4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Kısa Yoldan Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


4. Sınıf Matematik Kitabı Kısa Yoldan Çarpma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70


Nazlı, bisiklet almak için para biriktirdiği kumbarası dolunca kumbarayı açmış. Kumbaradan 24 tane 5 kuruş, 32 tane 10 kuruş, 48 tane 25 kuruş, 22 tane 50 kuruş, 30 tane 5 TL çıkmış.

Soru : Nazlı, kumbarasından çıkan paraları kısa yoldan nasıl hesaplayabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

  • Kısa yoldan çarpma işlemi yaparak bulabiliriz.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 14 x 20 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 14 x 20 işlemini yapmak için önce 14 ile 2’yi çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 10 ile çarpıp bulduğumuz sonuç ile not ettiğimiz sayıyı karşılaştıralım.


• Yukarıda yaptığımız işlemlerden yola çıkarak bir sayıyla 10’un katı olan bir sayıyı kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 14 x 2 = 28 = 280

• 35 x 300 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 35 x 300 işlemini yapmak için önce 35 ile 3’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 100 ile çarpıp bulduğumuz sonuç ile not ettiğimiz sayıyı karşılaştıralım.
• Bir sayıyla 100’ün katı olan bir sayıyı kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 35 x 3 = 105 = 10.500

• 52 x 4000 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 52 x 4000 işlemini yapmak için önce 52 ile 4’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 1000 ile çarpıp bulduğumuz sonuç ile not ettiğimiz sayıyı karşılaştıralım.
• Bir sayıyla 1000’in katı olan bir sayıyı kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 52 x 4 = 208 = 208.000

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : 47 x 20 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 47 x 2 = 94 = 940

Soru : 32 x 600 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 32 x 6 = 192 = 19.200

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : 68 x 2000 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 68 x 2 = 136 = 136.000

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 24 x 5 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 24 x 5 işlemini yapmak için önce 24 ile 10’u çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 2’ye bölelim ve bulduğumuz sonucu not ettiğimiz sayıyla karşılaştıralım.
• Yukarıda yaptığımız işlemlerden yola çıkarak bir sayıyı 5 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 24 x 5 = 120
  • Yarısı alınarak değere 0 eklenir.

• 12 x 25 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 12 x 25 işlemini yapmak için önce 12 ile 100’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 4’e bölelim ve bulduğumuz sonucu not ettiğimiz sayıyla karşılaştıralım.
• Bir sayıyı 25 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 12 x 25 = 300

• 43 x 50 işlemini hesap makinesiyle yapıp işlemin sonucunu not edelim.
• 43 x 50 işlemini yapmak için önce 43 ile 100’ü çarpalım.
• Sonra bulduğumuz sayıyı 2’ye bölelim ve bulduğumuz sonucu not ettiğimiz sayıyla karşılaştıralım.
• Bir sayıyı 50 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap :

  • 43 x 50 = 2.150

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : 44 x 5 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 44 x 5 = 220

Soru : 32 x 25 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 32 x 25 = 800

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : 68 x 50 işlemini kısa yoldan yapınız.


Cevap :

  • 68 x 50 = 340

ALIŞTIRMALAR


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen işlemleri önce kısa yoldan yapınız. Sonra işlemleri hesap makinesiyle yaparak kısa yoldan bulduğunuz sonuçların doğruluğunu kontrol ediniz.


Cevap :

135 x 70 = 9.450

39 x 500 = 19.500

26 x 4000 = 104.000

68 x 5 = 340

84 x 25 = 2.100

46 x 50 = 2.300

628 x 60 = 37.680

107 x 300 = 32.100



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-63-64-65 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çarpma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65


4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çarpma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-63-64-65


Bir mağazada 75 TL’lik gömleklerden 10 adet, 50 TL’lik gömleklerden 100 adet, 25 TL’lik gömleklerden 1000 adet satılmış.

Soru :  Her bir gömlek çeşidinin satışından kazanılan para zihinden nasıl hesaplanabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

10, 100, ve 1000 ile çarpma işlemlerini yaparken, sayının sonuna sayı değeri kadar sıfır eklenerek kolayca yapabiliriz.


Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• Kırmızı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 34 x 10 = 340
  • 34 x 10 = 340
  • 76 x 10 = 760
  • 76 x 10 = 760
  • 142 x 10 = 1420
  • 142 x 10 = 1420
  • 358 x 10 = 3580
  • 358 x 10 = 3580

• Kırmızı kutucuklarla aynı işlemlerin bulunduğu mavi renkli kutucuklarda işlem sonuçlarının yazılacağı yerlere birinci çarpanı yazalım. Bu çarpanın sağına ikinci çarpandaki kadar “0” koyalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Yaptığımız karşılaştırmadan yola çıkarak bir sayıyı 10 ile zihinden çarpmayla ilgili bir kural geliştirelim.
• Yeşil renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 27 x 100 =  2700
  • 27 x 100 = 2700
  • 45 x 100 = 4500
  • 45 x 100 = 4500
  • 526 x 100 = 52600
  • 526 x 100 = 52600
  • 781 x 100 = 78100
  • 781 x 100 = 78100

• Turuncu renkli kutucuklardaki çarpımların yazılacağı yerlere birinci çarpanı yazalım. Bu çarpanın sağına ikinci çarpandaki kadar “0” koyalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Bir sayının 100 ile zihinden nasıl çarpılacağıyla ilgili bir kural geliştirelim.
• Mor renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 18 x 1000 = 18000
  • 18 x 1000 = 18000
  • 66 x 1000 =  66000
  • 66 x 1000 =  66000
  • 369 x 1000 = 369000
  • 369 x 1000 = 369000
  • 413 x 1000 = 413000
  • 413 x 1000 = 413000

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Fiyatı 38 TL olan çiçeklerden 10 tane satan çiçekçinin kazandığı parayı zihinden işlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 38 x 10 = 380
  • Değer yazılır. Sonra sayı sonuna sıfırlar yazılır.

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : 409 x 100 işlemini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 409  x 100 = 40.900
  • Değer yazılır. Sonra sayı sonuna sıfırlar yazılır.

Soru : 548 x 1000 işlemini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 548 x 1000 = 548.000
  • Değer yazılır. Sonra sayı sonuna sıfırlar yazılır.

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Etkinlik


• Yukarıdaki işlemleri sınıfça birer kâğıda yazınız.
• Kâğıtları katlayıp bir poşete koyunuz.
• Poşetten sırasıyla birer kâğıt çekiniz.
• Kâğıttaki işlemi zihinden yapıp üç saniye içinde işlemin sonucunu söyleyiniz.
• İşlemin sonucunu üç saniye içinde doğru olarak söyleyenlere 10 puan veriniz.
• Kâğıtları katlayıp tekrar poşete koyunuz.
• Poşetten kâğıt çekip kâğıttaki işlemi zihinden yapma çalışmasını 8-10 kez tekrar
ediniz.
• Oyunun sonunda herkesin aldığı puanı hesaplayınız.
• Oyunun galibini belirleyip sınıfça alkışlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde aranızda oynamanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 59-60-61 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde Sayıların Birbirleriyle Çarpılma Sırası Sonucu Değiştirir mi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61


4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde Sayıların Birbirleriyle Çarpılma Sırası Sonucu Değiştirir mi? Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 59-60-61


Matruşka, Rus yapımı bir oyuncak türüdür. Ahşap el yapımı olan bebekler, ortasından açıldığında başka bir bebek çıkar. Çıkan bebeği açtığınızda başka bir bebek daha çıkar.

Yanda verilen baştaki büyük matruşka, iç içe yerleştirilmiş 6 bebekten oluşuyor. Bu büyük matruşka, her kolide 12 tane olacak şekilde 4 koliye yerleştiriliyor.

Kolilerdeki ahşap bebek sayısı nasıl hesaplanabilir? Bu hesaplama yapılırken sayıların işlem sırası önemli midir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

6, 12 ve 4 sayılarının çarpımı ile hesaplanmaktadır. Sayıların sırası değişirse sonuç değişmez.


