4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Güvenli Yolları Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte güvenli yolları tercih etmenin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yaya geçitleri, alt ve üst geçitler gibi güvenli alanların kullanılması gerektiği öğrenilir. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Güvenli Yolları Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte kazalardan korunmak için güvenli geçiş alanlarının tercih edilmesinin önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 25, 26 Cevapları” sayesinde öğrenciler güvenli yolları seçerek hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda daha bilinçli ve güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Güvenli Yolları Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 25-26


1. Yandaki görselde yayanın kullandığı yol güvenli midir?


Cevap : Evet. Yaya yolunu kullandığı için güvenlidir.


2. Yayaların kullandığı güvenli yollar hangileridir? Bunlara örnek verelim.


Cevap :

Yayaların kullandığı güvenli yollar şunlardır:

  • Yaya kaldırımı
  • Yaya geçidi
  • Üst geçit
  • Alt geçit
  • Okul geçidi
  • Işıklı yaya geçidi

Bu yollar yayaların araç trafiğinden korunarak güvenli şekilde ilerlemesini sağlar.


Soru : Oğuz ile Ece’nin konuşmalarını okuyarak soruları cevaplayalım.

Oğuz: Bugün okula gelirken arkandan yürüyordum. Sana seslendim ama beni duymadın.

Ece: Aaa! Hiç fark etmemişim. Bana seslendiğinde neredeydim?

Oğuz: Marketin önündeki yaya geçidinde yayalar için yeşil ışığın yanmasını bekliyordun. Seslendiğimi duymayınca kulağında kulaklık olduğunu fark ettim.

Ece: Evet, haklısın. Yolda yürürken müzik dinlediğim için duymamışım.

Oğuz: Yolda yürürken çevredeki sesleri duymanı engelleyecek şekilde kulaklıkla yüksek sesli müzik dinlemek güvenliğin için tehlikeli olabilir.

Ece: Yol boyunca kaldırımda yürüdüm. Karşıya geçerken yaya geçidini kullandım. Yayalar için yeşil ışığın yanmasını bekledim. Güvenli yolları tercih ettiğim için güvenliğimin tehlikede olduğunu düşünmüyorum.


1. Kiminle aynı fikirdesiniz? İşaretleyelim. Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap : Oğuz ile aynı fikirdeyim. Çünkü yolda kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemek çevredeki sesleri duymamızı engeller. Korna veya uyarı seslerini duyamazsak kaza riski artar.


2. Güvenli yolları kullanmak yaya güvenliği için tek başına yeterli midir? Düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap :  Hayır, yeterli değildir. Güvenli yolları kullanırken de dikkatli olmak gerekir. Çevreyi dinlemek, ışıklara uymak ve dikkatini yola vermek güvenlik için önemlidir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 26 Cevapları


Soru : Umay ve annesi Emine Hanım’ın güvenli yolları kullanarak kermese gidebilmeleri için izlemeleri gereken yolu kalemle çizelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25-26 Cevapları”

Soru : Evimizden yürüyerek gittiğimiz bir yer (okul, market ya da park) seçelim. Evimiz ile belirlediğimiz bu yer arasındaki yolların krokisini defterimize çizelim. Bu yollardan hangilerinin güvenli olduğunu işaretleyelim.


Cevap :

Evimden okula giden yolu krokide şöyle gösterdim:

  • Evimin önünden başlayan kaldırımdan yürüdüm.
  • Kavşakta bulunan ışıklı yaya geçidinden karşıya geçtim.
  • Okula kadar uzanan yaya kaldırımı üzerinde yürümeye devam ettim.
  • Yolun bir kısmında üst geçit kullanarak karşıya geçtim.

Güvenli yollar olarak:

  • Kaldırım
  • Işıklı yaya geçidi
  • Üst geçit
  • Okulun önündeki yaya geçidi

💡 Krokide güvenli yolları yeşil kalemle işaretleyebilir, güvensiz olan yerleri kırmızı ile belirtebilirsiniz.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte yaya olarak güvenli davranışlar sergilemesini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kaldırımı doğru kullanma, yaya geçitlerinden geçme ve trafik ışıklarına dikkat etmenin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, yaya olarak dikkat edilmesi gereken temel trafik kurallarını açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21, 22, 23, 24 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte güvenli yürüyüş alışkanlıkları kazanır, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda daha bilinçli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 21-22-23-24


1. Trafikte yaya yollarında yürürken nelere dikkat edersiniz?


Cevap :

  • Kaldırımda yürürüm, araç yoluna inmem.

