sanayi, Koruyucu alanlarında kullanılmaktadır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


7. ETKİNLİK


a) Aşağıda serim bölümü verilen hikâyeyi tamamlayınız. Hikâyenize uygun bir başlık koyunuz.


Dünyadaki yaşam olağan akışında giderken öyle bir zaman gelmişti ki doğanın tüm akışı tersine dönmüştü. Gün ortasında karanlık yaşanır olmuştu, gece uykusunun en tatlı yerinde de aydınlık. Bilim insanları bunun nedenini araştıradursun bu değişlikten en çok etkilenip canı sıkılanlar çocuklardı. Oyunlarının en heyecanlı yerinde karanlığa gömülmek ya da uykunun en tatlı bölümünde uyandırılmak kimin hoşuna giderdi ki? En çok da karanlıktan yakınıyordu çocuklar.


Cevap : Bu olaylar git gide çocukları üzmeye başlamıştı. Okullar da proje yarışmaları başlatıldı. Bu olaya çözüm bulmak için çocuklar bile seferber olmuştu. Her öğrencinin projesi incelendi aralarından en çok beğenilen bir proje vardı. Bu da Merve adlı bir kızın projesiydi. Projeye göre uzaya güneşten ışık yansıtacak mekanizmalar gönderilecekti. Bu proje kurula sunulup üzerinde çalışmalar yapmaya başladılar. Güneşten gelen ışını dünyaya yansıtmayı başardılar.
Merve bu fikri ile tüm dünyaya bir ışık olmuş ve ödüller almıştır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


b) Hikâyenizi aşağıdaki forma göre değerlendiriniz.


Cevap : Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


8. ETKİNLİK


Soru : Cümlelerdeki nesnelerin altını çizip türünü belirtiniz.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 104-105-106-107-108-109

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Uzay Giysileri Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


8. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Giysileri Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109


Hazırlık Çalışmaları


1. Bilim ve teknoloji ile ilgili hangi konudaki gelişmeler dikkatinizi çekiyor? Anlatınız.


Cevap : Benim en çok yapay zeka ile ilgili gelişmeler dikkatimi çekiyor. İcat edilen makinelerin insan aklını taklit edeceği konusu çok merak uyandırıyor.


2. Uzay kampı deyince aklınıza neler geliyor? Sizce uzay kampında neler bulunur?


Cevap : Benim aklıma uzaya gidecek olan astronotlara eğitim amacı ile oluşturulan bir kamp olduğunu düşünüyorum. Orada kullanacakları, yaşayacakları ortamı canlandırmış olabilirler.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metni dinlerken not aldığınız sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız. Sözcükleri anlamına uygun birer cümlede kullanınız.


Serüven Kelimesi
Sözlük Anlamı: Baştan geçen ilginç olay veya olaylar zinciri, macera
Cümlem: Türkiye’de gittiğim şehirlerde yaşadığım serüvenler ile bir kitap oluşturdum.


Aktivite Kelimesi
Sözlük Anlamı: Bir işletmenin, bir kurumun belli bir alandaki eylemi, faaliyet, etkinlik
Cümlem: Okulda dersten hariç kendime yeni aktiviteler buldum.


Simülatör Kelimesi
Sözlük Anlamı: Gerçeğe uygun yapay öğrenme aygıtı, öğrencelik
Cümlem: Üniversite sınavına psikolojik olarak hazırlanmak için sınavdan önce simülatöre gireceğim.


Kapsül Kelimesi
Sözlük Anlamı: Füzenin gürültüsüne ve hava ile sürtünmeden doğan sıcaklığa karşı yalıtılmış, insan veya malzeme taşınan, roketlerin ucunda bulunan küçük ve hafif kapalı yer
Cümlem: Roketten ayrılan kapsül yeryüzüne doğru inişe geçti.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


2. ETKİNLİK


“Uzay Giysileri” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Dinlediğiniz metnin konusu nedir?.


Cevap : Uzay kampı için astronotların giyeceği kıyafetler.


2. Uzay giysileri hangi bölümlerden oluşur? Açıklayınız.


Cevap : Camlı bir kask, omuz kısmı tam oturan, ellerin kolların çalışabilmesine izin veren sert üst gövde, eldivenler ve altında büyük potların bulunduğu esnek bir alt gövdeden oluşur.


3. Uzay giysisi olmadan uzaya giden astronot hangi zorluklarla karşılaşır? Açıklayınız.


Cevap : Uzay da indikleri gezegenler de yürüyemezler, oksijen yetersizliğinden ölümüne sebep olabilir.


4. Uzay giysilerinin astronota sağladığı kolaylıklar nelerdir?


Cevap : Astronot için gereken oksijen ve basıncı sağlar. Astronotu gök taşlarından ve radyasyondan korur, ısıyı sabit tutar. Araçtaki komutan ile iletişimi sağlar.


5. Uzay giysilerine, astronotların işini kolaylaştırmak için bir bölüm eklemeniz istenseydi hangi bölümü eklerdiniz?


Cevap : Ben yemek yiyecekleri bir bölüm yapmak isterdim. Çünkü yemek yemeleri oldukları ortamda zordur.


6. Siz kampta olsaydınız takımın eğitmeni Zeynep’e uzay giysileri ile ilgili ne sormak isterdiniz?


Cevap : Bu giysilerin nasıl üretildiğini sormak isterdim.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi belirtiniz.


Cevap : Metinde uzay giysileri hakkında bilgileri çok iyi bir şekilde açıklamışlardır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


4. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki haber yazısını okuyunuz.


NASA, adını Mars gezegenine göndermek isteyenlere tarihi bir fırsat sunuyor. Gelecek yıl Mars’a gönderilecek In Sight (İn Sayt) uzay aracı beraberinde binlerce kişinin ismini de taşıyacak. Siz de isminizi Mars’a göndermek istiyorsanız NASA’ya talebinizi iletmeniz yeterli. 2015 yılında uzay ajansı NASA, In Sight uzay aracıyla dünyanın her yerinden insanların isimlerini Mars’a göndermek için çağrı yapmıştı. NASA’ya, o tarihten bu yana 827 bin kişi başvurdu. NASA, Mars’a adını göndermek isteyenlerin listesi için ikinci bir çip hazırlandığını duyurdu. In Sight uzay aracı görevinin başındaki Bruce Banerdt (Burus Benırd), Mars’ın uzay severleri heyecanlandırmaya devam ettiğini ve bu fırsatın insanların Kızıl Gezegen’i araştıracak uzay aracının bir parçası olmalarına olanak sağladığını söyledi. NASA, In Sight aracının Mayıs 2018’de yolculuğuna başlaması ve Kasım 2018’de Kızıl Gezegen’e varması bekleniyor. Adını göndermek isteyenler NASA sitesi üzerinden 1 Kasım 2017 tarihine kadar başvurabilir.
Komisyon


b) Okuduğunuz haber yazısının konusu nedir?


