3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 61-62-63. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve bilgilerini sınamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrencilerin konuları daha iyi kavramasına yardımcı olur. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite sonunda bilgilerini test etmelerini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61, 62, 63 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 61-62-63. Sayfa Cevapları ile eksiklerini görürken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63


1. Aşağıdaki cümleleri verilen ipuçlarına göre tamamlayınız. 

Nehir, Mustafa ve Neşe “Aklımdan Geçeni Bul’’ oyunu oynuyorlar.
✩ Nehir’in aklındaki duyu organı olmasaydı ders zili çaldığında teneffüsün
bittiğini anlayamazdık.
✩ Mustafa’nın aklındaki duyu organı olmasaydı 29 Ekim Cumhuriyet
Bayramı gösterilerini izleyemezdik.
✩ Neşe’nin aklındaki duyu organı olmasaydı çileğin tadını bilemezdik.


Cevap :

Nehir’in aklındaki duyu organı: Kulak
Mustafa’nın aklındaki duyu organı: Göz
Neşe’nin aklındaki duyu organı: Dil


2. Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını yazınız. 


Cevap :

a. İki pencerem var. Güneş doğunca açılır, Ay çıkınca kapanır. = Göz

b. İki kepçe, yemek vermez. Aynı başta, yan yana gelmez. = Kulak

c. Vücudumuzu sarar sarmalar. Güneş altında çok kalırsa kızarır. Canımız yanar. = Deri

ç. Tatlı mı, tuzlu mu ben bilirim. Lezzetliyse sana söylerim. = Dil

d. İki delikli çeşme. Akar durur üşütünce. = Burun


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


3. Aşağıda duyu organlarının görevleri ve görselleri verilmiştir. Cümlelerin numaralarını uygun görsellerin altına örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61-62-63 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


4. Aşağıdaki tabloda her çocuğun hangi duyu organının sağlığını korumada özenli davrandığı işaretlenmiştir. Buna göre doğru olabilecek cümlelerin başına D, yanlış olabilecek cümlelerin başına Y yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) a. Ayşe, dişlerini düzenli olarak fırçalar.
  • (Doğru) b. Kenan, kitap okurken okuma mesafesine dikkat eder.
  • (Yanlış) c. Berna, televizyonu yakından izler.
  • (Doğru) ç. Ali, gürültülü ortamlarda bulunmaktan kaçınır.
  • (Doğru) d. Berna, bulunduğu ortamı havalandırır.
  • (Yanlış) e. Ayşe, koruyucu krem ve şapka kullanır.
  • (Doğru) f. Kenan, düzenli olarak banyo yapar.
  • (Yanlış) g. Ali, gazlı içecekleri tüketir.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Sağlığı Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55, 56, 57, 58, 59, 60 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60


Beraber Yapalım 

Uygulama Adımları 

1. Sınıf tahtasında beş bölüm oluşturunuz.
2. Her bir bölüme duyu organlarının isimlerini yazınız.
3. Öğretmeninizin rehberliğinde beş gruba ayrılınız.
4. Beş duyu organından birini grubunuzla birlikte belirleyiniz.
5. Belirlediğiniz duyu organının sağlığına olumsuz etki eden durumları tartışınız.
6. Tartışma sonuçlarınızı ilgili duyu organının bölümüne yazınız.


Cevap :

  • Kulak: Yüksek sesli müzik dinlemek, kulak temizliğine dikkat etmemek.

  • Dil: Aşırı sıcak yiyecek ve içecekler tüketmek, dişleri fırçalamamak.

  • Göz: Televizyon, telefon ve bilgisayara uzun süre bakmak, kitapları çok yakından okumak.

  • Burun: Kirli hava solumak, sigara dumanına maruz kalmak.

  • Deri: Kirli ortamda bulunmak, yaraları temiz tutmamak, güneşten korunmamak.


Aşağıdaki sorunun cevabını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz. 


