3. Sınıf Türkçe Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 47-48-49-50-51-52-53-54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Küçük Nezahat Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Küçük Nezahat Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54-55-56


1) “Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklınıza nelerin geldiğini yazınız.


Cevap :

“Millî Mücadele ve Atatürk” dendiğinde aklıma gelenler:

  • Kurtuluş Savaşı
  • Samsun’a çıkış
  • Sakarya Meydan Muharebesi
  • TBMM’nin açılması
  • Cumhuriyetin ilanı
  • Atatürk’ün liderliği
  • İzmir’in kurtuluşu
  • Nutuk
  • Ulusal birlik ve beraberlik
  • Halkı örgütleyerek bağımsızlığı kazanma

 


2) Sizce; kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümlerine neden yer verilir? Yazınız.


Cevap :

Kitaplarda tema kapağı, içindekiler, sözlük ve kaynakça bölümleri şu amaçlarla yer alır:

Tema kapağı, kitabın konusunu ve içeriğini okuyucuya tanıtır.

İçindekiler, kitabın hangi konuları kapsadığını ve bu konuların sayfa numaralarını gösterir; böylece aradığımız bilgiyi kolayca bulmamıza yardımcı olur.

Sözlük, kitabın içinde geçen bilinmeyen kelimelerin anlamlarını öğrenmemizi sağlar.

Kaynakça, kitabın hazırlanırken hangi kaynaklardan yararlanıldığını gösterir ve bilgilerin doğruluğunu artırır.


3) Tema kapağı ve içindekiler bölümlerini inceleyip 2. temada neler öğreneceğinizi tahmin ederek yazınız.


Cevap : 2. Temada, Atatürk’ün hayatını, Millî Mücadele dönemindeki önemli olayları, İstiklal Marşı’nın anlamını ve kahraman askerlerimizin yaptığı fedakârlıkları öğrenmeyi umuyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımız:

  1. Halide Edib Adıvar – Yazar ve öğretmen; halkı bilinçlendirmiş, kadınları Milli Mücadele’ye katılmaları için teşvik etmiştir.

  2. Nezihe Muhiddin – Kadın hakları savunucusu; Milli Mücadele’de hem sosyal hem de örgütsel çalışmalar yapmıştır.

  3. Kara Fatma (Fatma Seher Erden) – Cephede savaşan kadın komutan; askerleri organize etmiş ve savaşta aktif rol almıştır.

  4. Şerife Bacı – Cepheye erzak ve cephane taşıyarak büyük fedakârlık göstermiştir.

  5. Halime Çavuş – Kurtuluş Savaşı sırasında askerlerle birlikte savaşmış ve cephede cesurca görev yapmıştır.


Soru : Metnimizi okumadan önce görsellerini inceleyerek metinde ne anlatıldığını tahmin edelim.


Cevap : Askerler siperlerde zorlu mücadeleler verirken birbirlerine destek oluyorlar. Nezahat Onbaşı ise Millî Mücadele’deki cesareti ve kahramanlıkları nedeniyle şeref madalyası ile onurlandırılıyor


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Millî Mücadele Dönemi’ndeki kadın kahramanlarımızı araştırınız. Araştırmanızı sınıfta okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Halide Edib Adıvar – Yazar ve öğretmen; Millî Mücadele sırasında halkı bilinçlendirmiş, cephede ve cephe gerisinde destek sağlamıştır.

  • Refet Bele’nin Annesi (Refet Bele ile bağlantılı olarak kahraman kadınlar) – Cephe gerisinde lojistik ve moral desteği vermiştir.

  • Nene Hatun – Erzurum’da düşmana karşı savaşmış, kahramanlık göstermiştir.

  • Şerife Bacı – Cepheye cephane taşıyarak vatan savunmasına katkıda bulunmuştur.

  • Kadınefendi kadınlar (örnek: Zübeyde Hanım) – Halkı desteklemiş, gönüllü çalışmalarda bulunarak Millî Mücadele’ye katkı sağlamıştır.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıda, okuduğunuz metinde geçen sözcük ve sözcük gruplarının anlamları verilmiştir. Verilenleri okuyarak bulmacada gizlenmiş sözcükleri bulup boyayınız.


Cevap :

a. Birinin yaptıklarını belli etmeden izlemek = Gözetlemek (3. paragraf)
b. Uğur getireceğine inanılan bir şey = Maskot (3. paragraf)
c. Değer, kıymet bilmek = Takdir (8. paragraf)
d. Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu = Şükran (9. paragraf)


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Küçük Nezahat niçin cepheye gitmek zorunda kalmıştır?


Cevap : Babası cephede görevli olduğu için ve kızını bırakacağı bir yakını olmadığı için Nezahat, babasının yanında cepheye gitmek zorunda kalmıştır.


2. Küçük Nezahat cephede neler yapmıştır?


Cevap : Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmiş, asker kıyafetiyle moralleri yükseltmiş, su taşımış, yaralılara sargı çantasıyla yardım etmiş ve askerlerle birlikte mücadele etmiştir.


3. Küçük Nezahat, Mustafa Kemal Paşa’yla ne zaman karşılaşmıştır?


Cevap : Savaş sonrası cepheyi denetlemek için Mustafa Kemal Paşa geldiğinde, Halit Albay ile görüşürken Nezahat’i görünce karşılaşmıştır.