Cevap : NASA’nın Mars’a gönderilecek uzay aracı ile birlikte Dünya’daki bunun için başvuru yapan insanların isimlerinin de gönderilmesi.


c) Okuduğunuz medya metninin (haber yazısı) yazılış amacı nedir? (Bilgilendirme, kültür aktarma, eğlendirme…)


Cevap : Bilgilendirme


5. ETKİNLİK


“Kozmosa iIk girişi yapmak, tek başıma onunIa karşı karşıya geImek, doğayIa hiç görüImemiş bir düeIIo yapmak, bundan daha ötesi hayaI ediIebiIir mi?” (Yuri Gagarin)


Soru : Uzaya yolculuk yapan ilk kişi Yuri Gagarin’in bu yolculukta neler yaşamış olabileceğini kendinizi onun yerine koyarak arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmanızda beden dilini etkili bir şekilde kullanmaya özen gösteriniz.


Cevap : Uzaya gönderilmek için rokete bindik. Roket ateşlendi. Atmosferden çıkar çıkmaz büyük bir heyecana kapıldım. Sonunda hayallerim gerçek olmuştu. Uzaya giden ilk insan olmuştum.  Uzaya geldiğim zaman da yapacaklarım korkularım, heyecanım, ve insanlık için olan büyük adımı düşünerek korkularımı yendim. Artık tek düşündüğüm attığımız adım olmuştu.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Haber yazısında NASA’nın Mars gezegenine binlerce kişinin ismini göndereceğini okudunuz. Dâhil olduğunuz bir sosyal medya grubunda arkadaşlarınızla buraya başvuru yapmak için konuştuğunuzu hayal ediniz. Boş bırakılan yere kendi görüşünüzü yazınız.


Cevap :
Mert:
-Arkadaşlar haberleri izlediniz mi?
Merve:
-Ne haberi?
İrem
-Evet bende gördüm haberi. NASA Mars’a talepte bulunan kişilerin isimlerini gönderecekmiş.
Merve:
-Bu çok güzel bir haber. Bizde başvuralım
Mert:
-Evet hadi hep beraber başvuralım.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde özne ve yüklemlerin altını çiziniz. Karşısındaki kutucuğa cümlelerdeki yer tamlayıcılarını yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


8. ETKİNLİK


“Gökyüzü, sadece uçmaktan korkanların sınırıdır.” Bob BELLO (Bab Bello) sözünden yola çıkarak bilgilendirici metin yazınız. Yazınızda giriş, gelişme, sonuç bölümlerine yer veriniz.


Cevap : HEDEFLERİMİZ
Hayatta her zaman bir hedefimiz olması gerekmektedir. Hedefi olan insan her zaman butlu, çalışkan, azimli bir birey olur.
Hedefler insanları başarıya götürmenin adresidir. Hedeflerimizi belirledikten sonra etrafımızda bulunan insanların yapamazsın, imkansız gibi cümlelerine aldırış etmeyip sadece kendi isteğimizi düşünerek bu yolda ilerlemeliyiz. İşte bu sayede hedeflerimiz de başarılı olabiliriz.
Bob Bello (Bab Bello)’nun bir söz vardır; ”Gökyüzü sadece uçmaktan korkanların sınırıdır” Bu sözle anlatılmak istenen hedefimiz konusunda korkmamalıyız ki üzerine gidebilelim.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Beğendiğiniz gurbet konulu bir şiiri ezberleyiniz.


Cevap : GURBET
Beni koyup giden cefacı dilber!
Koyduğun yerlerde duramıyorum;
Beni de alsaydın nolur beraber?
Derdimi kimseye veremiyorum…
Çıksam şu dağların yücelerine,
Eş olsam gurbetin gecelerine,
İmrenir dururum nicelerine,
Bir ben mi murada eremiyorum.
Akşam olur, , kuşlar konar dallara,
Susamış yıldızlar iner göllere,
Güzeller dizilir ince yollara,
İçlerinde seni göremiyorum.
Bir akar su görsem melil olurum,
Ben bu dertten hasta olmam ölürüm.
Seni kaybettiğim yerde bulurum,
Durduğun ellere varamıyorum.
Bu gül yaprağımı dudak değil mi?
Ne diye kıvrılmış, yazık değil mi?
Sana giden yollar uzak değil mi?
Korkumdan bir türlü soramıyorum…
Bağrımda koç gibi dağlar yatışır,
Görünmez dallarda kuşlar ötüşür,
Bir yerim var benim, yanar tutuşur,
Bir yerim kanıyor saramıyorum…
Orhan Şaik Gökyay



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 112-113

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Tema Bilim ve Teknoloji Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 112, 113


8. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Tema Bilim ve Teknoloji Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 112-113


YENİLENEBİLİR ENERJİ BİR NUMARA


Dünya Ekonomik Forumu geçtiğimiz günlerde bir rapor yayımladı. Bu rapora göre artık güneş ve rüzgâr enerjisi elde etmek, fosil yakıtlardan enerji elde etmek kadar ekonomik. Yenilenebilir enerjinin eskisine göre çok daha ekonomik bir enerji kaynağı hâline gelmesinde, son beş yılda bu alana yapılan yatırımların etkili olduğu düşünülüyor. Teknolojik gelişmeler sonucunda güneş panellerinin donanım ve kurulum maliyetleriyle rüzgâr türbinlerinin üretim ve kurulum maliyetleri de düştü. Bu gelişmeler yenilenebilir enerjinin önemli bir dönüm noktasına ulaştığını gösteriyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının ekonomik hâle gelmesi ileride küresel ısınmanın önüne geçebilmek için önemli.

Seçil Güvenç HEPER (Bilim Çocuk)


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


1. Dünya Ekonomik Forumunun yayımladığı raporda enerji ile ilgili hangi bilgiler verilmiştir?


Cevap : Güneş ve rüzgar enerjisi elde etmenin fosil yakıtlardan enerji elde etmek kadar ekonomik olduğu yazıyordu.


2. Güneş panelleri ve rüzgâr türbinlerinin üretim ve kurulum maliyetleri neden düşmüştür?


Cevap : Teknolojinin gelişmesi ile yenilenebilir enerji kaynağından dolayı maliyetler düşmüştür.


3. Yenilenebilir enerji kaynaklarının ekonomik hâle gelmesi sizce neden önemlidir?


Cevap : Bu kaynakların kullanımı arttıkça çevre kirliliğini de azaltmış küresel ısınmanın önüne geçmiş olacağız.


4. Yukarıdaki metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :
Metnin konusu : Yenilebilir  enerji kaynağı
Metnin ana fikri : Küresel ısınmanın önüne geçilmesi


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


5. Seksek çoğunuzun bildiği eğlenceli bir oyun. Salyangoz seksek de sekseğe benziyor ancak kuralları seksekten biraz farklı. Salyangoz seksek oynamak için önce salyangozun sarmal kabuğuna benzeyen bir oyun alanı çizmeniz gerekiyor.
Yukarıdaki paragrafta düşünceyi geliştirme yollarından hangisi kullanılmıştır?


Cevap : Karşılaştırma


6. Aşağıdaki cümleleri anlam ilişkilerine göre değerlendiriniz. (neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul-sonuç)


• Dağ geçitleri, dağları aşmak için kullanılır.
Cevap : Amaç-Sonuç


• Kış aylarında aşılması zor olduğu için Zigana Dağları’na tünel inşa edilmiş.
Cevap : Neden-Sonuç


• Tünel biterse ülkemizin en uzun tüneli olacak.


