3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 158-159. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 158-159 Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal ve yapay sesleri ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda kuş cıvıltısı, rüzgâr sesi gibi doğal sesler ile araba kornası, telefon zili gibi yapay sesler örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159 Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Doğal ve Yapay Sesler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki seslerin kaynağını tanımasını ve günlük hayatta sesleri sınıflandırabilmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 158, 159 Cevapları, öğretmenler ve öğrenciler için öğrenme sürecinde rehberlik ederek seslerin daha kolay anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Sesler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 158-159


1. Çevrenizde duyduğunuz seslere örnek veriniz. 


Cevap : Çocukların oyun oynarken çıkardığı sesler, kuşların ötüşü, rüzgârın uğultusu, yağmurun damlama sesi, araçların kornaları, televizyon ve müzik sesleri, kapı çarpması.


2. Duyduğunuz bu sesler kendiliğinden mi oluşuyor? Söyleyiniz. 


Cevap : Hayır, hepsi kendiliğinden oluşmaz. Doğadaki bazı sesler kendiliğinden oluşur (örneğin rüzgârın sesi, kuşların ötüşü), fakat insanlar bazı sesleri kendileri oluşturur (örneğin araç kornası, televizyon sesi, müzik).


3. Duyduğunuz sesler arasında insanlar tarafından yapılan araçlardan çıkan seslere örnekler veriniz.


Cevap : Otomobil motoru ve korna sesi, otobüs gürültüsü, motosiklet egzozu, tren düdüğü, televizyon ve radyo sesleri, telefon zil sesi.


Soru : Aşağıdaki görsellerde doğal ses kaynaklarından örnekler verilmiştir. Görselleri dikkatle inceleyiniz ve doğal ses kaynaklarının neler olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Doğada kendi kendi etki edilmeden oluşan seslerdir. Rüzgar sesi, hayvan sesi, insan sesi gibi örnekler verilebilir. 


Soru : Siz de çevrenizdeki doğal ses kaynaklarını düşününüz ve bunlardan hangisinin hoşunuza gittiğini söyleyiniz.


Cevap :

Maddeler hâlinde çevremdeki doğal ses kaynakları ve hoşuma gidenler:

  • Rüzgârın esme sesi – Hoşuma gidiyor, huzur veriyor.

  • Yağmurun damlama sesi – Dinlendirici ve rahatlatıcı buluyorum.

  • Kuş cıvıltıları – Sabahları duymak çok keyifli.

  • Deniz dalgalarının sesi – Tatilde çok rahatlatıcı geliyor.

  • Ağaç yapraklarının hışırtısı – Doğada yürürken huzur veriyor.

  • Arı vızıltısı – Doğayı hatırlattığı için hoşuma gidiyor.

  • Koyun ve keçi melemeleri – Köyde duyunca mutlu oluyorum.

  • Şelale veya dere şırıltısı – Dinleyince rahatlıyorum.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 159 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz ve yapay ses kaynaklarının neler olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Helikopter sesi, fön makinesi sesi ve televizyon sesi yapay ses kaynaklarıdır. Çünkü insanlar tarafından üretilen araç ve aletlerden çıkarlar.


Soru : Siz de çevrenizde duyduğunuz sesleri düşününüz ve bunlar arasında yapay ses kaynağı olanları söyleyiniz.


Cevap :  Araba motoru ve korna sesi, otobüs gürültüsü, tren düdüğü, bilgisayar ve telefon sesi, televizyon ve radyo sesi, elektrikli süpürge sesi, çamaşır makinesi sesi, müzik çalar sesi.


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Çevresine ses veren varlıklara ne ad verilir? Aşağıya yazınız. 


Cevap :  Çevresine ses veren varlıklara ses kaynağı denir.


2. Bir davul sesi işittiğinizde sesin kaynağı davul mudur, davulu çalan kişi midir? Aşağıya yazınız.


Cevap :  Sesin kaynağı davuldur. Davulu çalan kişi sesi çıkarmaz, sadece davulun ses çıkarmasını sağlar.


3. Kaç çeşit ses kaynağı vardır? Bunlara ikişer örnek vererek aşağıya yazınız. 


Cevap :

Ses kaynakları iki çeşittir: Doğal ses kaynakları ve Yapay ses kaynakları.

Doğal ses kaynaklarına gök gürültüsü, rüzgâr, yağmur, dalga sesi, kuş cıvıltısı, köpek havlaması, kedinin miyavlaması, arı vızıltısı, insan sesi ve şelale ya da dere sesi örnek verilebilir.

Yapay ses kaynaklarına ise araba motoru, otobüs kornası, tren düdüğü, telefon zili, televizyon, radyo, bilgisayar, elektrikli süpürge, müzik çalar ve çamaşır makinesi örnek olarak gösterilebilir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 156-157. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 156-157 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses kaynağının uzaklığı ve yakınlığına göre sesin nasıl değiştiğini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda sesin kaynağa yaklaştıkça daha güçlü, uzaklaştıkça ise daha zayıf duyulduğu günlük örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 156-157. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki seslerin nereden geldiğini anlamalarına ve mesafe farkını kavramalarına yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 156, 157 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek sesin şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi anlamayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157


1. Bir arkadaşınızın arkasından seslendiğinizde arkadaşınız sizi duymazsa ona sesinizi duyurmak için ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Sesimi daha yüksek çıkarırım veya arkadaşımın yanına gidip yakından konuşurum ki beni duysun.