Etkinlik


Araç ve gereçler: 5 plastik tabak, 20 nohut.
• Tabakları masamızın üzerine dizelim.
• Tabaklardan her birine 4 nohut koyalım.
• Tabaklardaki nohut sayısını çarpma işlemiyle bulalım.


Cevap : 5 x 4 = 20


• Tabaklarımızla başka bir arkadaşımızın tabaklarını birleştirelim.
• İki adım önce bulduğumuz nohut sayımızla hangi sayıyı çarparsak birleşen tabaklardaki nohut sayısını bulabileceğimizi söyleyelim.
• Bu sayı ile nohut sayımızı çarpıp bulduğumuz çarpımı not edelim.


Cevap : 20 x 2 = 40


• Arkadaşımızla tabaklarımızı ayıralım.
• Tabakları tekrar birleştirelim.
• Tabaklarımızın sayısını çarpma işlemiyle bulalım.


Cevap : 5 x 2 = 10


• Tabak sayısı ile hangi sayıyı çarparsak birleşen tabaklardaki nohut sayısını bulabileceğimizi söyleyelim.


• Tabaklarımızın sayısını çarpma işlemiyle bulalım.


Cevap : 4 x 10 = 40


• Bu sayı ile tabak sayısını çarpıp bulduğumuz çarpımı not edelim.
• Tabaklardaki nohutları sayalım.


Cevap : 5 x 2 = 10


• Sayma sonucumuz ile not ettiğimiz çarpımları karşılaştıralım.
• Üç sayının çarpılacağı çarpma işlemlerinde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının sonucu değiştirip değiştirmeyeceğini açıklayalım.


• Tabaklarımızın sayısını çarpma işlemiyle bulalım.


Cevap : 5 x 4 x 2 = 40


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : 7 x 15 x 4 işleminin sonucunu önce 7 ile 15’i çarparak bulunuz.


Cevap :

  • 7 x 15 = 105
  • 105 x 4 = 420

7 x 15 x 4 işleminin sonucunu önce 15 ile 4’ü çarparak bulunuz.


Cevap :

  • 15 x 4 = 60
  • 60 x 7 = 420

7 x 15 x 4 işleminin sonucunu önce 7 ile 4’ü çarparak bulunuz.


Cevap :

  • 7 x 4 = 28
  • 28 x 15 = 420

Bulduğunuz çarpımları karşılaştırınız.


Cevap : Bütün sonuçlar aynıdır.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : (174 x 8) x 5 işleminin sonucunu farklı yollardan bulunuz. 


Cevap :

  • (174 x 8) x 5 = 1392 x 5 = 6960
  • 174 x (8 x 5) = 174 x 40 = 6960

ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki işlemleri yapınız. İşlemlerdeki farklılığı açıklayınız. Bu farklılığın işlemlerin sonuçlarını değiştirip değiştirmediğini belirtiniz.


Cevap :

a. (8 x 5) x 6 = 40 x 6 = 240

(5 x 6) x 8 = 30 x 8 = 240

(8 x 6) x 5 = 48 x 5 = 240


b. (12 x 7) x 10 = 84 x 10 = 840

12 x (7 x 10) = 12 x 70 = 840

(12 x 10) x 7 = 120 x 7 = 840


c. (134 x 3) x 4 = 402 x 4 = 1608

(3 x 4) x 134 = 12 x 134 = 1608

(134 x 4) x 3 = 536 x 3 = 1608


2. Aşağıdaki işlemleri daha kolay yapmak için hangi sayıların önce çarpılmasının daha uygun olacağını belirleyiniz. Belirlediğiniz sıralamalara göre işlemlerin sonuçlarını bulunuz.


