İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları, öğrencilerin günlük yaşamda güvenlik bilinci kazanmalarını sağlar. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara acil durumlarda doğru davranışları öğretir ve güvenli tepkiler geliştirmelerine yardımcı olur.

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, öğrencilerin acil durumları tanıyıp çözüm yollarını uygulamalarına rehberlik eder ve güvenlik farkındalıklarını pekiştirir.
“2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Acilse Ne Yaparım? Metni”
2. Sınıf Hayat Bilgisi 1. Kitap Sayfa 68-69-70-71-72-73
1. Trafikte bu araçları gördüğünüzde ve siren seslerini duyduğunuzda ne düşünürsünüz?
Cevap : Siren sesi duyunca birinin yardıma ihtiyacı olduğunu anlar ve güvenli bir şekilde kenara çekilirim.
2. “Acil durum” denince aklınıza neler geliyor?
Cevap : Hemen yetişilmesi gereken tehlikeli ve önemli olaylar aklıma geliyor.
3. Acil bir durumla karşılaştığınızda neler yaparsınız?
Cevap : Aileme veya yetişkine haber veririm ve tehlikeden uzak dururum.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları
➣ 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi yetkilisi ile arayan kişi arasındaki konuşma metnini okuyalım.
1-1-2 Arandığında
Yetkili: 1-1-2 Acil Çağrı Merkezi, buyurun.
Arayan kişi: Benim adım Ayşegül.
Yetkili: Evet Ayşegül Hanım, sorun nedir?
Arayan kişi: Ben ambulans istiyorum.
Yetkili: Olay nedir?
Arayan kişi: Polis de olur, lütfen buraya çok hızlı gelsinler!
Yetkili: Olay hakkında bilgi verir misiniz?
Arayan kişi: Burada trafik kazası oldu. Araçların fren sesi ile
balkona çıktım. Balkondan görüyorum, arabalardan dumanlar çıkıyor.
Araçlardan bir tanesi de kamyonet.
Yetkili: Yaralı var mı? Görebiliyor musunuz?
Arayan kişi: Emin değilim.
Yetkili: Ayşegül Hanım, adres nedir?
Arayan kişi: Dumanlar çok arttı, itfaiye de gelsin lütfen!
Yetkili: Ayşegül Hanım, adres nedir? Paylaşabilir misiniz?
Arayan kişi: Söylemedim mi ben adresi? Hemen söylüyorum: Akdeniz
Caddesi Mavi Sokak Numara: 15.
Yetkili: Hattan ayrılmayın lütfen!
Arayan kişi: (Telefonu kapatır, sinyal sesi duyulur.)
1. Metne göre doğru yapılan davranışlar hangileri olabilir?
Cevap : Olayı ayrıntılı anlattı, polis, ambulans ve itfaiye gerektiğini bildirdi, yardım çağrısında bulundu.
2. Metne göre yanlış ya da eksik yapılan davranışlar hangileri olabilir?
Cevap : Yaralılar hakkında net bilgi veremedi ve hemen iletişimi sonlandırdı.
3. Böyle bir durumda arayan kişi siz olsaydınız nasıl iletişim kurardınız?
Cevap : Önce yardım ister, adresi doğru veririm, yaralı ve tehlike durumunu açıkça anlatır ve yetkilinin söylediklerini dinlerim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72 Cevapları
➣ “Ekler” bölümündeki Ek 5’te verilen acil durum bilgi kartını dolduralım. Kartı noktalı alanlardan keselim ve yanımızda taşıyalım.
➣ Hazırladığımız acil durum bilgi kartını hangi durumlarda kullanabileceğimize örnek verelim.
➣ Örnek durumları okuyalım. Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.
Durum 1: Parkta bisikletlerini hızlı süren iki çocuk, sert bir şekilde çarpıştı. Çocuklardan biri yerde yaralı olarak yatıyor.
Durum 2: Evimizin karşısındaki dükkânın kapısını açmaya çalışan yabancı kişiler gördük.
Durum 3: Komşumuzun bahçesinden dumanlar yükseliyor.
Uygulama Adımları
➠ Sınıf arkadaşlarımızla 2 kişilik gruplar oluşturalım.
➠ Birimiz 1-1-2 Acil Çağrı Merkezini arayan kişi, birimiz telefona cevap veren yetkili kişi olacak şekilde rollerimizi belirleyelim.
➠ Yukarıdaki acil durum örneklerini canlandıralım.
➠ Rollerimizi değiştirerek canlandırmayı tekrarlayalım.
1. Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle konuşurken nelere dikkat ettiniz?
Cevap : Kibar olmaya, olayın ne olduğunu anlatmaya ve gereken yardımı istemeye özen gösterdim.
2. Acil Çağrı Merkezi yetkilisini dinlerken nelere dikkat ettiniz?
Cevap : Yetkilinin söylediklerini dikkatle dinledim ve talimatlara uydum.
3. Acil bir durumda yetkililer ile doğru iletişim kurabilmek bize neler kazandırır?
Cevap : Kendimizi ve başkalarını güvende tutmamıza yardımcı olur.
2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 73 Cevapları
➣ Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle iletişim kurarken yapılması gereken doğru davranışları belirleyelim. Doğru davranışların numaralarını altta verilen sarı kutuya yazalım. Yanlış davranışların numaralarını mavi kutuya yazalım, doğrularını söyleyelim.
Cevap :
Sarı : 1-3-5-7 Mavi 2-4-6
- ✅2. Yetkili kişiyle sakince konuşulur.
- ✅4. Yetkilinin Yönlendirmelerini dinlemek gerekir.
- ✅6. Yetkilinin sorularına kısa ve net cevaplar verilir.
Soru:
“Acil durum” denince aklınıza neler geliyor?
Cevap:
Acil durum denince aklıma yangın, deprem, sel, kaza, hastalık ve yaralanma gibi hemen müdahale edilmesi gereken olaylar geliyor.