8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 77 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru :  1. Adalet, kul hakkı ve hukuk kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.


Cevap :

  • Adalet: Adalet, hak ve hukuka uygunluk, doğru ve tarafsız davranma anlamına gelir. İnsanlar arasında ayrım yapmadan, her birine hak ettiği şekilde davranmayı ifade eder.
  • Kul Hakkı: Kul hakkı, bir kişinin başka bir kişiye karşı işlediği haksızlık veya zarar anlamına gelir. İslam’da kul hakkı, affedilmesi için hak sahibinin rızasını gerektirir.
  • Hukuk: Hukuk, toplumdaki bireylerin hak ve sorumluluklarını düzenleyen, devlet tarafından konulmuş kurallar bütünüdür. Adaletin sağlanması için bir araçtır.

Soru : 2. Peygamberimizin (sav) adalete verdiği önemi gösteren bir örnek olay bulup arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Peygamber Efendimiz’in (sav) adalete verdiği önemi gösteren bir örnek olay:

Bir gün Peygamber Efendimiz’e (sav) hırsızlık yapan bir kadının affedilmesi için ricada bulunuldu. Ancak Peygamberimiz (sav), “Eğer kızım Fatıma bile hırsızlık yapsaydı, onun da elini keserdim,” diyerek adaletin uygulanmasında kişisel ilişkilere bakılmayacağını ve adaletin herkes için eşit olduğunu vurgulamıştır.


Soru : 3. Hz. Peygamber’in (sav) çalışmayı, kendi elinin emeğiyle kazanç elde etmeyi teşvik eden bir hadisini bulunuz. Bu hadisi defterinize yazınız.


Cevap :

Peygamber Efendimiz (sav) şöyle buyurmuştur:

“Hiçbir kimse, kendi elinin emeğiyle kazandığından daha hayırlısını yememiştir. Allah’ın peygamberi Davud (as) da kendi elinin emeğiyle çalışır ve kazanırdı.”
(Buhari, Büyû, 15)


Soru : 4. Yaşadığımız çevreye ve tabiata karşı ne gibi görev ve sorumluluklarımız vardır? Bu konuda genel ağ, süreli yayınlar vb. kaynaklardan bir araştırma yapıp sunu hazırlayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Çevreye ve tabiata karşı görev ve sorumluluklarımız:

  • Doğal kaynakları israf etmemek ve tasarruflu kullanmak.
  • Çöpleri geri dönüşüm kutularına atmak ve çevremizi temiz tutmak.
  • Ağaç dikmek ve ormanları korumak.
  • Hayvanlara iyi davranmak ve onların haklarına saygı göstermek.
  • Enerji tüketimimizi azaltarak çevre kirliliğini önlemek.

Bu konuyu daha detaylı bir şekilde sunu haline getirmek için çevre bilinciyle ilgili bilimsel makaleler, haberler ve dini kaynaklardan faydalanabilirsiniz.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 99-100 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Affedici Olması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Affedici Olması Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 99-100


“O vakit Allah’tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın. Şayet sen kaba, katı yürekli olsaydın hiç şüphesiz etrafından dağılıp giderlerdi. Şu hâlde onları affet; bağışlanmaları için dua et…” Âl-i İmrân suresi, 159. ayet.

Soru : Yukarıdaki ayette Peygamberimizin (sav) hangi özelliklerinden söz edilmektedir?


 Cevap : İnsanlara karşı asla sert ve katı olmamalıyız; bunun yerine, daima şefkatli ve merhamet dolu bir kalp taşımaya özen göstermeliyiz.


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Verilen örnekleri de dikkate alarak şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • Peygamber Efendimizin (s.a.v.) sünnetidir.
  • Dinimizin bir emridir.
  • İnsanları birbirine yakınlaştırır.
  • Gerçek bir büyüklüktür.
  • Erdemli olmanın bir işaretidir.
  • Affetmeyi içerir.


 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 101 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 4. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları Sayfa 101


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 4. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 101


Soru : Salih amel kavramını daha önce hiç duydunuz mu? Varsa bu kavramla ilgili bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


 Cevap :

Evet, salih amel kavramını daha önce duydum. Salih amel, Allah’ın rızasını kazanmak için yapılan ibadetler ve insanlara fayda sağlayan güzel işlerdir. Bu, dürüst ve doğru bir şekilde çalışmayı, iyilik yapmayı, başkalarına yardım etmeyi ve haramdan kaçınmayı kapsar. Kur’an-ı Kerim’de iman ile birlikte sıkça vurgulanır. Örneğin, namaz kılmak, sadaka vermek, ihtiyaç sahiplerine yardım etmek gibi davranışlar salih amel olarak değerlendirilebilir.


Soru : Yukarıdaki hadiste salih amel olarak belirtilen davranışlar nelerdir? Yorumlayınız. Sizler de bu hadisten ilke ve değerler çıkarıp maddeler hâlinde listeleyiniz.

 Cevap :

Salih amel, Allah’a ibadet etmek ve insanlara fayda sağlayacak hayırlı işler yapmak anlamına gelir. Helal ve meşru olan her türlü iş, eğer düzgün, dürüst ve sağlam bir şekilde yapılıyorsa salih amel sayılır. Kur’an-ı Kerim’de, iman etmek ile salih amel işlemek yüz civarında ayette birlikte anılmıştır.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 97-98 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Hayatında Sadelik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Hayatında Sadelik Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 97-98


 Soru : “Sade bir hayat sürmek.” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap :

Sade bir hayat sürmek, israftan kaçınmak, gereksiz şeylerden uzak durmak ve ihtiyacımız kadarını kullanarak huzurlu bir yaşam sürmektir.

