4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte tehlikeli hareketlerden uzak durması gerektiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde dikkatsizce yola çıkmanın, kırmızı ışıkta geçmenin, araçlara çok yaklaşmanın ve koşarak karşıya geçmenin ne kadar tehlikeli olduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güvenli trafik davranışlarının önemini ve kazalardan korunmanın yollarını örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 48, 49 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte dikkatli ve kurallara uygun davranmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi alışkanlık haline getirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 48-49


Soru : Görseli inceleyelim. Metroda seyahat eden insanlardan hangilerinin davranışları tehlike oluşturabilir? Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap :

Müzik aleti çalan genç: Metroda müzik yapmak hem diğer yolcuları rahatsız edebilir hem de çalan kişinin dikkatini dağıtarak dengesini kaybetmesine yol açabilir.

Telefonuna bakan kadın: Telefonuna fazla odaklanırsa dengesini yitirebilir, düşebilir ya da kapı kapanırken fark etmeyip sıkışma tehlikesi yaşayabilir.

Ayakta duran ama tutunmayan yolcu: Metro hareket ederken tutunmamak, ani fren ya da sarsıntılarda düşme riski oluşturur.


Soru : Görselleri inceleyelim ve görsellerle ilgili soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı nedenleriyle açıklayalım ve sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


1. Hangi görseldeki yolcuların davranışları trafikte tehlike oluşturur?


Cevap :  Birinci görseldeki yolcuların davranışları güvenli değildir. Çünkü yük taşıma kısmında ayakta duruyorlar ve araç hareket halindeyken düşerek yaralanma riski taşıyorlar. Araç ani fren yaptığında ya da viraja girdiğinde dengelerini kaybedip savrulabilir ve kazaya neden olabilirler.


2. Yük taşıtlarının yük taşıma bölümünde insan taşınabilir mi?


Cevap :  Hayır, yük taşıtlarının yük taşıma bölümünde insan taşınamaz. Çünkü bu bölüm insanların güvenli yolculuk yapması için uygun değildir; oturma yeri, emniyet kemeri yoktur. Araç ani fren yaptığında veya kaza olduğunda ciddi yaralanmalara hatta can kaybına neden olabilir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevapları


Soru : Örnek olayı okuyalım. Olayla ilgili soruları cevaplayalım.

Trafikte hareket hâlindeki araçlara asılmak, tutunmak veya bu araçların önünden kontrolsüz geçmek trafikteki tehlikeli hareketlerdendir. Bu hareketlerden uzak durmak can güvenliğimiz için önemlidir.

Murat’ın ailesi her yıl ilkbaharda tarlalarına biber fidesi dikerdi. Yaz mevsimi geldiğinde ise biberleri toplayarak satarlardı. Murat, yaz tatillerinde ailesine tarlada yardım ederdi. Bu yıl da Murat ve ailesi biber toplamak için yürüyerek tarlalarına gittiler. Tarladaki biberleri toplayıp çuvallara doldurdular. Biberleri taşımak için Murat’ın dayısı traktörü ile tarlaya geldi. Traktörün römorkuna çuvalları yerleştirdiler. Murat, annesine çok yorulduğu için yürümek istemediğini ve köye dayısının traktörünün römorkunda gitmek isteğini söyledi.


1. Annesi, Murat’a ne cevap vermiş olabilir?


Cevap : “Hayır Murat, traktörün römorkunda yolculuk yapmak çok tehlikeli. Düşebilir ya da traktör ani fren yaptığında yaralanabilirsin. Senin güvenliğin için yürümemiz ya da uygun bir araçla gitmemiz gerekiyor.”


2. Siz, Murat’ın yerinde olsaydınız ne yapardınız?


Cevap :  Ben de römorka binmez, annemi dinleyerek yürümeyi ya da güvenli bir yolculuk için uygun bir araca binmeyi tercih ederdim. Çünkü can güvenliğim her şeyden önemlidir.


Soru : Öz Değerlendirme Formu’nda yazan cümleleri okuyalım, ifadelerden kendimiz için uygun olanı işaretleyelim.


Cevap :

Otobüste boş koltuk varsa oturmayı tercih ederim. = EVET
Otobüste boş koltuk yoksa tutunarak yolculuk yaparım. = EVET
Yolculuk yaparken yük taşıtlarını kullanmam. = EVET
Hareket hâlindeki taşıtlara asılıp tutunmam. = EVET
Taşıtların önünden kontrolsüz geçmem. = EVET



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte karşılaşabilecekleri tehlikelere karşı nasıl önlem alabileceklerini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik işaretlerine dikkat etmek, güvenli alanlarda yürümek ve sürücülere karşı dikkatli olmak gibi önlemlerin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, kazaları önlemek için alınabilecek basit ama etkili önlemleri örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 46, 47 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte daha dikkatli ve bilinçli hareket etmeyi öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 46-47


Soru : Taşıtlarda seyahat ederken güvenliğiniz için hangi önlemleri alıyorsunuz? Cevabımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Taşıtlarda seyahat ederken emniyet kemerimi takıyorum. Araç içinde ayağa kalkmıyor, şoförü meşgul etmiyorum. Hızlı giden araçlarda pencereden sarkmıyor ve kapıları açmıyorum. Telefonla ilgilenmek yerine yolu takip ediyorum. Ayrıca toplu taşıma araçlarında yaşlılara ve hamilelere yer vererek güvenliğin bozulmamasına dikkat ediyorum.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Cevapları


Soru : “Trafikteki Tehlikeleri Fark Et, Önlemini Al” etkinliğini yönergeleri sırasıyla uygulayarak yapalım.