Cevap : Koşul-Sonuç


7. Aşağıdaki deyimlerin hangisi “parasal yönden işini yoluna koymak” anlamındadır?


A) Bel bağlamak B) Belini doğrultmak C) Belini bükmek D) Belini kırmak


8. Ankara’daki “Deniz Dünyası” Türkiye’nin en büyük ikinci akvaryumu. Deniz Dünyası’nda; dünyanın ve Türkiye’nin çeşitli deniz, göl ve nehirlerinden getirilen deniz canlıları bulunuyor. Rehber eşliğinde gezilebilen akvaryumun en ilgi çeken kısmı akvaryumun ortasından geçen tünel. İnsanlar bu tünelde yürürken başlarının üzerinden geçen balıkları seyredebiliyor. Akvaryum, pazartesi hariç her gün 10.00-21.00 saatleri arasında ziyaret edilebiliyor.
Yukarıdaki paragrafa göre aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?


A) Deniz Dünyası’nda Türkiye’nin çeşitli yerlerinden getirilen deniz canlıları bulunur.
B) Akvaryumun en ilgi çeken kısmı akvaryumun ortasından geçen tüneldir.
C) Ankara’daki Deniz Dünyası Türkiye’nin en büyük akvaryumudur.
D) Akvaryum, pazartesi hariç her gün 10.00-21.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.


9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, yer tamlayıcısı yoktur?


A) Serçeler, her zaman görebildiğimiz sevimli kuşlardır.
B) Kullanılmayan eşyalar çöpe atılacak.
C) Gençler, toplumsal değerlere sahip çıkmalıdır.
D) Eski değerler değişimlerden korunmalıdır.


10. “Çağın yeni hastalığı sosyal medya bağımlılığıdır.” cümlesinin yüklemi aşağıdakilerden hangisidir?


A) çağın yeni hastalığı B) medya bağımlılığıdır
C) bağımlılığıdır D) sosyal medya bağımlılığıdır



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 122-125-126-127-128-129

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Portakal Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129


8. Sınıf Türkçe Kitabı Portakal Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-125-126-127-128-129


Hazırlık Çalışmaları


1. Ailenizden geçici bir süre bile olsa ayrılmak zorunda kaldınız mı? Ayrı kaldığınızda hissettiklerinizi anlatınız.


Cevap : Çok kötü hissederim. Ailemden ayrı kalmak beni üzer. Onlara olan sevgimi daha çok anlarım. Bir yaz ailemden ayrı kalmak zorunda kalmıştım. İlk gittiğim zaman çok ağlamıştım. Onlar ile olmaya çok alıştığım için bu ayrılık çok farklı geldi.


2. En çok hangi meyveyi seviyorsunuz? Neden?


Cevap : Ben en çok elmayı seviyorum. Çünkü elma ekşi ve sert olunca daha hoş geliyor.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen bazı sözcüklerin ve sözcük gruplarının harfleri karışık olarak verilmiştir. Bu harflerden, anlamı verilen sözcükleri oluşturup uygun cümlelerde kullanınız.


Cevap :
Amca- emmi
Cümlem: Bugün emmim bize gelecek.


Utandırmak- Mahcup etmek
Cümlem: Yaptığı hareketin yanlış olduğunu fark edince mahcup oldu.


Sürmeyi sürüp kapamak- sürmelemek
Cümlem:  Aldığı kutuyu sürmeleyip kaldırdı.


Ekmekle doymak gerektiğinde, ekmeğe katılan peynir, zeytin, helva
gibi yiyecek- Katık

Cümlem: yemeğine katık yap dedi.


Sınav- İmtihan
Cümlem: Üniversite imtihanına 2 ay kaldı.


Yetişme, erişme, büyüme- Yetikleşmek
Cümlem: Çocukların içinde en çok yetişen ortanca çocuktu.


Büyükanne, nine- Ebe
Cümlem: Ebemin yanına ziyarete gideceğiz


İçi yumuşak bir madde ile doldurularak dikilen, oturmaya, yaslanmaya
yarar şilte- Minder

Cümlem: Sandalyeler için minder aldık.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


2. ETKİNLİK


“Portakal” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Yazarın aile ortamı nasıldır? Kendi aile ortamınızla karşılaştırınız.


Cevap : Kalabalık bir ailede yaşamaktadır. Kalabalık ortamda yemek yemek sorunludur. Aile üyeleri çok muhabbet etmemektedirler.


2. Yazarın yatılı okula gitmesine kim karar veriyor? Niçin?


Cevap :Dedesi yazarın okuması için yatılı okula gitmesine karar veriyor.


3. Yazar yatılı okulda en çok neye şaşırıyor?


Cevap :Yemeklerin bol olmasına şaşırıyor.


4. Yazarın ilk defa yatılı okulda gördüğü yiyecek hangisidir? Yazar bu yiyeceğin tadını beğeniyor mu?


Cevap : Portakaldır. Portakalın tadını çok beğeniyor.


5. Yazar ne zaman köyüne gidiyor? Giderken annesine ve kardeşine ne götürüyor?


Cevap : Dönem bitince yanında portakal ile evine dönüyor.


6. “Şimdi ne vakit portakal yesem elimi yıkamam, bir süre koklarım. Elif’i koklar gibi, anamı koklar gibi koklarım.” sözlerinde yazarda ağır basan duygu nedir?


Cevap : Özlem duygusudur.


3. ETKİNLİK


Soru : “Portakal” metnini özetleyiniz.


Cevap : Yazar kalabalık bir evde yaşamaktadır. Kalabalık oldukları için çok yemek yiyemiyorlarmış. Bir gün dedesi yazarın okumasını istediği için yatılı okula gitmesine karar veriyor. Yazar yatılı okulda en çok şaşırdığı şey bol yemek olmasıdır. Orada ilk defa tattığı ve tadını beğendiği portakalı dönem bitince eve annesine ve kardeşlerine götürüyor. Portakal yedikten sonra kardeşinin elini koklar. ve ne zaman portakal yese annesi ve kardeşi aklına gelmektedir.


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metne farklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap : PORTAKALIN YARATTIĞI ÖZLEM


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki günlükleri okuyunuz. Okuduğunuz günlüklere yönelik sorular oluşturup arkadaşlarınıza sorunuz.


Pazartesi, 23 Şubat 1920

Dün gece Ömer1 bizdeydi, mektepte hastalanmış. Anneme: “Hanım teyze, Canip gibi ben de sıtmaya tutuldum galiba, başım ağrıyor!” diye şikâyet etti; annem: “Ah evlâdım, mevsim kış, sokaklarda geç kalıyorsun, kendini üşütüyorsun, dur sana ıhlamur kaynatayım. İç, erkence yat!” dedi. Ömer hakikaten hasta… Bize geldikçe geç vakte kadar kahkahalarla oturur, konuşurduk. Bu gece mütemadiyen “Başım, başım çok ağrıyor!”dan başka bir şey söylemedi. Ihlamuru içti, ilacını aldı; hemen yattı. Bu sabah erkenden o evine gitti, ben İstanbul’a işime indim. Geç vakit döndüm, kendisine uğradım. Yatağını sobalı odasına sürüklemiş, yatmıştı: “Nasılsın?” dedim. “Aman başım… Sanki çatlayacak… Ne oluyorum bilmiyorum!” diye cevap verdi. Beraber bize gitmemizi teklif ettim. “Yolda üşürüm de daha fazla hastalanırım!” diye reddetti.

