3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 116-117. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 116-117 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddeyi niteleyen özellikler konusunu tekrar ederek bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalarda maddelerin renk, koku, sertlik, yumuşaklık ve esneklik gibi özellikleriyle ilgili değerlendirme soruları yer alır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin öğrendiklerini kontrol etmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 116-117. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin maddelerin özelliklerini anlamasını ve günlük yaşamda bu bilgileri kullanabilmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 116, 117 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders sürecine rehberlik ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 116-117


1. Aşağıdaki maddelerin özelliklerini altlarına yazınız. 


Cevap :

  • Tahta: Sert, pürüzlü
  • Buzdolabı: Sert, pürüzsüz
  • Bardak: Sert, kırılgan
  • Yastık: Yumuşak, hafif
  • Külahta dondurma: Soğuk, tatlı
  • Alyans: Sert, parlak
  • Stres yayı: Esnek, parlak
  • Plastik eldiven: Esnek, pürüzsüz
  • Parfüm: Sıvı, kokulu

2. Aşağıda verilen maddelere ait iki özelliği yanına yazınız. 


Cevap :

  • Yeşil erik: Ekşi, yuvarlak
  • Kuş tüyü yastık: Yumuşak, hafif
  • Karton kutu: Sert, pürüzlü
  • Çaydanlık: Sert, parlak
  • Cam: Sert, kırılgan
  • Buz: Soğuk, kaygan
  • Tencere: Sert, ısıya dayanıklı
  • Kitap: Sert (kapak kısmı), renkli (sayfaları yazı ve resimli)
  • Şeftali: Yumuşak, tüylü
  • Kalem: Sert, renkli
  • Lastik: Esnek, pürüzsüz
  • Peçete: Yumuşak, emici
  • Duvar: Sert, pürüzlü

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 117 Cevapları


3. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


* Maddelerin özellikleri hangi organlar sayesinde fark edilir?


Cevap

Gözlerimizle renk ve şekillerini görürüz,
ellerimizle sert, yumuşak, pürüzlü ya da pürüzsüz olduğunu anlarız,
burnumuzla kokusunu fark ederiz,
dilimizle tadını anlarız,
kulaklarımızla çıkardığı sesi duyarız.


* Maddeleri tanımaya çalışırken hangi yöntemlerden kaçınmanız gerekir?


Cevap Tanımadığımız maddeleri tatmamalı ve koklamamalıyız. Çünkü bazı maddeler zehirli ya da zararlı olabilir, sağlığımıza zarar verebilir.


* Kimya laboratuvarında çalışan bir kimyagerin alması gereken güvenlik önlemleri nelerdir?


Cevap :

  • Koruyucu gözlük takmalıdır.

  • Eldiven ve laboratuvar önlüğü giymelidir.

  • Maske kullanmalıdır.

  • Tehlikeli maddeleri tatmamalı ve koklamamalıdır.

  • Deney sırasında dikkatli çalışmalı ve güvenlik kurallarına uymalıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 114-115. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 114-115 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerle çalışırken güvenlik önlemleri almasının önemini öğretir. Bu sayfalarda maddelere dokunurken eldiven takmak, koklamamak, yutmamak ve dikkatli davranmak gerektiği örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin güvenli çalışma alışkanlıkları kazanmasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 114-115. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin laboratuvar ve günlük hayatta maddelerle temas ederken dikkatli olmalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders sürecine rehberlik ederek güvenli davranışların gelişmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Al Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 114-115


Soru : Etkinlik yaparken makas kullandığınızda nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap :

Makas kullanırken çok dikkatli olurum.

  • Makası uç kısmı kimseye dönük olmayacak şekilde tutarım.

  • Koşarken makas taşımam, sadece sabit dururken kullanırım.

  • Keserken parmaklarımı bıçak kısmına yaklaştırmam.

  • Kullanmadığım zaman makası kapalı halde ve güvenli bir yere koyarım.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 115 Cevapları


Soru : Sınıf içi etkinlik yaparken almamız gereken bazı güvenlik önlemleri aşağıda verilmiştir.