Trafikteki Tehlikeleri Fark Et, Önlemini Al

Malzemeler:

• 50×70 cm büyüklüğünde üç karton
• Kalemler
• Sakız yapıştırıcı

1. Birinci kartona SÜRÜCÜLER, ikinci kartona YAYALAR, üçüncü kartona da YOLCULAR başlığını yazalım.
2. Kartonları sınıfımızın üç farklı köşesine sakız yapıştırıcı ile yapıştıralım.
3. Sınıf arkadaşlarımızla üç gruba ayrılalım.
4. Üyesi olduğumuz grupla kartonların asılı olduğu köşelerden birine geçelim.
5. Kartonda yazılı trafik ögesinin (sürücü, yaya, yolcu) trafikteki tehlikelere karşı alması gereken önlemleri düşünelim ve kartona yazmak için üç önlem seçelim.
6. Gruplar önlemleri yazmayı tamamladıklarında grupça farklı bir kartonun olduğu köşeye geçelim. Kartonda yazılı önlemleri okuyarak farklı üç önlem yazalım.
7. Bütün gruplar, üç kartona da önlemlerini yazdığında etkinliği bitirelim.
8. Her gruptan birer kişi seçelim, seçtiğimiz kişilerden kartonlarda yazan önlemleri sınıfa okumalarını isteyelim.
9. Yazılan önlemleri sınıfça değerlendirelim.


Cevap :

Sürücüler için önlemler:

  • Emniyet kemeri takmalı ve hız kurallarına uymalı.

  • Araç kullanırken telefonla ilgilenmemeli, dikkati yoldan ayırmamalı.

  • Yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermeli.

Yayalar için önlemler:

  • Yaya geçitlerinden ve trafik ışıklarından geçmeli.

  • Kulaklık takarken ya da telefonla uğraşırken yola çıkmamalı.

  • Gece yürürken görünür olmak için açık renkli veya yansıtıcı kıyafetler giymeli.

Yolcular için önlemler:

  • Araç içinde ayağa kalkmamalı, sürücüyü rahatsız etmemeli.

  • Emniyet kemerini takmalı ve pencereden sarkmamalı.

  • Toplu taşıma araçlarında ani hareketlerden kaçınmalı, tutamaklara sıkıca tutunmalı.


Soru : Bir okul servisinde veya otobüste trafiği gözlemlediğimizi düşünelim. Karşılaşabileceğimiz tehlikeli bir durumu ve bu tehlikeyi önlemek için alınması gereken önlemleri defterimize yazalım.


Cevap :

Trafikte ilerlerken bir aracın aniden önümüze kırdığını gördüğümüzü hayal edelim. Bu durum kaza riskine yol açabilir.

Önlem: Sürücü emniyetli hızda gitmeli, takip mesafesini korumalı ve ani manevralardan kaçınmalıdır. Servis ya da otobüsün içindeki yolcular ise emniyet kemerini takmalı, araç içinde dolaşmamalı ve sürücüyü meşgul etmemelidir. Böylece olası bir tehlike önlenebilir.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte karşılaşabilecekleri tehlikeleri fark etmesine ve bu tehlikelere karşı dikkatli davranmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde dikkatsiz sürücüler, kontrolsüz yaya geçitleri, kırmızı ışıkta geçen araçlar ve ani hareket eden yayaların oluşturabileceği riskler anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafik kazalarını önlemek için dikkat edilmesi gereken tehlikeleri örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 43, 44, 45 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte daha bilinçli hareket etmeyi, riskleri önceden fark etmeyi ve güvenli davranışlar geliştirmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 43-44-45


Soru : Görselleri inceleyelim. Görsellerde tehlike oluşturabilecek durumları bulalım. Bu durumların neden tehlike oluşturabileceğini açıklayalım.


Cevap :

Birinci görselde: Yolda büyük bir çukur bulunuyor.
Tehlike nedeni: Araç bu çukura girerse lastiği patlayabilir, süspansiyon sistemi zarar görebilir ve sürücü direksiyon hâkimiyetini kaybederek kaza yapabilir.

İkinci görselde: Aracın lastiği patlamış ve sürücü ilerlemekte zorlanıyor.
Tehlike nedeni: Patlak lastikle yola devam etmek aracın kontrolünü güçleştirir, kayma ve kaza riski doğurur.

Üçüncü görselde: Aracın motorundan duman yükseliyor.
Tehlike nedeni: Motor ciddi bir arıza yaşamış olabilir; yangın çıkma ihtimali vardır veya araç aniden durarak trafikte diğer sürücüler için tehlike oluşturabilir.


Soru : Ülkemizde trafik kazalarına neden olan kusurların dağılımını gösteren grafiği inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Trafik kazalarına en fazla neden olan öge hangisidir?


Cevap : Sürücü


2. Trafik kazalarına en az neden olan öge hangisidir?


Cevap : Yol


3. Trafik kazalarına neden olan ögelerden hangileri doğrudan insan kaynaklıdır?


Cevap : Sürücü, Yaya, Yolcu


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 45 Cevapları


Soru : Tabloda verilen durumları okuyalım. Bu durumlara göre trafikte oluşabilecek tehlikeleri tahmin edelim, tabloya yazalım.


