Ana Sayfa > 4. Sınıf Matematik Kitabı > 4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85-86-87-88 ADA Yayıncılık

Matematik Öğretmeni
Yüzbaşı
Konular831
Cevaplar0

4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Bölme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88


4. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Bölme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 85-86-87-88


Dünyanın en büyük balığı, balina köpekbalığıdır. Her ne kadar adında balina kelimesi geçse de bu balık bir memeli türü değildir. Büyüklüğünden dolayı balina köpekbalığı olarak adlandırılır. Bilim insanlarının pek çoğu balina köpekbalıklarının boylarının 1200 cm civarında olduğunu belirtiyor.

Soru : Balina köpekbalıklarının boylarının kaç metre civarında olduğu nasıl hesaplanabilir? Bu işlem zihinden nasıl yapılabilir?


Cevap :

  • 1200 ÷ 100 = 12 Balina köpekbalıklarının boylarının kaç metre civarında hesaplanabilir.
  • Bölme işlemi yapılarak işlem sonucu elde edilebilir.

Etkinlik


Araç ve gereçler: Hesap makinesi.
• Kırmızı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 5000 ÷ 10 =  500
  • 5000 ÷ 10 = 500
  • 9000 ÷ 10 =  900
  • 9000 ÷ 10 =  900
  • 23 000 ÷ 10 =  2300
  • 23 000 ÷ 10 = 2300
  • 71 000 ÷ 10 =  7100
  • 71 000 ÷ 10 = 7100

• Aynı işlemlerin bulunduğu mavi renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını zihinden nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Bölendeki sıfır sayısı kadar bölünenden sıfır azaltalım.
• Bölünende kalan sayıyı işlem sonucu olarak yazalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Yaptığımız karşılaştırmadan yola çıkarak bir sayıyı 10’a zihinden bölmeyle ilgili bir kural geliştirelim.


Cevap : 10 ile bölme işleminde bölünenden 1 sıfır silinmesiyle zihinden yapılabilir.


• Turuncu renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap :

  • 4000 ÷ 100 = 40
  • 4000 ÷ 100 = 40
  • 7000 ÷ 100 = 70
  • 7000 ÷ 100 =  70
  • 34 000 ÷ 100 =  340
  • 34 000 ÷ 100 = 340
  • 51 000 ÷ 100 = 510
  • 51 000 ÷ 100 = 510

• Aynı işlemlerin bulunduğu yeşil renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını zihinden nasıl bulabileceğimizi tartışalım.
• Bölendeki sıfır sayısı kadar bölünenden sıfır azaltalım.

• Bölünende kalan sayıyı işlem sonucu olarak yazalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Bir sayıyı 100’e zihinden bölmeyle ilgili bir kural geliştirelim.
• Sarı renkli kutucuklardaki işlemlerin sonuçlarını hesap makinesiyle bulup yazalım.


Cevap : 100 ile bölme işleminde bölünenden 2 sıfır silinmesiyle zihinden yapılabilir.


4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


  • 2000 ÷ 1000 = 2
  • 2000 ÷ 1000 =  2
  • 8000 ÷ 1000 = 8
  • 8000 ÷ 1000 =  8
  • 47 000 ÷ 1000 = 47
  • 47 000 ÷ 1000 =  47
  • 95 000 ÷ 1000 = 95
  • 95 000 ÷ 1000 = 95

• Mor renkli kutucuklardaki işlemleri, 10 ve 100’e zihinden bölmeyle ilgili yöntemlerden yola çıkarak zihinden yapalım.
• Aynı işlemlerin sonuçlarını karşılaştıralım.
• Bir sayının 1000’e zihinden bölünmesiyle ilgili kuralı açıklayalım.


Cevap : 1000 ile bölme işleminde bölünenden 3 sıfır silinmesiyle zihinden yapılabilir.


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 7000 ÷10 = 700
  • 8000 ÷10 = 800
  • 38000 ÷ 10 = 3800

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 6000 ÷100 = 60
  • 9000 ÷ 100 = 90
  • 54 000 ÷ 100 = 540

Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini zihinden yapınız.


Cevap :

  • 7000 ÷1000 = 7
  • 45 000 ÷ 1000 = 45
  • 97 000 ÷ 1000 = 97

4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


• Yukarıdaki işlemleri sınıfça birer kâğıda yazınız.
• Kâğıtları katlayıp öğretmen masasının üzerine koyunuz.
• Üç gruba ayrılınız.
• Her gruptan birer öğrenci seçiniz.
• Seçtiğiniz kişilerden masanın üstündeki kâğıtlardan bir tane almasını ve kâğıdı açmasını isteyiniz.
• Kâğıttaki işlemi zihinden yapıp doğru sonucu söyleyen kişilerin grubuna 10 puan veriniz.
• Gruplardaki herkes bir işlemin sonucunu söyleyene kadar oyuna devam ediniz.
• Oyun bittiğinde grupların aldığı puanları hesaplayınız.
• Kazanan grubu sınıfça alkışlayınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yaparak oynamanız gerekmektedir. Kazanan takımı tebrik etmeyi unutmayınız.



 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!