Ali Canip YÖNTEM


Çarşamba,25 Şubat 1920

Annemle beraber erkence Ömer’e gittik. Hastalığından korkuyor. Fazla heyecan gösteriyor. Teselli ettim. İstanbul’a inmek mecburiyetindeydim. Vapurda Doktor Tevfik Rüştü’ye rast geldim. Hâlini anlattım. Geç vakit döndü. Gazete getirmiştim. Okudu. Havadan sudan konuştuk. Öyle sanıyorum ki hastalığı ehemmiyetli bir şey değil. Bir iki güne kadar geçecek. Fakat kendisinde heyecanlanma fazla.

Ali Canip YÖNTEM


Cevap :

  • Ömer yazarın evine neden gitmiştir?
  • Yazar vapurda kime rastlamıştır?
  • Ömer’in neresi ağrımaktadır?

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


6. ETKİNLİK


a) Günlük yaşamınızda edindiğiniz izlenimleri, bu izlenimlerin yarattığı duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir yazı yazınız.


Cevap : Bugün okulda yerli malı kutlanacaktı. Her öğrenci annesine bir yemek yaptırarak okula getirmişti. bende anneme sarma sardırmıştım. Bütün yemekleri masalara dizdik. Öğretmenimiz de geldi ve yerli malını kutlamaya başladık. Herkes istediği yiyecekten tabağına koyarak masasına geçti ve hep beraber yemeye başladık. Ardından müzik açıp öğretmenimiz ve arkadaşımız ile beraber oynamaya başladık. Çok mutlu olduk. Çok eğlendik.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


b) Yazdığınız günlüğe göre aşağıdaki formu doldurunuz.


Cevap : Bu formu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


7. ETKİNLİK


Soru : Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde, koyu yazılan sözcük ya da sözcük gruplarının cümlenin hangi ögesi olduğunu bulunuz. Uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 130-132-133-134-135-136-137

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dilimiz Kuşatma Altında Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137


8. Sınıf Türkçe Kitabı Dilimiz Kuşatma Altında Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 130-132-133-134-135-136-137


Hazırlık Çalışmaları


1. Çevrenizde Türkçe olmayan tabelalar var mı? Varsa bunlar hakkındaki düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Evet var. Bunlar hakkında düşüncelerim ülkemiz Türkiye’dir Türkçe yerine yabancı kelimelerin kullanılması hoş değildir. Dilimizi unutmamızı sağlar.


2. Türkçesi varken yabancı sözcüklerin kullanılmasını doğru buluyor musunuz? Niçin?


Cevap : Doğru bulmuyorum. Böyle yabancı kelimeleri kullanmaya devam ettikçe dilimizde olan kelimeleri unutmaya başlayıp yabancılaşacağız. Budan dolayı doğru değildir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bularak numaralandırılmış kutucuklara yazınız.


1. Dünya milletlerini ekonomi, siyaset ve iletişim bakımlarından birbirine yaklaşmaya ve bir bütün olmaya götürmek, globalleşmek. KÜRESELLEŞMEK
2. Kitapçık. BROŞÜR
3. Çevresini sarmak, çevrelemek, çevirmek, abluka etmek, ablukaya almak, ihata etmek, muhasara etmek. KUŞATMAK
4. Özündeki iyi nitelikleri birtakım dış etkenlerle zamanla yitirmek, soysuzlaşmak, özünden uzaklaşmak, bozulmak, dejenere olmak, tereddi etme. YOZLAŞMAK
5. Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü, zahmet. EMEK
6. Bir düşünceyi kolay hatırlanıp tekrarlanabilir bir biçimde ifade eden kısa, çarpıcı söz, motto. SLOGAN
7. Söyleyiş özelliği. ŞİVE
8. Farsça. ACEMCE
9. Bir işin elden geldiğince iyi olmasına çabalama, özenme, itina, ihtimam. ÖZEN


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : “Dilimiz Kuşatma Altında” metni ile ilgili sorular oluşturup yanıtlarını yazınız. Hazırladığınız soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.


Soru: Beynimize silinmemecesine yerleştirdiğimiz duygu nedir?
Cevap: Sevgidir.


Soru: Türk dilinin yeni tehdidi nedir?
Cevap: Küreselleşme adına, İngilizcenin kuşatması altında, giderek benliğinden, özümüzden uzaklaşıyoruz.


Soru: En güzel doğru Türkçe halka nerede sunulabilir?
Cevap: Televizyon kanallarında sunulabilir.


3. ETKİNLİK


Soru : “Dilimiz Kuşatma Altında” metninin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :
“Dilimiz Kuşatma Altında” metninin Konusu: Türkçenin bozulması
“Dilimiz Kuşatma Altında” metninin Ana Fikri: Dilimizi ülkemizi korumak için dilimizin bozulmasına engel olmalıyız.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki paragraflarda hangi anlatım biçimlerinin kullanıldığını bulunuz. Paragrafın altındaki noktalı yerlere yazınız.


(öyküleyici-betimleyici-tartışmacı-açıklayıcı)


Anneme armağan olarak aldığım cam kavanozu yemek masasının üzerine bıraktım. Annem mutfağa girdi, sandalyeye oturdu ve masanın üzerindeki kavanoza bakmaya başladı. Kavanozun üzerindeki “Senin için” yazısını okuyunca gülümsedi.


Cevap : Öyküleyici


Çevre sorunlarının en önemli boyutu bence ekonomidir. Söz gelimi bugün astronotlar için, atık suları içilecek şekilde arıtan bir makine geliştirilmiştir. Bir fabrikanın veya bir otomobilin atmosfere yaydığı tehlikeli maddeleri bugünkü teknolojiyle sıfıra indirebiliriz. Ancak İstanbul gibi bir kentte, çok büyük bir maliyet isteyen bu iş zor görünüyor.


Cevap : Tartışmacı


Büyük kubbeli serin divan, bugün daha sakin, daha gölgeliydi. Pencerelerinden süzülen mavi, mor sincap rengi bahar aydınlığı, çinilerinin yeşil derinliklerinde birikiyor, koyulaşıyordu.


Cevap : Betimleyici


Saklambaç, en az iki kişiyle oynanır. Öncelikle bir ebe belirlenir. Ebe, duvara yasladığı ön kolu üzerine yüzünü ve gözünü kapatarak önceden belirlenen bir sayıya kadar sayar. Saymaya başladığında da diğer oyuncular saklanır. Ebe saymayı bitirince “Önüm, arkam, sağım, solum sobe; saklanmayan ebe!” diye bağırır ve diğer oyuncuları bulmaya çalışır. Diğer oyuncular ise ebenin korunaksız bıraktığı ebe duvarına “Sobe!” diye bağırarak dokunmaya çalışır.