  • Telefonla ilgilenmem, çevreme dikkat ederim.

  • Kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemem.

  • Yolda tehlike varsa güvenli bir alana geçerim.


2. Yaya olarak karşıdan karşıya geçerken nelere dikkat edersiniz?


Cevap :

  • Yaya geçidi ve trafik ışıklarını kullanırım.

  • Önce sağa, sola, tekrar sağa bakarım.

  • Araçların durduğundan emin olmadan geçmem.

  • Koşmam, dikkatli ve hızlı adımlarla geçerim.


Soru : Görsellerden yola çıkarak güvenli karşıya geçiş yerlerinin isimlerini bulalım, noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Yaya geçidi
  • Üst geçit
  • Alt geçit
  • Okul geçidi
  • Işıklı yaya geçidi
  • Yaya köprüsü
  • Alt yaya tüneli
  • Köprü (yayalar için yapılan küçük geçitler)

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları


Güvenli geçiş yerlerinin bulunmadığı yerlerde ise karşıya geçerken Sol-Sağ-Sol kuralına uymamız gerekir.

1. Önce sola, sonra sağa, daha sonra tekrar sola bakarak yolu kontrol et.
2. Araç gelmiyorsa veya çok uzaktaysa dikkatli ve hızlı adımlarla yürü.
3. Yolun ortasına geldiğinde tekrar sağa bak.
4. Dikkatli ve hızlı adımlarla yürü ve geçişi tamamla.

Soru : Görselleri inceleyelim. Görselleri Sol-Sağ-Sol kuralına uygun şekilde numaralandıralım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları”

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları


Soru : Elif güvenli karşıya geçiş yerlerinin olmadığı bir yolda karşıya geçmek istemektedir. Elif’in A noktasından karşı kaldırımdaki D noktasına güvenli bir şekilde geçmesi için sizce nelere dikkat etmesi gerekir? Elif’in karşıya geçmek için kullanması gereken güvenli yolu, harfleri birleştirerek gösterelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları”

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları


Soru : Görseli inceleyelim, tabloda verilen hareket yönlerine göre bireylerin karşıya güvenli geçiş yapıp yapmadıklarını belirleyelim. Geçiş güvenli ise (✓) simgesini, güvenli değil ise (X) simgesini boyayalım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 21-22-23-24 Cevapları”

Soru : Cümleleri okuyalım, cümledeki ifade doğruysa “Doğru”, yanlış ise “Yanlış” seçeneğini çember içine alarak işaretleyelim ve çıkışa adım adım ulaşalım. Ulaştığımız çıkış kutusunu boyayalım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 17-18-19-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 17-18-19-20. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafik işaretlerini ve işaret levhalarını tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yol kenarındaki uyarı, yasaklama ve bilgi levhalarının anlamı kolayca kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu rahatça anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 17-18-19-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket etmek için bu levhaların ne anlama geldiğini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 17, 18, 19, 20 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik işaretlerini doğru yorumlamayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 17-18-19-20


Soru : Soruları okuyalım, cevaplarımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


1. Günlük yaşantınızda hangi trafik işaretleri ile karşılaşıyorsunuz? 


Cevap : Dur, yol ver, yaya geçidi, okul geçidi, hız sınırı, park yasağı, kavşak uyarı işaretleri, ışıklı trafik lambaları.


2. Trafik işaret levhaları hangi geometrik şekillerdedir? Bildiklerimizi söyleyelim.


Cevap : Üçgen, daire, kare, dikdörtgen, sekizgen (dur işareti).


1. Sizce, trafikte yer işaretlerine neden ihtiyaç duyulmuştur?


Cevap : Araç ve yayaların düzenli ve güvenli hareket etmesi, kaza riskinin azalması ve trafiğin akışının sağlanması için yer işaretlerine ihtiyaç duyulmuştur.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 19 Cevapları


Soru : Öğrendiğimiz trafik işaret levhalarından birinin görselini boş olan kutuya çizelim. Çizdiğimiz trafik işaret levhası neden önemlidir? Araştırarak noktalı yerlere yazalım.


