3. Sınıf Matematik Kitabı 40-41-42. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Tek ve Çift Sayıların Toplamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40 ,41, 42


Öğrencilerin matematik dersinde daha başarılı olmaları için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 40-41-42 Sayfa Cevapları” oldukça faydalı bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem ödevlerini daha kolay yapabilir hem de konuları pekiştirerek sınavlara hazırlanabilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin derslerde anlattıklarını destekleyerek öğrenmeyi daha verimli hale getirir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 40-41-42 Sayfa Cevapları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Tek ve Çift Sayıların Toplamları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin toplama işlemlerinde tek ve çift sayıların özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 40, 41, 42 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kitap üzerinde çözdükleri soruları kontrol etmelerine imkân tanır. Bu tür kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir rehber niteliği taşır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayıların Toplamları Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


3/A ve 3/B sınıfı öğrencileri pencerelerini renkli kâğıtlarla süslerler. Pencerelerin her iki tarafına da renkli dörder kâğıt asarlar. Fakat daha sonra 3/B sınıfının astığı renkli kâğıtlardan biri düşer. Bu durumda: 

Soru : • Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı çifttir? Düşünelim.


Cevap :

  • 3/A sınıfının renkli kağıtları çifttir.

Soru : • Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı tektir? Düşünelim.


Cevap :

  • 3/B sınıfının renkli kağıtları tektir.

ETKİNLİK


Araç Gereç: 2 adet askı, 3 adet mandal, 3 adet A4 kâğıdı, makas, yapıştırıcı

• A4 kâğıdınızın birinden 10 adet kare parça kesiniz.
• Kestiğiniz kare parçaların her birine 0’dan 10’a kadar rakamlar yazınız.
• Yazdığınız rakamların her birinin arkasına tek mi çift mi olduklarını yazınız.
• Diğer A4 kâğıdınızdan da 10 adet kare parça kesiniz.
• Üçüncü A4 kâğıdınızdan iki küçük parça keserek birine “Toplananlar” diğerine de “Toplam” yazınız ve askılara yapıştırınız.
• “Toplananlar” askısına aralıklı olacak şekilde 2 adet mandal, “Toplam” askısına ise 1 adet mandal takınız.
• Yazdığınız rakamları karıştırınız ve içlerinden iki tanesini seçiniz.
• Seçtiğiniz rakamları “Toplananlar” askısına mandallar ile tutturunuz.
• “Toplananlar” askısındaki sayıları toplayınız. Toplamı boş kâğıtlarınızdan birine yazınız. Kâğıdın arkasına toplamın tek mi çift mi olduğunu belirtiniz. Kâğıdı “Toplam” askısına mandal ile tutturunuz.
• Şimdi askılarınızı ters çeviriniz. Toplananların tek mi çift mi olduklarına dikkat ediniz. Toplam tek mi oldu, çift mi oldu?
• Aynı işlemleri yeni sayılar çekerek tekrarlayınız.


Cevap :

Aşağıda etkinliği yapmanız için kısa açıklama ve 3 örnek uygulama (çekilen iki sayı, tek/çift durumu, toplam ve toplamın tek/çift olması) verilmiştir. Öğrenciler bu adımları takip edip kendi sonuçlarını yazabilirler.

Yapılacaklar (kısa):

  1. 0–10 arası rakamların yazılı olduğu kare parçaları hazırlayın ve her parçanın arkasına “tek” veya “çift” yazın.

  2. “Toplananlar” askısına iki mandal, “Toplam” askısına bir mandal takın.

  3. Rakamları karıştırıp rastgele iki tane çekin. Çektiğiniz her rakamın arkasındaki “tek/çift” bilgisine bakın.

  4. İki sayıyı toplayın, sonucu boş kâğıda yazın ve arkasına toplamın tek mi çift mi olduğunu yazın. Bu kâğıdı “Toplam” askısına asın.

  5. Askıları ters çevirip (yani “Toplananlar” ve “Toplam” yer değiştirince) toplanan sayıların tek/çift durumunu ve toplamın tek/çift olmasını kontrol edin.

  6. Yeni sayılarla işlemi tekrarlayın.

Kısa kural (3. sınıf düzeyinde):

  • İki “çift” sayının toplamı çift olur.

  • İki “tek” sayının toplamı çift olur.

  • Bir “tek” ile bir “çift” sayının toplamı tek olur.

Örnek uygulamalar:

Örnek 1

  • Çekilen sayılar: 4 ve 6

  • 4 → çift, 6 → çift

  • Toplam: 4 + 6 = 10

  • Toplamın durumu: çift
    (Not: iki çiftin toplamı çift çıktı.)

Örnek 2

  • Çekilen sayılar: 3 ve 7

  • 3 → tek, 7 → tek

  • Toplam: 3 + 7 = 10

  • Toplamın durumu: çift
    (Not: iki tek sayının toplamı da çift çıktı.)

Örnek 3

  • Çekilen sayılar: 5 ve 8

  • 5 → tek, 8 → çift

  • Toplam: 5 + 8 = 13

  • Toplamın durumu: tek
    (Not: tek + çift = tek.)

Etkinliğin sonunda cevapların yazılı hâli (örneğin sınıf defterine) şöyle olabilir:

  • Çektiğimiz sayılar: 5 ve 8 — Toplam = 13 — Toplam tek.

  • Çektiğimiz sayılar: 4 ve 6 — Toplam = 10 — Toplam çift.

  • Çektiğimiz sayılar: 3 ve 7 — Toplam = 10 — Toplam çift.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


1. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazalım. Kutunun içindeki sayı tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayalım.


Cevap :

  • 62 + 13 = 75
  • 19 + 17 = 36
  • 24 + 18 = 42
  • 25 + 14 = 39
  • 45 + 25 = 70
  • 68 + 5 = 73

2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarının tek mi çift mi olduğunu bularak örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • 25 + 37 = 62 = T + T = Ç
  • 41 + 20 =  61 = T + Ç = T
  • 52 + 23 = 75 = Ç + T = Ç
  • 34 + 62 = 96 = Ç + Ç = Ç


 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!