1. Tahtaya yazılan durumların yaşanmaması için neler yapılabilir? Tartışınız. 


Cevap :  Duyu organlarımızın sağlığını korumak için gözlerimizi fazla yormamalı, kulaklarımızı yüksek sesten korumalı, burnumuzu temiz tutmalı, dişlerimizi fırçalayarak dil ve ağız sağlığımıza dikkat etmeli, cildimizi temiz tutmalı ve zararlı maddelerden uzak durmalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Kulaklığı icat eden kişi kimdir? Araştırınız.


Cevap :  Kulaklık, ilk olarak 1910 yılında Nathaniel Baldwin tarafından icat edilmiştir. Baldwin, kendi evinde yaptığı bu buluşla günümüzde kullandığımız modern kulaklıkların gelişmesine öncülük etmiştir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


1. Görsellerdeki çocukların hangi duyu organlarının zarar görebileceğini belirtiniz. Belirttiğiniz duyu organının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri yazınız.


Cevap :

a. Gözlerimiz ve cildimiz olumsuz etkilenebilir. Bu nedenle Güneş’in zararlı ışınlarından korunmak için güneş gözlüğü takmalı ve şapka kullanmalıyız.

b. Göz ve kulak sağlığımız zarar görebilir. Çok yüksek sesli müzikten uzak durmalı, televizyonu uygun mesafeden izlemeliyiz.

c. Cildimize zarar gelebilir. Çamaşır suyu gibi kimyasal maddelere temas etmekten kaçınmalıyız.

ç. Dilimiz yanabilir ya da zarar görebilir. Çok sıcak yiyecek ve içecekleri tüketmemeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


2. Aşağıdaki durumlarda hangi duyu organlarımızın sağlığı olumsuz yönde etkilenir? Tabloda uygun alanlara ✓ işareti koyarak gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından büyük önem taşır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının kavranmasına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54


Beraber Yapalım  Malzemeler

ຉ Kumaş parçası
ຉ Baharat çeşitleri, kahve
ຉ Flüt, melodika, davul vb.
ຉ Elma, armut vb.
ຉ Silgi, kurşun kalem vb

Uygulama Adımları 

1. Bir arkadaşınızın gözlerini kumaş parçası ile bağlayınız.
2. Baharat, kahve gibi bir maddeyi arkadaşınıza koklatınız. Bu maddenin ne olduğunu sorunuz.
3. Sınıfın farklı yerlerinde flüt, melodika, davul gibi müzik aletlerinden sesler çıkarınız. Seslerin hangi müzik aletlerine ait olduğunu sorunuz.
4. Elma, armut gibi meyveleri arkadaşınıza sırayla tattırınız. Tattığı meyvelerin ne olduğunu sorunuz.
5. Silgi, kalem gibi nesnelerden birini arkadaşınızın eline veriniz. Bu nesnenin ne olduğunu sorunuz.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Arkadaşınız, kokladığı maddelerin neler olduğunu hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap : Burun sayesinde bilmiştir.


2. Arkadaşınız, müzik aletlerinin neler olduğunu hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap : Kulak sayesinde bilmiştir.


3. Arkadaşınız, meyvelerin türlerini hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap : Dil (tat alma) sayesinde bilmiştir.


4. Arkadaşınız, eline aldığı nesneyi hangi duyu organı sayesinde bilmiştir?


Cevap :  El ve parmaklar (dokunma duyusu) sayesinde bilmiştir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Kurşun kalem
ຉ Boya kalemleri

Uygulama Adımları 

1. Görselde eksik bırakılan duyu organlarını çiziniz ve boyayınız.
2. Duyu organlarının adlarını ve görevlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


1. Aşağıdaki ifadelerden yola çıkarak bulmacayı tamamlayınız. 


Cevap :

1. Sesleri duymamızı sağlayan duyu organımızdır. = (Kulak)
2. Tat alma duyu organımızın görevlerinden biridir. =  (Konuşma)
3. Koku alma duyu organımızın görevlerinden biridir.  = (Nefes Alma)
4. Dokunma duyu organımızdır.  =  (Deri)
5. İşitme duyu organımızın görevlerinden biridir.  =  (Denge)
6. Koku alma duyu organımızdır. =  (Burun)
7. Tat alma duyu organımızdır.  =  (Dil)
8. Çevremizdeki varlıkları algılamamıza yarayan organların genel adıdır. =  (Duyu Organları)
9. Görme duyu organımızdır. =  (Göz) 