2. Yanınızda bir arkadaşınızla fısıltı ile konuşurken uzağınızdaki arkadaşınız sizin söylediklerinizi duyabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, duyamaz. Çünkü fısıltı sesi çok düşük şiddetlidir ve uzak mesafelere ulaşamaz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 157 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak işitme duyusu sayesinde ses kaynağının yerini tespit edelim.

Yakın mı Uzak mı? Nasıl Yapacağız?

* Bu oyunu sınıfta ya da bahçede oynayabilirsiniz.
* Bir arkadaşınızın gözlerini bağlayınız.
* Daha sonra bir arkadaşınız, gözleri bağlı arkadaşınızın arkasına geçsin. El çırpsın.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınızdan da el çırpan arkadaşınızın nerede bulunduğunu tahmin etmesini isteyelim.
* El çırpan arkadaşınız bu kez, gözleri bağlı olan arkadaşınızın önüne geçsin ve tekrar el çırpsın. Gözleri bağlı arkadaşınız, el çırpan arkadaşınızın yerini tahmin etsin.
* Bu kez farklı iki arkadaşınız, sınıfın ayrı köşelerine gitsin ve birbirleri ile konuşsun.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınız, diğer iki arkadaşının nerede bulunduklarını tahmin etsin.


Soru: Gözleri bağlı olan arkadaşınız, el çırpan ve konuşan arkadaşlarını görmediği hâlde onların nerede olduklarını nasıl tahmin etmiş olabilir?


Cevap : Çünkü kulakları ile sesin geldiği yönü algılayarak ses kaynağının yerini tahmin etmiştir. Ses, kulağımıza geldiğinde hangi taraftan geldiğini anlayabiliriz.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : İnsanlar işitme duyusu sayesinde sesin geldiği yönü ve ses kaynağının yerini göremeseler bile tahmin edebilirler.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 153-154-155. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154, 155


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 153-154-155 Sayfa Cevapları, öğrencilerin her sesin bir kaynağı olduğunu anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda seslerin nasıl oluştuğu ve hangi kaynaklardan çıktığı günlük hayattan örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 153-154-155. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki seslerin kaynağını tanımasını ve ayırt etmesini sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 153, 154, 155 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek seslerin nasıl oluştuğunu anlamayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Her Sesin Bir Kaynağı Vardır Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154-155


1. Arkanızdan seslenen bir arkadaşınızı görmeseniz de sesin kime ait olduğunu bilebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, bilebiliriz. Çünkü arkadaşlarımızın seslerini tanırız ve kimin konuştuğunu duyduğumuz sesten anlayabiliriz.


2. Yan odadan duyduğunuz sesin ne sesi olduğunu tahmin edebilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap :  Evet, tahmin edebiliriz. Çünkü farklı seslerin kendine özgü özellikleri vardır; örneğin kapı gıcırtısı, su sesi, müzik sesi gibi sesleri tanıyabiliriz.


3. Bir ambulans sireni duyduğunuzda ambulansın uzakta mı, yakında mı olduğunu anlayabilir misiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, anlayabiliriz. Siren sesi yaklaştıkça daha yüksek, uzaklaştıkça daha hafif duyulur.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Dışarıda bardaktan boşanır gibi yağmur yağıyordu. Sokaktaki yağmur suları, küçük bir derenin şırıltısı gibi ses çıkarıyordu.

Aylin, pencerenin kenarına oturmuştu. Kedisi Tekir ile birlikte yağmurun sesini dinliyordu. Birdenbire gök gürledi. Aylin, bir çığlık atarak ayağa fırladı. Tekir de korkmuş, gözlerini açıvermişti. İncecik sesiyle miyavlıyordu.

O gece sabaha kadar yağmur yağdı, gök gürledi. Ertesi sabah pırıl pırıl güneş açtı. Kuşlar ötmeye başladı. Ege, elindeki oyuncak borazanla Aylin’in kapısını  tıklattı. Sonra içeri girip borazanı çalmaya başladı.

Aylin, “Bu saatte borazan sesini hiç sevmiyorum.” dedi. Ege, elindeki borazanı bıraktı ama bu kez de masaya vurarak ses çıkarmaya başladı


* Aylin ve Tekir, gök gürültüsünden neden korkmuş olabilirler? Açıklayınız.


Cevap :  Çünkü gök gürültüsü aniden çıkan ve çok yüksek bir sestir. Beklenmedik ve güçlü olduğu için korkutucu olabilir.


* Okuduğunuz parçada hangi seslerden söz ediliyor? Bu sesler nasıl oluşuyor? Söyleyiniz.


Cevap :

  • Yağmur sesi: Yağmur damlalarının yere ve su birikintilerine düşmesiyle oluşur.

  • Derenin şırıltısı: Akan suyun çıkardığı sestir.

  • Gök gürültüsü: Bulutlar arasında elektrik boşalması (şimşek) olduğunda duyulan güçlü sestir.

  • Kuş sesleri: Kuşların ötmesiyle oluşur.