Cevap : Açıklayıcı


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyunuz. Şiirin size hissettirdiklerini anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap : Türk dili aslında bizim özgürlüğümüzü simgeleyen bir semboldür. Kimsenin etkisi altında olmadan kendi dilimizi kullanarak yaşamakta olmamız çok önemlidir. Dilimizin önüne her zaman engeller çıkar yeni tehdidimiz ise Küreselleşme adına, İngilizcenin kuşatması altında, giderek benliğinden, özümüzden uzaklaşıyoruz. Bunu önlemek için halka en açık duyuru yapacağımız öz dilimizi aşılayacağımız yer yani televizyon kanallarıdır. Bununla bu tehdidin önüne geçmemiz gerekir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Günümüzde sıkça kullanılan bazı yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları”

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin ögelerini bularak karşılarındaki öge dizilişleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  • D Hepimizin katkısıyla / dilimiz / giderek / yozlaştırılıyor
  • C Harfleri / İngilizce telaffuzuyla / dillendirdik.
  • B Türkçe sözcükler / İngilizce eklerle / zenginleştiriliyor.
  • F Konuştuğumuz, yazdığımız Türkçemizi / sevmiyoruz.
  • A Diziler / bu konuda / âdeta / yarışıyorlar
  • G Türk dili; / giderek / benliğinden, özünden / uzaklaşıyor.
  • E Kişi / mesleğini sevmezse / hayatta / başarılı olamaz.

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : “Dilimiz Kuşatma Altında” metninden ve aşağıdaki görsellerden hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.


Cevap :

YOBAZLAŞAN TÜRKÇE

Günümüzde küreselleşme adı altında İngilizce kelimeleri dilimize sokmuş ve karşılığı olmasına rağmen yabancı kelimeleri kullanmaya devam etmeye başlamış durumdayız.

Dilimizin en büyük tehdidi olan bu yabancılaşma özümüzü kaybetmemize sebep olmaktadır. Günden güne çoğu insan bu tuzağa düşmektedir. Gelen yeni nesil çocuklar ellerinde ki telefon, tablet gibi araçları kullanarak internetten bu kelimeleri öğrenip kendi dilleri yerine koyarak öz Türkçeyi katletmiş durumdadır. Bu durumun önüne geçilmesi için halka en uygun seslenecek yer olan televizyon kanalları kullanılması gerekmektedir. Bu sayede insanlara öz Türkçeyi aşılamayı hedeflemiş olacağız.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 138-139-140-141-142-143

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Karanlığın Rengi Beyaz Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


8. Sınıf Türkçe Kitabı Karanlığın Rengi Beyaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143


Hazırlık Çalışmaları


1. “Her insan bir engelli adayıdır.” düşüncesine katılıyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet katılıyorum. İnsanın her an başına ne geleceği belli olmadığı için bir kaza sonucu engelli kalmamız muhtemel bir gerçektir.


2. Engellilerin hayatını kolaylaştırmak için bireylere düşen görevler nelerdir?


Cevap : Onların hayatını kolaylaştırmak için onlar için ayrılan alanları işgal etmememiz gerekir, Yeri geldiği zaman yardımcı olmalıyız. Aynı zaman da onlara acıyor veya iğreniyor gibi bakmak yerine onunda bir insan olduğunu bilerek davranmalıyız.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Karanlığın Rengi Beyaz” metnini dinlerken sözcük bölümüne not aldığınız sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


Cevap :
İşkence: Aşırı gerginlik, sıkıntılı durum, azap
Yüreği ağzında beklemek: Korku ve heyecan dolu bir durumda beklemek
Denklem: İçinde yer alan bazı niceliklere ancak uygun bir değer verildiği zaman sağlanabilen eşitlik, muadele
Zafiyet: Arıklık, zayıflık


2. ETKİNLİK


Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Selim ve Kerim kardeşlerin okul yıllarında karşılaştıkları sorunlar nelerdir?


Cevap : Okuma ve yazmada zorluk yaşamışlardır.


2. Selim ve Kerim kardeşlerin fen bilgisi sınavında yaşadıkları sorun nedir?


Cevap : Sınav akşam saatlerinde olduğu için soruları okuyamamışlardır.


3. Selim ve Kerim kardeşler, lise yıllarında yaşadıkları sorunları fakülte yıllarında neden yaşamamışlardır?


Cevap : Hatalıklarına teşhis konulmuştur ve bu hastalığa karşı önlemler almışlardır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


4. Selim ve Kerim kardeşlerin eğitim hayatına anne ve babalarının nasıl bir katkısı olmuştur?


Cevap : Anne ve babaları hep destek olmuşlar ve onları doğru yönlendirmişlerdir.


5. Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Daha değerli olduğunu düşünüyorum. Çünkü engeli olmasına rağmen pes etmeyip o sorunun üstesinden gelmesi büyük bir başarıdır.


6. Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Din, dil, ırk, cinsiyet ayrımı yapmaksızın herkesi eğitim imkanlarından faydalandırmaktır.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :
Metnin Konusu : Görme duyusundan sorun olan iki kardeşin eğitim hayatı
Metnin Ana Fikri : Engelli olmak başarıya engel değildir.


4. ETKİNLİK


a) Görselleri ve haber yazılarını inceleyiniz.


ENGELLERİ AŞANLAR


Tekerlekli Sandalye Erkek Millî Takımı 2017 Avrupa Şampiyonu

Türkiye Tekerlekli Sandalye Basketbol Erkek Millî Takımı, Avrupa Şampiyonası finalinde Büyük Britanya’yı 76-69’luk skorla yenerek şampiyon oldu.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


Ampute Futbol Millî Takımımız 2017 Avrupa Şampiyonu Oldu

Avrupa Ampute Futbol Federasyonu (EAFF) Avrupa Şampiyonası finalinde İngiltere’yi 2-1 mağlup ederek kupayı müzesine götüren Ampute Millî Takımı’nın başarısı, ülkede herkesin göğsünü kabartıyor.


Paralimpik Oyunları’nda Türkiye 9 Madalya Kazandı

2016 Rio Paralimpik Oyunları’nda Türkiye; 3 altın, 1 gümüş ve 5 bronz madalyayla genel sıralamada 34. oldu.


Şeyma Nur Emeksiz, 2016’da Avrupa Para Tekvando Şampiyonu Oldu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinden Şeyma Nur
Emeksiz, 5. Avrupa Para Tekvando Şampiyonası’nda kadınlar K43 +58 kiloda altın madalya kazanarak Avrupa şampiyonu oldu. Ellerinden ortopedik engelli olan Emeksiz, Türkiye’nin 9 erkek, 3 kadın olmak üzere toplamda 12 sporcuyla yer aldığı şampiyonada başarısını dünyaya kanıtladı.


b) Bu haber yazılarından çıkardığınız sonuç nedir? Bu konuyla ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :
Bazı insanlar engelli doğar ya da bazıları sonradan engelli kalır. Bu durum onların hayatını etkiler fakat başarısız olacaklarını söylemez.
Engelli insanların başarısı her zaman daha değerlidir. Çünkü o kişi engeli olmasına rağmen önüne çıkan sorunları tek tek çözüp başarının zirvesine ulaşmıştır. Bizler de başarılı olmak için çalışmamız gerekir. Bu hayatta başaramayacağımız hiçbir şey yoktur.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


5. ETKİNLİK


a) Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koyunuz.