Cevap :

Durumlar Trafikte Oluşabilecek Tehlikeler
Babam, işten eve yorgun geldi. Yarın sabah 06.00’da babam ve ben aracımızla yola çıkacağız. Yorgun ve uykusuz sürücü dikkati dağılabilir, uyuklayabilir ve kaza yapabilir.
Dün Ankara’da son yılların en yoğun kar yağışı oldu. Bugün amcam aracı ile işe gidecek. Kaygan ve buzlu yolda araç kayabilir, fren mesafesi uzar, kaza riski artar.
Dayım, akşam tarladan evine yürüyerek dönecek. Yolda yaya kaldırımı olmadığı için banketi kullanması gerekiyor. Bankette yürürken araçlar çok yakın geçebilir, sürücü fark etmeyebilir ve çarpma tehlikesi oluşur.
Halam aracıyla beni okula bırakırken halamın cep telefonu çaldı. Sürücünün dikkati dağılır, telefona bakarken kaza yapma ihtimali artar.


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları” öğrencilerin araç içinde güvenli bir şekilde yolculuk yapmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde emniyet kemeri takmanın, araç içinde dikkatli davranmanın ve sürücüyü rahatsız etmeden yolculuk yapmanın önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güvenli yolculuk için araç içinde uyulması gereken temel kuralları örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41, 42 Cevapları” sayesinde öğrenciler yolculuk sırasında dikkatli davranmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda trafik güvenliğine katkı sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 41-42


Soru : Toplu taşıma araçlarında yolculuk yaparken uymamız gereken kurallar var mı? Cevabımızı bir örnekle destekleyelim ve sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Evet, toplu taşıma araçlarında uymamız gereken kurallar vardır. Örneğin; sıraya girerek araca binmeli, yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermeliyiz. Ayrıca yüksek sesle konuşmamalı, araç içinde koşmamalı ve diğer yolcuları rahatsız etmemeliyiz.

Örnek: Otobüste yaşlı bir amca bindiğinde ona yerimizi vererek saygılı davranmalıyız.


Soru : a. Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak drama çalışmasını yapalım.

1. Sınıfımızda altı grup oluşturalım.
2. Ek 2’de (sayfa 75) yer alan tabloyu keselim.
3. Tabloda yer alan problem durumlarından birini grupça seçelim.
4. Problem durumunun hangi kurala uyulmamasından kaynaklandığını bulalım.
5. Kurallara uyulduğunda aynı olayın nasıl gerçekleşeceğini grup arkadaşlarımızla aramızda konuşarak belirleyelim.
6. Grup arkadaşlarımızla bu olayı canlandırmak için gerekli rolleri paylaşalım.
7.“Bu olaydan önce, olay sırasında ve olay sonrasında neler yaşanmış olabilir?” sorusunu cevaplayarak hazırlığımızı yapalım.
8. Tüm gruplar hazır olduğunda sırayla, drama çalışmamızı sınıf arkadaşlarımıza sergileyelim.


Cevap :

Bizim grubumuz yaya geçidinde yayalara yol vermeyen bir sürücü ile ilgili problem durumunu seçti.

  • Sorunun nedeni: Sürücünün yaya geçidinde yayalara yol verme kuralına uymaması.

  • Kurala uyulursa: Sürücü yavaşlayıp durur, yayalar güvenle karşıya geçer ve kazalar önlenir.

  • Olay öncesi: Yayalar karşıdan karşıya geçmek için yaya geçidinde bekliyordu.

  • Olay sırasında: Sürücü durmadı ve yayalar korkarak geri çekildi.

  • Olay sonrası: Kurallara uyulmadığı için tehlikeli bir durum yaşandı, ama kural uygulanırsa herkes güvenle geçebilir.


Soru : b. Drama çalışması sonunda sınıf arkadaşlarımızla birbirimizin yüzünü görebileceğimiz şekilde çember oluşturalım. Aşağıdaki sorulara cevap vererek etkinlikle ilgili duygularımızı paylaşalım.


1. Drama çalışması yaparken neler hissettiniz?


Cevap : Kendimi olayın içindeymiş gibi hissettim, hem eğlendim hem de trafik kurallarının önemini daha iyi anladım.


2. Drama çalışması yaparken nerelerde zorlandınız?


Cevap :  Rolleri paylaşırken ve sahnede ne söyleyeceğimize karar verirken biraz zorlandık. Ayrıca herkesin sırayla konuşmasını ayarlamak da zor oldu.


3. Drama çalışmasında yolculukla ilgili hangi kurallar vardı?


Cevap : Yaya geçidinde yayalara yol verme, trafik ışıklarına uyma, hız kurallarına dikkat etme, geçiş üstünlüğü olan araçlara yol verme gibi kurallar vardı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Görseller arasında nasıl bir fark vardır?


Cevap :  Birinde taşıt temiz ve düzenli, diğerinde ise kirli ve düzensizdir.


2. Hangi görseldeki taşıtta yolculuk etmek isterdiniz? Cevabımızı bir nedenle açıklayalım.


Cevap : Temiz ve düzenli taşıtta yolculuk etmek isterdim. Çünkü daha rahat ve güvenlidir.


3. Taşıtlara zarar vermek ülkemizin ekonomisini nasıl etkiler?


Cevap :  Taşıtlara zarar vermek, ülkemizin ekonomisini olumsuz etkiler. Çünkü zarar gören araçların onarımı için para ve zaman harcanır, yedek parça ve yakıt masrafı artar. Ayrıca kamuya ait otobüs, tren gibi araçlar zarar gördüğünde devletin bütçesinden tamir için daha fazla para ayrılır ve bu para başka hizmetler için kullanılamaz. Bu da ülke ekonomisine ek yük getirir.