  • Borazan sesi: Ege’nin borazan çalmasıyla çıkar.

  • Masaya vurma sesi: Ege’nin eliyle masaya vurması sonucu oluşur.


* Okuduğunuz parçada, Ege’nin yaptığı gürültüler nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap :  Ege önce borazan çalarak gürültü yapmıştır, sonra da masaya vurarak ses çıkarmıştır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 154 Cevapları


1. Çevrenizde en fazla hangi sesleri duyarsınız? Bu sesler nereden gelmektedir?


Cevap : Günlük hayatta en fazla insan konuşmaları, araç sesleri, kuş cıvıltıları, rüzgâr sesi, televizyon ve müzik sesi gibi sesleri duyarız. Bu sesler; insanlar, hayvanlar, araçlar ve çeşitli aletlerden gelir.


2. Kapalı bir radyodan ses gelmesi için ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz. 


Cevap :  Radyonun düğmesini açıp çalıştırmak gerekir. Ayrıca sesini artırmak için ses ayarını açmak da gerekebilir.


Soru : Çevremizde pek çok farklı ses işitiriz. Her sesin bir kaynağı vardır. Seslerin çıkmasına bu kaynaklar sebep olur. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerde duyulabilecek seslerin neler olduğunu ve kaynaklarını söyleyiniz. 


Cevap :

  • Dalga sesi → Kaynağı denizdir.
  • Yağmur sesi → Kaynağı yağmurdur.
  • Çalar saat sesi → Kaynağı saattir.
  • Araç sesleri → Kaynağı arabalardır.
  • Horoz ve tavuk sesi → Kaynağı hayvanlardır.
  • Piyano sesi → Kaynağı piyanodur.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 155 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin her yöne yayıldığını öğrenelim.

Sesimiz Yayılıyor. Nasıl Yapacağız?

* Bir arkadaşınız, tahtanın önüne geçerek bir şiir okusun.
* Daha sonra sınıfın ortasına gelerek aynı şiiri tekrar okusun.
* Bu kez, sınıfa arkasını dönerek şiiri okusun.
* Kapının yanına giderek bir kez daha şiiri okusun.


1. Arkadaşınız farklı yerlerde şiir okuduğunda onu her seferinde işitebildiniz mi?


Cevap : Evet, işitebildik.


2. Arkadaşınız sınıfa arkasını döndüğünde onu yine işitebildiniz mi?


Cevap : Evet, işitebildik.


3. Arkadaşınızdan çıkan sesin kaynağını söyleyiniz.


Cevap : Sesin kaynağı arkadaşımızın ağzıdır / ses telleridir.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : Ses, kaynağından çıktıktan sonra her yöne yayılır ve farklı yönlerde olsak da sesi duyabiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151 


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 146-147-148-149-150-151 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışık kaynaklarını tanımasını ve doğal ile yapay ışık kaynaklarını ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda Güneş, yıldızlar gibi doğal ışık kaynakları ile lamba, fener gibi yapay ışık kaynakları örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 2. Bölüm: Işık Kaynakları : Işık Kaynakları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları ışık kaynaklarını tanımasını kolaylaştırır ve ışığın görmedeki rolünü kavramasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işık Kaynakları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 146-147-148-149-150-151


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 147 Cevapları


1. Çevrenizde ışık kaynağı olan hangi varlıkları görüyorsunuz? Söyleyiniz. 


Cevap : Güneş, lamba, ampul, mum, fener, sokak lambası, araba farı gibi ışık yayan varlıkları görüyorum.


2. Karanlık bir ortamda yanan bir mum, çevrenizi görmenizi sağlayabilir mi? 


Cevap : Evet, sağlayabilir. Yanan mum ışık yaydığı için karanlık ortamı bir miktar aydınlatır ve etrafımızı görmemize yardımcı olur.


3. Yanmayan bir mum, çevresine kendiliğinden ışık verir mi? Söyleyiniz. 


Cevap : Hayır, vermez. Mumun ışık verebilmesi için yanması gerekir. Yanmadığı sürece etrafı aydınlatamaz.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek diyalogları okuyunuz.

Hava çok güzel.
Güneş pırıl pırıl parlıyor. Çevremizi aydınlatıyor.

Kamp yapmayı seviyorum.
Kamp ateşi çevremizi aydınlatıyor.


Cevap : Güneş gündüzleri çevremizi aydınlatan doğal bir ışık kaynağıdır. Kamp ateşi ise geceleri etrafı aydınlatan yapay bir ışık kaynağıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 148 Cevapları


Soru : Karanlık bir gecede gökyüzüne baktığınızda ışık yayan hangi cisimleri görürsünüz? Söyleyiniz.


Cevap : Karanlık bir gecede gökyüzüne baktığımızda ışık yayan Ay, yıldızlar ve bazen de gezegenleri (örneğin Venüs) görebiliriz.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Çevresine ışık yayan ve yaymayan varlıkları ayırt etmeye çalışınız.


Cevap :

Işık yayan varlıklar: Mum, deniz feneri, Güneş.

Işık yaymayan varlıklar: Taşlar, şelale.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 149 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerde doğal ışık kaynakları verilmiştir. Görselleri inceleyerek doğal ışık kaynağının ne demek olduğunu anlamaya çalışınız.