Cevap :

a. 4 x 147 x 5 = ( 4 x 147 ) x 5 = 2940

b. 39 x 8 x 5 = ( 39 x 8 ) x 5 = 1560

c. 20 x 10 x 49 = (20 x 10 ) x 49 = 9800



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57-58 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemi  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58


4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57-58


Düğünler, dünyadaki birçok kültürde olduğu gibi Türk kültüründe de önemli bir yere sahiptir. Evlenen çiftlerin çevreye ilan edildiği düğünlerimizde takı takmak önemli bir gelenektir

Soru : Ayşe Hanım, yeğenine düğününde takmak için 23 gramlık altın bilezik almış. Altın bileziğin 1 gramı 180 TL olduğuna göre Ayşe Hanım’ın aldığı bileziğin fiyatı hangi işlemle hesaplanabilir? Bu işlem nasıl yapılabilir?


Cevap :

  • 23 ile 180 çarpılarak bulunabilir.
  • 23 x 180 = 4.140

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 214 x 32 işlemini yapmak için önce ikinci çarpanın birler basamağındaki rakamı birinci çarpanla çarpalım.
• Bulduğumuz çarpımı aşağıdaki mavi kutucuklara yazalım.
• Sonra ikinci çarpanın onlar basamağındaki rakamı birinci çarpanla çarpalım.
• Bulduğumuz çarpımı yukarıdaki kırmızı kutucuklara yazalım.
• Yazdığımız çarpımları toplayıp işlemin sonucunu bulalım.
• 214 x 32 işleminin sonucunu hesap makinesi kullanarak bulalım.
• Bulduğumuz sonuçları karşılaştırıp işlemi doğru yapıp yapmadığımızı kontrol edelim.


Cevap :

  • 214 x 32 = 428 + 6420 = 6848

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 159 x 23 = 3657
  • 348 x 30 = 10440
  • 407 x 61 = 24827

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • 174 x 23 = 4002
  • 307 x 51 = 15657
  • 280 x 66 = 18480
  • 561 x 80 = 44880
  • 784 x 43 = 33712
  • 444 x 70 = 31080

2. Üç basamaklı en büyük sayı ile iki basamaklı en büyük sayının çarpımını bulunuz.


Cevap :

  • 999 x 99 = 98901

3. Rakamları birbirinden farklı olan üç basamaklı en küçük sayı ile iki basamaklı en küçük sayının çarpımını bulunuz.


Cevap :

  • 102 x 10 = 1020

4. Ayda 245 TL taksitle alınan ve ücreti 12 ayda ödenecek olan buzdolabının fiyatı kaç liradır?


Cevap :

  • 245 x 12 = 2940


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 54


4. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Doğru) 378 + 823 işleminin sonucu toplananlar en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlanarak tahmin edilebilir.

2. (Doğru) 3428 + 500 işlemini zihinden yapmak için 3428’in üzerine 5 kez yüzer ritmik sayma yapılabilir.

3. (Doğru)  674 – 287 işleminin sonucu yalnızca eksilen ve çıkan en yakın onluğa yuvarlanarak tahmin edilebilir.


B. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Bir kasapta dün 472, bugün 599 TL’lik satış yapılmıştır. Kasapta iki günde kaç liralık satış yapıldığını tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucu ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • 470 + 600 = 1070 tahmin
  • 472 + 599 = 1071 gerçek sonuç
  • Fark 1’dir.

2. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.


Cevap :

a. 248 + 300 =  250 + 300 = 350

b. 783 + 500 =  780 + 500 = 1280

c. 337 + 200 =  340 + 200 = 540

ç. 985 + 600 =  990 + 600 = 1590


3. Bir ilkokuldaki 947 öğrenciden 518’i sabahçı, diğer öğrenciler öğlencidir. Okuldaki öğlenci öğrencilerin sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucu ile karşılaştırınız.


Cevap :

  • 950 – 520 = 430 tahmin
  • 947 – 518 = 429
  • Tahmin sonuçtan 1 fazladır.

4. Bir müzeyi ocak-nisan aylarında 1384 kişi, mayıs-ağustos aylarında 3758 kişi eylül-aralık aylarında 2107 kişi ziyaret etmiş. Müzeyi bir yılda kaç kişi ziyaret etmiştir?