Cevap : Her gün sabah erkenden kalkarak okula gitmek için hazırlanmaya başlarım. Sağ kolumu kazada kaybettiğim için annem bana hazırlanırken yardımcı olmaktadır. Kahvaltımı ederek çantamı aldım. Okula yola koyuldum. Her gün bu yoldan geçerken insanların bakışları beni rahatsız ediyordu. Zamanla alışsam da yazık, daha küçük gibi cümleleri duyunca daha çok canım sıkılıyordu. Bu insanları da geçip okula geldim ve sınıfıma geçtim. En sevdiğim arkadaşım Betül de gelmişti. Kazadan önce sağ alimi kullanarak yazdığım için sol elimle yazı yazmak zor imkansız gibi birşeydi. Her gün öğretmenlerim bana bu konuda yardımcı olmaya çalışıyorlardı. Aynı zamanda Betül’de bana bu konuda çok yardımcı oluyordu. Dersler geçti ve eve gitme vakti gelmişti. Öğretmenim evde daha iyi çalışıp sol elimi daha iyi kullanmam gerektiğini söyledi. Eve geçince çalışmalar yaptım her gün ki gibi bugün daha iyi yazdım.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


b) Yazma etkinliği ile ilgili performansınızı formdaki maddelere göre değerlendiriniz.


Cevap : Bu formu kendiniz doldurmanız gerekmektedir.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde verilen ögelerden hangileri bulunmaktadır? Bulunan ögeleri ilgili bölüme yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları”


 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 146-147

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema Birey ve Toplum Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 146, 147


8. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Tema Birey ve Toplum Tema Sonu Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 146-147


MUTSUZ, YALNIZ, YAPAYAYALNIZ


Önümde yürüyor, sırtını görüyorum. Ama o kimseyi görmüyor. Biriyle göz göze gelecek diye ödü patlıyor sanki. Bizim kapının yanında görevli güvenlik elemanları var. Gençler… Bizim için orada duruyorlar gün boyu… Her sabah, “Günaydın!” derim hepsine ayrı ayrı. Aslında onlara değil, kendimedir bu… Gözlerinin içine bakarak “Günaydın!” dediniz mi o gençler çok daha sıcak kucaklarlar sizi… Öyle bir “Günaydın!” derler ki size, gününüz o saat aydınlanmaya başlar. İçerde gene sizi karşılayan gençler var. Görevli… Birer selamlaşma da onlara… Düşünebiliyor musunuz? Daha ilk adımda, en az beş “Günaydın!” dileği almak… Ve asansörün önü… Orada bekleyenler… Onlarla selamlaşma…

Herhangi bir iş yerinin girişinde durun ve seyredin. Bir yığın “Yalnızlık Mahkûmu” gelir, girer içeri. Herkese küs. Hayata küs. İnsana küs. Kendine küs. Kahırla başlar güne. Kahırla devam eder. Kahırla bitirir. Büyük olasılıkla evine de böyle girer. Komşuları ile selamlaşmadan… Ailesi ile gülümseşmeden…

Bir deneyin dostlarım… Bir deneyin… Sabah sabah karşılaştıklarınızla merhabalaşmayı deneyin… “Günaydın!” deyin. Onlar da size desinler. Gülümseyin insanlara. Onlar da size gülümsesinler. Gününüzün nasıl aydınlanmaya başladığını hissedeceksiniz. Hayatın size gülümsemeye başladığını göreceksiniz. Kahrolası yalnızlığınız sizi terk edecek. O birkaç “Günaydın!”, o birkaç gülümseme, yepyeni ama bambaşka ama nasıl güzel bir hayatın ilk adımları olacak. Deneyin. Bir sabah deneyin, ne olur!
Hıncal ULUÇ (Kısaltılmıştır.)


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


1. Yazar, güne başlarken selamlaşmanın kişiye neler kazandıracağını düşünüyor?


Cevap : Günü aydınlatacağını söylemektedir.


2. Yazarın okuyuculara önerileri nelerdir?


Cevap : İnsanlar ile merhabalaşmalı onlara günaydın diyerek gülümsememiz gerektiğini söylemektedir.


3. Yazar, “Yalnızlık Mahkûmu” olanları nasıl betimlemiştir? Çevrenizde bu betimlemeyle nitelendirebileceğiniz kişiler var mı? Açıklayınız.


Cevap :  ”Herkese küs. Hayata küs. İnsana küs. Kendine küs. Kahırla başlar güne. Kahırla devam eder. Kahırla bitirir. Büyük olasılıkla evine de böyle girer. Komşuları ile selamlaşmadan… Ailesi ile gülümseşmeden..” şeklinde betimlemiştir.


4. Okuduğunuz metinden nasıl bir sonuç çıkarıyorsunuz?


Cevap : Gülümseyerek insanlara ışık olup onların da mutlu olmasını sağlayabileceğimizi anladım.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


5. Koyu yazılan sözcük ya da sözcük gruplarının cümlenin hangi ögesi olduğunu bulunuz. Uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları”

6. Aşağıdakilerin hangisinde yer alan deyim kullanıldığı cümleye uygun değildir?


A) Genç gazeteci girdiği hiçbir işte dikiş tutturamadı.
B) Mahalledekiler kendi derdine düşünce kimseyle ilgilenmediler.
C) İyi niyetli olduğundan burnundan kıl aldırmıyor.
D) Kaç yaşına geldi hâlâ bir baltaya sap olamadı.


7. (I) Şehrin kalesini kimin yaptığı belli değildir. (II) Kalenin temelinin yalçın kaya üzerine kurulması akıllıca bir harekettir. (III) Şekli kareden uzuncadır. (IV) Uzuncası doğudan batıya olan yönüdür. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisi kişisel düşünce içermektedir?


A) I B) II C) III D) IV


8. Kişinin değerini, kadir ve kıymetini en iyi bilenler; bu işle ilgili kimseler ile kendi çevresinde bulunanlardır. Bir insanı ve onun yaptıklarını yakın çevresi takdir eder.Yukarıdaki açıklamayı aşağıdaki atasözlerinden hangisi karşılamaktadır?


A) Keskin sirke küpüne zarar.
B) Gençliğin kıymeti ihtiyarlıkta bilinir.
C) İş insanın aynasıdır.
D) Taş yerinde ağırdır.


9. “Kendine özgü bakışı, duruşu vardı Hasan dayının. Mimikleriyle, bakışlarıyla konuşan, suskun bir adamdı. Bilge mi desem yoksa mecnun mu bilemedim. İlginç fiziksel görünüşü, eğik yürüyüşü, gizemli ve sürekli yalnız geçen yaşamı dikkatimi çekerdi hep. Yalnız yaşardı dağlarda. Uzun yüzünden aşağı çaprazlama inen kocaman burnu, keskin gözleri, her daim kirli ve yırtık elbisesiyle karşımıza çıkan bu adamdan çekinir, ürkerdik.”