Cevap : Doğal ışık kaynağı, insanlar tarafından yapılmamış, kendiliğinden ışık yayan varlıklara denir. Örneğin Güneş, yıldızlar ve yıldırım doğal ışık kaynaklarıdır. Çünkü kendi ışıklarını üretirler ve insan eliyle yapılmamışlardır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 150 Cevapları


İnsanlar tarafından üretilmiş olan ve ışık yayan cisimlere yapay ışık kaynakları denir. Ampul, sokak lambası, mum, fener, ateş, araba farları birer yapay ışık kaynağıdır. 

Soru : Peki, çevremizde başka hangi yapay ışık kaynakları vardır?


Cevap : Çevremizdeki diğer yapay ışık kaynaklarına; televizyon ekranı, bilgisayar ve telefon ekranı, projektör, el feneri, trafik lambası, neon ışıklar, reklam tabelaları, lambalar, fenerler, eldiven lambaları, bisiklet farı, led ışıklar örnek verilebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 151 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloya çevrenizdeki ışık kaynaklarından örnekler yazınız. Bunların doğal ışık kaynağı mı, yapay ışık kaynağı mı olduğunu belirtiniz. Nedenini yazınız.


Cevap :

Işık Kaynakları Doğal Işık Kaynağı Yapay Işık Kaynağı Nedeni
Güneş Kendi ışığını üretir, insan yapımı değildir.
Ay ✅ (Güneş ışığını yansıtır) Doğal bir gök cismidir, insan yapımı değildir.
Yıldızlar Kendi ışıklarını üretirler.
Yıldırım Doğada kendiliğinden oluşur, insan yapımı değildir.
Ateş İnsanlar tarafından yakılarak ışık oluşturulur.
Mum İnsanlar tarafından yapılır ve yakılınca ışık verir.
Ampul Elektrikle çalışır ve insan yapımıdır.
Sokak lambası Elektrik enerjisiyle ışık verir, insanlar yapmıştır.
Telefon ekranı Elektronik cihazdır ve insan yapımıdır.
Araba farı Araçlarda kullanılan insan yapımı ışık kaynağıdır.

1. Bir cismin ışık kaynağı olabilmesi için hangi özelliğe sahip olması gerekir? Aşağıya yazınız.


Cevap :  Çevresine kendi başına ışık yayabilme özelliğine sahip olması gerekir.


2. Işığı hiç tükenmeyen ve çevresine ışık veren maddelere ne isim verilir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Bu tür maddelere doğal ışık kaynakları denir. (Örneğin Güneş, yıldızlar gibi.)


3. Yapay ışık kaynakları ile doğal ışık kaynakları arasındaki farkın ne olduğunu aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Doğal ışık kaynakları, insanlar tarafından yapılmamış ve kendiliğinden ışık yayan varlıklardır (örneğin Güneş, yıldızlar, ateşböceği).

  • Yapay ışık kaynakları ise insanlar tarafından üretilen ve ışık yayabilen araçlardır (örneğin ampul, mum, sokak lambası, araba farı).



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 144-145. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145 Sayfa Cevapları, öğrencilerin görmenin gerçekleşebilmesi için ışığın ne kadar gerekli olduğunu anlamasını sağlar. Bu sayfalarda karanlık ortamlarda neden göremediğimiz ve ışık kaynaklarının önemi örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 144-145. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni Etkinlik Cevapları, ışık olmadan görmenin mümkün olmadığını vurgulayarak öğrencilerin görme sürecini daha iyi kavramasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 144, 145 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders sürecine rehberlik ederek konuların daha net anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Görebilmek İçin Işık Gerekli midir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 144-145


1. Işıkları kapattığınızda çevrenizdeki cisimleri görebilir misiniz? 


Cevap : Hayır, göremeyiz. Çünkü gözlerimizin cisimleri görebilmesi için ışığa ihtiyacı vardır.


2. Cadde ve sokaklar geceleri neden aydınlatılır? Düşüncelerinizi söyleyiniz. 


Cevap :  İnsanların geceleri rahatça görüp yürüyebilmesi, araçların güvenli bir şekilde ilerleyebilmesi ve kazaların önlenmesi için cadde ve sokaklar aydınlatılır.


Soru : Işığın olmadığı bir ortamda çevremizdeki varlıkları tam olarak göremeyiz. Bunu anlayabilmek için evde kendimizin de kolayca gerçekleştirebileceği bir etkinlik yapalım.


Kalemle Silgi Acaba Nerede?

Neler Kullanacağız?

* Kalem
* Silgi
* Kitap

Nasıl Yapacağız?

Etkinliği gece yapınız. Bunu yapmak için aile üyelerinden bir kişiden yardım isteyin.

* Ailenizden bir kişi odanıza girsin. Bir kitap, silgi ve kalemi odada görünür bir yere bıraksın ve sonra odadan çıksın.
* Daha sonra odanıza girin ve ışığı açın. Kitap, silgi ve kalemi bulun. Bunları size yardım eden kişiye geri verin.
* Aynı kişi tekrar odanıza girsin. Kitap, silgi ve kalemi bu kez rahatça görülebilecek başka bir yere bıraksın. Odanın ışığını kapatarak odadan çıksın.
* Odanıza tekrar gidin ancak bu kez ışığı açmayın. Kitap, silgi ve kalemi bulmaya çalışın.