Cevap :

Maddelerle çalışırken uymamız gereken kurallar:

* Çalışma sırasında birbirimize şaka yapmamalıyız.
* Çalışma sırasında bir şeyler yiyip içmemeliyiz.
* Çalışmaya başlamadan önce çalışacağımız masayı düzenlemeliyiz.
* Kullanacağımız araç gereçlerin kırık, çatlak ya da bozuk olmamasına dikkat etmeliyiz. Bunları önceden kontrol etmeliyiz.
* Cam araç gereçleri kullanırken dikkatli olmalıyız.
* Bıçak gibi keskin aletleri kullanırken yetişkinlerden yardım almalıyız.
* Isı kaynağı kullanacaksak yetişkinlerden yardım almalıyız.
* Gözlerimize zarar verebilecek çalışmaları yaparken koruyucu gözlük kullanmalıyız.
* Sınıf içi etkinliklerde önlük giymeliyiz.
* Çalışma sırasında maske ve eldiven kullanmalıyız.
* Kimyasal maddeleri kullanırken eldiven takmalıyız.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 111-112-113 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilmedikleri maddelere karşı dikkatli olmaları gerektiğini öğretir. Bu sayfalarda tanımadığımız maddelere dokunmamak, koklamamak ve güvenli davranışlar sergilemek gerektiği örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu güvenli bir şekilde öğrenmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları bilinmeyen maddelere karşı tedbirli olmalarını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 111, 112, 113 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek güvenli davranışların gelişmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım  Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 111 Cevapları


1. Yan taraftaki görselde bir kaktüs bitkisi verilmiştir.- Bu bitkinin sert mi yumuşak mı olduğunu nasıl anlarsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Kaktüsün sert ya da yumuşak olduğunu anlamak için dokunma duyumuzdan yararlanabiliriz. Elle dikkatlice temas ettiğimizde, gövdesinin sert ve dikenli olduğunu hissederiz.


2. İlaçları neden çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir? Açıklayınız.


Cevap :  İlaçları çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir çünkü çocuklar merak ederek ilaçları oyun sanıp içebilir veya dokunabilir. Bu durum zehirlenmelere, ciddi sağlık sorunlarına ve hatta hayati tehlikeye yol açabilir. İlaçlar sadece gerektiğinde ve bir yetişkinin kontrolünde kullanılmalıdır, bu yüzden güvenli ve yüksek bir yerde saklanmaları önemlidir.


Soru : Aşağıdaki haberi okuyunuz.


Kastamonu’da Cide’ye bağlı Yeniköy köyünde ikamet eden bir aile, ormanlık alandan topladığı mantarları akşam eve gelince pişirerek yedi. Bir süre sonra mide bulantısı, kusma ve hâlsizlik şikâyetiyle hastaneye müracaat eden ailenin yedikleri mantardan zehirlendikleri tespit edildi.


Yukarıdaki haberde bilmedikleri türde bir mantar yiyen kişilerin bundan olumsuz etkilendikleri bildiriliyor. Bu habere göre özelliklerini bilmediğiniz maddeleri tatmak tehlikeli olabilir mi? 


Cevap : Evet, özelliklerini bilmediğimiz maddeleri tatmak çok tehlikelidir. Çünkü bazı maddeler veya mantarlar zehirli olabilir, hastalık ve zehirlenmeye yol açabilir. Bu yüzden tanımadığımız, güvenliğinden emin olmadığımız yiyecekleri asla tatmamalıyız.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin renk, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini gözlemleyerek ayırt etmesini sağlar. Bu sayfalarda çevremizdeki maddelerin nasıl sınıflandırılacağı ve özelliklerine göre nasıl tanınacağı örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin maddelerin benzerlik ve farklılıklarını keşfetmesini destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konuların pekişmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110


Soru : En sevdiğiniz meyveyi tarif ediniz. Bu meyveyi niçin sevdiğinizi söyleyiniz.


