3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları 3. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite Değerlendirme Metni kapsamında öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, tüm soruların doğru ve anlaşılır yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendikleri bilgileri ölçmelerine ve eksiklerini görmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 Cevapları, konunun kalıcı öğrenilmesini destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101


1. Aşağıdaki görsellerde hareket hâlinde olan varlıkların altına “X” işareti koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız. 


Cevap :

  1. Piste iniş yapan bir uçak, yavaşlama hareketi yapar. (Doğru)
  2. Duraktan yolcu alan bir otobüs, hareket ettikten sonra yavaşlama hareketi yapar. (Yanlış)
  3. Cansız varlıkları harekete geçirmek için onlara dışarıdan kuvvet uygulanması gerekir. (Doğru)
  4. Buzdolabının kapağını açmak için itme kuvveti uygulanır. (Doğru)
  5. Bebek beşikleri, sallanma hareketi yapar. (Doğru)
  6. İtme ve çekme kuvveti cisimlerin hareketlerini değiştirir. (Doğru)
  7. Topa vuran futbolcu, topa çekme kuvveti uygular. (Yanlış)
  8. Hareket eden cisim ne kadar hızlıysa cismin çevresine vereceği zarar da o kadar az olur. (Yanlış)

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


3. Aşağıda verilen varlıklardan kendi başına hareket edemeyenleri birinci kutuya, kendi başına hareket edebilenleri ikinci kutuya götürünüz.


Cevap :

1. kutucuk = Bisiklet ve top

2. kutucuk : Ağaç, köpek ve insan


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


4. Mavi kutularda verilen olayları, yeşil kutularda verilen hareket özellikleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

  • Durağa yaklaşan otobüs → yavaşlama

  • Viraja giren araba → yön değiştirme

  • Tenis raketiyle vurulan top → yön değiştirme

  • Çocuğun çevirdiği topaç → dönme

  • Rüzgârda dalgalanan bayrak → sallanma

  • Lunaparktaki dönme dolabın hareketi → dönme

  • Dağdan yuvarlanan kaya → hızlanma / yavaşlama olabilir ama soruda verilen seçenekler içinde uygun olan → yavaşlama

  • Kalecinin topu saha dışına atması → yön değiştirme


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


5. Aşağıda verilen olaylarda itme özelliğinden mi yoksa çekme özelliğinden mi yararlanıldığını noktalı yere yazınız.


Cevap :

  1. Buzdolabının kapağını açmak için buzdolabına uygulanan kuvvet → çekme
  2. Bisiklete binerken pedala uygulanan kuvvet → itme
  3. Çekmeceyi kapatmak için çekmeceye uygulanan kuvvet → itme
  4. Topa vururken topa uygulanan kuvvet → itme
  5. Oku hedefine ulaştırmak isteyen sporcunun uyguladığı kuvvet → çekme
  6. Şemsiyeyi açmak için uygulanan kuvvet → itme

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


6. Aşağıda verilen nesnelerden hareket hâlindeyken dokunulması tehlikeli olanların altındaki kutuya “X“ işareti koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


7. Aşağıdaki cisimler ok yönünde hareket etmektedir. Görsellerdeki kişiler de bu cisimlere eşit miktarda itme ve çekme kuvveti uygulamaktadır. Buna göre uygulanan kuvvetler sonrası cisimde hangi etkilerin görülebileceğini işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


8. Aşağıdaki cümlelerdeki noktalı yerleri “hızlı” veya “yavaş” ifadelerinden uygun olanlarıyla tamamlayınız.


Cevap :

Tavşan, kaplumbağadan daha hızlı hareket eder.
Paraşüt, roketten daha yavaş hareket eder.
At, filden daha hızlı hareket eder.
Uçak, bisikletten daha hızlı hareket eder.
İnsan, hareket hâlindeki arabadan daha yavaş hareket eder.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


9. Aşağıda verilenleri uygun yerlere yazarak kavram haritasını tamamlayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


10.Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdaki varlıklardan hareket etmesi için dışarıdan etkiye ihtiyaç olanlarının altındaki kutuyu yeşile boyayınız.


Cevap : 1 ve 3. resim


2. Aşağıdaki görsellerde itme kuvveti uygulananlarının altındaki kutuya “İ”, çekme kuvveti uygulananlarının altındaki kutuya “Ç” yazınız.


Cevap : 1. i 2. ç 3. ç


3. Menekşe Öğretmen, öğrencilerinden itme kuvvetiyle ilgili örnek vermelerini istemiştir. Buna göre hangi öğrenci doğru örnek vermiştir?


