3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141


“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ses ÅŸiddetinin iÅŸitme üzerindeki etkilerini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde çok güçlü veya çok zayıf seslerin iÅŸitmeyi nasıl etkilediÄŸi öğrenilir. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doÄŸru ÅŸekilde yapmasını saÄŸlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 138-139-140-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IÅžIK VE SESLER : Bölüm 3: Bölüm 4: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Åžiddetinin İşitmedeki Önemi Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, iÅŸitme saÄŸlığını korumak için ses ÅŸiddetine dikkat etmemiz gerektiÄŸini örneklerle açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 138, 139, 140, 141 Cevapları” sayesinde öğrenciler iÅŸitme saÄŸlığını koruma konusunda bilinçlenir ve fen bilimleri dersinde daha baÅŸarılı olabilir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Åžiddetinin İşitmedeki Önemi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 138-139-140-141


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 138 Cevapları


Soru : Çevremizde sürekli farklı sesler duyarız. Peki, bu seslerin bazılarını neden daha iyi duyabiliriz? Araştırınız.


Cevap  : Bazı sesleri daha iyi duymamızın nedeni, sesin şiddeti (yüksekliği) ve yakınlığıdır. Yüksek ve yakından gelen sesler kulağımıza daha güçlü ulaşır. Ayrıca bazı sesler daha ince veya daha kalın frekansta olduğu için kulağımız bu sesleri daha kolay algılar. Sessiz bir ortamda da sesler daha net duyulur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 139 Cevapları


Beraber Yapalım 

Malzemeler

ຉ Silgi (2 adet)
ຉ Kurşun kalem (2 adet)

Uygulama Adımları 

1. Sıra arkadaşınızdan gözlerini kapatmasını ve dikkatle dinlemesini isteyiniz.
2. Silgileri birbirine sürtünüz.
3. Kalemleri birbirine vurunuz.
4. Kaleminiz ile sıranıza vurunuz.
5. Başka bir arkadaşınızla aranızda fısıltıyla konuşunuz.
6. Yukarıdaki uygulama adımlarını sıra arkadaşınızla rollerinizi değişerek tekrar ediniz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Hangi uygulama adımlarında ses duydunuz?


Cevap : Siligileri birbirine sürtünce, kalemleri birbirine vurunca, kalemi sıraya vurunca ve fısıltıyla konuşunca ses duydum.


2. Hangi uygulama adımlarında ses duyamadınız veya çok az ses duydunuz?


Cevap : Siligileri sürtünürken ses çok az çıktı; fısıltı da bazı yerlerde zor duyuldu.


3. Hangi uygulama adımlarında çıkan sesi daha kolay duydunuz? Neden?


Cevap : Kalemleri birbirine ve sıraya vurunca çıkan sesi daha kolay duydum. Çünkü bu sesler daha yüksek ve şiddetliydi, kulağa net ulaştı.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 141 Cevapları


Soru : Görseli inceleyiniz. Soruları görsele göre cevaplayınız.


1. Görseldeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı sesler insanlar tarafından işitilebilir?


Cevap : Ördekler, kurbağa, horoz, inek, köpekler, koyunlar, leylek, traktör, arılar.


2. Görseldeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı sesler insanlar tarafından işitilemez?


Cevap : Kelebek, karıncalar, uğur böceği.


3. Bazı seslerin insanlar tarafından işitilememesinin nedeni nedir?


Cevap : Bazı sesler insanlar tarafından işitilemez çünkü frekansları çok yüksek (ultrasonik) ya da çok düşük (infrasonik) olabilir. İnsan kulağı yalnızca yaklaşık 20 Hz ile 20.000 Hz arasındaki sesleri duyar. Bu aralığın dışındaki sesler kulağımıza ulaşsa bile algılanamaz.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!