Cevap :

En sevdiğim meyve çilektir. Küçük, kırmızı ve üzeri minik çekirdeklerle kaplıdır. Üzeri bazen parlak ve hafif pütürlüdür. İç kısmı yumuşak ve sulu olur. Tatlı ve biraz ekşi bir tadı vardır, çok hoş bir kokusu vardır.

Çileği seviyorum çünkü çok lezzetli, sulu ve ferahlatıcıdır. Ayrıca yazın serinletir ve tatlılara da çok yakışır.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 107 Cevapları


Soru : Aşağıdaki iki görseli inceleyiniz. Görsellerdeki maddelerin özelliklerini anlamaya çalışınız. Görsellerdeki maddelerin hangisi sert, hangisi yumuşaktır? Bunu hangi duyu organınızla anlayabilirsiniz?


Cevap : Sünger yumuşaktır, tahta serttir. Bu farkı dokunma duyumuzla, yani ellerimizle anlayabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 109 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin özelliklerini tanıyalım.

ETKİNLİK Maddeleri Tanıyalım.

Neler Kullanacağız?

➡️Paket lastiği
➡️Kurşun kalem
➡️Cam bardak
➡️Kalemtıraş
➡️Sünger
➡️Taş

Nasıl Yapacağız?

* Sınıfınızda beşerli gruplar oluşturunuz.
* Grubunuzla birlikte elinizdeki malzemeleri inceleyiniz.
* Duyu organlarınızı kullanarak maddeleri sert, yumuşak, esnek, kırılgan, renkli, kokulu, pürüzlü ve pürüzsüz olarak ayırınız.


Soru: Araştırmanızın sonuçlarını aşağıdaki tabloda işaretleyiniz.


Cevap :

Maddenin Adı Sert Yumuşak Esnek Kırılgan Pürüzlü Pürüzsüz
Paket lastiği
Kalemtıraş
Kurşun kalem
Taş
Cam bardak
Sünger

Soru: Maddelerin özelliklerini anlamak için hangi duyu organlarınızı kullandınız!


Cevap :

Ellerimizle dokunarak sert, yumuşak, pürüzlü ya da pürüzsüz olduğunu anladık.

Gözlerimizle bakarak renklerini ve şekillerini gördük.

Burnumuzla koklayarak kokulu olup olmadıklarını anladık.


Soru: İncelediğiniz maddeler içinde birden fazla özelliği (yumuşak, pürüzlü vb.) olan var mı? Varsa bunlar hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, var. Örneğin:

  • Paket lastiği: Hem esnek hem pürüzsüzdür.
  • Kalemtıraş: Hem sert hem pürüzlüdür.
  • Kurşun kalem: Hem sert hem pürüzlüdür.
  • Cam bardak: Hem sert hem kırılgan hem de pürüzsüzdür.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak maddelerin pürüzsüzlük ve pürüzlülük özelliklerini pekiştiriniz.

Neler Kullanacağız?

* Kurşun kalem
* Kum
* Yapıştırıcı
* Zımpara kâğıdı
* Karton

Pürüzsüz Tüzeyi Pürüzlü Hale Getirelim.

Nasıl Yapacağız?

* Kartonun üzerine istediğiniz bir şekli çiziniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerinde elinizi gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Çizdiğiniz şeklin üzerine yapıştırıcı sürerek kumları şeklin üzerine yapıştırınız.
* Yapıştırıcı kuruduktan sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.
* Şeklin üzerine zımpara kâğıdını sürterek üzerine yapıştırdığınız kumların dökülmesini sağlayınız,
* Kumlar temizlendikten sonra elinizi şeklin üzerinde gezdirerek pürüzlü mü, pürüzsüz mü olduğunu söyleyiniz.


Soru: Pürüzsüz bir yüzeyi pürüzlü hâle getirmek için neler yapılabilir?


Cevap :  Pürüzsüz bir yüzeye yapıştırıcı sürüp üzerine kum, talaş ya da küçük taneler yapıştırabiliriz. Ayrıca yüzeyi çentiklemek, kazımak veya farklı maddeler eklemek de onu pürüzlü hâle getirir.


