İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı lşık ve Görme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 116-117-118-119-120. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ışığın görme üzerindeki etkisini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ışık olmadan görmenin mümkün olmadığını ve karanlıkta neden göremediğimizi öğrenirler. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler ders konularını kolayca kavrar ve ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 116-117-118-119-120. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 1: Işığın Görmedeki Rolü : lşık ve Görme Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, görmenin ışık sayesinde gerçekleştiğini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları” sayesinde öğrenciler ışığın günlük yaşamımızdaki önemini kavrar ve fen bilimleri dersinde daha başarılı olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı lşık ve Görme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120
Soru : Sizce burada yaşayan kişiler, dört ay boyunca Güneş ışığı olmadan çevrelerini nasıl görebilirler? Araştırınız.
Cevap: Güneş ışığı olmadığı zaman insanlar yapay ışık kaynakları kullanarak çevrelerini görebilirler. Örneğin; elektrik lambası, fener, mum, soba ışığı ya da kamp lambası gibi ışıklar kullanılır. Ayrıca bazı yerlerde sokak lambaları ve jeneratörler ile aydınlatma sağlanır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 117 Cevapları
Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Not kâğıdı
ຉ Siyah fon kartonu
ຉ Yapıştırıcı
ຉ Makas
Uygulama Adımları
1. Not kâğıdına arkadaşınıza göstermeden uçak, ev, ağaç gibi bir resim çiziniz.
2. Siyah fon kartonunu rulo hâline getiriniz. Rulonun açılmaması için ruloyu yapıştırınız.
3. Çizim yaptığınız not kâğıdının üzerine ruloyu üçüncü görseldeki gibi yerleştiriniz.
4. Sıra arkadaşınızdan rulonun açık ucundan bakmasını isteyiniz.
5. Rulonun üzerinde dördüncü görseldeki gibi delikler açınız.
6. Sıra arkadaşınızdan rulonun açık ucundan tekrar bakmasını isteyiniz.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Arkadaşınız çizdiğiniz resmi dördüncü adımda görebildi mi? Neden?
Cevap: Hayır, göremedi. Çünkü siyah fon kartonu ışığı geçirmedi ve içi karanlık kaldı.
2. Arkadaşınız çizdiğiniz resmi altıncı adımda görebildi mi? Neden?
Cevap: Evet, görebildi. Çünkü delikler açılınca ışık içeri girdi ve resim görünür hâle geldi.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 118 Cevapları
Soru : Gece yolculuk yapan uçaklar, ineceği yeri sizce nasıl buluyor? Araştırınız.
Cevap: Gece uçan uçaklar iniş yapacakları yeri pistteki ışıklar, havaalanı kulelerinden gelen yönlendirmeler ve uçaklardaki radar ile navigasyon cihazları sayesinde bulur. Böylece karanlıkta bile güvenli şekilde piste inerler.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 120 Cevapları
1. Görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
a. Araç sürücüsü yolu görebilmek için ne yapmalıdır? Neden?
Cevap: Araç sürücüsü yolu görebilmek için farlarını yakmalıdır. Çünkü karanlıkta ışık olmazsa yolu göremez ve kaza yapabilir.
b. Gece yolculuk yapan gemi, yolunu bulabilmek ve tehlikelerden korunmak için ne yapmalıdır? Neden?
Cevap: Gece yolculuk yapan gemi, ışıklarını yakmalı ve deniz fenerlerinden yararlanmalıdır. Çünkü karanlıkta yönünü bulamaz ve kayalıklara çarpabilir.
c. Madende çalışan kişi, etrafını görebilmek için ne yapmalıdır? Neden?
Cevap: Madende çalışan kişi, baretine takılı lambayı yakmalıdır. Çünkü madenler karanlıktır ve ışık olmadan etrafını göremez.
2. Çevrenizde görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğu durumlara farklı örnekler veriniz.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 4. ünite boyunca öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki değerlendirme soruları sayesinde öğrenciler öğrendiklerini test eder ve fen bilimleri konularını pekiştirir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile ödevlerini doğru yapabilir ve sınavlara daha bilinçli hazırlanabilirler.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, maddeyi niteleyen özellikler ve maddenin hâlleri konularını tekrar ederek bilgilerin pekişmesini sağlar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113 Cevapları” sayesinde öğrenciler fen bilimleri dersinde başarılı olurken öğrendiklerini günlük hayatta da kullanabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113
1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soruları cevaplayınız.
a. Görselleri verilen maddeleri niteleyen özellikler nelerdir? Örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Sünger: Yumuşak, su emebilir, hafif
Paket lastiği: Esnek, uzayabilir, bükülebilir
Bardak: Sert, kırılabilir, sıvı tutar
Elma: Yuvarlak, sert, yenilebilir
Düdük: Sert, ses çıkarır, küçük
b. Görselleri verilen maddelerin özelliklerini nasıl algılarsınız?