Cevap : İpek


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


11. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


1. Hareket hâlindeki bazı cisimleri durdurmaya çalışmak neden tehlikeli olabilir?


Cevap : Çünkü hızlı hareket eden cisimler çarptığında yaralanmalara veya eşyalara zarar verebilir; durdurulmaya çalışıldığında kontrol kaybolabilir.


2. Varlıkların hareket özellikleri nelerdir?


Cevap : Varlıklar ileri-geri, sağa-sola, yukarı-aşağı hareket edebilir; yön değiştirebilir, hızlanabilir veya yavaşlayabilirler.


3. Kuvvetin, varlıklar üzerindeki etkileri nelerdir?


Cevap : Kuvvet uygulandığında cisimler hareket edebilir, durabilir, yön değiştirebilir veya hızlanıp yavaşlayabilirler.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


12.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

Hareketli varlıkları gözlemleyerek bunların hareket özelliklerini açıklayabilirim. = EVET
İtme ve çekmenin bir kuvvet olduğunu deneyerek keşfedebilirim. = EVET
İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyebilirim. = EVET
Kuvvet kavramını açıklayabilirim. = EVET
Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri örneklendirebilirim. = EVET


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


13. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

ünlük hayatımızda kuvvet, cisimleri hareket ettirmek için kullanılır. Bir cismi itme veya çekme kuvveti uyguladığımızda cisim hızlanabilir veya yavaşlayabilir. Örneğin, topa vurduğumuzda top hareket eder ve hızlanır; durdurmak için kuvvet uygularsak yavaşlar.

Bazı hareketlerde cisimler dönme veya yön değiştirme hareketi yapar. Salıncağa bindiğimizde salıncak ileri-geri sallanır, dönme dolapta ise dönme hareketi gerçekleşir. Böylece kuvvet, cisimlerin farklı hareket özelliklerini ortaya çıkarır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 88. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni ile öğrendiklerini gözden geçirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, soruların anlaşılır ve doğru yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 88. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfa, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin konuyu pekiştirmelerine ve bilgilerini ölçmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 88 Cevapları, öğrenilen kavramların kalıcı olmasını destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 88 Cevapları


1. Aşağıdaki görsellerde kuvvetin (itme-çekme) hangi etkilerinin görüldüğünü görsellerin altındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 88 Cevapları”

2. Duran cisimleri nasıl hareket ettirebiliriz? Aşağıya yazınız. 


Cevap :  Duran cisimleri hareket ettirmek için onlara dışarıdan kuvvet uygularız; örneğin itme veya çekme kuvveti uygulayarak hareket ettirebiliriz.


3. Hareketli bir cismin yönünü değiştirmek için ne çeşit bir kuvvet uygulanması gerektiğini yazınız.


Cevap : Hareketli bir cismin yönünü değiştirmek için cisme, hareket yönüne dik veya farklı bir yönde kuvvet uygulanmalıdır.


4. Hızlı hareket eden cisimlerin ne tür tehlikeleri olabilir? Örnek vererek aşağıya yazınız.


Cevap :  Hızlı hareket eden cisimler tehlikeli olabilir; örneğin hızlı giden bir top insanlara çarparsa yaralanmalara yol açabilir veya hızlı bir araç kazaya sebep olabilir.


5. Gün içinde itme ve çekme kuvvetini uyguladığınız hareketlere örnekler veriniz. 


Cevap :  Günlük hayatta itme ve çekme kuvveti uyguladığımız hareketler: kapıları açıp kapatmak, çekmeceleri çekmek veya itmek, tekerlekli sandalyeyi itmek, oyuncak arabayı itmek veya çekmek.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler konusunu kavramalarını sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerdeki soruların doğru ve anlaşılır çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87 Cevapları, dersin anlaşılmasını ve öğrenilen kavramların kalıcı olmasını destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareket Hâlindeki Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 84-85-86-87


1. Çok hızlı koşarken önünüze birdenbire bir engel çıktığında hemen durabilir misiniz? Açıklayınız.


Cevap : Çok hızlı koşarken önünüze birdenbire engel çıktığında hemen durmak genellikle mümkün değildir çünkü hareket hâlindeki vücudunuzda momentum vardır ve durmak için daha fazla kuvvet gerekir.


2. Yavaş sallanan bir salıncaktan düşmek mi, yoksa hızlı sallanan bir salıncaktan düşmek mi daha çok zarar verir? Açıklayınız. 