Cevap :  “DUR” Lehvası Bu işaret önemlidir çünkü sürücülere yolun devamında durmaları ve kontrol ettikten sonra geçmeleri gerektiğini bildirir. Kazaların önlenmesine ve yayaların güvenliğine katkı sağlar.


Soru : Sizce, trafik işaret levhalarını korumak neden kanunen zorunlu hâle getirilmiştir? Düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  Çünkü trafik işaret levhaları sürücü ve yayalara yol, yön ve tehlikeler hakkında bilgi verir. Levhalar zarar görür veya kaybolursa kazalar artar, trafik düzeni bozulur ve insanların güvenliği tehlikeye girer. Bu nedenle korunmaları yasal zorunluluktur.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 20 Cevapları


Soru : a. Bilgileri okuyalım, soruları cevaplayalım.

Bir trafik işaretinin yol kullanıcıları tarafından kısa sürede fark edilmesi ve anlaşılır olması trafik güvenliği için önemlidir. Bu nedenle 8 Kasım 1968’de Viyana’da Karayolu Işıklı İşareti ve İşaret Levhaları Anlaşması imzalanmıştır. 74 ülke tarafından onaylanan anlaşmayı Türkiye 23 Ocak 2013 tarihinde imzalamıştır. Anlaşmayı imzalayan ülkelerde tüm trafik işaretlerinin renkleri standart hâle getirilmiştir.


1. Karayolu Işıklı İşareti ve İşaret Levhaları Anlaşması’nı imzalayan ülkelerin ortak amacı nedir?


Cevap : Trafik işaretlerinin renk ve şekillerini standart hâle getirerek tüm yol kullanıcılarının işaretleri kolayca fark etmesini ve anlamasını sağlamak, böylece trafik güvenliğini artırmak.


2. Sizce, yıllar önce yapılan bu anlaşma günümüzde yol kullanıcıları için hâlen önemli midir? Neden?


Cevap :  Evet, önemlidir. Çünkü ülkeler arası trafik işaretlerinin aynı olması sürücülerin ve yayaların gittiği her yerde işaretleri tanıyıp güvenli şekilde hareket etmesini sağlar ve kazaları önler.


İnsansız hava aracı olarak adlandırdığımız drone (dıron) teknolojik gelişmeler sonucunda hayatımıza girmiştir. Bu araçların hava trafiğinde oluşturabileceği tehlikeleri önlemek için havaalanlarının etrafına fotoğraftaki tabelalar yerleştirilmiştir.

Görsel 4. İnsansız Hava Aracı Uçarmak Yasaktır Tabelası

Soru : b. Yukarıdaki bilgiden yola çıkarak bir A4 kâğıdına gelecekte ihtiyaç duyulacak bir trafik işaret levhası tasarlayalım. Tasarımımızı sınıf panomuzda sergileyelim.


Cevap :

Gelecekte ihtiyaç duyulabilecek bir trafik işareti tasarımı:

  • İşaret Adı: Elektrikli Scooter ve Bisiklet Yolu

  • Görsel Tanımı: Mavi zemin üzerinde bir elektrikli scooter ve bisiklet sembolü.

  • Anlamı: Bu yol veya şerit yalnızca elektrikli scooter ve bisikletler için ayrılmıştır, diğer araçlar giremez.

Bu işaret, son yıllarda yaygınlaşan elektrikli scooter ve bisikletlerin güvenli şekilde yol almasını sağlamak ve kazaları önlemek için kullanılabilir.


Soru : Trafik işaret levhaları ile ait oldukları trafik işaret grubunu, levhaların yanındaki kutuları boyayarak örnekteki gibi eşleştirelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17-18-19-20 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 13-14-15-16. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikle ilgili temel kavramları öğrenmesine ve günlük hayatta doğru şekilde kullanmasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik, yaya, araç, yol ve geçit gibi kavramların anlamı kolayca kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha rahat anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket edebilmek için bilinmesi gereken temel bilgileri örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 13, 14, 15, 16 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik kurallarını daha iyi kavrayarak hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 13-14-15-16


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13 Cevapları


Soru : İletişim kurarken trafikle ilgili pek çok kavram kullanırız. Örnekteki gibi günlük konuşmalarımızda kullandığımız, trafikle ilgili kavramların yer aldığı cümleleri sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Babam sabah işe giderken trafik ışıklarında durdu.