Soru: Pürüzlü bir yüzeyi pürüzsüz hâle getirmek için neler yapılabilir?


Cevap :  Pürüzlü bir yüzeyi zımpara kâğıdıyla sürterek, cilalayarak veya düzeltip parlatma işlemi yaparak pürüzlerini yok edebiliriz. Böylece yüzey tekrar pürüzsüz hâle gelir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 104-105 Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin renk, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerini tanımasını sağlar. Bu sayfalarda çevremizdeki maddelerin nasıl ayırt edilebileceği ve özelliklerine göre nasıl sınıflandırılacağı örneklerle anlatılır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını göstererek öğrencilerin konuyu pekiştirmesine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. Ünite : 1. Bölüm: Maddeyi Niteleyen Özellikler : Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin gözlem yaparak maddelerin benzerlik ve farklılıklarını anlamasını destekler. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 104, 105 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için ders sürecine rehberlik ederek konuların daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 105 Cevapları


1. Vitrinde gördüğünüz bir ayakkabıyı, giysiyi, oyuncağı arkadaşınıza tarif ederken neler söylersiniz? Anlatınız.


Cevap :  Onun rengini, şeklini, desenini ve büyüklüğünü söylerim. Mesela: “Vitrinde kırmızı, parlak bir spor ayakkabı gördüm. Üzerinde beyaz çizgiler var ve bağcıklı. Altı da kalın ve kaymaz görünüyor.”


2. Bir maddeyi tanımaya çalışırken o madde ile ilgili nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.


Cevap Rengine, şekline, kokusuna, sert ya da yumuşak olmasına, pürüzlü mü pürüzsüz mü olduğuna dikkat ederim. Gerekirse dokunur, koklar, ağırlığını anlamak için elime alırım (tehlikeli değilse).


3. İlk kez gördüğünüz bir varlığı daha iyi tanıyabilmek için neler yaparsınız? Açıklayınız.


Cevap :  Önce dikkatlice incelerim; rengine, şekline ve hareket edip etmediğine bakarım. Dokunur veya koklarım (güvenliyse). Gerekirse başkalarına sorar veya kitaplardan/İnternet’ten araştırırım.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Beril, kuş cıvıltılarıyla gözlerini açtı. Ama hâlâ uykusu vardı. Başını tekrar yumuşacık yastığına gömüp gözlerini kapattı. O sırada burnuna kızarmış ekmek kokusu geldi. Annesinin ekmek kızarttığını anladı. Yataktan fırladı, mutfağa koştu. Hızla koşarken ayağını kapıya çarptı.

– Ah! Çok canım acıdı, diye bağırdı. Keşke bu kapılar bu kadar sert olmasaydı.

Beril, elini yüzünü yıkadıktan sonra masaya oturdu. Ne yazık ki sakarlığı üzerindeydi. Meyve suyu bardağına çarpıverdi. Elini hızla çekerken bu kez de plastik yumurtalığa çarptı.

Meyve suyu bardağı da yumurtalık da yere düştü. Yumurtalık kırılmadı ama  meyve suyu bardağı paramparça olmuştu.


* Yastığın özelliği nasıldır? Söyleyiniz.


Cevap :  Yumuşacıktır.


* Beril, annesinin ekmek kızarttığını nasıl anladı? Açıklayınız.


Cevap :  Burnuna kızarmış ekmek kokusu geldiği için anladı.


* Beril, kapıdan niçin şikâyetçi oldu? Anlatınız.


Cevap :  Koşarken ayağını kapıya çarptı ve canı çok acıdığı için kapının sert olmasından şikâyet etti.


* Yere düşen maddelerden hangisi kırıldı? Niçin?