Uzun Cevap :

Sade bir hayat sürmek, hayatımızı lüks ve gösterişten uzak, temel ihtiyaçlarımıza odaklanarak, doğal ve mütevazı bir şekilde yaşamayı ifade eder. Bu, hem maddi hem manevi açıdan bir denge kurmak anlamına gelir. İnsan, sade bir hayat sürdüğünde aşırılıklardan sakınır, israf etmez, şükreder ve sahip olduklarının kıymetini bilir. Bu yaşam tarzı, aynı zamanda çevreye ve topluma karşı daha duyarlı olmayı da beraberinde getirir.


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Evinde, işinde, yeme ve giyinme gibi konularda sade bir hayatı benimseyen kişi hangi ilkelere dikkat etmelidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

İsraftan kaçınmalı, temel ihtiyaçlara yönelmeli, şükretmeli ve gösterişten uzak durmalıdır.

Uzun Cevap :

Madde Madde Sade bir hayatı benimseyen kişi şu ilkelere dikkat etmelidir:

  1. İsraftan Kaçınma: Gereksiz harcamalardan uzak durmalı ve kaynakları bilinçli kullanmalıdır.
  2. Tevazu: Gösterişe ve lükse önem vermek yerine, mütevazı bir duruş sergilemelidir.
  3. Şükür: Sahip olduklarına şükrederek daha azla yetinmeyi öğrenmelidir.
  4. Doğallık: Hem tüketimde hem yaşam tarzında doğallığı tercih etmelidir.
  5. Adalet ve Paylaşım: Fazlasını ihtiyaç sahipleriyle paylaşmalı ve topluma katkı sağlamalıdır.

Bu şekilde yaşayan kişiler hem kendileri hem de çevreleri için huzurlu ve anlamlı bir hayat sürerler. Peygamber Efendimizin (s.a.v.) de sade bir yaşam tarzını benimsediği ve israftan kaçındığı bilinmektedir.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları”, öğrencilerin 5. Ünite ile ilgili temel kavramları anlamalarını sağlar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, konuya yönelik düşünce geliştirme ve öğrenme sürecini destekleyen sorulara çözümler sunar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrenme sürecini kolaylaştıran ve açık bir anlatımla hazırlanmıştır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119 MEB Yayıncılık”, ünitenin giriş kısmı için önemli bir çalışma rehberi sunmaktadır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119 Cevapları


1. “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.” atasözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap : “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.” atasözü, her insanın bir işi yapma şeklinin kendine özgü olduğunu ifade eder. İnsanların farklı yöntemleri ve yaklaşımları olabilir, bu farklılık saygıyla karşılanmalıdır.


2. Mezhep kelimesi sizin için ne ifade etmektedir?


Cevap : Mezhep, dini anlayış ve ibadetlerin uygulanmasında farklı yorumlara dayalı oluşmuş görüşlerdir. İslam’da özellikle fıkıh (hukuk) ve itikadi (inanç) alanlarında mezhepler vardır. Mezhepler, farklı coğrafyalar ve kültürlerde Müslümanların dini uygulamalarını kolaylaştırmıştır.


3. Bu görsel size neyi çağrıştırmaktadır?


Cevap : Semazen, Mevlevilik tarikatının sembolüdür. Dönüş hareketi, Allah’a olan sevgi ve teslimiyeti, dünyanın geçiciliğini ve kulluğun yüceliğini simgeler. Semazenlerin zikri, tasavvufun en önemli uygulamalarından biridir.


4. Aşure günü hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Aşure günü, Hicri takvimin Muharrem ayının 10. günüdür. Bu günde birçok önemli olayın gerçekleştiğine inanılır. Özellikle Hz. Nuh’un gemisinin tufandan kurtulması ve Kerbela’da Hz. Hüseyin’in şehit edilmesi gibi hadiseler bu günle ilişkilendirilir. Ayrıca aşure tatlısı yapılarak komşulara dağıtılır ve birlik, paylaşma duyguları pekiştirilir.



 

Our Score

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı ve Cevapları” 8. sınıf öğrencileri için “Din Kültürü Ders Kitabı”, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde temel bir kaynak olarak kullanılmaktadır. Bu kitap, öğrencilere dini ve kültürel değerler hakkında bilgi sunmanın yanı sıra, çeşitli aktiviteler ve sorularla konuları pekiştirmeyi amaçlar. Din Kültürü Gezegen Yayıncılık tarafından yayımlanan bu kitap, öğrencilerin dini bilgilerini derinleştirmeleri için kapsamlı bir rehberdir.


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları”

Ders kitabında yer alan cevaplar genellikle öğretmenler tarafından sağlanır ve bu, öğrencilerin öğrenme sürecini destekler. Ancak, bazı kaynaklarda Din Kültürü Ders Cevapları ve Ders Kitabı Sayfa Cevapları gibi terimlerle çeşitli çözüm önerileri ve açıklamalar bulunabilir. Bu cevaplar, öğrencilerin kendi başlarına yapacakları çalışmalarda doğru yönlendirmeyi sağlar.

Din Kültürü Kitabı üzerindeki sorular, öğrencilerin bilgi seviyelerini test etmelerine ve konuları anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. “8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları” Özellikle, kitabın içeriği, öğrencilere dini ritüeller, ahlaki değerler ve kültürel bilgiler konusunda derinlemesine bilgi sunar.