Cevap:
Göz (görme): Renklerini, şekillerini ve pürüzlü/pürüzsüz olup olmadıklarını görürüz.
El / Deri (dokunma): Sert, yumuşak veya esnek olup olmadığını hissederiz.
Kulak (işitme): Düdüğün sesini duyarız.
Dil (tatma): Elmanın tadını hissederiz.
Burun (koklama): Elmanın kokusunu alabiliriz.
2. Bir yüzeyin pürüzlü veya pürüzsüz hâle getirilmesinin amacı nedir? Bir örnekle açıklayınız.
Cevap:
Bir yüzeyi pürüzsüz yapmak, rahat kullanılmasını ve güzel görünmesini sağlar; pürüzlü yapmak ise kaymayı önler veya yapışmayı kolaylaştırır.
Örnek: Sıraları zımpara ile pürüzsüzleştirmek yazı yazmayı kolaylaştırır. Kaygan zemine pürüzlü kaplama yapmak ise kayıp düşmeyi önler.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları
3. Aşağıdaki görselleri uygun ifadelerle çizgi çizerek eşleştiriniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 111-112-113 Cevapları”
4. Aşağıdaki güvenlik sembollerinin anlamlarını ilgili noktalı alanlara yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları”
5. Cam bardak ve sulu boya kullanarak deney yapacak olan Kerem ve arkadaşları, hangi güvenlik önlemlerini almalıdırlar?
Cevap:
Cam bardakları dikkatli tutmalı, kırılırsa öğretmene haber vermeli.
Masaya örtü sermeli ve ellerini boyadan korumak için eldiven takmalı.
Boyayı ağızlarına sürmemeli ve içmemeli.
Deney sırasında gözlerine boya gelmemesi için dikkatli olmalı.
İş bittikten sonra ellerini yıkamalı ve malzemeleri düzenli toplamalı.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113 Cevapları
6. Ayşe, Ali ve Fatma, arkadaşları Gamze için sürpriz bir doğum günü partisi hazırlamak istiyorlar. Bunun için aralarında görev paylaşımı yapıyorlar. Ayşe katı olan yiyecek ve malzemeleri, Fatma sıvı içecekleri, Ali içinde gaz olan maddeleri getirecektir. Verilen bilgiye göre görseldeki malzemeleri kimlerin getireceğini boş kutulara yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113 Cevapları”
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Maddeleri Sınıflandıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları” öğrencilerin maddelerin katı, sıvı ve gaz hâllerini tanımasına ve sınıflandırmasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde maddelerin hangi özelliklere göre ayrıldığını öğrenerek günlük hayatta karşılaşılan maddeleri daha bilinçli inceleyebilirler. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 2: Maddenin Hâlleri : Maddeleri Sınıflandıralım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, maddelerin hâllerine göre nasıl ayrıldığını örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları” sayesinde öğrenciler fen bilimleri dersinde başarılı olurken çevresindeki maddelerin özelliklerini daha iyi kavrayabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeleri Sınıflandıralım Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110
Soru : Dalgıçların kullandığı tüpler gibi içinde hava depolanan tüpleri kullanan başka meslekler nelerdir? Araştırınız.
Cevap:
İtfaiyeciler: Yangınlarda dumanlı ortamlarda nefes almak için hava tüpü kullanır.
Dağcılar: Yüksek dağlarda oksijen tüpü taşır.
Pilotlar ve astronotlar: Yüksek irtifada veya uzayda oksijen tüpü kullanır.
Madenciler: Yeraltında zehirli gazlardan korunmak için hava tüpü kullanır.
Dalgıçlar: Suyun altında nefes almak için oksijen tüpü taşır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 107 Cevapları
Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Şişirilmiş balon
ຉ Nohut
ຉ Su
ຉ Taş
ຉ Süt
ຉ Top
Uygulama Adımları
1. Malzemeleri masanızın üzerine koyup inceleyiniz.
2. Benzer özellikteki maddeleri sınıflandırınız.
3. Balonun ağzını açınız.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Bazı Maddelerle Çalışırken Alınacak Güvenlik Önlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 103-104-105. Sayfa Cevapları” öğrencilerin bazı maddelerle çalışırken dikkat etmeleri gereken güvenlik kurallarını öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde zararlı olabilecek maddelerle temas ederken nasıl önlem alınması gerektiği anlaşılır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler ders konularını kolayca kavrar ve ödevlerini doğru şekilde yapabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bazı Maddelerle Çalışırken Alınacak Güvenlik Önlemleri Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, tehlikeli maddelere karşı alınması gereken güvenlik önlemlerini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 103, 104, 105 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem fen bilimleri dersinde başarılı olur hem de günlük hayatta güvenli davranışlar geliştirmeyi öğrenir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bazı Maddelerle Çalışırken Alınacak Güvenlik Önlemleri Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 103-104-105
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 104 Cevapları
Soru : Aşağıdaki öz değerlendirme formunu bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken yaptığınız davranışlara göre doldurunuz.
