İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133
“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 131-132-133. Sayfa Cevapları” öğrencilerin sesin kaynağının hareketine göre nasıl değiştiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ses kaynağı yaklaşırken daha güçlü, uzaklaşırken daha zayıf duyulduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru yapmasını sağlar.

Ayrıca “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER : Bölüm 3: Çevremizdeki Sesler : Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, sesin yönünü ve kaynağının konumunu belirlemenin önemini açıklar. “3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 131, 132, 133 Cevapları” sayesinde öğrenciler sesin hareketle nasıl değiştiğini anlayarak fen bilimleri dersinde başarılı olabilir ve günlük hayatta sesin yönünü daha bilinçli şekilde algılayabilir.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Kaynağının Yaklaşıp Uzaklaşması ve Yeri Metni”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 131-132-133
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 131 Cevapları
Beraber Yapalım
Malzemeler
ຉ Plastik pet şişe
ຉ Fasulye, mercimek vb.
ຉ Kumaş parçası
Uygulama Adımları
1. Marakasınızı hazırlamak için plastik bir pet şişeye fasulye, mercimek vb. koyunuz. Şişenin kapağını kapatınız.
2. Bir arkadaşınızın gözünü bağlayınız. Ona sınıfın ortasında beklemesini ve sesleri dinlemesini söyleyiniz.
3. Başka bir arkadaşınızdan sınıfta marakasını çalarak dolaşmasını isteyiniz.
4. Gözü bağlı arkadaşınızdan sesin hangi yönden geldiğini tahmin etmesini isteyiniz.
5. Gözü bağlı arkadaşınızdan marakasın yaklaşıp uzaklaşması ile ilgili tahminde bulunmasını isteyiniz.
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin hangi yönden geldiğini anladı mı? Nasıl?
Cevap : Evet, anladı. Çünkü ses dalgaları kulaklara farklı yönlerden ulaşınca hangi taraftan geldiğini fark etti.
2. Gözü bağlı arkadaşınız, seslerin yaklaşıp uzaklaştığını anladı mı? Nasıl?
Cevap : Evet, anladı. Çünkü ses yaklaştıkça daha güçlü ve yüksek, uzaklaştıkça daha zayıf ve alçak duyuldu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 133 Cevapları
Soru : Metni okuyunuz. Soruları metne göre cevaplayınız.
Konya’da yaşayan Tuncay ve ailesi, Anıtkabir’i ziyaret etmek için trenle Ankara’ya gitmeye karar verdiler. Konya Garı’nda tren beklemeye başladılar.
Farklı yönlerden gelen pek çok ray hattı vardı. Trenin sesinin geldiği yöne doğru bakmaya başladılar. Ancak gelen, İstanbul treniydi. Yolcular bindikten sonra tren yavaş yavaş hareket etti.
Tren uzaklaştıkça duydukları ses de azaldı. Sabırsızlıkla beklemeye devam ediyorlardı. Uzaktan bir tren daha geliyordu. Tren yaklaştıkça duyulan ses de artıyordu. Bu tren farklı bir yönden geliyordu. O yöne doğru bakarak beklemeye başladılar. Anıtkabir’i görecekleri için çok heyecanlıydılar.
1. Tuncay ve ailesi, İstanbul trenini görmemelerine rağmen onun geldiği yönü nasıl anladılar?
Cevap : Trenin sesinin geldiği yöne bakarak hangi taraftan geldiğini anladılar.
2. İstanbul treninin sesinin giderek azalmasının nedeni nedir?
Cevap : İstanbul treni uzaklaştıkça ses dalgaları zayıfladı, bu yüzden sesi azaldı.
3. Ankara treninin sesinin giderek artmasının nedeni nedir?
Cevap : Ankara treni yaklaştıkça ses dalgaları güçlendi, bu yüzden sesi arttı.