Cevap :  Hızlı sallanan bir salıncaktan düşmek, yavaş sallanan bir salıncaktan düşmeye göre daha çok zarar verir; çünkü hız arttıkça düşme sırasında oluşan etki ve kuvvet de artar.


3. Kapıları niçin yavaş kapatmaya dikkat edersiniz? Söyleyiniz. 


Cevap : Kapıları yavaş kapatmaya dikkat ederiz, böylece hem kendimizi hem de kapıyı korumuş oluruz ve sesin rahatsız edici olmasını önleriz.


Soru : Aşağıdaki haberi okuyunuz. Hareketli varlıkların ne tür tehlikelere sebep olabileceğini düşününüz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Torbalıspor ile Kalespor arasında oynanan lig maçında rakip oyuncular birbirleriyle çarpıştı. Futbolculardan biri, çarpışmanın etkisiyle nefes alamayınca hastaneye kaldırıldı. Hastanede tedavi altına alınan futbolcunun sağlık durumu ciddiyetini koruyor.


Cevap :  Hareketli varlıklar kazalarda ciddi tehlikeler yaratabilir; örneğin futbol maçında oyuncuların çarpışması, yaralanmalara veya sağlık sorunlarına yol açabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri öğrenelim.

ETKİNLİK Neler Kullanacağız?

1. Uygulama

* Boş pet şişelerini su ile doldurunuz.
* Şişeleri yan yana diziniz.
* Bir arkadaşınız, 4 metre uzaklıktan topu şişelere doğru yavaşça yuvarlasın.
* Bir başka arkadaşınız, daha sonra topu hızla şişelere doğru yuvarlasın.
* Şişeler devrilinceye kadar aynı uygulamaya devam ediniz.

Soru: Şişelerin devrilmesi ile topun hızı arasında nasıl bir ilişki vardır? 

Cevap : Şişelerin devrilmesi ile topun hızı arasında doğru orantı vardır; top ne kadar hızlı giderse şişeler o kadar çabuk devrilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


2. Uygulama

Hareketli cisimlerin meydana getireceği zararlarını anlayabilmek için bir uygulama daha yapınız.

* Haşlanmış yumurtaları hafifçe birbirine vurunuz.
* Daha sonra aynı yumurtaları biraz daha hızlı bir şekilde birbirine vurunuz.
* Yumurtalarınızın sağlam olan taraflarını çevirerek bu kez çok hızlı bir şekilde birbirine vurunuz.

Soru: Yumurtaları hafifçe ve çok hızlı birbirlerine çarptığınızda sonuç ne oldu?


Cevap : Yumurtaları hafifçe çarptığınızda genellikle kırılmazlar; çok hızlı çarptığınızda ise çatlar veya kırılırlar.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız.


Cevap : Bu etkinlikten çıkan sonuç: Hareketli cisimlerin hızı arttıkça, çarptıkları cisimlere verdikleri zarar da artar.


Soru: Trafik kazaları ve doğal afetlerle ilgili haberler araştırınız. Bulduğunuz haberlerin görsellerini keserek bir kartona yapıştırınız. Her görselin altına o olayla ilgili düşüncelerinizi yazınız. 


Cevap : Trafik kazaları ve doğal afetler, hareketli cisimlerin (araçlar, su dalgaları, rüzgâr etkisi) kontrolsüz veya hızlı hareket etmeleri sonucu ciddi tehlikelere yol açabilir; bu olaylar insanların ve çevrenin zarar görmesine neden olur.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 79-80-81-82-83. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi konusunu anlamalarını kolaylaştırır. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerdeki soruların adım adım çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 79-80-81-82-83. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerini sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 79, 80, 81, 82, 83 Cevapları, dersin anlaşılmasını ve bilgilerin kalıcı hâle gelmesini destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83


1. Yerinde duran bir cisme, itme kuvveti uyguladığınız zaman cisim sizden uzaklaşır mı, size yaklaşır mı? Söyleyiniz.


Cevap : İtme kuvveti uyguladığınızda cisim sizden uzaklaşır.


2. Uzağınızdaki bir sehpayı kendinize yaklaştırmak isterseniz sehpaya nasıl bir kuvvet uygularsınız? Açıklayınız.


Cevap : Sehpayı kendime yaklaştırmak için sehpayı bana doğru çekme kuvveti uygularım.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru: Aşağıdaki etkinliği yaparak kuvvetin hareketli cisimler üzerindeki etkisini öğrenelim.