Cevap:
1. Çalışmaya başlamadan önce almam gereken güvenlik önlemlerini belirlerim. = EVET
2. Deney yaparken gerektiğinde önlük, eldiven, koruyucu gözlük kullanırım. = EVET
3. Deney ve etkinlikten sonra malzemeleri yerlerine bırakırım. = EVET
4. Tehlikeli madde ve malzemeleri dikkatli taşır ve kullanırım. = EVET
5. Kırılmış, çatlamış veya dökülen malzemeleri öğretmenime bildiririm. = EVET
6. Maddeleri kullanmadan önce onların etiketlerini kontrol ederim. = EVET
7. Grup hâlinde çalışırken grup arkadaşlarımı alınması gereken güvenlik önlemleri konusunda uyarırım. = EVET
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 105 Cevapları
1. Verilen durumlarda siz olsaydınız hangi güvenlik önlemlerini alırdınız? Yazınız.
Cevap:
a. Evren, laboratuvarda arkadaşlarıyla cam malzemeleri kullanarak deney yapıyor. → Gözlük ve eldiven takar, cam malzemeleri dikkatli tutar, kırılırsa öğretmenine haber verir.
b. Yerleri süpüren Suat, elektrik süpürgesinin kablosunun yıprandığını görüyor. → Elektrik süpürgesini fişten çeker, kablodan elektrik çarpma riski olduğunu söyleyip tamir ettirir.
c. Cemil, güneşli ve çok sıcak bir günde sahada arkadaşlarıyla birlikte futbol oynuyor. → Şapka takar, bol su içer, güneş kremi sürer ve çok sıcakta gölgede dinlenir.
ç. Çok susayan Tuğçe, sehpanın üzerinde içi sıvı dolu bir bardak görüyor. → Bardaktaki sıvının ne olduğunu bilmeden içmez, büyüklerine sorar.
d. Karnı acıkan Ferda, mutfak tezgâhının üzerindeki tencereyi fark ediyor. → Tencerenin sıcak olabileceğini düşünerek elini sürmez, önce büyüklerine sorar.
e. Tuna, hafta sonu temizlik yapan aile büyüklerine yardım ediyor. → Temizlik malzemelerine eldiven takarak dokunur, deterjanı koklamaz ve yüzüne sürmez.
2. Sınıfınızda gruplar hâlinde çalışırken güvenlik önlemi aldığınız bir deneye örnek veriniz.
Cevap: Sınıfta sirke ve karbonat ile volkan deneyi yaparken güvenlik önlemi aldık. Eldiven ve gözlük taktık, malzemeleri dikkatli kullandık, taşan karışıma dokunmadık.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Bazı Maddelerin Vücudumuza Verebileceği Zararlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları” öğrencilerin bazı maddelerin vücudumuza zarar verebileceğini öğrenmelerine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde zararlı maddelere karşı dikkatli olunması gerektiği kavranır ve günlük hayatta güvenli davranışlar geliştirilir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” ile öğrenciler ders konularını daha kolay anlar ve ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bazı Maddelerin Vücudumuza Verebileceği Zararlar Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sağlığımızı tehlikeye atabilecek maddelere örnekler vererek bilinç kazandırır. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100, 101, 102 Cevapları” sayesinde öğrenciler zararlı maddelere karşı nasıl korunmaları gerektiğini öğrenerek fen bilimleri dersinde daha bilinçli ve başarılı hale gelir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bazı Maddelerin Vücudumuza Verebileceği Zararlar Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 100-101-102
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 100 Cevapları
Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Tek kullanımlık plastik eldiven
ຉ Katı yapıştırıcı
Uygulama Adımları
1. Tek kullanımlık plastik eldiveni bir elinize giyiniz.
2. Diğer elinizle eldivenin iç yüzeyine yapıştırıcıyı sürünüz ve yumruğunuzu sıkınız.
3. İki dakika bekledikten sonra yumruğunuzu açmaya çalışınız.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Yumruğunuzu açmaya çalıştığınızda eldivende ne gibi değişiklikler oldu?
Cevap: Eldiven birbirine yapıştı ve hareketi zorlaştı, açmaya çalışınca gerildi veya yırtılabilirdi.
2. Yapıştırıcının eldiven yerine bir kişinin eline yapışmış olduğunu düşününüz. O kişi yumruğunu açmaya çalıştığında ne olurdu? Tartışınız.
Cevap: Kişinin eli yapışır, açarken derisi tahriş olabilir veya canı yanabilir, zarar görebilir.