Cevap :

  • 1384 + 3758 = 5142
  • 5142 + 2107 = 7149 kişi ziyaret etmiştir.

5. Bir hatıra ormanına 2847 tane fidan dikilmiş. Bu fidanlardan 469 tanesi zarar görmüş. Hatıra ormanına bir okuldaki 4. sınıf öğrencilerinin başlattığı kampanyayla 1395 fidan daha dikilmiş. Hatıra ormanında kaç tane sağlam fidan vardır?


Cevap :

  • 2847 – 469 = 2378
  • 2378 + 1395 = 3773 fidan vardır.


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52-53 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53


4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 50-51-52-53


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Bir otelde 1299 kişi vardı. 315 kişi sabah otelden ayrıldı. Öğleden sonra 278 kişi otele giriş yaptı. Son durumda otelde kaç kişi vardır?


Cevap :

1299 – 315 = 984

984 + 278 = 1262 kişi vardır.


2. İki katlı bir düğün salonunun alt katında 1196, üst katında 515 misafir vardı. Takı töreni yapıldıktan sonra 659 misafir salondan ayrıldı. Salonda kaç misafir kaldı?


Cevap :

1196 + 515 = 1711

1711 – 659 = 1052 misafir vardır.


3. Banka hesabımda 3817 TL vardı. Banka hesabıma 2695 TL olan maaşım da yatırıldı. Hesabımdaki paranın tamamını çekip fiyatı 1280 TL olan bir televizyon ve fiyatı 1755 TL olan bir bilgisayar satın aldım. Kaç liram kaldı? 


Cevap :

3817 + 2695 = 6512

1280 +1755 = 3035

6512 – 3035 = 3477


4. Güzelyurt Mahallesi’nde yapılan muhtarlık seçiminde Ali Bey 2096 oy, Meral Hanım 3487 oy almış; kalan oyları da Kader Hanım almıştır. Seçimde 9092 geçerli oy kullanıldığına göre Kader Hanım kaç oy almıştır? Seçimi kim kazanmıştır?


Cevap :

2096 + 3487 = 5583

9091 – 5583 = 3509 Kader hanımın oyu en fazladır.


5. Bir mağazada 3299 TL’ye satılan bilgisayarın fiyatında 345 TL, 1165 TL’ye satılan çamaşır makinesinin fiyatında 275 TL indirim yapılmış. Bu bilgisayar ve çamaşır makinesinden satın alan Selma Hanım kaç lira öder?


Cevap :

3299 – 345 = 2954

1165 – 275 = 890

2954 + 890 = 3844 TL öder.



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 47-48-49 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49


4. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 47-48-49


Türkiye Cumhuriyeti kurulmadan önceki devletimiz Osmanlı İmparatorluğu’ydu. Osmanlı padişahlarından Fatih Sultan Mehmet, 1453 yılında Bizans İmparatorluğu’nun başkenti olan İstanbul’u fethetti. Bu fetihle birlikte İstanbul bir Türk şehri oldu.

Soru : İstanbul’un yaklaşık kaç yıldır Türk şehri olduğunu tahmin ediniz. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 2000 – 1400 = 600 yaklaşık olarak Türk şehridir.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 75 – 32 işlemindeki sayıların onluklarını belirleyelim.
• Belirlediğimiz onlukları birbirinden çıkarıp 75 – 32 işleminin sonucunu tahmin edelim.
• 75 – 32 işleminin sonucunu hesap makinesi kullanarak bulalım.
• İşlemin sonucu ile tahminimizi karşılaştıralım.
• 75 – 32 işleminin sonucunu başka hangi yöntemleri kullanarak tahmin edebileceğimizi tartışalım.
• 864 – 547 işlemindeki yüzlükleri birbirinden çıkarıp işlemin sonucunu tahmin edelim.
• 864 – 547 işleminin sonucunu hesap makinesi kullanarak bulalım.
• İşlemin sonucu ile tahminimizi karşılaştıralım.
• 864 – 547 işleminin sonucunu başka hangi yöntemleri kullanarak tahmin edebileceğimizi tartışalım.