Dursun Ali SAZKAYA

Yukarıdaki paragrafta hangi anlatım biçimi kullanılmıştır?


A) Tartışmacı anlatım
B) Öyküleyici anlatım
C) Betimleyici anlatım
D) Açıklayıcı anlatım


10. “Dün gece apartman sakinleri sokakta buldukları köpeği doyurdular.” Bu cümlenin ögeleri aşağıdakilerin hangisinde doğru sıralanmıştır?


A) Zarf Tamlayıcısı / Özne / Belirtili Nesne / Yüklem
B) Yer Tamlayıcısı / Özne / Belirtili Nesne / Yüklem
C) Zarf Tamlayıcısı / Belirtili Nesne / Özne / Yüklem
D) Yer Tamlayıcısı / Belirtisiz Nesne / Özne / Yüklem



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 34-35-36-37-38-39

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kedi ile Fare Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


8. Sınıf Türkçe Kitabı Kedi ile Fare Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39


Hazırlık Çalışmaları


1. Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmalarını istersiniz?


Cevap : Dostlarımın her zaman dürüst, cana yakın ve doğru bir insan olmasını isterim.


2. Zor durumda kalan birine yardım ettiniz mi? Anlatınız.


Cevap : Evet yardım ettim. Sınava girdiğim gün benle beraber çıkan bir kızın ailesi orada değildi. Bilmediği bir yerde tek başına beklemekten korktu bende ona telefonumu verip ailesini aramasını söyledim. Oda arayıp ailesini çağırdı. Ailesi gelene kadar onla beraber bekledim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Bu sözcük ve sözcük gruplarını anlamına uygun cümlelerde kullanınız.


1.  Yenilgi.
Cevap : HEZİMET
Cümlem: Okulda yaptığımız voleybol maçında hezimete uğradık.


2. Çevresinde olup bitenlerin farkına varmayan, sezmeyen (kimse), gözü bağlı, bilgisiz, aymaz.
Cevap : GAFİL
Cümlem: Bu olayda beni gafil avladınız.


3. Sıçrayarak yakın bir yere doğru koşmak.
Cevap : SEĞİRTMEK
Cümlem: Babasının geldiğini görünce seğirtti.


4.Çırpınmak, tepinmek, kımıldanmak.
Cevap : DEBELENMEK
Cümlem: İstediği olmayınca yere yatıp debelendi.


5.Bir şeyden veya bir kimseden yana olma, aleyh karşıtı.
Cevap : LEH
Cümlem: Bu olayda yapılanlar bizim lehimizde gerçekleşti.


6. Vücutta görülen gevşeklik, ağırlık, tembellik
Cevap : REHAVET
Cümlem: Eve gelince bir rehavet oldum.


7. Birdenbire ortaya çıkan tehlikeli durum.
Cevap : BADİRE
Cümlem: Başlarından büyük badire geçti.


8. Alayı andıran, alaya benzeyen, alay gibi, alayımsı.
Cevap : ALAYSI
Cümlem: Alaysı bir tavırla benle konuştu.


9. İnanç ve düşüncesini değiştiren, sözüne güvenilmeyen, caygın, kaypak (kimse).
Cevap : DÖNEK
Cümlem: Babası dedi diye takım konusunda döneklik yaptı.


10. Bir anlaşma, sözleşme veya isteğin yerine getirilmesini sağlamak için bir kimseyi alıkoymak.
Cevap :REHİN ALMAK
Cümlem: İstediklerini yaptırmak için bir vatandaşı rehin aldı.


11. Bir duyguyu bir düşünceyi aşılamak.
Cevap : TELKİN ETMEK
Cümlem: Ona ders konusunda telkin ettim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. ETKİNLİK


“Kedi ile Fare” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Dinlediğiniz metinde kedinin başına nasıl bir olay gelmiştir? Açıklayınız.


Cevap : kedi avcının kurduğu tuzağa düşmüştür.


2. Fare, içinde bulunduğu sıkıntılı duruma nasıl bir çözüm bulmuştur? Farenin bu tavrına örnek bir atasözü söyleyiniz.


Cevap : Kediden yardım isteyerek çözüm bulmuştur. Buna uygun atasözü de denize düşen yılana sarılır.


3. “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?


Cevap : Dostluklar güven üzerine kurulur ve zamanla oluşan bir bağdır. Kısa sürede edinilen dostluktan hiçbir güven gelmez.


4. Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?


Cevap : Çıkar amaçlı birbirleri ile konuşan kişileri temsil etmektedir.


5. Dinlediğiniz metinde olay nasıl sonuçlanmıştır? Bu sonuç hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Fareyi tuzaktan kurtaran kedi dost olmak ister. fakat fare çıkar üzerine kurulan dostlukların eski düşmanlığı unutturmayacağını söyleyerek teklifi geri çevirir.


3. ETKİNLİK


Soru : “Kedi ile Fare” metninin konusunu ve ana fikrini bulunuz.


“Kedi ile Fare” Metnin Konu: Dostluk ve güven
“Kedi ile Fare” Metnin  Ana Fikir: Çıkar amaçlı kurulan dostluklar uzun süre devam edemez.


4. ETKİNLİK


Soru : “Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.


Cevap : Kedi avcının kurduğu tuzağa düşer. Fare buna sevinir fakat arakasında bulunan gelincik ve tepesinde bir baykuş vardır. Baykuş fareyi fark eder. Fare bu durumdan kurtulmak için kediden yardım ister. kedi kabul eder. Fare kediyi tuzaktan kurtarır. Bunu gören Baykuş ve gelincik  umutlarını kaybedip giderler. Kedi fareye dostluk teklif eder. fare ise çıkar ilişkisi üzerine kurulan dostluğun geçmişte olan düşmanlığı unutturmayacağını söyleyerek teklifini reddeder.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda La Fontaine’nin (La Fonten) “Aslan ile Fare” fablının farklı çevirileri verilmiştir. Metinleri okuyunuz. Okuduğunuz iki farklı çeviriyi karşılaştırınız. (Kahramanlar, konu, biçim, anlatıcı…)


Kahramanlar: Her iki metnin de kahramanı aslan ve faredir.
Konu: Her iki metnin de konusu farenin kendisine iyiliği dokunan aslanı düştüğü tuzaktan kurtarmasıdır.
Biçim: Birinci metnin biçimi düz yazı, ikinci metnin biçimi şiirdir.
Anlatıcı: Her iki metnin de anlatıcısı üçüncü şahıstır.
Ana Fikir: Her iki metnin de ana fikri “İyilik yapan, iyilik bulur.”


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6. ETKİNLİK


a) Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız.


