Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f Matematik Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f Matematik Kitab─▒ Sayfa 85-86-87-88 ADA Yay─▒nc─▒l─▒k

Matematik ├ľ─čretmeni
Y├╝zba┼č─▒
Konular831
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f Matematik Kitab─▒ Zihinden B├Âlme Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 85, 86, 87, 88


4. S─▒n─▒f Matematik Kitab─▒ Zihinden B├Âlme Metni Etkinlik Cevaplar─▒


4. S─▒n─▒f Matematik Kitab─▒ Sayfa 85-86-87-88


D├╝nyan─▒n en b├╝y├╝k bal─▒─č─▒, balina k├Âpekbal─▒─č─▒d─▒r. Her ne kadar ad─▒nda balina kelimesi ge├žse de bu bal─▒k bir memeli t├╝r├╝ de─čildir. B├╝y├╝kl├╝─č├╝nden dolay─▒ balina k├Âpekbal─▒─č─▒ olarak adland─▒r─▒l─▒r. Bilim insanlar─▒n─▒n pek ├žo─ču balina k├Âpekbal─▒klar─▒n─▒n boylar─▒n─▒n 1200 cm civar─▒nda oldu─čunu belirtiyor.

Soru : Balina k├Âpekbal─▒klar─▒n─▒n boylar─▒n─▒n ka├ž metre civar─▒nda oldu─ču nas─▒l hesaplanabilir? Bu i┼člem zihinden nas─▒l yap─▒labilir?


Cevap :

  • 1200 ├Ě 100 = 12 Balina k├Âpekbal─▒klar─▒n─▒n boylar─▒n─▒n ka├ž metre civar─▒nda hesaplanabilir.
  • B├Âlme i┼člemi yap─▒larak i┼člem sonucu elde edilebilir.

Etkinlik


Ara├ž ve gere├žler: Hesap makinesi.
ÔÇó K─▒rm─▒z─▒ renkli kutucuklardaki i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ hesap makinesiyle bulup yazal─▒m.


Cevap :

  • 5000 ├Ě 10 =┬á 500
  • 5000 ├Ě 10 = 500
  • 9000 ├Ě 10 =┬á 900
  • 9000 ├Ě 10 =┬á 900
  • 23 000 ├Ě 10 =┬á 2300
  • 23 000 ├Ě 10 = 2300
  • 71 000 ├Ě 10 =┬á 7100
  • 71 000 ├Ě 10 = 7100

ÔÇó Ayn─▒ i┼člemlerin bulundu─ču mavi renkli kutucuklardaki i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ zihinden nas─▒l bulabilece─čimizi tart─▒┼čal─▒m.
ÔÇó B├Âlendeki s─▒f─▒r say─▒s─▒ kadar b├Âl├╝nenden s─▒f─▒r azaltal─▒m.
ÔÇó B├Âl├╝nende kalan say─▒y─▒ i┼člem sonucu olarak yazal─▒m.
ÔÇó Ayn─▒ i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒ral─▒m.
ÔÇó Yapt─▒─č─▒m─▒z kar┼č─▒la┼čt─▒rmadan yola ├ž─▒karak bir say─▒y─▒ 10ÔÇÖa zihinden b├Âlmeyle ilgili bir kural geli┼čtirelim.


Cevap : 10 ile b├Âlme i┼čleminde b├Âl├╝nenden 1 s─▒f─▒r silinmesiyle zihinden yap─▒labilir.


ÔÇó Turuncu renkli kutucuklardaki i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ hesap makinesiyle bulup yazal─▒m.


Cevap :

  • 4000 ├Ě 100 = 40
  • 4000 ├Ě 100 = 40
  • 7000 ├Ě 100 = 70
  • 7000 ├Ě 100 =┬á 70
  • 34 000 ├Ě 100 =┬á 340
  • 34 000 ├Ě 100 = 340
  • 51 000 ├Ě 100 = 510
  • 51 000 ├Ě 100 = 510

ÔÇó Ayn─▒ i┼člemlerin bulundu─ču ye┼čil renkli kutucuklardaki i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ zihinden nas─▒l bulabilece─čimizi tart─▒┼čal─▒m.
ÔÇó B├Âlendeki s─▒f─▒r say─▒s─▒ kadar b├Âl├╝nenden s─▒f─▒r azaltal─▒m.

