3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29
Öğrencilerin matematik dersinde daha başarılı olmaları için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 27-28-29 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu içerikler, öğrencilerin ödevlerini yaparken ve konuları tekrar ederken büyük kolaylık sağlar. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin derslerde anlattıklarını pekiştirerek öğrencilerin konuları daha hızlı kavramasına yardımcı olur. Böylece öğrenme süreci hem eğlenceli hem de verimli bir hale gelir.

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları”, yuvarlama konusunu anlamak isteyen öğrenciler için yol göstericidir. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 27, 28, 29 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin doğru çözümleri görerek kendi yaptıkları etkinlikleri kontrol etmelerini sağlar. Bu tür kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için eğitim sürecini daha düzenli ve kolay takip edilebilir hale getirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
Soru : Büşra ve Selim misket oynarlar. Büşra’nın 12, Selim’in 19 misketi vardır. Buna göre:
• Büşra’nın misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.
Cevap : 10’a yakındır.
• Selim’in misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.
Cevap : 20’ye yakındır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 1 adet karton, 1 adet A4 kâğıdı, kalem, makas, bardak
• Kartondan kibrit kutusu büyüklüğünde 11 adet kart kesiniz.
• Kestiğiniz kartların her birini 30’dan 40’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kartları numara sırasına göre masaya diziniz.
• A4 kâğıdından 9 adet küçük kare parçası kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıtları 31’den 39’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kâğıtları katlayarak bardağın içine koyunuz.
• Bardaktan rastgele bir kâğıt çekiniz.
• Çektiğiniz sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu masadaki kartlara bakarak bulmaya çalışınız.
• Hangi onluğa daha yakınsa sayıyı o kartın üzerine koyunuz.
• Sayıları en yakın onluğa yuvarlarken neye dikkat ettiniz?
• Aynı işlemi farklı sayılarla tekrarlayabilirsiniz.
Cevap : En yakın onluğa yuvarlamak için 5 ve üzeri sayılar yukarıya, 5’ten küçük olan sayıları aşağıya doğru onluğa yuvarlanmalıdır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
1. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.
Cevap :
- 643 = 640
- 706 = 710
2. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.
Cevap :
- 593 = 600
- 349 = 300
3. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım.
Cevap :
- 26 = 30
- 64 = 60
- 43 = 40
- 78 = 80
- 102 = 100
- 867 = 870
4. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap :
- 475 = 500
- 192 = 200
- 148 = 100
- 326 = 300
- 534 = 500
- 259 = 300
5. Aşağıdaki dairelerin içinde verilen sayıları en yakın onluğunun bulunduğu kutu ile eşleştirelim.
Cevap :