Eğer kitabın içeriğinde veya Din Kültürü Ders Kitabı ile ilgili olarak ek açıklamalara ihtiyaç duyulursa, genellikle yayınevlerinin sunduğu ek kaynaklar veya öğretmenlerin önerdiği kaynaklar kullanılabilir. Bu, öğrencilerin hem ders içi hem de dışı çalışmalarda daha etkili olmalarını sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Gezegen Yayıncılık


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE : KADER İNANCI


1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 11


Kader ve Kaza İnancı Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


İnsanın İradesi ve Kader Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


Kaderle İlgili Kavramlar Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Musa (as) Cevapları Sayfa 31, 32, 33


Bir Ayet Tanıyorum: Ayetelkürsi ve Anlamı Cevapları Sayfa 33, 34


1. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 35, 36


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54, 55, 56. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE : ZEKÂT VE SADAKA


2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


 İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Zekât ve Sadaka İbadeti Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48


Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Cevapları Sayfa 48, 49, 50


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (as) Cevapları Sayfa 50, 51, 52


Bir Sure Tanıyorum: Maun Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 52, 53, 54


2. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 55, 56


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74,
75, 76, 77, 78, 79, 80. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE : DİN VE HAYAT


3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 57


Din, Birey ve Toplum Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63


Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (as) Cevapları Sayfa 74, 75, 76


Bir Sure Tanıyorum: Asr Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 76, 77


3. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE : HZ. MUHAMMED’İN ÖRNEKLİĞİ


4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 81


Hz. Muhammed’in (sav) Doğruluğu ve Güvenilir Kişiliği Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86


Hz. Muhammed’in (sav) Merhametli ve Affedici Oluşu Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90


Hz. Muhammed’in (sav) İstişareye Önem Vermesi Cevapları Sayfa 90, 91, 92


Hz. Muhammed’in (sav) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96


Hz. Muhammed’in (sav) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


Hz. Muhammed’in (sav) İnsanlara Değer Vermesi Cevapları Sayfa 100, 101, 102


Bir Sure Tanıyorum: Kureyş Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 103, 104


4. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Gezegen Yayıncılık Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE : KUR’AN-I KERİM VE ÖZELLİKLERİ


5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 109


İslam Dininin Temel Kaynakları  Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (as) Cevapları Sayfa 135, 136, 137


5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140



 

Our Score

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 138, 139, 140


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138, 139, 140 Cevapları” başlığı, 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim bölümündeki soruları içerir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Bilgilerimizi Ölçelim Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin üniteyi ne kadar öğrendiklerini test eden sorulardan oluşur.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, verilen soruların çözümlerini ve açıklamalarını içerir, böylece öğrenciler doğru cevapları öğrenebilir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 138-139-140 Gezegen Yayıncılık” bölümünde, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesi amacıyla çeşitli değerlendirme etkinlikleri bulunur.


8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 138-139-140


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Peygamber’in (sav) sünnetinin İslam’ı anlamadaki yeri ve önemi nedir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap : Hz. Peygamber’in (sav) sünneti, İslam’ı anlamadaki en önemli kaynaklardan biridir çünkü o, Kur’an-ı Kerim’in nasıl yaşanması gerektiğini gösteren en güzel örneği sunmuştur. Sünnet, Hz. Peygamber’in (sav) hayatını, sözlerini, davranışlarını ve onaylarını içerir. Örneğin, namazın nasıl kılınacağına dair detaylar, orucun uygulanışı, ahlaki değerler ve toplumsal ilişkilerdeki davranış biçimleri gibi birçok konu sünnetle belirlenmiştir. Hz. Peygamber’in (sav) uygulamaları, Kur’an’ın doğru anlaşılmasında ve günlük hayata aktarılmasında rehberlik eder. Bu nedenle sünnet, İslam’ın pratiğe dökülmesinde vazgeçilmez bir kaynaktır.


2. Kur’an-ı Kerim’in ana konuları nelerdir? Listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in ana konuları şunlardır ;

  • Tevhid (Allah’ın birliği): Allah’ın tek ve yüce olduğu, onun dışında hiçbir ilah olmadığı.
  • Peygamberlik: Peygamberlerin gönderilmesi ve onların toplumlara mesajlar iletmesi.
  • Ahiret inancı: Diriliş, hesap verme ve cennet-cehennem.
  • İbadetler: İslam’ın temel ibadetleri (namaz, oruç, zekât, hac vb.)
  • Ahlak ve davranışlar: İyi davranışlar, adalet, doğruluk, tevazu.
  • Toplumsal ilişkiler: Aile, komşuluk, miras, ticaret ve hukuki meseleler.
  • Kıssalar: Peygamberlerin hayatları ve toplumların durumları.
  • Savaş ve barış: Müslümanların savunma hakları ve barışa teşvik.

3. Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili hangi konulardan bahsedilir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Kur’an-ı Kerim’de sosyal hayat ile ilgili konulardan bahsedilir ;

  • Aile hayatı: Evlilik, boşanma, miras ve çocuk hakları.
  • Komşuluk ve dostluk: İnsanlar arasındaki ilişkilerin düzgün olması, komşulara saygı ve yardımlaşma.
  • Toplumsal adalet: Zengin ve fakir arasındaki denge, hakkaniyetli davranışlar.
  • Ticaret ve ekonomi: Faiz yasağı, dürüst ticaret, borç ilişkileri.
  • Hukuk ve ceza: Suçlar, cezalar, adaletin sağlanması.
  • Yardımlaşma: Zekât, sadaka, infak ve fakirlere yardım.
  • Barış ve savaş: Savaşın haklı sebepleri, barışa teşvik, düşmanla barışın önemi.

4. Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri nelerdir? Sıralayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici nitelikleri şunlardır ;

  • Öğretici: Kur’an, insanlara doğruyu öğretir, bilgi verir ve yanlışlardan sakındırır.
  • Rehberlik: İslam’ın yaşam tarzını belirler, doğru yolu gösterir.
  • İzah edici: İnsanlara hayatta karşılaştıkları zorluklar hakkında bilgi ve çözümler sunar.
  • Moral verici: Müslümanlara moral ve güç verir, sabır ve azimle ilerlemelerini sağlar.
  • Uyarıcı: İnsanları kötü alışkanlıklardan, günahlardan ve kötü sonuçlardan uyarır.
  • Düşündürücü: İnsanları aklını kullanmaya teşvik eder ve onların derin düşünmelerini sağlar.
  • Rahatlatıcı: Ruhsal sıkıntılara ve zorluklara karşı moral verir, kalp huzuru sağlar.