Cevap Meyve suyu bardağı kırıldı, çünkü camdan yapılmıştı. Plastik yumurtalık ise plastik olduğu için kırılmadı.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve bilgilerini sınamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite sonunda konuları ne kadar anladıklarını görmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86, 87, 88, 89 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89


1. Aşağıdaki noktalı yerlere ilgili görsel numaralarını yazınız. 


Cevap :

Kendiliğinden hareket edenler = 1, 4, 5 ve 7

Kendiliğinden hareket etmeyenler = 2, 3, 6 ve 8


2. Aşağıdaki görselleri ve tabloyu inceleyiniz. Tabloda işaretlenen özelliklere uygun olan görselin numarasını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


3. Görsellerle ilgili cümleleri okuyunuz. Görsellerdeki çocukların uyguladığı kuvvetleri itme, çekme veya her ikisi de olacak şekilde ilgili kutu veya kutuları boyayarak gösteriniz.


Cevap :

a. Fatih dişlerini fırçalıyor. = Çekme ve İtme

b. Sami, saatini almak için çekmeceyi açtı.  = Çekme

c. Emel, rüzgârlı havada uçurtmasını uçuruyor.  = Çekme

ç. Ece, açık kalan dolabın kapağını kapatıyor.  = İtme


4. Hareketli veya hareketsiz cisimlere kuvvet uygulandığında aşağıda verilen durumlardan hangileri oluşabilir? İşaretleyerek gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


5. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Buna göre noktalı alanlara gelmesi gereken ifadeleri kutulardan bulunuz. Uygun ifadeleri noktalı alanlara yazınız. Boş bırakılan kutuya yazdıklarınızdan hareketle kuvvetin tanımını yapınız.


Cevap :

a. Babam sarı ışığın yandığını görünce frene basarak otomobilin hızını azalttı. = yavaşladı

b. Nermin, hareket hâlindeki topa aynı yönde hızlıca vurdu. = hızlandı

c. Veysel, duran bebek arabasını iterek sürmeye başladı. = harekete başladı

ç. Sokaktan geçen motorcu sola döndü. = yön değiştirdi

d. Gülhan, sıranın üzerinde yuvarlanan kalemin hareket etmesini parmaklarıyla engelledi. = durdu

Kuvvet: Bir cismi hareket ettiren, durduran veya yönünü değiştiren etkiye kuvvet denir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


6. Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği durumlarda hangi öğrencinin verdiği cevaplar yaşanabilir? Yaşanabilecek tehlikeleri belirten öğrencilerin başındaki çemberleri boyayınız. Boyadığınız çemberlerin içindeki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hareketli cisimlerin tehlikelerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80, 81, 82, 83, 84, 85 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85


Beraber Yapalım Malzemeler 

ຉ Renkli karton (3 adet)
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. Renkli kartonların ortalarına “Okul Koridoru, Trafik ve Doğa
Kaynaklı Afetler” başlıklarını yazınız.
2. Sınıfta üç istasyon oluşturunuz. Her istasyona bir karton koyunuz.
3. Üç grup oluşturunuz. İstasyonunuzu grup olarak seçiniz.
4. Seçtiğiniz istasyonun konusuna göre hareketli cisimleri ve bu cisimlerin hareketlerinin neler olduğunu tartışınız.
5. İstasyonunuzda belirlediğiniz hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeleri tartışınız. Tartışma sonuçlarınızı kartona yazınız.
6. Çalışmanız bitince grubunuzla birlikte diğer istasyonlara geçiniz. Geldiğiniz istasyonda yazılanları gözden geçiriniz, grupça tartışınız. Eklemek istediğiniz görüşlerinizi kartona yazınız.
7. Kartonlarda yazan sonuçları sınıfça değerlendiriniz


Soru 1: İstasyonunuzdaki hareketli cisimler nelerdir ve hangi hareketleri yapmaktadır?
Cevap :

  • Okul Koridoru: Öğrenciler ve öğretmenler yürüyor veya koşuyor; ileri doğru hareket ve yön değiştirme yapıyor.

  • Trafik: Arabalar ve bisikletler hareket ediyor; ileri doğru hareket, hızlanma ve yavaşlama hareketleri yapıyor.

  • Doğa Kaynaklı Afetler: Rüzgâr, sel ve toprak kaymaları hareket ediyor; ileri doğru hareket, sallanma ve yön değiştirme hareketleri yapıyor.


