İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 5. ünite boyunca öğrendikleri ışık ve ses konularını tekrar ederek bilgilerini pekiÅŸtirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki deÄŸerlendirme soruları sayesinde öğrenciler eksiklerini görür, öğrendiklerini test eder ve fen bilimlerine karşı daha bilinçli hale gelir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin ödevlerini doÄŸru ÅŸekilde yapmasına ve sınavlara hazırlık sürecinde baÅŸarılı olmasına destek olur.

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IÅžIK VE SESLER : 5. Ünite DeÄŸerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ışığın görmedeki rolü, ışık kaynakları, sesin yayılması ve ÅŸiddetli seslerin zararları gibi konuları tekrar ederek kalıcı öğrenme saÄŸlar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153 Cevapları” sayesinde öğrenciler fen bilimleri dersinde daha baÅŸarılı olur ve günlük hayatta öğrendiklerini uygulama becerisi kazanır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite DeÄŸerlendirme Soruları Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 148 Cevapları
1. Aşağıdaki çocukların ifadelerini okuyunuz. Bunlara neden olabilecek durumları bulunuz. Çocukların adlarını renkli kutuların altına örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
a. Evde elektrikler kesilmiÅŸti. = AyÅŸe
b. Tünelden geçiyorduk. = Ömer
c. Tiyatroda gösteri başlamıştı ve ortam karanlıktı. = Mert
ç. Sokak lambası yanmıyordu. = PelinÂ
d. Baretinin lambasının pilleri bitmişti. = Leyla
e. Karşı binadaki evlerin lambaları yanmıyordu. = Ayşe
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 149 Cevapları
2. Zeynep ve Cemil, ışık kaynakları ile ilgili bir bulmaca hazırlıyorlar. Bulmacadaki ışık kaynaklarını ve ışık kaynağı olmayan varlıkları bulunuz. Tablodaki ilgili bölümün altına yazınız. Kalan harfleri kutulara sıra ile yazarak doğal ışık kaynağı olan canlının adını bulunuz.
Cevap :

Doğal Işık Kaynakları : Güneş, Yıldız, Ateş, Şimşek
Yapay Işık Kaynakları : Gaz lambası, El feneri, Meşale, Ampul, Mum
Işık Kaynağı Olmayanlar : Kaşık, Ayna, Vazo
a. Doğal ışık kaynağı olan canlı: Ateşböceği
b. DoÄŸal ışık kaynağı olan canlılara farklı örnekler yazınız.Â
Cevap :
Doğal ışık kaynağı olan canlılara örnekler:
- Ateşböceği
- Fener balığı
- Denizanası
- Mürekkep balığı
- Parlayan mantarlar
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 150 Cevapları
3. Görseli inceleyiniz. Görseldeki ses kaynaklarını yazınız.Â
Cevap : Leylek, flüt, insanlar, kedi, köpek, boya fırçası ve maladan gelenler ses kaynağıdır.
4. Çanakkale Zaferi’ni okulumuzun gösteri salonunda coşkuyla kutladık. Koro, Çanakkale türküsünü söyledi. Salondaki en arka koltukta oturmama rağmen türküyü çok rahat duyabildim. Bunun nedeni sizce nedir?
Cevap : Çanakkale türküsünü arka sıradan rahat duymamın nedeni: Salonda sesin yayılmasını kolaylaştıran akustik ortam vardı ve koro yüksek sesle söylediği için ses dalgaları arka koltuklara kadar güçlü şekilde ulaştı.
5. Görevli Fikret Bey, koridorun başından sonuna kadar elindeki zili çalarak yürüdü. Başta zilin sesini çok iyi duyuyorduk ancak daha sonra zilin sesini duymakta zorlandık. Bunun nedeni sizce nedir?
Cevap : Zil sesini sonradan zor duymamızın nedeni: Fikret Bey bizden uzaklaştıkça ses dalgaları yayıldı ve zayıfladı, bu yüzden sesi daha az işittik.
6. Annem, aÄŸabeyimin çalar saatini uyanır uyanmaz göremeyeceÄŸi bir yere bırakmıştır. AÄŸabeyim, çalar saatin yerini sizce nasıl bulmuÅŸtur?Â
Cevap : Ağabeyimin çalar saati bulma nedeni: Çalar saatin çıkardığı sesin geldiği yönü dinleyerek yerini tahmin etti ve buldu.
7. Leyla ile Bora, ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi uygulama yaparak anlatmak istiyorlar. Ancak ne yapacaklarına karar veremediler. Onlara yardımcı olacak bir etkinlik tasarlayınız.
Cevap : Leyla ve Bora’ya önerilecek etkinlik: Bir arkadaşları sınıfta farklı uzaklıklara giderek elindeki zil ya da telefon zilini çalabilir. Leyla ve Bora da sesin yakında daha yüksek, uzakta ise daha zayıf duyulduğunu gözlemleyerek ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi gösterebilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 151 Cevapları
8. Aşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız.
Cevap :

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 152 Cevapları
9. Görsellerdeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı ses insanlar tarafından işitilebilir? İşaretleyiniz.
Cevap :

10. Verilen bilgilere göre horozları uygun renklere boyayınız.Â
• Serdar, kırmızı renkli horozun sesini en iyi şekilde duyabilmektedir.
• Serdar, sarı renkli horozun sesini rahat duyabilmektedir.
• Serdar, turuncu renkli horozun sesini az duymaktadır.
Cevap : Bu kısımda yer alan boyamaları sizin yapmanız gerekiyor.Â
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 153 Cevapları
11. Aşağıdaki soruları ilgili görsellerin numaralarını yazarak cevaplayınız. Bir sorunun ilgili olduğu birden fazla görsel olabilir.
Cevap :
a. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamlar hangileridir? = 1, 2, 4, 6, 8 ve 9
b. Ses ÅŸiddetinin düşük olduÄŸu ortamlar hangileridir? = 3, 5 ve 7Â
c. Ses ÅŸiddetinin iÅŸitme kaybına neden olabileceÄŸi ortamlar hangileridir? = 4, 6, 8 ve 9Â
ç. Hangi ortamlarda çalışan kişiler kulaklık kullanmalıdır? =4 ve 9