Cevap :

1. 75 – 32 = 43 Gerçek sonuç 7 onluk – 3 onluk = 4 onluk Tahmini sonuç 40 Gerçek sonuç tahmini sonuçtan 3 fazladır.

2. 864 – 547 = 317 Gerçek sonuç

8 yüzlük – 5 yüzlük = 3 yüzlük Tahmini sonuç 300 Tahmini sonuç gerçek sonuçtan 17 eksiktir.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : 78 – 33 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 80 – 30 = 50 en yakın onluğa yuvarlanarak yapılır.
  • 78 – 33 = 45 gerçek sonuç

Soru : 635 – 457 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

  • 600 – 500 = 100 en yakın yüzlüğe yuvarlanarak yapılır.
  • 635 – 457 = 178  gerçek sonuç

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : 3662 – 1461 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

3662 – 1461 = 2201 gerçek sonuç

3700 – 1500 = 2200 en yakın yüzlüğe yuvarlanarak yapılır.


ALIŞTIRMALAR


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemlerin sonuçlarını bulup tahminlerinizle karşılaştırınız. Tahminlerinizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

70-20=50 tahmin 73-58=15 sonuç

90-30=60 tahmin 94-37=57 sonuç

900-300=600 tahmin 957-318=639 sonuç

400-300=100 tahmin 464-359=105 sonuç

700-200=500 tahmin 702-217=485 sonuç

800-600=200 tahmin 841-625=216 sonuç

4000-2700=1300 tahmin 4096-2703=1393 sonuç

7800-4900=2900 tahmin 7804-4920=2884 sonuç

9000 – 5000 = 4000 tahmin 9638-5549=4089 sonuç



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45-46 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46


4. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşlemini Gerektiren Problemler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45-46


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Bir havaalanında 2197 yolcu vardı. Havaalanına iniş yapan birinci uçaktan 426, ikinci uçaktan 395 yolcu indi. Havaalanında kaç yolcu oldu?


Cevap :

426 + 395 = 821 uçaklardan inen yolcu sayısı

2197 + 821 = 3018 havaalanındaki toplam yolcu sayısı


2. Bir tır şoförü pazartesi günü tırıyla 579 km yol gitmiş. Perşembe günü ise 382 km’lik yolu gidip geri dönmüş. Tır şoförü iki günde kaç kilometre yol gitmiştir?


Cevap :

Pazartesi : 579 Perşembe : 382 + 382 = 764

579 + 764 = 1343 kilometre yol gitmiştir.


3. Bir bilgi yarışmasında 4/A sınıfı ile 4/B sınıfı yarışmış. 4/A sınıfı 1. turda 1450, 2. turda 2750 puan almış. 4/B sınıfı ise 1. turda 1650 , 2. turda 2600 puan almış. Bilgi yarışmasını hangi sınıf kazanmıştır?


Cevap :

4/A sınıf : 1450 + 2750 = 4200

4/B sınıf : 1650 + 2600 = 4250

4250 > 4200 olduğundan dolayı 4/B sınıf kazanmıştır.


4. Mesut Bey’in iki giyim mağazası varmış. Mesut Bey’in birinci mağazasında cumartesi günü 976, pazar günü 1354 TL’lik satış yapılmış. İkinci mağazada ise cumartesi günü 892, pazar günü 1235 TL’lik satış yapılmış. Mesut Bey’in mağazalarında cumartesi ve pazar günleri toplam kaç Türk lirası tutarında satış yapılmıştır?


Cevap :

1. Mağaza : 976 + 1354 = 2330

2. Mağaza = 892 + 1235 = 2127

2330 + 2127 = 4457 TL satış yapmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 41-42 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42


4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 41-42


19 Mayıs Mahallesi’nde yapılan muhtarlık seçiminde Nazan Hanım ile Ali Bey muhtar adayı oldular. Sandıktan çıkan oylardan 243’ünü Nazan Hanım, 200’ünü Ali Bey aldı.

Soru : Sandıktan çıkan toplam oy sayısı zihinden nasıl hesaplanabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.