  • Okula gelirken yaya geçidinden karşıya geçtim.

  • Otobüs durağında toplu taşıma aracı bekledik.

  • Annem arabaya binince hemen emniyet kemerini taktı.

  • Dün şehir merkezinde trafik çok yoğundu.

  • Babam hız sınırına dikkat ederek araba kullandı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13-14 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyerek görsellere ait tanımları okuyalım. Bulmacada her harf bir sayı ile eşleştirilmiştir. Trafikle ilgili kavramları sayı ipuçlarından yararlanarak bulalım, örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  1. Kara yolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçlardır. : TAŞIT

  2. Kara yolunda taşıt yolu kenarı ile ev, dükkân, arazi vb. arasında kalan ve sadece yayaların kullanımına ayrılmış olan alanlardır. : YAYA KALDIRIMI

  3. Üzerindeki simge, renk ve yazı ile özel bir yönergenin aktarılmasını sağlayan, sabit veya taşınabilir trafik düzenleridir. : TRAFİK İŞARET LEVHASI

  4. İnsanların ulaşım ihtiyacını çok sayıda insan taşımaya elverişli araçlarla karşılayan ulaşım sistemidir. : TOPLU TAŞIMA

  5. Trafik akışını aksatmadan yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmelerini sağlayan, kara yolu üstündeki köprü biçiminde geçitlerdir. : ÜST GEÇİT

  6. Trafiği düzenlemede kullanılan, üzerinde çeşitli renk, simge, yazı bulunan, belirli yanma süresi olan ışıklarla bir yönergenin aktarılmasını sağlayan cihazlardır. : IŞIKLI TRAFİK İŞARET CİHAZI

  7. Trafik akışını aksatmadan yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmelerini sağlayan, kara yolu altındaki geçitlerdir. : ALT GEÇİDİ

  8. Taşıt yolunda yayaların karşıya güvenli geçebilmelerini sağlamak üzere trafik işaretleri ile belirlenmiş alanlardır. : YAYA GEÇİDİ

  9. Yaya kaldırımı bulunmayan kara yolunda yayaların ve hayvanların kullanacağı, zorunlu hâllerde de araçların faydalanabileceği alanlardır. : BANKET


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 15 Cevapları


Soru : Trafikle ilgili kavramların neler olduğunu ve anlamlarını öğrendik. Peki, bu kavramlar olmasaydı günlük hayatımızda neler olurdu? Düşünelim, düşüncelerimizi noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Trafik işaret levhası olmasaydı sürücüler ve yayalar hangi yöne gideceğini, nerede durması gerektiğini bilemezdi. Tehlikeli yerler fark edilmez, kazalar çoğalır ve yollar güvensiz hâle gelirdi.

  • Yaya geçidi olmasaydı yayalar karşıdan karşıya geçmekte zorlanır, araçlar onlara yol vermezdi. Bu durum kazalara yol açar, özellikle çocuklar ve yaşlılar için geçiş çok tehlikeli olurdu.

  • Yaya kaldırımı olmasaydı yayalar araçların kullandığı yollarda yürümek zorunda kalırdı. Bu durum büyük bir risk yaratır ve kazalara neden olurdu.

  • Üst geçit olmasaydı yayalar hızlı akan trafiğin içinden geçmek zorunda kalırdı. Bu da ciddi kazalara yol açabilirdi.

  • Toplu taşıma olmasaydı herkes kendi aracıyla yolculuk yapmak zorunda kalırdı. Trafik yoğunlaşır, hava kirliliği artar ve ulaşım çok daha pahalı hâle gelirdi.

  • Banket olmasaydı arıza yapan araçlar güvenli bir şekilde kenara çekilemezdi. Yayalar da güvenli bir yürüyüş alanı bulamaz, kaza riski artardı.

  • Alt geçit olmasaydı yayalar yine araçların arasından karşıya geçmek zorunda kalır, bu da hem tehlike hem de trafik karmaşası yaratırdı.

  • Taşıt olmasaydı insanlar uzak mesafelere ulaşmak için yürümek zorunda kalırdı. Yolculuklar çok uzun sürer ve günlük hayat oldukça zorlaşırdı.