Soru 2: Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler nelerdir?
Cevap :

  • Okul Koridoru: Koşarken çarpışmalar ve düşmeler olabilir.

  • Trafik: Arabalar ve bisikletler çarpışabilir, kazalar oluşabilir.

  • Doğa Kaynaklı Afetler: Sel ve toprak kaymaları can ve mal kaybına neden olabilir.


Soru 3: Diğer grupların istasyonlarını incelediğinizde eklemek istediğiniz görüşler neler olabilir?
Cevap :   Her hareketli cisim, güvenlik kurallarına uyulmadığında tehlike yaratabilir; okulda, trafikte ve doğa olaylarında dikkatli olmak gerekir.


Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?


Cevap :  Eski zamanlarda yaşasaydım, Dünya’nın düz veya yuvarlak olup olmadığını gözlemlerime ve doğal olaylara göre tahmin ederdim; örneğin ufuktaki gemilerin önce üst kısımlarının sonra tamamının görünmesi veya ay ve güneşin hareketleri Dünya’nın yuvarlak olabileceğini düşündürürdü.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


1. Aşağıda verilen olaylara ve görsellere göre ilgili alanları doldurunuz. 

1. Olay : Cemil, zilin sesini duyunca koşarak sınıfından çıkıyor. Koridorda koşarken diğer sınıfların kapıları da açılıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Koridorda hızlı koşmak, diğer öğrencilerle çarpışma riski yaratır.

  • Açık kapılara çarpmak veya düşmek.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Koridorda yavaş ve dikkatli yürümek.

  • Kapılara ve çevreye dikkat ederek hareket etmek.


2. Olay : Ayşe, oyun parkındaki boş salıncakları görünce salıncağa binebilmek için koşmaya başlıyor. Ancak Ayşe ulaşıncaya kadar arkadaşı salıncağa binip sallanmaya başlıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Koşarken düşme veya çarpma riski vardır.

  • Salıncağa binmeden önce arkadaşına çarpabilir veya salıncağın hareketinden etkilenebilir.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Sıra bekleyerek ve dikkatli yürüyerek salıncağa yaklaşmak.

  • Arkadaşlarıyla iletişim kurarak sırayla binmek.


3. Olay : Mert, çok sevdiği topu ile oynamak için oyun alanına gidiyor. Ancak topunu elinden kaçırıyor. Top, oyun alanının dışına çıkıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Topun oyun alanının dışına çıkması araçların altına girmesine veya başka kişilere çarpmasına yol açabilir.

  • Mert topu almak için yola çıkarsa düşme veya çarpışma riski oluşur.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Topu oyun alanı içinde oynamak.

  • Top dışarı çıkarsa yetişkinlerden yardım istemek ve yola çıkmamak.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2. Açıklamalara ilişkin sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Oluşan tehlikelerin nedenlerini noktalı alana yazınız.


Cevap :

a. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu ev aletleridir. Çünkü vantilatör. Çünkü hızlı döndüğü için elimize veya parmağımıza zarar verebilir.

b. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu oyun araçlarıdır. Çünkü çırpıcı, salıncak. Çünkü hareket halindeyken dokunmak çarpma veya düşmeye yol açabilir.

c. Hızlı kullanıldığında tehlikeli olan oyun araçlarıdır. Çünkü bisiklet, paten, kaykay. Çünkü kontrolsüz hız kazalara neden olabilir.

ç. Tehlikeli sonuçlar oluşturabilecek doğa kaynaklı afetlerdir. Çünkü çığ, sel, heyelan. Çünkü büyük hasar ve yaralanmalara yol açabilirler.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi kavramaları açısından önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin itme ve çekme kuvvetlerinin cisimler üzerindeki etkilerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ 2 küçük top

Uygulama Adımları 

1. Bir topu, duran diğer topla çarpışacak şekilde atınız.
2. Arkadaşınızın yerde yuvarladığı topun arkasından diğer topu yuvarlayınız. Topunuzun önde giden topa çarpmasını sağlayınız.
3. Arkadaşınızdan 4-5 metre uzaklaşarak onun karşısına geçiniz. Toplarınızı aynı anda yerde yuvarlayarak topların çarpışmasını sağlayınız.
4. Duvardan 4-5 metre uzakta durunuz. Topunuzu duvara çarpacak şekilde yuvarlayınız.


Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Yukarıdaki uygulama adımlarında toplar, hangi hareketleri yapmıştır? 


Cevap : Yukarıdaki uygulama adımlarında toplar ileri doğru hareket, çarpma, yön değiştirme ve geri sekme hareketlerini yapmıştır.


Soru : Kuvvet uygulanan her cisim hareket eder mi? Tartışınız.


Cevap : Hayır, kuvvet uygulanan her cisim hareket etmez; bazı cisimler sürtünme veya ağırlık gibi etkenlerden dolayı yerinde kalabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1. Mavi ok yönünde hareket eden akülü arabaya önce A yönünde, sonra B yönünde kuvvet uygulandığında olabilecek durumların kutularını işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları”

2. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız. 


Cevap :

a. Duvara çarpan top yönünü değiştirir.
b. Kuvvet uyguladığımız her cisim hareket etmeyebilir.
c. Hareket hâlindeki cisimleri hızlandırmak için hareket yönüyle aynı yönde kuvvet uygulanmalıdır.
ç. Hareket hâlindeki cisimleri yavaşlatmak veya durdurmak için hareket yönüyle ters yönde kuvvet uygulanmalıdır.
d. Duran bir cismi hareket ettiren, hareket eden bir cismi durduran etkiye kuvvet denir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin itme ve çekme kuvvetlerini anlamalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73, 74, 75, 76 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru : Okçuluk alanında Türkiye’ye altın madalya kazandıran olimpiyat şampiyonumuzun kim olduğunu araştırınız.


Cevap : Türkiye’nin olimpiyatlarda okçulukta altın madalya kazanan sporcusu Mete Gazoz’dur.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Ek 5
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı

Uygulama Adımları 

1. Sayfa 217’deki ev görselini (Ek 5) noktalı yerlerden kesiniz.
2. Pencere ve camların dışındaki bölümlerin arkasına yapıştırıcı sürünüz. Evi defterinize yapıştırınız.
3. Evin pencerelerini açınız.
4. Evin kapısını önce açıp daha sonra kapatınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Pencereleri açarken hangi hareketleri yaptınız?


Cevap : Pencereleri açarken dönme ve itme hareketlerini yaptım.


2. Kapıyı kapatırken hangi hareketleri yaptınız?


Cevap :  Kapıyı kapatırken itme ve yön değiştirme hareketlerini yaptım.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


1. Görsellerde ifade edilen kuvvetlerin itme mi, çekme mi olduğunu bulunuz. Görsellerin altındaki noktalı alanlara yazınız. Aşağıdaki boş alanlara, itme ve çekme kuvvetine örnek olacak birer görsel çiziniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları”

2. Seren, lokomotifi önce vagonların önüne bağladı. Daha sonra lokomotifi vagonların arkasına bağladı. Her iki durumda da vagonların ok yönünde hareket ettiğini gözlemledi. 

Seren, bu deneyiminden sizce nasıl bir sonuç çıkarmıştır? 


Cevap :  Seren, vagonların hareket yönünün lokomotifin hangi tarafa bağlı olduğuna bağlı olmadığını, hareketin lokomotifin çekiş gücüne bağlı olarak gerçekleştiğini fark etmiştir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri için oldukça faydalıdır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, öğrencilerin soruları doğru çözmesine yardımcı olur. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 1: Varlıkların Hareket Özellikleri Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hareket konusunu daha iyi anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71-72 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber niteliği taşır. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve kalıcı bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Nelerdir? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71-72