3. Bu etkinlik sırasında dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri sembollerle gösterilmiştir. Bu güvenlik önlemlerine neden uymamız gerektiğini açıklayınız.
Cevap: Eldiven, maske ve koruyucu önlemler; yapıştırıcının cilde zarar vermesini, solunduğunda sağlığı olumsuz etkilemesini ve göze temas etmesini önlemek için gereklidir.
Soru : Hangi durumlarda bazı maddeler vücudumuza zarar verebilir? Bu gibi durumlarda hangi güvenlik önlemleri alınmalıdır? Güvenlik önlemlerini sınıfça tartışarak listeleyiniz.
Cevap:
Bazı maddeler cilde temas ettiğinde, solunduğunda ya da yenildiğinde vücudumuza zarar verebilir. Örneğin; yapıştırıcı, temizlik maddeleri, boya, asitli kimyasallar veya yanıcı maddeler.
Maddeler Halinde Alınması gereken güvenlik önlemleri:
Eldiven, maske ve gözlük takmak.
Maddeleri koklamamak veya tadına bakmamak.
Kimyasalları ağza, göze ve cilde sürmemek.
Kapları kapalı tutmak ve öğretmen gözetiminde kullanmak.
Elden ya da giysiden madde bulaştığında bol suyla yıkamak.
Maddeleri birbirine karıştırmamak.
Yangın tehlikesine karşı dikkatli olmak, ateşten uzak durmak.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99 Sayfa Cevapları” öğrencilerin maddelerin özelliklerini tanımasına ve günlük hayattaki maddeleri ayırt etmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin sertlik, renk, koku, esneklik gibi nitelikleri öğretilir ve öğrencilerin bilimsel düşünme becerileri gelişir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler ders konularını daha iyi kavrar ve ödevlerini doğru şekilde tamamlayabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 92-93-94-95-96-97-98-99. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDEYİ TANIYALIM : Bölüm 1: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, maddelerin gözlemlenebilir özelliklerini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem fen bilimleri dersinde başarılı olur hem de çevresindeki maddeleri bilinçli bir şekilde incelemeyi öğrenir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Nelerdir? Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları
Soru : Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir? Araştırınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Bisiklet gibi koruma ekipmanı kullanılan sporlar:
Kayak & Snowboard: Kask, gözlük, bilek ve sırt koruması.
Sonuç: Maddelerin sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku ve tat gibi ayırt edici özelliklerini görme, dokunma, koklama, tatma ve işitme duyularımızla algılayabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 95 Cevapları
Soru : Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı sizce nasıl olurdu?
Cevap: Yastık taştan olsaydı rahat uyuyamaz, boynumuz ve başımız ağrırdı. Tencereler oyun hamurundan olsaydı yemek pişiremez, ısıya dayanmadığı için erirdi. Hayat zor ve rahatsız olurdu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları
1. Masaya gazete kâğıtlarını seriniz.
2. Eldiveninizi, gözlüğünüzü ve maskenizi takınız.
3. Bir karıştırma kabına önce suyu, sonra alçıyı öğretmeninizin yardımıyla koyunuz. Malzemeleri çubuk ile karıştırınız. Akışkan kıvamlı alçı hazırlayınız.
4. Alçıyı silikon kalıplara katılaşmadan dökünüz.
5. Alçı katılaşınca kalıplarınızı çıkarınız.
6. Kalıp üzerindeki istemediğiniz girintili çıkıntılı yerleri zımpara kâğıdı ile temizleyiniz.
7. Uçlu kaleme uç koymayınız. Kalıbınızın arkasına uçlu kalemin ucuyla kazıyarak adınızı yazınız.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Zımpara kâğıdı kullanılması yüzeyde nasıl bir değişim meydana getirdi?
Cevap: Yüzey pürüzsüzleşti ve düzgün hale geldi.
2. Uçlu kalemle adınızı kazıdığınız yüzeyde nasıl bir değişiklik oldu?
Cevap: Yüzeyde kazıdığım yerde ince çizgiler ve oyuklar oluştu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 99 Cevapları
1. İfadelerde verilen durumların hangi duyu organıyla algılandığını yazınız.
Cevap:
a. Çiçeğin kokusu çok güzeldi. = Burun (koklama duyusu) b. Yumuşacık yastığıma sarıldım. = Deri / El (dokunma duyusu) c. Lahmacun çok acıymış. = Dil (tat alma duyusu) ç. Mavi kalemim ile çizdim. = Göz (görme duyusu) d. Flütle çalınan İstiklal Marşımızı dikkatle dinledik. = Kulak (işitme duyusu)
2. Tabloda verilen maddelerin özelliklerini işaretleyiniz. Her madde için birden fazla işaretleme yapabilirsiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92-93-94-95-96-97-98-99 Cevapları”
Balon → Esnek ve pürüzsüzdür, yumuşaktır.