5. Kur’an insana hangi konularda yol gösterir? Belirtiniz.


Cevap :

Madde Madde Kur’an insana şu konularda yol gösterir;

  • İman: Allah’ın varlığı, birliği ve peygamberlik inancı.
  • İbadet: Namaz, oruç, zekât gibi İslam ibadetlerinin nasıl yapılması gerektiği.
  • Ahlak: İyi ve doğru davranışlar, sabır, hoşgörü, dürüstlük, adalet.
  • Aile hayatı: Evlilik, çocuklar ve eşler arası ilişkiler, boşanma ve miras hakları.
  • Toplumsal ilişkiler: İnsanlara karşı olan tutumlar, komşuluk, yardım etme, adaletli olma.
  • Yardımlaşma: Zekât, sadaka verme, toplumdaki fakirlere yardım etme.
  • Adalet: Hakkı gözetme, zulme karşı durma, doğruyu savunma.
  • Sosyal adalet: Toplumun düzeni, fakir-fukara ile ilgili yardımlar, eşitlik ve haklar.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan noktalı yerleri uygun kavramlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Hz. Peygamber’in (sav) Kur’an’ı tebliğ, açıklama, öğretme ve uygulama çabası olarak ortaya koymuş olduğu söz, fiil ve takrirlerini içeren örnek davranışlarına sünnet denir.
  2. Allah’ın (cc) Hz. Peygamber (sav) aracılığıyla gönderdiği esas ve ilkelerin tamamını kalp ile doğrulamaya, dil ile söylemeye ve bunların doğruluğunu tereddüt etmeden kabul etmeye inanç denir.
  3. İslam’ın alım satım, kiralama, şirketler, anlaşmalar, emanetler, kefalet, vasiyet, miras, davalaşma, evlilik, suçlar ve cezalar gibi konularda insanların birbiriyle veya bireyin toplumla yahut toplumların birbiriyle olan hukuki, idari, ekonomik ve insani ilişkilerini düzenleyen bölümüne muamelat denir.
  4. Allah’ın (cc), Kur’an-ı Kerim’de bazı peygamberler, geçmiş milletler, topluluklar ve peygamber olmayan kimseler hakkında verdiği gerçek bilgi, olay ve anlatımlara kıssa denir.
  5. Kişinin kulluk vazifesi içinde Allah’a (cc) sevgi, saygı, itaat ve teşekkürünü göstermek ve hoşnutluğunu kazanmak amacıyla onun emirlerine uyup yasaklarından kaçınmak için yaptığı iradi tutum ve davranışlara ibadet denir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


C. Aşağıdaki sorulardan her biri için dört cevap seçeneği verilmiştir. Seçeneklerden yalnızca biri doğrudur. Doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. “Ben nasıl hac yapıyorsam siz de öyle haccedin. Haccın görevlerini benden öğrenin.” (Müslim, Hac, 310.)

Yukarıdaki hadis, Hz. Peygamber’in sünnetlerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Sözlü B) Fiili C) Takriri D) Fıtri

Cevap : B) Fiili


2. “Mallarınızı aranızda haksız sebeplerle yemeyin. Kendiniz bilip dururken, insanların mallarından bir kısmını haram yollardan yemeniz için o malları hâkimlere (idarecilere veya mahkeme hâkimlerine) vermeyin.” (Bakara suresi, 188. ayet.)

Yukarıdaki ayet, Kur’an-ı Kerim’in ana konularından hangisiyle ilgilidir?


A) İnanç B) İbadet C) Ahlak D) Sosyal hayat

CevapC) Ahlak


3. Kur’an’ın Kerim’in “Açıklama” anlamına gelen ismi aşağıdakilerden hangisidir?


A) Beyan B) Nur C) Zikir D) Furkan

CevapA) Beyan 


4. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’in temel eğitici özellikleri arasında değerlendirilemez?


A) İyiye, doğruya ve güzele yönlendirmesi
B) Kötülüklerden sakındırması
C) 114 sureden oluşması
D) İnsanı, aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi

CevapC) 114 sureden oluşması


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


5. “İkinci Âdem” olarak adlandırılan peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Salih (as) B) Hz. Nuh (as) C) Hz. İdris (as) D) Hz. Davud (as)

CevapB) Hz. Nuh (as) 


6. “Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur.” (İsra suresi, 36. ayet.)

Bu ayette Kur’an-ı Kerim’in aşağıdaki temel eğitici özelliklerinden hangisine örnek oluşturur?


A) Açıklayıcılığına
B) Yol göstericiliğine
C) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine
D) Kötülüklerden sakındırdığına

CevapC) İnsanı aklını kullanmaya yönelttiğine


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Sünnet, Hz. Peygamber’e (sav) vahiy yoluyla indirilen bir kitap değil, onun sözleri, fiilleri ve onaylarıdır. Kur’an-ı Kerim vahiy yoluyla indirilen Allah’ın (cc) ilahi kelamıdır.
  2. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, lafız ve mana itibariyle mucizedir.
  3. (Doğru) Sünnet, Kur’an-ı Kerim ile birlikte İslam dininin temel kaynaklarındandır.
  4. (Yanlış) Kur’an-ı Kerim’deki inanç konularının temelini Allah’ın birliği (tevhit) oluşturur. Melek inancı önemli bir inanç konusudur, ancak temel inanç konularından biri değildir.
  5. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, İslam ahlakının ilke ve hükümlerinin en temel kaynağıdır.
  6. (Doğru) İslam dininde sosyal hayat için “âdâb-ı muaşeret” kavramı kullanılır. Bu kavram, insanlar arasındaki davranış kurallarını ifade eder.
  7. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’de anlatılan kıssaların başında peygamberler ve onların gönderildikleri toplumların kıssaları gelir.
  8. (Doğru) Kur’an-ı Kerim’deki açıklamaların en önemli sebeplerinden biri, insanlara insan-Allah, insan-insan, insan-evren ve Allah-evren ilişkisi konusunda yol göstermektir.
  9. (Yanlış) Kur’an’da aklını kullanan, düşünen ve içinde bulunduğu durumdan ders çıkaran kimseler övülür, eleştirilmez.
  10. (Doğru) Kur’an-ı Kerim, iyiye, doğruya, güzele yönlendirip kötülüklerden sakındırması, açıklayıcı ve yol gösterici olması, insanı aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltmesi gibi temel özellikleri ile insanın hayatını anlamlandırmasını amaçlar.