Soru : Farklı hareketlerin yapıldığı sahne sanatları ve spor dalları nelerdir? Araştırınız ve arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap : Farklı hareketlerin yapıldığı sahne sanatları arasında bale, modern dans ve jimnastik gösterileri yer alır. Spor dallarından ise futbol, basketbol, yüzme, cimnastik ve atletizm farklı hareketler içerir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Beraber Yapalım  Malzemeler

ຉ Not kâğıdı
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. Öğretmeninizle beraber okulunuza yakın bir oyun parkına gezi düzenleyiniz.
2. Parkta gözlem yapmak için bir yer belirleyiniz.
3. Gözlemlediğiniz, hareket eden ve hareket etmeyen varlıkları not kâğıdına yazınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Notlarınıza göre hareket eden varlıklar hangileridir?


Cevap : Hareket eden varlıklar arasında kuşlar, kediler, köpekler, insanlar ve rüzgârla sallanan yapraklar yer alır.


2. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızın yazdıklarıyla karşılaştırınız. Benzer veya farklı gözlemleriniz nelerdir?


Cevap : Benzer gözlemlerimiz kuşlar ve insanların hareket etmesi olurken; farklı gözlemlerimiz bazı arkadaşlar rüzgârla sallanan yaprakları veya böcekleri yazmış olabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ Atlama ipi

Uygulama Adımları 

Öğretmeninizle birlikte bahçeye çıkınız. Getirdiğiniz ipi çevirecek öğrencileri sayışma yaparak belirleyiniz. Etkinliği aşağıdaki aşamalara göre yapınız.

1. Aşama: Bir arkadaşınızdan altmışa kadar sayarak ip atlamasını isteyiniz. Onu sınıfça izleyiniz.
2. Aşama: İpi çevirmeden, yerde sallayarak üzerinden atlayınız.
3. Aşama: Atlama ipini yere çizgi şeklinde koyunuz. Üzerinden sırayla koşunuz.
4. Aşama: Atlama ipini yerde 8 şekline getiriniz. Şekil üzerinde sırayla yürüyünüz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Birinci aşamada ip nasıl hareket ediyordu?


Cevap : İp sürekli dairesel bir hareket yapıyordu.


2. Birinci aşamada ip atlayan arkadaşınızın başlama ve bitiş hızı ile ilgili gözleminiz nedir?


Cevap : Başlarken hızı yavaştı, ilerledikçe hızlandı ve bitişte tekrar yavaşladı.


3. İkinci aşamada ip nasıl hareket ediyordu?


Cevap : İp sabit bir şekilde yerde sallanıyordu, dairesel hareket yoktu.


4. Üçüncü ve dördüncü aşamada koşma ve yürüme yönünüzle ilgili neler söyleyebilirsiniz?


Cevap : Üçüncü aşamada ip çizgisi boyunca koştuğumuz için yönümüz düz oldu; dördüncü aşamada 8 şeklinde yürüdüğümüz için yönümüz kıvrımlı ve değişken oldu.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


1. Görseli inceleyiniz. Soruları cevaplayınız. 


Soru: Çekiç atan sporcu, hangi hareket türünü ya da türlerini yapmaktadır?

Cevap :  Çekiç atan sporcu dönme ve hızlanma hareketlerini bir arada yapmaktadır.


Soru: 3 numaralı görseldeki atlet, hangi hareket türünü ya da türlerini yapmaktadır?

Cevap : 3 numaralı atlet yön değiştirme hareketi yapmaktadır.


Soru: 5 numaralı görseldeki jimnastik yapan sporcu, hangi hareket türünü ya da türlerini yapmaktadır?

Cevap :  Jimnastikçi sallanma ve hızlanma hareketlerini uygulamaktadır.


Soru: Kaç numaralı sporcu sadece hızlanma hareketi yapmaktadır?

Cevap : Sadece hızlanma hareketini 4 numaralı sporcu yapmaktadır.


Soru: Kaç numaralı sporcu önce hızlanma, sonra yavaşlama hareketi yapmaktadır?

Cevap : Hızlanıp sonra yavaşlayan sporcu 2 numaralı görseldeki sporcudur.



 

Our Score
error: Content is protected !!