Tablet/Ekran → Serttir, kırılabilir ve yüzeyi pürüzsüzdür.
Terlik → Yumuşak ve esnektir, yüzeyi pürüzsüzdür.
Altın yüzük → Sert ve pürüzsüzdür.
Pamuk → Yumuşaktır, esnek değildir ve pürüzsüz sayılmaz.
3. Rengi, kokusu ve tadı olan maddelere birer örnek yazınız.
Cevap:
Rengi olan: Kırmızı boya
Kokusu olan: Parfüm
Tadı olan: Şeker
4. Bir okuldaki sıralar zarar görmüş, sıraların üzerinde çizikler oluşmuştur. Öğrenciler, sıra üzerinde yazı yazarken pürüzlerden dolayı zorluk yaşamaktadır. Bu sıraların pürüzsüzleştirilmesi için ne yapılabilir?
Cevap: Sıralar zımpara kâğıdı ile pürüzsüzleştirilip vernik veya boya ile kaplanabilir.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık ve ses konularını tekrar ederek öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda görme için ışığın gerekliliği, ışık kaynakları, sesin oluşumu, ses şiddeti ve işitme sağlığı gibi konular değerlendirme soruları ile gözden geçirilir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini test etmesini sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar gözden geçirmesine ve eksiklerini fark etmesine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 170 Cevapları
1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.
Cevap:
D – Çevremizdeki varlıkları görmek için ışığa ihtiyacımız vardır.
Y – Işık kaynakları ikiye ayrılır (doğal ve yapay), üçe ayrılmaz.
Y – Ampuller yapay ışık kaynağıdır, doğal değildir.
D – Yapay ışık kaynaklarının enerjileri tükenebilir (örneğin ampulün elektriği bitebilir).
Y – İnsan kulağı bütün sesleri duyamaz; çok düşük ya da çok yüksek sesleri işitemez.
Y – İşittiğimiz bir ses giderek çoğalıyorsa ses kaynağı bize yaklaşıyordur, uzaklaşmıyordur.
D – Köpekler doğal ses kaynağıdır (havlama sesleri doğaldır).
D – İnsanların etkisiyle oluşan seslere yapay sesler denir.
Y – Ses kaynağına ne kadar uzaksak sesi daha az işitiriz, daha iyi değil.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 171 Cevapları
2. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanı kullanarak tamamlayınız.
Cevap:
Kendiliğinden ışık yayan ışık kaynaklarına doğal ışık kaynağı adı verilir.
Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışık gerekir.
Sesin işitilebilmesini sağlayan özelliğe ses şiddeti adı verilir.
Yağmur sesi doğal ses kaynağına örnektir.
Yüksek sesli ortamlarda uzun süre kalmak işitme kaybına neden olabilir.
El feneri bir yapay ışık kaynağıdır.
Ses kaynağından çıkan ses her yöne yayılır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 172 Cevapları
3. Aşağıdaki ortamlardan aydınlık olanların altındaki kutuya “A”, karanlık olanların altındaki kutuya “K” yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 172 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 173 Cevapları
4. Aşağıdaki görsellerden doğal ışık kaynağı olanların altındaki kutuya “D”, yapay ışık kaynağı olanların altındaki kutuya “Y“ yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 173 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 174 Cevapları
5. Aşağıdaki cümleleri eşleştirerek anlamlı cümleler oluşturunuz.
Cevap:
Varlıkları net olarak görebilmek için ortamdan gözümüze yeterli ışık gelmelidir.
Bitkilerin büyümesi için mutlaka Güneş ışığı gerekir.
Karanlık ortamlarda görme olayı gerçekleşmez.
Geceleri görebilmek için ortamı aydınlatmak gerekir.
6. Ses üretebilen varlıklara ses kaynağı denir. Buna göre aşağıdaki görsellerden ses kaynağı olanların altındaki kutucuğu “X“ ile işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 170-171-172-173-174-175-176-177-178-179 Cevapları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 175 Cevapları
7. Aşağıdaki ses kaynağı ikililerini ses şiddeti açısından karşılaştırınız. Ses şiddeti çok olana “Ç”, ses şiddeti az olana “A” yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 175 Cevapları”
8. Aşağıda verilen cümlelerden işitme kaybına neden olabilecekleri “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Kütüphanede kitap okumak.
X İnşaatta uzun süre koruyucu önlem almadan çalışmak.
X Şiddetli sesle ve kulaklıkla müzik dinlemek.
Deniz kenarında dalgaların sesini dinlemek.
X Konser salonunda hoparlörün yakınında durmak.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 176 Cevapları
9. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdaki görsellerde verilen varlıklardan doğal ışık kaynağı olanların altına “D”, yapay ışık kaynağı olanların altına “Y” yazınız.
Cevap: 1 ve 2. görsel yapay iken, 3. görsel doğal ışık kaynağıdır.