Soru : Dersin sonunda gerçekleştiğini düşündüğümüz ifadeler için “Evet”, gerçekleşmediğini düşündüğümüz ifadeler için “Hayır” bölümünü işaretleyerek Öz Değerlendirme Formu’nu dolduralım.


Cevap :

Taşıtlara nasıl binmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlardan nasıl inmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlarda yolculuk ederken hastalara, yaşlılara, engellilere ve
hamilelere yer vermem gerektiğini öğrendim. = EVET
Okul servislerinde nasıl yolculuk etmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıt sürücülerinin dikkatini dağıtmamam gerektiğini öğrendim. = EVET



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları” öğrencilerin toplu taşıma araçlarını güvenli ve kurallara uygun şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde otobüs, metro, tramvay gibi araçlara binerken ve inerken dikkat edilmesi gereken kurallar anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, toplu taşıma araçlarında güvenli davranışlar sergilemenin ve başkalarına saygılı olmanın önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda toplu taşıma araçlarını daha bilinçli ve güvenli şekilde kullanmayı öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 38-39-40


1. Toplu taşıma araçları denince aklımıza hangi araçlar gelmektedir? 


Cevap : Otobüs, minibüs, dolmuş, metro, tramvay, tren, vapur ve feribot gibi herkesin birlikte kullanabildiği ulaşım araçları aklımıza gelmektedir.


2. Bu araçlardan hangilerini kullandınız? 


Cevap :  Otobüs, metro ve minibüs kullandım. Bazen şehir içi ulaşımda tramvay ve trenle de yolculuk yaptım.


Soru : Sizce, toplu taşıma araçlarını kullanmanın hava ve gürültü kirliliğine etkisi var mıdır? Cevabımızı örneklerle destekleyelim, arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Evet, toplu taşıma araçlarını kullanmak hem hava hem de gürültü kirliliğini azaltır. Örneğin, herkes kendi arabasını kullanırsa trafikte daha fazla araç olur ve egzoz gazlarıyla hava kirlenir, gürültü artar. Ancak otobüs, metro veya tren gibi toplu taşıma araçlarını kullanırsak daha az araç yola çıkar, böylece hava daha temiz kalır ve trafik gürültüsü azalır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : a. Ulaşım araçlarının (taşıdığı her 1 kişi için) kilometre başına atmosfere yaydığı karbon miktarını gösteren grafiği inceleyelim, yorumlayalım.


Cevap : Grafiğe göre en çok karbon salınımı uçakta, en az ise vapurda oluyor.


Soru : b. Kişilerin en sık kullandıkları ulaşım araçları ile ilgili bilgileri okuyalım. Grafikten ve bilgilerden yararlanarak soruları cevaplayalım.


1. Karbon salınımı en fazla olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?

Cevap : Hasan, çünkü uçakla yolculuk ediyor.


2. Karbon salınımı en az olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?

Cevap : Sema, çünkü vapur kullanıyor.


3. Mert ve Gülçin’in araçlarının karbon salınımı farkının sebebi nedir?

Cevap : Mert’in aracı motorinlidir. Gülçin’in aracı benzinli. Bu yüzden salınımları farklıdır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 40 Cevapları


Soru : Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak “Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları” etkinliğini yapalım.

Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları

1. Şiir, resim, hikâye ve afiş masası olmak üzere sınıfta dört masa oluşturulur.
2. Masaların üzerine kâğıt, kalem, makas, boya kalemleri vb. ihtiyaç duyulacak malzemeler yerleştirilir.
3. Sınıftaki öğrenciler dört gruba ayrılır.
4. Masalarda “Trafikte Toplu Taşıma Kullanmanın Önemi” konulu şiir, resim, hikâye ve afiş çalışmaları gruplar tarafından dönüşümlü olarak yapılacaktır.
5. Her grubun bir masada çalışma süresi beş dakikadır.
6. Süre dolduğunda gruplar bir sonraki masaya geçerler ve o masadaki çalışmayı kaldığı yerden devam ettirirler.
7. Grupların bir sonraki masaya geçişleri dört masada da çalışma yapana kadar devam eder.
8. Grupların son masadaki çalışma süresi bittiğinde o masadaki çalışmanın tamamlanmış olması gerekir.
9. Tüm çalışmalar tamamlanınca gruplar ilk çalışma yaptıkları masaya dönerek o masadaki çalışmayı sınıfa sunarlar.


Cevap :

Şiir : Trafikte Toplu Taşıma

Otobüsler dolup taşar, yollar olur neşeli,
Azalır trafikte sesler, hava olur temiz, serin.
Birlikte yol alırken herkes huzur bulur,
Toplu taşıma sayesinde dünya nefes alır.

Az yakıtla çok insanı aynı yolda taşırız,
Hem cebimizi korur hem de çevreyi yaşatırız.
Paylaşınca yolları hayat kolaylaşır,
Toplu taşıma ile şehirler rahatlar.

Başlık: Otobüsle Daha Mutlu Bir Şehir

Bir sabah Elif okula gitmek için evden çıktı. Annesi, yoğun trafikten dolayı geç kalabileceğini söyledi. Elif, otobüse binmeyi önerdi. Önce annesi tereddüt etti ama sonra kabul etti.