Soru : D. Defterinize, “Kur’an ve Temel Özellikleri” adlı bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Kur’an ve Temel Özellikleri

Giriş: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabı olup, Allah’ın (cc) insanlara gönderdiği son ilahi kitaptır. Hem lafız hem de mana açısından mucize olan Kur’an, insanlık için bir rehberdir. İçeriğiyle hayatın her alanına hitap eder ve insanları doğru yola yönlendirir.

Gelişme: Kur’an’ın temel özelliklerinden biri, onun kapsayıcılığıdır. İman, ibadet, ahlak ve toplumsal ilişkiler gibi konularda insanlara yol gösterir. Aynı zamanda değişmezliği, nesilden nesile olduğu gibi korunmuş olması, Kur’an’ı evrensel kılar. Ayrıca, akıl ve bilimle uyumu sayesinde, insanları düşünmeye teşvik eder ve onları doğruyu aramaya yönlendirir. Açıklayıcı ve özlü ifadelerle, insanın hayatını anlamlandırmasına yardımcı olur.

Sonuç: Kur’an-ı Kerim, insanlık için en değerli kaynaklardan biridir. Hem bireysel hem de toplumsal hayatı düzenleyen bu kutsal kitap, insanları doğru yolda tutmak, ahlaki değerleri öğretmek ve toplumu düzenlemek için Allah tarafından gönderilmiştir. Bu nedenle, Kur’an’ın temel özellikleri, hayatımızda daima rehberlik eder.



 

Our Score

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 135-136-137 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (as) Cevapları Sayfa 135, 136, 137


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (as) Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 135, 136, 137 Cevapları” başlığı, Hz. Nuh (as)‘ın hayatını ve mesajını konu alır. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (as) Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, Hz. Nuh’un kavmiyle olan ilişkisi ve sabrı üzerine sorulara yer verir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 135-136-137 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu bölüme dair açıklamalar ve örnekler sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 135-136-137 Gezegen Yayıncılık” bölümleri, Hz. Nuh’un inanç mücadelesi ve öğretilerini anlamada yardımcı olan soruları içerir.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 135-136-137


Soru :“Nuh Tufanı ve Nuh’un Gemisi” ile ilgili neler biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Nuh Tufanı, Kur’an’da ve diğer kutsal kitaplarda yer alan büyük bir felakettir. Hz. Nuh (as), kavmini Allah’ın emirlerine uymaya çağırırken, toplum çok büyük bir günah içinde yaşamaktaydı. Allah, kavminin küfrünü ve isyanını cezalandırmak için büyük bir tufan göndermeyi buyurdu. Hz. Nuh, Allah’ın emirlerini yerine getirerek büyük bir gemi inşa etmeye başladı.

Geminin içine Allah’a inananlar ve hayvanlardan birer çift alındı. Tufan başladığında, bütün yeryüzünü su kapladı ve Nuh’un gemisi haricindeki her şey yok oldu. Nuh’un Gemisi, bu büyük felaketten kurtulanların sembolüdür ve kıyamete kadar insanlara Allah’ın adaletini ve rahmetini hatırlatan bir ders niteliği taşır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


Soru : Sizce Hz. Nuh’un (as) kıssasından çıkarılabilecek mesajlar nelerdir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Hz. Nuh’un kıssası, birçok önemli mesaj içermektedir:

  • İman ve Sabır: Hz. Nuh, kavmi yıllarca uyarılmasına rağmen onları inanmaya ikna edememiştir. Ancak o, sabırla ve kararlılıkla Allah’a olan bağlılığını sürdürmüştür.
  • Allah’ın Adaleti: Hz. Nuh’un kavmi Allah’a karşı isyan etmiştir ve bunun karşılığında Allah onları cezalandırmıştır. Bu, Allah’ın adaletinin ve günahların bedelinin mutlaka ödeneceğinin bir hatırlatıcısıdır.
  • Tefekkür ve Hazırlık: Allah’ın uyarılarına kulak asmayan toplumun akıbeti, insanlara kendi hayatları için hazırlıklı olmalarını ve gerçekten neye inanıp neye güvenmeleri gerektiğini düşündürmelidir.
  • Rabbin Gücü: Nuh’un Gemisi, Allah’ın gücünün ve kudretinin simgesidir. Her şey O’nun kontrolündedir, doğa olayları O’nun izniyle gerçekleşir.
  • Kurtuluş Yolu: Allah’a inanmak ve onun emirlerine uymak, felaketten kurtuluş için tek yoldur. Bu, insanlara doğru yolu gösterir.

 

 

Our Score

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 Cevapları” başlığı, Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri konusunu işler. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, Kur’an’ın ayetlerinin açıklamaları ve anlamları hakkında sorulara yer verir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metnin incelenmesine yönelik çözüm önerileri sunar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134 Gezegen Yayıncılık”, her sayfada Kur’an’ın ana özelliklerini daha iyi kavramak için pratik sorular içerir.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134


Soru : Sizce Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Kur’an-ı Kerim, Allah’ın kelamı, bütün insanlığa hitap eden bir rehber, doğruyu ve yanlışı ayırt eden bir ışık, sürekli taze ve geçerliliğini koruyan bir kitap ve her yönüyle doğruyu öğreten bir kaynaktır. Kur’an, hem bireysel hem de toplumsal hayata dair evrensel ilkeler sunar ve insanları doğru yola yönlendirir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Soru : İyi, doğru ve güzel ne demektir? Kur’an’ın insanları bu özellikteki davranışlara yönlendirmesinin amacı nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • İyi: İnsanlar için faydalı ve olumlu olan şeyleri ifade eder.
  • Doğru: Gerçek, doğru bilgi ve davranışları temsil eder.
  • Güzel: Hem dışsal hem de içsel olarak estetik ve erdemli olan, iyi niyetle yapılmış davranışlardır.