Soru: Yaptığınız etkinlik sonucunda varlıkları görebilmek için ışığa ihtiyacımız olduğunu söyleyebilir miyiz?


Cevap :  Evet, söyleyebiliriz. Çünkü karanlıkta eşyaların nerede olduğunu göremedik; ışık açılınca eşyaları kolayca bulabildik.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap :   Çevremizdeki varlıkları görebilmek için ışığa ihtiyaç duyarız. Işık olmadığı zaman cisimleri net olarak göremeyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 145 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Birinci görselde varlıkları tam olarak görebiliyor musunuz? İkinci görselde tüm varlıkları rahatça görebiliyor musunuz? İki görsel arasındaki farkı söyleyiniz.


Cevap :

Birinci görselde (akşam vakti) etraf karanlık olduğu için varlıkları tam olarak göremiyoruz. Ayrıntılar seçilemiyor ve her şey belirsiz görünüyor.

İkinci görselde (sabah aydınlık) ortalık ışıkla aydınlandığı için tüm varlıkları rahatça görebiliyoruz. Cisimlerin renklerini, şekillerini ve yerlerini kolayca ayırt edebiliyoruz.

İki görsel arasındaki fark; birinde ışık olmadığı için varlıklar net görülmezken, diğerinde ışık olduğu için her şey açıkça görülebilmektedir.


BÖLÜM DEĞERLENDİRME 


1. Geceleri çevremizi görebilmek için neler kullanırız? Aşağıya yazınız. 


Cevap : Lamba, ampul, mum, fener, el feneri, sokak lambası, araba farı gibi ışık kaynaklarını kullanırız.


2. Gündüzleri mum, ampul gibi ışık veren maddeleri niçin kullanma gereği duymayız? Aşağıya yazınız.


Cevap : Çünkü gündüzleri Güneş ışık vererek etrafı yeterince aydınlatır. Zaten aydınlık olduğu için ek ışık kaynağına gerek kalmaz.


3. Güneş olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? Aşağıya yazınız. 


Cevap :  Güneş olmasaydı dünyamız karanlık ve çok soğuk olurdu. Bitkiler büyüyemez, hayvanlar ve insanlar yiyecek bulamazdı. Canlıların yaşaması çok zor hatta imkânsız hale gelirdi.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 142-143 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ışığın görme için ne kadar önemli olduğunu anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda karanlıkta neden göremediğimiz ve ışık kaynaklarının görme sürecindeki rolü örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 1. Bölüm: Işığın Görmedeki Rolü : Işığın Görmedeki Rolü Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ışık sayesinde cisimleri görebildiğini kavramasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 142, 143 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun daha kolay anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Işığın Görmedeki Rolü Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 142-143


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 143 Cevapları


Soru : Karanlıkta yürürken çevrenizdeki cisimleri nasıl görebilirsiniz?


Cevap : Karanlıkta yürürken el feneri, lamba, sokak lambası, telefon ışığı veya mum gibi ışık kaynakları kullanarak etrafı görebilirim.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Ahmet ve ailesi, akşam yemeği yiyorlardı. Yemeklerin çok lezzetli ve güzel göründüğünden söz ediyorlardı. Ahmet’in annesi, çok güzel bir yemek masası hazırlamıştı.

Ahmet de yemeklere iştahla bakıyordu. Her şey çok güzeldi. Ama beklenmedik bir şey oldu. Birdenbire karanlıkta kaldılar. Elektrik kesilmişti. Oysa Ahmet, tam o anda kaşığını tabağa uzatmıştı. Tabağından yemek alacaktı. Şimdi ise hiçbir şey göremiyordu.

Ahmet’in babası hemen bir mum buldu ve mumu yaktı. Masanın ortasına koydu. Masa tekrar aydınlandı. Çok fazla ışık yoktu ama yine de yemekleri görebiliyorlardı. Bu durum Ahmet’i çok mutlu etti.


* Ahmet, tabağındaki yemeği neden göremedi? Söyleyiniz.


Cevap :  Çünkü elektrik kesildi ve ışık olmadığı için karanlıkta kaldı.


* Masadaki yemeklerin güzel görüntüsü en rahat ne zaman görülebiliyordu? Açıklayınız.


Cevap Işık varken, yani elektrik olduğu ya da mum yandığı zaman yemekler rahatça görülebiliyordu.


* Işığın hayatımızdaki önemi hakkında neler söylersiniz?