Otobüs kısa sürede geldi. İçeride pek çok insan vardı ama herkes rahatça yolculuk yapıyordu. Elif pencereden dışarıya baktığında arabaların sıkışıp kaldığını gördü. Annesi “İyi ki otobüsle geldik, hem hızlı hem de rahat oldu.” dedi. Elif çok mutlu oldu çünkü toplu taşıma sayesinde hem zamandan kazandılar hem de çevreyi kirletmeden yolculuk yaptılar.


Soru : Bilgileri okuyarak soruyu cevaplayalım.

On kişilik arkadaş grubu hafta sonu gerçekleştirilecek olan kitap fuarına gitmeyi planlamaktadır. Ulaşımlarını sağlamak için farklı seçenekleri vardır: kitap fuarına otobüs kullanarak gitmek, kendi araçlarıyla gitmek vb.

Kitap fuarına gitmek isteyen bu gruba ulaşımlarını sağlamak için neler önerirsiniz? Cevabımızı nedenleriyle yazalım.


Cevap : Otobüs veya minibüs gibi toplu taşıma araçlarını kullanmalarını öneririm. Böylece hem daha ekonomik olur hem trafik yoğunluğu azalır hem de çevreye daha az zarar verirler. Tek araçla gitmek isterlerse bir arabada toplanmaları da yakıt tasarrufu ve daha az park sorunu sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendiklerini tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik kuralları, yaya güvenliği, toplu taşıma araçlarının kullanımı ve trafik işaretlerinin anlamı yeniden gözden geçirilir. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuları daha kolay hatırlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket etmenin önemini tekrar ederek bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 36, 37 Cevapları” sayesinde öğrenciler öğrendiklerini pekiştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 36-37


A. Cümlelerdeki noktalı yerlere kelime ve kelime gruplarından uygun olanları yazalım.


Cevap :

  1. Trafik akışını aksatmadan yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmelerini üst geçit sağlar.

  2. Yaya kaldırımı bulunmayan kara yolunda yayaların, hayvanların kullanacağı alanlara banket denir.

  3. Kara yolunda taşıt yolu kenarı ile ev, dükkân, arazi vb. arasında kalan alana yaya kaldırımı denir.

  4. Bisiklet sürerken düştüğümüzde başımızı darbelerden kask korur.

  5. Trafikte can güvenliği için herkesin trafik kurallarına uyması gerekir.

  6. Kara yolunda motorlu veya motorsuz aracı kullanan kişilere sürücü denir.


B. Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y“ yazalım. 


Cevap :

  • (Doğru) Işıklı trafik işaret cihazlarının bulunduğu yollar güvenli yollardır.
  • (Doğru) Bisiklet, kaykay ve paten kullanırken dirseklik takarsak ellerimizi darbelerden koruyabiliriz.
  • (Yanlış) Fırtınalı havalarda güvenli bir yolculuk yapmak için gemiyi tercih edebiliriz.
  • (Doğru) Ambulans, itfaiye ve polis araçları trafikte geçiş üstünlüğü olan araçlardandır.
  • (Doğru)Emniyet Genel Müdürlüğü trafik suçu işleyenler hakkında suç veya ceza tutanağı düzenler.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37 Cevapları


C. Trafik işaret levhalarının anlamlarını ilgili kutuya yazalım. 


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 36-37 Cevapları”

Ç. Trafikte yayaların bulunabileceği bazı alanlar verilmiştir. Bu alanlar arasından güvenli yaya geçişleri için kullanılanları bulalım, ☺ işaretini boyayalım.


Cevap :

Okul geçitleri
Işıklı trafik işaret cihazının olduğu yerler
Üst geçitler
Yaya geçitleri
Alt geçitler

✅ Bu alanlar yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmesini sağlar.
(Köprüler, kavşaklar, banketler ve sadece trafik polisinin olduğu yerler yayalar için her zaman güvenli değildir.)


D.  Soruları okuyalım, soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. 


1. Yaya olarak gece yürüyüşlerinde uymamız gereken trafik kuralları nelerdir?


Cevap :

  • Kaldırım varsa kaldırımdan yürümeliyiz, kaldırım yoksa yolun sol kenarından (araçların geliş yönüne karşı) yürümeliyiz.

  • Üzerimizde açık renkli veya fosforlu giysiler giymeliyiz, gerekirse el feneri ya da yansıtıcı malzeme taşımalıyız ki sürücüler bizi görebilsin.

  • Yaya geçitlerinden ve ışıklı yaya lambalarından geçmeliyiz.

  • Karanlıkta dikkat çekmek için reflektörlü aksesuarlar veya parlak bantlar kullanabiliriz.

  • Kulaklık veya telefonla meşgul olmadan çevremizi ve trafiği dikkatle takip etmeliyiz.

  • Araçların farlarını gördüğümüzde kenara çekilip güvenli mesafede durmalıyız.


2. En hızlı ulaşım aracı hangisidir?


Cevap : Uçak.


3. İtfaiye araçlarında yer alan ışıklı uyarı cihazının rengi nedir?


