İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31 Cevapları, öğrencilerin “Güvercin Tini” metnini doğru şekilde anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Güvercin Tini Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri kolayca tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26-27-28-29-30-31
Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Metnin konusu, güvercin ile küçük serçenin paylaşma ve nezaketle ilgili yaşadığı bir olayı anlatmaktadır.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları
Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız
Cevap :
Kibar Kelimesi
-
Tahminim: Nazik ve saygılı davranan.
-
Sözlük Anlamı: Başkalarına karşı nazik, saygılı ve düşünceli davranan.
Kaba Kelimesi
-
Tahminim: Nazik olmayan, saygısız.
-
Sözlük Anlamı: Nazik olmayan, düşüncesiz veya saygısız davranan.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları
Soru : Metindeki olayları arkadaşlarınızla canlandırınız.
Cevap : Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekmektedir.
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Metnin konusu nedir?
Cevap : Güvercin Tini ile küçük serçenin paylaşma, nezaket ve yardım etme ile ilgili yaşadıkları bir olaydır.
2. Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu neden istedi?
Cevap : Çünkü rüzgârdan üşüyordu ve ısınmak istiyordu.
3. Güvercin Tini, serçeye montunu neden hemen vermedi?
Cevap : Çünkü serçenin kibarca istemesini bekledi.
4. Güvercin Tini, serçeye montunu hangi şartla verebileceğini söyledi?
Cevap : Montu kibarca “lütfen” diyerek istemesi şartıyla vereceğini söyledi.
5. Siz olsaydınız küçük serçeye nasıl davranırdınız? Ona ne söylerdiniz?
Cevap : Montumu paylaşır ve “Üşüyorsan birlikte ısınabiliriz” derdim.
Soru : Güvercin Tini ile küçük serçenin özelliklerini karşılaştırınız. Güvercin Tini’nin özelliklerinin başındaki çiçeği sarıya, küçük serçeninkileri mora, her ikisinde olanları ise maviye boyayınız.
Cevap :

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları
Soru : Metindeki tırnak işareti (” ”) içinde yazılmış cümleleri okuyunuz. Cümleleri kimin söylediğini örnekteki işaretleyiniz.
Cevap :

Soru : Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz, iki tanesini tırnak işareti içinde yazınız.
Cevap :
- “Ödevlerini zamanında yapmalısın.”
- “Arkadaşlarına karşı nazik ol.”
- “Kitaplarını düzenli oku.”
- “Derse dikkatli katıl.”
- “Paylaşmayı unutma.”
- “Her zaman doğruyu söyle.”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları
Soru : Kimlere “iyi insan” denir? Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler veriniz. Yapabileceğiniz iyilikleri kavram haritasına yazınız.
Cevap :
Kimlere “iyi insan” denir?
İyi insan, başkalarına yardım eden, nazik ve saygılı davranan, paylaşmayı bilen kişidir.
Çevremizdeki iyi insanlara örnekler:
-
Öğretmenlerimiz
-
Ailemiz (anne, baba, abla, ağabey)
-
Komşularımız
-
Arkadaşlarımız
Yapabileceğimiz iyilikler (Kavram Haritası):
-
Yardım etmek
-
Paylaşmak
-
Saygılı ve nazik olmak
-
Doğayı korumak
-
Arkadaşları teselli etmek
-
Küçük hizmetlerde bulunmak
“İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Güvercin Tini metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin okuduğunu anlama ve değerler eğitimi kazanma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur; sayfa 26-31’deki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”
Soru: Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz, 5 tanesini tırnak işareti içinde yazınız.
Cevap:
“Derslerinizi düzenli tekrar edin.”
“Arkadaşlarınıza her zaman saygılı olun.”
“Ödevlerinizi zamanında yapın.”
“Sınıfta dikkatli dinleyin.”
“Başarılı olmak için çok çalışın.”