Cevap Işık sayesinde çevremizi görür, güvenli bir şekilde hareket edebiliriz. Karanlıkta işlerimizi yapamayız. Işık, evlerimizi, okullarımızı ve yolları aydınlatarak yaşamı kolaylaştırır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâlleriyle ilgili öğrendiklerini tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin hâllerine ait özellikler, günlük hayattan örnekler ve değerlendirme soruları ile gözden geçirilir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini kontrol etmesine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : 4. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tüm ünite boyunca öğrendikleri bilgileri değerlendirmesine ve eksiklerini fark etmesine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları


1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altına varlıkların özelliklerini yazınız (sert, yumuşak, pürüzlü, esnek, kırılgan, tatlı, acı, ekşi gibi). (Bazı görseller, birden fazla özelliğe sahip olabilir.) 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 125 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 126 Cevapları


2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Y – Maddenin sert mi, yumuşak mı olduğunu dokunarak anlarız, koklayarak değil.
  2. Y – İşitme organımızla tatlı mı tuzlu mu olduğunu anlayamayız, bunun için dilimiz gerekir.
  3. D – Maddelerin özelliklerini anlamak için beş duyumuzu kullanırız.
  4. Y – Bütün maddelerin özellikleri aynı değildir, farklı olabilir.
  5. D – Tanımadığımız maddeleri tatmaktan ve koklamaktan kaçınmalıyız.
  6. D – Etkinliklerde maddeleri kullanırken arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeliyiz.
  7. Y – Maddenin sadece iki değil, üç hâli vardır (katı, sıvı, gaz).
  8. D – Sıvı maddeler donunca katı hâle geçer.
  9. Y – Gaz hâlindeki maddeleri elimizle tutamayız, gözümüzle göremeyiz (çoğu görünmezdir).
  10. D – Bir madde eriyip donarak farklı hâllere geçebilir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları


3. Aşağıda verilen maddeleri hangi duyu organlarıyla algıladığınızı örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 127 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 128 Cevapları


4. Aşağıda verilen kavramları hangi duyumuzu kullanarak algıladığımızı belirleyerek karşılarına yazınız.


Cevap :

  • Acı → Tadarak
  • Sesli → Duyarak
  • Esnek → Dokunarak
  • Kokusuz → Koklayarak
  • Kırılgan → Dokunarak
  • Kokulu → Koklayarak
  • Mat → Görerek
  • Renkli → Görerek
  • Pürüzsüz → Dokunarak
  • Pürüzlü → Dokunarak
  • Tuzlu → Tadarak
  • Yumuşak → Dokunarak
  • Saydam → Görerek
  • Parlak → Görerek
  • Tatlı → Tadarak
  • Ekşi → Tadarak

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 129 Cevapları


5. Aşağıdaki özelliklere sahip maddelere örnekler veriniz. 


Cevap :

Sert maddeler : Taş, masa, sandalye, çekiç, demir kapı, tuğla, mermer, metal kaşık, tahta, çivi

Esnek maddeler : Paket lastiği, balon, sünger top, lastik bant, yay, esnek ip, plastik şişe, şişme top, lastik eldiven, zıplama ipi

Pürüzlü maddeler : Tahta, zımpara kâğıdı, kaya, tuğla, sünger, halı, portakal kabuğu, çakıl taşı, duvar, kilim

Kokulu maddeler : Parfüm, sabun, çiçek, kahve, yemek, meyve (portakal, çilek), deterjan, parfümlü mum, şampuan, parfümlü krem

Kırılgan maddeler : Cam bardak, tabak, porselen vazo, ampul, ayna, kristal süs eşyası, yumurta kabuğu, telefon ekranı, cam kavanoz, porselen fincan

Yumuşak maddeler : Yastık, peluş oyuncak, pamuk, battaniye, yün kazak, sünger, minder, yumuşak ekmek, halı, el havlusu


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları


6. Sağlığımız için tehlikeli olan maddelerle çalışırken kullanmamız gereken koruyucu ekipmanlarla ilgili açıklamaları okuyunuz. Verilen görselleri uygun açıklama ile eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 130 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları


7. Aşağıda görselleri verilen maddeleri hâl özelliklerine göre ilgili kutuya götürünüz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 131 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları


8. Bazı maddelere dokunmak, onları tatmak veya koklamak canlı vücuduna zarar verebilir. Aşağıdakilerden hangisi bu maddelere örnektir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 132 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 133 Cevapları


9. Aşağıdaki maddeleri niteleyen özellikleri dikkate alarak tabloya maddelere ait numaraları yazınız (Bir madde birden çok özellikle nitelendirilebilir.)


Cevap :

  • Yumuşak : 2
  • Sert : 1, 4 ve 5
  • Pürüzlü : 9
  • Pürüzsüz : 3
  • Esnek : 9 ve 16
  • Kırılgan : 12, 13 ve 14
  • Renk : 6 ve 15
  • Koku : 6
  • Tat : 6

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları


10.Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 134 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları


11. Aşağıdaki etkinlikte verilen soruların cevapları yönünde ilerleyiniz. Soruları cevaplayarak doğru çıkışa ulaşınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 135 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 136 Cevapları


12.Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdaki görsellerde verilen maddelerden yüzeyi daha pürüzlü olanın altındaki kutuyu sarıya boyayınız.


Cevap : 2. görseldeki tenis topu.


2. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin ifadesi doğru bir davranıştır? İşaretleyiniz. 


Cevap : Emin : Bilmediğimiz maddeleri yememeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 137 Cevapları


13. Aşağıdaki soru ve yönergelerin cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


1. Aşağıdaki durumlarda alınması gereken güvenlik tedbirleri nelerdir?


Cevap :

Makas kullanarak poster çalışması yaparken: Makası dikkatli tutmalı, uç kısmını kimseye çevirmemeli, koşarken makas taşımamalı, keserken parmaklarımızı bıçak kısmına yaklaştırmamalıyız. Kullanmadığımızda makası kapalı şekilde bırakmalıyız.

