3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 161-162-163-164. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 161-162-163-164 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda sesin şiddeti arttıkça daha kolay duyulduğu, azaldığında ise işitmenin zorlaştığı günlük örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 161-162-163-164. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 4. Bölüm: Sesin İşitmedeki Rolü : Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin sesin şiddetini fark etmesini ve işitme süreciyle olan bağlantıyı anlamasını sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek konuların kalıcı hale gelmesine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddeti ile İşitme Arasındaki İlişki Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 161-162-163-164


1. Arkadaşınız alçak sesle konuştuğunda onun ne söylediğini anlayamazsanız ondan ne yapmasını istersiniz? Söyleyiniz.


Cevap :  Daha yüksek sesle ve açık bir şekilde konuşmasını isterim.


2. Uzaktaki bir arabanın sesini mi, yakındaki bir arabanın sesini mi daha iyi işitirsiniz? Söyleyiniz.


Cevap Yakındaki arabanın sesini daha iyi işitiriz çünkü ses kaynağı bize daha yakındır ve daha yüksek duyulur.


3. Çalışan bir iş makinesinin yanında uzun süre durmak ister misiniz? Nedenini söyleyiniz.


Cevap :  Hayır, istemem. Çünkü iş makineleri çok yüksek ve rahatsız edici sesler çıkarır, bu da kulağımıza zarar verebilir ve bizi rahatsız eder.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Meltem, arkadaşı Müge ile ders çalışıyordu. Annesi mutfaktaydı. Seslerin onları rahatsız etmemesi için odanın kapısını kapatmışlardı. Ev çok sessizdi. Müge fısıltı ile,

– Ben bu konuyu anlayamadım, dedi. Meltem, arkadaşının fısıltısını duydu ama ne söylediğini anlayamadı.

– Efendim, ne söyledin? Anlayamadım, dedi. Müge tekrar fısıldadı. Bunun üzerine Meltem gülmeye başladı:

– Neden fısıldıyorsun ki, dedi. Yüksek sesle konuşabilirsin.

İkisi birden gülmeye başladı. O kadar yüksek sesle gülüyorlardı ki sesleri mutfaktan duyuluyordu. O anda bir gürültü duydular. Kızlar yerlerinden fırlayıp mutfağa koştular. Meltem’in annesi, elindeki tencereyi düşürmüştü. Müge ve Meltem, tencerenin yere düştüğü anda çıkardığı sesi duymuşlardı.


* Müge fısıldadığında Meltem onun ne söylediğini neden anlayamamış olabilir?


Cevap : Çünkü Müge çok alçak sesle (fısıldayarak) konuşmuştur. Ses yeterince güçlü olmadığı için Meltem sözlerini net olarak duyamamıştır.


* Meltem ve Müge neden hemen mutfağa koştular? Söyleyiniz.


Cevap : Çünkü mutfaktan aniden gelen yüksek bir gürültü duydular. Bu gürültü tencerenin düşme sesi olduğu için ne olduğunu merak edip hemen mutfağa koştular.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 162 Cevapları


Soru : Bir sineğin vızıltısını mı daha iyi işitirsiniz, yoksa bir bebeğin ağlamasını mı? Söyleyiniz.


Cevap : Bir bebeğin ağlamasını daha iyi işitiriz. Çünkü bebek ağlaması daha yüksek ve güçlü bir sestir, sineğin vızıltısı ise çok hafif ve zayıf duyulur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 164 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak sesin şiddeti ile işitme arasındaki ilişkiyi öğrenelim.


Nasıl Yapacağız?

* Etkinliğinizi sınıfta yapınız.
* Önce, iki elinizin işaret parmaklarını alkış yapar gibi birbirine vurunuz.
* Daha sonra ellerinizi birbirine hafifçe vurarak alkış yapınız.
* Şimdi ellerinizi birbirine kuvvetle vurarak alkışlayınız.
* Hangi durumda sesi en şiddetli duydunuz ? Söyleyiniz,
* Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda ses duyabildiniz mi?
* Şimdi bir uygulama daha yapınız.
* Yılan tıslaması gibi hafif 1 Yss”” sesi çıkartınız.
* Daha sonra tıslamanızı biraz daha yüksek sesle yapalım.
* Hangi şekilde tısladığınızda ses daha iyi işitildi? Söyleyelim.


1. Parmaklarınızı birbirine vurduğunuzda sesi neden işitemediniz?


Cevap : Çünkü parmaklarımızı birbirine vurduğumuzda çok hafif ve zayıf bir ses oluşur. Sesin şiddeti az olduğu için kulağımız bu sesi zor duyar veya hiç duyamaz.


2. Yaptığınız etkinliklerde, ses en fazla hangi uygulamada işitildi? Söyleyiniz.


Cevap : Ellerimizi kuvvetli alkışladığımızda ve tıslama sesini yüksek çıkardığımızda ses en fazla işitildi.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Sesin şiddeti arttıkça daha kolay ve net işitilir. Zayıf sesleri duymakta zorlanırız, ancak güçlü ve yüksek sesleri daha iyi işitebiliriz.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!