Cevap :

  • 240 + 200 = 440
  • 440 + 3 = 443

Etkinlik


Araç ve gereçler: Yüzlük, onluk ve birlik taban blokları.
• 415 + 300 işlemindeki toplananları taban bloklarıyla modelleyelim.
• İkinci toplanandaki yüzlük blokları birinci toplanandaki yüzlük bloklara ekleyelim.
• Toplam yüzlük blok sayısını belirleyelim.
• Birinci toplanandaki onluk ve birlikleri yüzlük bloklara ekleyelim.
• 415 + 300 işleminin sonucunu söyleyelim.


Cevap :

  • 400 + 300 = 700
  • 700 + 15 = 715

• 268 + 500 işlemini yukarıdaki yöntemi kullanarak zihinden yapalım.


Cevap :

  • 200 + 500 = 700
  • 700 + 68 = 768

Soru : 450 + 300 işlemini zihinden yapınız. Sonucu nasıl bulduğunuzu açıklayınız.


Cevap :

  • 400 + 300 = 700
  • 700 + 50 = 750

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Bir ilkokulda 449 sabahçı, 500 öğlenci öğrenci vardır. Bu okulda kaç öğrenci olduğunu zihinden işlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 400 + 500 = 900
  • 900 + 49 = 949

2. Ankara’dan Iğdır’a giden bir yolcu otobüsünün şoförü 666 km yol gittikten sonra mola vermiş. Moladan sonra 500 km daha yol giden otobüs Iğdır’a varmış. Buna göre Ankara ile Iğdır arasındaki uzaklığın kaç kilometre olduğunu zihinden işlem yaparak bulunuz.


Cevap :

  • 600 + 500 = 1.100
  • 1.100 + 66 = 1.166

3. Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri açıklayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 41-42 ADA Yayıncılık”


 

Our Score

4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39-40 ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


4. Sınıf Matematik Kitabı İki Doğal Sayının Toplamını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39-40


Millî haltercimiz Sümeyye Kentli, Bakü 2017 İslam Oyunları’nda şampiyon oldu. Sümeyye Kentli, koparmada 90 kg, silkmede 117 kg kaldırarak altın madalyanın sahibi oldu.

Soru : Sümeyye Kentli’nin toplamda kaç kilogram kaldırarak şampiyon olduğunu tahmin ediniz. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

11 onluk + 9 onluk = 20 onluk

20 onluk + 7 birlik = 227


Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• 537 + 214 işlemindeki toplananların yüzlüklerini belirleyelim.
• Belirlediğimiz yüzlükleri toplayarak 537 + 214 işleminin sonucunu tahmin edelim.
• 537 + 214 işleminin sonucunu hesap makinesi kullanarak bulalım.
• İşlemin sonucu ile tahminimizi karşılaştıralım.
• 537 + 214 işleminin sonucunu başka hangi yöntemlerle tahmin edebileceğimizi tartışalım.


Cevap :

5 yüzlük + 2 yüzlük = 7 yüzlük

500 + 200 = 700 Tahmini sonuç

537+ 214 = 751 Gerçek sonuç

Gerçek sonuç tahmini sonuçtan 51 daha fazladır.

53 onluk + 21 onluk = 74 onluk 530 + 210 = 740

537 ve 214 sayılarındaki onlukları belirleyerek toplama işlemini tahmin ettiğimizde gerçek sonuca daha yakın bir sonuç elde ederiz.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : 312 + 187 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 310 + 180 = 490
  • 2 + 7 = 9
  • 490 + 9 = 499

Soru : 2207 + 1185 işleminin sonucunu tahmin ediniz. İşlemin sonucunu bulup tahmininizle karşılaştırınız. Tahmininizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

2200 + 1180 = 3380

7 + 5 = 12

3380 + 12 = 3392


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemlerin sonuçlarını bulup tahminlerinizle karşılaştırınız. Tahminlerinizi nasıl yaptığınızı açıklayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39-40 ADA Yayıncılık”


 

Our Score
error: Content is protected !!