Sınıf içi etkinlik yaparken:  Arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeli, eşyaları fırlatmamalı, tanımadığımız maddeleri tatmamalı ve koklamamalıyız. Öğretmenin yönergelerine uymalı ve malzemeleri dikkatli kullanmalıyız.


2. Maddenin her hâli için birer örnek veriniz.


Cevap :

  • Katı maddeler: Taş, masa, sandalye, kalem, kitap, tahta, demir, tuğla, çekiç, vazo

  • Sıvı maddeler: Su, süt, meyve suyu, zeytinyağı, limonata, ayran, bal, sirke, çorba, benzin

  • Gaz maddeler: Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, parfüm kokusu, doğalgaz, helyum, duman, nefes, uçak egzoz gazı


3. Maddeyi niteleyen özelliklerden beş tanesini yazınız.


Cevap :

Maddeler halinde maddeyi niteleyen özellikler şunlardır:

  • Sertlik
  • Yumuşaklık
  • Esneklik
  • Kırılganlık
  • Pürüzlü olma
  • Pürüzsüz olma
  • Renk
  • Koku (kokulu/kokusuz)
  • Tat (tatlı, ekşi, acı, tuzlu)
  • Saydamlık (ışığı geçirip geçirmemesi)

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 138 Cevapları


14.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

Duyu organlarımı kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklarım. = Evet
Bazı maddelere dokunmanın, bakmanın, onları tatmanın ve koklamanın  vücuduma nasıl zarar verebileceğini söyleyebilirim. = Evet
Maddelerle çalışırken gerekli güvenlik önlemlerini almam gerektiğini bilirim. = Evet
Çevremdeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırırım. = Evet


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 139 Cevapları


15.Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Maddelerin Özellikleri Neler Olabilir?

Çevremizde gördüğümüz her şey birer maddedir ve her madde farklı özelliklere sahip olabilir. Bazı maddeler katıdır; taş gibi sert ve pürüzlü olabilir ya da cam gibi pürüzsüz ama kırılgan olabilir. Bazı maddeler ise esnektir; lastik gibi çekilip uzayabilir.

Maddeler sadece katı olmaz, sıvı hâlde de bulunabilir. Örneğin su akışkandır ve konulduğu kabın şeklini alır. Gaz hâlindeki maddeler ise görünmez ama hissedilebilir; havayı göremesek de vardır.

Maddelerin farklı renkleri, kokuları ve tatları olabilir. Bazıları yumuşak, bazıları ise çok serttir. Bu özellikler sayesinde maddeleri tanır ve birbirinden ayırabiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 124. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâlleri konusunu tekrar ederek öğrendiklerini pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfada maddelerin hâllerine ait özellikler değerlendirme soruları ile kontrol edilir ve öğrencilerin bilgilerini test etmeleri sağlanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 124. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri gözden geçirmesine ve eksiklerini fark etmesine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 124 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders sürecinde rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 124 Cevapları


1. Aşağıdaki görsellerin altlarına maddenin hangi hâllerini gördüğünüzü yazınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 124 Cevapları”

2. Aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? İşaretleyiniz. 


Cevap :

Doğru / Yanlış değerlendirmesi:

  • Su; katı, sıvı ve gaz hâlde bulunabilir. (Doğru — buz, su ve su buharı)

  • Hava, gaz hâlindedir. (Doğru)

  • Sıvı maddeler bulundukları kabın şeklini alır. (Doğru)

  • Benzin ve maden suyu, katı hâldeki maddelere örnektir. (Yanlış — benzin ve maden suyu sıvıdır)


3. Aşağıda maddenin üç hâli yazılmıştır. Maddenin belirtilen hâllerine uygun üçer örnek yazınız.


Cevap :

  • Katı: Taş, masa, sandalye, kitap, kalem, tahta, demir, elma, tuğla, vazo

  • Sıvı: Su, süt, meyve suyu, zeytinyağı, limonata, ayran, bal, sirke, çorba, benzin

  • Gaz: Hava, oksijen, karbondioksit, su buharı, parfüm kokusu, doğalgaz, helyum, duman, nefes, uçak egzoz gazı


4. Aşağıdaki metinde maddenin hangi hâllerinden söz edilmiştir? Aşağıya yazınız. 

Hava çok sıcaktı. Bu sıcak havada ayran içmek iyi gelebilirdi. Demet, annesinden ayran istedi. Annesi ona bir bardak ayran yaptı. Demet’in kardeşi Emir ise limonata içmek istiyordu. Annesi dolaptan bir limon aldı. Emir ve kendisi için limonata yaptı ve limonatanın içine bir de buz attı. O sırada Emir’in burnuna fırında pişmekte olan kekin kokusu geldi.


Cevap :

Katı: Limon, buz, kek
Sıvı: Ayran, limonata
Gaz: Kekin kokusu, hava



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 120-121-122-123. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 120-121-122-123 Sayfa Cevapları, öğrencilerin katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini daha iyi kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin hâllerine göre şekil alması, akışkanlığı ve bulunduğu kabın şeklini alması gibi özellikler örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 120-121-122-123. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta gördükleri maddeleri hâllerine göre ayırt etme becerilerini geliştirir. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek bilgilerin daha kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 120-121-122-123


1. Bir bardak suyun içine attığınız buz, bir süre sonra görünmez olur. Buz neden görünmez olmuştur? Söyleyiniz.


Cevap : Buz, ısının etkisiyle eriyerek suya karışmıştır. Artık katı hâlde olmadığı için görünmez hâle gelir ve bardaktaki suyun bir parçası olur.