Cevap : Kırmızı.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikle ilgili kurumları ve bu kurumlarda görev yapan meslekleri tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik polisi, itfaiyeci, sağlık görevlisi gibi mesleklerin trafikteki önemi ve görevleri anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca öğrenmesini ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte düzeni ve güvenliği sağlamak için çalışan kurumların ve bu kurumlarda görev alan kişilerin sorumluluklarını açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 33, 34, 35 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik güvenliğinin sağlanmasında görev alan mesleklerin önemini kavrar, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda bilinçli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 33-34-35


Soru : Harfleri karışık verilen trafik ile ilgili mesleklerin isimlerini bulalım, örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • FRAKİT LİPOSİ → TRAFİK POLİSİ

  • FÖŞOR → ŞOFÖR

  • KİMASİNT → MAKİNİST

  • PAKANT → KAPTAN

  • LOPİT → PİLOT


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33-34 Cevapları


Soru : Kurumlara ait trafikle ilgili görevleri okuyalım. Görevleri verilen kurumların isimlerini bulalım, örnekteki gibi yazalım. Ek 1’de (sayfa 75) yer alan kurumlara ait logoları keserek uygun kutulara yapıştıralım.


Cevap :

  • 1. Karayolları Genel Müdürlüğü,
  • 2. Emniyet Genel Müdürlüğü,
  • 3. Jandarma Genel Komutanlığı,
  • 4. Sağlık Bakanlığı,
  • 5. Millî Eğitim Bakanlığı,
  • 6. Belediyeler

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 35 Cevapları


Soru : Trafik polisinin görevleri ile ilgili bölümü okuyalım. Sınıfımızda 5 grup oluşturarak trafikle ilgili mesleklerden birini (şoför, kaptan, vatman, makinist ve pilot) seçelim. Her grubun farklı bir meslek seçmesine dikkat edelim. Seçtiğimiz mesleği araştıralım. Araştırdığımız meslekle ilgili bilgileri grup arkadaşlarımızla düzenleyelim ve sınıf arkadaşlarımıza sunum yapalım.


Cevap :

Bizim grubumuz şoför mesleğini seçti. Yaptığımız araştırmada şu bilgilere ulaştık:

  • Şoförler; otobüs, minibüs, taksi, kamyon veya özel araç gibi kara taşıtlarını kullanarak insanları veya eşyaları bir yerden başka bir yere güvenli şekilde taşır.

  • Trafik kurallarına uymak, hız sınırlarına dikkat etmek ve yolcuların güvenliğini sağlamak şoförlerin en önemli görevlerindendir.

  • Araçlarının bakımını yaptırmak ve yola çıkmadan önce teknik kontrollerini yapmak zorundadırlar.

  • Şoförler ayrıca trafikte dikkatli ve sabırlı olmalı, yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermelidir.


Soru : Cümleleri okuyalım. Cümlelerdeki noktalı yerlere trafikle ilgili meslek ve kurum isimlerinden uygun olanları yazalım.


Cevap :

  1. Şehirlerde yol üzerine döşenmiş özel raylarda hareket eden yolcu taşıtı olan tramvayı süren kişilere vatman denir.

  2. Sağlık Bakanlığı kara yollarında meydana gelen trafik kazaları ile ilgili ilk ve acil yardım hizmetlerini planlar ve uygular.

  3. Lokomotif, vapur vb. araçların makinesini işleten kişilere makinist denir.

  4. Karayolları Genel Müdürlüğü trafik kazalarının oluş nedenlerine göre verileri hazırlar ve kara yollarında gerekli önleyici teknik tedbirleri alır, aldırır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 31-32. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 31-32. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte geçiş üstünlüğü olan taşıtları tanımasına ve bu araçlara yol vermenin önemini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ambulans, itfaiye ve polis aracı gibi acil durum taşıtlarının trafikte öncelikli olduğu kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 31-32. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, geçiş üstünlüğü olan araçlara saygı göstermenin ve yol vermenin hayati önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 31, 32 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte sorumlu davranmayı, acil durum araçlarının geçişine dikkat etmeyi öğrenir ve günlük yaşamda daha güvenli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 31-32


Bilge, ailesi ile tiyatroya gideceği için çok heyecanlıydı. Tiyatronun başlama saati yaklaşınca otomobilleriyle yola çıktılar. Hafta sonu olduğu için şehir trafiği oldukça yoğundu. Bilge ve ailesi birden siren sesi duydu. Sesi duyan tüm araçlar sağa ve sola yanaşarak yolun ortasını boşaltıyorlardı. Bilge’nin babası da aracı yavaşlatarak yolun sağ kenarına yanaştı. Bilge, babasına bu davranışının nedenini sordu.

Soru : Sizce, babası Bilge’ye ne cevap vermiş olabilir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Babası şöyle söylemiş olabilir:

“Çünkü bir ambulans ya da itfaiye aracı geliyor. Acil bir durum olabilir ve onların hızlıca geçip yardım edebilmesi için yolu boşaltmamız gerekiyor. Trafikte bu araçlara yol vermek hem kural hem de insanlık görevidir.”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 Cevapları


Soru : Geçiş üstünlüğü olan araçlar, ulaşması gereken yere zamanında ulaşamadığında neler yaşanabilir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Geçiş üstünlüğü olan araçlar zamanında ulaşamazsa acil durumdaki insanlar zarar görebilir. Örneğin ambulans gecikirse hasta veya yaralı kişinin hayatı tehlikeye girebilir. İtfaiye geç kalırsa yangın büyüyebilir ve daha fazla can ve mal kaybı yaşanabilir. Polis olay yerine geç ulaşırsa güvenlik sorunları artabilir. Bu yüzden bu araçlara yol vermek çok önemlidir.