2. Aşağıdakilerden doğal ses kaynağı olan görselin altındaki kutuyu kırmızıya boyayınız.
Cevap: 1 ve 2. görseller de yer alan kuş ve arı kutuları işaretleyiniz.
3. Esra Öğretmen tahtaya “Ambulansın sesi giderek artıyor.” cümlesini yazıyor. Buna göre hangi öğrencinin ifadesi doğrudur? İşaretleyiniz.
Cevap: Neşe : Ambulans giderek yaklaşıyordur. ifadesi doğrudur.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 177 Cevapları
10.Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. İnsanlar niçin yapay ışık kaynaklarını icat etmeye ihtiyaç duymuşlardır?
Cevap: Çünkü insanlar gece veya karanlık ortamlarda görebilmek ve çalışmalarına devam edebilmek için ışığa ihtiyaç duyar. Güneş olmadığında etrafı aydınlatmak için lamba, mum, fener gibi yapay ışık kaynaklarını icat etmişlerdir.
2. Bülent’in evinin yakınında hastane vardır. Bülent, hastaneye gelen ambulansların siren seslerini özellikle geceleri daha iyi duymaktadır. Sizce bu durumun sebebi nedir?
Cevap: Geceleri ortam daha sessizdir çünkü trafik ve çevre gürültüsü azalır. Bu yüzden ambulansın siren sesi daha net ve kolay duyulur.
3. Gürültülü ortamlarda uzun süre kalmanın ne gibi etkileri olabilir?
Cevap: Gürültü, kulaklara zarar vererek işitme kaybına ve kulak çınlamasına yol açabilir. Ayrıca baş ağrısı, stres, yorgunluk ve dikkat dağınıklığı gibi olumsuz etkiler de yaratabilir.
4. Karanlık ortamlarda görme olayı neden gerçekleşmez?
Cevap: Çünkü gözlerimizin görebilmesi için ışığa ihtiyaç vardır. Işık olmadığında cisimlerden yansıyan ışık gözümüze ulaşamaz ve görme gerçekleşmez.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 178 Cevapları
11. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.
Cevap:
Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğunu bilirim. = EVET
Çevremdeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırırım. = EVET
Her sesin bir kaynağı olduğunu ve sesin her yöne yayıldığını bilirim. = EVET
Ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi açıklayabilirim. = EVET
İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunabilirim. = EVET
Çevremdeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları olarak sınıflandırabilirim. = EVET
Ses şiddetinin, işitme olayı bakımından önemini ve her sesin insan kulağı tarafından işitilip işitilemeyeceğini açıklayabilirim. = EVET
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 179 Cevapları
12.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız.
Cevap:
Işık ve Sesin Hayatımızdaki Önemi
Çevremizde birçok ışık kaynağı ve ses kaynağı vardır. Güneş gibi doğal ve çok güçlü ışık kaynağı sayesinde gündüzleri her şeyi net bir şekilde görme imkanına sahip oluruz. Gece olduğunda ise insanlar, etrafı aydınlatmak için yapay ışık kaynakları icat etmişlerdir. Ampul, sokak lambası ve fener gibi araçlar ışık yayarak bize yardımcı olur.
Ayrıca çevremizi sadece görmekle değil, işitme duyumuzla da algılarız. Çeşitli ses kaynakları vardır; bazıları doğaldır (kuş cıvıltısı, rüzgâr, yağmur), bazıları ise yapaydır (araba motoru, televizyon, telefon). Sesler bazen yüksek ses olabilir ve bu durumda ses şiddeti artar. Çok gürültülü ortamlarda yüksek sesler kulaklarımıza zarar verebilirken, sessiz ortamlarda ise küçük sesleri daha rahat işitebiliriz.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 167-168-169 Sayfa Cevapları, öğrencilerin şiddetli seslerin işitme sağlığına zarar verebileceğini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda yüksek seslerin kulaklara nasıl zarar verdiği ve işitme kaybına yol açabileceği günlük örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine destek olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 167-168-169. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yüksek seslerden korunma yollarını öğrenmesini ve işitme sağlığını koruma bilinci kazanmasını sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 167, 168, 169 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek kulak sağlığının önemini kavramaya katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Şiddetli Sesler, İşitme Sağlığına Zarar Verir Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 167-168-169
1. Şiddetli seslerin bulunduğu yerlerde kulaklarınızı neden ellerinizle kapatırsınız?
Cevap: Çünkü çok yüksek sesler rahatsız edici olabilir ve işitme duyumuza zarar verebilir. Kulaklarımızı kapatmak, gelen sesin şiddetini azaltarak onları korumamıza yardımcı olur.