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


2. Aşağıdaki ifadeleri söyleyen kişilerin hangi duyu organlarını kullandıklarını cümlelerin altına yazınız. 


Cevap :

a. Yemekler çok lezzetli olmuş. : Dil (tat alma)

b. Araçlar gereksiz yere korna çalıyor. : Kulak (işitme)

c. Ağaçta çiçekler açmış. : Göz (görme)

ç. Otomobilin lastiği patladı. : Kulak (işitme)

d. Reçel çok güzel kokuyor. : Burun (koklama)

e. Bina ne kadar da yüksek. : Göz (görme)

f. Etrafı çiçek kokusu sardı. : Burun (koklama)

g. Bardağa dokununca suyun soğuk olduğunu anladım. : Deri (dokunma)

ğ. Arkadaşımın şapkası çok büyük. : Göz (görme)

h. Yastığım çok sert, uyuyamıyorum. : Deri (dokunma)



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm 1: Duyu Organları ve Görevleri Duyu Organlarının Önemi Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 44-45-46-47. Sayfa Cevapları sayesinde eksiklerini görebilir ve İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile konuları daha hızlı ve etkili öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Duyu Organlarının Önemi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47


Öyle bir canlı düşünün ki dili kendisinden uzun olsun. Olmaz dediğinizi duyar gibiyim. Sinek kuşu güvesini hiç duydunuz mu? Haydi, gelin dili kendisinden daha uzun olan sinek kuşu güvesini inceleyelim. Sinek kuşu güvesinin gövdesinden daha uzun bir dili vardır. Dilini sıvıları emmek için kullanır. Sizi bilmem ama ben bu dile çok şaşırdım. 

Soru : Burnu, derisi, dili, gözü veya kulağı özel bir yeteneğe sahip olan başka hayvanlar var mıdır? Araştırınız.


Cevap :  Evet, örneğin zürafaların uzun dilleri yaprakları koparmaya uygundur, baykuşların sessiz uçmasını sağlayan özel kanat tüyleri vardır, yılanların dilleri kokuları almaya yarar ve köpek balıklarının hassas burunları su altındaki titreşimleri hisseder.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ Lastik top
ຉ Kalem
ຉ Kumaş parçası
ຉ 1 bardak su
ຉ 1 bardak şekerli su
ຉ Nane, kekik gibi baharatlar

Uygulama Adımları 

1. İkişer kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Kartlarda yazan görevleri uygulayınız.

  • Burnunuzu kapatınız. Grup arkadaşınızın koklattığı baharatın kokusunu almaya çalışınız.
  • İki bardak sudan hangisinin şekerli olduğunu suyun tadına bakmadan tahmin ediniz.
  • Kumaş parçası ile gözünüzü kapatınız. Gözünüz kapalı iken defterinize adınızı yazmaya çalışınız.
  • Arkadaşınızın sessizce söylediklerini anlamaya çalışınız. Topu sıranızın üzerinde ona dokunmadan hareket ettiriniz.

Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Kartlarda yazan görevleri uygularken zorlandınız mı? Neden?


Cevap : Evet, zorlandım; çünkü bazı görevlerde göz, burun veya dokunma duyusu kapalıydı ve alışık olduğumuz şekilde hissedemedik.


2. Kartlardaki görevler hangi duyu organı ile ilgilidir? Bu duyu organınızın olmadığını düşününüz. Hayatınız sizce nasıl olurdu?


Cevap : Görevler göz, burun, dil ve dokunma duyularıyla ilgilidir. Bu duyu organlarım olmasaydı, çevremi anlamak, yemekleri tatmak ve nesneleri hissetmek çok zor olurdu.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : EBA’da araştırma yapan İpek, 3. sınıf öğrencilerinin tartıştığı bir foruma girmiştir. Forumun en üst satırında Mehmet bir soru sormuş, diğer kullanıcılar da cevap yazmışlardır.