Soru : Ayna Etkinliği’ni yapalım, etkinlikle ilgili soruları cevaplayalım.

AYNA ETKİNLİĞİ
Malzemeler: 2 adet A4 kâğıdı, kırmızı tahta kalemi ve ayna.
Birinci A4 kâğıdına kırmızı tahta kalemi ile AMBULANS yazalım.
İkinci A4 kâğıdına kırmızı tahta kalemi ile AMBULANS yazalım.
Kâğıtları yan yana gelecek şekilde tahtaya yapıştıralım.
Sınıf arkadaşlarımızla ikişer kişilik gruplar oluşturalım. Tahtanın önüne gelerek tahtaya sırtımızı dönelim.
Aynayı, tahtada asılı kâğıtlardaki yazıları görebileceğimiz şekilde tutalım.
Kâğıtlardaki yazıları okumaya çalışalım.
Etkinliği sınıf arkadaşlarımızın hepsi yazıları okuyuncaya kadar tekrarlayalım.


1. Aynadan bakarak hangi A4 kâğıdındaki yazıyı daha rahat okudunuz?


Cevap :  Ters yazılmış olan A4 kâğıdındaki yazıyı daha rahat okudum.


2. Ambulansların önündeki yazı kimlerin rahat okuması için ters yazılmaktadır?


Cevap :  Önündeki araçların sürücülerinin dikiz aynasından rahatça okuyabilmesi için ters yazılmaktadır.


3. Ambulanstan başka ismi ters yazılan araçlar var mı? Varsa bu araçlar hangileridir?


Cevap :  Evet, itfaiye ve polis araçlarının bazılarında da isimleri ters yazılabilir.


1. Trafikte geçiş üstünlüğü olan araçlar hangileridir? Bu araçları trafikte nasıl fark ederiz?


Cevap : Ambulans, itfaiye, polis, jandarma, sahil güvenlik, AFAD (afet ve acil durum araçları), cankurtaran, sivil savunma araçları ve bazı durumlarda yol bakım-onarım araçları geçiş üstünlüğüne sahiptir.
Bu araçları; üzerlerindeki ışıklı uyarı lambaları (kırmızı, mavi veya sarı) ve siren sesleriyle kolayca fark edebiliriz. Ayrıca çoğunun üzerinde büyük harflerle yazılmış isimleri bulunur.


2. Yangın söndürme işinden dönen bir itfaiye aracı ışıklı ve sesli uyarı işaretlerini kullanır mı? Cevabımızı nedeniyle açıklayalım.


Cevap :  Hayır, kullanmaz. Çünkü ışıklı ve sesli uyarı işaretleri yalnızca acil bir göreve giderken veya olay yerine yetişmesi gerektiğinde kullanılır. Yangın söndürme işi bittikten ve acil durum kalmadıktan sonra araç artık geçiş üstünlüğüne ihtiyaç duymaz.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 29-30. Sayfa Cevapları” öğrencilerin farklı ulaşım araçlarını tanımasına ve bu araçların güvenli kullanım kurallarını öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde otobüs, tren, uçak, otomobil ve bisiklet gibi araçların özellikleri karşılaştırılır ve güvenli yolculuk için dikkat edilmesi gerekenler kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, farklı ulaşım araçlarının avantajları, güvenli kullanım yöntemleri ve kurallara uymanın önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 29, 30 Cevapları” sayesinde öğrenciler ulaşım araçlarını bilinçli seçmeyi ve güvenli yolculuk yapmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 29-30


1. Şehirler arası yolculuk yaparken en çok kullandığınız ulaşım aracı hangisidir? 


Cevap :  Otobüs / Tren / Kendi aracım / Uçak (Size uygun olanı seçebilirsiniz.)


2. Bu ulaşım aracını tercih etmenizin nedeni nedir? 


Cevap

  • Otobüs: Uygun fiyatlı olması ve sık sefer bulunması.

  • Tren: Konforlu, sakin ve trafik stresi olmadan seyahat edebilmek.

  • Kendi aracım: Saat özgürlüğü ve istediğim yerde mola verebilme imkanı.

  • Uçak: Hızlı ve uzun mesafeleri kısa sürede gitme avantajı.


Soru : Ulaşım türlerine göre yurt içi yolcu taşıma oranları grafiğini inceleyelim, soruları cevaplayalım.


1. Yolcu taşımacılığında en çok tercih edilen ulaşım türü hangisidir?


Cevap : Kara yolu.


2. Sizce yolcu taşımacılığında deniz yolunun en az tercih edilmesinin nedeni ne olabilir?


Cevap : Çünkü deniz yolu her yere ulaşmaz, daha yavaş ve sınırlıdır.


3. Sizce hava yolunun kara yoluna göre daha az tercih edilmesinin nedenleri neler olabilir?


Cevap :

  • Uçak biletlerinin otobüs ve özel araç gibi kara yolu seçeneklerine göre genellikle daha pahalı olması.

  • Küçük şehirlerde veya bazı bölgelerde havalimanı bulunmaması ya da uçuş seferlerinin sınırlı olması.

  • Havaalanına ulaşımın ve güvenlik/çek-in işlemlerinin zaman alması, toplam yolculuk süresini uzatabilmesi.

  • Uçuşların hava şartlarına bağlı olarak iptal edilme veya gecikme riskinin bulunması.

