2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 32-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları, öğrencilerin “İyilik Yap İyilik Bul” metnini daha iyi kavramaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekişmesine destek olur.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 32-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler hem okuduğunu anlama hem de değerler eğitimi açısından kendilerini geliştirebilirler.


“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul Metni”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32-33-34-35-36-37-38-39


 Soru : Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.


 Cevap : Bence metnin konusu; iyilik yapmanın, hem mutluluk hem de huzuru çoğaltarak çevreye yaymasıdır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları


 Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.


 Cevap :

Metnin konusu: İyilik yapmanın değerini, iyiliğin çoğalmasını ve hem insanlara hem hayvanlara hem de doğaya mutluluk ile huzur getirmesini anlatmaktadır.

Okuma öncesi tahmin ile karşılaştırma: Ben de tahminimde metnin iyilik ve iyi insanların davranışlarıyla ilgili olacağını düşünmüştüm; okuduğumda gerçekten de aynı konuyu işlediğini gördüm.


 Soru : Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.


 Cevap :

Ahlak Kelimesi

  • Tahminim: İnsanın iyi ve kötü davranışları.

  • Sözlük Anlamı: Bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri, uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallar bütünü.

Huzur Kelimesi

  • Tahminim: Rahatlık, mutluluk.

  • Sözlük Anlamı: Dinginlik, iç rahatlığı ve gönül mutluluğu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları


 Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.


1. Güzel ahlaklı insanlar hangi alanda yarışırlar?


 Cevap : İyilik yapmakta yarışırlar.


2. Dalga dalga dünyaya yayılan nedir?


 Cevap : Mutluluk ve huzur.


3. İyilikler nasıl çoğalır?


 Cevap : Bir iyilik yapıldığında, hem iyiliği yapan hem de iyilik yapılan kişi başkalarına iyilik yapınca çoğalır.


4. İnsanlardan başka hangi canlılara iyilik yapılır?


 Cevap : Hayvanlara, bitkilere ve doğaya.


5. Yaptığınız bir iyiliği anlatınız. İyilik yapmak size ne e hissettirir?


 Cevap : Geçen gün yaşlı komşumuzun market poşetlerini taşımaya yardım ettim. Onun teşekkür etmesi beni çok mutlu etti. İyilik yapmak bana hem sevinç hem de gurur hissettiriyor.


 Soru : Metinde iyilik yapan insanların özelliklerinden söz ediliyor. Bu özellikleri örnekteki gibi yazınız.


 Cevap :

İyilik yapan insanların özellikleri:

  • Gönlü geniş

  • Ahlakı güzel

  • Yardımsever

  • Mutlu olmayı bilen

  • Başkalarını düşünen

  • Nazik ve kibar


 Soru : Çevresindekilere iyi davranmayan bir arkadaşınıza neler söylemek istersiniz? Anlatınız.


 Cevap : Ona, arkadaşlarına iyi davranması gerektiğini söylerdim. Kötü davranışların insanları üzdüğünü, iyi ve nazik olursa herkesin onu daha çok seveceğini anlatırdım. Ayrıca, paylaşmanın ve yardım etmenin arkadaşlığı güçlendirdiğini hatırlatırdım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları


 Soru : Metinlerde eksik bırakılan cümleleri görsellerden hareketle tamamlayınız.


 Cevap :

1. Görsel: Komşumuz Ayşe teyze, apartmanımızın en yaşlı kişisidir. Kimseyi de yoktur. Komşularımız onu hiç yalnız bırakmaz. Annem her yemek yaptığında bir tabak da Ayşe teyzeye götürüyorum. Ayşe teyze kapıda beni elimde yemeklerle görünce çok mutlu oluyor.

2. Görsel: “Yusuf, Çınar’ın evine resim yapmaya gitti. Yusuf boya kalemlerini evde unutmuştu. Yusuf’u çaresiz gören arkadaşı Çınar, kendi boya kalemlerini Yusuf’la paylaştı. Yusuf, Çınar’a teşekkür ederek baktı. Her ikisinin de yüzünde gülümseme vardı.”