1. Forumda yazılanları inceleyiniz. Mehmet hangi soruyu sormuş olabilir? Tahmininizi noktalı alana yazınız.


Cevap :  Mehmet : Sizce en önemli duyu organımız hangisidir? sorusunu sormuş olabilir?


2. İpek, forumdaki cevapları okudu. Herkesin düşüncesinde haklı taraflar olduğunu fark etti. Bu soruya İpek’in cevabı ne olabilir? Yazınız. 


Cevap :  İpek, “Tüm duyu organlarımız hayati bir öneme sahiptir.” demiştir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları doğru anlamaları için oldukça faydalıdır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının anlaşılmasını ve eksiklerin görülmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları, ödevlerde ve tekrar çalışmalarında öğrenciler için rehber niteliğindedir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41


1. Dünya’nın şekline benzeyen varlıkların kutularını boyayınız. Boyadığınız kutuların altındaki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

2. Cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap :

a. Dünya yanlardan şişkin, alt ve üst kısımlardan basık bir KÜRE şeklindedir.

b. Limana doğru yaklaşan bir geminin önce direği görülür

c. Dünya’nın şekli ile ilgili çalışmalar teknolojinin gelişmesi ile kolaylaşmıştır.

ç. Dünya’nın şekli ile ilgili eski görüşlerden biri Dünya’nın tabağa benzediğidir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


3. Esra, elindeki malzemelerle bir Dünya modeli yapmak istedi. Dünya’nın çekirdek katmanı olarak şeftali çekirdeğini kullandı. Çekirdeğin üzerine kara katmanını, mantoyu, su ve hava katmanını oyun hamuru kullanarak sırasıyla oluşturdu.


a. Esra, hazırladığı Dünya modelinde bir hata yapmıştır. Bu hatayı düzeltmek için hangi katmanların yerini değiştirmelidir?


Cevap : Kara katmanı ile mantonun yerini değiştirmelidir; manto çekirdek ile kara katmanı arasında olmalıdır.


b. Dünya’nın katmanları Esra’nın hazırladığı modeldeki gibi sıralansaydı neler olurdu?


Cevap : Katmanlar yanlış sıradaysa Dünya’nın yapısı gerçekçi olmaz, yer kabuğu ve magma hareketleri yanlış olur, depremler ve volkanik olaylar doğru şekilde gerçekleşmez.


c. Dünya modelinin doğrusunu aşağıya çiziniz. Katmanların isimlerini yazarak gösteriniz.


Cevap :

(İçten dışa doğru sıralama):

  1. Çekirdek
  2. Manto
  3. Kara katmanı (Yer kabuğu)
  4. Su katmanı
  5. Hava katmanı

4. Uçurtmanın uçması, Dünya’nın hangi katmanında gerçekleşir? Bu katmanın özelliklerini açıklayınız. 


Cevap : Uçurtmanın uçması, Dünya’nın hava katmanında gerçekleşir; bu katmanda rüzgâr ve hava hareketleri vardır, canlılar nefes alabilir ve uçurtmalar havada süzülebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


5. Numaralandırılmış kutularda Dünya’nın katmanlarının isimleri verilmiştir. İfadelerin altına ilgili kutuların numaralarını yazınız. Bir ifadenin ilgili olduğu birden fazla kutu olabilir.


Cevap :

a. Gözlemlenebilen katmandır. =  (1, 3, 5)
b. Gözlemlenemeyen katmandır. =  (2, 4)
c. En sıcak katmandır. İki kısımdan oluşur. =  (2)
ç. Diğer adı magma olan katmandır. =  (4)
d. Göl, akarsu ve denizlerin bulunduğu katmandır. =  (3)
e. Heyelan, çığ gibi doğa kaynaklı afetlerin gerçekleştiği katmandır.  =  (5)
f. Uçakların uçtuğu katmandır.  =  (1)
g. Gemilerin temas ettiği katmandır. = (1, 3)
ğ. Yağmur, kar, dolu gibi hava olaylarının yaşandığı katmandır. = (1)
h. Birbirleri ile sürekli temas hâlinde olan katmanlardır. = (1, 3, 5) 


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


6. Kuzey, Hande ve Orhan, oyun hamuru kullanarak Dünya modeli hazırlamaya karar verdiler. Malzemeleri kendi aralarında paylaştılar. Kara ve su katmanı için gereken renklerin miktarı ile ilgili farklı görüşler söylediler. 