Kur’an, insanları iyi, doğru ve güzel davranmaya yönlendirmekle, onları Allah’a ve toplumlarına karşı sorumluluklarını yerine getiren, adaletli, hoşgörülü ve erdemli bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlar. Bu şekilde, bireysel ve toplumsal huzurun sağlanması hedeflenir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


“Gerçekten bu Kur’an en doğru olan yola götürür ve iyi işler yapan mü’minler için büyük bir müKafat olduğunu ve ahirete inanmayanlar için elem dolu bir azap hazırladığımızı müjdeler.” (İsra suresi, 9-10. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki ayetlerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, Kur’an’ın doğru yolu gösterdiğini ve iyi işler yapanlara büyük bir mükafat olduğunu ifade eder. Ayrıca, ahirete inanmayanlar için ise bir azap olduğunu bildirir. Kur’an, insanları doğru yola davet ederken, doğru yolda olanları mükafatlandırır ve inkar edenleri uyarır. Bu ayet, inanç, amel ve ahiret arasındaki ilişkiyi açıkça ortaya koymaktadır.


Soru : Sizce Kur’an hangi konularda açıklayıcıdır? Niçin? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kur’an, özellikle iman, ibadet, ahlak ve toplum düzeni gibi konularda açıklayıcıdır. Çünkü insanın hem dünya hayatında hem de ahiret hayatında nasıl yaşaması gerektiğini, doğru ve yanlış arasındaki farkları detaylı bir şekilde anlatır. Kur’an, özgürlük, adalet, merhamet, hoşgörü ve toplumsal sorumluluklar gibi evrensel değerleri öğretir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


“Andolsun, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik.” (Zümer suresi, 27. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, Kur’an’ın açıklayıcı olma özelliği açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız. .


Cevap : Bu ayet, Kur’an’ın açıklayıcı olma özelliğini vurgular. Allah, insanlara doğruyu göstermek için çeşitli örnekler (misaller) verir. Kur’an’daki kıssalar ve benzetmeler, insanların derin düşünmesine ve anlamasına yardımcı olur. Bu misaller, insanlara hayatlarında karşılaşabilecekleri çeşitli durumlarla ilgili dersler verir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Soru : “Yol göstermek” ne demektir? Sizce Kur’an insana hangi konularda nasıl yol gösterir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Yol göstermek”, bir kişiyi doğruya, gerçeğe, faydalı bir hedefe yönlendirmek anlamına gelir. Kur’an, insanlara hem dünya hayatında hem de ahiret hayatında nasıl yaşaması gerektiğini açıklar. Özellikle iman, ibadet, ahlak ve toplumsal düzen gibi konularda insanlara doğru yolu gösterir. İnsanları adalet, merhamet, hoşgörü ve doğru kararlar alma gibi değerlerle yönlendirir. Kur’an, insanın doğru yolda ilerlemesi için hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini öğretir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : İnsan-Allah (cc) ilişkisinde duanın yeri ve önemi nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Dua, insanın Allah’a yönelmesi, O’ndan yardım dilemesi ve O’na olan bağlılığını ifade etmesidir. Dua, insanın Allah ile kurduğu samimi iletişimin bir aracıdır. İslam’da dua etmek, insanın ihtiyaçlarını Allah’a iletmesi ve şükretmesi açısından çok önemlidir. Dua, Allah’a teslimiyet, manevi huzur ve güç bulma anlamına gelir. Ayrıca dua etmek, insanın içsel huzurunu sağlamasına ve Allah’a yakınlaşmasına yardımcı olur.


Soru : İnsanın insanla ilişkisinde ahlaki değerlere ve toplumsal kurallara uyulmazsa ne gibi olumsuzluklar ortaya çıkabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Ahlaki değerlere ve toplumsal kurallara uyulmaması, toplumda huzursuzluk, güvensizlik ve adaletsizlik gibi sorunlara yol açar. İnsanlar arasında saygı eksikliği, bencillik ve şiddet artabilir. Bu durum, toplumsal düzenin bozulması, ihtiyaç sahiplerinin göz ardı edilmesi ve insan haklarının ihlali gibi ciddi olumsuzluklar doğurur. Toplumda adalet ve güvenin zedelenmesi, insanların birbirine yabancılaşmasına ve dayanışma ruhunun kaybolmasına yol açar.


Soru : Doğayı niçin sevmeli ve korumalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Doğayı sevmek ve korumak, hem Allah’ın yarattığı nimetlere şükretmek hem de gelecek nesillere sağlıklı bir çevre bırakmak için önemlidir. Doğa, Allah’ın bize verdiği bir emanet olup, onun korunması gelişen teknoloji ve insan faaliyetleri ile daha da önemli hale gelmiştir. Doğayı korumak, çevre kirliliği, iklim değişikliği ve doğal kaynakların tükenmesi gibi olumsuzlukları engellemek için gereklidir. Ayrıca doğayı sevmek, barış ve sürdürülebilir yaşam için temel bir adımdır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Allah = İnsan  = Evren

