3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hareketli cisimlerin tehlikelerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80, 81, 82, 83, 84, 85 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85


Beraber Yapalım Malzemeler 

ຉ Renkli karton (3 adet)
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. Renkli kartonların ortalarına “Okul Koridoru, Trafik ve Doğa
Kaynaklı Afetler” başlıklarını yazınız.
2. Sınıfta üç istasyon oluşturunuz. Her istasyona bir karton koyunuz.
3. Üç grup oluşturunuz. İstasyonunuzu grup olarak seçiniz.
4. Seçtiğiniz istasyonun konusuna göre hareketli cisimleri ve bu cisimlerin hareketlerinin neler olduğunu tartışınız.
5. İstasyonunuzda belirlediğiniz hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeleri tartışınız. Tartışma sonuçlarınızı kartona yazınız.
6. Çalışmanız bitince grubunuzla birlikte diğer istasyonlara geçiniz. Geldiğiniz istasyonda yazılanları gözden geçiriniz, grupça tartışınız. Eklemek istediğiniz görüşlerinizi kartona yazınız.
7. Kartonlarda yazan sonuçları sınıfça değerlendiriniz


Soru 1: İstasyonunuzdaki hareketli cisimler nelerdir ve hangi hareketleri yapmaktadır?
Cevap :

  • Okul Koridoru: Öğrenciler ve öğretmenler yürüyor veya koşuyor; ileri doğru hareket ve yön değiştirme yapıyor.

  • Trafik: Arabalar ve bisikletler hareket ediyor; ileri doğru hareket, hızlanma ve yavaşlama hareketleri yapıyor.

  • Doğa Kaynaklı Afetler: Rüzgâr, sel ve toprak kaymaları hareket ediyor; ileri doğru hareket, sallanma ve yön değiştirme hareketleri yapıyor.


Soru 2: Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler nelerdir?
Cevap :

  • Okul Koridoru: Koşarken çarpışmalar ve düşmeler olabilir.

  • Trafik: Arabalar ve bisikletler çarpışabilir, kazalar oluşabilir.

  • Doğa Kaynaklı Afetler: Sel ve toprak kaymaları can ve mal kaybına neden olabilir.


Soru 3: Diğer grupların istasyonlarını incelediğinizde eklemek istediğiniz görüşler neler olabilir?
Cevap :   Her hareketli cisim, güvenlik kurallarına uyulmadığında tehlike yaratabilir; okulda, trafikte ve doğa olaylarında dikkatli olmak gerekir.


Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?


Cevap :  Eski zamanlarda yaşasaydım, Dünya’nın düz veya yuvarlak olup olmadığını gözlemlerime ve doğal olaylara göre tahmin ederdim; örneğin ufuktaki gemilerin önce üst kısımlarının sonra tamamının görünmesi veya ay ve güneşin hareketleri Dünya’nın yuvarlak olabileceğini düşündürürdü.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


1. Aşağıda verilen olaylara ve görsellere göre ilgili alanları doldurunuz. 

1. Olay : Cemil, zilin sesini duyunca koşarak sınıfından çıkıyor. Koridorda koşarken diğer sınıfların kapıları da açılıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Koridorda hızlı koşmak, diğer öğrencilerle çarpışma riski yaratır.

  • Açık kapılara çarpmak veya düşmek.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Koridorda yavaş ve dikkatli yürümek.

  • Kapılara ve çevreye dikkat ederek hareket etmek.


2. Olay : Ayşe, oyun parkındaki boş salıncakları görünce salıncağa binebilmek için koşmaya başlıyor. Ancak Ayşe ulaşıncaya kadar arkadaşı salıncağa binip sallanmaya başlıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Koşarken düşme veya çarpma riski vardır.

  • Salıncağa binmeden önce arkadaşına çarpabilir veya salıncağın hareketinden etkilenebilir.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Sıra bekleyerek ve dikkatli yürüyerek salıncağa yaklaşmak.

  • Arkadaşlarıyla iletişim kurarak sırayla binmek.


3. Olay : Mert, çok sevdiği topu ile oynamak için oyun alanına gidiyor. Ancak topunu elinden kaçırıyor. Top, oyun alanının dışına çıkıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Topun oyun alanının dışına çıkması araçların altına girmesine veya başka kişilere çarpmasına yol açabilir.

  • Mert topu almak için yola çıkarsa düşme veya çarpışma riski oluşur.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Topu oyun alanı içinde oynamak.

  • Top dışarı çıkarsa yetişkinlerden yardım istemek ve yola çıkmamak.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2. Açıklamalara ilişkin sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Oluşan tehlikelerin nedenlerini noktalı alana yazınız.


Cevap :

a. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu ev aletleridir. Çünkü vantilatör. Çünkü hızlı döndüğü için elimize veya parmağımıza zarar verebilir.

b. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu oyun araçlarıdır. Çünkü çırpıcı, salıncak. Çünkü hareket halindeyken dokunmak çarpma veya düşmeye yol açabilir.

c. Hızlı kullanıldığında tehlikeli olan oyun araçlarıdır. Çünkü bisiklet, paten, kaykay. Çünkü kontrolsüz hız kazalara neden olabilir.

ç. Tehlikeli sonuçlar oluşturabilecek doğa kaynaklı afetlerdir. Çünkü çığ, sel, heyelan. Çünkü büyük hasar ve yaralanmalara yol açabilirler.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!