  • Işıklı trafik işaret cihazı olmasaydı kavşaklarda hangi aracın ya da yayanın önce geçeceği bilinmezdi. Trafik karışır, kazalar artar ve yollar güvensiz olurdu.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 16 Cevapları


Soru : Çocuklar trafikle ilgili kavramların yazılı olduğu kâğıtlar hazırlamışlardır. Soruları okuyalım, cevapları çocukların hazırladığı kâğıtlardan seçelim noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Hangileri yayaların karşıya güvenli geçişleri için kullandıkları alanlardır? : Yaya geçidi, Üst geçit, Alt geçit
  2. Hangileri insanları bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır? : Trafik işaret levhası, Işıklı trafik işaret cihazı
  3. Taşıt yolunun kenarında yayalar için ayrılmış alanlara ne ad verilir? : Yaya kaldırımı
  4. Hangileri ulaşım ihtiyacının karşılanmasını sağlar? : Taşıt, Toplu taşıma
  5. Trafiğin akışını aksatmamak amacıyla yapılan geçitler nelerdir? : Üst geçit, Alt geçit
  6. Hangisi zorunlu hâllerde araçların da faydalanabileceği yaya yollarıdır? : Banket


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte can güvenliğinin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yayaların, sürücülerin ve yolcuların trafik kurallarına uyarak güvenli bir şekilde hareket etmeleri gerektiği anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca öğrenmesini ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte dikkatli olmanın ve kurallara uymanın hayati önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 10, 11, 12 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte güvenli davranışlar geliştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 10-11-12


Soru : Trafik denince aklımıza gelen kelimeler nelerdir? Yazalım.


Cevap : Araç, yol, sürücü, yaya, ışık, trafik işareti, emniyet kemeri, kaza, polis, hız, toplu taşıma.


Soru : Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük’te ve Karayolları Trafik Kanunu’nda yer alan trafik tanımlarını okuyalım. Bu iki tanımdan yola çıkarak kendi trafik tanımımızı yazalım.


Cevap : Trafik; kara yollarında araçların, yayaların ve hayvanların düzenli ve güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlayan kurallar ve işaretler bütünüdür.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 11 Cevapları


Soru : Emniyet kemerinin gelişimini gösteren zaman şeridini inceleyelim. Soruları konuşarak cevaplayalım.

1930 : Birçok Amerikalı doktor, arabasına iki noktadan araca bağlı emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
1950 : Colorado (Kolorado) Eyaleti Tıp Birliği, emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayımladı.
1955 : California (Kaliforniya), araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı zorunlu hâle getirdi.
1967 : Amerikalı araç üreticileri, arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi.
1970 : İsveç, arka koltukta emniyet kemeri bulunmasını zorunlu hâle getirdi.
1987 : New York (Niv York), okul servislerinde ve otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hâle getirdi.


1. Emniyet kemerini ilk kullanan kişilerin mesleği nedir?


Cevap : Doktorlar.


2. Sizce, bu kişilerin meslek hayatında karşılaştıkları hangi olaylar emniyet kemerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi fikrinde etkili olmuştur?


Cevap :  Doktorlar, trafik kazalarında çok sayıda yaralanma ve ölüm gördükleri için araçlara emniyet kemeri takılmasını önermiştir.


3. Emniyet kemerinin tasarımı ve kullanımı zaman içerisinde nasıl bir gelişim göstermiştir?


Cevap :  Önce ön koltuklara iki noktalı kemerler yerleştirildi, sonra arka koltuklara da takıldı ve okul servisleri ile otobüslerde zorunlu hâle getirildi.


4. İnsanların hangi temel ihtiyacı, emniyet kemerinin icadı ve zaman içerisindeki gelişiminde etkili olmuştur?


Cevap :  Can güvenliği ve kazalardan korunma ihtiyacı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12 Cevapları


Soru : Metni okuyarak soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.

2018’de İçişleri Bakanlığı tarafından 81 ilde “trafik güvenliği farkındalığı” kapsamında proje başlatılmıştır. Görsel ve sosyal medyada kampanya tanıtımı yapılarak kırmızı düdük, görev kartı ve el broşürleri uygulama noktalarında çocuklarımıza dağıtılmıştır.