Soru :  Yandaki kavramlar arasında nasıl bir ilişki vardır? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu kavramlar arasındaki ilişki, Allah’ın yarattığı insanları ve evreni birbirine bağlayan bir yaratılış bağı gösterir. İnsan, Allah’ın yarattığı en değerli varlık olup, evren ve doğa da insanın hizmetine sunulmuştur. Allah tüm evrenin yaratıcısı ve sahibi olduğu gibi, insan da O’na karşı sorumlu bir varlık olarak yer alır. Bu ilişki, insanın evrenle uyum içinde yaşaması gerektiğini, Allah’a karşı sorumluluk taşıdığını ve tüm evrenin Allah’ın yaratması ve düzeni ile var olduğunu gösterir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru : Sizce Kur’an, insanı niçin aklını kullanmaya ve düşünmeye yöneltir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Kur’an, insanları akıl ve düşünce kullanmaya teşvik eder çünkü Allah, insanı en üstün varlık olarak yaratmıştır ve ona düşünme yeteneği vermiştir. Aklını kullanmak, insanın hakikatleri keşfetmesi, yanlışları ayırt etmesi ve gerçek anlamda yaşamını şekillendirmesi için gereklidir. Kur’an’daki pek çok ayet, insanları düşünmeye, anlamaya ve sorgulamaya çağırır. Bu da insanın hem dünya hayatında hem de ahiret hayatında doğru kararlar almasına yardımcı olur.


“Şüphesiz biz emaneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmek istemediler, ondan çekindiler. Onu insan yüklendi…” (Ahzab suresi, 72. ayet.)

Soru : Sizce insana emanetin verilmiş olmasının sebebi nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Bu ayet, emanetin insanlara verilmiş olmasının sebebinin insanın özgür iradesi ve sorumluluk taşıma yeteneği olduğunu ifade eder. Diğer varlıklar, emaneti taşımak için uygun olmadığını düşündükleri için bunu reddetmişken, insan bu yükü kabul etmiştir. Bu, insanın Allah’a karşı sorumluluk taşıyan bir varlık olduğunu ve bu dünyadaki görevlerinin farkında olması gerektiğini gösterir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


“…De ki: ‘Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?’ Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar.” (Zümer suresi, 9. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, Kur’an’ın aklı kullanmaya, bilgiye ve düşünmeye verdiği önem açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, aklın ve bilginin önemini vurgular. İnsan, aklını kullanarak bilgiyi öğrenmeli ve gerçekleri anlamalıdır. Kur’an, akıl sahiplerini öğüt almak, doğruyu aramak ve ahirete yönelik doğru bir yaşam sürmek için uyarır. Bu ayet, insanın bilgiyi kullanarak düşünmesini ve akıl yoluyla doğruya ulaşmasını teşvik eder.


Soru : Size göre Kur’an, insanın hayatını anlamlandırmasına nasıl katkı sağlar? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Kur’an, insanın yaşamını anlamlandırmasına doğru yol göstererek katkı sağlar. İnsan, Kur’an sayesinde hayatının amacını keşfeder, insan olmanın sorumluluklarını anlar ve Allah’a karşı sorumluluğunu yerine getirir. Ayrıca ahlaki değerler, adalet, merhamet ve toplumsal sorumluluklar konusunda rehberlik ederek insanın daha anlamlı ve daha erdemli bir yaşam sürmesine yardımcı olur.



 

Our Score

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları”, Kur’an-ı Kerim’in temel konularını kapsayan etkinliklere yöneliktir. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Metni Etkinlik Cevapları”, Kur’an’ın ana mesajları ve öğretilerine dair çözümler sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, metni anlamada yardımcı olan detaylı açıklamalar içerir. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126 Gezegen Yayıncılık”, öğrencilerin dikkatini çeken ve onları anlamaya teşvik eden etkinliklerle doludur.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123, 124-125-126


Soru : Sizce Kur’an-ı Kerim’de daha çok hangi konular yer almaktadır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kur’an-ı Kerim’de en çok yer alan konular inanç, ahlak, ibadet ve toplum düzeni ile ilgilidir. Özellikle Allah’ın varlığı, birliği (tevhit), peygamberlik, ahiretteki hesap, insanın sorumlulukları, ibadetler ve insanların birbirleriyle ilişkileri hakkında detaylı bilgiler bulunur. Ayrıca, insanlara örnek olacak kıssalar da sıkça yer alır.


Soru : İnanç ne demektir? İnanç ile ilgili konular nelerdir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : İnanç, bir kişinin kalben doğru kabul ettiği ve güvendiği şeylere inanmasıdır. İslam’da inanç esasları, Allah’a inanmak, melekler, kitaplar, peygamberler, ahiret ve kader gibi konuları kapsar. Bu temel inançlar, İslam’ın temel taşlarını oluşturur.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki Arş’ın Rabb’i Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir.” (Enbiya suresi, 22. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti, tevhit inancı açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız. .


Cevap : Bu ayet, tevhit inancı açısından çok önemli bir mesaj verir. Tevhit, Allah’ın birliğine inanmak demektir. Bu ayette Allah’ın eşsizliği ve tekliği vurgulanmaktadır. Eğer Allah’tan başka ilahlar olsaydı, evrendeki düzen bozulurdu. Yani her şeyin tek bir yaratıcıya ve denetleyiciye ihtiyacı vardır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : İbadet ne demektir? İslam dininde yer alan başlıca ibadetler hangileridir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İbadet, Allah’a kulluk etmek, O’nun emirlerine uymak ve O’na olan bağlılığı ifade etmektir. İslam’daki başlıca ibadetler şunlardır: namaz, oruç, zekat, hac ve kelime-i şahadet. Bu ibadetler, Müslümanların Allah’a yakınlaşmasını sağlar ve onları ruhsal olarak güçlendirir.


İbadet;

Yüce Allah’a (cc) bağlılığın bir ifadesidir.
Allah’ın (cc) iradesine boyun eğmektir.
Allah’a (cc) teslim olmak ve her şeyin onun elinde olduğunu bilmektir.
Allah’ın (cc) sınırsız hâkimiyetini kabul etmenin bir simgesidir.
Allah’ın (cc) emirlerine uyup yasaklarından kaçınmaktır.