ÔÇó B├Âl├╝nende kalan say─▒y─▒ i┼člem sonucu olarak yazal─▒m.
ÔÇó Ayn─▒ i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒ral─▒m.
ÔÇó Bir say─▒y─▒ 100ÔÇÖe zihinden b├Âlmeyle ilgili bir kural geli┼čtirelim.
ÔÇó Sar─▒ renkli kutucuklardaki i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ hesap makinesiyle bulup yazal─▒m.


Cevap : 100 ile b├Âlme i┼čleminde b├Âl├╝nenden 2 s─▒f─▒r silinmesiyle zihinden yap─▒labilir.


4. S─▒n─▒f Matematik ADA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 86 Cevaplar─▒


  • 2000 ├Ě 1000 = 2
  • 2000 ├Ě 1000 =┬á 2
  • 8000 ├Ě 1000 = 8
  • 8000 ├Ě 1000 =┬á 8
  • 47 000 ├Ě 1000 = 47
  • 47 000 ├Ě 1000 =┬á 47
  • 95 000 ├Ě 1000 = 95
  • 95 000 ├Ě 1000 = 95

ÔÇó Mor renkli kutucuklardaki i┼člemleri, 10 ve 100ÔÇÖe zihinden b├Âlmeyle ilgili y├Ântemlerden yola ├ž─▒karak zihinden yapal─▒m.
ÔÇó Ayn─▒ i┼člemlerin sonu├žlar─▒n─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒ral─▒m.
ÔÇó Bir say─▒n─▒n 1000ÔÇÖe zihinden b├Âl├╝nmesiyle ilgili kural─▒ a├ž─▒klayal─▒m.


Cevap : 1000 ile b├Âlme i┼čleminde b├Âl├╝nenden 3 s─▒f─▒r silinmesiyle zihinden yap─▒labilir.


Soru : A┼ča─č─▒daki b├Âlme i┼člemlerini zihinden yap─▒n─▒z.


Cevap :

  • 7000 ├Ě10 = 700
  • 8000 ├Ě10 = 800
  • 38000 ├Ě 10 = 3800

4. S─▒n─▒f Matematik ADA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 87 Cevaplar─▒


Soru : A┼ča─č─▒daki b├Âlme i┼člemlerini zihinden yap─▒n─▒z.


Cevap :

  • 6000 ├Ě100 = 60
  • 9000 ├Ě 100 = 90
  • 54 000 ├Ě 100 = 540

Soru : A┼ča─č─▒daki b├Âlme i┼člemlerini zihinden yap─▒n─▒z.


Cevap :

  • 7000 ├Ě1000 = 7
  • 45 000 ├Ě 1000 = 45
  • 97 000 ├Ě 1000 = 97

4. S─▒n─▒f Matematik ADA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 88 Cevaplar─▒


ÔÇó Yukar─▒daki i┼člemleri s─▒n─▒f├ža birer k├ó─č─▒da yaz─▒n─▒z.
ÔÇó K├ó─č─▒tlar─▒ katlay─▒p ├Â─čretmen masas─▒n─▒n ├╝zerine koyunuz.
ÔÇó ├ť├ž gruba ayr─▒l─▒n─▒z.
ÔÇó Her gruptan birer ├Â─črenci se├žiniz.
ÔÇó Se├žti─činiz ki┼čilerden masan─▒n ├╝st├╝ndeki k├ó─č─▒tlardan bir tane almas─▒n─▒ ve k├ó─č─▒d─▒ a├žmas─▒n─▒ isteyiniz.
ÔÇó K├ó─č─▒ttaki i┼člemi zihinden yap─▒p do─čru sonucu s├Âyleyen ki┼čilerin grubuna 10 puan veriniz.
ÔÇó Gruplardaki herkes bir i┼člemin sonucunu s├Âyleyene kadar oyuna devam ediniz.
ÔÇó Oyun bitti─činde gruplar─▒n ald─▒─č─▒ puanlar─▒ hesaplay─▒n─▒z.
ÔÇó Kazanan grubu s─▒n─▒f├ža alk─▒┼člay─▒n─▒z.


Cevap :

Bu etkinli─či s─▒n─▒fta arkada┼člar─▒n─▒zla birlikte yaparak oynaman─▒z gerekmektedir. Kazanan tak─▒m─▒ tebrik etmeyi unutmay─▒n─▒z.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!