Kampanyanın amacı çocukların birer trafik polisiymiş gibi sorumluluk bilinci kazanmasıdır. Çocuklar, anne ve babaları araç kullanırken cep telefonu kullanımı, aşırı hız ve emniyet kemeri hususlarında kural ihlali yaptıklarında onları kırmızı düdük çalarak uyarırlar. Projede 4 radyo spotu, 3 kampanya tanıtım filmi ve 81 ilde asılacak 10 bin afiş hazırlanmıştır.


1. Kırmızı düdük projesinin amacı nedir? 


Cevap : Çocukların birer trafik polisi gibi sorumluluk bilinci kazanmasını sağlamak.


2. Kırmızı düdük projesinde çocuklar hangi durumlarda sorumluluk alacaklardır? 


Cevap :  Anne ve babaları cep telefonu kullanırsa, aşırı hız yaparsa, emniyet kemeri takmazsa onları kırmızı düdük çalarak uyarmak.


3. Kırmızı düdük, trafikte nasıl bir fark yaratmış olabilir? 


Cevap : Sürücülerin kurallara daha fazla uymasını sağlamış, trafik güvenliği konusunda farkındalık artırmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa  70, 71, 72


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Kitabı 70-71-72 Sayfa Cevapları öğrencilerin ikinci ünitede öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda ilk yardım malzemeleri, doğru müdahale yöntemleri ve hafif yaralanmalarda uygulanacak adımlar detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Cevapları öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık”

Konu kapsamında 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 70, 71, 72 Sayfa Cevapları öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine ve eksiklerini fark etmelerine destek olur. Böylece öğrenciler, acil durumlarda hem kendi güvenliklerini hem de çevrelerindekilerin güvenliğini korumayı öğrenirler.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 70-71-72


A. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere, yukarıdaki sözcük ya da sözcük gruplarından uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Motorlu taşıtlarda ilk yardım çantası bulundurmak zorunludur.

  2. Basit yara ve sıyrıkların temizlenmesinde antiseptik solüsyon kullanılır.

  3. Trafik kazasına tanık olan kişi bilinçli olarak 112 Acil Çağrı Merkezini arayarak yardım istemelidir.

  4. İlk yardımda bulunan kişi hızlı ama sakin ve bilinçli olmalıdır.

  5. Sıyrık, çürük, bere, ezik vb. hafif yaralanmalardır.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. İlk yardım çantasında düdük bulundurmak zorunludur. – Yanlış
  2. Can güvenliği tehlikeye girmiş hasta ya da yaralıya yardım etmek hem insanlık hem de vatandaşlık görevidir. – Doğru
  3. İlk yardımı, isteyen herkes yapabilir. – Yanlış
  4. İlk yardımı yapacak kişi, kendi güvenliğinden önce yaralıya ya da kazazedeye yardım eder. – Yanlış
  5. Solunumun kısa süre olsa bile durması ciddi bir soruna neden olabilir. – Doğru
  6. Tam tıkanmalarda 5-7 kez kazazedenin sırtına süpürür tarzda vurulur. – Yanlış
  7. Turnike; kol ve bacaklarda, diğer malzemelerle durdurulamayan atardamar kanamalarını durdurmak için kullanılır. – Doğru

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 71 Cevapları


C. İlk yardım çantasında bulunan malzemelerin görselleri ile isimlerini oklarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 70-71-72 Cevapları”

C. İlk yardım çantasında bulunan malzemelerin görselleri ile isimlerini oklarla eşleştiriniz.


1. İlk yardım eğitimi almamış kişinin kazazedeye ya da hastaya müdahale etmesinin sakıncaları nelerdir? Yazınız.


Cevap : İlk yardım eğitimi almamış kişinin kazazedeye müdahale etmesinin sakıncaları: Yanlış uygulama yaparak kazazedeye daha fazla zarar verebilir, kanamayı artırabilir veya kırıkları yanlış sabitleyebilir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 72 Cevapları


2. Bugüne kadar başınızdan geçen hafif bir yaralanmayı ve yapılan müdahaleyi yazınız.


Cevap : Bugüne kadar yaşadığım hafif yaralanma: Küçük bir kesik oldu; yaranın üzerine temiz bez konuldu ve yara bandı ile kapatıldı.


3. 112 Acil Çağrı Merkezini aradığımızda dikkat etmemiz gereken hususlar nelerdir?


