İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilere rehberlik sunar.

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Atatürk ve Merhamet Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.
“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Atatürk ve Merhamet Metni”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103-104-105
Soru : Sizce, iyi insanın özellikleri nelerdir? Sınıfta arkadaşlarınızla düşüncelerinizi tartışınız.
Cevap : Bence iyi insanın özellikleri şunlardır: Dürüst olmak, yardımsever ve paylaşımcı olmak, saygılı davranmak, hoşgörülü olmak, sabırlı ve anlayışlı olmak, başkalarının duygularını önemsemek, adil davranmak ve çevresine olumlu örnek olmak. Arkadaşlarımla tartışırken, bu özelliklerin hem bireysel hem de toplumsal yaşamı güzelleştirdiğini paylaştım.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : Metnimizi okumadan önce Ozan, sizlerden görsellere bakarak konuyu tahmin etmenizi istemişti. Konuyu doğru tahmin edebildiniz mi?
Cevap : Evet, görsellere bakarak metnin merhamet ve yardımseverlik konusunu ele aldığını düşündüm; Atatürk’ün hem hayvanlara hem de insanlara karşı gösterdiği merhametli davranışların anlatılacağını tahmin ettim.
Soru : Metinde geçen bazı sözcüklerin sözlük anlamları verilmiştir. Bu sözcüklerin anlamları ile görsellerini eşleştiriniz.
Cevap :

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Aşağıda metinden alınan görseller yer almaktadır. Metinde kullanılan bu görsellerle ilişkili konuları yazınız.
Cevap :
1. Görselde : Çocuklar, sokakta bir kediye su veriyor e merhamet gösteriyor.
2. Görselde ; Çocuk karıncalar için suyun üzerine köprü yapıyor ve onlara yardım ediyor.
2. Okuduğunuz metne göre sevgi ve merhamet arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız.
Cevap : Sevgi olmayan bir insanın merhamet duyması mümkün değildir; yani merhamet, sevgi ile beslenir ve sevgi ile ortaya çıkar.
3. Metinde Atatürk’ün hangi özelliklerinden bahsedilmiştir?
Cevap : Atatürk merhametli, saygılı, yardımsever, hayvanları ve insanları seven, gençlere yol gösteren ve üstün karakterli bir liderdir.
4. Metinde Atatürk ile Malik ‘in anlatıldığı bölümü oluş sırasına göre yazınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Atatürk ile Malik’in anlatıldığı bölümün oluş sırası:
- Malik’in karıncalar için köprüler yapması
- Atatürk’ün Malik’i izlemesi
- Atatürk’ün Malik’e köprünün yanlarını toprakla doldurmasını söylemesi
- Malik’in öneriyi uygulaması ve karıncaları izleyerek mutlu olması
- Atatürk’ün Malik’i başını okşayarak gülümsemesi
5. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu: Atatürk’ün merhameti ve yardımseverliği
Metnin ana düşüncesi: Sevgi ve merhamet, insanın karakterini yüceltir ve başkalarına yardım etmeyi teşvik eder.
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
1. Siz de ünlemin ( ! ) kullanım alanlarına uygun cümleler yazınız.
Cevap :
Ünlemin (!) 10 farklı kullanım alanına örnek cümleler:
1. Duygu ve heyecan belirtmek için: Ne güzel bir gün!
2. Hayret veya şaşkınlık ifade etmek için: Vay canına!
3. Tehdit veya uyarı vermek için: Dikkat et!
4. Sevinç veya mutluluk ifade etmek için: Başardık!
5. Emir vermek için: Hemen gel!
6. Korku veya panik ifade etmek için: Kaçın!
7. Üzüntü veya hayal kırıklığı belirtmek için: Ah, ne yazık!
8. Kutlama veya coşku ifade etmek için: Doğum günün kutlu olsun!
9. İroni veya şaşırtıcı durum vurgulamak için: Ne ilginç!
10. Teşvik veya cesaretlendirme için: Cesur ol!
2. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Yay ayraçlardaki numaralı yerlere gelmesi gereken noktalama işaretlerini örnekteki gibi yazınız.
Cevap :