4. Küçük Nezahat ile Mustafa Kemal Paşa arasında geçen konuşmayı kısaca yazınız.


Cevap : Mustafa Kemal Paşa, Nezahat’in adını ve burada ne aradığını sordu; Nezahat, “Ben askerin kalesiyim, dönmek isterlerse karşılarında beni bulurlar” diyerek cevap verdi. Paşa onu selamlayıp başını okşadı ve cesaretini takdir etti.


5. Metnin giriş bölümünde “Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir.” denmesinin nedeni sizce nedir?


Cevap : Çünkü Nezahat Onbaşı, Millî Mücadele’de gösterdiği cesaret ve kahramanlıklarla tarihimizde önemli bir yer tutmaktadır ve bu nedenle unutulmaması gerekir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


6. Okuduğumuz metnin hikâye unsurlarını bularak boş bırakılan yerlere yazınız. 


Cevap :

Olaylar :

  • Nezahat’in babasıyla birlikte cepheye gitmesi
  • Ata binmeyi ve silah kullanmayı öğrenmesi
  • Askerlerle birlikte savaşta görev alması
  • Mustafa Kemal Paşa ile karşılaşması
  • Şükran plaketi ile onurlandırılması

Problem: Küçük Nezahat’in babasının yanında cepheye gitmesi ve savaşta görev alması

Ana karakter: Küçük Nezahat Onbaşı

Mekân (Yer): Gediz civarı ve cephe alanı

Sonuç: Nezahat gösterdiği kahramanlık nedeniyle onbaşı rütbesiyle onurlandırılmış ve şükran plaketi almıştır

Olayın yaşandığı zaman: Millî Mücadele dönemi

Metnin konusu: Küçük Nezahat’in Millî Mücadele’deki kahramanlıkları

Metnin ana düşüncesi: Cesur ve fedakâr davranışlar, insanlara örnek olur ve takdir edilmeyi hak eder


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Aşağıda, metinde geçen cümleler verilmiştir. Cümlelerin bildirdiği anlamları örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

Millî Mücadele içinde Nezahat Onbaşı’dan bahsetmemek büyük eksikliktir. = düşünce
Halit Albay’la görüşürken yanındaki Küçük Nezahat’i görünce şaşırdı. = duygu
Bu çocuk mutlaka ödüllendirilmeye layıktır. = düşünce
Bu sözler Mustafa Kemal Paşa’yı çok sevindirmiş. = duygu
Herkes onu çok seviyordu. = duygu
Aferin sana! İşte Türk kızı böyle olur. = duygu


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Küçük Nezahat ile Atatürk’ün karşılaştığı bölümü arkadaşlarınıza anlatınız. Daha sonra da anlattıklarınızı canlandırınız. Canlandırma yaparken yeni öğrendiğiniz sözcükleri kullanınız. Rol arkadaşınızın sözünü kesmemeye, konuşmasının bitmesini beklemeye, uygun hitap ifadeleri kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Küçük Nezahat, cephede asker üniformasıyla görev başında duruyordu. Mustafa Kemal Paşa yanına yaklaşınca, Nezahat’i görünce şaşkınlıkla selam verdi. Nezahat saygılı bir şekilde Paşa’ya hitap etti ve kendini tanıtarak, “Ben askerin kalesiyim, geri çekilmek isteyenler karşılarında beni bulurlar” dedi. Paşa, Nezahat’in cesaretini ve kararlılığını takdir ederek başını okşadı ve ona övgüyle söz söyledi.

Canlandırma yaparken, sözcükleri doğru seçmeye, karşı tarafın söz hakkına saygı göstermeye, konuşmayı kesmemeye ve uygun hitap ifadeleri (Komutan’ım, Paşam, Nezahat gibi) kullanmaya özen gösteriniz.


Soru : Yaşadığımız kısacık bir zaman dilimi bazen anılarımız arasında yer alır: okula başladığımız ilk gün, karne heyecanı, doğum günü … Sizin de unutamadığınız bir anınız olmuştur. Bu anınızı düşünüp aşağıdaki uyarılara dikkat ederek defterinize yazınız.

Yazacağınız anının konusunu belirleyiniz.
Yazınıza konuyla ilgili uygun ve ilginç bir başlık bulunuz.
Olayları oluş sırasına göre yazınız.
Anınızı paragraflar hâlinde yazınız.


Cevap :

Başlık: İlk Servis Yolculuğum

Konusu: Okula başladığım ilk gün yaşadığım heyecan ve duygular

Anı:
İlk okul günümün sabahı çok heyecanlıydım. Kahvaltımı hızlıca yaptıktan sonra annemle birlikte evden çıktık. Yol boyunca kalbim hızlı hızlı atıyordu. Servis durağına geldiğimizde arkadaşlarımı gördüm ve hepsi benim kadar heyecanlıydı.

Servise bindiğimizde herkese günaydın dedim ve geçen yıldan tanıdığım arkadaşlarımla sohbet etmeye başladım. Arabadaki çocuklar çok neşeliydi. Servisten indiğimizde okulun kapısına doğru hızlı adımlarla yürüdüm. Hem okulun başlaması hem de arkadaşlarımı tekrar görecek olmanın heyecanı içimi dolduruyordu. O gün, unutamayacağım bir başlangıç günü olmuştu.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!