Cevap : 112 Acil Çağrı Merkezini ararken dikkat edilmesi gerekenler: Panik yapmadan durumu sakin şekilde açıklamak, olayın yerini ve durumun ciddiyetini net olarak söylemek ve operatörün sorularını dikkatle yanıtlamak.


4. Aşağıdaki ilk yardım malzemlerinin adlarını yazınız ve ne amaçla kullanıldığını kısaca açıklayınız.


Cevap :

  • Büyük sargı bezi: Yarayı kapatmak, sabitlemek ve kanamayı durdurmak için kullanılır.

  • Tıbbi eldiven: Yaralıyı ve ilk yardım uygulayanı mikroplardan korumak için kullanılır.

  • Yara bandı: Küçük kesik veya sıyrıkları kapatıp mikrop girişini önlemek için kullanılır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Kitabı 67-68-69 Sayfa Cevapları öğrencilerin hafif yaralanmalarda ilk yardım bilgilerini öğrenmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda kesik, morarma ve burkulma gibi durumlarda uygulanacak ilk yardım yöntemleri detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Cevapları öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.

Konu kapsamında 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 67, 68, 69 Sayfa Cevapları öğrencilerin eksiklerini fark etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine destek olur. Böylece öğrenciler, acil durumlarda hem kendi güvenliklerini hem de çevrelerindekilerin güvenliğini korumayı öğrenirler.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 67-68-69


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Siz de daha önce benzer durumlarla karşılaştınız mı? Eğer karşılaştıysanız bu durumda nasıl davrandığınızı ve size uygulanan ilk yardımı anlatınız.


Cevap : Evet, daha önce küçük bir kesik olduğunda karşılaştım. Bu durumda yara önce temizlendi, kan durduruldu ve üzerine yara bandı yapıştırıldı. Böylece enfeksiyon riski azaltıldı ve yara korunmuş oldu.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 69 Cevapları


1. Hafif yaralanmalarda yapılan ilk yardım uygulamalarını anlatınız. 


Cevap : Hafif yaralanmalarda yapılan ilk yardım: Yarayı temizlemek, kanamayı durdurmak, antiseptik sürmek ve gerekiyorsa yara bandı veya küçük pansumanla kapatmaktır.


2. Kısmi tıkanma belirtileri nelerdir? Söyleyiniz. 


Cevap : Kısmi tıkanma belirtileri: Öksürük, hırıltılı nefes alma, nefes darlığı ve konuşmada güçlük çekmektir.


3. Hemlich Manevrası hangi durumlarda uygulanır? 


Cevap :  Hemlich Manevrası: Boğulma tehlikesi yaşayan kişinin solunum yolları tamamen tıkandığında uygulanır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 65-66. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı İlk Yardımda Doğru Müdahale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Kitabı 65-66 Sayfa Cevapları öğrencilerin ilk yardımda doğru müdahale etmeyi öğrenmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda kanama, kırık ve bayılma gibi durumlarda yapılması gereken uygulamalar detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Cevapları öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 65-66. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık”

Konu kapsamında 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite İlk Yardımda Doğru Müdahale Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 65, 66 Sayfa Cevapları öğrencilerin eksiklerini fark etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine destek olur. Böylece öğrenciler, acil durumlarda hem kendi güvenliklerini hem de çevrelerindekilerin güvenliğini korumayı öğrenirler.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı İlk Yardımda Doğru Müdahale Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 65-66


Soru : Hasta, yaralı ya da kazazedeye kimlerin ilk yardımda bulunabileceğini biliyor musunuz? Söyleyiniz.


Cevap : İlk yardımda bulunabilecek kişiler, ilk yardım eğitimi almış sağlık görevlileri, olay yerindeki yetişkinler ve temel ilk yardım bilgisine sahip herhangi bir kişidir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 66 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. İlk yardımda yapılan doğru müdahalenin anlatıldığı görsellerin yanındaki kutucukları işaretleyelim. 


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 65-66 Cevapları”

1. İlk yardımda doğru müdahalenin önemini açıklayınız. 


Cevap : İlk yardımda doğru müdahale, kazazedelerin veya hastaların hayatını kurtarabilir, durumlarının kötüleşmesini önler ve ciddi yaralanmaları en aza indirir.


2. İlk yardım uygulayan kişinin yapması gerekenleri söyleyiniz. 


