4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları” öğrencilerin araç içinde güvenli bir şekilde yolculuk yapmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde emniyet kemeri takmanın, araç içinde dikkatli davranmanın ve sürücüyü rahatsız etmeden yolculuk yapmanın önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güvenli yolculuk için araç içinde uyulması gereken temel kuralları örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41, 42 Cevapları” sayesinde öğrenciler yolculuk sırasında dikkatli davranmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda trafik güvenliğine katkı sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 41-42


Soru : Toplu taşıma araçlarında yolculuk yaparken uymamız gereken kurallar var mı? Cevabımızı bir örnekle destekleyelim ve sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Evet, toplu taşıma araçlarında uymamız gereken kurallar vardır. Örneğin; sıraya girerek araca binmeli, yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermeliyiz. Ayrıca yüksek sesle konuşmamalı, araç içinde koşmamalı ve diğer yolcuları rahatsız etmemeliyiz.

Örnek: Otobüste yaşlı bir amca bindiğinde ona yerimizi vererek saygılı davranmalıyız.


Soru : a. Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak drama çalışmasını yapalım.

1. Sınıfımızda altı grup oluşturalım.
2. Ek 2’de (sayfa 75) yer alan tabloyu keselim.
3. Tabloda yer alan problem durumlarından birini grupça seçelim.
4. Problem durumunun hangi kurala uyulmamasından kaynaklandığını bulalım.
5. Kurallara uyulduğunda aynı olayın nasıl gerçekleşeceğini grup arkadaşlarımızla aramızda konuşarak belirleyelim.
6. Grup arkadaşlarımızla bu olayı canlandırmak için gerekli rolleri paylaşalım.
7.“Bu olaydan önce, olay sırasında ve olay sonrasında neler yaşanmış olabilir?” sorusunu cevaplayarak hazırlığımızı yapalım.
8. Tüm gruplar hazır olduğunda sırayla, drama çalışmamızı sınıf arkadaşlarımıza sergileyelim.


Cevap :

Bizim grubumuz yaya geçidinde yayalara yol vermeyen bir sürücü ile ilgili problem durumunu seçti.

  • Sorunun nedeni: Sürücünün yaya geçidinde yayalara yol verme kuralına uymaması.

  • Kurala uyulursa: Sürücü yavaşlayıp durur, yayalar güvenle karşıya geçer ve kazalar önlenir.

  • Olay öncesi: Yayalar karşıdan karşıya geçmek için yaya geçidinde bekliyordu.

  • Olay sırasında: Sürücü durmadı ve yayalar korkarak geri çekildi.

  • Olay sonrası: Kurallara uyulmadığı için tehlikeli bir durum yaşandı, ama kural uygulanırsa herkes güvenle geçebilir.


Soru : b. Drama çalışması sonunda sınıf arkadaşlarımızla birbirimizin yüzünü görebileceğimiz şekilde çember oluşturalım. Aşağıdaki sorulara cevap vererek etkinlikle ilgili duygularımızı paylaşalım.


1. Drama çalışması yaparken neler hissettiniz?


Cevap : Kendimi olayın içindeymiş gibi hissettim, hem eğlendim hem de trafik kurallarının önemini daha iyi anladım.


2. Drama çalışması yaparken nerelerde zorlandınız?


Cevap :  Rolleri paylaşırken ve sahnede ne söyleyeceğimize karar verirken biraz zorlandık. Ayrıca herkesin sırayla konuşmasını ayarlamak da zor oldu.


3. Drama çalışmasında yolculukla ilgili hangi kurallar vardı?


Cevap : Yaya geçidinde yayalara yol verme, trafik ışıklarına uyma, hız kurallarına dikkat etme, geçiş üstünlüğü olan araçlara yol verme gibi kurallar vardı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Görseller arasında nasıl bir fark vardır?


Cevap :  Birinde taşıt temiz ve düzenli, diğerinde ise kirli ve düzensizdir.


2. Hangi görseldeki taşıtta yolculuk etmek isterdiniz? Cevabımızı bir nedenle açıklayalım.


Cevap : Temiz ve düzenli taşıtta yolculuk etmek isterdim. Çünkü daha rahat ve güvenlidir.


3. Taşıtlara zarar vermek ülkemizin ekonomisini nasıl etkiler?


Cevap :  Taşıtlara zarar vermek, ülkemizin ekonomisini olumsuz etkiler. Çünkü zarar gören araçların onarımı için para ve zaman harcanır, yedek parça ve yakıt masrafı artar. Ayrıca kamuya ait otobüs, tren gibi araçlar zarar gördüğünde devletin bütçesinden tamir için daha fazla para ayrılır ve bu para başka hizmetler için kullanılamaz. Bu da ülke ekonomisine ek yük getirir.


Soru : Dersin sonunda gerçekleştiğini düşündüğümüz ifadeler için “Evet”, gerçekleşmediğini düşündüğümüz ifadeler için “Hayır” bölümünü işaretleyerek Öz Değerlendirme Formu’nu dolduralım.


Cevap :

Taşıtlara nasıl binmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlardan nasıl inmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlarda yolculuk ederken hastalara, yaşlılara, engellilere ve
hamilelere yer vermem gerektiğini öğrendim. = EVET
Okul servislerinde nasıl yolculuk etmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıt sürücülerinin dikkatini dağıtmamam gerektiğini öğrendim. = EVET



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!