İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111 Cevapları, öğrencilerin “Çiçekli Çaydanlık” metnini doğru şekilde anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Cevapları, derslerde öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili etkinlikleri doğru ve kolay şekilde tamamlamalarını sağlar. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, Türkçe dersinde daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap MEB Yayınları Çiçekli Çaydanlık Metni”
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Çiçekli bir çaydanlığın başından geçenleri konu alan bir metin olabilir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları
Soru : Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap : Metnin konusu, eski bir çaydanlığın çeşitli kişiler tarafından farklı amaçlarla kullanılması ve en sonunda kuşlar için bir yuva hâline gelmesidir; okuma öncesinde tahminim de çaydanlığın ilginç ve yaratıcı bir şekilde değerlendirileceği yönündeydi.
Soru : Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
fide : Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.
atölye : El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.
fesleğen : Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap :
Fide Kelimesi
-
Bahçeye yeni domates fideleri diktik.
-
Fideyi sulamayı ihmal etmemeliyiz.
-
Çocuklar okulda sebze fideleri yetiştirdi.
-
Fide büyüyünce lezzetli meyveler verecek.
Atölye Kelimesi
-
Resim atölyesinde yeni tablolar yaptık.
-
Çocuklar marangoz atölyesinde tahtadan oyuncaklar yaptı.
-
Atölyede herkes kendi el becerilerini geliştirebilir.
-
Seramik atölyesinde çok güzel fincanlar ürettik.
Fesleğen Kelimesi
-
Fesleğenleri saksıya dikerek pencere önüne koydum.
-
Yemekleri fesleğenle süslemek çok lezzetli olur.
-
Bahçede fesleğen kokusu bütün evi sardı.
-
Fesleğen yapraklarını çayıma ekledim.
Soru : Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?
Cevap : İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı içinin eskidiği için kullanmayacağını düşündüğü için kenara ayırdı.
2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?
Cevap : İpek çiçekli çaydanlığı içine renkli kalemlerini koyarak düzenli bir şekilde kullanmaya başladı.
3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?
Cevap : Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı fırçalarını düzenli tutmak ve atölyesine renk katmak amacıyla kullandı.
4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?
Cevap : Perihan Teyze çiçekli çaydanlığa mis kokulu fesleğenler dikti.
5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?
Cevap : Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri üç küçük kuş yumurtası oldu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları
Soru : Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün size atıkları değerlendirmenin çevreye olan yararlarından bahsetmek istiyorum. Atıkları geri dönüştürdüğümüzde doğadaki çöp miktarını azaltırız. Böylece toprağımız, suyumuz ve havası kirlenmez, hayvanlar da zarar görmez. Ayrıca atık malzemeleri değerlendirerek yeni ürünler elde edebiliriz ve doğal kaynakları daha az kullanmış oluruz. Hepimiz atıkları ayrı kutulara atarak çevremizi temiz tutabilir ve dünyamızı koruyabiliriz.
Teşekkür ederim.
Soru : Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.
Cevap :
- Atıkların hepsini çöp gibi atmamalıyız.
- Eski çaydanlığı yeni gibi parlattı.
- Eski kıyafetini terzide dükkân gibi yaptırdı.
- Plastik şişeden yaptığı kalemliği ayna gibi izliyordu.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları
Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.
Cevap : Soru ifadesi olarak bir anlam katmıştır.
Soru : Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap :
Şişe kapaklarından abaküs yapar …………mısın………………… ?
Çiçekleri teneke kutuya dikelim …………….mi…………….. ?
Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın ………….mı……………….. ?
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları
Soru : Haber metnini okuyunuz.
MİNİK ELLER İŞ BAŞINDA! OKULUMUZ 2-C SINIFININ LASTİK TEKERLEKLER PROJESİ
2-C Sınıf Başkanı Buse ÇALIŞKAN doğaya atılan lastik tekerleklerin toplanarak geri dönüşüme dahil edilmesi ile ilgili şunları söyledi:
“Ayşe Öğretmenimiz, bizlere geri dönüşümü anlatmıştı. Öğretmenimiz çevremizi korumak adına yapılacak projeleri düşünmemizi istedi. Aklımıza mahallemizin boş alanlarında onlarca lastik tekerleğin doğaya bırakıldığı geldi.
Bizler de lastik tekerleklerle neler yapabileceğimizi araştırdık. Önce lastik tekerlekleri boyadık. Ardından lastik tekerleklerin içerisine toprak doldurduk. İçerisine farklı renklerde çiçekler diktik. Hem okulumuz renklendi hem lastik tekerlekler değerlendi.”
Buse ÇALIŞKAN 15.12.2024
Okulumuz ve doğa adına 2-C sınıfına ve Sınıf Öğretmenleri Ayşe YİĞİT’ e teşekkür ederiz.
Soru : Siz olsaydınız atık lastik tekerlekleri nasıl değerlendirirdiniz? Anlatınız.
Cevap :
Ben olsaydım atık lastik tekerlekleri değerlendirirken onları boyayıp bahçemizde dekoratif çiçeklikler yapardım. Bazı tekerlekleri yan yana koyarak mini oyun alanları veya salıncak şeklinde kullanabilirdim.
Büyük tekerlekleri boyayarak masa veya oturma alanı hâline getirebilirdim. Ayrıca tekerlekleri geri dönüşüme verip yeni ürünler elde edilmesini sağlayabilirdim. Böylece hem doğayı korumuş hem de eğlenceli ve faydalı alanlar yaratmış olurdum.
“İlkokul 2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Çiçekli Çaydanlık metni ve etkinlik cevapları, öğrencilerin sevgi, paylaşma ve yardımlaşma değerlerini öğrenmelerine katkı sağlar; sayfa 104-111’deki etkinlikleri düzenli yapmak konunun anlaşılmasını kolaylaştırır.”
Soru: Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu, eski bir çaydanlığın farklı kişiler tarafından değişik amaçlarla kullanılması ve sonunda kuşlara yuva olmasıdır. Okuma öncesinde ben de çaydanlığın farklı ve yaratıcı bir biçimde değerlendirileceğini düşünmüştüm; okuduktan sonra tahminimin doğru çıktığını gördüm.