ETKİNLİK Neler Kullanacağız?

* 1 adet bilye
* 1 adet küçük oyuncak araba

Hareketli Cisimler

Üzerinde Kuvvetin Etkisi Nasıl Yapacağız?

1. Uygulama

* Bilyeyi sıranızın üzerine koyup parmağınızla hafifçe itiniz (Görsel 1).
* Hareket hâlindeki bilyeye, bu kez ters yönde itme kuvveti uygulayınız (Görsel 2). Hareket hâlindeki bilyeye, ters yönde itme kuvveti uyguladığınızda bilyenin hareketinde nasıl bir değişme oldu?

2. Uygulama

* Hareketsiz duran arabanızı hafifçe itiniz (Görsel 3).
* Hareket hâlindeki arabanıza bu kez hareket yönünde bir kez daha itme kuvveti uygulayınız (Görsel 4).

Hareket hâlindeki arabaya, ters yönde itme kuvveti uyguladığınızda arabanın hareketinde nasıl bir değişme oldu?

Soru: Hareket hâlindeyken bilye ve arabanın hızı hangi durumda azalmış, hangi durumda artmıştır? 


Cevap :

Hareket hâlindeyken bilye ve arabanın hızı:

  • Ters yönde kuvvet uygulandığında hız azalmıştır.

  • Hareket yönünde ek kuvvet uygulandığında hız artmıştır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 76-77-78. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları İtme ve Çekme Kuvveti  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 76-77-78 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite İtme ve Çekme Kuvveti konusunu daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, soruların doğru ve adım adım çözülmesini sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 76-77-78 Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine olanak tanır. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 76, 77, 78 Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı hâle gelmesine katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 76-77-78


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


1. Sıranızın üzerindeki bir kitabı yerinden kaldırmadan nasıl hareket ettirebilirsiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Kitabı yerinden kaldırmadan itme veya çekme kuvveti uygulayarak hareket ettirebilirsiniz.


2. Tekerlekli valizleri hareket ettirmek için ne yapmak gerekir? Açıklayınız.


Cevap : Tekerlekli valizi hareket ettirmek için itme veya çekme kuvveti uygulamanız gerekir; valiz tekerlekleri sayesinde daha kolay hareket eder.


3. Yuvarlanan bir bilyeyi durdurmak isterseniz ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Yuvarlanan bilyeyi durdurmak için elinizle ya da bir engel koyarak ona ters yönde kuvvet uygularsınız.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Mahallenin çocukları bir araya toplandı.
Berrin,
– Saklambaç oynayalım, dedi.
Metin buna hemen karşı çıktı:
– Hep saklambaç oynuyoruz. Bugün körebe oynayalım, dedi.
Bu kez de Şermin karşı çıktı:
– Olmaz. Ben karanlıktan korkarım. Başka bir oyun oynayalım.
Tekin heyecanla bağırdı:
– Hey! Değişik bir oyun buldum. Haydi, halat çekmece oynayalım. Televizyonda görmüştüm. Eğlenceli bir oyuna benziyor.
Böylece halat çekme oyunu oynamaya karar verdiler. Ama oynayacakları alan çok dardı. Alanı biraz genişletmeleri gerekiyordu. Ortadaki bankı çekerek kenara aldılar. Tam ortada bulunan taşı da iterek alanı genişlettiler. İki gruba ayrıldılar ve halat çekme oyunu oynamaya başladılar. İki grupta birbirine üstünlük sağlayamıyordu. Sonunda Tekinlerin grubu ipe daha büyük bir kuvvetle asılarak ipi çekti. Böylece oyunu kazandılar


* Çocuklar, oyun alanını nasıl genişlettiler? Anlatınız.


Cevap : Çocuklar, oyun alanını genişletmek için ortadaki bankı kenara çekmiş ve ortadaki taşı iterek daha fazla alan açmışlardır.


* Halat çekme oyununu, sizce neden Tekinlerin grubu kazandı? Söyleyiniz.


Cevap : Halat çekme oyununu Tekinlerin grubu kazanmıştır çünkü grup, ipe daha büyük bir kuvvet uygulayarak diğer grubu yenmiştir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Sıranızı hareket ettirmek için ne yaparsınız? 


Cevap : Sıranızı hareket ettirmek için itme veya çekme kuvveti uygulayarak yerini değiştirebilirsiniz.


ETKİNLİK Neler Kullanacağız!