Soru : Siz ibadeti nasıl tanımlarsınız?


Cevap : İbadet, Allah’a olan sevgi ve saygıyı ifade etmek, O’nun rızasını kazanmak için yapılan her türlü eylemdir. İbadet sadece dini ritüellerle sınırlı olmayıp, günlük hayatta Allah’ın emirlerine uygun yaşamayı da içerir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


“…Bilesiniz ki, kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.” (Rad suresi, 28. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayeti arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Bu ayet, insanın iç huzurunun Allah’ı anmakla mümkün olduğunu ifade eder. İnsanlar dünya hayatında stres ve sıkıntılarla karşılaşsalar da Allah’ı hatırlamak, O’na dua etmek ve O’na yönelmek kalpte huzur verir. Bu, ruhsal dengeyi sağlamak için de çok önemlidir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : İslam dininin ahlakla ilgili yapılmasını istediği davranışlardan hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : İslam ahlakı, dürüstlük, sabır, adalet, hoşgörü, yardımseverlik, saygı ve merhamet gibi temel değerler üzerine kuruludur. Bu davranışlar, hem bireysel hem de toplumsal hayatın düzgün bir şekilde işlemesine yardımcı olur.


“Rahman’ın (has) kulları onlardır ki, yeryüzünde tevazu ile yürürler ve kendini bilmez kimseler onlara laf attığında (incitmeksizin) «Selam!» derler (geçerler).” (Furkan suresi, 63. ayet.)

Soru : Yukarıdaki ayette belirtilen ahlaki davranışı bularak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayette, İslam’ın öğrettiği tevazu ve sabırdan bahsedilmektedir. İnsanlar, kibirlenmeden, kendini beğenmeden, alçakgönüllü bir şekilde yürürler. Kendilerini küçümseyen ya da hakaret eden insanlara bile nazik ve sabırlı bir şekilde cevap verirler. Bu, güzel ahlaka ve yüksek karaktere sahip bir davranış şeklidir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


“(Resulüm!) Yemin edip duran, aşağılık, daima kusur arayıp kınayan, durmadan söz taşıyan, iyiliği hep engelleyen, saldırgan, günaha dadanmış, kaba saba; bütün bunların ötesinde bir de soysuz olan kimseye mal ve oğulları vardır diye sakın boyun eğme.” (Kalem suresi, 10- 14. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki ayetlerde yasaklanan davranışlar nelerdir? Belirleyerek arkadaşlarınızla bunların niçin yasaklandığını değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, kötü davranışları yasaklar. Kusur arama, iftira atma, insanları aşağılamak, kaba saba davranmak gibi olumsuz davranışlardan kaçınılması gerektiği vurgulanır. İnsanların malına ya da statüsüne bakılarak onlara boyun eğilmemeli, aksine doğru ve dürüst bir şekilde davranılmalıdır.


Soru : “Sosyal hayat” ne demektir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Sosyal hayat, bireylerin birbirleriyle olan ilişkilerini, toplumsal düzeni ve bu ilişkilerin nasıl sürdürüldüğünü ifade eder. Aile, arkadaşlar, okul ve toplum içindeki tüm etkileşimler sosyal hayatı oluşturur. İslam, sosyal hayatta yardımlaşma, saygı, adalet ve merhamet gibi erdemlere büyük önem verir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : “Peygamber kıssası” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Peygamber kıssalarından hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Peygamber kıssası, Allah’ın peygamberlerine ait yaşanmış olayları ve onlardan alınan dersleri anlatan hikayelerdir. Bu kıssalar, insanlara doğru yolu gösterir. Hz. Nuh’un (as) tufanı, Hz. İbrahim’in (as) ateşe atılması ve Hz. Musa’nın (as) Firavun’a karşı mücadelesi gibi kıssalar bu kategoriye girer.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Soru : “Kıssadan hisse çıkarmak” ne demektir? Bu deyimi, Kur’an kıssalarının amacı açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : “Kıssadan hisse çıkarmak”, bir olaydan veya hikayeden ders almayı ifade eder. Kur’an’daki kıssalar da insanlara doğruyu göstermek, hatalardan ders almak ve hayatı daha anlamlı yaşamak için anlatılır. Bu kıssalar, insanların hem bireysel hem de toplumsal hayatlarında doğru davranışları benimsemelerini sağlar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Soru : Kur’an-ı Kerim’de yer alan bir kıssayı araştırıp sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap : Örneğin, Hz. Yusuf’un (as) kıssası: Hz. Yusuf, babası Hz. Yakup’un sevgisini kazanmış, ancak kıskanç kardeşleri tarafından kuyuya atılmıştır. Ardından köle olarak satılmış, ama sabrı ve erdemi sayesinde zindandan çıkıp Mısır’ın başbakanı olmuştur. Bu kıssa, sabır, adalet ve Allah’a güvenin önemini öğretir.


Soru : Bir Kur’an-ı Kerim mealinin alfabetik indeks kısmını inceleyerek Kur’an-ı Kerim’in ana konularıyla ilgili birer ayet bulunuz. Bulduğunuz örnekleri arkadaşlarınızın bulduklarıyla birleştirip değerlendiriniz.


Cevap :

Örnek olarak:

  • Adalet: “Adaletle hükmedin. Allah, adaletli olanları sever.” (Nisa suresi, 58. ayet)
  • İhlas: “De ki: O Allah bir tektir.” (İhlas suresi, 1. ayet)
  • Sabır: “Ey iman edenler! Sabır ve namazla Allah’tan yardım dileyin.” (Bakara suresi, 153. ayet)

Bu tür ayetler, Kur’an’daki temel kavramları ve Allah’ın emirlerini net bir şekilde ortaya koymaktadır.



 

Our Score
error: Content is protected !!