Cevap : İlk yardım uygulayan kişi, sakin olmalı, kazazedeyi güvenli bir yere taşımalı, uygun müdahaleyi yapmalı ve gerektiğinde acil yardım ekiplerini çağırmalıdır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 63-64. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 112 Acil Çağrı Merkezi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Kitabı 63-64 Sayfa Cevapları öğrencilerin acil durumlarda doğru iletişim kurmalarını öğrenmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda 112 Acil Çağrı Merkezi’nin görevleri, aranış şekilleri ve acil durumlarda yapılması gerekenler detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Cevapları öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 63-64. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık”

Konu kapsamında 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite 112 Acil Çağrı Merkezi Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 63, 64 Sayfa Cevapları öğrencilerin eksiklerini fark etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine destek olur. Böylece öğrenciler, acil durumlarda hem kendi güvenliklerini hem de çevrelerindekilerin güvenliğini korumayı öğrenirler.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 112 Acil Çağrı Merkezi Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 63-64


Soru : Acil bir durumla karşılaştığınızda hangi numarayı aramanız gerektiğini biliyor musunuz? Söyleyiniz.


Cevap :  Acil bir durumda 112 numarasını aramalıyız.


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. 112 Acil Çağrı Merkezine ulaşmanın faydalarını söyleyelim.


Cevap : 112 Acil Çağrı Merkezini aramak, kazazedelere hızlı müdahale edilmesini sağlar, sağlık ve güvenlik ekiplerinin çabuk olay yerine ulaşmasına yardımcı olur ve kazanın yol açabileceği olumsuz durumları en aza indirir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 64 Cevapları


Soru : 112 Acil Çağrı Merkezinin gereksiz yere aranmasının nelere sebep  olabileceğini aşağıdaki görselden yararlanarak açıklayalım.


Cevap : 112 Acil Çağrı Merkezinin gereksiz yere aranmasının sonuçları: Gereksiz aramalar, gerçek acil durumlarda yardımın gecikmesine yol açar, ekiplerin zamanını boşa harcar ve insanların hayatını riske atabilir.


Soru :  Acil Çağrı Merkezini arayan kişinin dikkat etmesi gereken noktaları açıklayınız.


Cevap : Acil Çağrı Merkezini arayan kişinin dikkat etmesi gereken noktalar: Sakin olmak, durumu net bir şekilde anlatmak, doğru adres ve konumu vermek, gereksiz bilgilerle vakti uzatmamak.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 60-61-62. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı İlk Yardım Malzemeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Kitabı 60-61-62 Sayfa Cevapları öğrencilerin ilk yardım malzemelerini tanımaları ve doğru kullanmalarını öğrenmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda sargı bezi, antiseptik solüsyon, bandaj gibi temel malzemeler ve kullanım amaçları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Anka Yayıncılık Cevapları öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 60-61-62. Sayfa Cevapları Anka Yayıncılık”

Konu kapsamında 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite İlk Yardım Malzemeleri Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını sağlar. Bu süreçte 4. Sınıf Trafik Güvenliği Anka Yayınları Kitabı 60, 61, 62 Sayfa Cevapları öğrencilerin eksiklerini fark etmelerine ve bilgilerini pekiştirmelerine destek olur. Böylece öğrenciler, acil durumlarda hem kendi güvenliklerini hem de çevrelerindekilerin güvenliğini korumayı öğrenirler.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı İlk Yardım Malzemeleri Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 60-61-62


Soru : Motorlu taşıtlarda ilk yardım çantası bulundurulmasının önemini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Motorlu taşıtlarda ilk yardım çantası bulundurmak, kazada veya ani sağlık sorunlarında hızlı müdahale edilmesini sağlar, yaralanmaların kötüleşmesini önler ve hayat kurtarabilir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı Anka Yayınları Sayfa 62 Cevapları


Soru : Motorlu taşıtlarda ilk yardım çantasında bulunması gereken malzemelerin adını söyleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Motorlu taşıtlarda ilk yardım çantasında bulunması gereken malzemeler:

  • Bandaj ve sargı bezleri

  • Yara bantları

  • Antiseptik solüsyon veya mendil

  • Makas ve cımbız

  • Eldiven

  • Soğuk kompres (buz torbası)

  • Termometre

  • Asetaminofen veya ağrı kesici gibi basit ilaçlar

  • Acil durum talimatları ve not defteri



 

Our Score
error: Content is protected !!