* Oyuncak araba
* 1 m uzunluğunda ip
* 30 cm uzunluğunda cetvel

Varlıkları Nasıl Hareket Ettiririz? Nasıl Yapacağız?

* Oyuncak arabayı, sıranın üzerine koyunuz.
* Oyuncak arabayı, cetvelle arkasından itiniz.
* Daha sonra arabaya 1 m uzunluğundaki ipi bağlayınız ve ipi kendinize doğru çekiniz. Arabanın hareketinde ne tür bir değişiklik oldu?


 1) Arabayı arkasından ittiğinizde araba hareket etti mi?


Cevap : Evet, arabanın arkasından itildiğinde hareket etti.


2) Arabayı hareket ettirmek için neler yaptığınızı söyleyiniz.


Cevap : Arabayı hareket ettirmek için önce cetvelle itme kuvveti uyguladım, sonra ipi çekerek çekme kuvveti uyguladım.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonuçları aşağıya yazınız.


Cevap : Bir cismi hareket ettirmek için itme veya çekme kuvveti uygulanması gerekir ve uygulanan kuvvetin yönüne göre cismin hareketi değişir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 75. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 75


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite Bölüm Değerlendirme konusunu pekiştirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere soruları adım adım çözme imkânı sunar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 75. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfa, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendiklerini değerlendirmelerini sağlar. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 75 Cevapları, bilgilerin kalıcı hâle gelmesine katkıda bulunur ve öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 75 Cevapları


1. Ailenizle birlikte tatile çıktığınızı düşününüz. Seyahatiniz süresince aracınız hangi hareketleri yapar? Aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :  Seyahat sırasında aracımız ileri doğru hareket eder, hızlanır, yavaşlar, virajlarda yön değiştirir ve bazen durup tekrar hareket eder.


2. Aşağıdaki görsellerde hangi hareket özelliklerini görüyorsunuz? Görsellerin altına örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 75 Cevapları”

3. Günlük hayatınızda yaptığınız hareket türlerini aşağıya yazınız. 


Cevap : Günlük hayatımda yaptığım hareket türleri şunlardır: yürümek, koşmak, zıplamak, oturmak, kalkmak, nesneleri itmek veya çekmek, yön değiştirmek ve sallanmak.


4. Aşağıdaki cümleleri, verilen ifadelerden uygun olanları kullanarak tamamlayınız. 


Cevap :

  • Topun peşinde koşan bir futbolcu birdenbire sağına dönüp topu sürmeye devam ederse yön değiştirme hareketi yapmış olur.

  • Duvar saatlerinin sarkaçları sallanma hareketi yapar.

  • Uçak havalandığı anda belli bir hıza ulaşmak için hızlanma hareketi yapar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 70-71-72-73-74. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite Varlıkların Hareket Özellikleri konusunu daha iyi anlamalarını sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, konuyu basit ve anlaşılır bir şekilde açıklayarak öğrenmeyi kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 70-71-72-73-74. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalardaki 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin etkinlikler aracılığıyla bilgilerini uygulamalarına ve kavramları pekiştirmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70, 71, 72, 73, 74 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini tekrar etmelerini ve anlamalarını destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74


Soru : Elinizle önce salıncağın sonra da bir dönme dolabın nasıl hareket ettiğini gösteriniz. İkisinin hareketi aynı mıdır? Söyleyiniz.


Cevap : Salıncak ileri ve geri doğru sallanır, dönme dolap ise sürekli dairesel bir hareket yapar. Hareketleri farklıdır; biri sallanma, diğeri dönme hareketidir.


Soru : Her zaman çevremizde hareket eden ve etmeyen varlıklar vardır. Aşağıdaki görselde, hareket eden ve etmeyen varlıklar görmekteyiz. Bu varlıkları söyleyelim.


Cevap :

Hareket edenler : Arabalar, elinde valiz olan kız

Hareket etmeyenler : Köpek, Köpeğin yanındaki insan, durakta duran insan


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru: Bizler günlük yaşamımızda hangi durumlarda yavaşlayan hareketler yaparız?


Cevap : Günlük yaşamda yavaşlayan hareketleri, durmamız gerektiğinde veya bir cisme çarpmamak için hızımızı azaltırken yaparız; örneğin yürürken merdivene yaklaşınca, arabayla durakta veya trafik ışığında durmamız gerektiğinde, bisiklet sürerken engellere yaklaşınca.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru:  Dönme dolabın hareket şekline dönme hareketi adı verilir. Biz hangi durumlarda dönme hareketi yaparız? Söyleyiniz.