2. Bir kaptaki su, uzun süre kaynarsa azalır. Kabın içindeki su nereye gitmiş olabilir? Açıklayınız.


Cevap :  Kaynayan su, buhara dönüşerek havaya karışmıştır. Bu yüzden kaptaki su miktarı azalır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Soru : Aylin Öğretmen öğrencilerinden maddenin kaç hâli olduğunu birer örnekle açıklamalarını istedi. Siz de arkadaşınızla onların konuşmalarına benzer bir konuşma yaparak çevrenizden örnekler veriniz.


Cevap :

Ben: Maddenin üç hâli vardır: katı, sıvı ve gaz.
Arkadaşım: Evet! Mesela taş katıdır çünkü şekli değişmez.
Ben: Su sıvıdır, konulduğu kabın şeklini alır.
Arkadaşım: Hava ise gazdır, her yere yayılır ve görünmez.
Ben: İşte böylece maddelerin üç hâlini çevremizde görebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 123 Cevapları


Soru : Şimdi, yapacağımız etkinlikle çevremizdeki maddelerin hangi hâllerde bulunabileceğini görelim.

Buza Ne Oldu? Neler Kullanacağız?

* Buz parçaları
* Cam bir kap

Nasıl Yapacağız?

* Önce cam kap içerisine buz parçalarını atınız.
* Cam kabı masanın üzerine koyunuz. Buzun kap içerisindeki değişimini dikkatle izleyiniz.


Soru: Buz parçasının özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Buz soğuk, sert ve katı bir maddedir.


Soru: Kapta bulunan buz parçaları nasıl bir değişikliğe uğradı?


Cevap :  Buz parçaları ısının etkisiyle eridi ve suya dönüştü.


Soru: Buz parçaları tamamen gözden kayboldu mu?


Cevap :  Evet, buzlar tamamen eriyince su hâline geldi ve artık buz şeklinde görünmedi.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap :  Katı hâlde bulunan buz, ısı aldığında erir ve sıvı hâle dönüşür.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 118-119. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâllerini tanımasını ve birbirinden ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda maddelerin hâllerine ait özellikler günlük yaşamdan örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 118-119. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 2. Bölüm: Maddenin Hâlleri : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin katı, sıvı ve gaz maddelerin özelliklerini anlamasını ve gözlem yaparak öğrenmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 118, 119 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konunun daha kolay kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 119 Cevapları


1. Buz eridiği zaman ne olur? Söyleyiniz. 


Cevap : Buz katı hâlden sıvı hâle geçer ve suya dönüşür.


2. Çaydanlıktaki sudan ne zaman buhar çıkmaya başlar? Açıklayınız. 


Cevap :  Çaydanlıktaki su ısındığında ve kaynamaya başladığında buhar çıkar. Su kaynayınca suyun bir kısmı buhara dönüşür ve havaya karışır.


3. Sudan buz elde etmek isterseniz ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz. 


Cevap :  Suyu soğutmak ve dondurucuya koymak gerekir. Su çok soğuyunca donar ve buza dönüşür.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.


Hava çok sıcaktı. Merve’nin canı dondurma istedi.

Annesi, Merve’ye bir kâse dondurma verdi. Merve, çilekli ve çikolatalı dondurmayı yerken pencerenin önündeki kuşları gördü. Hemen bir kâsenin içine su koyarak pencerenin önüne gitti. Suyu dışarı bıraktı. Gülümseyerek onları izledi.

Merve, kuşları izlerken dondurmayı unutmuştu. Dondurma kâsesini eline aldığında dondurmanın erimiş olduğunu gördü. Şimdi tabağın içinde kahverengi, pembe bir sıvı vardı. Annesi, Merve’ye tekrar dondurma verdi. Ocaktaki çaydanlıktan duman gibi buharlar çıkıyordu. Merve’nin annesi:

– Kuşlar yazın su bulmakta güçlük çekiyor. Şu çaydanlıktaki su gibi dışarıdaki sular da buhar olup uçuyor, dedi. Merve dondurmasını yerken bundan sonra kuşlar için pencerenin dışına her zaman su bırakmaya karar verdi.


* Merve’nin dondurması neden erimiş olabilir?


Cevap :  Hava çok sıcak olduğu için dondurma ısınmış ve eriyerek sıvı hâle dönüşmüştür.


* Erimiş dondurma ile buzdolabından çıkan dondurma birbirine benzer mi? Açıklayınız.


Cevap :  Hayır, benzemez. Çünkü buzdolabındaki dondurma katı ve soğuktur, erimiş dondurma ise sıvı ve ılık hâle gelmiştir.


* Merve’nin pencere dışına bıraktığı su, bir süre orada kaldıktan sonra sizce ne olur? Söyleyiniz.


Cevap :  Sıcak havada su yavaş yavaş buharlaşır ve azalır. Bir süre sonra tamamen buhar olup havaya karışabilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!