Kuzey : Üç kutu mavi, bir kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Hande : İki kutu mavi, iki kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.

Orhan : Bir kutu mavi, üç kutu kahverengi oyun hamuruna ihtiyacımız var.


Çocuklardan hangisinin görüşü doğrudur? Neden? 


Cevap : Doğru görüş Kuzey’in görüşüdür; çünkü Dünya’nın yüzeyinin çoğu suyla kaplıdır, bu yüzden mavi (su) oyun hamurunun miktarı kahverengiden (kara) daha fazla olmalıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının kavranmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 35-36-37. Sayfa Cevapları sayesinde eksiklerini görebilir ve İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile konuları daha hızlı ve etkili öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alan Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37


Beraber Yapalım

Malzemeler

ຉ Ek 1
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı

Uygulama Adımları 

1. Sayfa 211’deki Dünya haritasını (Ek 1) noktalı yerlerinden kesiniz. 12 eşit parça elde ediniz.
2. Mavi ve beyaz rengin çoğunlukta olduğu parçaları bir tarafa ayırınız. Bu parçalar sular bölümüne aittir.
3. Kahverengi ve yeşil rengin çoğunlukta olduğu parçaları başka bir tarafa ayırınız. Bu parçalar karalar bölümüne aittir.
4. Su ve karalara ait parçaları bir sonraki sayfada bulunan tablonun ilgili bölümlerine yapıştırınız.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Kestiğiniz parçaları aşağıdan yukarıya doğru sırayla yapıştırınız.


Cevap : Bu kısımda yer alan çalışmayı ailenizle birlikte yapmanız gerekiyor.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Tabloya yapıştırdığınız alanlardan karalar mı yoksa sular mı daha fazladır?


Cevap : Sular, karalardan daha fazladır.


2. Beyaz alanları su katmanına dâhil etmenizin nedeni nedir?


Cevap : Beyaz alanlar buz ve buzullar gibi suyun katı hâllerini temsil ettiği için su katmanına dâhil edilir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hava Katmanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve anlamalarını kolaylaştırmaya yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Hava Katmanı Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının daha iyi anlaşılmasını sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 31, 32, 33, 34 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında öğrenciler için rehber niteliğindedir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hava Katmanı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 31-32-33-34


Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Balon
ຉ Su
ຉ Pipet
ຉ Bir avuç toprak
ຉ 2 adet şeffaf plastik
bardak

Uygulama Adımları 

1. Balonu şişiriniz. Şişirdiğiniz balonun ağzını biraz gevşetip balonu yüzünüze doğru tutunuz.
2. Şeffaf plastik bardağın yarısına kadar su koyunuz. Bir pipet kullanarak suyun içine üfleyiniz. Bardağı gözlemleyiniz.
3. Şeffaf plastik bardağın yarısına kadar toprak koyunuz. Ardından içine toprak seviyesini aşmayacak şekilde su doldurunuz. Bardağı gözlemleyiniz.

Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Balonun şişmesini sağlayan nedir? Birinci adımda balonu gevşetip yüzünüze doğru tuttuğunuzda yüzünüzde hissettiğiniz şey nedir?


Cevap : Balonun şişmesini sağlayan, içine üflenen havadır. Yüzünüzde hafif bir hava akımı hissedersiniz.


2. İkinci adımda pipeti üflediğinizde bardakta neler gözlemlediniz? Gözlemlediğiniz durumun nedeni ne olabilir?


Cevap : Bardaktaki su hareket etti veya kabarcıklar oluştu; nedeni pipetle üflediğiniz havanın suya baskı yapmasıdır.