Cevap : Dönme hareketini, kendi eksenimiz etrafında dönerken, kapı kolunu çevirirken veya topaç oynarken yaparız.


Soru: Çevrenizde sallanma hareketi yapan başka hangi varlıklar vardır? Söyleyiniz.


Cevap : Sallanma hareketi yapan varlıklara örnek olarak salıncak, beşik, hamak veya rüzgârda sallanan ağaç dalları verilebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru: Görselde çocuklardan başka yön değiştirme hareketi yapan varlıklar var mıdır? Söyleyiniz.


Cevap : Evet, görselde çocuklardan başka yön değiştirme hareketi yapan örnek olarak oyun oynayan hayvanlar veya hareket eden arabalar olabilir.


Soru: Çevrenizdeki hareketli varlıklara örnekler veriniz. Bu varlıkların hangi hareket özellikleri gösterdiğini söyleyiniz.


Cevap :

Çevremizdeki hareketli varlıklara örnekler:

  • Kuşlar → uçarak yön değiştirme hareketi yapar.

  • Arabalar → giderken yön değiştirme ve hızlanma-yavaşlama hareketi yapar.

  • Toplar → yuvarlanırken yön değiştirme hareketi gösterebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru:  Aşağıdaki etkinliği yaparak hareket çeşitlerinin neler olduğunu pekiştirelim.


ETKİNLİK Neler Kullanacağız?

* 1 adet dosya kâğıdı
* 50 cm uzunluğunda ip
* Oyuncak araba
* Rüzgârgülü

Hareket Çeşitleri Nasıl Yapacağız?

1. Uygulama

* Kâğıdı buruşturup top hâline getirelim. Buruşturduğumuz kâğıda ip bağlayalım (Görsel 1).
* İpin ucundan tutup kâğıt topu sallayalım. Durana kadar kâğıt topun hareketlerini gözlemleyelim.


Soru 1): Kâğıt top, hareket ettikten sonra durana kadar hangi hareket özelliklerini gösterdi?

Cevap : Kâğıt top, sallanırken sallanma hareketi yaptı ve zamanla yavaşlayarak durdu.


2. Uygulama

* Rüzgârgülünü sapından tutalım.
* Daha sonra rüzgârgülüne hızla üfleyelim (Görsel


Soru 2): Rüzgârgülü, hangi hareket özelliğini gösterdi?

Cevap : Rüzgârgülü, üflendiğinde dönme hareketi yaptı.


3. Uygulama

* Oyuncak arabayı, üzerine hafifçe bastırarak ileriye doğru hareket ettirmeye başlayalım (Görsel 3). Daha sonra arabanın hızını artıralım.
* Elimizi çekmeden oyuncak arabayı sağa ya da sola döndürelim.


Soru 3): Oyuncak araba, ne zaman yön değiştirme hareketini yapmış oldu?

Cevap : Oyuncak araba, sağa veya sola döndürüldüğünde yön değiştirme hareketi yapmış oldu.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 68-69 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite Varlıkların Hareket Özellikleri konusunu pekiştirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, konuyu doğru ve anlaşılır bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendiklerini ölçmelerine ve kavramları uygulamalı olarak anlamalarına destek olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 68, 69 Cevapları, öğrenilen bilgilerin pekişmesini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 68-69


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


1. Yerde duran bir taş, kendi kendine hareket edebilir mi? Söyleyiniz.


Cevap : Yerde duran bir taş, kendi kendine hareket edemez; hareket etmesi için bir kuvvet uygulanması gerekir.


2. En hızlı ulaşım aracının ne olduğunu düşünüyorsunuz?


Cevap : En hızlı ulaşım aracı genellikle uçaktır çünkü havada yüksek hızla yol alabilir.


3. Bir tekerleği yokuş aşağı bırakırsak tekerleğin hızı nasıl olur? Anlatınız.


Cevap : Bir tekerleği yokuş aşağı bırakırsak tekerleğin hızı giderek artar; yani hızlanır, çünkü yer çekimi kuvveti tekerleği aşağı doğru çeker.


4.Hızla koşarken bir engelle karşılaşırsak durabilmek için ne yaparız? Söyleyiniz.


Cevap : Hızla koşarken bir engelle karşılaşırsak durabilmek için ayağımızı fren gibi kullanır ve kuvvet uygulayarak yavaşlarız.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız. 


