3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 156-157. Sayfa Cevapları Cem Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Cem Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 156-157 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ses kaynağının uzaklığı ve yakınlığına göre sesin nasıl değiştiğini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalarda sesin kaynağa yaklaştıkça daha güçlü, uzaklaştıkça ise daha zayıf duyulduğu günlük örneklerle açıklanır. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cem Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmesine destek olur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 156-157. Sayfa Cevapları Cem Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. Ünite : 3. Bölüm: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin çevredeki seslerin nereden geldiğini anlamalarına ve mesafe farkını kavramalarına yardımcı olur. 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Kitabı Sayfa 156, 157 Cevapları, hem öğretmenler hem de öğrenciler için öğrenme sürecine rehberlik ederek sesin şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi anlamayı kolaylaştırır.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Uzaklığı, Yakınlığı Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 156-157


1. Bir arkadaşınızın arkasından seslendiğinizde arkadaşınız sizi duymazsa ona sesinizi duyurmak için ne yaparsınız? Söyleyiniz.


Cevap : Sesimi daha yüksek çıkarırım veya arkadaşımın yanına gidip yakından konuşurum ki beni duysun.


2. Yanınızda bir arkadaşınızla fısıltı ile konuşurken uzağınızdaki arkadaşınız sizin söylediklerinizi duyabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, duyamaz. Çünkü fısıltı sesi çok düşük şiddetlidir ve uzak mesafelere ulaşamaz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cem Yayınları Sayfa 157 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği yaparak işitme duyusu sayesinde ses kaynağının yerini tespit edelim.

Yakın mı Uzak mı? Nasıl Yapacağız?

* Bu oyunu sınıfta ya da bahçede oynayabilirsiniz.
* Bir arkadaşınızın gözlerini bağlayınız.
* Daha sonra bir arkadaşınız, gözleri bağlı arkadaşınızın arkasına geçsin. El çırpsın.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınızdan da el çırpan arkadaşınızın nerede bulunduğunu tahmin etmesini isteyelim.
* El çırpan arkadaşınız bu kez, gözleri bağlı olan arkadaşınızın önüne geçsin ve tekrar el çırpsın. Gözleri bağlı arkadaşınız, el çırpan arkadaşınızın yerini tahmin etsin.
* Bu kez farklı iki arkadaşınız, sınıfın ayrı köşelerine gitsin ve birbirleri ile konuşsun.
* Gözleri bağlı olan arkadaşınız, diğer iki arkadaşının nerede bulunduklarını tahmin etsin.


Soru: Gözleri bağlı olan arkadaşınız, el çırpan ve konuşan arkadaşlarını görmediği hâlde onların nerede olduklarını nasıl tahmin etmiş olabilir?


Cevap : Çünkü kulakları ile sesin geldiği yönü algılayarak ses kaynağının yerini tahmin etmiştir. Ses, kulağımıza geldiğinde hangi taraftan geldiğini anlayabiliriz.


Soru: Yaptığınız bu etkinlikten çıkardığınız sonucu aşağıya yazınız. 


Cevap : İnsanlar işitme duyusu sayesinde sesin geldiği yönü ve ses kaynağının yerini göremeseler bile tahmin edebilirler.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!