3. Üçüncü adımda içine toprak ve su eklediğiniz bardakta neler gözlemlediniz? Gözlemlediğiniz durumun nedeni ne olabilir?


Cevap :  Su toprağın içine süzüldü ve suyun hareketi yavaşladı; nedeni toprağın suyu süzmesi ve tutmasıdır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


1. Görsel üzerinde hava katmanını kırmızı kalemle çizerek gösteriniz. Hava katmanı olmasaydı Dünya’da neler olurdu? Yazınız.


Cevap :  Hava katmanı olmasaydı Dünya’da yaşam olmazdı, hava sıcaklığı çok değişirdi ve insanlar ile hayvanlar nefes alamazdı.


2. Doğru cümlelerin başındaki kutuları boyayınız. Boyadığınız kutulardaki heceleri şifre alanına sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Bölüm 2: Dünya’nın Yapısı Kara ve Su Katmanları Metni Etkinlik Cevapları, ünite konularının daha iyi anlaşılmasına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 26, 27, 28, 29, 30 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 26-27-28-29-30. Sayfa Cevapları sayesinde eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Kara ve Su Katmanları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30


Soru : Şimdi ise Dünya’nın kara katmanından başlayıp hava katmanına uzanan gökdelenleri ve su altına yapılmış evleri merak ediyorum. Siz de Dünya’nın farklı katmanlarında bulunan yaşam alanlarını araştırınız.


Cevap : Dünyanın kara katmanında insanlar evlerde, gökdelenlerde ve şehirlerde yaşar; su katmanında balıklar, deniz canlıları ve su altı yapıları bulunur; hava katmanında ise kuşlar, uçaklar ve balon gibi hava araçları hareket eder.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Rakamlar ile belirtilen yerlerin özelliklerini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Kara Katmanı (Toprak/Kara):

  • Bitkilerin yetişmesini sağlar.

  • Canlıların üzerinde yaşamasına olanak tanır.

  • Üzerinde yürüyebiliriz ve tarım yapılabilir.

Su Katmanı (Su):

  • Canlıların yaşaması için gereklidir.

  • Bitkiler ve hayvanlar suya ihtiyaç duyar.

  • Göller, denizler ve nehirler su katmanını oluşturur.


1. Görsellerde numara ile gösterilmiş yerler Dünya’nın hangi katmanlarını oluşturur? Boş bırakılan yerlere örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. Kara katmanı
  2. Kara katmanı
  3. Su katmanı
  4. Su katmanı
  5. Su katmanı
  6. Su katmanı

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Sadece kara katmanını içerenlerin numarasını “Karalar”, sadece su katmanını içerenlerin numarasını “Sular” bölümüne yazınız. Her iki katmanı da içerenlerin numarasını “Karalar ve Sular” bölümüne yazınız.


Cevap :

Karalar : 2, 3, 4, 7, 8, 9 ve 11

Sular :1, 10, ve 12

Karalar ve Sular : 5, 6, 13 ve 14



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri açısından büyük önem taşır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’nın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını daha iyi anlamalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 21, 22, 23, 24, 25 Sayfa Cevapları, ödevlerde ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları sayesinde eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile konuları daha hızlı ve etkili öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Cetvel
ຉ Şeffaf poşet
ຉ Sarı, turuncu, mavi, yeşil ve kırmızı renklerde oyun hamuru
ຉ Dünya modeli

Uygulama Adımları 

1. Sarı oyun hamurundan ceviz büyüklüğünde bir parçayı yuvarlayarak küre yapınız.
2. Sarı oyun hamuru ile yaptığınız küreyi kırmızı oyun hamuru ile tamamen kaplayınız.
3. Kırmızı oyun hamuru ile yaptığınız küreyi turuncu oyun hamuru ile tamamen kaplayınız.
4. Oluşturduğunuz turuncu kürenin etrafını mavi oyun hamuru ile tamamen kaplayınız.
5. Dünya modelini inceleyiniz. Oluşturduğunuz mavi kürenin etrafına yeşil oyun hamurundan kopardığınız parçaları, Dünya modeline benzeyecek şekilde yapıştırınız.
6. Oluşturduğunuz modeli cetvel yardımıyla ikiye bölünüz. Her iki parçanın dış yüzeyini şeffaf poşet ile kaplayınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Modelinizi yaparken kullandığınız oyun hamurlarının farklı renklerde olmasının nedeni ne olabilir?