Berna, ailesi ile pikniğe gitti. Mis gibi havayı içine çekti. Bembeyaz bir tavşan
hızla onun önünden geçti. Berna, tavşanı sevmek için ona doğru koştu. Tavşan o kadar hızlıydı ki hemen gözden kayboldu.

Berna çok üzülmüştü. Çevresine bakındı ve o anda ağır ağır yürüyen bir kaplumbağa gördü. Gülümseyerek kaplumbağaya baktıktan sonra ailesinin yanına döndü. O sırada Berna’nın ağabeyi Ömer salıncakta sallanmaya gitti. Ömer,
– Beni sallar mısın babacığım, diye sordu.
Babası, Ömer’i sallamaya başladı. Salıncak yükseldikçe Ömer de mutluluktan kahkaha attı:
– Teşekkür ederim babacığım. Salıncakta sallanmayı çok seviyorum


* Berna’nın gördüğü varlıklardan hızlı olanı hangisidir? Söyleyiniz.


Cevap : Tavşan, çünkü Berna’nın önünden hızla geçti ve hemen gözden kayboldu.


* Kaplumbağa nasıl hareket ediyormuş? Açıklayınız.


Cevap : Kaplumbağa ağır ağır, yavaş bir şekilde yürüyormuş.


* Ömer salıncakta sallanırken salıncak nasıl hareket ediyor olabilir? Açıklayınız.


Cevap : Salıncak ileri ve geri doğru sürekli sallanma hareketi yapıyordu.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65 Cevapları, öğrencilerin 2. Ünite Değerlendirme çalışmalarını eksiksiz ve doğru şekilde tamamlamalarını sağlar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere rehberlik ederek konuların pekişmesini destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfalar, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin öğrendiklerini ölçmelerine ve anlamalarını güçlendirmelerine yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları, öğrenilen bilgilerin tekrarlanmasını ve eksiksiz anlaşılmasını kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65


1. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız. 


Cevap :

  • Yanlış – İçtiğimiz suyun soğuk ya da sıcak olduğunu burnumuzla anlarız.

  • Doğru – Duyu organlarımız birbirleriyle ilişkilidir.

  • Yanlış – İnsanlarda altı duyu organı bulunur.

  • Doğru – Yemeklerin tadını alabilmek için kokusunu da duymaya ihtiyacımız vardır.

  • Yanlış – Derimizin sağlığı bozulursa işitme duyumuzu kaybederiz.

  • Yanlış – Dil sağlığımız için çok sıcak ve çok soğuk içecekler içmeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


2. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanı kullanarak tamamlayınız.


Cevap :

  1. Görme duyu organı gözdür.
  2. Kulaklar işitme duyu organıdır.
  3. Eşyaların sert mi, yumuşak mı olduğunu onlara dokunarak deri sayesinde anlarız.
  4. Duyu organlarının her birinin ayrı görevi vardır.
  5. Göz sağlığını korumak için televizyon ve bilgisayar ekranlarına çok yakından bakmamalıyız.
  6. Duyu organlarının sağlığı için onları temiz tutmalıyız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


3. Aşağıda duyu organlarımızın sağlığını korumak için yapılması gerekenler verilmiştir. Verilenlerin hangi duyu organı ile olduğunu belirleyerek ok yönünde ilerleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


4. Aşağıda verilen ifadelerin ilgili olduğu duyu organlarını noktalı yerlere yazınız


Cevap :

  1. Televizyonu fazla izleyen kişinin zarar gören duyu organıdır. = Göz
  2. Duyu organı sayımızdır. = Beş
  3. Yiyeceklerin tadını almamızı sağlar.= Dil
  4. Teneffüs zilinin sesini duymamızı sağlayan duyu organıdır. = Kulak
  5. Kolonya, parfüm gibi kokuları hissettiğimiz duyu organıdır. = Burun
  6. Karın soğuk olduğunu algılayan duyu organıdır. = Deri

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


5. Aşağıda verilen ifadelerde hangi duyu organlarımızın kullanıldığını örnekteki gibi işaretleyiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


6. Aşağıda verilen soruların cevaplarını sırasıyla bularak doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap :

  1. Ambulansın sesini duymamızı sağlayan duyu organı: Kulak
  2. Portakalın yüzeyinde bulunan pürüzleri algılamamızı sağlayan duyu organı: Deri
  3. Gülün rengini algılamamızı sağlayan duyu organı: Göz
  4. Limonun ekşi olduğunu algılamamızı sağlayan duyu organı: Dil

Doğru Çıkış = C Şıkkı


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


7. Aşağıda verilen kelimeleri bulmacada bulunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


 8. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. “Burnumuz tıkalı olduğunda yediklerimizin tadını tam olarak alamayız. Bu durumun sebebi nedir?” sorusuna hangi öğrenci doğru cevap vermiştir?