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
Soru : Bilge ve Ozan’ın konuşmaları aşağıda verilmiştir. Öğrendiğiniz bilgileri kullanarak soruları cevaplayınız.
Türkçemizde varlıkları göstermeye yarayan sözcük- ler vardır. Örneğin kendimi tanıtırken “Bilge” ismini kullanıyorum. “Bilge” ismi beni tanımladığı için ismin ilk harfini büyük harfle yazıyorum.
Bilge, ben de en sevdiğim ağacı söylerken “meşe ağacı” diyorum. Örneğin birden fazla “meşe ağacı“ vardır. Tüm meşe ağaçlarının özellikleri de benzerdir. Bu nedenle “meşe ağacı” ifadesinin ilk harfini cümle- nin başında değilse küçük harfle yazıyorum.
3. Bilge ile Ozan’ın konuşmalarını inceleyiniz. Yukarıdaki bilgilere göre verilen tablodaki yazım hatalarını düzeltiniz.
Cevap :
| Cümle | Cümlenin Doğru Yazımı |
|---|---|
| Masanın üzerindeki Kitab’ı getirir misin? | Masanın üzerindeki kitabı getirir misin? |
| Ali, vazodaki Çiçekler solmuş mu? | Ali, vazodaki çiçekler solmuş mu? |
| Kedim duman bu aralar çok keyifsiz. | Kedim Duman bu aralar çok keyifsiz. |
| Okullar Eylül ayında açılacağı için iz- mir’den erken döndük. | Okullar Eylül ayında açılacağı için İzmir’den erken döndük. |
3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
İnsan, birine yardım ettiği zaman hem yardım edenin hem de yardım alanın yüzü güler.
Çünkü başkalarına yardım etmek ihtiyaç sahiplerini sevindirdiği gibi yardım edene de mutluluk verir.
Soru : Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından hareketle yardımsever olmanın önemi konusunda sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.
Konuşmalarınızda işitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, sözcükleri doğru telaffuz ederek konuşmaya özen gösteriniz.
Cevap : Arkadaşlar, Ozan ve Bilge’nin konuşmalarından yola çıkarak yardımsever olmanın ne kadar önemli olduğunu görebiliyoruz. Başkalarına yardım etmek, sadece ihtiyaç sahiplerini mutlu etmekle kalmaz, aynı zamanda bizlere de huzur ve mutluluk verir. Yardımsever insanlar, çevresindekilere örnek olur ve toplumda dayanışmayı güçlendirir. Bu yüzden her fırsatta, küçük veya büyük, yardım etmekten çekinmemeliyiz. Yardım ederken saygılı ve nazik olmalı, karşımızdakinin duygularını da göz önünde bulundurmalıyız.
Soru : İçinde merhamet, sevgi, kedi, köpek veya başka hayvanların, insanların geçtiği bir öykü yazınız ve sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap :
Merhametli Dostlar
Bir gün küçük Ayşe, parkta yürürken yaralı bir kedi buldu. Kedinin patisi kanıyordu ve titriyordu. Ayşe hemen kediye yaklaştı, onu nazikçe kucakladı ve evine götürdü. Annesiyle birlikte kediyi temizlediler ve ona merhametle baktılar. Ayşe, sevgiyle ilgilenince kedi de kısa sürede iyileşti.
Ertesi gün Ayşe, parkta bu kez bir köpeğin aç ve yalnız olduğunu gördü. Hemen yanına gidip ona yemek verdi. Köpek, Ayşe’nin sevgisini hissedince kuyruğunu sallayarak yanından ayrılmadı. Ayşe, insanların ve hayvanların merhamet ve sevgi ile mutlu olabileceğini bir kez daha öğrendi.