3. Görsel: “Hasan evlerinin önünde yürüyemeyen bir kedi gördü. Hemen babasına haber verdi. Babasıyla kediyi veterinere götürdüler. Veteriner kediyi muayene etti. Patilerindeki yarayı temizledi ve sardı. Kedi Hasan’a doğru miyavlayarak teşekkür etti. Hasan çok mutlu oldu.”


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları


 Soru : Meryem, Zeynep ve Kerem farklı sınıflarda olan üç arkadaştır. Her biri farklı bir iyilik yapmıştır. İpuçlarına göre tabloyu tamamlayarak kimin hangi iyiliği yaptığını bulunuz.

1. Koridordaki muz kabuğunu çöpe atan öğrencinin adı M harfi ile başlamaktadır.
2. 2/C şubesine giden öğrenci kuşlara su vermiştir.
3. 2/B şubesine giden öğrenci iki eli de dolu olan arkadaşına sınıf kapısını açmıştır


 Cevap :

2/A Muz kabuğunu çöpe atmıştır = Meryem
2/B Sınıf kapısını açmıştır = Zeynep
2/C Kuşlara su vermiştir = Kerem 


 Soru : Koridordaki muz kabuğu yerden alınıp çöpe atılmasaydı neler olabilirdi? Anlatınız.


 Cevap : Muz kabuğu yerden alınmasaydı, biri üzerine basıp düşebilirdi. Bu durum arkadaşlarımızın yaralanmasına sebep olabilirdi. Ayrıca koridor kirlenir ve kötü bir görüntü oluşurdu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları


 Soru : Metinde uygun yerlere nokta koyunuz.


 Cevap :

“Paylaşmak Güzeldir” adlı sergimizi düzenledik(.) Sergiye katılan öğrenciler okumak istedikleri kitapları aldılar(.) Diğer sınıflara örnek olduk(.) Onlar da 15(.)12(.)2025 (iki bin yirmi beş) tarihinde saat 11(.)00’de bir sergi düzenlemeyi planladılar(.) Onlar sergilerine hangi adı verecekler(.) Çok merak ediyorum(.)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları


 Soru : Okuldaki sorumluluklarınız nelerdir? Anlatınız.


 Cevap : Okuldaki sorumluluklarım arasında derslerime çalışmak, öğretmenimi dikkatle dinlemek, sınıf kurallarına uymak ve arkadaşlarıma saygılı olmak vardır. Ayrıca sınıfımı temiz tutmak ve verilen görevleri zamanında yapmak da sorumluluklarımdandır.


 Hasan her sabah okula geç kalıyor. Hasan sınıfa girdiğinde Fatma Öğretmen çoktan derse başlamış oluyor.

Soru : Hasan neden her sabah okula geç kalıyor olabilir? Hasan’ın geç kalma nedenlerini sıra arkadaşınızla konuşup örnekteki gibi yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza sununuz.


 Cevap : Hasan her sabah erken uyumadığı ve tablet ile televizyonla vakit geçirdiği için uyanmakta güçlük çekiyor; ayrıca hazırlanırken oyalanıyor ve yolda zaman kaybettiği için okula geç kalıyor.

1- Erken yatmıyor

Tablet ile oynuyor
Televizyon izliyor

2- Sabah uyanamıyor

Alarmı duymuyor
Geç kalkıyor

3- Hazırlanırken oyalanıyor

Kahvaltısını yavaş yapıyor
Üstünü giyinirken zaman kaybediyor

4- Yolda vakit kaybediyor

Arkadaşlarıyla konuşuyor
Oyun oynuyor



 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap 32-34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları” için 2 yanıt

  1. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap İyilik Yap İyilik Bul metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin iyilik yapma ve paylaşma değerlerini öğrenmelerine yardımcı olur; sayfa 32-39’daki alıştırmaları düzenli yapmak, konunun pekişmesini sağlar.”

  2. Soru: Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.

    Cevap:
    Metnin konusu: Metin, iyilik yapmanın önemini, iyiliğin çoğalarak insanlar, hayvanlar ve doğa için mutluluk ve huzur kaynağı olduğunu anlatmaktadır.

    Okuma öncesi tahmin ile karşılaştırma: Ben de metnin iyilik ve iyi insanların davranışları üzerine olacağını tahmin etmiştim. Okuyunca gerçekten düşündüğüm gibi bu konunun işlendiğini fark ettim.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!