Cevap :  Farklı renkler, Dünya’nın iç yapısındaki farklı katmanları (çekirdek, manto, kabuk) göstermek için kullanılmıştır.


2. Modelinizi bir meyveye benzetiniz. Buna göre sarı oyun hamuru, meyvenin hangi bölümünü temsil eder?


Cevap : Sarı oyun hamuru, meyvenin çekirdeğini temsil eder.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Plastik su şişesi (küçük boy)
ຉ 1 tatlı kaşığı kırmızı gıda boyası
ຉ 1 tatlı kaşığı karbonat
ຉ 1 çay bardağı sirke
ຉ Toprak
ຉ Leğen

Uygulama Adımları 

1. Plastik su şişesini leğenin ortasına yerleştiriniz.
2. Şişenin içine karbonat ve kırmızı gıda boyasını ekleyiniz, hepsini karıştırınız.
3. Şişenin etrafını dağ şekli oluşuncaya kadar toprak ile kaplayınız.
4. Sirkeyi şişenin içine döktüğünüzde bir püskürme oluşacaktır. Bu nedenle sirkeyi döker dökmez uzaklaşınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Şişeden çıkan (püsküren) kırmızı sıvı neyi temsil etmektedir?


Cevap : Kırmızı sıvı, volkanik magma ve lavı temsil etmektedir.


2. Kırmızı sıvı hangi katmanlardan geçerek yeryüzüne ulaşmaktadır?


Cevap : Kırmızı sıvı, yerin iç katmanlarından (manto ve kabuk) geçerek yeryüzüne ulaşır.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Yukarıdaki öğrencilerin görev paylaşımlarına dikkat ediniz. Buna göre hangi katmanı hangi öğrencinin hazırlayacağını örnekteki gibi yazınız. Görseli öğrencilerin hazırladığı Dünya modeline uygun olarak boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı  Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, derslerde karşılaşılan soruların doğru şekilde çözülmesini sağlar. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını pekiştirmelerine katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Cevapları MEB Yayınları”

Buna ek olarak, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 16, 17, 18, 19, 20 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber niteliği taşır. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı öğrenebilirler. Tüm bu kaynaklar, öğrenme sürecini destekleyen önemli araçlardır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Dünya’nın Şekli Neye Benzer? Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?


Cevap : Eski zamanlarda insanlar Dünya’nın düz olduğunu düşünebilirdi çünkü etrafa baktıklarında her şeyin düz göründüğünü fark ederlerdi.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Başlangıç olarak hangi ülkeyi seçtiniz?


Cevap : Türkiye’yi seçtim.


2. Uçağınızla Dünya’nın etrafında tam bir tur attıktan sonra hangi ülkeye geldiniz? Nedenini açıklayınız.


Cevap : Tekrar Türkiye’ye geldim çünkü Dünya küre şeklinde olduğu için başladığım yere geri döndüm.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Okul bahçesine çıkıp etrafınıza baktığınızda Dünya’nın düz olduğunu düşünebilirsiniz. Bunun nedeni sizce nedir? Açıklayınız.


Cevap : Çünkü etrafa baktığımızda yer düz görünüyor ve ufuk çizgisi düz gibi algılanıyor.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Limana doğru yaklaşmakta olan bir geminin önce bayrağı sonra gövdesinin üst kısmı görülür. Son olarak geminin gövdesinin tamamını görürüz. Bunun nedeni Dünya’nın şeklinin küreye benzemesidir. Peki, sizce uzaklaşan bir geminin görüntüsü nasıl olur?


Cevap : Uzaklaşan bir gemi önce gövdesinin alt kısmı kaybolur, sonra üst kısmı ve en sonunda sadece bayrağı görünür.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!