  • İnsanların alışkanlık olarak kara yolunu daha çok tercih etmesi ve otobüs seferlerinin yaygın, ulaşılabilir olması.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 30 Cevapları


Soru : Rasim amca, torunlarını ziyaret etmek için İzmir’den Ankara’ya gitmeyi planlamaktadır. Bunun için tercih edebileceği ulaşım araçlarıyla ilgili bir tablo oluşturur. Tabloyu inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Rasim amca, yolculuğunun ekonomik olmasını isterse hangi ulaşım aracını tercih eder?

Cevap :Otobüs.


2.Rasim amca, yolculuğunun kısa sürmesini isterse hangi ulaşım aracını tercih eder?

Cevap :Uçak.


3. Rasim amca, yolculuğunun kısa sürmesini ve ekonomik olmasını isterse hangi ulaşım aracını tercih eder?

Cevap :Otobüs.


4. Rasim amcanın tabloya gemiyi yazmamasının nedeni nedir?

Cevap : Çünkü İzmir ile Ankara arasında deniz ulaşımı yoktur.


5. Tablodaki ulaşım araçlarından hangisi kötü hava koşullarından en az etkilenir?

Cevap : Tren.


Soru : Soruları okuyalım, cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.


1. Gitmek istediğimiz yere en kısa sürede ulaşmamızı sağlayan ulaşım aracı hangisidir?


Cevap : Uçak.


2. Gökçe Hanım İstanbul’dan Antalya’ya gitmeyi planlamaktadır. Gökçe Hanım’a bu seyahati için hangi ulaşım aracını tercih etmesini önerirsiniz? Bu ulaşım aracını önerme nedeniniz nedir? 


Cevap : Gökçe Hanım’a uçak ile seyahat etmesini öneririm. Çünkü uçakla İstanbul’dan Antalya’ya çok kısa sürede ve rahat bir şekilde ulaşabilir. Kara yolu ile yapılan otobüs veya özel araç yolculuğu uzun sürer, ama uçakla birkaç saatte varılabilir. 



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları” öğrencilerin bisiklet, paten, scooter gibi oyun araçlarını güvenli bir şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kask takmanın, koruyucu ekipman kullanmanın ve trafik kurallarına dikkat etmenin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, oyun araçlarıyla trafikte güvenli hareket etmenin ve kurallara uymanın önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 27, 28 Cevapları” sayesinde öğrenciler güvenli sürüş alışkanlıkları kazanır, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda kazalardan korunmayı öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 27-28


Soru : Görseli verilen nesnelerin isimlerini örnekteki gibi yazarak bulmacayı çözelim.


Cevap :

Görseldeki bulmacadaki nesnelerin Türkçe karşılıkları şöyle:

1️⃣ Dizlik
2️⃣ Bisiklet
3️⃣ Dirseklik
4️⃣ Kask
5️⃣ Scooter
6️⃣ Kızak
7️⃣ Eldiven
8️⃣ Kaykay
9️⃣ Paten


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 28 Cevapları


Soru : Doğru takılmış güvenlik ekipmanlarını bulalım ve görsellerini boyayalım. Boyadığımız görseli seçme nedenimizi noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 27-28 Cevapları”

Soru : Metni okuyalım, metindeki bilgilerden yola çıkarak akıllı güvenlik ekipmanı (kask, dizlik, dirseklik veya eldiven) tasarlayalım. Tasarımımızı sınıf arkadaşlarımıza sunalım.

Akıllı Giysiler
Elektrik devresi ve mini algılayıcılarla donatılmış kumaşlardan yapılan giysiler kullanıcının kalp atış hızını, kanındaki oksijenin ve diğer gazların seviyesini, tükettiği kalori miktarını ve belirli bir zaman aralığındaki nefes alma sıklığını ölçebiliyor. Plastikten ve camdan yapılan özel kumaşlar elektronik devre sistemi ile donatılıyor. Bu sayede kumaşın yansıttığı ışığın miktarı, dolayısıyla da kumaşın rengi değişebiliyor. Pınar Dündar


Cevap :

Akıllı Kask Tasarımı (kısa)

  • Ne yapar? Düşmeyi algılar, baş darbesinde sesli/ışıklı uyarı verir; gerekiyorsa konum bilgisini aileye gönderir.

  • Sensörler: Darbe sensörü, ivmeölçer (düşme algılama), kalp atışı ve nefes ritmi sensörü.

  • Görünürlük: Ön–arka LED şeritler (gecede yanar, frenleyince daha parlak).

  • Rahatlık: Hafif gövde, hava kanalları, ayarlanabilir iç ped.

  • Hijyen: Çıkarılıp yıkanabilen iç astar.

  • Enerji: USB ile şarj edilen küçük pil, düşük güç tüketimi.

  • Uygulama: Telefonda “Güvendeyim” göstergesi; antrenman süresi, hız, kalp atışı kaydı.


Alternatif (kısa): Akıllı Dizlik/Dirseklik

  • Ne yapar? Kayma/düşmede titreşimli uyarı verir; eklemi korur.

  • Sensörler: Hareket ve darbe sensörü; ısınma uyarısı (aşırı zorlanmayı bildirir).

  • Konfor: Esnek kumaş, terletmeyen astar, cırt cırt ayar.

  • Görünürlük: Kenarlarda reflektör şerit.

Bu tasarımlar, metindeki “algılayıcılar + akıllı kumaş/ışık” fikrini kullanarak güvenliği ve görünürlüğü artırır.



 

Our Score
error: Content is protected !!