2. Gürültülü bir yerden çıktıktan sonra kulaklarınızın çınladığını hissettiğiniz oldu mu? Anlatınız.
Cevap: Evet, hissettim. Örneğin bir konserde veya trafikte uzun süre kaldıktan sonra kulaklarımda bir süre uğultu ve çınlama oldu. Bu, yüksek seslerin kulaklarımı zorladığını ve yorulmasına neden olduğunu gösterdi.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 168 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Yüksek sesli ortamlarda yapılan işlerin neler olduğunu anlamaya çalışalım. Bu kişilerin kulak sağlığını korumak için ne yapmaları gerektiğini söyleyelim.
Cevap:
Davul çalmak ve inşaatta çalışmak çok yüksek ses çıkaran işlerdir. Bu kadar yüksek sese uzun süre maruz kalmak kulak sağlığına zarar verebilir. Bu nedenle bu kişiler:
Kulak tıkacı veya kulaklık (gürültü önleyici) kullanmalıdır.
Çok yüksek sesli ortamlarda uzun süre kalmamalıdır.
Mümkünse daha sessiz alanlarda ara vermelidir. Böylece kulaklarını koruyabilir ve işitme kaybı yaşamazlar.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 169 Cevapları
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Kalabalık toplantılarda konuşmacılar neden mikrofon kullanır? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü mikrofon sesin şiddetini artırır ve uzakta oturan insanların da konuşmayı rahatça duymasını sağlar.
2. İnsanlar neden bazen fısıldayarak konuşurlar? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü başkalarının duymasını istemedikleri şeyleri sessizce söylemek ya da sessiz bir ortamı rahatsız etmemek için fısıldayarak konuşurlar.
3. İnsan kulağı, kar yağışının sesini ya da bir böceğin yürüyüş sesini neden işitemez? Aşağıya yazınız.
Cevap: Çünkü bu sesler çok zayıf ve düşük şiddetlidir. İnsan kulağı çok hafif sesleri algılayamaz, bu yüzden karın düşüşü ya da böceklerin yürüyüşü gibi çok küçük sesleri duyamayız.
4. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamların bulunduğu görselleri işaretleyiniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 167-168-169 Cevapları”
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 165-166 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda ses kaynağı yaklaştıkça daha güçlü, uzaklaştıkça ise daha zayıf duyulduğu günlük örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine destek olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 165-166. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin uzaklıkla nasıl değiştiğini fark etmelerini ve işitme duyusunu bilinçli kullanmalarını sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 165, 166 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile Uzaklık Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 165-166
1. Kendi sokağınızdan geçen bir satıcının sesini mi, yoksa arka sokaktan geçen bir satıcının sesini mi daha rahat işitebilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Kendi sokağımdan geçen satıcının sesini daha rahat işitebilirim. Çünkü ses kaynağı bana daha yakındır ve ses yakından daha güçlü duyulur.
2. Çok uzaktan geçen bir arabayı gördüğünüzde onun sesini işitebilir misiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Hayır, genellikle işitemem. Çünkü uzaklaştıkça sesin şiddeti azalır ve kulağımıza zayıf bir şekilde gelir.
Okul bahçesinde, okula farklı uzaklıktaki beş öğrenci, zil sesini aynı şiddette işitmez. Okula en yakın olan öğrenci, ses kaynağına daha yakın olduğu için zil sesini daha rahat işitir. En uzakta olan öğrenci ise aynı şiddette işitemez.
Soru : Yukarıdaki görsele bakarak hangi öğrencinin zil sesini daha iyi işitebileceğini söyleyiniz.
Cevap: Okula en yakın olan öğrenci zil sesini daha iyi işitebilir. Çünkü ses kaynağına yakın olanlar sesi daha yüksek ve net duyarlar, uzaklaştıkça sesin şiddeti azalır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 166 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi öğreneceksiniz.
Sesi İşitmek İçin Ne Yapmalıyım?
Nasıl Yapacağız?
* Evinizde televizyonun olduğu odaya giderek televizyonu açınız. Televizyonun sesini rahatlıkla duyabileceğiniz şekilde ayarlayınız. Sonra odadan çıkınız.
* Sesi daha önceden olduğu gibi net bir şekilde işitebiliyor musunuz?
Televizyonun olduğu yerden uzaklaştığınızda ses şiddetinin azaldığını fark edebildiniz.
Soru: Televizyona tekrar yaklaştığınızda ses şiddetinde değişiklik oldu mu?
Cevap: Evet, oldu. Televizyona yaklaştıkça sesin şiddeti arttı ve daha net duyulmaya başladı.
Cevap: Ses kaynağına yaklaştıkça ses daha güçlü ve net duyuluyor, uzaklaştıkça ise zayıflıyor ve zor duyuluyor.
Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.
Cevap: Sesin şiddeti, ses kaynağına olan uzaklığa bağlıdır. Kaynağa yaklaştıkça ses daha güçlü duyulur; kaynaktan uzaklaştıkça sesin şiddeti azalır ve zor işitilir.
İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 161-162-163-164 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda sesin şiddeti arttıkça daha kolay duyulduğu, azaldığında ise işitmenin zorlaştığı günlük örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine destek olur.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 161-162-163-164. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin şiddetini fark etmesini ve işitme süreciyle olan bağlantıyı anlamasını sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konuların kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164
1. Arkadaşınız alçak sesle konuştuğunda onun ne söylediğini anlayamazsanız ondan ne yapmasını istersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Daha yüksek sesle ve açık bir şekilde konuşmasını isterim.
2. Uzaktaki bir arabanın sesini mi, yakındaki bir arabanın sesini mi daha iyi işitirsiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Yakındaki arabanın sesini daha iyi işitiriz çünkü ses kaynağı bize daha yakındır ve daha yüksek duyulur.
3. Çalışan bir iş makinesinin yanında uzun süre durmak ister misiniz? Nedenini söyleyiniz.
Cevap: Hayır, istemem. Çünkü iş makineleri çok yüksek ve rahatsız edici sesler çıkarır, bu da kulağımıza zarar verebilir ve bizi rahatsız eder.
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Meltem, arkadaşı Müge ile ders çalışıyordu. Annesi mutfaktaydı. Seslerin onları rahatsız etmemesi için odanın kapısını kapatmışlardı. Ev çok sessizdi. Müge fısıltı ile,
– Ben bu konuyu anlayamadım, dedi. Meltem, arkadaşının fısıltısını duydu ama ne söylediğini anlayamadı.
– Efendim, ne söyledin? Anlayamadım, dedi. Müge tekrar fısıldadı. Bunun üzerine Meltem gülmeye başladı:
– Neden fısıldıyorsun ki, dedi. Yüksek sesle konuşabilirsin.
İkisi birden gülmeye başladı. O kadar yüksek sesle gülüyorlardı ki sesleri mutfaktan duyuluyordu. O anda bir gürültü duydular. Kızlar yerlerinden fırlayıp mutfağa koştular. Meltem’in annesi, elindeki tencereyi düşürmüştü. Müge ve Meltem, tencerenin yere düştüğü anda çıkardığı sesi duymuşlardı.
* Müge fısıldadığında Meltem onun ne söylediğini neden anlayamamış olabilir?
Cevap: Çünkü Müge çok alçak sesle (fısıldayarak) konuşmuştur. Ses yeterince güçlü olmadığı için Meltem sözlerini net olarak duyamamıştır.
* Meltem ve Müge neden hemen mutfağa koştular? Söyleyiniz.
Cevap: Çünkü mutfaktan aniden gelen yüksek bir gürültü duydular. Bu gürültü tencerenin düşme sesi olduğu için ne olduğunu merak edip hemen mutfağa koştular.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 162 Cevapları
Soru : Bir sineğin vızıltısını mı daha iyi işitirsiniz, yoksa bir bebeğin ağlamasını mı? Söyleyiniz.
Cevap: Bir bebeğin ağlamasını daha iyi işitiriz. Çünkü bebek ağlaması daha yüksek ve güçlü bir sestir, sineğin vızıltısı ise çok hafif ve zayıf duyulur.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 164 Cevapları
Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi öğrenelim.
Nasıl Yapacağız?
* Etkinliğinizi sınıfta yapınız.
* Önce, iki elinizin işaret parmaklarını alkış yapar gibi birbirine vurunuz.
* Daha sonra ellerinizi birbirine hafifçe vurarak alkış yapınız.
* Şimdi ellerinizi birbirine kuvvetle vurarak alkışlayınız.
* Hangi durumda sesi en şiddetli duydunuz ? Söyleyiniz,
* Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda ses duyabildiniz mi?
* Şimdi bir uygulama daha yapınız.
* Yılan tıslaması gibi hafif 1 Yss”” sesi çıkartınız.
* Daha sonra tıslamanızı biraz daha yüksek sesle yapalım.
* Hangi şekilde tısladığınızda ses daha iyi işitildi? Söyleyelim.
1. Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda sesi neden işitemediniz?
Cevap: Çünkü parmaklarımızı birbirine vurduğumuzda çok hafif ve zayıf bir ses oluşur. Sesin şiddeti az olduğu için kulağımız bu sesi zor duyar veya hiç duyamaz.
2. Yaptığınız etkinliklerde, ses en fazla hangi uygulamada işitildi? Söyleyiniz.
Cevap: Ellerimizi kuvvetli alkışladığımızda ve tıslama sesini yüksek çıkardığımızda ses en fazla işitildi.
Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.
Cevap: Sesin şiddeti arttıkça daha kolay ve net işitilir. Zayıf sesleri duymakta zorlanırız, ancak güçlü ve yüksek sesleri daha iyi işitebiliriz.