Cevap : 2 Maymun; “Ormanın birinde 2 maymun arkadaş varmış. Biri temizmiş, düzenli olarak bitlerini ayıklarmış. Diğeri ise tembel ve pislik içinde yaşarmış. Bir gün temiz maymun haşır haşır kaşınma sesi duymuş. Gidip bakmış, bir de ne görsün bizim pis maymun acı çeker gibi kaşınıyor. Temiz maymundan yardım dileniyormuş. Temiz maymun da ona yardım etmiş ve onu bir güzel temizlemiş. Sonra da demiş ki “Bak bitlerin seni ne hale düşürdü küçücük bit deyip geçme sonra başına işler açabilir.”


b) Arkadaşınızın sözlü sunum performansını aşağıdaki formda verilen maddelere göre değerlendiriniz.


Cevap :

8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
”8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

7. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki değerler ağacından istediğiniz bir değeri seçiniz.


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


b) Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız. Aşağıdaki yazı taslağını doldurup yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :
Yazının Konusu: Mutluluk
Yazının Ana Fikri: Mutlu olmak için iyimser olmak gerekir.
Serim Bölümü: mutluluk nedir
Düğüm Bölümü: Mutlu olmak için insan ne yapmalıdır.
Çözüm Bölümü: Mutluluk hepimiz için önemlidir.

MUTLULUĞUN SIRRI

Mutluluk sevgiden doğan bir duygudur. Mutlu insan güler, pozitif düşünür.
İnsan mutlu olmak için ilk olarak kötü düşüncelerinden uzak durmalıdır. Olayları kötü tarafından bakarak kendini üzmemeli her zaman iyi düşünüp daha çok çabalamalıdır. Mutlu olmak için de emek etmemiz gerekir. Kolay bir şekilde hiçbir insan mutlu olamaz. Bir aile ile mutluluk bir arkadaş ile mutluluk bile emeklerin ardından oluşan bir bağdan doğan duygudur.
Mutluluk tüm insanlar için önemlidir. Her zaman huzurlu bir ortam, kimsenin kötü söz ve davranışlarda bulunmadığı bir ortam bütün insanları mutlu eder. Huzuru bulmalarını sağlar.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 28-29-30-31-32-33

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnsanla Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


8. Sınıf Türkçe Kitabı İnsanla Güzel Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33


Hazırlık Çalışmaları


1. Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?


Cevap : Her zaman doğru ve dürüst olmamız gerekir. Karşımızdaki insanı küçük düşürecek davranış ve sözlerden kaçınmamız gerekir. Bu sayede sorun yaşamamış oluruz.


2. “Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.


Cevap : Katıldığım yönleri de var katılmadığım yönleri de. Doğanın en önemli varlığı insanlardır. Diğer canlılar insanların yemesi, kullanabilmesi için yaratılmıştır. Bizler bu dünyaya iyi bakıp güzelleştirebiliriz. Katılmadığım yönü bizlerin diye düşünüp diğer canlılara zarar vermemiz hoş davranışlar değildir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri yazınız. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


Gövermek Sözlük Anlamı: Yeşermek
Yokuş Sözlük Anlamı: Aşağıdan yukarıya gittikçe yükselen eğimli yer, iniş karşıtı


2. ETKİNLİK


İnsanla Güzel” şiirinden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Şaire göre doğadaki her şeyi güzel kılan nedir?


Cevap :Her şeyi güzel kılan insandır.


2. Şaire göre insan olmazsa dal uçlarında göveren bahar, tarlalardaki başak neye benzer?


Cevap : Sevimsiz bir resime benzer.


3. Şair üçüncü kıtada insanlara sunulan hangi nimetlerden söz ediyor?


Cevap : Bereketli yağmurlar, mavi bulutlar, dalında yemişler.


4. “Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Sabahların aydınlığı insandan dolayı olduğu anlatmak istemiştir. İnsanlar sabahları güzel kılıyor.


5. Şair, son kıtada nelerden yakınıyor?


Cevap :Savaşlar, kin ve öfke yüzünden doğadaki var olan güzelliklerin yerine kötülüklerin yeri olmasını anlayamamaktadır.


6. Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?


Cevap : Birbirlerine karşı her zaman saygı ve sevgi çerçevesi içinde olmalıdırlar. Kimse kimseye kötü söz ve davranışlarda bulunmamalıdır. Bu sayede dünya güzel, huzurlu bir yer olur.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : “İnsanla Güzel” şiirinin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


“İnsanla Güzel” Şiirinin Konu : Doğa ve insan
“İnsanla Güzel” Şiirinin Ana Duygu : Doğa ve insan sevgisi


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen söz sanatlarını ve söz sanatlarının geçtiği dizeleri bularak noktalı yerlere yazınız.


Söz Sanatı: Kişileştirme
“Sizinle bölüşür sevinci kuşlar.”
Söz Sanatı: Kişileştirme
Bulduğunuz dize:
“Mavi rüzgârların koştuğu sokak”
Söz Sanatı: Benzetme
“İnsansız olursa sevimsiz resim gibi
Dal uçlarında göveren bahar,
Tarlada boy veren o altın başak.”


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Dizelerdeki söz sanatlarını karşılarına yazınız.


(benzetme-abartma-kişileştirme-konuşturma-karşıtlık)


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metinde geçen sıfat-fiilleri (ortaçları) bulunuz. Sıfat-fiilin aldığı eki örnekteki gibi gösteriniz.


Zülal’in baktığı resimler, unutulmaz güzel günlerden hatıraydı. Tozlanmış rafların içindeki albümü, çok özlediği arkadaşları Sena ve Elif hediye etmişti. O, resimlerdeki gibi değildi artık; ağarmış saçları, buruşmuş yüzü, akıp giden zamanı ona hissettirmişti. Değişmeyen bir tek şey vardı: O da güler yüzü.


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 28-29-30-31-32-33”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


7. ETKİNLİK


“Kurabiye Hırsızı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. “Kurabiye Hırsızı” metninde yaşanan sorun nedir? Yazınız.


Cevap : Havaalanında bekleyen bir kadının yanında oturan adamın kurabiye yediğini görmüştür. Kendi kurabiyelerini yediğini zannedip adama kızmıştır. Paylaşmanın olmadığı bir yerde huzur ve anlaşmazlıkların olacağını göstermektedir.


2. Siz olsaydınız bu soruna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Yazınız.


Cevap : Kadınla konuşup kendime ait olduğunu söylerdim. Aynı zamanda davranışının yanlış olduğunu ve bu durumu bu kadar büyütmek yerine paylaşımcı biri olması gerektiğini söylerdim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki dörtlükten hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.


(…)
Sımsıcak dostluklar sevgiler varken
Savaşlar kinler öfkeler neden
Bırakıp gideceğiz bir gün
Dünya bu kadar güzelken


Cevap :  Dünya güzelliklerle dolu bir yerdir. İnsanlar burayı güzelleştirebilecek bir canlıdır. Bu dünyanın güzelliklerinden faydalanmak yerine savaşlar, sömürge, ezme, ayrımcılık ön plandadır. İnsanların birbirlerine karşı olan kini ve öfkesi her geçen gün artmakta ve bu dünyaya daha çok zarar vermektedir. Bunun önüne geçmemiz ve bir dur dememiz gerekir. Bu güzellikleri kötülük uğruna yok etmek yerine güzelliklere güzellik katmamız gerekir.



 

Our Score
error: Content is protected !!