Cevap :

Tuncay Dilimizle her besinin tadını alamayız.
(✅) Rabia Tat ve koku duyuları birlikte çalışır.
Mete Yediğimiz besin tatsızdır.


2. Aşağıda göz sağlığımız ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanların kutularını maviye boyayınız.


Cevap :

✅ Gözlerimizi parlak ışıklardan korumalıyız.
✅ Gözlerimizi temiz tutmalıyız.

❌ Televizyonu yakından izlemeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


9. Aşağıdaki soruların ve yönergenin cevaplarını noktalı yerlere yazınız.


1. Beş duyu organının adları nelerdir?


Cevap :  Göz, kulak, burun, dil, deri


2. Ders çalışırken göz sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmemiz gerekir?


Cevap :

Maddeler halinde Ders çalışırken göz sağlığımızı korumak için nelere dikkat etmemiz gerekir ;

  • Kitap veya deftere gözlerimizle çok yakın bakmamalıyız.

  • Televizyon ve bilgisayar ekranına uzun süre bakmamalıyız.

  • Okurken yeterli ışık olmasına dikkat etmeliyiz.

  • Gözlerimizi yormamak için ara vererek dinlendirmeliyiz.


3. Kulak sağlığımızı korumayla ilgili bir slogan yazınız.


Cevap :  “Kulaklarımızı koruyalım, sesi sağlığımızla ölçelim!”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


10.Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Kendinize uygun kutuyu işaretleyiniz. “Hayır” kutusunu işaretlemişseniz o konuyu tekrar etmeniz gerektiğini unutmayınız.


Cevap :

Duyu organlarının önemini fark ediyorum. = Evet
Duyu organlarının temel görevlerini açıklayabiliyorum.. = Evet
Duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklayabiliyorum. . = Evet


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


11. Aşağıda verilen kavramları kullanarak bir metin yazınız. 


Cevap :

Beş duyu organımız vardır: göz, kulak, burun, dil ve deri. Göz, çevremizi görmemizi sağlar. Kulak, sesleri duymamıza yardımcı olur. Burun, farklı kokuları almamıza yarar. Dil, yiyeceklerin tadını hissetmemizi sağlar. Deri ise dokunma, sıcaklık ve soğukluk gibi hisleri algılar. Bu organlar sayesinde çevremizde olup bitenleri anlayabilir ve hayatımızı güvenli bir şekilde sürdürebiliriz.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 54. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları, öğrencilerin 2. Ünite Bölüm Değerlendirme çalışmalarını tamamlamalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Cevapları, doğru ve eksiksiz cevaplar sunarak öğrenmeyi destekler.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 54. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

Bu sayfa, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Bölüm Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ile öğrencilerin bilgilerini ölçmelerini ve kavramları pekiştirmelerini sağlar. Ayrıca 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 Cevapları, öğrenilen konuların anlaşılmasını ve tekrar edilmesini kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


1. Aşağıdaki görselde boş bırakılan yerlere, duyu organlarının adlarını ve görevlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 54 Cevapları Cem Yayınları”

2. Duyu organlarının sağlığı neden çok önemlidir? Aşağıya yazınız. 


Cevap :

Maddeler halinde Duyu organlarının sağlığı çok önemlidir çünkü:

  • Görme duyusu sayesinde çevremizi güvenli bir şekilde gözlemleyebiliriz.

  • İşitme duyusu ile iletişim kurar, tehlikeleri ve uyarıları fark ederiz.

  • Koku duyusu yiyeceklerin taze olup olmadığını anlamamıza ve tehlikeli durumları fark etmemize yardımcı olur.

  • Tat duyusu yiyeceklerin lezzetini hissetmemizi sağlar ve beslenme keyfini artırır.

  • Dokunma duyusu sıcak-soğuk, sert-yumuşak gibi farklı hisleri algılamamızı sağlar, güvenli hareket etmemize yardımcı olur.

Bu nedenle duyu organlarımızın sağlığı, günlük yaşamımızı güvenli ve konforlu sürdürmemiz için hayati bir öneme sahiptir.



 

Our Score
error: Content is protected !!